[ bax76 @ 14.03.2012. 19:32 ] @
Pozdrav drustvo,

otisao je lezaj na bubnju za ovu masinu.
WISL 85X

evo slike,




Majstori traze lepih 100 evra da to zamene, sto meni deluje po-skupo za masinu, koja je stara 6 godina.

Posto imam dosta iskustva u raznim majstorisanjima, zanima me da li ovo mogu sam da zamenim, posto sam cuo da ima tipova masina na kojima se to lako resi.

Bubanj je prohromski.

Znaci da li to menjanje lezaja vredi 100 evra, il ime klepaju po usima, i koliko inace kostaju ti lezajevi i gde se to prodaje?

Hvala unapred na pomoci, i za svaku smernicu oko resenja ovog problema.

PS. Lezaj na motoru je dobar.
[ test1234 @ 15.03.2012. 07:36 ] @
Moras da skines aluminijumski krst. To je naj veci problem. Drze ga 8 torexa koji su krvnicki zategnuti. Sam krst je takodje dobro uglavljen/zaglavljen u okvir kazana. Potrebni su ti duzi sto kvalitetniji torexi. Sobzirom da nemas iskustva, racunaj da ces mozda polomiti jedan. Inace u wisl je ugradjivano tri razlicita krsta kojima je spoljna dimenzija ista samo se razlikuje debljina osovine a samim tim i drugi su lezajevi. Najcesce su 6204 i 6205. Posto je osovina prilicno debela treba staviti sto kvalitetniji semering ilezajeve. Semering bi bilo dobro da bude silikonski FP ili ROLF. Lezajeve preporucujem FAG C3.Takodje je vazno da osovinu i kliznu povrsinu po kojoj gazi semering dobro i detaljno ocistis a zatim i premazes silikonskom mascu za semeringe. Kvalitetniji semerinzi dodju zapakovani zajedno sa kutijicom od 10 grama silikonske masti kojom ga namazes pre ugradnje. Jos je vazno da namazes i sam semering. Bitno je da opruga u semeringu bude potpuno utopljena sa silikonskom mascu a takodje i one dve nalegajuce povrsine kroz koje prolazi osovina. I samo vadjenje, krsta nakon sto ga oslobodis, je prilicno zeznuto za prvi put. Moras prvo da izbacis samo jedan krak pa malo zarotiras pa drugi i tako ...... Preporucujem ti da za taj posao stavis one tanke kozne radne rukavice inace ces sve ruke iseci. Ako stari lezajevi nisu mnogo ostaceni dobro je. Ako ti kosuljica ostane na osovini ili u krstu onda si ga nadrljao. Vidim sa slike da iz lezajeva curi rdja sto znaci da si malo zakasnio ali ajd prvo probaj da skines. I na kraju sva ova prica je dobra ako osovina nije ostecena. Ako jeste, onda ide ona prica sa 100 i kusur evrica ili nova masina. Od alata sem standardnog alata potrbno je da imas i gumeni ili bakarni cekic od 2-3 Kg i bakarnu sipku fi 15 mm duzime oko 300-400 mm da ne bi ostetio osovinu ili nesto drugo, pous dvokraki ili cetvorokraki radapciger.

Prvo sam i ja pomislio da je 100€ mongo, mozda i nije.

[Ovu poruku je menjao test1234 dana 15.03.2012. u 08:49 GMT+1]
[ bax76 @ 15.03.2012. 08:02 ] @
Hvala puno na odgovoru.
Pre nego sto se odlucim da se upustim u ovo rasklapanje, nedostaje mi jos par informacija.
Gde i posto otprilike se uzimaju zamenski delovi, semering i lezajevi.

Drugo pitanje se tice samog vadjenja aluminijumskog krsta, opipao sam ja one torexe, kojima je on usrafljen, ali oni se nalaze bocno, tj nisu dostupni zbog limarije same masine.

