[ Jagnjeca brigada @ 23.03.2012. 11:28 ] @
Beograđane vara više od 500 taksista
B. H. | 22. mart 2012. 22:28 | Komentara: 0
Štelovanje taksimetara, ugradnja takozvane "turbine", najčešća prevara kojom se služe vozači. Ugradnja se radi "na crno" i košta oko 70 evra


Moguće štimovanje taksimetra

Divlji taksisti
ŠTELOVANjEM taksimetra više od 500 taksista vara mušterije u Beogradu. Ovom načinu "poslovanja" najčešće pribegavaju "divljaci", odnosno taksisti bez dozvole za rad. A na takve se najčešće može nabasati na Terazijama, Železničkoj stanici, preko puta Narodnog pozorišta i kod hotela "Jugoslavija".

Preko tablice najlakše ih je prepoznati, krovne table su bele.

- Ukoliko na tablici ne postoji oznaka "TX", reč je o "divljaku" - upozorava Zlatan Zlatanović, iz "Beogradskog taksija".

Ugradnja takozvane turbine, koja pumpa taksimetar, radi se "na crno" i košta oko 70 evra, a u Beogradu postoji nekoliko ljudi koji se bave ovim poslom.

Pritiskom na prekidač koji je instaliran na ne baš vidljivom mestu - ili ispod menjača ili na vratima - vozač u toku vožnje vara taksimetar (i mušteriju) i prikazuje mu da vozi, recimo, 200 kilometara na čas, a on u stvari ide 50.


- Taksisti uglavnom procene mušteriju i ako vide da mogu da je prevare to i čine - kaže Zlatanović. - Vidite, 500 prevaranata i nije veliki broj ako uzmete da u Beogradu ukupno ima 7.500 taksista. Ipak, zbog njih svi izgledamo loše već godinama. I ne treba se zavaravati da će oni odustati od varanja, pogotovo sada kada je cena za taksi nikada manja.

TRAJNO ODUZETE DOZVOLE
U POSLEDNjIH nekoliko dana protiv šestorice taksista podneta je prijava da su naplatili vožnje više od realnih cena. Protiv dvojice su doneta pravosnažna rešenja i njima su dozvole oduzete trajno, dok se sudski proces i dalje vodi protiv četvorice.
Drugi najpopularniji način prevara taksista je prelepljivanje crnim selotejpom preko brojke koja pokazuje vrstu tarife. Taksimetar se namesti na treću, najskuplju, a onda preko pola te digitalne brojke, vozač zalepi flaster. Mušteriji se iz daleka čini da je to broj jedan "1".

- Na tu prevaru treba posumnjati kada je taksimetar skoro skriven, odnosno kada se nalazi pored menjača - kaže Milenko Škorić, inženjer iz servisa "Stevčević" koji se bavi izradom taksimetra.


NAJVIŠE PREVARANATA NA ŽELEZNIČKOJ

NAJVIŠE prevaranata je na Železničkoj stanici, slažu se sagovornici "Novosti".

- Jedan taksista je ispričao da je pokupio mušteriju iz unutrašnjosti. Kada su krenuli, stranka ga je upitala "zašto vozi po prvoj klasi" - prepričava Škorić. - Taksista se okrene, izvini mu se i na taksimetru prebaci u treću "klasu".

http://www.novosti.rs/vesti/be...jane-vara-vise-od-500-taksista
[ Java Beograd @ 23.03.2012. 12:18 ] @
Citat:
Moguće štimovanje taksimetra
Dobro jutro ! Alo ! Ovde planeta Zemlja !


Dakle, brojke su: Beograđane vara više od 500 taksista -> protiv dvojice su doneta pravosnažna rešenja ! Mašala !

[ jnk @ 23.03.2012. 12:34 ] @
Citat:

Štelovanje taksimetara, ugradnja takozvane "turbine", najčešća prevara kojom se služe vozači.


[ Dexic @ 24.03.2012. 10:55 ] @
Da su rekli kako se konkretno od toga odbraniti (neplacanjem racuna posle) mozda bi i bilo neceg korisnog u clanku :)
[ Odin D. @ 24.03.2012. 11:45 ] @
Bitno je da oni sve znaju: ko ugradjuje, gdje ugradjuje, koliko kosta, kako izgledaju prevaranti, kakve su im registracije, kakve su im table, kako varaju, gdje se mogu naci....

