|
[ Jagnjeca brigada @ 14.10.2011. 20:45 ] @
| Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd zatražilo je da pojedinačne karte od 1. novembra budu skuplje za 20 odsto zbog povećanih troškova za gorivo i održavanje vozila
Ako Gradsko veće izglasa tu odluku, cena karte na trafici, umesto dosadašnjih 50, iznosiće 60 dinara, a kupovina karte u vozilu će umesto 120 biti 100 dinara.
Kako saznajemo, cena pretplatnih markica neće se menjati.
Stare karte se mogu koristiti do 10. novembra ili se mogu zameniti za nove.
http://www.studiob.rs/info/ves...;page=2&kategorija=Beograd
PS Definitivno je vreme za izbore! |
[ BluesRocker @ 14.10.2011. 21:38 ] @
Citat: Jagnjeca brigada: Ako Gradsko veće izglasa tu odluku, cena karte na trafici, umesto dosadašnjih 50, iznosiće 60 dinara, a kupovina karte u vozilu će umesto 120 biti 100 dinara.
Mora da su pogrešili za ove kod vozača - treba sa 100 na 120. 120 din sam plaćao noćni taksi u Novom Sadu :) . Mislim da bi bilo korisnije da se privatnici izdvoje iz jedinstvenog tarifnog sistema i da mogu slobodno da formiraju cenu, i da se liberalizuju autobuske linije i taksi prevoz da može da vozi svako ko ispunjava standarde. Danas bar može da se kupi automobil sa euro 3 motorom za 3000€ pa bi bilo dosta jeftinih taksija kao i linijskih taksija.
[ Shadowed @ 15.10.2011. 00:22 ] @
Slazem se, samo je nezgodno za mesecne karte ako su privatnici odvojeni (ako se dobro secam i ujedinili su se sa gsp-om zbog toga). Za taksiste definitivno. Totalni idiotizam odredjivanje minimalne cene.
Inace, da, u NS-u je taxi skroz ok. Ne znam bas za koju si relaciju platio 120din nocni ali za 150-200din tokom dana mozes 'de 'oces :)
[ 574nk3 @ 15.10.2011. 08:00 ] @
GSP je neverovatan ... za početak bi mogli da poboljšaju kvalitet prevoza, a ne da ljude prevoze kao stoku.
[ espresso @ 15.10.2011. 09:26 ] @
Citat: skuplje za 20 odsto zbog povećanih troškova za gorivo i održavanje vozila
Oni ne održavaju vozila. Autobuse nikad ne peru a delove menjaju samo kad se autobus pokvari na sred ulice.
[ ventura @ 15.10.2011. 10:14 ] @
Citat: 574nk3: GSP je neverovatan ... za početak bi mogli da poboljšaju kvalitet prevoza, a ne da ljude prevoze kao stoku.
Uvek imaš izbora... Mercedesov salon se nalazi u Omladinskih Brigada, možeš tamo da poručiš prilično dobru S klasu i da se voziš kao čovek... Skupo? Imaš i jeftinija auta.. Skupo i to? E pa onda ti ostaje gradski prevoz po sistemu kolko para tolko muzike.
Nerealno je očekivati da se sa cenama prevoza u Beogradu putnici mogu voziti u prevozu kao što je npr u Minhenu ili Beču. Prevoz u gradovima sa kojima se poredimo je bar duplo skuplji, a GSP kad dođe u jedan Mercedes da kupi nove autobuse ne dobije autobus u pola cene jer naplaćuju duplo manje od Minhena, već je cena ista.. Shodno tome, tek kada dođemo na isti nivo cena kao u Minhenu ili Beču ili Londonu ili koji god grad sa kojim volimo da se ravnamo po tom pitanju, tek onda putnici mogu postavljati pitanja zašto kvalitet nije kao i tamo.
A do tada niko nema pravo ništa da kaže, jer je fakt da se gradski prevoz drastično promenio na bolje u odnosu na poslednjih 10 godina. To možda nekome ko se vozi svaki dan i nije tako očigledno, ali ja sam recimo prevoz koristio pre više od 10 godina u srednjoj školi, i sada kada posle 10 godina pogledam, situacija je daleko bolja - novi autobusi, više autobusa na linijama, manje gužve...
[ Igor Gajic @ 15.10.2011. 11:43 ] @
Citat:
Shodno tome, tek kada dođemo na isti nivo cena kao u Minhenu ili Beču ili Londonu ili koji god grad sa kojim volimo da se ravnamo po tom pitanju, tek onda putnici mogu postavljati pitanja zašto kvalitet nije kao i tamo.
Koliki su troskovi amortizacije u EU a koliki u Srbiji ? Koliko od cene karte od na plate u zemljama EU a koliko kod nas ?
Nije bas sve tako kao sto ti kazes.
[ ventura @ 15.10.2011. 11:55 ] @
Citat: Igor Gajic: Koliki su troskovi amortizacije u EU a koliki u Srbiji ? Koliko od cene karte od na plate u zemljama EU a koliko kod nas ?
Ne poznajem detalje te vrste industrije, ali ovako laički cenim da razlike u platama ne prave nikakvu bitnu razliku... Šofer je tu jedan od nebitnijih troškova pogotovo kada se u računicu ubaci broj putnika koje on preveze, i koliko njegova plata procentualno utiče na cenu karte samog prevoza...
[ marko37 @ 15.10.2011. 12:12 ] @
Citat: ventura: a GSP kad dođe u jedan Mercedes da kupi nove autobuse ne dobije autobus u pola cene jer naplaćuju duplo manje od Minhena, već je cena ista..
Još gore, cena bude veća. Razlog je prost, GSP kupuje manje autobusa, nije stari korisnik, plaća carinu, ako uzima na kredit ima gore uslove kredita. Tako da je taj autobus verovatno barem 50% skuplji za GSP.
[ vladd @ 15.10.2011. 13:35 ] @
GSP nije privatna firma, i posto je deo sistema drzavne(konkretno gradske) uprave, smesno je da placa porez, carine i takse na one komponente koje poboljsavaju zivot gradjana.
GSP je firma koja treba da radi sa zaradom 0(NULA), da se pokrivaju troskovi poslovanja i da budzet grada dotira razvoj i odrzavanje...
To sto su frikovi u gradskoj upravi u miksu razmisljanja sta i kako i neznanju sta je komunalna firma, cemu sluzi sustinski, i sto je slatko da se muvljaju pare i zaposljava stranacka struktura, to je poseban realan problem.
Cena pojedinacne karte, u ovom trenutku ne sme da bude veca od 20-ak dinara, ako bi se na neke parametre drzave detaljnije osmotrilo, i 15 dinara bi bilo "korektan maksimum" za cenu...
Ali, poenta je u spomenutom "budzetu" grada, koji papani iz uprave koriste kao dzeparac i ispunjavaju mokre snove...sada kroz kartu GSP-a treba da slijemo milione dinara u rupu napravljenu ludorijama...
