[ tasicss @ 08.01.2012. 14:31 ] @
| Treba da mi stignu neki auto delovi preko kurirske sluzbe (verovatno aks) pa me interesuje dali ja imam pravo da prilikom preuzimanja paketa isti otvorim i uverim se u sadrzaj pre nego sto platim kuriru, dali je to dozvoljeno jer posiljaoc moze da upakuje obicnu ciglu a ja za to da platim 10.000din?
[Ovu poruku je menjao tasicss dana 08.01.2012. u 19:00 GMT+1] |
[ Pirossi @ 08.01.2012. 14:47 ] @
nije dozvoljeno.
možeš da platiš i preuzmeš ili da odbiješ plaćanje (i preuzimanje).
[ tasicss @ 08.01.2012. 14:57 ] @
Cuo sam da moze, podpises, proveris paket i platis a pak drugi pricaju kao ti. Sta je istina?
[ bakara @ 08.01.2012. 15:04 ] @
Podpisi i otvori dok je kurir tu.
[ Sceka @ 08.01.2012. 15:09 ] @
Meni je, polovinom decembra, covek dozvolio da otvorim i proverim paket pa onda da potpisem... Da, Postina kurirska sluzba. Ne znam da li je to uobicajeno ali se meni to desilo, doduse nikada pre nisam ni imao potrebe da kontrolisem pre preuzimanja.
Pozdrav!
[ anon70939 @ 08.01.2012. 15:13 ] @
postojala je na Limundu posebna opcija koliko se secam, sa tom forom da te saceka kurir.
Ovako inace, ne sme kurir da ti da da otvoris paket, a da ga ne potpises. Posto ako ne primis, i vrati nazad posiljiocu, ovaj moze da tvrdi da je kurirska sluzba otvorila i ostetila paket.
[ squirll @ 08.01.2012. 15:31 ] @
Meni su davali da otvorim pakete (jos me nagovarali "ma otvori sta te briga vidi sta je tu") uglavom mora da se zgotivis sa kurirom :) pa sam tek onda placao i potpisivao....
Sve zavisi ko ti zapadne
[ tasicss @ 08.01.2012. 18:10 ] @
Ovo pitam jer su me tako zavrnuli auspuhom, narucim ja sa otpada jer je bio specifican, stigne meni paket, platim ja lepo odnesem kuci i otvorim a unutra...jes auspuh ali ne onaj o kome smo pricali vec neki sav progoreo (verovatno ga je nasao negde bacenog) i nije bio za upotrebu apsolutno, ja puknem 2000din + postarina i nikom nista. Sada opet silom prilika moram da narucujem deo sa otpada jer nema zamenski ili novi u prodaji pa ne bih da me opet zavrnu na istu foru, ne znam dali je to praksa prdavaca sa otpada kad salju deo na daljinu ali svakako necu preuzeti paket a da se predhodno ne uverim u sadrzaj istog. Ako te zavrne jednom to ti je skola za drugi put, ali ako te zavrnu opet na istu foru onda si magarac.
[ bakara @ 08.01.2012. 18:22 ] @
Trazi mu da ti prvo posalje fotke.
[ djordje1979 @ 08.01.2012. 18:50 ] @
Ako je limundo u pitanju postoji opcija limundo cache. Platis na limundov racun onda oni sacekaju da ti potvrdis prijem ispravnog paketa pa tek onda njemu isplate pare.
[ tasicss @ 08.01.2012. 19:13 ] @
Nije limundo u pitanju vec auto otpad sa oglasa i u prvom i u ovom slucaju nazalost prepusten sam slucaju.
[ commissar @ 08.01.2012. 19:25 ] @
A opcija je Limundo cash....
[ fanfon @ 08.01.2012. 20:05 ] @
AKS dozvoljava pregled paketa. Provereno. Nekoliko puta kad sam uzimao telefone preko neta sam otvarao paket kad mi je doneo. Na srecu, svaki put je posiljka bila u redu.
[ wujaymarkoff @ 08.01.2012. 22:52 ] @
Mislim da regularno samo City Express ima tu opciju.
Kod drugih sluzbi to nije u proceduri ali mozes zamoliti kurira da proveris paket pre potpisa.
Posto dosta radim preko kurirskih sluzbi znam sve kurire koji razvoze u mom kraju pa mi to nije problem da ih zamolim.
[ berazorica @ 09.01.2012. 00:25 ] @
Citat: tasicss: Ovo pitam jer su me tako zavrnuli auspuhom, narucim ja sa otpada jer je bio specifican, stigne meni paket, platim ja lepo odnesem kuci i otvorim a unutra...jes auspuh ali ne onaj o kome smo pricali vec neki sav progoreo (verovatno ga je nasao negde bacenog) i nije bio za upotrebu apsolutno, ja puknem 2000din + postarina i nikom nista. Sada opet silom prilika moram da narucujem deo sa otpada jer nema zamenski ili novi u prodaji pa ne bih da me opet zavrnu na istu foru, ne znam dali je to praksa prdavaca sa otpada kad salju deo na daljinu ali svakako necu preuzeti paket a da se predhodno ne uverim u sadrzaj istog. Ako te zavrne jednom to ti je skola za drugi put, ali ako te zavrnu opet na istu foru onda si magarac.
