Luksuzna krstarica je naletela na neki greben i zuljala levu stranicu nekih 50 m, kada je pocela da ulazi voda, brod se nagnuo na stranu, struje je nestalo...3 osobe mrtve, preko 4 000 evakuisano
Koliko vidim na stranim sajtovima, kazu 8 mrtvih najmanje.
Citat:
Obalska straža je navela da se brod nakrivio za dvadesetak stepeni, ali da nema opasnosti da će potonuti.
WTF?!?!?
[ vladd @ 14.01.2012. 11:42 ] @
U plicaku 100m od obale...
[ fanfon @ 14.01.2012. 12:46 ] @
Citat:
Preživeli tvrde da je brod krenuo da tone poput Titanika i da su mislili da će svi umreti.
A kako oni znaju kako je Titanik potonuo? Gledaju previse filmova...
[ Ivan Dimkovic @ 14.01.2012. 12:48 ] @
Pa brod je verovatno bio pun obicnih turista (koji znaju da gledaju puno holivudskih filmova), a ne doktora nautickih nauka :-)
[ Braksi @ 14.01.2012. 16:41 ] @
uzas, mene gledajuci sliku cudi da nema i vise nastradalih. kakva grdosija i to kako se samo okrenuo ko auto !
Evo i nacionalnosti putnika:
52 dece ispod 6 godina.
A bordo, secondo i dati della Costa Crociere, c'erano in totale 4.234 persone: 3.216 passeggeri,(compresi 52 bambini al di sotto dei 6 anni), oltre a 1.018 membri dell'equipaggio. All'appello mancano ancora 54 passeggeri.
neka im je Bog-u-pomoc. Secam se one tragedije u L'Aquili, i tamo je broj zrtava rastao i rastao...
[ New Village DC @ 14.01.2012. 17:28 ] @
Pa 70 njih se vodi kao nestalo... :(
[ a1200 @ 14.01.2012. 23:33 ] @
Zar brod ove velicine (i cene) nema sonar koji precizno odredjuje koja je dubina. Znam da ribolovci imaju one male sonare... da bi gledali da li je jato riba ispod broda, i kolika je dubina. Zar im se isplatilo da voze toliki brod tamo gde je par metara razlike do dna (cak i da su totalno ignorisali GPS, ili da je on bio u kvaru). Po meni ovo je cista greska kapetana i odgovornih. Cak nije bilo ni nevreme u pitanju.
EDIT:
Citat:
Panika na "italijanskom Titaniku": Posada se razbežala i ostavila putnike
Brodolomci sa "Kosta Konkordie", broda koji se nasukao na peščani sprud kod italijanskog ostrva Đilo, atmosferu opisuju kao scene iz "Titanika". Odeveni u večernja odela hvatali su se za inventar dok je brod tonuo, čekali su da im posada broda saopšti šta da rade, ukrcavanje u čamce za spasavanje išlo je traljavo... Da ironija bude veća, vežba za evakuaciju u slučaju brodoloma bila je zakazana za danas popodne.
Putnici sa "Kosta Konkordie" kažu da je evakuacija bila odložena, da bi se potom pretvorila u pravu paniku. Brod je u peščani sprud udario tokom večere, oni su leteli po trpezariji sa sve tanjirima i escajgom. Kažu da su puzali uz opasno nakrivljenu palubu i hodnike pošto je voda počela da nadire u rupu u boku širine 50 metara.
Brodolom uživo umesto vežbe evakuacije
Putnici kažu da još od osmog januara na brodu nije bilo vežbe za evakuaciju putnika, a da je prva bila zakazana - za danas popodne.
Prema izjavama nekoliko brodolomnika, posada je dobrih 45 minuta govorila da je "tehnički problem" doveo do nestanka struje, u šta deo iskusnih putnika nije poverovao već je brže-bolje posegao za pojasevima i prslucima za spasavanje i pripremio se za evakuaciju.
Međutim, članovi posade su odlagali spuštanje čamaca za spasavanje u vodu čak i kad se brod već opasno nagnuo.
"Morali smo da urlamo na kontrolore da to učine", rekao je jedan čovek iz Pretorije u Južnoj Africi. "Stajali smo po hodnicima, a oni nam nisu dozvoljavali da uđemo u brodove", rekao je on.
Preživeli takođe kažu da se stvari nisu popravile ni kad su se ukrcali u čamce, i da nije bilo prebrojavanja ni prilikom ukrcavanja ni prilikom iskrcavanja na kopno.