Pretpostavljam da cemo uskoro citati ovakve vijesti:
"U Beogradu trenutno djeluje oko 200 pljackasa banaka. Obicno se mogu vidjeti u tom i tom kaficu na Trgu Republike, gdje najcesce i planiraju akcije. Oruzje nabavljaju na dva mjesta u gradu, kod P.M. (45) iz Zarkova i B.R. (37) iz Zemuna, po cijeni od 350€ za kratke cijevi i 450€ za duge. Na glavi nose takve i takve kackete, a mozete ih prepoznati i po nacinu na koji se pozdravljaju, kao i po koznim jaknama marke te i te i Adidas patikama model taj i taj. Uprava grada savjetuje gradjanima da u slucaju kada u banci spaze nekog od njih - ne ulaze u tu banku, da ne bi bili opljackani."

E, fala vi od srca...
[ deki77 @ 24.03.2012. 19:11 ] @
mozda im bude kazna od 5000-10000din za divlje taxiste.A za prave kazna od 2000-5000din.
[ boccio @ 25.03.2012. 11:42 ] @
Ovo je jedna od onih reportaza gde trebamo biti odusevljeni nivoom istrazivackog novinarstva u Srbiji. Jebt patak, pa ovakve stvari ni CNN ne razotkriva!

Nastranu divljaci, oni nisu najveci problem taxi-prevoza ovog grada, vise jedna benigna i izuzetno iritirajuca pojava, tipa herpesa ili hemoroida :) Mada -- meni, kao rodjenom Beogradjanu se stvaro povraca i tuga me hvata kako nam izgledaju "ulazne tacke" - aerodrom, zeleznicka i autobuska stanica. Svaki put me tuga obuzme kad dodjem na bilo koju od te tri. Pa ni taj cuveni aerodrom godinama nisu drzali divljaci, vec ekipa pretezno iz Beo-taksija. Divljaci su presrecni da ugrabe neku voznju i uzmu koju kintu, dok ovim somovima svaka voznja premala, mrzi ih da zaverglaju kljuc za manje od 2,000 din. Oni godinama terorisu aerodrom, ne ti nesretni divljaci, njima je to samo "marketinski" natovareno.

Elem, mene u duhu predizborne kampanje interesuje kada ce sa taksistima biti reseni sledeci problemi (evo lepe teme za wannabe-novinara iz Novosti koji je otkrio toplu vodu)
-Da postoji nacin da se izda pravi racun sa relacijom, ne blokce ko u kafanama 80-ih.
-Da ne moram svaki put da odgovaram na glupa pitanja "a hocete X ili Y ulicom?" (klasicno lovljenje u mutnom - nije moj posao da znam kojim putem hocu da stignem - mozes samo da me pitas da li hocu najkracim ili najbrzim putem)
-Da mogu da platim karticom u vozilu (kad moze baba u trafici da ima pos terminal, moze i on)
-Da ne pusi u taksiju dok se ja sedim u njemu :)

I jos jedna stvar koja mi nikad nije bila jasna, a to je nepostojanje razlike u klasama vozila. Sumanuto je da batica koji vozi keca is '82 naplacuje voznju isto kao i tip koji taksira u nekom novijem mercedesu C/E klase i ima osam puta vece troskove odrzavanja vozila (da ne pricam o komforu putnika). Ako vec ne mogu (a ne mogu) da uniformisu taksi vozila, onda bar neka naprave klase.



[ vilil1 @ 25.03.2012. 12:50 ] @
Citat:
boccio:  Pa ni taj cuveni aerodrom godinama nisu drzali divljaci, vec ekipa pretezno iz Beo-taksija. Divljaci su presrecni da ugrabe neku voznju i uzmu koju kintu, dok ovim somovima svaka voznja premala, mrzi ih da zaverglaju kljuc za manje od 2,000 din. Oni godinama terorisu aerodrom, ne ti nesretni divljaci, njima je to samo "marketinski" natovareno.

Pa...verovatno nisi odavno bio na aerodromu...aerodrom je sredjen. Uvedeni su vauceri, padobranaca ima ali jako retko, policija tera one koji pokusaju da stanu na polaz, na dolaz ulaze po redu. Mislim da je sada tamo najsigurnije da neces biti prevaren.
[ ventura @ 25.03.2012. 15:35 ] @
Citat:
vilil1: Pa...verovatno nisi odavno bio na aerodromu...aerodrom je sredjen. Uvedeni su vauceri, padobranaca ima ali jako retko, policija tera one koji pokusaju da stanu na polaz, na dolaz ulaze po redu. Mislim da je sada tamo najsigurnije da neces biti prevaren.