Preporučujem ti da se bolje raspitaš kod prodavaca novih delova. Nedavno sam bila u prilici da tražim jedan deo i pozvala sam petnaestak od tridesetak izdvojenih beogradskih brojeva. Većina mi je rekla da deo nemaju i da ga verovatno neću ni naći novog, nego da potražim negde polovan, onda nam je neki majstor za polovan tražio 50 €, da bih na polovini pomenutog spiska našla taj deo za 1600 dinara + dostava brzom poštom. Stigao je sutradan. U takvom slučaju dobiješ račun, garanciju i sve je ok.
[ tasicss @ 09.01.2012. 01:02 ] @
Alternator kupujem, specifican je jer na sebi ima neku pumpu, nov kosta ko svetog petra, moj stari moze da se remontuje ali opet izilazi daleko skuplje nego da ga zamenim polovnim sa otpada, tako da hteo ne hteo moram da proverim sta je unutra a za ispravnost nek mi bog pomogne.
[ squirll @ 09.01.2012. 11:17 ] @
bolje ga repariraj pa si miran, znas sta imas... A ako kupis polovno mozda ti radi mesec dana i opet crkne, ili ti posalju fejk...ko to zna..
[ Deep|Blue @ 09.01.2012. 11:40 ] @
To mi je malo zanimljivo pitanje ...
Svojevremeno sam imao par paketa koji su poštari ili carinici istrkeljisali i pokupili par stvari iz njih.
Žalba je naravno odbijena jer
- nije postojala deklaracija pošiljaoca šta sve ima u paketu
- nisam otvorio paket ispred službenika pošte koji bi posvedočio da spisak nije potpun.
Zatim jednom prilikom, naručim neke delove u vrednosti 40-45 000 RSD po prvi put od jedne nepoznate firme.
Isporuka preko postexpressa i prilikom preuzimanja od kurira tražim da se otvori paket.
Kurira samo što nije strefila srčka i izričito nije dozvolio takvo nešto.
Na kraju smo se dogovorili da potpišem i da onda zajedno da otvaramo paket pa ako nešto ne štima da idemo u centralu da se paket vrati pošiljaocu.
Sad me živo zanima kako pošta doživljava tu ispravnu proceduru u kojoj bi se zaštitio primalac pošiljke.
[ tasicss @ 09.01.2012. 12:37 ] @
Juce sam poslao par emaila post ekspres sluzbama i moje pitanje glasi:
Postovani,
Za pakete poslate preko vase kurirske sluzbe dali primaoc ima pravo da se uveri u sarzaj paketa prenego sto plati kuriru otkupninu i postarinu? Naravno otvaranje se vrsi pred kurirom?
Evo nekih odgovora koje sam dobio do sada (ako bude vise ide update posta)
DExpress:
Kurir se na adresi isporuke zadržava veoma kratko,
Onoliko koliko je potrebno da bi se utvrdilo da pošiljka nema fizičkih oštećenja.
Mi pošiljke preuzimamo upakovane I za njihov sadržaj ne odgovaramo.
Post Express:
Prema Pravilniku o vršenju post express usluga, pošiljka se uručuje zatvorena primaocu. Primalac može uložiti primedbu samo ako je u pitanju oštećenje sadržaja pošiljke.
Veoma mi je zanimljivo ono sto je naveo Citat: @Deep|Blue: - nisam otvorio paket ispred službenika pošte koji bi posvedočio da spisak nije potpun.
Kako se onda uveriti u sadrzaj (da je spisak potpun) ukoliko ne otvorim ispred kurira koji bih posvedocio nedostaku paketa ili lomu sadrzaja?
Janko: Mogu li da otvorim posiljku?
Kurir: NE
Janko: Sadrzaj posiljke je ostecen prilikom transporta!
Kurir: Pa sto nisi otvorio predamnom da to utvrdimo?
Janko: ?!?
[ Java Beograd @ 09.01.2012. 12:44 ] @
Sve je to "mačka u džaku". Ako nemaš poverenja u pošiljaoca, postoji stotinu načina da budeš prevaren.
Meni je sasvim razumljiva politika kurirske službe da prima i predaje isključivo potpuno zatvorene pakete.
[ anon70939 @ 09.01.2012. 13:57 ] @
Normalno.
Ne vidim sta je tu problem. Donese ti normalno zapakovan paket bez vidljivih dokaza da je otvaran.
Kakve kurirska sluzba ima veze sa paketom? Da li je pokvareno ili nije... Naravno da samo posiljilac treba da bude odgovoran.
Vec napisah. Zamisli recimo ti si prodavac, poslao si kurirskom sluzbom neki laptop ili sta vec. Stiglo je na adresu. I vrati ti se posle nedelju dana. A ne dobijes novac. Pogledas, vidis da je otvarano cackano, a znas da si poslao ispravno.
Pa jel ne bi udario po kurirskoj sluzbi da su ti upropastili posiljku.
A tamo je neko samo "otvorio" pred prodavcem i video da nije u radu i vratio.
Svi mi gledamo uvek samo sa nase strane, i nikad nam nije logicno kad se nama ne isplati.
Stavi se u polozaj prodavca. Ili u polozaj kurirske sluzbe
[ tasicss @ 09.01.2012. 16:51 ] @
Kurirska sluzba je posrednik izmedju mene i prodavca, sto se tice toga kada ja saljem nema nikakvih problema da primaoc otvori paket i uveri se u sadrzaj, ako to ne dozovljavam onda nesto nije u redu pa gledam da uvalim primaocu sto svakako spada pod domen prevare ako cemo po zakonu. Ja ne vidim problem ni kurirske sluzbe da primaoc otvori paket, ona svakako uzima svoj deo kolaca dali u jednom ili povratnom statusu posiljke.