Poz
[ the_tosic @ 15.10.2011. 13:54 ] @
Ma ja mislim da bi ove karte za jednu voznju trebale da postoje u 2,3 varijante. Recimo za 3 stanice i za duzu voznju. Onda ce ljudi kucati i kad idu dve tri stanice. Ona bi mogla da bude 15din recimo a ova za duzu 40-50.
[ 3way @ 15.10.2011. 13:56 ] @
Odrzavanje vozila?
Pa to je neka novina u GSP.
[ bakara @ 15.10.2011. 14:58 ] @
Citat: ventura: Uvek imaš izbora... Mercedesov salon se nalazi u Omladinskih Brigada, možeš tamo da poručiš prilično dobru S klasu i da se voziš kao čovek... Skupo? Imaš i jeftinija auta.. Skupo i to? E pa onda ti ostaje gradski prevoz po sistemu kolko para tolko muzike.
Nerealno je očekivati da se sa cenama prevoza u Beogradu putnici mogu voziti u prevozu kao što je npr u Minhenu ili Beču. Prevoz u gradovima sa kojima se poredimo je bar duplo skuplji, a GSP kad dođe u jedan Mercedes da kupi nove autobuse ne dobije autobus u pola cene jer naplaćuju duplo manje od Minhena, već je cena ista.. Shodno tome, tek kada dođemo na isti nivo cena kao u Minhenu ili Beču ili Londonu ili koji god grad sa kojim volimo da se ravnamo po tom pitanju, tek onda putnici mogu postavljati pitanja zašto kvalitet nije kao i tamo.
A do tada niko nema pravo ništa da kaže, jer je fakt da se gradski prevoz drastično promenio na bolje u odnosu na poslednjih 10 godina. To možda nekome ko se vozi svaki dan i nije tako očigledno, ali ja sam recimo prevoz koristio pre više od 10 godina u srednjoj školi, i sada kada posle 10 godina pogledam, situacija je daleko bolja - novi autobusi, više autobusa na linijama, manje gužve...
O cemu ti to pricas?
Kao da gsp vozi mercedesove autobuse...pa i sa sadasnjom cenom od 50 din voznja je cesto skuplja nego voznja automobilom.
Voznja javnim prevozom mora biti najjeftiniji moguc prevoz dostupan svakom gradjaninu, GSP tu i ne treba nesto da zaradjuje jer i onako zaradjuju sasvim dovoljno.
Ako hoce da zaradjuju neka se gps privatizuje pa neka se onda rukovode ekonomskim cenama, i da vidimo onda kako im se ne isplati da naplate minimum 50 putnika x 50 din za jednu voznju.
[ 574nk3 @ 15.10.2011. 15:13 ] @
Citat: ventura: Uvek imaš izbora... Mercedesov salon se nalazi u Omladinskih Brigada, možeš tamo da poručiš prilično dobru S klasu i da se voziš kao čovek... Skupo? Imaš i jeftinija auta.. Skupo i to? E pa onda ti ostaje gradski prevoz po sistemu kolko para tolko muzike.
Nerealno je očekivati da se sa cenama prevoza u Beogradu putnici mogu voziti u prevozu kao što je npr u Minhenu ili Beču. Prevoz u gradovima sa kojima se poredimo je bar duplo skuplji, a GSP kad dođe u jedan Mercedes da kupi nove autobuse ne dobije autobus u pola cene jer naplaćuju duplo manje od Minhena, već je cena ista.. Shodno tome, tek kada dođemo na isti nivo cena kao u Minhenu ili Beču ili Londonu ili koji god grad sa kojim volimo da se ravnamo po tom pitanju, tek onda putnici mogu postavljati pitanja zašto kvalitet nije kao i tamo.
A do tada niko nema pravo ništa da kaže, jer je fakt da se gradski prevoz drastično promenio na bolje u odnosu na poslednjih 10 godina. To možda nekome ko se vozi svaki dan i nije tako očigledno, ali ja sam recimo prevoz koristio pre više od 10 godina u srednjoj školi, i sada kada posle 10 godina pogledam, situacija je daleko bolja - novi autobusi, više autobusa na linijama, manje gužve...
U pravu si, izbor uvek postoji ... Nije mi jasno zašto ideš u toliku krajnost sa mercedesovim salonom? Za gradsku vožnju mogu poslužiti i daleko jeftinija vozila koja su danas skoro svima dostupna.
Ne bih da skrećem sa teme, ali ja lično više volim da prošetam do posla i nazad. Putujem gsp-om 3-4 stanice, a kasnije u povratku pešačim oko 40 minuta, iako imam automobil.
Ventura izađi malo iz tog mercedasa i prošetaj, uđi u gradski prevoz ako ti je toliko dobar. Mislim da bi jako brzo počeo da se nerviraš, a ubrzo i uvideo koliko ti ova opaska "novi autobusi, više autobusa na linijama, manje gužve" nije na mestu. Ne znam stvarno zašto ti je svaka rečenica puna nekog besa ... Ti bi na prosečnu platu u Srbiji naplaćivao karte kao u Austriji, Švajcarskoj ... to su ipak neke nespojive stvari.
@bakara
Apsolutno se slažem sa tobom
[ ventura @ 15.10.2011. 16:58 ] @
Citat: 574nk3: U pravu si, izbor uvek postoji ... Nije mi jasno zašto ideš u toliku krajnost sa mercedesovim salonom?
Samo da bi ti ilustrovao onu staru narodnu - kolko para tolko muzike. Ne možeš zahtevati uslove iste kao u Minhenu, a plaćaš 3 puta manje. Ko što ni tu S klasu ne možeš da kupiš za 30.000 evra, već za te pare moraš da se pomiriš sa nešto lošijim autom.
Citat: 574nk3:
Ventura izađi malo iz tog mercedasa i prošetaj, uđi u gradski prevoz ako ti je toliko dobar. Mislim da bi jako brzo počeo da se nerviraš, a ubrzo i uvideo koliko ti ova opaska "novi autobusi, više autobusa na linijama, manje gužve" nije na mestu. Ne znam stvarno zašto ti je svaka rečenica puna nekog besa ... Ti bi na prosečnu platu u Srbiji naplaćivao karte kao u Austriji, Švajcarskoj ... to su ipak neke nespojive stvari.
Ne znam koliko je bitno za temu, ali vozio sam se pre nedelju dana u gradskom autobusu... Nije neki statistički uzorak, ali vožnja je bila manje više ok, gužva jer je bio špic vraćanja sa posla ali daleko od onih scena koje pamtim kao klinac kada smo se svakogdnevno bukvalno uguravali u autobuse, pa budeš srećan da si uspeo da se provučeš 10cm na stepeniku a kad se zatvore vrata ranac ti visi spolja... Al nema veze jer sledeći čekaš pola sata i opet dođe pun... Ovo sada je bila milina, autobus došao posle par minuta, nema mesta za sedenje ali bez problema se provučeš između ljudi koji stoje.. Isto tako ne moram svakodnevno da se vozim autobusom da bi video da nema više onakvih gužvi kao što su bile, jer ne pamtim kad sam iz auta video takvu gužvu u autobusu..