Baš sam jutros došao sa aerodroma i po prvi put koristio vaučer sistem :)

A inače kad god dolazim, i u onih 20 metara od izlaza sa carine do vrata aerodroma, nema šanse da mi bar trojica njih ne ponude taksi... Tako da ako ih policija tera, nešto i ne rade svoj posao..
[ vilil1 @ 25.03.2012. 16:54 ] @
Sa tim likovima sto salecu ljude ne znaju kako da se izbore. Jedino da stalno neki pandur tu dezura. A, primetio si da vise nema parkiranih taksista gde stignu. Sada im je "baza" ona rupa kod parkinga, tu se prijave, i kako koji odlazi sa dolaza, sledeci zauzima njegovo mesto, pa ni na dolazu nema neke guzve, osim tih 8-9 redovnih.

Evo i kako je BG podeljen u zone i koliko kostaju -

http://www.beg.aero/putnici/sa_i_do_aerodroma.323.html
[ ventura @ 25.03.2012. 17:05 ] @
Citat:
vilil1: Sa tim likovima sto salecu ljude ne znaju kako da se izbore. Jedino da stalno neki pandur tu dezura.

Nije to ništa strašno, niti boljka samo Beogradskog aerodroma, te divlje taksiste viđam po aerodromima od azije do amerike...
[ Devanagari @ 25.03.2012. 17:33 ] @
Jeste istina da ih ima jos kao sto je BEG ali od to nije tolika uteha koliko je veliki smor kada odes u neku vukojbnu i vidis da to ipak moze da funkcionise bas kako treba. Npr. Mumbaj, na samom izlasku iz aerodroma sedi cikica i ispisuje one blok-racune. Kazes adresu i cepaj. Ne znam kako je danas u BEG ali otkad je sistem uveden pa do pre nekoliko nekoliko meseci onaj pult na izlazu je zvrjao prazan i voznja se nije mogla naruciti. Naravno, glavonje u koznjacima uredno nacickane ispred izaza.
[ Jagnjeca brigada @ 26.03.2012. 11:20 ] @
Sada svi cute i za obavezne fiskalne racune? Sta je sa tim?


Prosle godine je bila aktuena ova informacija:

Vesti » Beta 30.08.2011
Obavezni fiskalni računi u taksi vozilima

Beta utorak, 30. avgust 2011.
BEOGRAD, 30. avgusta 2011. (Beta) - Taksisti u Srbiji moraće od 1. januara 2012. godine da uvedu fiskalne kase, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede i trgovine Srbije Vladimir Matović.

On je agenciji Beta kazao da je donošenje novog Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, koji obuhvata celu problematiku te delatnosti, bio glavni razlog zašto prošle godine taksisti nisu uveli fiskalne kase.

Taksisti, advokati i obrazovne ustanove trebalo je da uvedu fiskalne kase 1. marta prošle godine, ali je Vlada Srbije to odložila prvo do 31. avgusta 2010. godine zbog štrajkova advokata i taksista, a onda je ponovo odložila tu obavezu za taksiste do 31. decembra 2011. godine.

"S obzirom da delatnost taksi prevoza nije oslobodjena Zakonom o fiskalnim kasama, već uredbom, uvodjenje obaveze evidentiranja prometa preko fiskalne kase može biti regulisano izmenom navedene uredbe u delu koji se odnosi na delatnost taksi prevoza, a o tome može odlučivati Vlada Srbije", kazao je on.

Predstavnik udruženja taksista Beograda (SITAB) Željko Raković rekao je agenciji Beta da taksi prevoznici nemaju ništa protiv fiskalizacije, ali da nemaju osnove uslove za rad i da pored plaćanja svih obaveza ne mogu samostalno da plate po 200 evra za kupovinu fiskalnog aparata.

...

(Beta, 30.08.2011)
[ vilil1 @ 26.03.2012. 11:36 ] @
Brigado, daj makar proveri svoje informacije -

"BEOGRAD - Taksisti u Srbiji neće morati od 1. januara 2012. godine da u vozila ugrade fiskalne kase, kako je ranije bilo predviđeno, već je ta obaveza odložena za 2013. godinu.

Kako su agenciji Beta danas kazali u Ministarstvu poljoprivrede i trgovine Srbije, uredba o obavezi uvođenja fiskalnih kasa u taksi vozila produžena je do 31. decembra 2012. godine."

http://www.rtv.rs/sr_lat/drust...e-tek-2013.-godine_292272.html
[ mist @ 26.03.2012. 23:04 ] @
Citat:
vilil1
Evo i kako je BG podeljen u zone i koliko kostaju -

http://www.beg.aero/putnici/sa_i_do_aerodroma.323.html


Jbt, pa vožnja taksijem od aerodroma do grada košta više nego pojedine avio karte. Sjajno.