[ boki78 @ 09.01.2012. 18:04 ] @
@CoyoteKG
Apsolutno si u pravu da ne treba da se gleda jednostrano ali to što si ti opisao je upravo gledanje samo sa jedne strane. Kupac je u tom slučaju nezaštićen.
Ovo je vrlo škakljivo pitanje, evo i meni treba da stigne ovih dana deo za kompjuter koji sam naručio od poznate firme iz Beograda pa ću tražiti od kurira da otvorim paket ispred njega i videću kako će reagovati. Naravno napisaću to posle ovde, reakciju kurira i koja je kurirska služba u pitanju. Po meni postoji rešenje koje je naizgled komplikovano ali mislim da može da bez problema funckioniše u praksi i da štiti interese svih strana. Naime kurirska služba bi trebala da dozvoli otvaranje paketa ispred kurira jer oni su posrednici koji zarađuju od cene za dostavu te pošiljke.
1. Ako je sve u redu naručioc plaća ceo iznos.
2. Ako nešto nedostaje ili nije u pitanju naručena stvar naručioc plaća cenu za donošenje pošiljke kao i cenu za vraćanje pošiljke pošiljaocu. Ovde naručioc ni kriv ni dužan plaća donošenje i odnošenje te pošiljke ali ipak je on nešto naručio online i mora biti svestan rizika, mora prihvatiti taj rizik inače neka ide direktno kod prodavca i neka kupi željeni proizvod. Opet njegov izdatak će biti mnogo manji nego da je platio nešto što nije naručio. Kurirska služba je zaštićena jer će njene usluge biti naplaćene. Pošiljaoc neće imati mogućnost da prevari nekoga i bezveze bi gubio vreme da šalje nešto što ne odgovara narudzbini.
[ anon70939 @ 09.01.2012. 18:11 ] @
pa opet... kuriska sluba je kurirska sluzba. samo ime govori. ni u ratu bese kurire ne ubijaju? :)
ako ti stigne lepo zapakovan paket, onda opet nema veze kurirska sluzba sa tim sto je u paketu... Bas njih briga, da li je tebi ispravna ili ne graficka kartica ili sta vec. Da li je to graficka nvidia gt220 asusova sa pasivnim hladnjakom ili bez.. (lupam naravno). Ili je to auspuh sa jednom vrstom saca u sebi, umesto drugog... zamisli sta bi sve kuriri trebalo da znaju.
Ako se nesto ne podudara. Ti ces pozvati telefonom onoga koga si pozvao, opet pozvati kurirsku sluzbu i dogovoriti sa njima da im vratis paket.
Tebi kurirska sluzba da bude garancija za kupovinu... pfff, onda si stvarno ocajan, ako je to jedini nacin za kupovinu.
[ boki78 @ 09.01.2012. 19:18 ] @
Meni kurirska služba nije garancija za kupovinu i kada hoću da budem u nešto 100% siguran idem i kupujem lično, nemoj preterivati i nazivati me očajnim, ne znamo se lično. U varijanti koju sam ja spomenuo kurirska služba je totalno zaštićena i ne da ne gubi ništa već dobija, a dobija promet u kojem služba svakako zarađuje. Rekao sam da kupac snosi jedan deo rizika, što je i očekivano ako već hoće online da kupuje ali u nagorem slučaju šteta će opet biti daleko manja nego da se dobije nešto neispravno ili nešto što nije naručeno. Na kraju opet prodavac nema interesa da šalje nešto što ne bi trebao jer će dobiti pošiljku nazad bez ikakve zarade.
Ja opet ponovih ceo moj prethodni post iako je tamo sve lepo rečeno, pozdrav!
[ Java Beograd @ 09.01.2012. 20:04 ] @
Zamisli sebe kao prodavca, tj. pošiljaoca.
- Pošalješ kupcu polovan laptop, sasvim ispravan, sa dobrom baterijom.
- Posle 10 dana kurirska služba ti vraća otvoren paket, i kaže "kupac nije hteo da preuzme pošiljku". A u otvorenoj pošiljci: laptop bez baterije, i bez hard diska, sa izvaljenim CD-om. I ? Alo, ko je kriv ? Gde je ono šta sam ja poslao ? Ko je smeo da otvara pošiljku ? Hoćeš li nekoga pozvati da ti nadoknadi štetu ? Ako hoćeš, koga ćeš da kriviš ? Da li je u ovom slučaju kurirska služba smela da ti vrati otvoren paket ?! Kako i kome da dokažeš da je postojao hard disk u laptopu koji si poslao, i da je imao bateriju i ispravan CD. U ovom slučaju kurirska služba, (kad bi bilo dozovoljeno otvaranje) uvek može da kaže: Primljeno: laptop komada 1, vraćeno: lapotop komada 1. Ćiča Miča - gotova priča, osta ti bez onoga što si 'teo da prodaš i zaradiš.
Još jednom: kurirska služba je kao pošta, plaćena da prenese pošiljku od pošiljaoca do primaoca. Kurirskoj službi svakako nije u interesu da dozvoli da se ukalja njen profesionalni imidž, a i zašto bi, kad je ona svoj deo posla uradila brzo i efikasno. A ti kao naručioc, tj, primaoc pazi od koga šta naručuješ.
Poenta je da prodavac uvek može da tvrdi da je poslao naručeno. Otvaranjem pošiljke narušava se originalnost poslatog.