Prosečna plata u Srbiji nema nikakve veze sa cenom vožnje za gradski prevoz.. Kao što rekoh neće GSP da dobije popust u Mercedesu jer su plate u Srbiji male, već taj autobus mora platiti isto kao i London ili Minhen, niti će dobiti gorivo jeftinije nego što je u svetu zbog toga što je u Srbiji loš standard. A Mercedes sam spomenuo jer je on pored Ikarbusa najpopularniji brand koji GSP ima u svom voznom parku..
[ ventura @ 15.10.2011. 17:06 ] @
Citat: bakara:
Kao da gsp vozi mercedesove autobuse...
Da, vozi ih. Obrati pažnju na ulici.
Citat: bakara:
Pa i sa sadasnjom cenom od 50 din voznja je cesto skuplja nego voznja automobilom.
Malo si se preračunao... Uzećemo neki polovnjak od 3000 evra.
Godišnja amortizacija: 500 evra
Godišnji servis: 300 evra
Godišnjej gume: 100 evra
Registracija: 200 evra
Gorivo (8.000km, samo odlazak na posao): 720 evra
Ukupno: 1820 evra
Cena mesečne markice za prevoz: 32 evra
Cena odlaska na posao sopstvenim automilom: 151 evro
Ako sam negde pogrešio ti me slobodno ispravi.
Citat: bakara:
Voznja javnim prevozom mora biti najjeftiniji moguc prevoz dostupan svakom gradjaninu, GSP tu i ne treba nesto da zaradjuje jer i onako zaradjuju sasvim dovoljno.
Slažem se, zbog toga GSP i jeste gradsko/javno preduzeće a ne for-profit entitet. Ono što je interesatno u celoj priči da pod istim uslovima kao i GSP rade i privatni prevoznici koji odlično zarađuju, što samo znači da GSP nije efikasan i da se razbacuje parama.
[ Jbyn4e @ 15.10.2011. 17:33 ] @
Citat: Samo da bi ti ilustrovao onu staru narodnu - kolko para tolko muzike. Ne možeš zahtevati uslove iste kao u Minhenu, a plaćaš 3 puta manje. Ko što ni tu S klasu ne možeš da kupiš za 30.000 evra, već za te pare moraš da se pomiriš sa nešto lošijim autom.
Kako? U Minhenu u autobusu 50 ljudi, kod nas 150 (ista zarada po autobusu). Tamo 4500 autobusa, ovde 1500 (znaci ovde 3 puta manje para za odrzavanje). Znaci zarada po autobusu veca kod nas :) Pa kako onda tamo cisti, oprani, bolji uslovi...?
Citat: ventura: Ne znam koliko je bitno za temu, ali vozio sam se pre nedelju dana u gradskom autobusu... Nije neki statistički uzorak, ali vožnja je bila manje više ok, gužva jer je bio špic vraćanja sa posla ali daleko od onih scena koje pamtim kao klinac kada smo se svakogdnevno bukvalno uguravali u autobuse, pa budeš srećan da si uspeo da se provučeš 10cm na stepeniku a kad se zatvore vrata ranac ti visi spolja... Al nema veze jer sledeći čekaš pola
Aaaaaa, znaci zato ja ne mogu da Banovom Brdu na DRUGOJ stanici u jutarnjem spicu da udjem u tramvaj, jer je u stvari on poluprazan...
Vidi se da se ne vozis bas cesto autobusima/tramvajima/... situacija jeste nesto bolja nego ona koju pamtis, ali je jaaako daleko od idealne.
[ djordje1979 @ 15.10.2011. 18:06 ] @
Citat: bakara:
pa i sa sadasnjom cenom od 50 din voznja je cesto skuplja nego voznja automobilom.
Sa danasnjom cenom markice mozes da pokrijes samo recimo cenu registracije automobila. O ostalim troskovima tipa gorivo, amortizacija, odrzavanje auta ne moze ni da se prica. A gde su pare za kupovinu tog istog auta to je tek ...
[ BluesRocker @ 15.10.2011. 18:59 ] @
Citat: ventura: Prosečna plata u Srbiji nema nikakve veze sa cenom vožnje za gradski prevoz.. Kao što rekoh neće GSP da dobije popust u Mercedesu jer su plate u Srbiji male, već taj autobus mora platiti isto kao i London ili Minhen, niti će dobiti gorivo jeftinije nego što je u svetu zbog toga što je u Srbiji loš standard. A Mercedes sam spomenuo jer je on pored Ikarbusa najpopularniji brand koji GSP ima u svom voznom parku..
A po čemu smo mi to onda jeftiniji od Evrope? Kod nas hoće da podignu cenu u autobusu na 1,2€ i to je cena za vožnju bez presedanja. Znači da ako menjaš 3 prevoza izađe 3,6€, a 3 prevoza su nešto sasvim normalno da se promeni. Za te pare se bukvalno gužvaš u autobusu, a čeka se 10-15 minuta za jače linije, a one slabije umeju da izostanu pa umesto na 20 minuta po redu vožnje idu na 40 ili 60. To mi se često dešavalo sa linijom 71.
Ne znam kolika je sada cena karte u Londonu, ali sećam se da je pre 10-ak godina bila 1 funta u autobusu i da si imao pravo da presedaš za te pare, da su autobusi išli na 3 minuta i da nije bilo dozvoljeno da uđeš u autobus ako nema mesta za sedenje. Ko je tu onda jeftiniji? A da poredimo platu vozača, ruke servisera, cenu poklona vlade Japana, Švajcarske, ... Meni majstor tražio 7€ za ruke za mali servis u centru Beograda, koliko to isto košta u Londonu?
[ bakara @ 15.10.2011. 19:07 ] @
Citat: ventura:
Prosečna plata u Srbiji nema nikakve veze sa cenom vožnje za gradski prevoz.. Kao što rekoh neće GSP da dobije popust u Mercedesu jer su plate u Srbiji male, već taj autobus mora platiti isto kao i London ili Minhen, niti će dobiti gorivo jeftinije nego što je u svetu zbog toga što je u Srbiji loš standard. A Mercedes sam spomenuo jer je on pored Ikarbusa najpopularniji brand koji GSP ima u svom voznom parku..
Naravno da dobiju jeftinije i vozila i gorivo, i porez...drzavna je firma sigurno ne placaju dizel 135 din za litar, carinu 40%, PDV i ostalo sto vec svaki koliko god moze neposten taxi mora da plati.
A i ti novi autobusi koje ti vidjas su samo u centru...tamo gde nema guzve valjda da se ne habaju.
Citat: ventura:
Gorivo (8.000km, samo odlazak na posao): 720 evra
Ukupno: 1820 evra
Cena mesečne markice za prevoz: 32 evra
Cena odlaska na posao sopstvenim automilom: 151 evro
Ako sam negde pogrešio ti me slobodno ispravi.
