[ zorpetus @ 07.10.2011. 12:12 ] @

Ima li ko prakticnih iskustava s ovim motorom po pitanju potrosnje ulja (fabricko 5W40, sintetika) kada je nov? Neki kazu da trosi i litar na 5.000 km ali samo dok je nov, do oko 10.000 predjenih kilometara, pa se posle to stabilizuje na oko pola litre na 5000 km, a opet neki kazu da dok je nov ne trosi nista, ali kada predje 50-60.000 krene da trosi i to prilicno... (250 gr na 1000 km). Meni se cini malo previse za ipak VW motor?

[ vladd @ 07.10.2011. 14:40 ] @
Citat:
75 kilowatts (102 PS; 101 bhp) @ 5,600 rpm; 148 newton metres (109 ft·lbf) @ 3,800 rpm — ALZ, AVU, AYD, BFQ, BFS, BGU, BSE, BSF, CCSA


Na koji tacno od ovih motora mislis?

Ima razlika u opremi, konstruktivnim detaljima, i naravno potrosnji ulja. Neki iz ove ekipe mogu da trose i 0,5-0,7l ulja na 1000km...i za (te) neke je to normalno, po fabrickim specifikacijama.

Poz
[ Nocni @ 07.10.2011. 14:42 ] @
Trebalo bi da trosi pola litra (najvise litar) na 10.000. Naravno, veoma je bitno koje je ulje u pitanju jer na trzistu ima nevjerovatan broj falsifikata... Srbija je medju prvima u Evropi po uvozu baznog ulja a ima malu zvanicnu proizvodnju, sto samo po sebi dosta govori da to ulje ipak zavrsi na nekim trzistima kao falsifikat...
Na dosta motora moze da dodje do odredjene potrosnje ulja u tih prvih desetak hiljada koje pominjes, pa posle to da prestane, ali mi je nepoznato da li se to desava i na ovom motoru.

Ako trosi ulje treba pregledati dolazi li do prodora ulja u sistem hladjenja... Ti motori imaju hladnjak za ulje sa sistemom "cijev kroz cijev" gdje je u siroj cijevi rashladna tecnost a u uzoj ulje... na toj cijevi bi mogla biti tacka prodora...
[ zorpetus @ 07.10.2011. 19:26 ] @
Citat:
vladd: Na koji tacno od ovih motora mislis?:)

Ima razlika u opremi, konstruktivnim detaljima, i naravno potrosnji ulja. Neki iz ove ekipe mogu da trose i 0,5-0,7l ulja na 1000km...i za (te) neke je to normalno, po fabrickim specifikacijama.

Poz



Uf, ne znam tacno koji je model motora. Pretpostavljam da to pise u papirima koji se dobijaju pri samoj kupovini auta, a verovatno negde i na samom autu? Pitacu pa cu tacno da navedem oznaku modela.

Inace, motor je iz Skode Octavie Tour, kupljene pre par meseci, ako to ima neke veze, tj. suzava izbor modela?

[ vladd @ 07.10.2011. 23:39 ] @
Pise u saobracajnoj, izbor se suzava na BGU, BSE, BSF, CCSA...

Provericu potrosnju ulja za ove novije motore.

Poz
[ zorpetus @ 07.10.2011. 23:57 ] @
Citat:
vladd: Pise u saobracajnoj, izbor se suzava na BGU, BSE, BSF, CCSA...

Provericu potrosnju ulja za ove novije motore.

Poz


Broj motora pocinje sa BSEA...

[ vladd @ 08.10.2011. 14:00 ] @
Evo ovako, sto se moje "strane tice". Uglavnom je potrosnja ulja BSE i BSF motora u tim granicama, 150-200g ulja na 1000km.

Sto se tice opaske "VW motor", nekim VW motorima je normalno da trose 600-900g ulja na 1000km. Kod nekih modela motora 2000ccm je postojala fabricka greska okrenutih karika, pa su trosili i vise. Nakon popravke, potrosnja nije spadala ispod 0,5l/1000km

Uglavnom, doticna mala potrosnja je normalna za savremene frikcione motore, koji rade na povisenim radnim temperaturama. Sa jedne strane, sa druge, svaka ostrija voznja dovodi do povecane potrosnje ulja. O raznim mestima curenja ulja je iluzorno govoriti..a takvih mesta ima na savremenim motorima, od raznih senzora, losih filtera, losih ili istrosenih gumica, o-ringova...jeftinih plasticnih materijala(narocito na pokazivacu nivoa ulja).

Zakljucak je, da ne treba da se brines oko ulja, eventualna sitna variranja u potrosnji mozes osmatrati preko tipa ulja(0w40, 5w40), proizvodjaca ulja ili nacina voznje. Svako vece variranje potrosnje znaci neki kvar...

Poz
[ zorpetus @ 08.10.2011. 15:43 ] @
Citat:
vladd: Evo ovako, sto se moje "strane tice". Uglavnom je potrosnja ulja BSE i BSF motora u tim granicama, 150-200g ulja na 1000km.


OK, onda ipak ispada da je sve OK, posto je veci deo kilometraze napravljen na autoputu, i to brzinama koje su khm... O:-)

Hvala!
[ misel63 @ 03.08.2018. 10:22 ] @
Evo i mog iskustva sa Octavia 1.6 MPI sa plinom Landi. Predjena kilometraza je oko 203000Km, perfektno radi vuce i potrosnja ulja je oko 1litra na 13-15000Km. Uvek na vreme malog servisa na 15000Km kupim litru vise nego sto ide pri zameni te posle imam za dolivanje. Koristim Mobil 1 ESP 5W30 ulje i prezadovoljan sam. Auto vozim na plin a benzin trosi samo ono vreme dok se ne zagreje motor pa automatski prebaci na plin, vuce kao lud, redovno se odrzava, a u maju 2018 sam uradio reatest plina i zamenu toroidne boce za plin posto je isteklo 10 godina. Boca me je kostala 110e i reatest oko 6000din.

Sto se tice potrosnje ulja smatram ovo sasvim ok, jer mi je izmedju dva mala servisa (15000Km) dovoljna 1 litra ulja za dolivanje, i naravno odlicna stvar je sto zuta lampica za nivo ulja uredno signalizira da je nivo blizu minimuma te da je potrebno dolivanje.