Među 3.200 putnika bilo je Italijana, Nemaca, Francuza, Britanaca i Amerikanaca, a na brodu je bilo i 1.000 članova posade. Bilo je i srpskih državljana, ali su oni na sigurnom.
Spasioci tragaju za nestalima pošto je brod potonuo
Hrvatski državljanin Zrinko Huljić koji se nalazio na "Kosta Konkoriji" ovako opisuje atmosferu na brodu: "U početku, niko nam ništa nije govorio. Nestajalo je struje i prvo su pokušavali da nas uvere da nije ništa strašno, da se pokvario agregat, da će kvar vrlo brzo biti rešen. Kako sam profesionalni ribar, znao sam da to baš nije realno objašnjenje. Kada smo videli kuvare i konobare da panično beže, znali smo da to nije istina".
Posada se, priseća se Huljić, ponašala krajnje neprofesionalno. Umesto da smire paniku, rastrčali su se zajedno s putnicima, "naguravajući se u čamce i spašavajući živu glavu". Kaže da se, zbog nestanka struje, sve to događalo u mrklom mraku, što je znatno otežavalo spašavanje. Putnici su sami spuštali čamce za spašavanje, a tek je tada, govori Huljić, nastupio pravi pakao.
"Kako je brod bio jako nagnut, čamci se nisu mogli spustiti pod pravim uglom u more. Udarali su o bok, a neki su čak uleteli u kabine. Čula se vriska, mnogi su stradali. Ljudi su s paluba, s velike visine, skakali u čamce. Čuo sam da ih je dosta povređeno, neki su poginuli. U čamac koji prima 40 ljudi naguralo se njih 70. Sve je to trajalo satima. Svi smo bili mokri, promrzli, šokirani, priča Zrinko Huljić.
Kaže da su se oko pet ujutro iskrcali su se na obalu gde su smešteni u jednu osnovnu školu, koja je pretvorena u spavaonicu.
"Niko nam se nije obratio, objasnio što ćemo, kamo ćemo. Na brodu nam je ostalo sve, odeća, dokumenti, ključevi automobila. Sve vreme imam osećaj da neko pokušava sve ovo da zataška", ogorčen je putnik iz Hrvatske.
Na brodu koji se u petak veče nasukao na obalu italijanskog ostrva, prema rapoloživim podacima, nalazilo se 4.229 ljudi, od toga 3.209 putnika. Među turistima na kruzeru bilo je 989 Italijana, 569 Nemaca, 462 Francuza, 177 Španaca, 129 Amerikanaca, a bilo je i državljana Srbije, Hrvatske, Rusije, Austrije, Švajcarske i mnogih drugih država.
Kapetan broda pritvoren
Sudsko veće u Grosetu, u Toskani na zapadu Italije, odredilo je pritvor za kapetana kruzera Kosta Konkordija, koji je prošle noći pretrpeo brodolom nedaleko od ostrva Điljo u Tirenskom moru.
Odluka je doneta posle višečasovnog saslušanja kapetana Frančeska
Sketina, prenele su agencije.
Kapetan broda Kosta Konkordija je medijima rekao da je kruzer, koji je plovio prema gradu Čivitavekla, 80 kilometara severozapadno od Rima, kod ostrva Điljo udario u greben koji nije bio ucrtan u njegovim pomorskim kartama.
"Prema nautičkim kartama, more ispod nas je trebalo da bude dovoljno duboko", rekao je kapetan.
Đani Ornato, direktor kompanije Kosta kruzis iz Đenove, matične firme havarisanog kruzera, negirao je danas tvrdnje medija da je brod plovio drugom putanjom nego inače.
"Nije tačno da je brod skrenuo sa uobičajene putanje", rekao je Ornato.
On je rekao da je jedino izvesno da je brod udario u povodnu stenu i da je zatim evakuaciju otežalo naglo naginjanje plovila, prvo za 20 stepeni, a zatim za 80 stepeni, tako da sada leži gotovo na boku.
U turistbirou na ostrvu Điljo rekli su BBC-ju da se u ovo doba godine na ostrvu nalazi obično do 700 meštana, pa je prihvatanje gotovo 4.000 putnika u sred noći sa broda koji tone prilično komplikovan posao. Neki od brodolomnika u strahu su skakali u more, zbog čega su zapali u hipotermiji i neophodno im je ukazati pomoć.
