[ Stankosava88 @ 21.10.2011. 17:38 ] @
Kazaljka na satu se pomjera od pocetka do pola kad se auto voza po gradu, stani kreni, prva druga treca, a na otvorenom putu nista ostane zalepljena, jedino nesto malo ako se vozi duze uzbrdo a i to rijetko, a znam da je motor zagrijan nekad se pali i ventilator a kazaljka nista ne pokazuje. Sta je probem? radi se o benzincu 1.6
[ vladd @ 21.10.2011. 18:38 ] @
Termostat. Nakon voznje, otvori haubu i proveri creva koja idu prema hladnjaku, oba treba da su topla, skoro identicno.

Poz
[ Stankosava88 @ 21.10.2011. 18:52 ] @
Ocu, hvala. Koliko inace kosta taj termostat?
[ vladd @ 21.10.2011. 20:11 ] @
600-1000 din, gledaj da kupis skuplji, da je proizvodjac BEHR, i da dobijes(kupis) pripadajuci O-ring



Poz
[ Stankosava88 @ 21.10.2011. 20:32 ] @
e da, citao sam na nekom forumu bas o tome. hvala puno
[ botr @ 22.10.2011. 08:46 ] @
Ja sam menjao kod sebe, audi 100 2.0, i evo posle 3 meseca vise ne radi, moracu ponovo da menjam, pa ti savetujem da gledas da uzmes neki sto kvalitetniji.
[ Stankosava88 @ 22.10.2011. 11:48 ] @
inace kad uzimam dijelove uzimam te kobajagi najkvalitetnije sto imaju u ponudi, a sad opet nije ni to to...
[ vladd @ 22.10.2011. 12:25 ] @
Sada su kinezi OEM za VW, pa nema puno bezanja od proizvodjaca.

Ali, postoje razlike, kada se termostat izvadi iz kutije(ako je "bulk" ne preporucujem kupovinu), izrada treba da je takva da lici na ozbiljno uradjen masinski element, bez pucne, ostrih ivica, sa jasno utisnutim slovima i parametrima(bez zamagljenih slova), komponente moraju da su sjajne(mesing), opruga izradjena da nema ostrih mesta, spojevi kvalitetno izvedeni bez ivica koje strce ili su deformisane..
Vidljiva je razlika izmedju loseg(kao od pleha) termostata i solidno izradjenog.

Bez obzira na proizvodjaca...mada renomirani u startu ispunjavaju uslove..

Poz
[ Stankosava88 @ 22.10.2011. 19:07 ] @
danas sam provjeravao crijeva na hladnjaku, gornje crijevo vrelo a donje znatno hladnije...
[ botr @ 22.10.2011. 20:42 ] @
Citat:
Stankosava88: danas sam provjeravao crijeva na hladnjaku, gornje crijevo vrelo a donje znatno hladnije...


Kod mene se desava da digne temperaturu preko radne a donje crevo skroz hladno.
[ Stankosava88 @ 22.10.2011. 21:39 ] @
nije kod mene hladno, toplo je i ono al je hladnije od onog gornjeg. a i sta mi se jos desava, to sam zaboravio, ona lampica na tom satu za temperaturu nekad nece da se ugasi nakon paljenja hladnog motora, blica dok ne ugasis motor i upalis ponovo...
[ vladd @ 22.10.2011. 23:40 ] @
Koje je godiste golf i koji motor?
Moras da proveris jos nekoliko stvari oko sistema rashladne tecnosti, nivo, senzor(e) temperature, ozicenje.
Nekada pomaze da se pola minuta drzi kljuc na poziciji acc jedno pola minuta, skidanje kleme na par minuta...

Otprilike, trbao bi da doznas nivo tecnosti, stanje senzora i pumpe i da zamenis termostat. Svako daljnje odlaganje resenja problema je radost za majstora.

Poz
[ Stankosava88 @ 23.10.2011. 09:52 ] @
Citat:
vladd: Koje je godiste golf i koji motor?
Moras da proveris jos nekoliko stvari oko sistema rashladne tecnosti, nivo, senzor(e) temperature, ozicenje.
Nekada pomaze da se pola minuta drzi kljuc na poziciji acc jedno pola minuta, skidanje kleme na par minuta...

Otprilike, trbao bi da doznas nivo tecnosti, stanje senzora i pumpe i da zamenis termostat. Svako daljnje odlaganje resenja problema je radost za majstora.

Poz


1,6 benzin, 53kw 88 god.
[ mijatovic_86 @ 12.11.2011. 22:52 ] @
Imam isti problem, 1,6 benzin/plin vw jetta "88. , sad sam mu menjao termoprekidac, stavljen onaj sto pali ventilator na 92 gasi na 87, termostat pusta vodu u motor, samo ne znam da nije previse kasno, na koliko bi treblo da se to desava ?
Pregreva mi se motor po mom misljenju, jer i po ovoj temeperaturi koja nije velika napolju cca 10-15 stepeni posle 5-10 minuta leta upali se ventilator, ili posle malo voznje u 1-2-3 ono gradski isto pali ventilator, a napolju zima... sta moze biti problem ? Termostat ili nesto ozbiljnije ?
[ vladd @ 12.11.2011. 23:29 ] @
Kao prvo i najvaznije, termostat pusta vodu IZ motora u spoljni sistem rashladjivanja.

Ako ti se cini da prebrzo pali ventilator to najcesce moze da znaci da je hladnjak zapusen, ima vazdusni cep, a moguc je i pocetak kvara vodene pumpe. Mislim, sve slabije cirkulacije vode, da li zbog labavog kaisa ili loseg rotora(razlabavio se u osovini), treba proveriti.

Poz
[ Stankosava88 @ 29.11.2011. 16:26 ] @
zamjenio sam termostat, onaj stari je bio stalno otvoren, sada ima bolje grijanje ali i dalje ne podize kazaljku na satu.
vozao sam ga po gradu, a i malo i na otvorenom nije palio ventilator... mada ventilator radi tj palio ga je prije a da kazaljka nije pokazivala nista...
sta je sad u piutanju, zasto kazaljka ne reaguje? bojim se da ne prokuva motor...

[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 29.11.2011. u 18:00 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 29.11.2011. u 18:08 GMT+1]
[ seaboy @ 29.11.2011. 17:41 ] @
Termodavac pogledaj... ili u tabli nesto ne valja, drugo nema sta... nije skupo zamjeni sutra termodavac i vidi onda...
[ Stankosava88 @ 29.11.2011. 17:53 ] @
termodavac/termo prekidac to je isto zar ne?


[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 29.11.2011. u 23:16 GMT+1]
[ seaboy @ 29.11.2011. 18:01 ] @
nije isto, termoprekidac pali ventilator kada dostigne temperaturu, a termodavac salje podatke o temperaturi u tablu. termodprekidac je na dnu hladnjaka, a termodavac je male velicine, nalazi se na racvi, koja vodi gornje debelo crijevo prema hladnjaku. na taj davac je prikacena zica
[ Stankosava88 @ 29.11.2011. 18:21 ] @
aha onda cu da probam sa termodavacem, termoprekidac je onda u redu posto ventilator radi tj palio se...
[ seaboy @ 05.12.2011. 18:27 ] @
pozdrav svima,

da ne otvaram novu temu da ubacim ovjde, u pitanju je sl stvar, skinem sa golf 2 dizel, zicu iznad filtera ulja, i jednu zicu koja ide u davac pritiska pretpostavljam bocno u glavu motora i pretpostavljam da bi trebalo da se oglasi lampica ali se to ne desava... u cemu bi trebao da bude problem? mislim da bi trebao to da uradim
da ne prouzrokujem nesto ako slucajno opadne pritisak u ulju ili...

pozzz
[ borkostar @ 05.12.2011. 20:28 ] @
probaj da je spojis na masu
[ seaboy @ 06.12.2011. 09:08 ] @
sta bi trebalo da se desava ako spojim na masu?
[ vladd @ 06.12.2011. 14:35 ] @
Da upali lampicu, odnosno oznaci nizak pritisak.
[ seaboy @ 07.12.2011. 19:13 ] @
kada skinem bocno sa glave zicu i diram masu, treperi lampica, dok kad skinem sa filtera ulja i diram masu, ne treperi, sta bi trebao da pogledam, da nije zica u prekidu ili nesto dr?
[ Golfdeda @ 09.12.2011. 14:26 ] @
Imam golf 2 manhattan 88` isto 53kw i vozim ga od 2001. Taj problem sa kazaljkom mi se prvi put javio pre jedno 4-5 godina i jos uvek nema resenja, mrdne se malo ali je to gotovo neprimetno. Uvek sam vozio krseve i imam naviku da gledam instrument tablu (gde sta radi) a taj problem se bukvalno desio od jedanput. Majstor je isao istom logikom, menjao termostat pa termodavac i nista, bio sam kod jednog dijagnosticara "na glasu", on me poslao kod elektricara a ovaj se nije nesto previse cimao i na kraju rekao da misli da nema veze sa njegovim sektorom... Eto, godine prolaze, auto ide... Najnovija fora od ove zime je da mu posle predjenih 35-40km u cugu grejanje jednostavno stane, ugasim ga sacekam 2 minuta i greje kao furuna narednih 20km i opet stane, nerazumem ja a ni majstor koji tvrdi da pumpa za vodu dobro radi, pa ako neko ima resenje ili ideju???
[ seaboy @ 26.08.2012. 11:30 ] @
Pozdrav svima

Vozio sam pod punim opterecenjem prema Trebinju iz HNovog u sred dana po visokim temperaturama, ima oko podosta velikog uspona, 8 do 10 %, uz dosta krivina, znatno mi je podigao temperaturu, poprilicno desno od sredine lampice, sto ranije nisam primjecivao, niti je kad podigao vise za debljinu kazaljke od lampice a vozim ga 5 godina.. Zimus sam mijenjao termostat, da li bi to trebalo da bude problem? sto se tice vuce, sasvim fino ide, a kada sam na sred brda stao, radio je ventilator, a na ravnicu obara temp ali ne bas odmah... 1.6 obican dizel
[ vladd @ 26.08.2012. 12:13 ] @
S obzirom na teren, vise pustinjski, temperaturu vazduha i put, i krivudav i sa usponima, sasvim je normalno ponasanje sistema za hladjenje.

