[ andrija.todorovic @ 12.03.2012. 21:17 ] @
Evo ovako, kratko za ovo sam glup....

O čemu se radi, moja davnašnja želja što zbog lenjosti što zbog brda koje mi se isprečilo na putu do kuće, je da imam električni bicikl - sediš i ideš . Što se tiče rasprave da li je koristan, da li zagađuje ili sl. nemam pojma dok se sam ne uverim u to. Neki kažu super, drugi prazni se baterije, neki kažu da 100km košta 15 dinara a ja samo hoću da se sam uverim u to.

E sad posle par meseci, godina, vekova, eona sam uspeo da nađem približno odgovarajući motor koji bi iskoristio za pogon bicikla. U pitanju je motor od 24Vdc 250W i oko 2800 o/min. Pošto sam računao sa nekom krstarećom brzinom od nekih 18-25 km/h shvatio sam da bi mi zbog moje težine (cca 100kg+) bilo bolje da malo redukujem motorče. Čega sam se dosetio. Da uzmem stari amerikaner (ručna bušilica kakvu su koristili moji preci) i da iskoristim reduktor iz njega da bi smanjio broj obrtaja motora a povećao obrtni moment! Ali tu dolazim do problema velikog problema za mene. Nemam blage veze šta ću da dobijem nešto sam kopao po netu ali svi proračuni su u nekom kontra smeru tako da ja nisam uspeo da pohvatam konce. E sada da li bi neko mogao da mi izračuna ili da mi da neku formulu da izračunam obrtni moment (da ne otkinem točak ili da ne jurim brzinom puža - ali mogu da vučem fiću ) ili da mi nekako objasni kako se to računa. Što se tiče gubitaka u samom reduktoru to je meni manje više zanemarljivo, neverujem da bi ti gubici bili preko par procenata ali pošto ne mogu da računam ni na konstantan napon baterije onda mislim da ne bi trebalo da se previše uzbuđujem i oko gubitka u samom reduktoru, čaure koje ima zameniću sa ležajevim, sipaću ređe ulje i eto šta mu bog da.

Dakle evo kako je to mali Perica zamislio:

Motor: 24Vdc 250W 2800 o/min

Taj motor preko osovine pogoni zupčanik (A) koji ima 15 zuba, zupčanik (A) pogoni drugi zupčanik (B) koji ima 35 zuba, a koji se nalazi na istoj osovini kao i zupčanik (C) koji ima 14 zuba, a taj zupčanik (C) pogoni zupčanik (D) koji ima 24 zuba i izlaznu osovinu (E)!


Dok sam ovo napisao i sam sam se izgubio E sada moja pitanja a vi ako možete pomozite.

1. Koliko ću da imam obrtaja na osovini (E)?
2. Kolika će da mi bude snaga na osovini (E)?
3. Koliki će da mi bude obrtni moment na osovini (E)?

Ako neko može da da konkretan odogovor odlično, ali ako može da postuje neku formulu preko koje bi mogao da izračunam sam još bolje!

Što se tiče i toga da li sam prenos mogao da obavim lancem, mogao sam, samo bi imao neprijatno veliki zupčanik pozadi a to baš nije ono što sam ja zamislio. Neka inicijalna ideja je da se sam "zaletim" do nekih 15-20 km/h i da onda uključim motorče i da šljaka, naiđe brdo ono milina, ideš a ne sekiraš se mnogo...

i da ne zaboravim, hvala ako ste samo i pročitali post a ako date neki odgovor makar i šaljiv hvala Vam još više!!!
[ KBDNK @ 13.03.2012. 15:38 ] @
Za odgovor na drugo i treće pitanje mislim da je potrebno da navedeš i prečnik osovine koja izlazi iz motora i prečnik osovine E koja izlazi iz tog "reduktora". Obrazac ću potražiti večeras pa ću okačiti ako me već neko ne pretekne do tada...Nisam mašinac *ebi ga...
Pozz
[ Odin D. @ 13.03.2012. 17:40 ] @
Brzina rotacije zupcanika je u obrnutoj srazmjeri sa brojem zubaca na njemu.

Ako zupcanici imaju Z1 i Z2 zubaca i ako su spojeni lancem ili direktno "zub" na "zub" onda njihove brzine rotacije stoje u sledecoj srazmjeri:

V2 : V1 = Z1 : Z2

Kreni redom za svaki par, korak po korak, pa ces stici na kraju i do tocka :)
[ morihei ueshiba @ 13.03.2012. 19:58 ] @
Tebe u stvari zanima prenosni odnos (i),a ako hoces da se bas udubis u materiju,evo ti literatura. Sustina je da je (i) odnos izmedju snage i brzine na ulazu i izlazu.Gubici u reduktoru su veoma mali i u tvom slucaju zanemarljivi.
Ne znam bas u kakvom je stanju taj reduktor iz amerikanera i da li ti se isplati ta igranka,uglavnom za te male i jeftine motore postoje namenski mali i jeftini reduktori koje samo nataknes na izlazno vratilo i nema sta da mislis o podmazivanju itd.Za bicikli bih preporucio da nadjes (i) 10,cini mi se da bi taj radio pos'o. E sad,gde ima u Srbiji da se kupi i koliko kosta...pojma nemam.
Btw,kod tvog amerikanera je (i)=4,ako nisam nesto zabrljao ovako racunajuci na brzinu
[ andrija.todorovic @ 14.03.2012. 11:04 ] @
Citat:
KBDNK: Za odgovor na drugo i treće pitanje mislim da je potrebno da navedeš i prečnik osovine koja izlazi iz motora i prečnik osovine E koja izlazi iz tog "reduktora". Obrazac ću potražiti večeras pa ću okačiti ako me već neko ne pretekne do tada...Nisam mašinac *ebi ga...
Pozz


Pa ovako, prečnik osovine koja izlazi iz motora je oko 7mm a osovine na koju bi stavio pogon za bicikl je 10mm. ajde ako budeš imao vremena da nađeš formulu dobro mi došla za fazu dva.

Citat:
morihei ueshiba: Tebe u stvari zanima prenosni odnos (i),a ako hoces da se bas udubis u materiju,evo ti literatura. Sustina je da je (i) odnos izmedju snage i brzine na ulazu i izlazu.Gubici u reduktoru su veoma mali i u tvom slucaju zanemarljivi.
Ne znam bas u kakvom je stanju taj reduktor iz amerikanera i da li ti se isplati ta igranka,uglavnom za te male i jeftine motore postoje namenski mali i jeftini reduktori koje samo nataknes na izlazno vratilo i nema sta da mislis o podmazivanju itd.Za bicikli bih preporucio da nadjes (i) 10,cini mi se da bi taj radio pos'o. E sad,gde ima u Srbiji da se kupi i koliko kosta...pojma nemam.
Btw,kod tvog amerikanera je (i)=4,ako nisam nesto zabrljao ovako racunajuci na brzinu :)



Hvala ti za proračun i utrošeno vreme ali mi i dalje nije jasno šta je (i) kažeš da je (i)=4 da li to znači da će mi snaga motora biti četiri puta veća ili da će se broj obrtaja smanjiti za četiri? Izvini ako sam dosadan ali ceo život uzmem stavim ne radi idem dalje, stvim drugo ne radi idem dalje. I tako dok ne poludim i sve zgužvam u kantu na radost pripadnika romske zajednice. Sada sam kao odlučio da napravim makar teoretski da radi pa da proverim gde sam i šta sam ali problem je što sam po struci elektro smera tako da mi mehanički proračuni sila obrtnog momenta i sl nisu baš uža struka.

Citat:
Odin D.: Brzina rotacije zupcanika je u obrnutoj srazmjeri sa brojem zubaca na njemu.

Ako zupcanici imaju Z1 i Z2 zubaca i ako su spojeni lancem ili direktno "zub" na "zub" onda njihove brzine rotacije stoje u sledecoj srazmjeri:

V2 : V1 = Z1 : Z2

Kreni redom za svaki par, korak po korak, pa ces stici na kraju i do tocka :)


Hvala za formulu ali se uvek izgubim kod para koji se nalazi na srednjoj osovini. Tako da dobijem neku nebulozu u odnosu na ono što dobijem kada ga vrtim ručno. Kada glavnu osovinu na kojoj je zakačen motor okrenem ručno jedan krug osovina na koju bi se stavio lančanik se okrene za 340 stepeni maltene pun krug?! Po tome ispada da ja ništa ne dobijem sa reduktorom osim možda malo snage ili obrtnog momenta? A to mi se ne uklapa u račun nikako.
[ Odin D. @ 14.03.2012. 13:52 ] @
Onda nisi nesto dobro objasnio.
Odnos (i)=4 koji je morihei spomenuo znaci da je redukcija 1:4, a sto se prema formuli koju sam ja napisao dobija kao:

15/35 x 14/24 = 1/4

Odnosno, prema onome kako si opisao da su zupcanici spregnuti, za jedan pun krug (360°) zupcanika na pocetku onaj poslednji bi trebao da se okrene samo za cetvrtinu kruga (90°). A posto kazes da to nije tako onda nesto ne stima u tekstualnom objasnjenju. Prekontrolisi da li si dobro opisao ili probaj da nacrtas ako te ne mrzi.