Da ja šaljem, uvek bih prihvatio da mi se vrati neotvoren paket, a nikad ne bih pristao da primim nazad otvoren paket. Otkud ja da znam da li je neko nešto čeprkao po onome šta sam poslao.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 09.01.2012. u 21:17 GMT+1]
[ tasicss @ 09.01.2012. 20:49 ] @
Da ali kurir je posrednik i garantuje da se predmet posiljke vraca u celovitosti, bez ikakvih ostecenja. Ako je drugacije onda si ti hteo da prevaris kupca saljuci mu laptop bez baterije i hard diska a naravno ukoliko kupac otvori paket i vidi da laptop nije kompletan i u opisanom stanju tvoja prevara nece proci pa ce ti paket biti vracen.
Svako protivljenje otvaranju paketa je razlog za prevaru kupaca, da je narucena roba nekompletna ili sa defektom.
Ako ja saljem nesto kompletno i garantujem da je proizvod poslat u opisanom stanju ni jedan kupac nece odbiti primanje jer niko ne narucuje ono sto nece da kupi, tako da se u podpunsti slazem sa idejom @boki78 jer na taj nacin je kupac zasticen od eventualne prevare prodavca a prodavac ce dobiti svoju robu natrag u stanju u kakvom je i posata bez mogucnosti da prevari kupca a time sebi na protivzakonit nacin prevarom pribavi materijalnu korist.
[ boki78 @ 09.01.2012. 20:50 ] @
@Java Beograd
Naravno, apsolutno se slažem. Moja ideja je bila da se pregleda zajedno, dakle naručioc i kurir. Naravno da kurir neće dozvoliti bilo kakvo "čeprkanje" kako ti kažeš. Sam si rekao da: "Kurirskoj službi svakako nije u interesu da dozvoli da se ukalja njen profesionalni imidž". U principu rizik postoji za kupca i prodavca, za kupca da će morati da nadoknadi donošenje i odnošenje pošiljke a da ne dobije ono što je naručio (u slučaju da prodavac nije ispunio obećano), to je opet bolje nego da plati punu cenu a da ne dobije obećano. Za prodavca je rizik da pošalje pošteno ono što je naručeno a da nazad dobije paket posle par dana jer je naleteo na nekorektnog kupca, opet u paketu će biti sve što je i bilo prilikom slanja, problem je što je izgubio par dana i nije prodao željenu stvar. Kurirska služba je samo na dobitku jer je plaćeno odnošenje pošiljke u oba pravca.
Ne kažem da je jednostavno primeniti ovu ideju, ne kažem ni da sam 100% u pravu, to je moje mišljenje i spreman sam da čujem i tuđe, takođe sam spreman i da korigujem svoje. Uglavnom neću se više ponavljati, pratiću vaša izlaganja a čim mi stigne pošiljka (male vrednosti :) ) koju sam naručio podeliću iskustvo sa vama. Veliki pozdrav.
[ New Village DC @ 10.01.2012. 01:56 ] @
Ljudi na vama je da proverite pouzdanost posiljaoca na neki od mnogobrojnih nacina, ne moze vam kurirska sluzba garantovati ispravnost uredjaja ili nesto sl. (?!) pa ne kupujete vi od kurirske sluzbe.
Kurirska sluzba bi trebalo da postuje proceduru:
-Da samostalno upakuje predmet ili vise predmeta i da sacini spisak predmeta u njima.
-Da isporuci paket sa zadatim spiskom.
-Da se predmet isporuci neostecen fizicki.
U drugom slucaju kada vi pakujete predmet:
-Potpisujete da ste odgovorni za pakovanje predmeta. (Ovo se mi inace trazili u POST Expresu)
-Kurirska sluzba dostavlja paket fizicki neostecen i neotvaran.
Ovaj drugi slucaj je pretezno zastupljen kod nas.
Otvaranje paketa u prisustvu kurira bi bilo logicno samo ako je predstavnik kurirske sluzbe ucestvovao u pakovanju i sastavljanju spiska predmeta. Odakle bi inace kurir mogao da garantuje sta je bilo ili sta je trebalo da bude u paketu?
[ milivoje t @ 10.01.2012. 02:29 ] @
KOje bre kurirske sluzbe, to je obicna poludivlja hajducija. Ocigledno da ni konkurencija ne pomaze u srbiji jer su svi konkurenti isti.
kupim gume online, povoljne cene kucna dostava...
Jok koja kucna dostava, dovezli mi gume na 100m od kuce, jer se nisu snasli sa navigacijom, spustili ih u blato i kao 'druze' ponesi ih. nisam hteo da ih uzmem.
saljem par stvari postom i reko ajde postekspres, najveca firma, najvise rade...
odem u najblizu lokalnu postu u tom trenutku, posto sam cesto u pokretu...
ljudi imaju razne dimenzije kutija i ambalaze na kojoj pise postekspres, kutije su dzaba, pakovanje dzaba. i logicno obzirom da je slanje vrlo skupo.
sutradan saljem isto, ali iz velike poste u centru u vasinoj, nema tih kutija koje su ovi prethodni imali, nego da ja sam nadjem kutiju ??? nadjem nekako, a onda mi jos naplate pakovanje ??? ajd nisam imao vremena za isterivanje sitne pljacke.
treca i poslednja posta i poslednje slanje kuririma sto se mene tice, zena na postekspres salteru mi kaze najbolje je da to stavite u jos tri kutije, zato sto ovi nasi to bacaju kao dzakove krompira. ja reko uzecu uslugu lomljivo, kaze ona to ne postoji, ja reko kako ne postoji kada sam tako slao prethodna dva puta, kaze verovatno su vas farbali.
z dravo.