Ali na primer, u Užicu, gde grad ne reguliše rad taksija, radi tržište, pa je cena od UŽICA do aerodroma u BG ista kao od Aerodroma u BG do tzv. 5. zone po beogradskom cenovniku:

http://500-600.com/cenovnik


[ Braksi @ 27.03.2012. 01:19 ] @
zar nema do aerodroma vise onaj bus, cini mi se da je kretao sa Slavije ?
[ Devanagari @ 27.03.2012. 03:06 ] @
Citat:
mist:Ali na primer, u Užicu, gde grad ne reguliše rad taksija, radi tržište, pa je cena od UŽICA do aerodroma u BG ista kao od Aerodroma u BG do tzv. 5. zone po beogradskom cenovniku:

Svako ko ne zna nista o razlici izmedju slobodnog trzista i nazadnjackih ekonomskih sistema, mogao bi da nauci sve na tu temu na zivim primerima, prostim uporedjivanjem nacina na koji su taksi usluge organizovane u Uzicu i Beogradu.

Jadanje jednog uzickog taksiste, jos od pre par godina:
Citat:
Dok u Beogradu pojedina taksi udruženja naplaćuju samo start 140 dinara, u Užicu taksisti prevoze putnike po ceni od 49 dinara po jednom kilometru.

"Jeftiniji smo od gradskog prevoza. U lokalu ovde, autobus je 40 dinara po osobi. Odu bukvalno ljudi sa pijaca, na pijacu, deca idu taksijem u školu“, kaže predsednik taksi udruženja "Leptir" Dragan Mijailović.

Problem s tom raspalom zemljom je sto se protiv slobodnog trzista bune prvensveno oni kojima bi to donelo najvecu korist i bolji zivot, dok u isto vreme kao odlucne, preduzimljive i sposobne ("ume da se snadje") prepoznaju i simpatisu vodje kriminalnih kartela koji su svoj posao legalizovali kroz visoku politiku (da ne imenujem eksplicitno po forumima).
[ Hapless joint @ 27.03.2012. 07:57 ] @
Kliknem nasumice na temu, a ono samo iskacu slobodno-trzisni ziloti.

Da, tacno je - kada pocnu taxijem da se voze djaci u skolu i penzioneri do pijace da kupe kilo krompira, to znaci da je tu oblast regulisalo i nivelisalo slobodno trziste, ali ne tako sto je djake i penzionere napravilo punisicima, vec tako sto je taxiste napravilo toliko ocajnima da jos jedino razmisljaju o tome kako danas da zarade 'iljadu dinara da bi prehranili porodice i platili struju, jer kad bi poceli da razmisljaju o prekosutra i nadalje (porezi, majstori, takse, novi auto jednog dana, cena goriva ...) jedino resenje bi im bilo da se posamoubijaju.

Za koliko te taxista iz Kragujevca doveze od Kragujevca do Beograda, za toliko ce te i beogradski taxista vratiti nazad ... nemoj da se brines za slobodno trziste.

[ mist @ 27.03.2012. 08:57 ] @
Jesam, priznajem, zilot slobodnog tržišta. Je l' treba da me je sramota? Ne valja to što se zalažem za slobodu? Sloboda je loša? Za koga?

Šta ne valja u slobodnom tržištu taksi usluga, npr.? Ti voliš više da skupo plaćaš taksi usluge? Svaka ti čast. Sledeći put kad se budeš vozio taksijem, ti plati duplo.

Da je to istina što ti pričaš, crne hronike bi bile prepune samoubivenih taksista iz Užica koji gladuju. Ali ne, zapravo, u Užicu ima više taksista po glavi stanovnika i više ljudi hrani svoje porodice na taj način. Sigurno ih hrane slabije nego taksisti u Beogradu, ali zato građani, potrošači, kojih ima neuporedivo više nego taksista, žive bolje.

Tržište na kome je otvoren ulaz i izlaz i u kome ulaz ima tako male troškove kao što to ima tržište taksi usluga - prima nove agente (taksiste) sve dok se ponuda toliko poveća i cena toliko smanji da se svima podjednako isplati da vrše te usluge. Oni kojima se ne isplati, imaju slobodu da izađu sa tržišta.