Poz
[ Milojkovic @ 26.08.2012. 14:02 ] @
Dihtung glave , porozna glava, veliki luft u bloku, los hladnjak.
[ botr @ 26.08.2012. 14:10 ] @
Nista strasno, ako nije doslo do kuvanja. Desava se po velikoj vrucini. Mozda ima malo vazduha u sistemu, pa ne bi bilo lose da se proba ispustanje vazduha iz sistema.
[ pajapop @ 26.08.2012. 15:58 ] @
Citat:
seaboy:
Pozdrav svima

a na ravnicu obara temp ali ne bas odmah... 1.6 obican dizel

Cim obara na ravnici i nizbrdo...najverovatnije nije nista strasno. Cim udar vetra snizava temperaturu to znaci da je sa protokom sve u redu. E... dizanje pod opterecenjem je problem (ukoliko bas nije razlog monogo visoka spoljasnja temperatura). Ova godina je vanredna po spoljasnjoj temperaturi. Mada...u tvom kraju je i pre bivalo dosta toplo, brdovit kraj. Kako se ponasao ranijih godina? Sve sto je Milojkovic nabrojao je tacno ali...to je ono sto bi on "voleo da si mu u komsiluku". Prvo proveri koliko ti je zategnut klinasti kais koji pokrece vodenu pumpu, zatim proveri napunjenost hladnjaka i prelivne dozne, proveri da ti negde ne curi tecnost, proveri i kojom ti se brzinom okrece ventilator, jer moguce ja da zbog nekog loseg elektricnog kontakta ili zbog istrosenosti "cetkica" ima pad napona pa ne okrece dovoljnom brzinom, a na ravnom i nizbrdo udar vetra obavlja posao. Takodje, proveri kolika ti je zaprljanost hladnjaka sa prednje strane...nekad pranje pod pritiskom sa zadnje strane hladnjaka to lepo ispere i hladnjak bude ko nov.



[Ovu poruku je menjao pajapop dana 26.08.2012. u 17:08 GMT+1]
[ botr @ 26.08.2012. 16:23 ] @
VOdena pumpa se pokrece preko zupcastog. Sledeci uzrok bi mogao da bude prljav hladnjak, bilo to spolja ili iz nutra, pa tek onda ono sto je Milojkovic nabrojao.
[ Java Beograd @ 26.08.2012. 20:20 ] @
To je isto kao da si napisao:
"Trčao sam po vrućini, uzbrdo, mnogo sam se oznojio, a ranije dok sam sedeo u fotelji, nisam se znojio !" Zimus sam pio vino, da li bi to trebalo da bude problem?
[ seaboy @ 27.08.2012. 00:31 ] @
Ovakva situacija mi se nije desavala ranije
Citat:
pajapop: Cim obara na ravnici i nizbrdo...najverovatnije nije nista strasno. Cim udar vetra snizava temperaturu to znaci da je sa protokom sve u redu. E... dizanje pod opterecenjem je problem (ukoliko bas nije razlog monogo visoka spoljasnja temperatura). Ova godina je vanredna po spoljasnjoj temperaturi. Mada...u tvom kraju je i pre bivalo dosta toplo, brdovit kraj. Kako se ponasao ranijih godina?



[Ovu poruku je menjao pajapop dana 26.08.2012. u 17:08 GMT+1]


Ovakva situacija mi se nije desavala ranije... Kroz grad nemam nikakvih problema sa temperaturom, jedino sto sam uocio na ovoj dionici puta prema Trebinju, i pun auto je bio, inace sve djeluje ok... Sto se tice hladnjaka, prosle godine sam ga zamjenio, ne trosi ni kapi rashladne tecnosti, kada skinem poklopac posude, neprekidan mlaz ide, pa pretpostavljam da nema vazduga u sistemu, dihtung glave je mijenjan prije dvije godine, kais sto pokrece pumpu srednje zategnut, siguran sam da ne proklizava... ventilator kada upali koliko cujem i vidim da duva prilicno dobro... termostat Wahler, mijenjao takodje prosle god...
[ Milojkovic @ 27.08.2012. 01:16 ] @
Velika verovatnoca da pusta dihtung glave ili da je negde napukla glava motora .To se trenutno manifestuje na vecim opterecenjima ali ce verovatno kasnije biti i u normalnoj voznji .Cesto se desava da glava motora postane porozna ili jos cesce da vremenom izgubi elasticnost pa dolazi do minimalnog pustanja kompresije u rashladni sistem samo pri velikim opterecenjima.Narocito je to indikativno na usponima gde se agregat pregreva u nekoj manjoj meri a prilikom spusta agregat se ohladi .Sto su cesce te oscilacije steta ce biti veca jer ce to da prozurokuje ostecenje dihtunga koji obavezno strada i sama zamena istog ne resava problem na duze staze.Posto si vec menjao dihtung glave velika verovatnoca je da je to ponovo problem posebno ukoliko safovi glave nisu menjani i ako nije radjen pravilan hidro test glave.Cesto je problem i u samom bloku koji je ostecen usled dejstva rashladne tecnosti na delu gde se oslanjaju metalni prstenovi dihtunga.
[ vladd @ 27.08.2012. 09:26 ] @
To je trasa sa pustinjskim pejzazom i slicnom temperaturom. Opterecen auto uz okolnu spoljnu temperatutu od 40-ak celzijusa, a sve sto se nalazi van hladovine je na 60C. Uzbrdice su ostre ali nedovoljno visoke da bi bila planinska klima..

U takvim uslovima bi patili i mnogo mladji automobili i motori..

Poz
[ Milojkovic @ 27.08.2012. 09:28 ] @
Kad je sistem ispravan spoljna temperatura nema nikakav uticaj.
[ botr @ 27.08.2012. 10:09 ] @
Ali zato uzbrdica i broj obrtaja, koji je verovatno bio malo visi, jer golfu od 60-ak ks treba malo vise obrtaja da bi savladao veci uspon, i te kako ima uticaja. Ponavljam, desava se.

Kod mene postoji uzbrdica od 18% i nema tog auta koij tu ne digne temperaturu, makar bio potpuno nov.

Uz to, pricaju se price kako postoji "bezvazdusni prostor" i ostale mudrosti, jer auto nece da vuce, a samo je potrebno naci pravi broj obrtaja auta za tu uzbrdicu, pa da dizanje temperature bude minimalno, a da auto vuce gotovo jednakim tempom od pocetka do kraja.

Otprilike, treba voziti na broju obrtaja oko maks obrtnog momenta, trecom ili cetvrtom brzinom, zavisno od auta, motora i prenosa, i saltati u nizi stepen, ukoliko je to potrebno, cim auto pocnje da gubi brzinu i obrtaje. Ako se kasno smanji stepen prenosa, auto jednostavno vise ne moze da postigne potreban broj obrtaja, i tu dolazi do kuvanja, "bezvazdusnog prostora" ,itd.
[ pajapop @ 27.08.2012. 13:55 ] @
Citat:
vladd:
To je trasa sa pustinjskim pejzazom i slicnom temperaturom. Opterecen auto uz okolnu spoljnu temperatutu od 40-ak celzijusa, a sve sto se nalazi van hladovine je na 60C. Uzbrdice su ostre ali nedovoljno visoke da bi bila planinska klima..

U takvim uslovima bi patili i mnogo mladji automobili i motori..

Poz


Pa sad... kad bolje razmislim i ne mora da bude tako. Evo na primer, moja Mazda 323 koja je presla 322857km... i zimi i leti drzi istu temperaturu na mernom instrumentu, da sam jednom pomislio da nesto tu nije u redu. Cak sam promenio i termodavac na bloku... i isto se ponasa. Pa sam kontrolisao i samu skazaljku na mernom instrumentu, pa kad se stavi na masu ode u krajnji polozaj. (Znaci instrument je dobar).... Proturim ruku kroz prozor... idem pristojnom brzinom...vruc "Saharski" vetar mi bije o ruku i ona drzi skalu u jednoj te istoj poziciji i na -20 i na ovih nasih +40. Moguce je da je Milojkovic sasvim u pravu, ipak je on radio endoskopiju na rashladnom sistemu. Ali, za sada ja ne bih nista dirao, "vreme ce pokazati svoje".... A sta sad to znaci???... To znaci da je sa moje Mazdoncije sve uredoncije!!!
[ jnk @ 27.08.2012. 14:06 ] @
@botr

Pre će dići temperaturu ako ga uzbrdo voziš na nižim nego na višim obrtajima.
[ vladd @ 27.08.2012. 14:14 ] @
Zanemaruje se par stvari i uporno izdvajaju detalji. Niti je "samo" vruc vazduh u pitanju, vec SVE zajedno..i motor se ponasao sasvim normalno.

