[ Horvat @ 23.12.2011. 11:34 ] @
secate se kako je... mislim u oktobru bila prica kako ce rusi preko b. aviation da preuzme jat?
pa to je propalo, sada se "suska" da ce jat preuzeti "konzorcijum domacih bizmismena" (prim. aut. ucenjeni su da uzmu)

Citat:
BEOGRAD - Plan za spasavanje jata, "serviran" je kao neformalni predlog pre dve nedelje na večeri premijera Mirka Cvetkovića i grupe domaćih preduzetnika."Predlog podrazumeva da domaći preduzetnici udju u kupovinu Jata sa po nekoliko miliona evra, naprave konzorcijum i preuzmu kompaniju koju do sada i pored brojnih poziva Vlade Srbije nije hteo da kupi nijedan strani partner", piše Novi magazin.

Navedeno je da, iako nisu poznata imena svih 10 srpskih biznimena koji bi bili suvlasnici Jat, "kao na najizglednije tipuje se na vlasnika Delta holdinga Miroslava Miškovića i Miodraga Kostića, vlasnika MK grupe i akcionara AIK banke".

izvor i ostatak
[ SlobaBgd @ 23.12.2011. 13:53 ] @
Sad će i piloti da rade za 20 000 hiljada!
[ BokasaTzar @ 23.12.2011. 18:39 ] @
Sad će to da otkupe za siću i preprodaju.

Prvo ćemo slušati po novinama kakve su sve stravične manipulacije ‚‚otkrivene‚‚

Drugo ćemo slušati kako se ‚‚okrenuo novi list‚‚ i uz pomoć izdašnih državnih kredita ‚‚pokrenuo posao‚‚

Treće ćemo slušati kako je kompanija ‚‚stala na noge‚‚ i uz pristanak države treba da se preproda

Četvrto - preprodaja i zakulisni dogovori sa kupcem o ustupanju monopola (vidi dosije duvanska industrija)

peto i slabo vidljivo - veselo rukovanje uspešnih bizmismena i taljenje sa političarima koji su im to omogućili

srbistanTM
[ Ivan Dimkovic @ 23.12.2011. 19:00 ] @
Ako nista drugo - bar nece poreski obveznici placati kancelarije po Medison Aveniji u New Yorku.

JAT je najbolji primer kako izgleda kada se trose tudje pare.

Drugo, sto se "otkupa za sicu" tice, pa ta firma otprilike vredi nesto malo vise od slotova za sletanje i nekretnina koje imaju posto im je flota mahom sastavljena od matorih 737-300tki a posluju sa gubitkom ili sa nekim mizernim profitom. Taj ko ih kupi ce gotovo odmah morati da obnovi flotu i da se razracuna sa svim rodjacima i prijateljima koji su dovedeni i zaposleni i sluze samo za sisanje para.

Jedino sto je veliko u JAT-u su egoi njihovih radnika i price iz daleke proslosti.

Zive u 70-tim i tripuju se da su veliki faktor, naravno ziveci od razbacivanja umesto da investiraju u svoju flotu i smanje svoje rashode.

Ako ih bar kupi neki privatnik, to ce sigurno biti dovedeno u neki red.
[ Bojan Basic @ 23.12.2011. 19:56 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Drugo, sto se "otkupa za sicu" tice, pa ta firma otprilike vredi nesto malo vise od slotova za sletanje...

Zar su ti slotovi „sića“? Pre nekoliko godina si im drugačije cenio vrednost:
Citat:
Ivan Dimkovic:
Ljudski resursi ne vrede nista u JAT-u osim pilota mozda, jedino sto je zanimljivo su slotovi na velikim aerodromima koje JAT ima kao nasledje od drzavnih sporazuma SFRJ i drugih zemalja. Ti slotovi su jako skupi i u dosta slucajeva ih uopste nema, tako da onaj ko kupi JAT dobija nesto vredno (slotove na Frankfurtu, Schipolu, Heathrow-u i sl...)