Pored toga, korisnici usluga imaju takoreći savršenu informaciju o ceni usluga. Broj ponuđača je toliki da samostalno ne mogu da utiču na cenu usluge na tržištu. Tražnja je skoro potpuno elastična, tako da malo povećanje cena usluge vodi do toga da ponuđač gubi skoro sve mušterije. Skoro školski primer savršene konkurencije.

Ne znam da li je baš tačna tvrdnja da će isto da me košta kada me kragujevački taksista vozi do BG i kada me beogradski taksista vozi do KG.
[ Java Beograd @ 27.03.2012. 09:54 ] @
Ja sam već uputio preporučeno pismo skupštini grada, u kojem sam tražio da se ograniči broj frizera i Java developera u Beogradu. Bilo je to pre par godina, i još nisam dobio zvaničan odgovor. Pa na šta to liči, da i Kurta i Murta mogu, kako im se prohte da se late tastature, besplatno downladuju J2EE i Net Bean i šta ? Sad smo isti ?

A verujem da bi mi baš bilo dobro, kada bi na primer svima ostalima bilo zabranjeno da se bave Eclipsom, Springom, EJB, JBos, Struts, J2EE, Android i slično. Samo ja i moji ortaci ! Ekstra ! A kad nam nešto ne odgovara, a mi blokiramo Brankov most.

( Svastika je frizerka, pa sam zato i za njenu branšu tražio. )
[ Hapless joint @ 27.03.2012. 10:34 ] @

Da, da, kapiram sta hocete da kazete ...

Kada se prosjaci iz gore navedenog primera voze taxijem sa isprosenih 50 dinara, onda je to primer uspeha samoregulisuceg trzista.

Kada posle njega vi udjete u taj taxi - nekog raspalog keca, jer ovaj od tih po 50 dinara ne moze nista drugo ni da kupi - prepunog prljavstine koju je ovaj trethodnik uneo, jer je ceo dan sedeo na trotoaru ... onda je to "ne valja narod".

Kada tom kecu u krivini izleti poluosovina, ili pukne celava guma, pa sletite u jendek i ispolomite lobanje ... onda je to "zaostavstina komunjarizma".

Kada taxista ugradi turbinu, pa vas klepa po usima ... onda se ne vazi "jaci i treba da tlaci", "neodgovorno je budalama ostavljati pare u dzepovima", "drzava duradi nesto po tom pitanju", "je l' te neko terao da se vozis bas tim taxijem" itd.


Je l' tako drugovi kapitalisti?

[ Shadowed @ 27.03.2012. 11:11 ] @
Razlikuj kapitalizam od kriminala i slobodno trziste od anarhije. To jesu razlicite stvari iako bi mnogi voleli da ih izjednace kako bi ih popljuvali.
[ mist @ 27.03.2012. 11:14 ] @
Druže marksisto, interesantno je vaše levičarsko diskriminatorsko ponašanje i gađenje prema onima za koje se deklarativno zalažete da im bude bolje. No ostavimo to po strani.

Upravo suprotno, slobodno tržište stvara konkurenciju, pa se svi trude da imaju što ispravnija, lepša, opranija vozila. Dok beli medvedi koji su zaštićeni licencama na zatvorenom tržištu upravo nemaju interes da poboljšaju uslugu jer znaju da su mušterije osuđene da koriste samo njihove usluge.

Kao primer ću citirati iskustvo jednog korisnika taksi usluga iz Pančeva, koje je podelio sa čitaocima jednog bloga:

Citat:
Pančevo je primer kako konkurencija blagotvorno utiče na korisnike, i baš se radi o taksi prevozu. Prvo je jedno udruzenje kupilo 30 glanc novih Škoda Roomster, onda se ppojavilo drugo udruženje sa 30 novih Škoda Oktavia, onda su i sva druga udruženja postavila visoke kriterijume kada je u pitanju kvalitet automobila, tako da sada možete biti sigurni da će te se u Pančevu voziti u čistoj i udobnoj limuzini sa klima uređajem (neće vam se desiti kao u Beogradu da vam na poziv stigne Zastava 128 u stanju raspada). Cene taksi prevoza su pristupačne a popust na poziv je čak 30%. To su zakoni tržišta, kada ne postoji nikakva administrativna kontrola već opstaju oni sa najboljim odnosom cene i kvaliteta.


Citat je iz 2007, tako da je moguće da su se pametnjakovići u Pančevu dosetili da primene Beogradski recept.