Citat:
ali se uvek izgubim kod para koji se nalazi na srednjoj osovini

Ako mislis na ovaj par
Citat:
zupčanik (B) koji ima 35 zuba, a koji se nalazi na istoj osovini kao i zupčanik (C)
, tu nema nista ni da racunas posto se nalaze na istoj osovini pa se istom brzinom i obrcu. Ona formula se koristi samo sa zupcanike koji su povezani lancem ili tako sto se taru zubima jedan o drugi. Ako su na istoj osovini rotiraju istom brzinom. To ti je kao onih 6-7 zupcanika na zadnjem tocku bicikla - svi se rotiraju jednako.
[ KBDNK @ 14.03.2012. 21:31 ] @
Ja mislim da se izračunava ovako mada nisam siguran:
(71620*2*P)/(d*n)= F gde je
P snaga u KS što u tvom slučajnu znači 250/736=0.34 KS
d prečnik točka u cm što otrpilike iznosi 66cm (pretpostavka je da je točak na kojem će biti pogon 26 inča a to je oko 66 cm)
n broj obrtaja u minutu što je u tvom slučaju 700 jer je prenos 1:4 i
F sila u N
Primenom ovog obrasca dobija se sila na pogonskom točku u ovom slučaju od 1,05 N što je nedovoljno.
Značajno bi poboljšao "performanse" te tvoje skalamerije kada bi smanjio pogonski točak (upotrebio recimo trotinet) ili dodatno smanjio broj obrtaja pogonskog točka na toj tvojoj bicikli (dodao još jedan reduktor amerikanera).
Na šta će to da ličini ne smem ni da zamislim

[ Odin D. @ 14.03.2012. 22:41 ] @
Neka priblizna racunica, onako "iz digitrona" izgleda ovako:

Polazne pretpostavke:
-uzbrdica sa usponom 10°;
-masa vozaca i bicikla zajedno 100kg;
-snaga motora 250W;
-pogonski tocak 28'' (poluprecnik 36cm);

Rezultat:
-max. daljina koja moze da se predje za jedan sat je 5.3km, sto je ujedno i brzina (5.3km/h ~ 1.5m/s, skoro pa kao brzina covjeka koji hoda)
-a to je brzina za 40 obrtaja tocka u minuti;
-iz cega sledi da je potreban (optimalan) reduktor za ovaj slucaj 1:70

Znaci, ako stavis manji reduktor - motor nece moci da odrzava brzinu, a ako stavis veci biciklo ce ici sporije i neces moci da iskoristis pun potencijal motora (250W) vec ces koristiti manje.
Ovo vazi samo za ovaj slucaj (masa 100kg, uzbrdica 10° i tocak 28''), a za neki drugi slucaj dobio bi neke druge optimalne vrednosti.

Za neke aproksimativne potrebe, racunaj da je motor od 250W u stanju da podigne 100kg na visinu od 25cm za 1 sekundu, bez obzira kojom putanjom isao na gore.

Takodje, uzmi u obzir da je ovo sve teoretski - zanemarujuci trenje i ostale gubitke, tako da je u stvarnosti jos manje.
[ andrija.todorovic @ 15.03.2012. 07:22 ] @
@Odin D

Probaću da nacrtam samo nešto mi ranije nije išao updload poruka. A što se tiče nadam se da sam dobro objasnio... probaću kada stignem kući da prebrojim zube ponovo da nisam tu nešto omanuo ali ipak slika govori više od sto reči. Probaću da slikam pa da vidimo zajedno šta i kako. Pokušaću da objasnim bolje. To će i mene sigurno da nasmeje

Prvi par:
Z(A) = 15 zuba kosih
Z(B) = 35 zuba kosih

Drugi par:
Z(C) = 14 zuba ravnih
Z(D) = 24 zuba ravnih

Zučanik (A) je zupčanik na koji se ranije kačio futer ili glava bušilice. Na tu osovinu sam mislio da povežem osovinu motora.

Zupčanici (B) i (C) se nalaze na istoj osovini

Zupčanik (D) na njega se kačila ručica za okretanje bušilice na nju sam mislio da postavim lančanik ili remenicu i da spojim sa pogonom bicikla.

Na osovinu zupčanika (B) i (C) je moguće montirati ručicu za okretanje bušilice.

Ako neko misli da bi možda bilo bolje da se izbaci par zupčanika ili da se oni nekako prekombinuju neka da predlog slobodno, svak sugestija je dobro došla.

Ala mi je formula ubilo se

a Evo ga i crtež


[ andrija.todorovic @ 15.03.2012. 08:10 ] @
Citat:
KBDNK: Ja mislim da se izračunava ovako mada nisam siguran:
(71620*2*P)/(d*n)= F gde je
P snaga u KS što u tvom slučajnu znači 250/736=0.34 KS
d prečnik točka u cm što otrpilike iznosi 66cm (pretpostavka je da je točak na kojem će biti pogon 26 inča a to je oko 66 cm)
n broj obrtaja u minutu što je u tvom slučaju 700 jer je prenos 1:4 i
F sila u N
Primenom ovog obrasca dobija se sila na pogonskom točku u ovom slučaju od 1,05 N što je nedovoljno.
Značajno bi poboljšao "performanse" te tvoje skalamerije kada bi smanjio pogonski točak (upotrebio recimo trotinet) ili dodatno smanjio broj obrtaja pogonskog točka na toj tvojoj bicikli (dodao još jedan reduktor amerikanera).
Na šta će to da ličini ne smem ni da zamislim