Interesantno je sto Srbija treba (heh) da postane clan OpenSkies sporazuma (sporazum potpisan pre vise od godinu dana, ali nikako da se ratifikuje u parlamentu) - kupovinom JAT-a bi neka kompanija van tog prostora dobila neogranicenu dozvolu da leti svuda po EU.

To je ono sto vredi.
[ HeYoo @ 23.12.2011. 20:04 ] @
Tebi bas nista ne promice :P
Pazite ljudi sta pisete
[ Ivan Dimkovic @ 23.12.2011. 20:12 ] @
@Bojan Basic,

Ti slotovi jesu skupi, ali ako pogledas neku profitabilnu i modernu avio kompaniju, cena njenih slotova bi bila vrlo mali deo prodajne cene (ostatak bi bio moderna flota, faktor N puta godisnji profit i sl...).

Pod "sica" mislim ako neko uporedjuje cenu neke uspesne avio kompanije velicine JAT-a i cenu koja bi se mogla dobiti za prodaju takve kompanije vs. gubitasa cija se vrednost svodi na vrednost nekretnina i slotova. Da stvar bude gora po JAT, ta cena ce verovatno biti manja - jer se kupci bas i ne otimaju da kupe JAT, pa ce verovatno biti minimalna vrednost dozvoljena u licitaciji.

To ne znaci da je cena samih slotova "sica" - vec da bi bila "sica" kada bi JAT imao nesto vrednije tipa uspesan biznis i modernu flotu.

Posto JAT nema nista vrednije od tih slotova, to ce im biti jedna od par vecih stavki u vrednosti (u tom smislu je daleko od "sice", bice verovatno vrednija od ostalih stvari koje imaju). Ali je sica u odnosu na ono sta bi moglo da bude, da je JAT ulagao vise u svoj posao a manje u razbacivanja.

Jednostavno receno - slotovi jesu skupi. Ali slotovi ne mogu da ti nadoknade razliku u vrednosti izmedju ocajno vodjenog drzavnog gubitasa i uspesne avio kompanije. Ta razlika je ogromna.
[ BokasaTzar @ 23.12.2011. 20:48 ] @
Ne preferiram uopšte da se razumem u avio biznis.

Činjenice koje su uočljive iz mog podruma su sledeće.

Uopšteno jednake cene:
- skoro svi svetski avioni potiču od dva proizvođača ‚‚Boing‚‚ i ‚‚Erbas‚‚ i verovatno su im i cene nabavke približne
- svi rezervni delovi su takođe približno iste cene
- ostali uključeni troškovi su isti (potrošnja goriva, maziva i ostalog potrošnog materijala)

Razliku čine:
1- dozvole za letenje na razne aerodrome u evropi i van evrope
2- cena rada pilota i tehničkog osoblja
3- troškovi koji se mogu izbeći (palamuđenje sa reklamnim kampanjama i sl.)
4 - troškovi uzetih kredita i ostalih nasleđenih dugova

Tačke 2 i 3 su JAT-ova prednost.
Tačke 1 i 4 su diskutabilne (nemam informacija za kompetentnu za diskusiju)

Analiza dobitne strategije za JAT bi verovatno stala na 5-6 A4 papira i to je sve.

Ako država iskreno hoće da pokrene JAT, ona to može.

Ako namerava rođačko - partokratsku privatizaciju
ili Sartid/Šećerane kombinaciju
zbogom, vidimo se u čitulji.

Iz dosadašnje prakse ovih secikesa na vlasti, pa ..... liči na spinovanje pred rasprodaju.

Evo na primer, država bi mogla da prepusti konzorcijumu zaposlenih da upravlja, da formira AD, da im malo pomogne u pregovorima o dozvolama za letenje, da doda u sledeće 3 godine po tih 10 mil. EUR koliko gube i to je to. Ili će da kreče ili da lete.