Citat:
Hapless joint
Kada taxista ugradi turbinu, pa vas klepa po usima ... onda se ne vazi "jaci i treba da tlaci", "neodgovorno je budalama ostavljati pare u dzepovima", "drzava duradi nesto po tom pitanju", "je l' te neko terao da se vozis bas tim taxijem" itd.
Je l' tako drugovi kapitalisti?


Taksativno:
- Na zatvorenom tržištu je taksista jači i ima priliku da tlači
- Zaista, neodgovorno je budalama ostavljati pare, zato gradske vlasti u BG u kartelu i koruptivnom savezu sa taksi udruženjima Beograda upravo to i rade -- otimaju budalama pare.
- Ne da država uradi, upravo suprotno, mi se borimo da država ne radi ništa, da se skloni sa tržišta, pa će sve biti lepo i ružičasto
- Terao te je da se voziš baš tim taksijem, jer je onemogućio ulazak na tržište ostalim taksistima koji bi voleli da se bave tom delatnošću i direktno ti je smanjio mogućnost izbora.

Je l' sad jasnije?


[ Braksi @ 27.03.2012. 11:21 ] @
govorimo o makroekonomiji ? Hehe:

Danasnja drzava sa regulativom ne dopusta prostu makroekonomsku racunicu. Najpre taxe, akcize i drugo. Pored toga, meni je smesno danas govoriti o trzisnoj ekonomiji kad se u srcu svake takve ekonomije nalazi jedno ogromno i najvece preduzetje koje se ponasa potpuno netrzisno - drzava !

Dakle sa jedne strane imate ljude koji se bore da opstanu u realnoj ekonomiji Adama Smitha, a sa druge strane jase ih kasta drzavnih faraona i faraoncica koji zive u Komunizmu.
[ Java Beograd @ 27.03.2012. 11:30 ] @
Posebna i specijalna glupost, izuzetna i nigde u svetu viđena je da taksista, kad dobije licencu, niko mu je ne može oduzeti, dok god on želi da je ima.

Ako već se ograničava broj licenci za taksiranje u Bgd, onda bi svaka licenca morala da ima rok trajanja. Na primer, godinu dana. Posle godinu dana, onda opet iz početka, tražiš licencu, i ako prema nekim parametrima (poznavanje grada, poznavanje kulture, kvalitet vožnje, kvalitet vozila) budeš bolji, onda dobiješ novu licencu, a ako ne - onda je dobije neko drugi.

Ovako, imamo taksiste sa zastavom 101, neuredan, neokupan, zarastao u bradu, puši u kolima (!), ali ima licencu ! I drži je dok mu se prohte.

Zatim, da li treba voditi evidenciju koliko jedan "licencirani" zapravo vozi tj. radi ? Što bi on radio kad mu se ne prohte ? Što bi on izlazio na ulicu kad je kiša da mu se prlja auto i da mu mušterije unose blato ?! Jok. Sačekaće malo, pa će onda da radi.
[ Braksi @ 27.03.2012. 11:48 ] @
Citat:
Posebna i specijalna glupost, izuzetna i nigde u svetu viđena je da taksista, kad dobije licencu, niko mu je ne može oduzeti, dok god on želi da je ima.


Ma nemoj.

New York, prestonica kapitalizma. Taxi licence prenose se sa kolena na koleno, a nove se ni ne izdaju. Kosta $$$$$.
[ Java Beograd @ 27.03.2012. 12:10 ] @
Citat:
Braksi: New York, prestonica kapitalizma. Taxi licence prenose se sa kolena na koleno, a nove se ni ne izdaju. Kosta $$$$$.
Ovu glupost, zajedno sa glupošću da "čitav Njujork ima samo 5.000 taksista" izrekao je pre puno godina neki glavonja iz Beotaksija (ne sećam se imena, ali znam da ima neuobičajeno prezime). I tako se te gluposti prenose sa kolena na koleno, kad god se postojećim taksistima "digne" da ne dozvole da iko drugi radi njihov posao u Bgd ili da nedajbože neko taksi udruženje spusti cene.
[ Bojan Basic @ 27.03.2012. 12:24 ] @
@Java Beograd:

http://en.wikipedia.org/wiki/Taxicabs_of_New_York_City
Citat:
Medallion taxicabs are named for the official medallion issued by the TLC and attached to a taxi’s hood. The medallion may be purchased from the City at infrequent auctions, or from another medallion owner. Because of their high prices (often over $700,000) medallions (and most cabs) are owned by investment companies and are leased to drivers ("hacks"). An auction was held in 2006 where 308 new medallions were sold. In the 2006 auction, all medallions were designated as either hybrids (254) or handicap accessible (54) taxis. In October 2011, due to the longtime trend in the medallions' supply and demand, auction prices first topped $1 million.