Opet tvoja cuvena matematika...?
Necu da detaljisem, ali kako si izracunao 8000km, samo za odlazak na posao to ispada da svaki dan (a niko ne radi 30 dana) u mesecu predjes 266km dnevno.
I ne znam zasto ne uzmes da izracunas koliko gsp zaradi u jednoj turi, ali tvojom "matematikom"?
Citat: djordje1979: Sa danasnjom cenom markice mozes da pokrijes samo recimo cenu registracije automobila. O ostalim troskovima tipa gorivo, amortizacija, odrzavanje auta ne moze ni da se prica. A gde su pare za kupovinu tog istog auta to je tek ...
Naravno da nisam uzeo u obzir da treba da kupis auto da bi se takmicio sa gsp, to bi bilo glupo.
Stvar je u tome da vidimo tacku gledista i matematiku ona ko vec ima svoje vozilo (naravno registrovano, odrzavano) i treba da ode negde i da se vrati.
[ djordje1979 @ 15.10.2011. 19:40 ] @
Citat: bakara:
Stvar je u tome da vidimo tacku gledista i matematiku ona ko vec ima svoje vozilo (naravno registrovano, odrzavano)... i treba da ode negde i da se vrati.
...taj vec ima i gorivo. tako da je voznja sopstvenim autom prakticno besplatna. ja ne znam sta se ti ljudi guraju po gsp-u, pa jesu li oni polozili matematiku kod uciteljice?
[ bakara @ 15.10.2011. 19:44 ] @
Naravno da ima i gorivo.
Svrha javnog prevoza ja da obesmisli koriscenje sopstvenog prevoza tj. da ga ucini neisplativim.
[ ventura @ 15.10.2011. 19:56 ] @
Citat: bakara:
Opet tvoja cuvena matematika...?
Necu da detaljisem, ali kako si izracunao 8000km, samo za odlazak na posao to ispada da svaki dan (a niko ne radi 30 dana) u mesecu predjes 266km dnevno.
Troškove sam računao na godišnjem nivou, pa tako i tu kilometražu. Cenim da moja matematika nije na većem nivou od 3 razreda osnovne škole, pa ne razumem šta je toliko komplikovano da se shvati.
Citat: bakara:
Stvar je u tome da vidimo tacku gledista i matematiku ona ko vec ima svoje vozilo (naravno registrovano, odrzavano) i treba da ode negde i da se vrati.
Koje mu je inače palo sa neba i samo plaća troškove registracije i održavanja...
Kad neko ima svoj privatni avion (naravno pilota i sve ostalo) i cisternu goriva, njemu je letenje jeftinije od normalnih linija...
Citat: bakara:
Svrha javnog prevoza ja da obesmisli koriscenje sopstvenog prevoza tj. da ga ucini neisplativim.
Pa i jeste neisplativo!
Eno ti računica, ako voziš neki polovan krš od 3000 evra to te mesečno košta 150 evra, a markica za prevoz te košta 30 evra, dakle 5 puta manje!
[ deki77 @ 15.10.2011. 20:06 ] @
Sta ce izbori da doprinesu?
Da prevoz bude dzabe ha..
Nego vi Belogradjani morate da gradite Metro.Pa malo da sponzorisete.
[ bakara @ 15.10.2011. 20:17 ] @
Nadam se da se slazete bar sa ovim?
Citat: bakara:
Svrha javnog prevoza ja da obesmisli koriscenje sopstvenog prevoza tj. da ga ucini neisplativim.
Ako svaki dan putujete (recimo do posla, tamo i nazad) 20km, imate bilo kakvo vozilo valjda je normalno da izracunate kojim prevozom vam s evise isplati da idete.
imamo ovakve opcije:
-Bus kosta 50 din tamo i nazad treba bar 200 - 300 din., mesecno oko 6000 din.
-Bus, mesecna markica oko 3000 din pod uslovom da smo svi u prvoj zoni.
-Sopstveni prevoz za 20km oko 1.5l - 2l goriva oko 200 din, mesecno oko 4-5000 din, a na plin (na sta voze najcesce ovi sto voze pomenute krseve) mozda i pola ove sume.
Oni koji nemaju sopstveno vozilo, i nemaju nikakav izbor zar ne, mogu da im stave kartu koliku hoce.
[ ventura @ 15.10.2011. 20:29 ] @
Citat: bakara:
Ako svaki dan putujete (recimo do posla, tamo i nazad) 20km, imate bilo kakvo vozilo valjda je normalno da izracunate kojim prevozom vam s evise isplati da idete.
imamo ovakve opcije:
-Bus kosta 50 din tamo i nazad treba bar 200 - 300 din., mesecno oko 6000 din.
-Bus, mesecna markica oko 3000 din pod uslovom da smo svi u prvoj zoni.
-Sopstveni prevoz za 20km oko 1.5l - 2l goriva oko 200 din, mesecno oko 4-5000 din, a na plin (na sta voze najcesce ovi sto voze pomenute krseve) mozda i pola ove sume.
Oni koji nemaju sopstveno vozilo, i nemaju nikakav izbor zar ne, mogu da im stave kartu koliku hoce.
Ako ti je autobus primarno prevozno sredstvo onda ćeš kupiti markicu za 3200 dinara i voziš se ceo mesec.
A za auto sam ti već napisao računicu. U slučaju da voziš neku tešku kršinu, i da imaš sreće da se ne kvari mnogo, to će mesečno da te košta 150 evra. Ne znam samo u šta zamišljaš da sipaš gorivo ako nemaš auto, tj. nisi platio sve ostale troškove... Ako ti možeš tako, da li bi mogao da me odbaciš do Londona privatnim avionom, ja plaćam gorivo + častim ručak za uslugu...
[ iva_80 @ 15.10.2011. 20:46 ] @
Ovde je propuštena jedna veoma bitna činjenica: Ogromna većina putnika se švercuje, tako da po starom poznatom pravilu opet pošten čovek plaća ceh za sve! Da li se onda isplati kupovati kartu? Pa naravno da ne.
[ vladd @ 16.10.2011. 14:15 ] @
@ventura
ne znam ja bas nikoga kome auto sluzi, i pazario ga SAMo za posao..Mozda se Sceka izjasni i pazari jedann , ali to nije vecinski obicaj.
Znaci, posmatramo integralnu cenu po 1 km, i koriscenje vozila na kilometrazi kuca-pos'o.
Pri tome, postoje i odredjene prednosti koriscenja vozila, usteda na vremenu, mogucnost obavljanja vise stvari tokom dana, pre ili posle posla..
Cena od 50din je vec visoka, narocito ako neko putuje 2-5km do posla. Neko ko vozi, npr MJT ili na plin, cena kilometra mu je(racunajuci i registraciju) 5-10 din. I VISE mu se isplati da kolima ide na posao nego da placa 100 din relaciju 10km...