To je masina koja radi na nesto nizoj temperaturi od savremenih, 10-15C, i regulacija temperature nije kao kod savremenih u par stepeni, vec kako se sve namesti u nekom (dozvoljenom) opsegu..

Motor zasigurno nije po "milojkovicevim kriterijumima", da je sve novo, maksimalne kompresije i sva oprema u bar 98% operativnom stanju..obican, odrzavan matori golf, sa kompresijom koja je dobra(mozda i odlicna) ali ne i perfektna..

A onda su ga zadesile tri stvari, vrucina, opterecenje putnicima i opterecenje uzbrdicama i krivinama...sasvim normalno da sa svojih 60-ak ks mora da radi iznad 60% snage, u duzem periodu, uz mali brzinu kretanja i visoke temperature vazduha(one bas iznad asvalta, koja je znacajno veca od merene u meteoroloskoj kucici na 2m visine)..

Teoretski je istina da sistem za hladjenje treba da ohladi motor u takvim uslovima i to je i URADJENO, dsamo sto je odrzavanje temperature bilo u nesto vecoj srednjoj temperturi, ali nije prokuvao. Termostat je maksimalno bio otvoren, ali pumpa nije u 100% kondiciji, hladnjak verovatno nije 100 prohodan..i sasvim realno desavanje za realno vozilo..

Poz
[ Java Beograd @ 27.08.2012. 14:39 ] @
Citat:
vladd:..i sasvim realno desavanje za realno vozilo..
Sasvim tako. Pratim temu i ne mogu da se načudim šta je sve napisano, i kakve sve "dijagnoze" nisu postavljene zarad opisanog "slučaja". Zaboga, vremešni golf se zagrejao na vrućini, na uzbrdici, leti, pod punim opterećenjem ! Pa šta očekivati u tim uslovima ? Da mu temperatura padne na 30 oC
[ botr @ 27.08.2012. 15:35 ] @
Citat:
jnk:
@botr

Pre će dići temperaturu ako ga uzbrdo voziš na nižim nego na višim obrtajima.


Ako ga drzis na bas visokim, dici ce temperaturu. Slab motor mora da se drzi na visokom broju obrtaja na uzbrdici da bi kako tako vukao.
[ jjevtić @ 29.08.2012. 13:34 ] @
milojković će to srediti za cca 500 eura.
[ Milojkovic @ 29.08.2012. 23:24 ] @
Izostavio si broj jedan ispred te cifre , jer ja kad radim radim to temeljno i sa originalnim delovima.
[ X Files @ 02.09.2012. 08:15 ] @
S obzirom da sam dugo vozio Pasata B3 (66kw, 1800cc) koji ima jako sličan sistem hlađenja, razumem zabrinutost autora oko grejanja vozila. Mene je to izluđivalo.

Uz sve to B3 je imao još jedan nedostatak, a to je zatvoren prednji deo automobila, tamo gde treba da dođe rešetka. Problem s time je što je spreda bila vidljiva samo 1/3 hladnjaka, a ostatak je bio prepušten ispravnom usmerivaču, koji je uglavnom kod svih starijih primeraka bio vremenom polomljen, jer je bio izrazito nizak. To je već u sledećoj verziji popravljeno.

Vremenom sam maltene zamenio sve ključne elemente sistema hlađenja: hladnjak, sve termoprekidače i termodavače, pumpu za vodu, čistio sistem hlađenja fosfatom... Džaba, ventilator je pri gradskoj vožnji i stajanju u mestu (i usred zime) radio kao lud. Kada smo kod ventilatora, gledajući ETKU, video sam da su postojali modeli i sa DVA ventilatora i većim hladnjakom, koji usisavaju vrelinu hladnjaka, što mi govori da je taj problem odavno identifikivan.

Sve u svemu, imam utisak da je to bio sistemski problem tog vozila, jer su radne temperature podešene da budu čak 10-tak stepeni niže od današnjih automobila, a u tom temperaturnom rangu verovatno nije bilo moguće imati mirnu kazaljku temperature, kao što imam danas na 406-ici.

[ pajapop @ 02.09.2012. 15:23 ] @
Sumljam da Svaba moze da napravi sistemsku gresku na bilo kom svom vozilu. Moze u toku ispitivanja na prototipu ali u serijskoj proizvodnji...tesko. Pre ce biti da mi pravimo greske u odrzavanju, a pre svega u ne koriscenju odgovarajucih sredstava za hladjenje i podmazivanje. Konkretno za taj model pasata znam, jer je jedan moj prijatelj to vozio, da on koristi neki skuplji antifriz koji ima visu tacku kljucanja (e sad ne znam koja je to marka bila). Zato uporno tvrdim da uvek treba koristiti tehnicku knjigu za bilo koje vozilo u kome su navedeni svi standardi sredstava koja se koriste. Ako se kupi polovno vozilo bez knjige, treba je nekako nabaviti, ili ici kod majstora koji servisira ta vozila pa od njega saznati ili mu sve prepustiti. A to sto se usmerivaci vremenom polome...pa treba ih jednostavno zameniti,...to nije nikakvo opravdanje.
[ Milojkovic @ 02.09.2012. 16:01 ] @
Nije bilo greske ko je imao sve usmerivace na broju i ispravnu rashladnu tecnost ali ih je velika vecina te plastike vremenom polomila ili ih nije zamenila prilikom havarije i tu je uvek bilo problema.Ko je imao sve na broju nikad nije imao probleme sa hladjenjem.
Moj golf drzi temeraturu uvek na polovini pa bilo zima ili leto vozi ga uzbrdo il nizbrdo nema razlike temperatura uvek stoji na sredini samo se ventilatorska druga brzina pali cesce na uzbrdici i tu je prica zavrsena nema oscilacija sto uostalom i jeste odlika ispravnog sistema za hladjenje da odzi konstantnu teperaturu u sistemu.
[ vladd @ 02.09.2012. 18:05 ] @
Golf 2 ima jako los sistem hladjenja, ali za vreme u koje je nastao nije bilo od presudnog znacaja. Odnosno, tada su hladnjaci za vozila bili projektovani da ohlade snagu motora, pa uz neki sitan stepen sigurnosti.
Los sistem podrazumeva i aljkav raspored creva, posude za rashladnu tecnost, lokacija dekla sa termodavacem, solidno losa izrada hladnjaka, sa sve kriticnim ventilatorom.

I to sve radi dok ne krene preopterecivanje, intenzivno, ali i tada malo teze dolazi do prokuvavanja, ako je sve u solidnom stanju, i jedan deo toplote je najcesce prisutan i u kabini, u kabinskom grejacu, posto su lose projektovani ventili verovatno davno skinuti ili zamenjeni sa renoovim(inline).
Tako da i kabinski ventilator vrlo cesto ucestvuje u ukupnom rashladnom sistemu.

Za tu generaciju vozila, u navedenom, izuzetnom primeru, sasvim normalno ponasanje..

Citat:
X Files: ..video sam da su postojali modeli i sa DVA ventilatora i većim hladnjakom, koji usisavaju vrelinu hladnjaka, što mi govori da je taj problem odavno identifikivan.

...


Dva ventilatora, i veci hladnjak, su se ugradjivali u vozila sa klimom. Kada se klima ukljuci, obavezno se ukljucuju oba ventilatora.

Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 02.09.2012. 19:13 ] @
Meni na jetti je ta kazaljka na satu za temperaturu bila zabetonirana na sredini.
Tu je po mojoj teoriji bila jedna caka sa termostatom,koji su nemci davali preporuku za letnje i zimsko vreme.
U to vreme je bio Wahler termostaht kao brend.Elem.Termostat za dizela je imao veci sesir protoka vode za
razliku od benzinca.Bilo je davno,ali bio je broj 068121038h koji je kasnije presao u 056 i tako se isporucivao a ovaj
broj je ukinut.Ko ima slucajno da mu je ostalo u nekom budzaku video bi da je 5mm veca rupa za protok vode.
Vodene pumpe su iste i kod BENZ. I DIZELA 1.6-8 ali ja nisam imao nikada problem a presao sam sa njom preo 200k.
Pola te kilometraze je bila natovarena do zemlje.

p.s. I da,G11 tada obavezno.Mada necu da se hvalim,kada sam donosio 93* g11,12 bilo je sta je to,beee.
[ vladd @ 02.09.2012. 22:37 ] @
I sam pokazivac temperature je poprilicno netipican, za tadasnje konstrukcije.
Dok je vecina korstila instrument sa spregnutim kalemom, uz odredjena mehanicka prigusenja, kod VW-a je mehanizki sprgnuta kazaljka sa bimetalom i grejacem.
Vrlo neprecizan i poprilicno inertansistem, iztina veoma dugotrajan, tako da su upotrebljivi i kod kompletno raspalih vozila, ali im je tacnost pokazivanja jaako problematicna.
I sklonost ka jednom "omiljenom", "zakucanom" mestu.

Kod brzih pokazivaca(da ne kazem instrumenata posto nisu) postoji realnije prikazivanje temperature koja pocesto varira dok se ne uravnotezi temperatura motora(narocito pri hladnom startu i kada se otvara termostat).

Kada dodje do paljenja lampice za temperaturu, ili je odavno prokuvao ili je termodavac neispravan..

Kada se postavi pravi merni instrument, koji preciznije meri temperature i ima bolji odziv na promene, slika interne regulacije i rada rashladnog sistema postaje jasnija.

Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 03.09.2012. 09:15 ] @
Pa ne slazem se u vise segmenta,da ne kazem u celini.Bas o tim starim vozilima o kojima pisem detaljno govori da sam to i vozio
bez i gram googlanja,licno iskustvo.Bilo je avantura (2x)i sa bubom (73)pa sam malo i eksperimentisao.Kod golfa za koga si sada i
dao svoje misljenje ta skala ako je isla za debljinu u desno je bilo kod nekih dizela da pali ventilator,2 debljine znaci da si u problemu,
mada je fabrika to formulisala u svojoj upotrebnoj knjizici sa A,B,C poljem.Ja sam u to vreme uzeo V.D.O. od stevcevica koji ih je
distribuirao tada i ta skala je pokazivala 88c.Isto i zbog bube sam stavljao davac za merenje temp.vazdusara na glavu g2 dizela
gde je temperatura bila drasticno visa zbog zagrejanog materija same glave.Tada sam shvatio koji je pakao za bilo koji auto da
posle uzbrdice se izbacuje iz brzine,umeto da pumpa u visoj brzini hladi motor kada je auto sa minimalnim gorivom u cilindrima.

Nova astra(par godina unazad)nema pokazivac temperature,kao i njihov da kazem sport model OPC od 240ks.(moze se reproramirati da pokazuje).
Kao i za nove,tako je bilo i pravilo tada ko je hteo da ima ispravno vozilo da se stavlja G11 koji je kljucao u zatvorenom sistemu
na 110c.To je vazilo i za davace,ne italija,turska i slicni no name.Na golfu na tom instrumentu je crkavao trijak koji je imao oznaku ako se secam
TCA700Y,tako nekako i bio je 20 dm.To im je bila mana.Voda koja se stavljala u rashladni sistem je bio kd vecine problem,jer se sam kamenac talozio
na klipnom delu termostata koji je u vecini slucajeva i zaglavljivao,a ne toliko sto mu instrument bio tehnoloski zakrzljao.
[ vladd @ 03.09.2012. 19:14 ] @
Nisi bas razumeo, "tehnolosku zastarelost". Nije u tome poenta, vec da je u pitanju "pokazivac" a ne instrument. Kada se ugradi VDO, moze se pricati o "instrumentu".

Jednostavno su za pokazivac izabrali bimetal i sistem poluga kao jednostavan i robustan, ali inertan i neprezican..

Tehnoloski je zastareo taman kao i instrumenti sa pokretnim kalemom..nista strasno, ali je POENTA pokazivanja ispala pogresna.

Masa vozaca je dobijala utisak da sistem hledjenja radi malte ne kao procesorom kontrolisan, a imao je standardni oversut i prebacaj toplote(uz standardne varijacije tokom voznje) kao i kod bilo kog vozila doticnih generacija..samo sto je pokazivac "prigusio" zbivanje i zakucavao se na jednom mestu, ignorisuci promene temperature vode od +- skoro 10oC.

Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.09.2012. u 23:59 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 03.09.2012. 19:41 ] @
U stvari nesto gledajuci sliku koju sam zakacio i jesi u pravu.Na ovoj slici kako stoji skala sam se prisetio
da su isto imali dobro grejanje kabine i motor rashladjen kao i ja sa skalom na sredini.Tako da o preciznosti si u pravu.
[ Alee @ 05.04.2013. 09:14 ] @
da li mi mozete pomoci zeza me temperatura u golf 2 1.6 benzin plin 88 god... prelazi mi kazaljka za temp vise od pola za veoma kratko vrijeme se zagrije mjenjao sam temrmostat i termoprekidac ispostavi se da ne valja termoprekidac pa vratimo moj radilo par dana super neki dan skontam da ne radi termostat kazaljka bas bas puno presla vise od pola a crijevo ono dole skroz hladno gornje vrelo, hladnjak kod termoprekidaca hladan, uzecu termostat da promijenim ali me interesuje da li znate zasto tako brzo se zagrije motor, hladnjak smo cistili produvali..koji da uzmem termostat na koliko da otvara ? znam da mi je termoprekidac cini mi se na 95 pali se gasi na 90 ja mislim ali nisam siguran..HVALA
[ Lavlja_Jazbina @ 05.04.2013. 10:52 ] @
Trijak u satu,premeri vrednost skazaljke u satu,i da li ti je ozracen sistem za hladjenje?
[ vladd @ 05.04.2013. 15:57 ] @
Klasicni simptomi zapusenog hladnjaka. Da li je ceo pd vazduha, ili nesto drugo, treba proveriti.

Kako je izgledalo doticno produvavanje, da li je pustena voda kroz hladnjak, da se proveri protok. Vazduh moze da prodje kroz par cevcica i da pokaze prohodnost, ali za veliku kolicinu tople vode nije dovoljno.

Proveriti termostat, mozda zaglavljuje..

Poz
[ edi maj @ 05.04.2013. 17:58 ] @
Također mogući kvar je začepljenje prelivnog crijevo između hladnjaka i posude za rashladnu tečnost. Kada se skine čep sa posude za rashladnu tečnost iz rupice gdje je priključeno to crijevo uvijek mora teći rashladna tečnost. Ako ne teče, treba vidjeti da li je začepljeno crijevo ili izlaz iz hladnjaka, uglavnom mora se osigurati da tečnost stalno cirkuliše.
[ botr @ 06.04.2013. 19:26 ] @
A da li ste odzracili sistem kako treba? Ili je zapusen hladnjak, ili ima vazduha i sistemu. Prvo probaj za odzracivanjem. Skini cep za prelivne posude, i upali auto. Pusti da radi dok ne otvori termostat, i dok se ne upali ventilator. Naravno, prati i sat, i vidi kada se otvara termostat, sta pokazuje sat.
[ Alee @ 06.04.2013. 19:54 ] @
Odgovaracu vam tim redom kojim ste i vi pisali komentare:

Jazbino sta ti znaci ovo Trijak u satu,premeri vrednost skazaljke u satu ??? mislis da mi kazaljka zeza da ne pokazuje pravu temp ?

VLADD: skinuli hladnjak kompresorom oprali izduvali promuckali hladnjak i to je to, termostat ocigledno ne radi i danas isto nabio mi temperaturu, presao polovinu bas puno..a crijevo hladno donje gornje i ono povratno vrelo...gdje je termoprekidac tu je hladan hladnjak i zato se i ne pali ventilator. E STA TI ZNACI "ceo pd vazduha" ovo pd ? :)

EDI MAJ: tekla je voda kroz to crijevo kad sam cistili hladnjak.

botr: pa moguce da je kamenac u hladnjaku a mi nismo mozda dobro ocistili....ventilator se druze upaliti nece dok ne sredim prvo termostat kupio nov mislim nije bilo skupljeg u toj radnji neki od 7eura pa cu sad otici u drugu radnju da vidim imal kakav skuplji...a sta ako ima vazduha u sistemu kako to da rijesim ?


eto odgovorio sam vam javljam sta je bilo dok stavim drugi termostat.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.04.2013. 20:13 ] @
Mislio sam na tiristor ili kako elektronicari zovu.TCA700Y.

http://archi.inosak.org/db/item2919561548_1.html

[ Alee @ 06.04.2013. 21:05 ] @
za sta mi on sluzi ?
[ Lavlja_Jazbina @ 06.04.2013. 21:38 ] @
Regulise napon skazaljki.
[ vladd @ 07.04.2013. 00:27 ] @
Nije tiristor, nego regulator napona 10V

Poz
[ botr @ 07.04.2013. 06:53 ] @
Skini cep sa prelivne posude, i upali auto. Pusti da radi dok ne otvori termostat, i dok se ne upali ventilator. Naravno, prati i sat, i vidi kada se otvara termostat, sta pokazuje sat. Ovako se odzracuje sistem.

Ukoliko ima vazduha videces povremeno mehurice kako izlaze iz onog malog povratnog creva.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.04.2013. 08:13 ] @
vladd...http://hr.wikipedia.org/wiki/Trijak
[ Alee @ 07.04.2013. 08:57 ] @
Citat:
botr:
Skini cep sa prelivne posude, i upali auto. Pusti da radi dok ne otvori termostat, i dok se ne upali ventilator. Naravno, prati i sat, i vidi kada se otvara termostat, sta pokazuje sat. Ovako se odzracuje sistem.

Ukoliko ima vazduha videces povremeno mehurice kako izlaze iz onog malog povratnog creva.


drug termostat nece otvoriti il je zaglavio il pokvario se kazem ti sinoc presla kazaljka gotovo pred kraj ja pipnem povratno crijevo i gornje vrelo, donje je tvrdo ali nije vrelo, pipnem hladnjak rukom samo je topao gore kod crijeva na ostalim mjestima je hladan kako ce upaliti termoprekidac ako voda nije usla u hladnjak i ako je on hladan..kontas..a to za vazduh cu provjeriti kada zamijenim termostat pa cu vidjeti dal kruzi i da li ima vazduha..
[ botr @ 07.04.2013. 09:18 ] @
ako je vazdusni cep stigao do termostata, termostat nije ni mogao da se otvori, jer vazduh nije mogao da ga zagreje. Zameni termostat, i obavezno ispusti vazduh kako treba, pa vidi.
[ vladd @ 07.04.2013. 09:58 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
vladd...http://hr.wikipedia.org/wiki/Trijak



Ne razumem sta sada sa trijakom? Treba li da objasnjavam tekst sa wikipedije, kako radi triak, ili da razjasnimo cemu sluzi regulator napona na foliji Golfa 2
Trijaci i tiristori se ponajcesce ubacuju u situacije sa naizmenicnom strujom, da bi se "samozagasili", tiristor kod vozila najcesce pri praznjenju kondenzatora kroz bobinu..u elektronskom paljenje, i gde mu struja anode pada ispod nivoa "drzanja"..