[ fanfon @ 10.01.2012. 06:32 ] @
Ja sam poslao mnogo paketa preko Post Ekspresa i nijednom mi posiljka nije ostecena. Imaju uslugu lomljivo. Sto se tice naplate pakovanja, imaju tu stavku na sajtu tako da nemas sta da se cudis. Tvoja greska je sto nisi procitao. Sto se tice samo slanja-nije skupo. Osnovni paket do 500 g je preko Post Ekspresa 150 din bez otkupnine. Ako se uzme u obizir da slanje u veca mesta u Srbiji normalno funkcionise s uslugom danas za sutra, ko ce ti naplatiti manje od te sume da posaljes nesto iz Subotice u Nis npr? Post Ekspres ima dan zakasnjenja kad je u pitanju neko selo jer kad posiljka stigne u glavnu postu(oko 9h), tada je posta koja ide u sela vec otisla pa nose sutradan. Njihova prednost u odnosu na ostale kurirske sluzbe je sto ako ne nadju primaoca kuci onda ostave obavestenje da se paket moze podici u roku od 5 dana. Mana im je sto ne zovu primaoca na mobilni koji im je ostavljen u adresnici. AKS npr. to radi i kod njih usluga danas za sutra funkcionse i za slanje paketa u sela po Srbiji. Prednost PE je i kod vracanja novca za otkup koji stize za 2 dana od dana slanja posiljke(u 95% slucajeva) dok kod AKS-a znaju i po nedelju dana da kasne sa otkupom, a i usluga prenosa novca pada na posiljaoca dok kod PE prenos novca placa primalac paketa. Sve u svemu, svaka kurirska sluzba ima neke prednosti i mane, ali mislim da nisu skupi. AKS je u prednosti nad PE sto se tice slanja vecih paketa posto imaju veci kombi. Moja iskustva su najvise sa ovim kurirskim sluzbama pa njih i navodim kao primer.
P.S. Taj primer sto si naveo sa gumama je primer jedne neresene situacije u kojoj je kurirska sluzba kriva zbog lose usluge, a koju ce da plati posiljalac ni kriv ni duzan u vidu duple postarine za vracen paket. Nisu oni krivi sto nisi dobio paket na kucnu adresu, a platice duplu postarinu kad im se paket vrati. Pretpostavaljam da ih verovatno nisi ni obavestio o tome i da sam na njihovom mestu ne bi saradjivao vise sa takvima kao ti jer ako u poslovnom odnosu posrednik nije postupao prema trecem licu s paznjom dobrog privrednika, onda nije u redu da to trece lice kaznjava drugo lice koje je postupalo preko posrednika, a ti si u slucaju odbijanja paketa upravo to ucinio.
[ Java Beograd @ 10.01.2012. 07:43 ] @
@boki78 @tasicss
Vi polazite od predpostavke da je pošiljalac možda pošten, možda nepošten, a naručilac svakako pošten.
boki78: "... Naravno da kurir neće dozvoliti bilo kakvo "čeprkanje" kako ti kažeš." Ko to meni kao pošiljaocu skupe grafičke kartice garantuje. Zar je malo lopovluka upravo kod poštara ?!
tasicss: "... ni jedan kupac nece odbiti primanje jer niko ne narucuje ono sto nece da kupi ... " Sve same poštenjačine. Otvore paket, iskoriste tenutak nepažnje kurira, ili u dosluhu sa kurirom, "Grafičku karticu komada 1" zamene drugom "grafičkom karticom komada 1" i vrate pošiljaocu, jer je "poslata grafička kartica komada 1 - neispravna".
Otreznite se ljudi. Svakakvog hohštapleraja ima. Niko nije imun na lopovluk, ni pošiljalac, ni kururi, ni primaoci. Jedina zaštita od lopovluka u transportu je neotvorena pošiljka. To je alfa i omega poštanskog saobraćaja.
[ bakara @ 10.01.2012. 09:24 ] @
Citat: fanfon: Mana im je sto ne zovu primaoca na mobilni koji im je ostavljen u adresnici. AKS npr. to radi i kod njih usluga danas za sutra funkcionse i za slanje paketa u sela po Srbiji. .
Odakle ti to da post expres ne zove, naravno da zove ako ne moze da te nadje.
[ anon70939 @ 10.01.2012. 10:09 ] @
Dok sam valjao neke gluposti preko Limunda upoznao sam se sa vozacem AKSa.
Pre toga sam imao ogromnih problema, kad treba da mi donesu lovu. Morao sam mojim kolima da ih jurim po gradu da se nalazimo da mi daju moju lovu. Inace bih morao da cekam nedelju dana duze dok ne bi bili u prolazu... Sad kad sam se sa ovim momkom upoznao, donosi mi, zove me, javlja mi... sve u najkracem roku. Cak da ga pitam da otvorim paket pred njim verovatno bi pristao.
Ne znam kako ne mozete da zamislite situacjiu koja bi nastala kad bi mogao paket tako da se otvara, a vec smo imali dugo godina slicnu.
Jeste li devedesetih godina pokusavali da kupite nesto u inostranstvu i da vam stigne postom?
Koliko vam se puta desilo, ili koliko puta ste culi da se nekom desilo da paket nikada nije ni stigao. Da je stigao polovican. Otvoren, ostecen...?