Kod duzih relacija je konfor izrazeniji problem, vrucina, zima, guranje u prvozu, i sve to traje 30-45 minuta..sto bas treba izbegavati.
Da je prevoz korektan, u smislu cene, svakako bi se lakse ljudi odlucivali na javni prevoz, bez obzira na guzve i cekanja, ima tome leka, bar da se pocne od pristojnosti.
Ovako, bulaznjenja partijskih poslusnika koji glumataju managere po principu "profit ili smrt", je samo tragicna slika stanja u Srbiji.
Poz
[ ventura @ 16.10.2011. 14:38 ] @
Citat: vladd:
Cena od 50din je vec visoka, narocito ako neko putuje 2-5km do posla. Neko ko vozi, npr MJT ili na plin, cena kilometra mu je(racunajuci i registraciju) 5-10 din. I VISE mu se isplati da kolima ide na posao nego da placa 100 din relaciju 10km...
Da ponovim računicu koristeći tvoje parametre, samo 5km do posla:
Kupiš neku kršinu od auta za koju treba izvadiš na sto 3000 evra.
Godišnje ćeš na amortizaciji gubiti 500 evra
Na servis, ako nemaš veće kvarove, 300 evra
Na gume, 100 evra
Registracija i obavezno osiguranje, 200 evra
Parking, pranje auta, sitnice: 100 evra
Gorivo za godišnje 2700km, 305 evra (9l/100km)
Ukupno: 1505 evra, iliti 55.74din po kilometru
Dnevna cena putovanja do posla i nazad:
GSP markica: 145 din
Sopstveni automobil: 557 din
I sve ovo je pod uslovom da tamo gde živiš imaš obezbeđen parking, i da tamo gde radiš ne plaćaš parking. Ukoliko to nije slučaj, pa moraš da platiš parking tamo gde radiš to ti onda dođe još nekih 700-800 evra godišnje..
Možda ja ne umem da računam pa lupetam gluposti, ali stvarno bi voleo da vidim kako si ti izvukao računicu gde te 1km sopstvenim automobilom košta 5-10 dinara.
[ bakara @ 16.10.2011. 14:55 ] @
Citat: iva_80: Ovde je propuštena jedna veoma bitna činjenica: Ogromna većina putnika se švercuje, tako da po starom poznatom pravilu opet pošten čovek plaća ceh za sve! Da li se onda isplati kupovati kartu? Pa naravno da ne.
Tako je bilo mozda nekada...sada moze da se svercuje mozda samo u centru grada, a tamo sverecri i prave najmanju stetu.
U ostalom na GSP je da eliminise sverc, neka plate kontrolore.
Citat: ventura: Ako ti je autobus primarno prevozno sredstvo onda ćeš kupiti markicu za 3200 dinara i voziš se ceo mesec.
Pa to sam i ja rekao...ako nemas izbor platices markicu i 5000 din i preostaje ti da se tesis da je to najjeftinije moguce.
Citat: ventura:
A za auto sam ti već napisao računicu. U slučaju da voziš neku tešku kršinu, i da imaš sreće da se ne kvari mnogo, to će mesečno da te košta 150 evra. Ne znam samo u šta zamišljaš da sipaš gorivo ako nemaš auto, tj. nisi platio sve ostale troškove... Ako ti možeš tako, da li bi mogao da me odbaciš do Londona privatnim avionom, ja plaćam gorivo + častim ručak za uslugu...
Izvinite gospodine nadprosecni gradjanine ove zemlje, nisam vas prepoznao, i odmah cu da parkiram krsinu od 3000e kako bi vi sa vasim novim skupim vozilom mogli nesmetano da se krecete gradom.
[ ventura @ 16.10.2011. 15:05 ] @
Citat: bakara:
Pa to sam i ja rekao...ako nemas izbor platices markicu i 5000 din i preostaje ti da se tesis da je to najjeftinije moguce.
Nema šta da se tešiš, to je činjenica. Markica za 5.000 dinara, pa i za 10.000 dinara je opet najjeftinija moguća opcija... Sopstveni automobil košta 15.000 dinara mesečno pa na gore.
Citat: bakara:
Izvinite gospodine nadprosecni gradjanine ove zemlje, nisam vas prepoznao, i odmah cu da parkiram krsinu od 3000e kako bi vi sa vasim novim skupim vozilom mogli nesmetano da se krecete gradom.
Ja se izvinjavam što sam uvredio izuzetno kvalitetne i pouzdane automobile koji koštaju 3000 evra... Za taj novac je moguće kupiti stvarno ozbiljnu limuzinu poput ove:
odavno punoletan, ali je zato tu kn filter i tubonator...
ili pak nešto poput ovoga
spolja gladac a iznutra jadac, prešao jedno 600.000 realnih kilometara, a onih 300 evra koje sam predvideo za godišnji servis ćeš na ovakav auto trošiti svako dva-tri meseca...
Stvarno se izvinjavam još jednom što sam ovo okarakterisao kao kršine, da mi oproste vlasnici ovih predivnih automobila, i da u zdravlju i veselju se navozaju..
[ Jbyn4e @ 16.10.2011. 16:10 ] @
Ti sve neke krsine nadje.. sta fali recimo (sa tog istog sajta koji si navodio) za gradsku voznju (a i vangradsku) nesto ovako:
Citat: 2008 Chevrolet Aveo 1.2s 2.899 €
...
Kilometraža: 26000
Registrovan do: 07.2012.
Poreklo vozila: Domaće tablice
Pritom potrosnja po gradu 7 litara. Za gume verovatno ne treba 100 evra godisnje, kao i za registraciju, amortizaciju i slicno.
[ bakara @ 16.10.2011. 16:14 ] @
Citat: ventura: Nema šta da se tešiš, to je činjenica. Markica za 5.000 dinara, pa i za 10.000 dinara je opet najjeftinija moguća opcija... Sopstveni automobil košta 15.000 dinara mesečno pa na gore.
Naravno da je cinjenica isto kao i ovo:
-GSP ima vozila kojima prevozi putnike
-Gradjanin srbije uglavnom imaju kakvo takvo registrovano vozilo, ukoliko nemaju oni ni ne prave matematiku sta im je isplativije.
Mi treba da izracunamo cenu prevoza, a ne cenu posedovanja vozila.
Trenutna cena karte je skoro ista kao prevoz sopstvenim vozilom i nema logike da prevoz jednog putnika kosta kao i prevoz 200 putnika.
[ ventura @ 16.10.2011. 16:44 ] @
Citat: Jbyn4e: Ti sve neke krsine nadje.. sta fali recimo (sa tog istog sajta koji si navodio) za gradsku voznju (a i vangradsku) nesto ovako:
Pritom potrosnja po gradu 7 litara. Za gume verovatno ne treba 100 evra godisnje, kao i za registraciju, amortizaciju i slicno.