Da li tu ima neki stos kako im prici, tj skidaju se oplate ili sta?

Pretpostavljam da se pre skidnaja krsta, skida kotur sa osovine po kojoj ide remenica?

Da li u slucaju ostecene osovine, mora da se menja ceo bubanj?


EDIT, sad sam video izmene u postu iznad.

Tesko cu naci u kucnom alatu te bakarne sipke i bakarni cekic, kao i radapciger.

Ne mogu da izbijem stare lezajeve sa nekim malim dletom?
[ Vasastajić @ 15.03.2012. 08:45 ] @
Nemoj bez tog osnovnog alata što ti je Bane naveo ni da pokušavaš opravku,pogotovu bez radapcigera,nemoguća misija.
A ako ipak imaš volje da se petljaš sa tim,onda ne odlaži,inače će se košuljice ležajeva zapeći od korozije,pa si ga tek onda nagrabusio.
Svakako moraš prvo skinuti veliku remenicu po kojoj se remen kreće,a to isto nećeš uspeti bez radapcigera,a da li trokrakog ili dvokrakog,teško je reći obzirom da remenica ima pet pera,uglavom skojim god pokušaš, na krug zatezanja ide kuckanje čekićem po centru remenice i tako naizmenično dok ne popusti.
[ bax76 @ 15.03.2012. 09:05 ] @
Ta masina vec poduze radi bucno, medjutim sad je u fazi, da ne uspeva da zavrsi program, jer je otpor okretanju veliki. Vise je ne palim.
Uz skidanje remena, program bude zavrsen uspesno.

Aj mozda i mogu da nabavim taj radapciger, a kako je sa delovima za zamenu, koliko to otprilike kosta i gde?
[ Vasastajić @ 15.03.2012. 10:39 ] @
Gde toga tačno ima u Beogradu pitaj Baneta,a sve ukupno i najkvalitetnije da kupiš ne sme da bude skuplje od 1500-2000 din.
Na tvom mestu bih ja ipak prvo raspakovao mašinu,povadio semering i ležajeve i tek nakon sagledavanja ukupne situacuje krenuo u nabavku,jer,nemoj da se razočaraš ako ti štogod u toku demontaže pukne, polomi se, pa ako do toga dođe onda nema kraja ulaganju u opravku.
Koliko mogu da procenim krstasti nosač je od neke legure aluminijuma,kao i remenica i tu može svašta da se desi.
Kontaktiraj Baneta na pp.
[ bax76 @ 15.03.2012. 22:04 ] @
Sutra cu da kupim Unior Torexe u Merkuru, pa da vidimo jel ide ovo napolje :)
[ gigamg1 @ 15.03.2012. 23:17 ] @
Ležaje gledaj da budu najskuplji ako već ne znaš koje da uzmeš i nemoj nasedati na priče tipa - OVO JE BAŠ ZA TU VEŠ MAŠINU jer su ležajevi standardni a trgovci vole da nakupuju kojekakvih bugarsko - turskih ležaja lošijeg kvaliteta i to onda valjaju. Kupuj u ovlašćenim radnjama za prodaju ležaja i ne štedi pare jer jednom kad promeniš, miran si više godina što nije slučaj sa buvljačkim ležajim nepoznatog porekla.
Lepo pročitaj oznaku ako možeš a ako ne možeš onda ga ponesi sa sobom i pokaži pri kupovini.
Gledaj da su malo kvalitetnije marke tipa FAG ili SKF a semeringe gledaj da su silikonski jer gumeni nisu ni upola izdržljivi za takve stvari.
Polako sa skinutim delovima jer današnji kvalitet materijala za delove je na propisanom minumumu izdržljivosti.
Ne žuri i gledaj što nežnije to da odradiš, što za sebe što za mašinu.
Ako ti baš nešto jako teško krene sa svlačenjem ležaja, onda zagrej ga nekako i tek onda ga svlači, da ne oštetiš osovinu.