Mislim, u tom "pakovanju", kucistu, mogu da se nadju i regulator napona, i tranzistor i trijak i tiristor, pa i duodioda..razliku pravi namena i ponajvise, odstampana oznaka..

Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 07.04.2013. 10:40 ] @
Citat:
Nije tiristor, nego regulator napona 10V

Ja tebe ne razumem.Nije sija nego vrat.

Temperatura na tom pokazivacu je "lagala" zbog tog dela,zajedno sa skalom benzina.Ja sam mu to predlozio da iz

kruga problema eliminise,kao sto i drugi predlazu po neki razlog na koji sumnjaju.Golf iz tog vremena ima prost sistem hladjenja,

i samoozracivanje.Kada u ekspanzioni sud prelivno crevo na malom gasu izbacuje vodu u mlazu,sistem nema vazduha.

Problemi su bili bili kod audija,gde je trebalo nalivati creva do bloka i spajati ka hladnjaku.

U ostalom,nije rekao koje godiste je golf,a samim tim i tip davaca koji pravi problem.I neka kaze koji je period kada ta skala dodje

u taj polozaj.

Stari i novi tip g2 davaca.


[ vladd @ 07.04.2013. 11:04 ] @
JA sada tebe "razumem". Ti si prosto prihvatio "majstorski" termin.

Tiristor se razlikuje od trijaka, a regulator napona je prakticno integralno kolo, a ne "prosta" komponenta.
To sto je u "istom" ili jos gore, slicnom pakovanju(znaci ne TO220, vec TO202/1), ne daje mu osobine drugih komponenti..

To sto majstori lupetaju, nemajuci pojma sta je koja elektronska komponenta(ali obracaju paznju na oznaku), ja ovde ISPRAVLJAM.


Razumeo TI, ono sto ja objasnjavam.. ili ne...


Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 07.04.2013. 16:10 ] @
NE,a i nije bitno.Necu nista ni pisati,ti ces bolje objasnjavati problematke,kao i termine.
[ vladd @ 07.04.2013. 16:40 ] @
Mozes da budes i glup i uporan, TRIAK(ne ni trijak) ne postoji ni u jednom automobilu!

I ovo ne pisem zbog tvrdoglavih i upornih pojedinaca, zeljnih tupave rasprave i inacenja, vec zbog ostalih kojima je vazna tacna informacija.

Sto se takvih kao TI tice, mozes da nazoves komponentu i PEGLA, samo treba koristiti istu oznaku na kucistu, pri zameni..

Poz
[ veselinovic @ 07.04.2013. 17:14 ] @
Vlad je u pravu.
To je klasicni 7810, samo je raspored nozica invertovan.
Moze se ubaciti i 7810 samo ga treba okrenuti naopako i nabaciti neki lim za hladjenje.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.04.2013. 17:44 ] @
U cemu je u pravu.Da ne zna da procita tca700y,kojih sam kupio na stotine.I uvek na vw je pisala ta oznaka.A sad ako je pegla bliza od trijaka.
Taj naziv nisam cuo od majstora,nego od babe koja je radila u Radio klubu,i isti nastup je imala kao i ti.
Sta pise na slici koju sam postavio.Kada bi se stavila sujeta po strani bilo bi dobro.A da li sam glup.Mozda jesam,ali slika nije.



[ pajapop @ 07.04.2013. 18:21 ] @

A ja vas ne razumem...covek ocigledno ima problem sa termostatom, a vi sirite problem u pravcu u kome uopste nema problema. U ovom slucaju termostat ne valja i samo njega treba promeniti.
[ vladd @ 07.04.2013. 21:49 ] @
Ne dozvoljavam lupetanje i prosipanje edukacije od "babe u radio klubu". Samo sam ispravio termin, ali covek je uporan posto ima jaku referencu.
Predlazem da ode da lupeta na drugom forumu, ili da nadje nek pismenu babu, da mu pojasni sta je triak a sta regulator napona...

I jos forsiran bezobrazluk, bez da izgugla...

Mocna baba, sugestivna!

Poz
[ Almir87 @ 07.04.2013. 23:28 ] @
tiristor i triac nije isto,u satu golf2 je tiristor on sluzi za kazaljke,goriva,temp.signal mu salju termodavac za temp i plovak za gorivo,ako ne dize kazaljku od temp,onda vrlo moguce je termodavac na racvi,skinuti dva kabla sa termodavaca i kratko ih spojiti temp treba da se penje na maksimum ako se penje onda nevalja termodavac,a termostat otvara na 87°C,a termoprekidac pali ventilator na 90°C,eto vrlo jednostavno..
[ veselinovic @ 08.04.2013. 06:35 ] @
Almire,
svejetacnostosinapisaoosimdaje ONOtiristor.ONOjeregulatornapajanjasaizlzanimnaponom10Vitacka.
[ Alee @ 08.04.2013. 11:42 ] @
Golf je 88 god 1.6 benzin plin....uzecu termostat promijeniti i problem cu da rijesim djelimicno jer cu posle nekad morati uzeti novi hladnjak, zato sto kada sam prvi put kupio termostat i promijenio radilo je ajde da kazem normalno, temperaturu je nabio za 10tak minuta kazaljka je stojala malo vise od pola kada bih po gradu isao 1,2 onda bi se upalio ventilator...tako je radilo 15tak dana e neki dan skontam da se ventilator ne pali stavim ruku na donje crijevo ono hladno i hladnjak hladan kod termoprekidaca zato se i ne pali...zato ja mislim da mi nismo nista uspjeli da ocistimo kada sam promuckali vodom i kompresorom produvali...zato cu uzeti posle nov hladnjak hvala bogu pa nisu skupi za golfa..pozdrav prijatelji javljam kad ubacim termostat kako se ponasa.
[ vladd @ 08.04.2013. 14:18 ] @
Termostat je prva sumnja ako je donje crevo hladno, a hladnjak se mora probati sa vodom na protocnost, posto vazduh ne pokazuje pravu sliku. Proci ce i kroz jednu-dve cevcice, a to je premalo za veliki protok vode..

Poz


[ Alee @ 12.04.2013. 17:47 ] @
ljudi problem sam rijesio ali ne znam ni ja kako, najvise mrzim ovakve probleme. a sta sam uradio prije toga samo mi ovi podesili potrosnju plina tj kolicinu vazduha i plina..vozio obilaznicom 80km/h do mog majstora gledam u temperaturu ne pregrijava se stoji malo vise od pola ali malo ...dodjem do njega otvorim haubu pipnem crijevo vruce haha, stojim u mjestu sa autom upali se ventilator posle par minuta....vozio kroz grad radi sad super...ko zna sto termostat nije otvaro nije mi jasno, jos sam kupio bio nov i morao vratiti jer mi radi sve sad ok..Pozdrav
[ botr @ 13.04.2013. 09:52 ] @
Vazduh.
[ vladd @ 13.04.2013. 10:57 ] @
"Progurala" pumpa vazdusni cep, i ako se smestio u ekspanzionoj posudi, problem resen..

Poz
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 20:17 ] @
S obzirom da se ti golfovi uglavnom lako ozracuju sami, proveri ipak da nije malo zacepljen izlaz iz hladnjaka, koji ide do ekspanzione posude. Ono najtanje crevo, odnosno izlaz iz hladnjaka.
[ Alee @ 14.04.2013. 06:42 ] @
Cas mi radilo dobro tj pusti vodu cas ne pusti, juce mi dosadilo vise to zezanje, odem kupim termostat ponovo(nisam ga trebao ni vracati) zamijenimo ovaj sto je bio je kao neki "france" ubacim neki wahler njemacki i juce kad sam se vracao je radilo fino stoji kazaljka na pola predje mozda jedan milimetar od pola ali nije strasno, rekao sam majstoru da nije mozda vazduh on kaze ne moguce da ima vazduha i samo smo zamijenili termostat i juce je extra radilo mislim ipak da sam naletio na lose dijelove jer kod istog covijeka smo uzeli ovaj termostat sto me zezao i termoprekidac koji je isto bio pokvaren...ovaj novi termostat sam uzeo kod drugog lika..necu vise spamovati,samo reko da vam javim da pazite gdje uzimate dijelove :) pozdrav ljudine, hvala svima koji su komentarisali i rekli svoje misljenje.
[ vladd @ 14.04.2013. 16:45 ] @
Kada nesto vratim memoriju, i sa sam dva puta menjao termostat, i to zahvaljujuci prostoj lenjosti, kupio sam u najblizoj radnji..tek kada sam postavio "beru", bilo je kako treba.

Jeftinog kineza jos "cuvam", nije bio vredan ni da ga vracam u radnju..vidi se na njemu da je dronjak, ostre ivice, aljkavo savijan lim..