Ne fali mu ništa, samo što uz tih 2899 evra ostaje ti da isplatiš još 21 lizing ratu od 167 evra mesečno, tako da će te taj auto koštati ukupno 6400 evra... Za takav auto će ti u narednih 5 godina amortizacija biti oko 1000 evra godišnje, a što se tiče održavanja moćićeš da prođeš sa 300-500 evra godišnjim budžetom, relativno je niska kilometraža pa ne bi još uvek trebao da počne da se raspada...
[ ventura @ 16.10.2011. 16:46 ] @
Citat: bakara:
Mi treba da izracunamo cenu prevoza, a ne cenu posedovanja vozila.
Trenutna cena karte je skoro ista kao prevoz sopstvenim vozilom i nema logike da prevoz jednog putnika kosta kao i prevoz 200 putnika.
A kako drugačije da izračunaš cenu prevoza nego onako kao što sam ja naveo?
Ili daj konkretnu računicu ili me mani tih idiotarija da je cena prevoza = cena goriva...
[ bakara @ 16.10.2011. 16:56 ] @
Citat: ventura: A kako drugačije da izračunaš cenu prevoza nego onako kao što sam ja naveo?
Onda treba da uzmemo u obzir i cenu kostanja autobusa i onda nece biti dovoljna ni cena markice od 5000 din mesecno tako da gsp ispada jos nerentabilno preduzece.
Po toj tvoj logici niko i ne treba da ima auto, sta cemu kad je autobus jeftiniji, sta ce tebi auto?
[ ventura @ 16.10.2011. 17:05 ] @
Citat: bakara: Onda treba da uzmemo u obzir i cenu kostanja autobusa i onda nece biti dovoljna ni cena markice od 5000 din mesecno tako da gsp ispada jos nerentabilno preduzece.
Ne znam da li je GSP rentabilan ili ne, ali činjenica je da trenutno za 3200 dinara možeš da kupiš mesečnu markicu i da se voziš do mile volje, isto kao što je i činjenica da bi se vozio u sopstvenom autu treba ti nekih 15000 dinara mesečno.
Citat: bakara:
Po toj tvoj logici niko i ne treba da ima auto, sta cemu kad je autobus jeftiniji, sta ce tebi auto?
Ne treba da ima auto onaj ko to ne može sebi da priušti. Ja sebi mogu da priuštim auto koji me godišnje košta kao primanja nekoliko prosečnih domaćinstava. Ne mogu da priuštim privatni avion, pa se zato vozim redovnim linijama, ali se ne zavaravam idiotarijama da karta na redovnoj liniji košta isto kao kad bi imao svoj avion.
[ Braksi @ 16.10.2011. 18:37 ] @
cena dnevne karte
Milano 3€
Novi Sad 195 DIN
Kako je to moguce ?
[ deki77 @ 16.10.2011. 19:10 ] @
Bec-Austrija cene karata
SaJt
[ ventura @ 16.10.2011. 19:44 ] @
Citat: Braksi: cena dnevne karte
Milano 3€
Novi Sad 195 DIN
Kako je to moguce ?
Novi Sad više subvencioniše cene karata pa je zbog toga 30% jeftiniji prevoz..
Skoro četiri puta skuplje nego u Beogradu... Karta za jednu vožnju u Beogradu košta 0.50 evra, a u Beču 1.80 evra, tačno 3.6 puta skuplje.
[ cozmo_im @ 16.10.2011. 21:40 ] @
Ovde 50% zaposlenih NEMA markicu jer nisu prijavljeni:)
Ako zivi u Bataji a radi na NBGD placa DRUGU zonu. Sto znaci vise mu se isplati kolima da ide:)
Eto jednog "masovnog" primera zasto je GSP skup za nase uslove.
Znam gomilu ljudi koji placaju obicne karte kad idu na posao. I to drugu zonu. Potrose mesecno identicnu sumu za prevoz kojom ja platim benzin, registraciju i redovan servis:) Neki cak i vise daju godisnje jer menjaju dva prevoza:) Zaposleni, nisu prijavljeni, ne smeju na biro. Prosto. E taj pukne pola plate samo da ode i vrati se s posla.
Ostalih 50% su lucky ones jer su prijavljeni barem na biro ili kod poslodavca pa imaju pravo na markicu. Tu ubrajam i penzose i ucenike/studente.
90% firmi ne daje zaposlenima naknadu za prevoz. Znaci em nema to, em nema pravo na markicu a zivi u drugoj zoni. Reci njemu da je GSP jeftin i sto se svercuje ima te stavi u top.
E kad to sve lepo drzava sredi, onda cu podrzati komentare gdina Venture. Ovako je utopijski...
[ a1200 @ 16.10.2011. 21:53 ] @
Meni jedna stvar nije jasna - sta GSP briga da li sam ja zaposlen ili nisam? Zasto ja recimo ne mogu da odem i platim markicu za mesec dana? Zasto ne postoje markice za nedelju dana, ili celodnevnu voznju...
Meni realno nije jasno kakav je to sistem poslovanja i uopste cele te organizacije?! Valjda imaju racunicu po kojoj rade, valjda im je u interesu da imaju sto vishe prodatih markica?
Sve to recimo postoji u Madjarskoj, gde recimo bez ikakvih problema vadis markicu za mesec dana - i to kao strani drzavljanin (kvalitet usluge nepojmljivo boji - a cene slicne, s' obzirom da vozila ima brem 3 puta vishe, da u vecini slucajva moze s da sedens i da imaju metro). Slikas se u automatu i odes na salter, sve zavrsis za max 5 min. Posle se vozis cime hoces, koliko hoces (Metro, tramvaji, Autobusi)...
[ ventura @ 16.10.2011. 21:56 ] @
Citat: a1200: Meni jedna stvar nije jasna - sta GSP briga da li sam ja zaposlen ili nisam? Zasto ja recimo ne mogu da odem i platim markicu za mesec dana? Zasto ne postoje markice za nedelju dana, ili celodnevnu voznju...
Možeš što ne bi mogao... Nego mislim da cosmo priča o tome da je firma po zakonu dužna da zaposlenom plati prevoz tj. kupi markicu, ili ako zaposleni to neće da mu isplati protivvrednost iste pa zaposleni sam organizuje svoj prevoz..
[ BluesRocker @ 16.10.2011. 22:07 ] @
Citat: ventura: Možeš što ne bi mogao... Nego mislim da cosmo priča o tome da je firma po zakonu dužna da zaposlenom plati prevoz tj. kupi markicu, ili ako zaposleni to neće da mu isplati protivvrednost iste pa zaposleni sam organizuje svoj prevoz..
Meni ovo nikada neće biti jasno. U čemu je razlika da li mi firma da platu 3000 din manju i "plati" markicu ili 3000 din veću pa da sam kupujem? Plata nije nešto fiksno već stvar dogovora i učinka pa ne znam kako se to ostvaruje pravo da ti firma plati prevoz.
A što se tiče markice za zaposlene, odeš u njihovo sedište da izvadiš legitimaciju i samo napišeš kako ti se zove firma i posle sam kupuješ markice. Niko živ neće proveravati da li si ti zaposlen u toj firmi sve dok kupuješ najskuplju moguću markicu i finansiraš sve ostale koji se voze jeftinije/besplatno (ne subvencioniše ih grad već "zaposleni").