[Ovu poruku je menjao a1200 dana 15.01.2012. u 01:54 GMT+1]
[ StORM48 @ 15.01.2012. 09:55 ] @
Koliko gluposti svi prenose, to je za nepoverovati... Svaka novinska agencija prenosi nešto drugo.
Brod nije plovio prema Ćivitavekiji, nego OD nje ka Savoni. Isplovio je u petak u toku dana i problemi su počeli istog dana naveče, kada se pojavio problem sa strujom. Brod nije udario u peščani sprud, nego u stenu, a pretpostavljam da je kapetan peščani sprud izabrao kao manje zlo u odnosu na veću dubinu, gde bi evakuacija bila otežana, a brod bi mogao potpuno da potone.
Pominjalo se da je brod tog dana imao nekih problema sa napajanjem i pre isplovljavanja, ali da je ipak isplovio (to onda nije greška kapetana, nego menadžmenta, koji samo gleda kako da namakne što više love). Ako su se problemi sa napajanjem ponovili i tokom plovidbe, moguće je da je izgubio kontrole (brodovi ove klase imaju indirektni kontakt sa motorima - elise se okreću snagom elektromotora, a dizel motori služe kao generatori, pa gubitak struje znači skoro potpuni kolaps i upravljanja i navigacije) i da je zbog toga lupio o stenu (btw, većina pominje udaranje u peščani sprud, a na samim snimcima se vidi ogromna stena koja se zaglavila u pocepanom delu trupa!). Kasnije je verovatno s namerom nasukan u plićem delu, na peščano dno.
Nije tačno ni da se posada razbežala (barem ova zadužena za evakuaciju).
Pozdrav
[ cozmo_im @ 15.01.2012. 11:56 ] @
Citat:
StORM48Nije tačno ni da se posada razbežala (barem ova zadužena za evakuaciju).
Maja Vujović je za “Politiku” ispričala da ono što se nakon nesreće desilo na brodu ne služi na čast posadi kruzera “Kosta Konkordija”.
- Zavladao je opšti haos i panika, nigde nije bilo ni traga oficirima koji bi smirili putnike, koji su bili prepušteni sami sebi. Nekoliko stjuarda, pokušavalo je prilično nevešto da spusti čamac za spasavanje u vodu. Moj suprug je uspeo da me ubaci u čamac za spasavanje, ali za njega nije bilo mesta. nekako smo se spustili u vodu i u potpunom mraku uspeli da se dokopamo ostrva na koje se brod nasukao - ispričala je Maja.
Njen suprug Ljuba uspeo je da se sa broda spase drugim čamcem.
- Na brodu je dugo vladao haos. Nas nekoliko putnika sami smo pokušali da spustimo čamac za spasavanje, ali nismo uspeli. Na kraju smo čamac ipak spustili u vodu, a potom po mraku pomagali ljudima koji su zapomagali iz vode - svedoči Ljuba Vujović.
Inace kapetan je u pritvoru.
[ StORM48 @ 15.01.2012. 12:12 ] @
Kao i obično, domaće novine našrabaju naslov koji sa tekstom ima malo ili nikakve veze - ne kažem da je cela posada radila svoj posao, ali neki jesu, što su posvedočili neki od stranih turista.
Kapetan i prvi oficir su ispali sise neviđene. A bili bi u pritvori čak i da apsolutno ništa nisu krivi i da su ostali poslednji na brodu. Takva je procedura.
Tužilac: Kapetan napustio nasukan brod pre putnika
Kapetan nasukanog kruzera Kosta Konokordija napustio je brod mnogo pre nego što je evakuisan poslednji putnik, rekao je danas tužilac zadužen za istragu ove nesreće
Kapetan broda Frančesko Sketino uhapšen je juče pod optužbom da je počinio višestruko ubistvo i napustio brod.