Poz
[ Cezar Corolla @ 21.05.2013. 18:45 ] @
[ Bobazver @ 03.12.2013. 14:09 ] @
ja imam problem sa kazaljkom temperature, u pitanju je golf 2 td, cim dam kontakt i cekam da grejac odradi svoje meni se kazaljka postepeno popne na polovinu gde mesto radne temperature a motor je hladan, menjao sam i taj regilator napona i nista. Raskacim sve zice sa svih davaca na motoru a ono i dalje kazaljka stoji na sredini. jedino kad skinem relej br. 20 onda kazaljka padne na nulu , skinuo sam sa drugarovog istog golfa taj relej i stavljao kod mene i opet isto, vise ne znam sta moze biti, ako ima neko da pomogne bio bi mu zahvalan...
[ Cezar Corolla @ 03.12.2013. 14:56 ] @
Mozda ti neka zica, koja ide od davaca temperature, ima ostecenu izolaciju, pa dodiruje masu.
Ili je problem u samom satu za temperaturu.
[ Bobazver @ 03.12.2013. 15:42 ] @
al opet mozda ako dodiruje masu onda bi kazaljka otisla skroz u crveno a ona stoji na sredini, imam jos jedan km sat ali je sa dva dzeka a moj je noviji tip sa jednim dzekom i razmisljao sam da skinem sa njega taj mali sat za temp pa da ga stavim mesto mog ali taj sat ima na sebi onu malu led diodu , da li je isti princip rada oba sata?
[ vladd @ 03.12.2013. 17:37 ] @
Skini prikljucak sa davaca temperature i kratkospoj pinove na konektoru. Kazaljka treba da ode na maksimum. U tom slucaju, davac nesto brlja. Prosto ga zameniti.

Skidanje relea je pipanje u mraku, ako se ne zna sta se desava kada se neki rele skine. Mozda je rele od ventilatora, pa davac ne dobije 12V..za neke pribliznije detalje bi morala da se zna verzija(revizija) relejne ploce i rasporeda osiguraca.
Mislim, metoda "skines sa jednog golfa i stavis na drugi" moze da ima ruzne posledice, odnosno da bude ili bez efekta ili sa pucanjem osiguraca.

Merac, u instrumentu, sadrzi integralno kolo SFC2741, par komponentica, i ono aktivira LED, a samo pokretanje kazaljke se radi bimetalom, mehanicki. Tako da je preporucljivo da se zameni, pre nego da se popravlja.
Naravno, ako srafovi-kontakti pasuju na stampanu foliju.
[ Bobazver @ 03.12.2013. 17:59 ] @
skidao sam isti relej na kome pise 20 i kod drugara pise isto tako da nema greske,skidao sam prikljucke i spajao ih i nista i kad ih raskacim sve kazaljka je i dalje na sredini, posto je noviji tip (91 god. je golf) ima 2 termo davaca na crevu sto ide iz hladnjaka u motor. e sad taj merac temperature sa led diodom ima 3 srafa pozadi a na mojoj tabli ima sa dva i nema tu led diodu.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.12.2013. 19:13 ] @
Mislim da je relej 20 za zadnji brisac i pauzu.
[ Bobazver @ 04.12.2013. 10:05 ] @
nije, relej 21 je za brisac. sad sam pregledao sve zice od davaca do table sa osiguracima i ni jedan nije u kratkom spoju, isprobavao sam sad i taj drugi merac sa led diodom i opet isto, znaci nije ni do njega.
[ vladd @ 04.12.2013. 12:27 ] @
Stavi bateriju 9V na pinove konektora(ili pinove instrumenta) i proveri poziciju kazaljke. Treba da je oko polovine, kao sad.

Kada se kratkospoje na konektoru, treba da ode kazaljka u maksimalan otklon. I tu je kraj price.

Ako to sve uradi, onda je instrument ispravan, ukljucujuci i kablazu, i samu instrument tablu. Ne valja termo davac, NTC, koji treba da na hladnom pokaze 1500 oma(1.5K), a zagrejan 300-500 oma.

Ako to ne pokaze, onda je prekid u vodovima, i to najcesce ne na kablazi, vec na foliji instrument table.

Nema sta dalje da se kopa po "relejima", za koje se ionako ne moze tvrditi da je br 20 za ovo ili ono ili br 21, posto samo na balkanu ima sest verzija lejauta (rasporeda) na relejnoj ploci, a po svetu jos dve tri...
Pogotovo sto je izmenjiva sa Dzetom...a rado se budzi na balkanu...
[ Bobazver @ 04.12.2013. 14:57 ] @
stavljao sam ga na punjac koji ima 5v i isao je do sredine. danas sam sve zivo isprobao tako da najverovatnije sumnjam da je kvar na foliju na tabli, mada sam i nju dobro pregledaoi na oko mi deluje dobro, batalicu sve, nemam vise zivaca da se zezam, kupicu drugi km sat i resicu problem. hvala na savetima
[ vladd @ 04.12.2013. 15:42 ] @
To se ekstremno lako popravlja, pa ne vidim potrebu za nabavkom drugog, polovnog, sata. Nov je verovatno komplikovana i skupa opcija.

[ Bobazver @ 04.12.2013. 16:03 ] @
moja stampana folija mi izgleda malo drugacija nego ta tvoja na slici, a i sve mislim da negde propusta struju pa zato kazaljka ide na sredinu, da je negde prekid na foliji kazaljka verovatno ne bi ni mrdnula. Danas mi se desilo kad sam pakovao km sat u auto da je poceo da gori zadnji otpornik na gornjoj levoj strani sata, polako pocinje sve da riknjava.
[ vladd @ 05.12.2013. 01:01 ] @
Folija se lako pregleda, proveri instrumentom, o poveze lemljenjem zica na foliju.

Obavezno skini bar - klemu kada radis sa instalacijom.
[ Bobazver @ 05.12.2013. 14:43 ] @
popravio sam, nije bilo do table nego do tog relea br. 20. kad das kontakt on treba da napravi vezu a on nije spajao.
[ vladd @ 05.12.2013. 17:23 ] @
A ovo?

Citat:
jedino kad skinem relej br. 20 onda kazaljka padne na nulu , skinuo sam sa drugarovog istog golfa taj relej i stavljao kod mene i opet isto, vise ne znam sta moze bit


Vratio si se na stazu kojom si vec isao?
[ Bobazver @ 06.12.2013. 08:06 ] @
pa krenuo sam opet ispocetka jel vise nisam znao sta je, poceo sam na kraju da sumnjam na samo postolje gde su zabodeni relei i osiguraci, reko da nema unutra neki kratak spoj. sad sve normalno radi. a razmisljam sada da tad kad sam ubadao od drugara njegov rele auto mi je bio vruc tako da je normalno da ce skociti kazaljka, trebao sam ga isprobati na hladnom autu.
[ vladd @ 06.12.2013. 14:14 ] @
Ja i dalje ne vidim vezu relea br 20 i pokazivanja temperature. Odnosno instrumenta. Pokazivanje temperature rashladne tecnosti je jedna od najprostijih grana u instalaciji,

Moguce je da je neki problem u samoj kutiji sa osiguracima, ionako je instalacija na mk2 malo haoticna, jos ako se doa neki prekid, i zatvaranja masa ili napajanja cudnim putevima..
[ Bobazver @ 06.12.2013. 15:21 ] @
ni ja se bas nesto ne razumem i ne vidim ni ja vezu ali sad sam probao i bez ikakvog relea i temperatura lepo pokazuje , cim stavim taj relej ona i kad je hladan skace na sredinu, zbunjen sam skroz.
[ vladd @ 06.12.2013. 18:36 ] @
Rele 20 se koristio kao rele zadnjeg brisaca(nonintermitent-znaci, brisac radi jednom kada se poluga gurne, vrati na pocetni polozaj kada se poluga pusti), dok nisu dosle novije verzije..mislim rele br 53..ne secam se a nije ni bitno..

Kablaza pokazivaca temperature, startuje sa instrument table, prolazi kroz relejnu plocu, ide sa dva kabla(jedan napajanje, a drugi "povratni" vod sa otpornika) do instrument table,(takodje kroz relejnu plocu, kao "veznu")..povratni vod ide na pokazivac temperature, kojem je drugi kraj na masi...

Ili je neko vezicom pretegao zice, ili se zuljaju na nekom limu, ili je doslo do mljuzge ili prekida lejauta na relejnoj ploci, pa se pojavljuje neki napon na povratnom vodu pa na pokazivacu..i pomera kazaljku.

Preko relea se uspostalja neka veza, koju bi instrumentom trebalo sistematski ispitati(imajuci na umu razne mogucnosti i uzroke pojavljivanja parazitnog napona), ali ne na preskok ili parcijalno, da se ne donesu pogresni zakljucci.

Davac je dobar, instrument, i sama instrument tabla..ostaje ozicenje, od senzora do relekne table, od relejne table do klastera, i na kraju, sama relejna tabla..

Ne bi bilo lose da slikas tablu(i definises bitne delove opreme...da nema neke luks detalje), da bi se znala verzija, onda je lakse ispratiti vodove, kada se zna verzija, tip konektora, i moguce je naci tacan pin, izgled lejauta, mogucnost zamene cele ploce ili popravka...

Balkanska, bajpas, sirota verzija


Malo "bogatija"..i dalje g2:
[ vladd @ 06.12.2013. 19:01 ] @
Evo recimo varijanta..

http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html

Konektor D pin 29 zica zuto-crvena..

Lakse je za snalazenje i proveru

Koristan link..za vlasnike vozila doticne generacije..

http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html
[ Lavlja_Jazbina @ 06.12.2013. 20:09 ] @
.