[ serbolicious @ 16.10.2011. 22:13 ] @
Citat: Zasto ne postoje markice za nedelju dana, ili celodnevnu voznju...
Meni realno nije jasno kakav je to sistem poslovanja i uopste cele te organizacije?! Valjda imaju racunicu po kojoj rade, valjda im je u interesu da imaju sto vishe prodatih markica?
Sve to recimo postoji u Madjarskoj, gde recimo bez ikakvih problema vadis markicu za mesec dana - i to kao strani drzavljanin (kvalitet usluge nepojmljivo boji - a cene slicne, s' obzirom da vozila ima brem 3 puta vishe, da u vecini slucajva moze s da sedens i da imaju metro). Slikas se u automatu i odes na salter, sve zavrsis za max 5 min. Posle se vozis cime hoces, koliko hoces (Metro, tramvaji, Autobusi)...
I taj glupi fazon da samo oko prvog mozes da kupis markicu i to samo na mesec dana! I onda su oko prvog naravno guzve! Pobogu, 2011-a godina, Evropa!!! U normalnom svetu markicu mozes da kupis kad god hoces i imas nekoliko izbora (jednodnevna, trodnevna, nedeljna, mesecna, sestomesecna, godisnja). Varijacije postoje - ali otprilike to je to.
[ ventura @ 16.10.2011. 22:20 ] @
Citat: BluesRocker: Meni ovo nikada neće biti jasno. U čemu je razlika da li mi firma da platu 3000 din manju i "plati" markicu ili 3000 din veću pa da sam kupujem? Plata nije nešto fiksno već stvar dogovora i učinka pa ne znam kako se to ostvaruje pravo da ti firma plati prevoz.
O tome se i radi... Država je nametnula te neke glupave obaveze iz komunističko/socijalističko/samoupravljačkih vremena poput obaveze da plaća prevoz, topli obrok, regres za godišnji odmor i sl.. Na kraju to firme samo ukalkulišu u platu, i taj zakon osim dodatne papirologije gubi svaku poentu.
[ a1200 @ 16.10.2011. 22:54 ] @
Citat: Za dobijanje personalizovane karte potrebni su potvrda o statusu – to jest, da li je osoba zaposlena, nezaposlena, student, učenik ili penzioner – i lična karta ili pasoš.
...
Personalizovane karte će se dopunjavati na 800 mesta, uplatama za 30 ili 15 dana, po dosadašnjim tarifama za različite kategorije putnika, barem u prvih šest meseci funkcionisanja „Bus plusa”. Dok se do kraja godine u vozila javnog prevoza ne unesu elektronski uređaji za očitavanje, karte će se koristiti tako što će se uz njih i dalje kupovati mesečne ili polumesečne markice, na koje treba upisati identifikacioni broj nove verzije povlastice.
http://www.politika.rs/rubrike...astica-za-javni-prevoz.lt.html
Evo npr. ovo... sta njih briga u kakvom je radnom odnosu neko, ako taj neko zeli da plati normalnu (punu) cenu markice? Koji je to princip?
Za licnu kartu ili pasos, ok zbog identifikacije... ali da ides da se smaras i vadis neke potvrde na birou... mislim, cemu?
Sreca pa izgleda uvode opciju nepersonalizovanih kartica, koje ce moci onda da se dopunjuju. Napokon (jer to do sada nije bio slucaj, morao si da doneses potvrdu "o statusu").
Citat: Posle uvođenja novog sistema, Beograđani će moći da se odluče i za nepersonalizovanu elektronsku kartu, namenjenu putnicima koji ne koriste često javni prevoz. I ona će koštati 250 dinara. Dopunjavaće se na istim mestima kao i personalizovana, iznosom po želji, sa kojeg će uređaj za očitavanje karata u autobusu, trolejbusu ili tramvaju „skidati” cenu vožnje. Princip je sličan kreditu za pripejd pretplatnike mobilne telefonije. Ove karte može koristiti više osoba.
P.S. Bilo dobro da takvu karticu mozes da dopunis preko mobilnog, npr. slanjem poruke sa njenim brojem i kolicinom para (tipom dopune) - pa da ti se to onda skine sa racuna za mobilni. Ali to je vec SF.
[Ovu poruku je menjao a1200 dana 17.10.2011. u 00:23 GMT+1]
[ Shadowed @ 16.10.2011. 23:21 ] @
U Novom Sadu postoji takozvana gradjanska mesecna. Ista je cena kao i za zaposlene. Ja je cak koristim iako sam zaposlen. Kad promenim posao nemam dodatnog zezanja sa mesecnom.
[ jnk @ 16.10.2011. 23:31 ] @
Firma kad placa radniku prevoz to se vodi kao trosak, sto znaci iznos od tih ~3000 din je neoporezovan. Kad bi ti dodali 3000 din na platu to bi firmu kostalo mnogo vise od tih 3000 kad se uracunaju porezi i doprinosi. E sad, problem je kad nisi prijavljen onda firma to ne moze da ti plati jer ne moze da pravda taj trosak.
[ BluesRocker @ 16.10.2011. 23:44 ] @
Citat: jnk: Firma kad placa radniku prevoz to se vodi kao trosak, sto znaci iznos od tih ~3000 din je neoporezovan. Kad bi ti dodali 3000 din na platu to bi firmu kostalo mnogo vise od tih 3000 kad se uracunaju porezi i doprinosi. E sad, problem je kad nisi prijavljen onda firma to ne moze da ti plati jer ne moze da pravda taj trosak.
Koji porezi i doprinosi ako nisi prijavljen?
[ StORM48 @ 16.10.2011. 23:58 ] @
Da smo slabo razvijena zemlja, kao što je Austrija npr, onda bismo mogli da imamo jeftiniji GSP...
Citat: Beč je jedan od retkih evropskih gradova u kojem će, umesto povećanja, godišnja cena karte u gradskom prevozu biti snižena i za 2012. godinu iznosiće 365 evra.
A kod nas je najskuplja tarifa 12 x 3200 = 38400 dinara (zona 1+2, za zaposlene) godišnje. Stadard bato!
Al' jbg, neobavešteni Austrijanci ne koriste ultra-kvalitetnu naftu tipa "Ural" za dobijanje derivata... mora da je to!
Pozdrav
[ Marko83 @ 17.10.2011. 08:34 ] @
^^
Sad ce odmah Ventura da ti objasni kako je to moguce
Uostalom njemu su svi auti od 3000€ krsine(hint NOVI zunto kosta 6200€)
Punto 2005-2006god kosta? Koliko? To je krs?