A što se tiče ovog:
Citat:
Java Beograd:
Posebna i specijalna glupost, izuzetna i nigde u svetu viđena je da taksista, kad dobije licencu, niko mu je ne može oduzeti, dok god on želi da je ima.

da vidimo šta kaže Odluka o auto-taksi prevozu Skupštine grada Beograda:
Citat:
Član 17.
Preduzetniku prestaje važnost odobrenja iz člana 6. stav 1. ove odluke u slučaju:
1. odjave,
2. ako prestanu da postoje uslovi iz člana 8. i 10. ove odluke,
3. da jednom godišnje ne izvrši ispitivanje pogodnosti za vozilo klasifikovano u
klasu "I", najkasnije danom isteka važnosti potvrde o pogodnosti i klasifikaciji
vozila, u skladu sa odredbama ove odluke,
4. da jednom u šest meseci ne izvrši ispitivanje pogodnosti za vozilo klasifikovano
u klasu "II", najkasnije danom isteka važnosti potvrde o pogodnosti i klasifikaciji
vozila, u skladu sa odredbama ove odluke,
5. da je pravosnažnom sudskom presudom osuđen po osnovu uvećane naplate od
propisane članom 31. ove odluke i
6. u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Desi li se tebi ikad, ali ikad, da proveriš pre nego što nešto napišeš? Naročito rečenice u kojima se pojavljuju reči „nigde“, „nikad“ i sl.? Ne znaju još svi da su tvoje poruke sastavljene isključivo da izgledaju senzacionalistički, a manje je bitno da li imaju veze s mozgom. No dobro, potrudiću se da redovno upozoravam ljude na ovu tvoju osobinu, pa će valjda naučiti da te ne uzimaju za ozbiljno.
[ Java Beograd @ 27.03.2012. 12:40 ] @
Ovlaš čitaš, ili ni ne čitaš šta pišem. Ili čitaš samo ono šta ti se sviđa, pa izvučep ponešto iz konteksta. I ja upozoravam ljude na tvoju ružnu osobinu.
- Poenta je da licenca nije vremenski ograničena. Ako možeš da skapiraš šta to znači.

Svako poređenje Bgd tasi kaubojštine sa Njujorškim Yello Cab sistemom taksiranja, je u najmanju ruku smešno, jer je to skroz drugačiji sistem. Tako, svi ovo tvoji citati prosto, nemaju svrhu.
[ Bojan Basic @ 27.03.2012. 13:12 ] @
Citat:
Java Beograd:
- Poenta je da licenca nije vremenski ograničena. Ako možeš da skapiraš šta to znači.

Da, mogu da skapiram. To znači da ti licenca može biti oduzeta, po mnogim osnovima, a samo ako poštuješ određena pravila trajaće ti neograničeno. Dakle, ovde:
Citat:
Java Beograd:
Posebna i specijalna glupost, izuzetna i nigde u svetu viđena je da taksista, kad dobije licencu, niko mu je ne može oduzeti, dok god on želi da je ima.

jesi lupio samo tako.

Citat:
Java Beograd:
Svako poređenje Bgd tasi kaubojštine sa Njujorškim Yello Cab sistemom taksiranja, je u najmanju ruku smešno, jer je to skroz drugačiji sistem.

Možda je skroz drugačiji sistem, ali ono što je zajedničko jeste činjenica da i tamo licenca nije vremenski ograničena (i ne samo to, nego se može čak i naslediti, ili prodati trećem licu). Dakle, ovde:
Citat:
Java Beograd:
Posebna i specijalna glupost, izuzetna i nigde u svetu viđena je da taksista, kad dobije licencu, niko mu je ne može oduzeti, dok god on želi da je ima.

jesi lupio samo tako. (To ti je Braksi već pomenuo, a ti prosto prokomentarisao kako je u pitanju „glupost nekog glavonje od pre puno godina“. Sad vidimo da nije u pitanju glupost nikakvog glavonje, već lako proverljiva činjenica. I ti, umesto da lepo priznaš grešku, sve što imaš da kažeš jeste da je „to skroz drugačiji sistem“?! Daj, takva argumentacija je možda dolična petogodišnjacima u pesku ispred kuće, ali za odraslog čoveka predstavlja ozbiljno blamiranje. )
[ deerbeer @ 27.03.2012. 13:20 ] @
Citat:
@Bojan Basic
...a samo ako poštuješ određena pravila trajaće ti neograničeno.