[ deki111 @ 06.12.2013. 22:05 ] @
@Bobazver
Na tvom golfu bi trebao da imaš davače temperature na plastičnoj račvi za vodu koja se nalazi na glavi motora na delu gde su dizne, slika desno (dozna osiguraca i sat7) koju je postavio @Lavlja_Jazbina. Jedan od njih releju grejača daje podatak o temperaturi motora kako bi on određeno vreme pustio struju kroz grejače. Napiši kako se ponašaju grejači kad otkačiš temperaturne senzore (veži kontrolnu lampicu na šinu grejača ili poveži voltmetar). Moguće je da je i tu problem, pa proveri i podnožje releja grejača i zadnji deo relejne table da nisu slučajno neki kontakti sulfatizovani, a postavi i slike svoje table kako ti je @vladd rekao.

Šema još jedne table golfa dvojke:
http://www.dubscene.net/forum/topic/3548-mk2-golf-relays-bulbs/

ispitivanje temperaturnih senzora na aluminijumskoj račvi (stari tip)
Temperature Sensor Testing:

[ Lavlja_Jazbina @ 07.12.2013. 07:50 ] @
Nije mi jasan relej 21 i opis njegove funkcije jer kod VLADDove slike ima i relej 22. Nekako sarenoliko.
Moracu instalirati ruski win jer su opisi hijeroglifi za slike koje sam postavio.


[ Bobazver @ 07.12.2013. 08:05 ] @
brisaci mi bez tog relea rade normalno i prednji i zadnji.
[ Bobazver @ 07.12.2013. 08:10 ] @
relej 20 je stajao zaboden izmedju releja 18 i 21
[ Bobazver @ 07.12.2013. 09:35 ] @
sad sam nasao na netu da je to vremenski relej za brisace, nista mi nije jasno.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.12.2013. 10:19 ] @
Slikaj svoju doznu.Pogubismo se.
[ vladd @ 07.12.2013. 10:46 ] @
U startu je bilo nekoliko verzija, plus potrebe opreme, grejaca, klime, konfora...

Zatim se otegla proizvodnj, razdelila, i na kraju je ostao Balkan, sa talentom za budzenje, prepakivanje i dodavanje kojecega.
Umalo nisam ostao bez prsta zato sto osigurac zadnjeg brisaca nije bio na poziciji 11 vec na 2 ili 3, ne secam se, nije ni bitno, uglavnom, nakon cetvrt veka, mislim da je svako ozicenje, na vozilima koja se kotrljaju, unikatno..
[ alexandarv @ 23.10.2014. 22:37 ] @
Ima milion poruka u ovoj temi i jos mnogo slicnih tema na sajtu - da nebih sve citao molim da mi neko navede gde se tacno nalazi termostat na golf 2 1.6 benzinac iz 1987. godine? Da li je na vodnoj pumpi ili negde drugde? Koliko vidim iy pumpe krecu tri creva, jedno kratko direktno u donji deo hladnjaka, drugo ide do racve gde jedan krak ulazi u motor a drugi ide u gornji deo hladnjaka (na toj racvi se nalazi i termoprekidac za ventilator)... trece crevo iz pumpe nisam video gde ide.

Jos nesto, da li je bolje da promenim termostat (od kako je zahladilo motor se uopste ne zagreva dok vozim brze i nema grejanja u kabini) il ida to regulisem kartonom kod hladnjaka?
[ vladd @ 23.10.2014. 23:00 ] @
Moraces da skines pumpu za vodu, iza nje je termostat. Posto je, verovatno i plin u igri, ne bi bilo lose zameniti termostat, zbog pouzdanijeg rada isparivaca u danima koji slede.

Proveriti cevi grejanja, da li topla rashladna tecnost stize do kabinskog izmenjivaca, kao problem br 1, za hladanu kabinu je moguc i problem br 2, da se raspao sundjer na klapnama. Tada reba delimicno demontirat centralnu konzolu, i zalepiti nesto preko dve klapne za sprovodjenje toplog-hladnog vazduha.
[ deki111 @ 23.10.2014. 23:01 ] @
Citat:
jedno kratko direktno u donji deo hladnjaka

Termostat se nalazi ispod pumpe za vodu u kućištu u koje ulazi to crevo.

Citat:
Jos nesto, da li je bolje da promenim termostat (od kako je zahladilo motor se uopste ne zagreva dok vozim brze i nema grejanja u kabini) il ida to regulisem kartonom kod hladnjaka?

Menjaj termostat. Bitnije je da motor radi na radnoj temperaturi, a ti možeš da voziš i toplije obučen.
[ pajapop @ 23.10.2014. 23:03 ] @

Ni za "zivu glavu" ne stavljaj karton na hladnjak...A sto se tice polozaja termostata, pa prati gornje crevo od holadnjaka prema motoru, Drugi kraj creva mora da se kaci na kuciste termostata...
[ deki111 @ 23.10.2014. 23:53 ] @
Citat:
pajapop: A sto se tice polozaja termostata, pa prati gornje crevo od holadnjaka prema motoru, Drugi kraj creva mora da se kaci na kuciste termostata...

^grešiš



@vladd
Nema potrebe da skida pumpu. Kućište termostata je pristupačno i drže je dve desetke (M6). Našao sam ovih par sličica za MK1, a isto je i za dvojku 1.6.

http://vwgolfmk1.org.uk/forum/...nes_2%2Fhow-to-flush-cooling_2

Veći je problem odvrnuti ta dva šrafa posle 27 godina i nabaviti novi termostat koji je ispravniji od starog.
[ alexandarv @ 24.10.2014. 12:37 ] @
deki111

situacija kod mene izgleda slicno kao na linku koji ste dali - izgleda da je termostat sa dolje strane pumpe...

Da li bi mogli da mi navedete redosled koraka kako da zamenu termostata izvedem sam - kako da istocim tecnost, na sta da obratim paznju pri kupovini termostata, kako posle i cime da napunim (koliko litara antifriza mi treba), kako da znam da sam sve dobro odradio...

Hvala
[ vladd @ 24.10.2014. 19:09 ] @
Ne mora da se skida pumpa, ali je vrlo preporucljivo. I zbog lakseg rada, i zbog provere stanja pumpe.

Sleduje 3 litre antifriza, G11, i tri litre destilovane...50% rastvor
[ alexandarv @ 03.11.2014. 21:53 ] @
Zamenio sam potpuno sam termostat i antifriz i to u dvoristu (bez kanala), predhodni vlasnik je stavio samo metalni okvir od termostata - ostalo je odvaljeno i nije imao funkciju... . Jedino je muka dok se namesti nov termostat i gumica jer stalno mrda i ispada... Sada mnogo brze temperatura dodje do polovine skale (donje crevo hladno) i cim malo predje polovinu otvara termostar (donje crevo postaje vruce) - kada predje otprilike 3/4 skale ukljuci se u ventilator.

Prvo pitanje je: Da li je normalno da motor uopste dodje do 3/4 temperaturne skale po ovakvom vremenu - doduse to se desava kada auto stoji u mestu i radi pod malim gasom - u voznji je na polovini (bar ovih 70 -ak kilometara koliko sam presao od zamene)?


Cuo sam na poslu od starijih kolega da sada treba da se pazim da mi ne zaglavi termostat - koliko se to cesto desava i sta je najgore sto moze sa se desi? Hoce li da se oglasi zvucno upozorenje kada se temperatura opasno podigne s obzirom da je u pitanju stari tip golf 2 iz 87. (vidim da ima lampica na skali gde je merac temparature - ali da li ima i zvucni signal).

Kada se desi da previse podigne temperaturu a ja to na vreme primetim sta da radim - da odmah ugasim auto ili da stanem i odorim gas... ili nesto trece?

Hvala
[ vladd @ 04.11.2014. 06:45 ] @
Ne zanima motor okolno "vreme".

Tome i sluzi termostat.

Sada si ga uveo u normalni radni rezim, toplotne masine, i UZIVAJ.

Nece se termostat zaglaviti, bar ne u sledecih x godina...a najverovatnije ni tada..

Navikavaj se na regularan rad i pokazivanje, kakvo taj golfic nije doziveo poslednjih desetak godina..

U slucaju laganog podizanja temperature, odlaskom kazaljke u crveno polje, ili paljenjem lampice, ako je ima, podigni haubu i proveri nivo vode u posudi i ventilator.
Moze se doliti malo vode u prelivnu posudu, paziti na pritisak vrele pare i vode...da ne dodje do opekotina...

Ako si odmah primetio skok temperature, treba ugasiti motor, ako se malo zapustilo stanje i doslo do pregrevanja motora, ostaviti ga da radi na leru, da pumpa nastavi da cirkulise vodu i ventilator da pothladjuje sistem.
[ Java Beograd @ 04.11.2014. 08:31 ] @
1. Normalno je da motor dođe i u topliji režim rada. A vreme je sasvim ok, nije -40 oC

2.
a) Kao što reče vladd, nemoj da se opterećuješ glupostima, jer idući tom logikom, trebalo bi neprestano da brineš: šta ako u vožni preskoči zupčasti, šta ako pukne guma, šta ako dihtung glave izgori, šta ako ....
b) Ali ako se zaglavi termostat u zatvorenom položaju (može i u otvorenom), primetićeš da je kazaljka otišla u crveno (ne znam za zvučni signal) i verovatno ćeš primetiti paru iz motornog prostora. Odmah stani i ugasi motor.
[ alexandarv @ 04.11.2014. 08:51 ] @
Hvala svima na pomoci.
[ deki111 @ 04.11.2014. 09:33 ] @
Koliko znam dvojka je imala zujalicu samo za slučaj nedovoljnog pritiska ulja i to ne na svim motorima. Zvučnog signala za pregrevanje nema, a u te svrhe služi crveni LED na pokazivaču temperature.