Pa na šta će da liči ni ja ne smem da zamislim ali ima na youtubu dosta linkova gde su ljudi radili sličnu skalameriju sa istim motorom MY1016, motor je namenski pravljen za električne skutere tako da mislim da je snaga više nego dovoljna, ali još jedno istraživanje mi daje nadu a to je da profesionalni vozač bicikla "može" da oslobodi oko 250w - 350W iz nogu, a nemci prave pedal assist (kod njih je zabranjeno da imaju stalni pogon sa motorom) koji imaju po 60-90w snage. Najverovatnije je prenos kod njih drugačije rešen ali sada ću da probam verziju sa pogonom na zadnji točak, nekako mi se čini bezbednije nego da pokrećem srednji pogon pa da mi pedale otikinu noge.

E sada što se tiče tvoje formule sve mi je jasno sem 71620 šta je to neka konstanta koja se koristi u računanju ili nešto drugo izvedeno iz podataka koje sam postavio na forumu?

E sad druga stvar vezano za prenos i zašto se mučim sa ovim reduktorom je što će na pogonskoj osovini amerikanera da bude još jedan zupčanik i još jedan na pogonskom točku bicikla. Znači imaće faktički dva reduktora a ne jedan, kao što si i predložio. Ali nisam hteo da Vas zamaram sa detaljima.


Ali sada kada je otvorena Pandorina kutija možemo da se dotaknemo ostalih tema.
[ Odin D. @ 15.03.2012. 10:43 ] @
Citat:
andrija.todorovic: motor je namenski pravljen za električne skutere

Mozda za brisace na skuteru :)
Snage motora na skuterima idu od par kilowata pa na vise, dakle najmanje 10-tak puta jace od tog tvog.
[ andrija.todorovic @ 15.03.2012. 11:13 ] @
Citat:
Odin D.: Mozda za brisace na skuteru
Snage motora na skuterima idu od par kilowata pa na vise, dakle najmanje 10-tak puta jace od tog tvog.


Ne idu. I ja sam mislio da je u pitanju snaga od par kilovata ali se ispostavilo da je najjači motor koji može da se nađe 900w. I iskren da budem kada sam video kako taj bicikl ide, ja lično ne bi smeo da sednem da ga vozim. I to je čist HUB motor, mislim da u sebi nema nikakvu redukciju nego čistih 900w na zadnju osovinu i to je to. Imaš u susednoj Hrvatskoj firmu Artas, a ima i u Subotici Monesada oni se bave tim motorima a možeš ako te ne mrzi da googlaš i da proveriš snage motora u električnim bajsevima. Ovaj motor od 250w je sasvim dovoljan da vuče čoveka od 100 kg nekom brzinom od 30-40 Km/h. A ta brzina na biciklu je za mene lično velika. Tako da sam ja mislio da koristim reduktor da bi smanjio brzinu a povećao snagu. Ali se tu vraćam na problem reduktora i odnose koje ste mi predložili a meni i dalje nije jasno. Ako mu smanjim obrtaje za 1:4 ili 1:70 koliko ću ja duplirati snagu na osovini ili obrtni momenat. E taj deo me najviše muči. Pod jedan zato što u prvoj verziji neću da pravim PWM za motor nego ću da koristim najobičniji taster ON/OFF a ako se pokaže kao dobro rešenje možda i krenem u verziju 2
[ Odin D. @ 15.03.2012. 12:31 ] @
Evo podaci od tog subotickog proizvodjaca:
Citat:

Model; ARIZONA R8A

Karakteristike;

akumulator-4 x12v20ah

nosivost-180kg

brzina kretanja-oko 30km/h

motor-300w 48v

težina 48.9 kg

punjač 220v/110v 50-60hz

točkovi 22×2.125


radijus kretanja sa jednim punjenjem-80-100km

savladava uspon do 5 stepeni uz pomoć pedala,

doboš kočnica, ojačan gepek sa dečijim sedištem, amortizeri, 3 brzine, alarm

Sto ce reci, bez pedalanja upotrebljiv uglavnom po ravnom i nizbrdo. A po ravnom i nizbrdo nikakav motor nije ni potreban :)
Obzirom jos na dizajn i performanse, cini se da su ciljna grupa potrosaca - penzioneri bez srcanih problema :)

Tesko da ces se sa motorom od 250W navozati uzbrdo.
Evo kako izgleda uspon od 5° :