[ jooly @ 15.01.2012. 13:09 ] @
Nema tog zakona ili sta vec sto obavezuje kapetana da poslijednji napusti brod(ili potone sa brodom). Ipak je i on covijek od krvi i mesa,ima porodicu itd....postoji samo nepisano pravilo.I da, on upravlja akcijom napustanja broda..... Danas je u svijetu na sceni velika inkriminilizacija pomorskog zanimanja a kapetan je odgovoran za sve zivo i nezivo i sto jeste stvarno krivi i sto nije kriv. Ako je tacna gore pomenuta vijest da je i ranije bilo problema sa pogonom i bio svijestan da brod nije siguran za plovidby (seaworthy), kriv je. Isto tako ako su ga njegovi tehnicki kadrovi na brodu obavijestili da je ipak sve ok i da je brod siguran, opet ce se naci neki mudroser od advokata koji ce ga teretiti da ipak mogaao pretpostaviti da ce doci do otkazivanja stroja, ili da je mozda izabrao pogresnu rutu, ili da je mogao naci neki povoljniji sprud, ili da je trebao biti na komnadnom mostu u tom trenutku....ukratko, kriv je sto je ziv. Sreca sto nije doslo do curenja goriva inace bi ga vec zivog odrali.
Ogroman je novac u pitanju i jednostavno neko mora biti kriv.
[ ventura @ 15.01.2012. 13:35 ] @
Citat:
jooly: Nema tog zakona ili sta vec sto obavezuje kapetana da poslijednji napusti brod(ili potone sa brodom).
Grešiš. Po svim pomorskim zakonima kapetan nije obavezan da se ubije i potone sa brodom, ali je itekako obavezan da prvo evakuiše sve putnike, pa tek onda sa posadom napusti brod. E sada, da li će on od posade biti prvi koji napušta brod, to je već stvar morala. Ne shvatate da je kapetan na svom brodu dok plovi u međunarodnim vodama bog u bukvalnom smislu reči. On je glavnokomandujući, sudija, pop, šta god. Prilikom ovakvih situacija on je glavnokomandujući, i njegova dužnost je da iskoristi svoju moć kako bi spasao što više putnika i posade, a ukoliko to ne uradi snosi zakonske posledice.
Tako je. On nije obavezan da se udavi (potone sa brodom), nego je obavezan da prvo evakuiše sve putnike, baš kako si i sam napisao druže Jooly.
Nekad je u vanrednim situacijama kapetanu bukvalno bilo dozvoljeno da bude sudija, pa čak i da liši slobode (ili života) neposlušne članove posade. Ne znam kakve su sada odredbe u slučaju da posada odbija da se povinuje, ali sasvim sigurno je kapetan prvi koji mora da se pobrine za sve ostale.
Pozdrav
[ ventura @ 15.01.2012. 13:53 ] @
Citat:
StORM48:
Nekad je u vanrednim situacijama kapetanu bukvalno bilo dozvoljeno da bude sudija, pa čak i da liši slobode (ili života) neposlušne članove posade. Ne znam kakve su sada odredbe u slučaju da posada odbija da se povinuje, ali sasvim sigurno je kapetan prvi koji mora da se pobrine za sve ostale.
To je moguće i dan danas, međutim u praksi se obično prekršilac pritvara i predaje vlastima u prvoj luci u kojoj brod pristane.
[ Nabukodonosor @ 16.01.2012. 12:24 ] @
Citat:
StORM48: Kao i obično, domaće novine našrabaju naslov koji sa tekstom ima malo ili nikakve veze
A ti imas informaciju iz prve ruke? Bio si na brodu?
[Ovu poruku je menjao Shadowed dana 22.01.2012. u 11:44 GMT+1]
[ Horvat @ 16.01.2012. 13:40 ] @
al se novinari gadjaju brojkama, danas cujem na radiju "jos jedna osoba pronadjena mrtva, sto je do sada SEDMA osoba"... svako drugaciju brojku predocava
[ StORM48 @ 16.01.2012. 17:19 ] @
Citat:
Nabukodonosor: A ti imas informaciju iz prve ruke? Bio si na brodu?
Ovde na forumu vecito imamo strucnjaka za svaku oblast. Da se kojim slucajem spejs satl srusio na mesec, odmah bi se ovde naslo 5-6 "strucnjaka" koji iz prve ruke mogu da nam kazu kako NASA nije to i to dobro uradila.
Bila je moja sestra sa porodicom, hvala na pitanju.
Nije mi bilo ni malo zabavno, pošto nisam imao informaciju da li se iskrcala ili ne, a "pametni novinari" (očigledno dovoljni "stručnjaci" za Tebe) su napravili samo još veću zbrku time što su davali POTPUNO POGREŠNE informacije o lokaciji i smeru u kojem se brod kretao.
U trenutku kada nemaš ideju da li su oni, koji su ti u životu bitni, dobro ili ne, novinarska proseravanja bukvalno izazivaju gnev i podižu pritisak do plafona! Da mi je neko od njih bio u blizini u tom trenutku, verovatno bih mu glavu otkinuo!