Ja sam samo jednom porucio neki rucni sat iz Japana i nikada mi nije stigao, koliko god da sam brojeva telefona okrenuo. I pukao sam nekih 90DM. Kolega koji je pre mene isti sat od te firme kupio, stigao mu je bez problema. Dakle bila je lutrija...
Kao posiljilac ne bih pristao nikada na to da mi neko cacka po posiljci. Ja znam kako sam je zapakovao i kako sam je poslao. Znam da je sigurno ispravno. Ko je u medjuvremenu cackao, ne interesuje me...
Kao kupac se isto slazem. Ako sam kupio na limundu od nekog sa 100 negativnih ocena, onda sam ja lud, i sta mogu da ocekujem nego da mi stigne pokvareno.
Zato kupujem samo od ljudi koji imaju 1-2000 pozitivnih ocena, i koji ocigledno zive od toga. Moj jedan kolega ima oko 600 pozitivnih i 2 negativne koje mu je necak navukao. Znam koliko mi kuka i koliko ga bole te negativne...
[ Nabukodonosor @ 10.01.2012. 13:08 ] @
Ja sam pre neki dan otvorio posiljku pre nego sto sam potpisao, video da to nije to sto sam narucio i vratio. AKS.
A inace postoji nesto kod tih brzih sluzbi, ne znam sad kako se tacno zove, ali se cekira na tom papiru kada prodavac salje, da moze da otvori pre nego sto potpise/plati. Znam provereno jer mi je to pre godinu dve trebalo, ali sam sada zaboravio kako se to zove.
[ boki78 @ 10.01.2012. 13:13 ] @
@Java Beograd
Ne, ja ne polazim od toga da je naručilac pošten, možeš ponovo pročitati šta sam napisao. Ok ti sumnjaš u udruživanje kurira i naručioca radi sticanja protipravne imovinske koristi, isto to ja mogu reći i za prodavca odnosno onog koji šalje pošiljku. Uglavnom baš zbog toga što postoji mnogo rizika u ovakvom načinu kupovine i prodaje ja online kupujem samo stvari male vrednosti, za sve ostalo idem lično.
[ Deep|Blue @ 10.01.2012. 13:19 ] @
Citat: Java Beograd: Otreznite se ljudi. Svakakvog hohštapleraja ima. Niko nije imun na lopovluk, ni pošiljalac, ni kururi, ni primaoci. Jedina zaštita od lopovluka u transportu je neotvorena pošiljka. To je alfa i omega poštanskog saobraćaja.
Pa realno i jeste da sve tri strane mogu biti nepoštene.
Neotvorena pošiljka štiti jedino kurira.
Otvaranje pošiljke kod primaoca u prisustvu kurira i provera broja stavki, štiti kurira i naručioca.
Pakovanje sa kreiranjem liste stavki, isporuka paketa i provera liste na odredištu štiti sve tri strane.
[ Java Beograd @ 10.01.2012. 13:49 ] @
Citat: Deep|Blue: Pakovanje sa kreiranjem liste stavki, isporuka paketa i provera liste na odredištu štiti sve tri strane. Da, osim ako kao pošiljalac ne pošalješ ispravnu grafičku karticu, a vrati ti se neispravna, u otvorenom paketu, koji primalac "nije hteo da preuzme". Lista stavki u ovom slučaju je tačna i kod slanja i kod povraćaja pošiljke.
U svakom slučaju, sve je to mačka u džaku. Nema tog mehanizma koji može maksimalno da zaštiti ni primaoca ni pošiljaoca. Kao što reče boki78, za neke omanje vrednosti - ima smisla upuštati se u ovakvu rabotu. Za nešto iole skuplje i vrednije - ćorava posla.
[ tasicss @ 10.01.2012. 14:48 ] @
Ja i dalje ne shvatam posiljaoce zasto ne dozvoljavaju otvaranje paketa osim ako ne zele da primaoca prevare pokvarenom/neodgovarajucom robom, dakle sve ono sto primaoc ne ocekuje. Da ja saljem nemam nista protiv toga da primaoc otvori posiljku i uveri se u stanje pre nego sto preuzme/plati kuriru. Ako je nesto slomljeno, na tom mestu pocepano i pakovanje dakle moze odmah da reklamira kod kurura tipa "ovo ste slomili u transportu" ako kasnije odnese u postu moze da bude "ti si slomio nas krivis"
Dakle, neotvaranje posiljke jedino odgovara nepostenim posiljaocima koji imaju nameru (skrivanjem realnog sadrzaja posiljke pre placanja) da prevare primaoca.
[ New Village DC @ 10.01.2012. 19:45 ] @
Citat: tasicss: Ja i dalje ne shvatam posiljaoce zasto ne dozvoljavaju otvaranje paketa osim ako ne zele da primaoca prevare pokvarenom/neodgovarajucom robom, dakle sve ono sto primaoc ne ocekuje.
...
Dakle, neotvaranje posiljke jedino odgovara nepostenim posiljaocima koji imaju nameru (skrivanjem realnog sadrzaja posiljke pre placanja) da prevare primaoca.
Nije tacno.
Ovo je istina:
Dakle, otvaranje posiljke jedino odgovara nepostenim primaocima i kuririma koji imaju nameru (zamenom i manipulacijom realnog sadrzaja posiljke) da prevare posiljaoca.
Ja ne znam zasto primaoci zelie da otvaraju pakete i narusavaju originalnost i privatnost posiljke.