[ andrija.todorovic @ 15.03.2012. 13:21 ] @
@ Odin. D

Vidi da li će da radi ili neće ja ni sam nisam siguran, ali ako si se malo udubio u materiju a jesi, na "bicikl" subotičkog proizvođača je montiran HUB motor. To znači da taj motor sa svojih 300 w sirove snage vozi bicikl ko ništa. Taj bicikl sam video u akciji (ne znam iz kog si kraja) ali vuče uz brdo pored 11. Aprila (Novi Beograd) ko ništa, i to čoveka koji je te deklarisane mase oko 100+ Kg. E sad taj motor nema nikakvu redukciju u sebi, znači rotor je od permanentnog magneta koji se obrće u ovom slučaju oko fiksnog rotora. To mu je sva pamet. Vodeći se time i ostalim razgovorima sa ljudima na drugim forumima vezanim za tu tematiku došao sam do zaključka da je ovo motorče od 250w sasvim dovoljno za ono što ja hoću. Ovako iz prve ruke kada ga povežem na napon od 12v neke jadne baterije iz rashodovanog UPS-a nije ga moguće zaustaviti rukom ili bilo čime. E sada pošto je "motorče" na 24V a ja priruci nemam dva odgovorajuća akumulatora, mogu samo da pretpostavim da će raditi punom snagom a to je meni kao što sam i naveo u prvom postu dovoljno. E sada što se tiče ekonomske isplativosti ili nečeg sličnog da li će da izgori bicikl ili neće. Nemam pojma, neki kažu glupost neki kažu može da ide a ja neverujem dok ne probam. Proveri slobodno youtube i primere električnih bajseva pa onda donesi sud. Ja sada nemam ni jedan argument da kažem da li će ili neće da radi. Iskreno mislim da hoće. Ako su ljudi pravili slične skalamerije sa motorim od ventilatora hlađenja i motorima od brisača kamiona ja nemam razloga da sumnjam u ovaj motor. Ako ne bude radio - kanta i idemo iz početka...

Ako možeš samo da se sekundu vratiš na moje pitanje u vezi reduktora i odnosa pošto mi se čini da vladaš materijom, koliko ću dobiti na izlaznoj osovini reduktora? Makar približno... 2x 3x ili 4x veću snagu ili će snaga da se smanji a obrtni moment (koji ni sada ne znam koliki je) da se duplira.

Hvala ti i imaš vožnju ako bude radilo.

[ Odin D. @ 15.03.2012. 14:13 ] @
Pazi, snaga ti je uvijek ista - 250W, ako snagom nazivamo ono sto se u fizici naziva snagom. Imas motor od 250W i on ti daje toliko snage, pod uslovom da ga opterecujes do maksimuma. Ono sto se desava kroz reduktor je da se obrtni momenti, sile i ugaone brzine na zupcanicima mijenjaju, ali uvijek tako da na kraju daju istu snagu, pod pretpostavkom da nema gubitaka na trenje.
Silu koju dobijas na obodu tocka (tj. sila kojom se bicikl odguriva o podlogu) mozes izracunati kao:

F = P / r / w

gdje je F sila u njutnima, P snaga u watima (u tvom slucaju 250W), r poluprecnik tocka u metrima i w ugaona brzina tocka u radijanima.
Jedan obrtaj tocka u sekundi odgovara brzini od 2 x Pi radijana u sekundi (Pi = 3.14), tako da ako hoces da racunas sa brzinom od npr. 2.5 obrtaja tocka u sekundi onda za w stavis 2.5 x 2 x Pi

Budi obazriv u polaganju nada na osnovu onoga sto prodavci/proizvodjaci pisu o svojim proizvodima, kao i onoga sta prikazuju na filmovima.
Ako proizvodjac nema neki sertifikat u kome pise nesto ovako:
Citat:
Navedene performanse su izmjerene pod sledecim uslovima:
tezina vozaca ta i ta, bez vjetra, podloga takva i takva, akumulator tog i tog proizvodjaca taj i taj model, ...
...Za sva odstupanja ispod navedenih performanci proizvodjac se obavezuje da na zahtjev kupca izvrsi povracaj novca u cjelosti i odmah bez daljnjih zapetljancija....

... onda ja kad procitam npr. da je radijus kretanja od 30-50 km dozivljavam to ovako:

-mjerenje je izvrseno sa najlaganijim mogucim djetetom koje je bilo moguce naci, a da je sposobno da upravlja biciklom, pretpostavljam negdje oko 15kg tezine;
-djete je na sebi imalo perjanu jaknu 6 brojeva vecu, kako bi sto bolje iskoristili vjetar koji je duvao djetetu u ledja, tj. u pravcu mjerenja dometa;
-prilikom testiranja na biciklo je bio montiran 8 puta skuplji (kvalitetniji) akumulator od onoga koji se isporucuje kupcima u prodajnoj verziji bicikla;
-mjerenje je izvrseno samo na uzorku od 2km, a prognoze o konacnom dometu su dobijene teorijskom interpolacijom krive praznjenje idealnog akumulatora koja obicno nema nikakve veze sa realnim akumulatorima, pa je i tako taj konacni domet procjenjen na duplo manje od onoga sto je navedeno u reklamnom letku;
-put je na pojedinim djelovima bio blago nizbrdast, ali ne bas toliko da se vidi iz aviona, pa mozemo smatrati da je "skoro" kao pa ravan;
-pripomaganje motoru laganim pedalanjem se podrazumjeva zbog toga sto bicikl pored motora ima i pedale pa se precutno podrazumjeva da kupac ne misli da su pedale tu zbog ukrasa nego bas zbog pedalanja.