Srećom, ona se sa porodicom iskrcala u Ćivitavekiji, bukvalno neki sat pre katastrofe, ali sam ja to saznao tek nakon što sam sa agentom iz jedne agencije pretresao buking po datumima i vremenu ukrcavanja/iskrcavanja. Mobilni nisu radili u tom trenutku, a novinari su informacije o kretanju broda tek kasnije promenili i napisali da je brod krenuo ka Savoni. Moroni.
Dakle, to me je isprovociralo da se javim (iako mi se baš i ne piše o tome), a ne pametovanje, koje se može videti od pojedinaca. I koliko vidim, lupetanje ne prestaje i dalje. Novinari i dalje interpretiraju kako im se ćefne i svako škrabucka nešto drugo.
Pozdrav
[ Nabukodonosor @ 16.01.2012. 17:58 ] @
Pa dobro, samo su pogresili smer kretanja broda, sto je nama totalno nebitno, iskljucujuci tebe. Tvoja sestra znaci uopste nije bila na brodu kada se sve to desavalo, tako da nemas ni ti info iz prve ruke.
Kapetan Frančesko Sketino približio je brod "Kosta Konkordija" ostrvu Điljo kako bi šef konobara pozdravio svoju porodicu.
Otac glavnog konobara Đuzepe Tjevoli (82) izjavio je da mu je sin telefonirao pre nesreće kada mu je rekao da će mu posada salutirati aktiviranjem sirene na brodu dok budu prolazili blizu Đilja.
i finale
Kapetan Sketino više od sat vremena nije hteo da pozove pomoć i pripremi putnike na evakuaciju. Spasioci su na brod stigli dva sata nakon udara. Usledila je evakuacija 4.000 putnika i članova posade.
Jos negde sam procitao da ovo ak nije prvi put da se ovo desilo.
Citat:
StORM48: Srećom, ona se sa porodicom iskrcala u Ćivitavekiji, bukvalno neki sat pre katastrofe, ali sam ja to saznao tek nakon što sam sa agentom iz jedne agencije pretresao buking po datumima i vremenu ukrcavanja/iskrcavanja. Mobilni nisu radili u tom trenutku, a novinari su informacije o kretanju broda tek kasnije promenili i napisali da je brod krenuo ka Savoni. Moroni.
Ne znam o čemu se ovde radi, (naravno) ali se dešavalo ne mali broj puta da se brod namerno nasuče ili kako god upropasti zarad naplate osiguranja. Najčešće se to dešavalo sa trgovačkim brodovima, ali i prevaranti evoluiraju.
To su naravno teške i ozbiljne prevare, koje se i ozbiljno pripremaju. Podrazumeva se da će neko (kapetan) u zatvor, ali i nagrada za učešće u nameštaljki je adekvatna.
[ StORM48 @ 17.01.2012. 14:17 ] @
Ne verujem da je to u pitanju, iz više razloga, mrzi me da pišem (iskreno).
Ali - recimo da osiguranje neće moći da bude naplaćeno u meri da nadoknadi ni deo štete koja je ovako prouzrokovana. Posebno što nije nemoguće da Costa Crociere potpuno nestane sa scene nakon ovoga (što ne bi bilo fer, jer je u medijima do besvesti prenapumpana stopa javašluka na njihovim brodovima, što se uopšte ne slaže sa pravim stanjem, barem po onome što ja znam, a znam dosta).
@mmix
To je druga porodica. Bilo ih je ukupno 10-oro ili 11-oro. Ovi sa linka, moja sestra sa decom i agent Koste za Srbiju. Svi su se iskrcali u Ćivitavekiji. Srećom.
StORM48: Nekad je u vanrednim situacijama kapetanu bukvalno bilo dozvoljeno da bude sudija, pa čak i da liši slobode (ili života) neposlušne članove posade. Ne znam kakve su sada odredbe u slučaju da posada odbija da se povinuje, ali sasvim sigurno je kapetan prvi koji mora da se pobrine za sve ostale.
To je moguće i dan danas, međutim u praksi se obično prekršilac pritvara i predaje vlastima u prvoj luci u kojoj brod pristane.
Err... Šta?! I dan danas ima ljudi koji sebi daju za pravo da liše života člana posade koji neće da sluša?! I kako to, u praksi se obično prekršilac pritvara?! Pa valjda se uvek ide u tvorza za to?!
