Ljut Džoni Štulić podneo tužbu protiv „Kroacija rekordsa" i tvrdi:
Najveća pljačka u istoriji rokenrola:Džoni Štulić tuži Hrvate
Branimir Džoni Štulić, bivši frontmen grupe „Azra", preko grupe američkih advokata i u saradnji sa evropskim saradnicima koji ga zastupaju pokreće veliki sudski spor protiv „Kroacija rekordsa", od kojih će tražiti odštetu u iznosu od najmanje 25 miliona evra.
[Ovu poruku je menjao Marenović Slaviša dana 26.02.2012. u 18:44 GMT+1]
[ Kovacevic Vladimir @ 26.02.2012. 17:57 ] @
- Pa čak i kada su dobili potvrdu o uplati, ništa mi nisu vratili. Tokom 1987. i 1988. godine živeo sam samo od živih nastupa. Godine 1990. sam dobio poslednju uplatu od „Jugotona" u iznosu od 2.000 nemačkih maraka, a od tada ništa. „Krorek" i dalje ilegalno prodaje moje pesme za velike pare, takođe i onlajn preko Amazona, Ajtjunsa, Imjuzika... Do 1990. potražujem 12 miliona evra, zatim dvadesetogodišnje kamate na 12 miliona, plus prevara, krađa kopirajta i bezočna eksploatacija poslednjih dvadeset godina. To se ne oprašta - kaže Džoni Štulić.
Tol'ke silne godine je praštao, a sada je podvukao crtu i "savija tabak"!
U praksi, muzikanti su uvek pravili grešku na svoju štetu i sa Veeeelikim_Zadovoljstvom podpisivali ugovore sa izdavačkim kućama, jer nisu imali mooda (neki ni novca) da naprave, registruju svoj Studio. U tim ugovorima ima mnogo teksta ispisanog malim slovima, kojem muzikanti ne pridaju neki značaj.
Želim mu da ostvari barem nešto od zamišljenog, ali čisto sumnjam u uspešnu realizaciju.
Pozdrav
[ Marenović Slaviša @ 26.02.2012. 18:20 ] @
^
Ti se sigurno salis. Koji privatni studio 80-ih godina?
Vec je ranije nameravao ovo, nije mu ovo prvi put, pokusavao je da dodje do novca i pre,
ali je uslov sa strane Hrvatske bio pasos. On da uzme njihov pasos, oni njemu da priznaju prava.
Medjutim, Dzoni ne zeli nijedan drugi pasos osim onoga koji ima u fioci - ponisteni, izvazeli crveni pasos SFRJ.
[ Sceka @ 26.02.2012. 19:08 ] @
Citat:
Marenović Slaviša: ^
Ti se sigurno salis. Koji privatni studio 80-ih godina?
...
Recimo Akvarius, na Slaviji. Na toj istoj opremi (Amek Angela, MTR90 24" Multitrack, cuveni Quantec...) ja i sada radim, naime, bas na toj Amek-ovoj mikseti, odnosno cela ta oprema iz Akvariusa je u Kosutnjaku, u studiju u kojem sada radim! Samo ne radim sa 24-voro kanalnim magnetofonom - sada je kompjuter u upotrebi. Cela oprema je svojevremeno bila jedna od najboljih na svetu, kostala je ako me secanje ne vara preko pola miliona nemackih maraka! Sam MIX pult, Amek - model Angela, je tada bio u rangu 5 najboljih na svetu, u drustvu sa SSL-om Neve-om, MCI-om... I dan danas je u svetu vrlo cenjenaMIX-eta, narocito zadnjih godina zbog svog specificno "skupog" zvuka. Ali da ne davim, mogao bih danima da pisem, kako o studijskom desavanjima od tada do sada tako i o tehnickim desavanjima od tada do sada... :)
Pa onda - "Druga Maca", Studio Enca lesica (Lole Ribara ulica) 16 kanala, Studio "O", Olivera Jovanovica (iznad Slavije) 16 kanala, Studio Srdjana Marjanovica 16 kanala... Bilo je samo u Beogradu koliko hoces privatnih studija! U svakom vecem gradu su postojali privatni studiji... Ali, kao sto rekoh, da ne duzim...
Pozdrav!
[ Kovacevic Vladimir @ 26.02.2012. 19:28 ] @
Citat:
Marenović Slaviša: ^
Ti se sigurno salis. Koji privatni studio 80-ih godina?
Bilo ih je, a funkcionisala je i varijanta snimanja u inostranim Studijima, naravno ko je imao dovoljno novca da uloži u svoj projekat.
Kao i obično... NEPRAVDA! Pa raspravljamo o onome šta se desilo, a ne o tome zašto se desilo.
Pozdrav
[ Marenović Slaviša @ 26.02.2012. 20:39 ] @
Citat:
....jer nisu imali mooda (neki ni novca) da naprave, registruju svoj Studio.
Citat:
....kostala je ako me secanje ne vara preko pola miliona nemackih maraka!
Cak i sa ondasnjim standardom, zar bi jedan Stulic i njegov bend mogao ovo iz prvog citata?