E sad, iako ovo zvuci kao zaejbancija, ja ti mogu garantovati da svi oni koji ti ne daju gore pomenuti sertifikat upravo ovako to rade i "mjere".

U svakom slucaju, ako nemas neki jasno definisan cilj i performanse koje hoces da postignes - zvuci kao zanimljiva zanimacija, igraj se malo, probavaj razne modifikacije, pa ces u tome i sam steci neki osjecaj o potrebnim snagama motora i kapacitetima akumulatora, gubicima na trenje izmedju zupcanika, otpora vazduha i sl.
A ako hoces iz prvog puta da dobijes odredjene karakteristike - onda pusti youtube filmove i reklame proizvodjaca vec se dohvati papira i olovke :)
[ andrija.todorovic @ 15.03.2012. 14:25 ] @
@ Odin. D

Hvala ti mnog na formuli i uloženom trudu. Pokušaću da izračunam pa ako zapnem tu si

E sad što se tiče marketniga i filmova o tome sam i ja razmišljao pa sam zato odlučio da probam. E sada što se tiče 30-50 km to mi opet nije bitno toliko zato što mi je relacija koju prelazim ukupno do posla i kuće i nazad 15 Km a veći deo je ravan a samo u povratku imam brdo koje mi uzima dušu tako da bi samo tu koristio motorče, mislim da će uspeti. Trebalo bi da probam do početka sledeće nedelje šta i kako pa ćemo da vidimo da li radi ili kanta na radost pripadnika romske nacionalne zajednice.

hvala i javljam rezultat
[ KBDNK @ 15.03.2012. 15:42 ] @
...E sada što se tiče tvoje formule sve mi je jasno sem 71620 šta je to neka konstanta koja se koristi u računanju ili nešto drugo izvedeno iz podataka koje sam postavio na forumu?...


Ali sada kada je otvorena Pandorina kutija :) možemo da se dotaknemo ostalih tema.[/quote]
Ne znam ni ja odakle ovih 71620 ali mi je jedan mašinski inžinjer rekao da je to ta formula. On je tu forumulu koristio da sračuna snagu koja je potrebna za pogon dihta.
U tvom slučaju kada bi smanjio dodatno broj obrtaja i prečnik točka dobio bi bolje performanse. Sa smanjenjem od 2800 na 700 obrtaja i prečnikom točka od 66 cm brzina bi bila solidna da ne kažem suluda za bicikl tj. oko 87 km/h. Kada bi smanjio brzionu povbećao bi snagu. To ti je jedinstvo suprotnosti po kojoj je govorio i Marx.
Pozz
[ Odin D. @ 15.03.2012. 16:34 ] @
Citat:
KBDNK: Ne znam ni ja odakle ovih 71620

To je ista ona formula koju sam ja napisao kao:

F = P / r / w

pri cemu sam za jedinice koristio Wat za snagu, metar za poluprecnik tocka i rad/s za brzinu rotacije.

Ako za snagu umjesto wata hoces da koristi konjsku snagu, precnik tocka umjesto u metrima izrazis u centrimetrima i brzinu obrtanja umjesto u radijanima po sekundi izrazis u broju obrtaja po minuti, dobices uslijed svih tih "preracunavanja" konstantu 71620 u formuli.
U razlicitim inzinjerskim disciplinama ljudi se jos uvijek sluze razlicitim jedinicima koje odstupaju od "skolskih" jedinica, uglavnom zbog istorijskog nasledja, a ponekad i iz prakticnih razloga.
[ KBDNK @ 16.03.2012. 08:24 ] @
Citat:
Odin D.: To je ista ona formula koju sam ja napisao kao:

F = P / r / w

pri cemu sam za jedinice koristio Wat za snagu, metar za poluprecnik tocka i rad/s za brzinu rotacije.

Ako za snagu umjesto wata hoces da koristi konjsku snagu, precnik tocka umjesto u metrima izrazis u centrimetrima i brzinu obrtanja umjesto u radijanima po sekundi izrazis u broju obrtaja po minuti, dobices uslijed svih tih "preracunavanja" konstantu 71620 u formuli.
U razlicitim inzinjerskim disciplinama ljudi se jos uvijek sluze razlicitim jedinicima koje odstupaju od "skolskih" jedinica, uglavnom zbog istorijskog nasledja, a ponekad i iz prakticnih razloga.