[ StORM48 @ 17.01.2012. 22:45 ] @
Ne da ja znam, ali znam da je nekad tako bilo - čitah u nekim bajatim pomorskim priručnicima. Kada je situacija takva da je direktno ugrožen život velikog broja putnika, glavnokomandujući je mogao silom da uguši pobunu posade ili putnika koji deluju mimo naredbi, bez kasnijih posledica. Tako nekako. Ne verujem da je to bila neka kaubojština, tako da kapetan može da ucmeka kako i koga god hoće, kako deluje na prvi pogled.
Npr. takva situacija bi bila siledžijstvo snažnijih, koji bi npr. pokušali da prvo sebi prigrabe mesta u spasilačkim čamcima, umesto da ih ustupe ženama i deci, kako je po zakonu predviđeno (to nije nikakav bonton, tako je po zakonu, zaista). To je situacija koja se u tako odsudnom trenutku može razrežiti samo silom. U jednom takvom slučaju, šta bi kapetan trebalo da radi? Da prekrsti ruke i gleda kako deca ostaju na brodu koji tone, samo da bi se par bilmeza bezbedno spasili, ne mareći za slabije?
Eto na primer, sa Konkordije su se čule informacije da su matorci od po 75-80 godina bukvalno mlatili žene sa decom, kako bi prvi ušli u spasilačke čamce! Pa ja lično bih ga prvi roknuo bez da trepnem, da sam nekom nesrećom bio u situaciji u kojoj su putnici i deo savesne posade bili. Ako ne bih imao pištolj, mlatnuo bih ga sekirom (ima ih na brodu, obavezne su) ili bih ga bacio u more, pa nek' pliva. Na moru, u međunarodnim vodama, ne važe zakoni matične države.
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 17.01.2012. u 23:56 GMT+1]
[ ventura @ 17.01.2012. 22:58 ] @
Citat:
Stefan Markic: Err... Šta?! I dan danas ima ljudi koji sebi daju za pravo da liše života člana posade koji neće da sluša?! I kako to, u praksi se obično prekršilac pritvara?! Pa valjda se uvek ide u tvorza za to?!
Te stvari su relativno komplikovane kada se brod nalazi u međunarodnim vodama... Generalno ukoliko se brod nalazi u teritorijalnim vodama, primenjuju se zakoni države u čijim vodama se brod nalazi. Međutim u slučaju da se brod nalazi u međunarodnim vodama (high-seas), generalno se primenjuju zakoni države pod čijom zastavom brod plovi, međutim to je prilično rastegljiva i ne tako jasno definisana varijanta..
Teoretski bi moglo da se desi da kapetan kaže za nekog prekršioca "daj da mu pošteno sudimo, pa da ga streljamo", jer je kapetan na brodu i tužilac i sudija. U praksi, pogotovo na ovim većim brodovima postoji i zatvorska ćelija gde se eventualni prekršilac zakona drži do uplovljavanja u prvu luku, gde se predaje lokalnoj policiji a koja dalje odlučuje šta će da radi sa njim... U velikom broju slučajeva oni bivaju oslobođeni jer se zločin desio van njihove ingerencije, i pogledaj samo po netu koliko ima slučajeva silovanja po tim kruzerima gde se počinioci izvuku jer nijedan tužilac ne može da sastavi slučaj protiv njih.
[ Stefan Markic @ 17.01.2012. 23:13 ] @
Citat:
ventura: U praksi, pogotovo na ovim većim brodovima postoji i zatvorska ćelija gde se eventualni prekršilac zakona drži do uplovljavanja u prvu luku, gde se predaje lokalnoj policiji a koja dalje odlučuje šta će da radi sa njim... U velikom broju slučajeva oni bivaju oslobođeni jer se zločin desio van njihove ingerencije, i pogledaj samo po netu koliko ima slučajeva silovanja po tim kruzerima gde se počinioci izvuku jer nijedan tužilac ne može da sastavi slučaj protiv njih.
A, pardon. Loše skontah vaše poruke prvi put. Kada ste ti i StORM48 spomenuli da je i danas moguće da kapetan ima slobodu da liši života člana posade koji neće da sluša, mislio sam da njega, kapetana, u isto vreme to čini i prekršiocem. Na pamet mi je pala zloupotreba položaja.
[ llux @ 18.01.2012. 08:54 ] @
Zasto je zenski zivot vazniji od muskog?