[ tasicss @ 10.01.2012. 21:47 ] @
Citat: Ja ne znam zasto primaoci zelie da otvaraju pakete i narusavaju originalnost i privatnost posiljke.
Da bih bili sigurni da im posiljaoc umesto laptopa nije poslao ciglu, onda kada plate i kad vide da je cigla vec je kasno dok posiljaoc zadovoljno trlja ruke jer zna da ce ciglu prodati stotinak € a da naivan primaoc nece imati mogucnosti da utvrdi sadrzinu paketa. To je istina.
[ anon70939 @ 10.01.2012. 22:30 ] @
netacno...
Meni nije jasno zasto bi neko kupovao od tako sumnjive osobe kurirskom sluzbom? Ako nema toliko poverenja da misli da mu nece uvaziti reklamaciju primiti posiljku nazad...
Kupovinu preko interneta mogu da razumem recimo ako kupujes
- preko limunda (samo od ljudi sa preko 100 pozitivnih ocena)
- gigatrona
- winwin-a
- bilo koje tako renomirane firme...
Ovako da kupujem "alternator" ili "auspuh" od nekog preko oglasa... jedino da sam spreman da prihvatim rizik. Pa ako puknem, jbg, moj rizik. I to nema veze sa kurirskom sluzbom.
Stvarno mi nije jasno, kako vama nije jasno...
[ Marko_L @ 11.01.2012. 00:10 ] @
Upravo tako. Ljudi treba da shvate da za neke stvari u životu ne postoje nikakve garancije. Kupovina polovne robe od nepoznatog prodavca, pa još i na neviđeno, spada u jednu od tih stvari. Dakle, ko nije spreman da preuzme ogroman rizik, jednostavno ne treba to da radi. Ko ne želi da rizikuje, kupiće to tamo gde će dobiti pismenu garanciju, račun i sve što uz to ide, pa će u slučaju problema imati kome da se žali. A pominjanje kurirskih službi ovde je potpuno nepotrebno, jer je njihova jedina obaveza da isporuče pošiljku iz tačke A u tačku B, ništa više, ništa manje od toga, a sve što se tiče same pošiljke je između prodavca i kupca.
[ boki78 @ 13.01.2012. 00:06 ] @
Danas sam dobio naručenu karticu, sve je bilo neotvoreno i lepo zapakovano, garancija unutra lepo složena, u pitanju je renomirana prodavnica kompjuterske opreme iz Beograda. Pošiljka mi je stigla preko City Express-a, pitao sam kurira da li bih mogao da otvorim paket ispred njega ali sam dobio negativan odgovor, rekao je da on samo isporučuje pošiljku. Uglavnom možda je drugačije kod drugih kurirskih službi ali suština je kao što su neki već napisali da se naručuje samo od sigurnih prodavaca i po mogućstvu ne preterano skupa roba. Jedino tako možete da zaštite sebe kao naručioca.
[ Aleksandar Đokić @ 13.01.2012. 03:22 ] @
ja sam narucio laptop preko gigatrona juce pa cu javiti utiske kad stigne...
[ New Village DC @ 13.01.2012. 04:02 ] @
Radio sam u prodavnici IT opreme, i mogu da kazem da je redovna praksa bila slanje kurirskom sluzbom. Salje se dobro upakovani proizvod, racun i garancija. Mislim da danas u Srbiji svi to rade i da ne bi trebalo da bude problema. Ako se problem i javi onda su u pitanju neke "krs" firme :)
Monitori i laptopovi su najzahvalniji za transport, jer imaju dobra fabricka pakovanja. Dok recimo HDD mora da se iz fabrickog (20 komada) prepakuje u neko novo pakovanje.
[ joojant200 @ 03.02.2014. 00:35 ] @
Kakva je trenutna situacija:
Da li ijedna kuriska sluzba kod nas ima pisanu proceduru koja dozvoljava primaocu otvaranje i proveru sadrzaja posiljke pre preuzimanja i kupovine?
Prosle nedelje mi je trebao stici "kinect" preko Postexpresa, a kupljen preko znamenitog internet sajta za oglasavanje.
Stigao je dok sam bio na poslu, supruga je preuzela i kad sam dosao kuci i otvorio unutra papiri i stari pokvareni zvucnik.
Placena vrednost je 4700 din+postarina.
Koliko sam shvatio zbog niske vrednosti, ne mogu da prijavim prevaru policiji, vec samo da podnesem privatnu tuzbu sudu. A za to mislim da nemam nikakve sanse na sudu jer se na kraju cak i ako se nadje prevarant i dokaze da je on poslao posiljku, svodi se na njegovu rec, protiv moje.
Na papiru sto prati posiljku u opisu pise: kinetika, ali ocigledno da postanski sluzbenik ne pravi razliku izmedju kinecta i starih pokvarenih zvucnika, a verovatno mu to i nije posao.
Tako da bi na sudu prevarant cak imao i dokaz vise od mene, posto na papiru od Posexpresa lepo pise da je zaista poslao kinetiku :)
Prevarant je blokiran na znamenitom sajtu, ali to mi ne znaci puno, s obzirom da ima moj novac i sto je jos gore da sam ispao magarac :)
Uglavno, jedini nacin koji vidim da predupredim buduce DEBAKLE, je ako postoji kurirska sluzba, sa pisanom procedurom koja dozvoljava primaocu otvaranje i proveru sadrzaja posiljke pre preuzimanja i kupovine?