Odine, meni je za ovu forumulu rekao dipl. ing. maš. star 70 godina tako da ima istorijskog nasledja u konkretnom slučaju i to još kako.
Pozz
[ Backy @ 17.03.2012. 11:28 ] @
ne zaboravi da na svoju težinu dodaš težinu akumulatora prilikom proračuna ;)
[ morihei ueshiba @ 17.03.2012. 13:53 ] @
I ne zaboravi na dizajn,treba to sve i lepo da izgleda :)



http://www.bicicletteelettriche.it/
[ dusans @ 18.03.2012. 14:25 ] @
Citat:
Polazne pretpostavke:
-uzbrdica sa usponom 10°;
-masa vozaca i bicikla zajedno 100kg;
-snaga motora 250W;
-pogonski tocak 28'' (poluprecnik 36cm);

Rezultat:
-max. daljina koja moze da se predje za jedan sat je 5.3km, sto je ujedno i brzina (5.3km/h ~ 1.5m/s, skoro pa kao brzina covjeka koji hoda)
-a to je brzina za 40 obrtaja tocka u minuti;
-iz cega sledi da je potreban (optimalan) reduktor za ovaj slucaj 1:70


Odine, odakle ti ova cifra od 5.3km kad kako god okrenes moras da dobijes 9km/h na 10° uspona?

Takodje, ovo je samo teoretska brzina, izgubice on tu i na trenju, otporu vazduha
a i verovatno ne valja terati motor na maksimumu svo vreme - po meni u praksi dosta slab motor.

Ovde koliko vidim, jos niko nije dao maksimalnu brzinu bez nagiba (na 0°).
Ako neko zna racunicu (uzimajuci u obzir trenje guma i otpor vazduha), kolika bi bila maksimalna brzina za 250w?
[ andrija.todorovic @ 18.03.2012. 22:58 ] @
Pa pazi ovako ima tu malo računice ali ja sam našao na nekom sajtu formule i došao sam do podatka da bi ovaj motor mogao da vuče (na ravnom) do 120kg. Našao sam podatak da se skuteri sa ovim motorom koji imaju da se kupe ne optrećuju sa težinom većom od 100KG + težina skutera. Ja se nadam da ću uspeti ove nedelje da završim "projekat" (ako mogu pevačice mogu i ja da imam projekat ) Pa ćemo da vidimo. Meni lično na 12v ne deleju nimalo slabo, još kada sam ga povezao na reduktor bojim se da probam da ga hvatam rukom. ranije sam probao i nije mi uspelo. Mogao je ranije da se nađe snimak bicikla sa nekim motorčetom ako je imalo 50w možeš da me ubiješ odmah, i nekom malenom batrijom kako vozi momka od 60Kg ko od šale, e sada koliko dugo to je pitanje. Probaću da nađem pa da vidite, ja sam se smorio ko zmaj kada sam to video... A ja se smaram prenos, moment, sila... Hoće žena da me ostavi
[ Odin D. @ 19.03.2012. 01:09 ] @
Citat:
dusans: Odine, odakle ti ova cifra od 5.3km kad kako god okrenes moras da dobijes 9km/h na 10° uspona?


[ Odin D. @ 19.03.2012. 01:23 ] @
Citat:
andrija.todorovic: Mogao je ranije da se nađe snimak bicikla sa nekim motorčetom ako je imalo 50w možeš da me ubiješ odmah, i nekom malenom batrijom kako vozi momka od 60Kg ko od šale,...


Ovo na slici ispod je DC motor, 2000 obrtaja u minuti, snage 30W kad ga prikopcas na 30V.
Na tih njegovih 30W ja kad nakacim neki zupcanicic na osovinu tako da mogu da je uhvatim sa dva prsta, a da mi ne proklizava - zaustavim ga ko od sale i on jadnicak ne moze ni da pr'ne.
Tako da je taj momak sa tih 50W mogao samo nizbrdo da juri.

[ dusans @ 19.03.2012. 12:30 ] @
Odine,

Vidim da sam ja permutovao stepene i procente - u glavi sam radio sa procentima, u saobracaju nagib uglavnom izrazava u procentima.
Inace, super ti je ona skica sto si radio preko Wacoma.