[ jerryrain @ 18.01.2012. 08:58 ] @
Ko kaze da je vazniji? Taj zakon polnog prvenstva koji Storm48 pominje nepostoji.
Nije da je ženski život važniji, nego se podrazumeva da je muškarac fizički jači, i da će moći sam da se izbavi kasnije. A "žene, deca i stariji" ne mogu sami kasnije, već im treba pomoć i podrška muškaraca. Dakle, kad bih ja sa porodicom bio u nedajbože sličnoj situaciji nisam lud da prvi uskočim u čamac. Prvo bih pomogao ženi i deci da se smeste u čamac. Prvo svojima a onda i ostalima.
[ dukanizi @ 18.01.2012. 23:13 ] @
Citat:
Kapetan upao u čamac za spasavanje?
Mediji prenose i da je prilikom pojavljivanja pred sudom Sketino rekao da nije hteo da pobegne, već da je upao u čamac za spašavanje dok je pokušavao da pomogne putnicima. Sketino tvrdi da nije napustio brod, već da nije mogao da se na njega vrati zato što je bio pod jakim nagibom, prenela je italijanska novinska agencija Ansa.
Mene je licno odusevio snimak (audio) izmedju kapetana jednog od spasalackih brodova i kapetana krstarice.
Naime, svasta je rekao (da me ne banuju ovde) kapetan spasilackog broda, kapetanu krstarice.
Dok se ne pojavi bolji film / sa nasim prevodom, a ko zna italijanski (i ko ne zna, skontace po intonaciji sta se desava):
I znas sta - i neka mu je rekao, sa pravom mu je rekao.
[ milanche @ 19.01.2012. 04:30 ] @
Ne bi bilo losekad bi se @Braksi umesao kako prevodom, tako i komentarom cele price,
koja se bar iz mog ugla gledanja nalazi tacno na pola izmedju tragedije i komedije, a strasno
puno stvari u celoj prici su na granici neverovanja za bilo koga naviklog na okvire solidnije
civilizacijske sredine.
[ srdjee @ 19.01.2012. 06:02 ] @
Evo sa eng titlom:
[ milanche @ 19.01.2012. 07:03 ] @
E, super, prevod je t, to smo resili.
Ostaje jos par pitanja za @Braksija:
1) Sta je po tvom misljenju najpresudniji faktor koji dovodi do toga da se na ovako odgovornoj profesionalnoj
poziciji kao sto je to kapetan velikog broda nadje ocita gnjida od coveka?
a) previse kapucina
b) previse mazanja debelih guzica socijalnim benefitima svih vrsta praceno srozavanjem licnih integriteta
c) premalo ljubavi i postovanja za svoju profesiju kao i licne odgovornosti za poverene zivote
d) premalo i/ili prekasno 'kick-in-the-butt/reality check' na svim nivoima drustva
e) all of the above
2) Kako se osecas ovih dana kad pomislis na cinjenicu da si po svemu sudeci svakodnevno okruzen gomilom
salabajzera, nepouzdanih razmazencica, i da je pitanje dana kad mozes bez ikakve svoje krivice doci u situaciju
da ti zivot ne mogu zakrpiti ni sva dzabe zdravstvena osiguranja na svetu?
Da iskoristim priliku da ti predocim kako stvari izgledaju kad stvari u svojim rukama drze posvecenici svoje
profesije, ljudi koji su punim srcem u onome sto rade:
Kapetan Sullenberger, pilot koji je 2009-tepod uslovima prinudnog sletanja spustio putnicki avion na
vodenu povrsinu Hudson Rivera, bez ijedne ljudske zrtve: http://en.wikipedia.org/wiki/Chesley_Sullenberger
Nije sto mi je komsija iz Bay Area, nego onako - nekako se pouzdanije osecam medju takvim likovima.
Primi moje pozdrave iz daleke USA.
[ mmix @ 19.01.2012. 11:55 ] @
Evo i satelitski snimak, cisto radi percepcije velicine tog broda
[ jnk @ 19.01.2012. 12:40 ] @
Stvarno nije normalan gde je on mislio da protera.
[ Zeleni zub @ 19.01.2012. 15:41 ] @
Tako je i Bata Stojkovic mislio da protera autobus :)
[ a1200 @ 19.01.2012. 16:18 ] @
Mozda je kapetan "mislio" da je u pitanju Italijanska skrivena kamera... mislim, poznati su po realnosti i "over the top" scenama...