[ ventura @ 17.10.2011. 09:01 ] @
Citat: Marko83: ^^
Sad ce odmah Ventura da ti objasni kako je to moguce
Moguće je tako što grad Beč i grad Beograd nabavljaju autobuse po istim cenama, jednako plaćaju rezervne delove, gorivo i sl.. A kako je Beč dosta bogatiji od Beograda, on sebi može da priušti da više subvencioniše javnog prevoznika, dok je kod nas to komercijalna kategorija.
Citat: Marko83:
Uostalom njemu su svi auti od 3000€ krsine(hint NOVI zunto kosta 6200€)
Punto 2005-2006god kosta? Koliko? To je krs? :)
Ne bih da vas uskratim za zadovoljstvo da pljunete po meni, ali bi molio da to radite argumentovano... Eno ga onoliki sajt polovniautomobili.com pa linkuj ovde dobar auto za 3000 evra, a da nije u pitanju neki poluraspad kome svakog trenutka treba da otpadnu točkovi... Samo gledaj da ne budeš kao prethodni pametnjaković koji je linkovao auto od 3000 evra, pa se na kraju ispostavi da je to ipak auto od 6500 evra kad se uračunaju preostale lizing rate..
[ deerbeer @ 17.10.2011. 09:36 ] @
@Marko83
Dzabe mu objasnjavas kad je njemu i novi punto krshina :-)
[ Marko83 @ 17.10.2011. 11:03 ] @
Citat: ventura: Ne bih da vas uskratim za zadovoljstvo da pljunete po meni, ali bi molio da to radite argumentovano... Eno ga onoliki sajt polovniautomobili.com pa linkuj ovde dobar auto za 3000 evra, a da nije u pitanju neki poluraspad kome svakog trenutka treba da otpadnu točkovi... Samo gledaj da ne budeš kao prethodni pametnjaković koji je linkovao auto od 3000 evra, pa se na kraju ispostavi da je to ipak auto od 6500 evra kad se uračunaju preostale lizing rate..
Recimo: http://www.polovniautomobili.c...75832/fiat_punto_14_16v_steel/
Ukoliko je ovo off neka moderatori izbrisu ali letimicnim pogledom na doticni sajt ima blizu 30 puntica koji nemaju fiksnu cenu i koji bi se mogli uzeti za ~3k€ a da su 2005 i mladji...
Ako su svi raspad onda se ja unapred izvinjavam na pogresnim predlozima
Ali reci da ne moze da se kupi MALI auto za 3k€ koji je u pristojnom stanju....
[ StORM48 @ 17.10.2011. 11:29 ] @
Citat: ventura: Moguće je tako što grad Beč i grad Beograd nabavljaju autobuse po istim cenama, jednako plaćaju rezervne delove, gorivo i sl.. A kako je Beč dosta bogatiji od Beograda, on sebi može da priušti da više subvencioniše javnog prevoznika, dok je kod nas to komercijalna kategorija.
Pa ne bih se baš kladio u ovo. Prvo - za razliku od bečkog, beogradski GSP uopšte praktično i ne nabavlja nove autobuse, niti bilo šta. Najpre, 60-70% (možda nešto manje) nije menjano 20 godina. Održavanje - užas. I u mehaničkom, i u estetskom smislu. Znači - trošak - minimum. Što reče neko, popravljaju se tek kad zakrče saobraćaj u gradu, pa dođe ono narandžasto sran]e da ih tegli po gradu.
Dalje, cena nabavke novih nipošto nije ista. Mi smo DOBILI (dakle - poklonjeno nam je) dosta autobusa (najviše iz Japana), dobili smo one zelene tramvaje iz Švajcarske itd. Ono što je kupljeno, kupljeno je od Ikarbusa (krševi, bučni i užasno kvarljivi), kupljeno je nešto novih trola i sad je akcija kupovine tramvaja u toku. Najveći broj tih kupovina ne finansira GSP, već grad, iz budžeta. Što će reći - od svih nas (bez obzira da li koristiš GSP ili ne)! Dalje, naš GSP je sramno loše organizovan, jer se i dalje dešava da autobusa nema po pola sata-sat, a da se onda dovuče jedan, dupke pun, pa onda za još jedno pola sata, u cugu doleti 3-4, potpuno prazna. Retko koristim GSP, ali to stalno viđam i to mi govore oni koji koriste svakodnevno.
I povrh svega toga, ja nigde nisam video vozila toliko užasno izlepljena reklamama, i spolja i unutra, koja em što narušavaju estetiku, em strašno zamaraju putnike, a niko ne zna gde se sliva keš od tolikog reklamnog prostora?! Par puta sam se vozio autobusima čija su stakla prelepljena tim reklamama - te nalepnice su saćaste strukture, kako bi se moglo gledati kroz njih. Ko to nije pokušao, ne zna šta je muka. To sran]e izaziva ebenu vrtoglavicu, kad se gleda kroz njega!
O čistoći, fleksibilnom tarifiranju i uslovljavanju popusta prebivalištem u BG-u, ne bih. Sistem je jednostavno kreiran da drnda korisnike i maksimalno ih pljačka. Da ne pominjem što su naveli da će neiskorišćene karte biti moguće zameniti za nove, uz doplatu!!! Karte koju je neko kupio su njegovo vlasništvo - ponuda zamene je legitimna, ali doplata nije. Zamisli - odeš na pumpu sa 10L u rezervoaru, sipaš 10 litara po novoj ceni, a pumpadžija zahteva da doplatiš razliku u ceni za gorivo u rezervoaru, jer je u međuvremenu poskupelo?
Toga nema nigde.
Pozdrav
[ Jbyn4e @ 17.10.2011. 18:08 ] @
Citat: ventura: Samo gledaj da ne budeš kao prethodni pametnjaković koji je linkovao auto od
3000 evra, pa se na kraju ispostavi da je to ipak auto od 6500 evra kad se uračunaju preostale lizing rate..
Pametnjakovic se izvninjava, ne visi na doticnom sajtu, pa nije video gde pise lizing ... ali vec su drugi dali primer, ima toga jos... npr. http://www.polovniautomobili.com/oglas1382076/daewoo_kalos/
eto, potrefio sam jedan da nije lizing, omaklo se ;)
Sve same krsine na tom sajtu za 3000 evra, punoletne i presle 300.000 km.
[ Sylvester @ 17.10.2011. 19:11 ] @
Citat: ventura: Da, vozi ih. Obrati pažnju na ulici.
Zapravo, ti Mercedesi cine mozda 5% voznog parka... Ostali busevi (Ikarbus, FAP) jesu mnogo jeftiniji. A i cena tih Mercedesa je daleko ispod cene onih sto se voze po Evropi. Plate radnika su takodje nekoliko puta nize. Tako da je cena karte odavno nerealna a pogotovo uz kvalitet prevoza (vozila strokava i raspadaju se od neodrzavanja, godisnje im izgori 5 autobusa, red voznje je misaona imenica itd). Druga je stvar sto ljudi nemaju alternativu pa ce placati sve dok neki drugi nacin prevoza ne postane isplativiji
[Ovu poruku je menjao Sylvester dana 17.10.2011. u 20:38 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|