Pozdrav!
[ andrija.todorovic @ 19.03.2012. 14:28 ] @
Nisam uspeo da nađem link, ali u svakom slučaju. Lik je izvadio motor iz akumulatorskog šrafcigera i direktno ga je povezao na prednji točak, direktno osovina normalno na gumu. nešto ko dinamo, tu je prenos sigurno bio 100:1 ako ne i jače. Koristio je LiOn baterije i to je to - ide. U mom slučaju bi trebalo da bude baš pedal assist i da se ne cimam mnogo po brdima. Danas ako budem imao vremena (u šta sumnjam) moći ću da približno postavim i da vidim na šta će to da liči. Malo imam problema sa preosom izgledaće rogobatno ali posle ću da ga picnem... Za prvu ruku mislim da će da bude ok... Neko je spomenuo "brzinu" od 9 Km/h uz brdo od 10 stepeni. To je po meni odlična brzina, znam jugiće koji su išli manjom brzinom uz takav uspon. Na primer Bubanj potok iz smera Niša ka Beogradu je 7%, uspon uz Rudnik je 8.5% tako da brzina od 9Km/h uz 10% je extraaaa! Toliko ako izvučem ja ću uz ovaj moj uspona da idem 300km/h.
[ Odin D. @ 19.03.2012. 19:32 ] @
Vrlo sam skeptican oko te brzine.
Ona izracunata brzina od 5.3 km/h uz uspon od 10 stepeni je ipak samo - teoretska.
Kad se uzmu gubici u prenosu, trenje, kao i to da motor nema iskoriscenje od 100% nego ko zna koliko manje - bice pravi uspjeh ako se masina uopste i pokrene uz taj nagib. Ako i dodje do toga da se pokrene - ne ocekujem da to bude brzinom vecom od 2 km/h, sto znaci da ce ti trebati poprilicna redukcija (veca od 1:150).
U svakom slucaju, zelim ti uspjeha u konstruisanju.
Ajd uzdravlje i srecno, javi nam cim napravis, bas sam i ja nestrpljiv da vidim kako ce ispasti!

Pozdrav!
[ andrija.todorovic @ 20.03.2012. 12:50 ] @
@ Odin.D

Pazi ovako, danas sam išao u Pančevo na buvljak, (jurim korpu za bicikl) i naiđem na lika koji sklapa i prodaje automobile za decu na akumulator, i nećeš mi verovati pokaže mi čovek motor koji ide u taj auto. ko pola tog koji ti držiš u ruci, a čovek se kune da može da vozi dvoje dece na bateriju od 12V. Ima i reduktor spakovan u auto. Znači težina auta 18kg + 2 x 12 (dete) = 42Kg!!! Ja gledam i neverujem. Imam punu terasu takvih motorčića i jačih, što iz plotera, što iz matričnih štampača A3 ali eto... Jeste da je to redukcija da dobiješ malo brži hod čoveka ali opet 40Kg na četri točka plus trenja koliko hoćeš - ipak je kinez! I radi.

Izgleda da je naš-moj problem što imamo neko predznanje a znaš kako kažu:"Pametan čovek sedne i razmisli, nađe greške i odustane a budala sedne i napravi!" Ne želim da vređam nikoga ali ja polazim od sebe, sednem razmislim kako ću ovo kako ću ono, nosač za baterije ovakav, gde ima staklo-plastika, možda je bolji plexiglas i sto stvari mi na pameti... A gledam drugi kako rade, široki selotejp ili u boljem slučaju kidnaperka, srebrnaa i eto ga nosač baterije. Motor montaža! ništa lakše obujmica za cevi i podmetne daščicu malo ga čekićem našteluje da bude u liniji i teraj! A ja mekani zglob između reduktora i motora, pa da smanjim trzaj, pa masa da li je dobra pa sto nekih gluposti, ko da ga pravi Bosch a ne ja na skučenoj terasi leti +45 a zimi -20. Nabavio sam i nov zupčanik da se ne zezam sa onim starim što preskaču.

Ali dobro, takav sam... Napraviću ga valjda pa ćemo da vidimo. Meni srce kaže da može a razum me malo koči
[ Odin D. @ 20.03.2012. 16:45 ] @
Citat:
andrija.todorovic:  i nećeš mi verovati pokaže mi čovek motor koji ide u taj auto. ko pola tog koji ti držiš u ruci, a čovek se kune da može da vozi dvoje dece na bateriju od 12V.

Vjerujem ti, sto ti ne bih vjerovao.
Samo da ti napomenem da - nije vazna velicina nego tehnika :)
Postoje motori od 100kg snage 2kW, a postoje i motori od 10kg snage 5kW. No, i jedan i drugi podlijezu zakonu o ocuvanju energije (i materije :), tako da fizicka velicina zaista ne igra nikakvu ulogu. Jedino sto se racuna je snaga.
[ Odin D. @ 27.03.2012. 12:25 ] @
I sta bi na kraju?
[ andrija.todorovic @ 27.03.2012. 21:32 ] @
Za sada ništa. zaglavio sam na poslu i nisam imao vremena da skočim do metalo strugara, ovaj moj zatvara u 15h najkasnije, počinje u 6. Nisam imao šanse da stignem da mi napravi osovinu za reduktor. Nego btw da nema neko nekog dobrog, jeftinog, brzog, otvorenog od 00-24 - jednom reči savršenog metalo strugara?
[ Odin D. @ 03.05.2012. 20:02 ] @
Ima li sta novo?