Ili eventualno sa slikanjem stvar pri pakovanju, pa mi umesto sms-a o pristizanju posiljke, posalju email sa slikom i garantuju da je to sto je na slici unutra?
[ Nocni @ 03.02.2014. 12:22 ] @
Moglo bi se tu naci neko kompromisno rjesenje sa providnim kutijama od pleksiglasa koje bi na sastavu imale onu postansku traku koja se osteti kada se odlijepi...
[ Zarko Silic @ 04.02.2014. 23:22 ] @
Imas njegov broj telefona i njegovu adresu.
To je sasvim dovoljno da se jajarama naplati sve po spisku.
Kada proradi Pejpal u Srbiji do ovakvih stvari vise nece dolaziti.
[ KrkaCiC @ 04.02.2014. 23:52 ] @
Citat: Zarko Silic:
Kada proradi Pejpal u Srbiji do ovakvih stvari vise nece dolaziti.
Zbog cega mislis da nece?
Pazarice se preko,iz fotelje ili....?
[ Zarko Silic @ 05.02.2014. 00:09 ] @
Zato sto se ne isplati muckati. Prvo, muckaros nece dobiti novac (novac se vraca kupcu), potom, ako vise puta pokusa da prevari, biva iznacen iz Pejpal sistema, a ponovna registracija na isto ime je nemoguca misija.
[ KrkaCiC @ 05.02.2014. 01:00 ] @
Slazem se,ali kupac uvek moze tvrditi da je dobio cepanicu i da mu se tako vrati novac
A sto se pejpala tice ostalo se slazem
[ Zarko Silic @ 05.02.2014. 08:36 ] @
Moze tvrditi, ali tad kupac preuzima ulogu muckarosa sa identicnim posledicama.
Jedanput, dvaput verovatno moze tvrditi.
Pejpal je odlican nacin da se nekorektnost eliminise i nocna mora za prevarante.
Prodavacu pejpal daje privilegiju da za svoju robu dobije 10 do 30% vecu cenu od nekog ko nije u sistemu, a kupcu garanciju da ce sve proci sa najmanje posledica.
Postoji roba koju je nemoguce prodati ako niste u pejpal sistemu.
[ anon70939 @ 05.02.2014. 10:06 ] @
Citat: Zarko Silic:
Imas njegov broj telefona i njegovu adresu.
To je sasvim dovoljno da se jajarama naplati sve po spisku.
To i ja htedoh da napisem, ali bi me opet svi napali da sam siledžija :)
[ joojant200 @ 05.02.2014. 15:44 ] @
Sto je bilo bilo je...
Vise me interesuje kako da se ne ponovi ubuduce:
tj, kako da ubedim kurira da otvorim paket i proverim sadrzaj pre placanja, odnosno koja kurirska sluzba to zvanicno dozvoljava ukoliko posiljalac da saglasnost na otvaranje pre placanja?
[ Lavlja_Jazbina @ 05.02.2014. 18:12 ] @
[ deki111 @ 05.02.2014. 21:45 ] @
Citat: joojant200:
Sto je bilo bilo je...
Vise me interesuje kako da se ne ponovi ubuduce:
tj, kako da ubedim kurira da otvorim paket i proverim sadrzaj pre placanja, odnosno koja kurirska sluzba to zvanicno dozvoljava ukoliko posiljalac da saglasnost na otvaranje pre placanja?
Pre par godina je to bilo moguće samo kod AKS-a i BEX-a, naravno samo ako to pošiljalac dozvoli. Mislim da imaš pravo da u pošti pred komisijom otvoriš postekspres pošiljku uz prethodno plaćanje.
Uvek možeš da se poslužiš trikom da pre kupovine postaviš pitanje prodavcu da li pristaje da čekira opciju da pregledaš paket pri preuzimanju bez obzira da li tako nešto trenutno postoji.
Kakva je situacija danas ne znam, jer sam internet kupovinu preko domaćih sajtova sveo na najmanju moguću meru i na iznose do hiljadu dinara pošto je jedan prodavac na limundu uspeo da mi uvali nekakav krš za 500 dinara + poštarinu.
Dok se stanje ne popravi, trošim pare kod Kineza.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.02.2014. 21:51 ] @
Kod AKSa pare cekas po golubu kuriru .
Bilo je da neki skup deo naruce i presretnu kurira na nepostojecoj adresi za porucioca i otmu mu,recimo far za cirokija.
[ mr. ako @ 05.02.2014. 23:24 ] @
Citat: CoyoteKG:
Citat: Zarko Silic:
Imas njegov broj telefona i njegovu adresu.
To je sasvim dovoljno da se jajarama naplati sve po spisku.
To i ja htedoh da napisem, ali bi me opet svi napali da sam siledžija :)
To bi bilo sa punim pravom, jer je takvo resavanje problema najprizemniji moguci nacin.
[ Pejacar @ 06.02.2014. 11:44 ] @
Da, jer inače takav prevarant zaslužuje nešto bolje...
[ botr @ 10.02.2014. 21:49 ] @
U posti te samo pitaju sta je u kutiji, dok je kod nekih kurirskih sluzbi obaveza da se predmet pakuje ispred kurira, recimo kod Daily expressa koji mi bas nesto nije omiljen, ali znam da ce stici ono sto sam narucio. Mislim i da dozvoljavaju da proveris sta je u pakovanju. U svakom slucaju, preko tih sajtova samo kupovina od ljudi koji imaju veliki broj preporuka, ili predmeta koje mozete licno da preuzmete. U tom slucaju nema prevare.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|