Dajte, budite realni. Registrovati svoj studio, kupiti opremu koja kosta [sitnica] pola mil. maraka...
Da je imao taj novac, nikad nijednu pesmu ne bi ni napravio!!!
[ Sceka @ 26.02.2012. 21:39 ] @
Citat:
Marenović Slaviša: Cak i sa ondasnjim standardom, zar bi jedan Stulic i njegov bend mogao ovo iz prvog citata?
Dajte, budite realni. Registrovati svoj studio, kupiti opremu koja kosta [sitnica] pola mil. maraka...
Da je imao taj novac, nikad nijednu pesmu ne bi ni napravio!!!
Boldovano - mogao je, nije morao da ulozi u veliki studio kao Akvarius. Mene je tih godina tehnika 16-tokanalnog studija kostala 180.000 nemackih maraka. To je Stulic i njegov bend mogao da investira bez problema! U to vreme!
Pesme se ne prave da bi se zaradjivalo na njima! To je izmisljeno od strane novijih "ucesnika u procesu stvaranja muzike", novijih po datumu! :)
Pozdrav!
[ Kovacevic Vladimir @ 26.02.2012. 21:47 ] @
Citat:
Marenović Slaviša: Cak i sa ondasnjim standardom, zar bi jedan Stulic i njegov bend mogao ovo iz prvog citata?
Dajte, budite realni. Registrovati svoj studio, kupiti opremu koja kosta [sitnica] pola mil. maraka...
Pa, baš iz te, realne situacije, profitiraju izdavačke, producentske kuće, Agencije, menadžeri, razni "copy-majstori" ect. ect. a ne autori.
Pozdrav
[ Odin D. @ 26.02.2012. 22:01 ] @
Kad se neko misli baviti rockom treba u startu da odluci da li ce mu to biti posao, ili sredstvo za izrazavanje buntovnistva.
Jedno se s drugim ne slaze... cak i sa filozofskog aspekta, mislim.
[ etjen @ 26.02.2012. 22:27 ] @
zar nikom od vas ne pada na pamet da Štulića nikada sigurno nije zanimalo da pravi svoj studio?!?
Pričate o tome kao da je to dobar dan.
Čovek se probijao muzikom i to ga je zanimalo, a ne da bude mali preduzetnik, štampa ploče i bavi se marketingom...
Iskreno verujem da ima šanse ako odabere dobru ekipu advokata. Jedino mi nije jasno što je toliko dugo čekao.
Toliko rabljenje njegove muzike a da on ne dobije ništa je čist lopovluk. Da je pravde zatvorio bi im firmu.
Da me neko ne shvati pogrešno, nisam neki njegov zaslepljeni fan, a naročito u poslednje vreme sve što sam čuo od njega (tipa izjava i njegovih sabranih dela) mi je skroz skrenuto i nezanimljivo i ovo mi je jedini normalan potez sa njegove strane koji u potpunosti podržavam.
[ Marenović Slaviša @ 26.02.2012. 23:20 ] @
Citat:
Sceka: Boldovano - mogao je, nije morao da ulozi u veliki studio kao Akvarius. Mene je tih godina tehnika 16-tokanalnog studija kostala 180.000 nemackih maraka. To je Stulic i njegov bend mogao da investira bez problema! U to vreme!
Pesme se ne prave da bi se zaradjivalo na njima! To je izmisljeno od strane novijih "ucesnika u procesu stvaranja muzike", novijih po datumu! :)
Pozdrav!
Pa ako te je kostalo 180.000 DEM zasto si napisao:
Citat:
....kostala je ako me secanje ne vara preko pola miliona nemackih maraka!
Ako je ova manja cifra u pitanju, ok...mogao je. Ali kao sto i sam kazes, pesme se ne prave da bi se zaradjivalo na njima, i to je izmisljeno od strane novijih igraca.
Kakav copyright u ono doba? Ko je to znao? Mali broj menadzera. Oni koji su se muzikom bavili iz tog aspekta.
Dzoni je u muzici bio (i sada je) iz sasvim drugog razloga.
Slazem se sa tobom, ali zalim cinjenicu da nisi shvatio znacenje one boldovane recenice: Da je imao taj novac, nikad nijednu pesmu ne bi ni napravio!!!
Ali to je vec filozofija.
EDIT:
Evo umesto muzike malo filozofije samog Stulica:
Kao i svedoka tog vremena, o njemu, Bregovicu, idejama...
Sevdah shutle band? Ko se toga jos seca...
[Ovu poruku je menjao Marenović Slaviša dana 27.02.2012. u 01:35 GMT+1]
[ milivoje t @ 27.02.2012. 01:20 ] @
Citat:
Kovacevic Vladimir: - Pa čak i kada su dobili potvrdu o uplati, ništa mi nisu vratili. Tokom 1987. i 1988. godine živeo sam samo od živih nastupa. Godine 1990. sam dobio poslednju uplatu od „Jugotona" u iznosu od 2.000 nemačkih maraka, a od tada ništa. „Krorek" i dalje ilegalno prodaje moje pesme za velike pare, takođe i onlajn preko Amazona, Ajtjunsa, Imjuzika... Do 1990. potražujem 12 miliona evra, zatim dvadesetogodišnje kamate na 12 miliona, plus prevara, krađa kopirajta i bezočna eksploatacija poslednjih dvadeset godina. To se ne oprašta - kaže Džoni Štulić.