Edit: Čini mi se da je ovo tabla iz MK1, ali je princip pokazivanja isti.
[ vladd @ 04.11.2014. 12:22 ] @
"Dvojka" ima jedno 54, ako ne i koju vise VARIJANTI..

Mogu da tvrdim, "ne manje od 50":)..i to tokom vise godina...

Negde su lampice na samom instrumentu, negde medju ledovima..neke imaju buzer, neke nemaju..

Dizelke su najcesce imale diodu na samom termometru, a kod nekih se buzer koristio za alarm nivoa ulja...
[ bukel @ 31.05.2015. 12:22 ] @

Da ne bi otvarao novu temu,mislim da mi termometar pokazuje manju temperaturu,
interesuje me kako se skida termodavač koji je mozda zaribao?(Golf 2)
Naime,skinuo sam onu šnalu ali nece da se skine,podmetnu sam srafciger opet nece !?




PoZ
[ vladd @ 01.06.2015. 08:00 ] @
Ispod njega je oring, koji je verovatno zapekao.

Probaj klestima da zakrenes termostat i zatimga izvuci.
[ bukel @ 03.06.2015. 10:00 ] @
Vladd,hvala na odgovoru

nikako nece da se skine,izgleda da je lepljen !?
Omski sam ustanovio da je ok.
[ vladd @ 03.06.2015. 22:56 ] @
U tom slucaju nema potrebe da ga skidas.

Proveri omsku vrednost pri hladnom motoru, i pri zagrejanom.

Moguce je i da pokazivac ne pokazuje korektno,ipak je u pitanju "polumehanicka" sprava, opterecena decenijama rada.
[ Golfkrsevi @ 17.12.2015. 20:46 ] @
Pozdravljam sve clanove foruma.
Nadam se da ce mi netko znati reci u cemuje problem na mmom golfu,,1.6 1991gp obicni dizel.U voznji se kazaljka temperature penje preko sredine ali ne dolazi do predzadnje crte.Ne kuva ali ne pali ventilator a kad se to dogodi donje je crevo hladno ili mlako.Kad upali ventilator bude kao gornje a to se rijetko desi .Mijenjao sam pet termostata ali svi su Vernet marke jer nije bilo drugih.Budu na 87 stepeni,zadnji sam stavio na84.E sada na leru distigne sredinu skale i cim malo ventilator,rekao bi sve ok,creva iste temperature kad se upali a do tad gore se grije a dole hladno.znaci sve ok.Ali...u voznji ode kazaljka preko sredine,dignem haubu dole hladno crevo a u mjestu odradjuje.Ziv ne znam sta cu.Sta da radim
[ Golfkrsevi @ 17.12.2015. 20:55 ] @
Razbio sam tach i kucam napamet nemojte zamjeriti. Dakle sad u leru radi kobajagi sve kako treba ali u voznji ne i uvijek nakon voznje kad predje skala sredinu donje crevo ladno . A kad ga ostrije vozim tad ne prelazi sredinu.U normalnoj voznji prelazi jako mnogoi i ne pali ventilator u leru prelazi ali za debljinu kazaljke i pali .sta je uzrok kako da rijesim
[ edi maj @ 17.12.2015. 22:18 ] @
Često takvi simptomi mogu ukazivati na to da se začepio hladnjak gore na tankom crijevu za preliv. Kada odvrneš čep na plastičnoj posudi, iz tankog crijeva pri vrhu posude treba da teče normalan mlaz, ako ne, tu ti je problem. Treba ili pročistiti crijevo ili izlaz na hladnjaku.

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 17.12.2015. u 23:30 GMT+1]
[ edi maj @ 17.12.2015. 22:20 ] @
-
[ Golfkrsevi @ 17.12.2015. 22:26 ] @
>
[ zvezdan984 @ 20.03.2016. 19:57 ] @
pozdrav dobri ljudi. danas mi prokuvao golf 2 1.6d skinio sam zice sa termoprekidaca i jednu spojio na akumulator i upalio se ventilator, znaci ventilator radi. e sad kaze mi drug da spojim obe zice sa termoprekidaca i treba da se pali ventilator, a meni nece. skinio sam ona dva fastona i gurnuo jedan u drugi i nista, kaze mi drug da je termoprekidac dobar i da je problem negde u zici. jel on mene zeza, ili je upravu?
[ pajapop @ 21.03.2016. 16:20 ] @

To znaci da si izgubio stalni + na drugoj zici...Znaci, treba da proveris osigurac, koji ti je najverovatnije pregoreo, ili je izgubio kontakt u dozni, ili je zica spala sa dozne...Moze biti i da je zica negde u prekidu ( malo verovatno)...MOzda su ti i buksne korodirale toliko da ne prenose kontakt...Uglavnom, zbog sitnice, lako moze generalka da se radi...
[ zvezdan984 @ 21.03.2016. 16:28 ] @
Upravo sam usao unutra. Kontakti su korodirali i nije mogao da upali termoprekidac, sad sam malo smirglao i pustio ga da radi. 3 puta je upalio ventilator, a nije prokuvao
[ pajapop @ 21.03.2016. 19:00 ] @

Ovako...da se to vise ne bi dogadjalo...Treba da zamenis buksne na zicama i da stavis plasticnu navlaku preko njih..a kontakte na termoprekidacu treba dobro da ocistis i da ih " kalaises"....Lemilicom i kalajem da tanko presvuces preko zenskih kontakata...onda vise nece biti problema te vrste
[ zvezdan984 @ 21.03.2016. 19:04 ] @
Hvala na savetu. Stavio sam gumu preko kontakta i termoprekidaca i dobro stegao vezicama
[ zvezdan984 @ 30.03.2016. 14:45 ] @
Samo jos nesto da pitam. Koje ulje da sipam u motor? Vidim da mi dosta trosi ulje 1l na 1500km odrilike i i koliko moze da kosta generalka? Gde se pali zadnji brisac? Na prednjim brisacima kad gurnem rucicu napred onda mi prska na soferku, ja mislio da je to zadnji brisac
[ vladd @ 01.04.2016. 22:53 ] @
Neko je prebrljao instalaciju, guranjem rucice od sebe bi trebao da ukljucis zadnji brisac.
E sad, golfova 2 ima u 53 verzije, taman toliko i opcija instalacija.
Cesto se dogadja(nakon 3+ decenije), da istrule zice na ulazu u vrata gepeka.

Sto se ulja tice, pri toj potrosnji, sto jeftinije, za dizela.
Generalka, ozbiljna, je od 600-800 evra, zavisno od obima radova. Moze i jeftinije, ako se neke operacije zaobidju.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.04.2016. 07:46 ] @
Citat:
Neko je prebrljao instalaciju, guranjem rucice od sebe bi trebao da ukljucis zadnji brisac.

Naravno nikad godina a i tesko broj motora.Kod ovog je uvek za***.Malo sarkaticno.

Posto nije naveo godinu,ima rucica od golfa 1 koje nemaju taj polozaj a ima koji imaju malu plastiku blokadu pa ako je

neko menjao mozda nije deblokirao.Isto mogu da se sa malom prepravkom ( oko plastike volana ) stave sire rucice.

Da bude SMEKERSKI.:).

..na slici bela plastika koja se skida.



[ Mijopg1 @ 30.07.2016. 21:55 ] @
Pozdrav za sve
Da predjem na stvar,u pitanju je Golf 2 1.6 benzinac ,ne kuva i ne dize temperaturu mada se desava jedna veoma cudna stvar,posle voznje dosta cesto duze kada se ugasi auto posle par minuta se upali ventilator hladnjaka sto je normalno ali ne razumijem zasto pnekad radi i desetak minuta a posebno zasto se samo naglasavam gasi kada dam kontakt jer ako izvucem dzek iz termoprekidaca on i dalje radi,!!! termo prekidac nov , ispravan,takodje i ako ppvadim sve releje takodje radi ako neko zna semu drago bi mi bilo dai kaze kako dobika struju inace vrti prvok brzinom jer je termo prekidac redni sa dvije brzine HVALA I POZDRAV

[ bukel @ 10.12.2020. 09:27 ] @
Pozdrav,
Ovako,termometar se jedva pomera pri radnoj temperaturi,
napon na prikljuccima konektora je tacno 10V, kad se isti kratko spoje kazaljka ide do kraja skale.Sa otpornikom od 47 ohma, na prikljuccima, kazaljka ide do stedine skale.
Termo davac ima otpornost od 3k2 do 250 ohma.
Da li je neisravan stabilizator napona (TCA700Y) ili termo davac ili sam termometar ili ... ?
HVALA
[ bukel @ 10.12.2020. 14:56 ] @

Problem resen,zamenjen termo senzor (crni), sad kazaljka ide tacno do sredine termometra,
gde se otvara termostat a zatim se ukljucuje i ventilator.
Zamenjen i plavi, ali i dalje se pali i gasi crvena LED !? :(
Najveci problem kod ovih zamena je da se sacuva rashladna tecnost,pogotovu kad je antifriz svez.
Prvo sam pumpom izvadio tecnost iz ekspanzionog suda a zatim sam izvuko donje crevo ispod, kome sam podmetnuo
trolitarsku flasu koja se skoro do vrha napunila,ali nisam prosuo ni kap ! :)