Tol'ke silne godine je praštao, a sada je podvukao crtu i "savija tabak"! :p
U praksi, muzikanti su uvek pravili grešku na svoju štetu i sa Veeeelikim_Zadovoljstvom podpisivali ugovore sa izdavačkim kućama, jer nisu imali mooda (neki ni novca) da naprave, registruju svoj Studio. U tim ugovorima ima mnogo teksta ispisanog malim slovima, kojem muzikanti ne pridaju neki značaj.
Želim mu da ostvari barem nešto od zamišljenog, ali čisto sumnjam u uspešnu realizaciju.
Pozdrav
muzikant ? pateticno.
to ne mislim zbog muzike koju stulic pravi, vec zbog bezveznog cilja i gordosti kojom se dodeljuje ovakav pezorativan epitet. posebno u kontekstu ovakve teme, koja nema nikakve veze sa vrstom i kvalitetom necijeg proizvoda, vec sa neisplacenim dugovima.
kazu da je izdavacka kuca zaradila desetine miliona evra prodajuci njegove pesme, a sta pise u stulicevim ugovorima, ne znam. ali znam da neko ko se izjasnjava kao jugosloven, koji je protiv nacionalistickih opcija, bio javno protiv otcepljenja hrvatske od jugoslavije, a u hrvatskoj etiketiran kao prosrpski i antidrzavni element, takav covek ne bi imao fer tretman u tudjmanovskoj i postudjmanovskoj drzavi konkretno sudu kome bi podneo tuzbu. a takva situacija u hrvatskoj je bila do nedavno. pokretati proces u to vreme bi bilo ravno imbecilnosti.
[ jnk @ 27.02.2012. 01:38 ] @
On tek sad hoce da pokrene sudski postupak za dug iz 1990. godine? Kolko se ja ne razumem u pravo ta potrazivanja su odaavno zastarela po ovdasnjim zakonima.
[ Hapless joint @ 27.02.2012. 07:15 ] @
Johnny nije muzikant, on je pesnik.
[ Kovacevic Vladimir @ 27.02.2012. 08:59 ] @
Citat:
milivoje t: muzikant ? pateticno.
to ne mislim zbog muzike koju stulic pravi, vec zbog bezveznog cilja i gordosti kojom se dodeljuje ovakav pezorativan epitet.
Naziv muzikant nije pogrdan, pežorativan.
On je opšteprihvaćen naziv za mnoge kategorije izvođača Muzike u mnogim jezicima Naroda EU.
_________________________________________________________
Vezano za Temu, svejedno je da li ćemo g. Štulića svrstati u Autore, Kantautore, Frontmana grupe, Pisca, Pesnika, Muzičara, Umetnika ili bilo koje drugo zvanje, On ima isti problem, koji mi ne možemo rešiti, ma koliko bili pristrasni.
Pozdrav
Edit: štamparske greške.
[Ovu poruku je menjao Kovacevic Vladimir dana 27.02.2012. u 18:18 GMT+1]
[ Manager @ 27.02.2012. 09:21 ] @
Mislim da je on, Dzoni, davno resio sve probleme:
Tamo gdje se vali lome
ostavljaju prostor otvoren
ispada se vrlo lako
no se zato teško uspinje...
obrati paznju na boldovano, car.
[ Sceka @ 28.02.2012. 14:41 ] @
Citat:
Marenović Slaviša: ...Pa ako te je kostalo 180.000 DEM zasto si napisao:...
Nisi dobro procitao. Vise od pola miliona nemackih maraka je kostala tehnika za Akvarius studio (24 kanala), tada najbolji privatni studio u zemlji, a ja sada radim na toj istoj opremi iz Akvarius-a, nisam vlasnik opreme - tehnike. Ja sam u to vreme imao tehniku koja je bila 16-tokanalna i kostala je oko 180 hiljada maraka. Razlika u tehnici izmedju 24-voro kanalnog i 16-tokanalnog studija je velika, cak veca nego sto je razlika u novcu. U to vreme je Stulic imao vise od mene, sto se kes para tice. U to vreme su se vrtele velike pare u muzici, da ne pricam o tome jer to nije tema. Stulic je u jednom trenutku bio zainteresovan za pravljenje svog studija jer bi tako imao punu slobodu kreativnosti, ne bi morao da zavisi od termina u studiju nego bi mogao da snima kad god hoce, bez obzira na doba dana - kad oseti potrebu (sto je velika stvar!) a ne da ceka termine koji su uvek prilicno u napred rezervisani, pa preklapanje sa drugima, pa ako mu se ne svira ili ne peva tog dana a mora jer ima termin pa da ne propada... Medjutim nije imao zivaca da se bakce sa nabavkom, trazenjem prostora... To je jedini razlog, novac tada nije bio problem.