Sto se tice oduzimanja licence zakonski mozda i nije u pravu ali prakticno i realno jeste itekako .
Clan 10 po kome se oduzima licenca :
Citat:

11. da je vozilo bez oštećenja i čisto;
12. da poseduje klima uređaj i

Kad bi isli redom samo po ova 2 kriterijuma bez licence bi ostalo njih polovina a svi ipak i dalje voze .. Prema tome i ne lupeta nego zbori istinu :)
[ Bojan Basic @ 27.03.2012. 13:25 ] @
Mi i pričamo o pravnoj regulativi. Ako se ona u praksi ne sprovodi, to jeste problem, ali ne menja činjenicu da je u pravnoj regulativi ove materije oduzimanje licence i te kako predviđeno.
[ mmix @ 27.03.2012. 13:30 ] @
Citat:
mist: Kao primer ću citirati iskustvo jednog korisnika taksi usluga iz Pančeva, koje je podelio sa čitaocima jednog bloga:
...
Citat je iz 2007, tako da je moguće da su se pametnjakovići u Pančevu dosetili da primene Beogradski recept.


Dosetili su se, sad imaju minimalnu cenu "propisanu" od grada i ukinut je popust na poziv, cene su otisle gore, start je jeftiniji nego u beogradu ali je km skuplji tako da je za neke moje uobicajene rute cena otisla skoro duplo gore. Ni ja ni iko koga znam vise ne koristi taksi kao pre a taksisti kukaju kako nemaju posla. Tako to ide valjda, obogatili su se do jaja svojim kartelom.
Beogradski taksi da ne pominjem, to bojkotujem vec duze vreme.
Sad cu uskoro do Uzica pa da vidim dal su se i tamo "dosetili"


Inace, ne vredi da poredite BGD sa NYC, medaljoni u samo sistem za "hail" taksiste, iliti kod nas popularno zvano "na kvaku" jer su oni jedini kojima je dozvoljeno da pokupe musterije na ulici. Nemanje medaljona ne iskljucuje taksiranje na poziv (ugovoreno) sto je uglavnom sistem koji se koristi kod nas. razlog za uvodjenje medlona je bio vise u vidu prevencije kriminala od strane laznih taksista nego formiranju kartela, sto je osnovna motivacija kod nas.
[ mist @ 27.03.2012. 13:31 ] @
Stvari stoje gore nego što sam mislio

Zakon o prevozu u drumskom saobraćaju Sl. glasnik 31/2011

http://www.paragraf.rs/propisi...ozu_u_drumskom_saobracaju.html

Član 23

Citat:
Cena usluge u gradskom i prigradskom prevozu i auto-taksi prevozu utvrđuje se posebnim aktom koji donosi opština, grad i grad Beograd.


Član 36

Citat:
Opština, grad i grad Beograd svojom odlukom utvrđuju i usklađuju ekonomski najnižu cenu u okviru taksi tarife po kojoj se auto-taksi prevoz mora obavljati na njenoj teritoriji.


[ mmix @ 27.03.2012. 13:39 ] @
Nije valjda da nisi znao za to, bilo je ovde vise puta prica o tome (tj svaki put kad nadobudni taksisti izblokiraju beograd). Grad stiti cenu taksistima u isto vreme dajuci im privilegovan polozaj u sistemu javnog saobracaja (upotreba bus traka, itd).
[ mist @ 27.03.2012. 14:08 ] @
Mislio sam da je to lokalna dosetka beogradskih vlasti. Nisam pretpostavljao da je republički zakon.

Inače, negde sam čuo podatak da u Srbiji država reguliše 30% svih cena. Mislio sam da je sigurno greška. Sad sam ipak sklon da poverujem u to.
[ Shadowed @ 27.03.2012. 14:37 ] @
Citat:
mist: Mislio sam da je to lokalna dosetka beogradskih vlasti.

Nije, nije :) Ima to i u NS-u. Ja se svako malo preganjam sa nekim taksistom na 021 sajtu na tu temu :) Mnogo je smesan.
[ Java Beograd @ 27.03.2012. 14:45 ] @
- U Bgd svaki taksista ima svoj taksi. Kad mu se ne radi, on ostane kući i grad Beograd ima jedno taksi prevozno sredstvo manje na ulicama. Ako njega mesecima mrzi da radi, a ima licencu, onda grad mesecima ima jedno taksi vozilo manje. Ili godinama.

- U Njujorku postoji više velikih Yellow Cab taksi garaža, a taksista nema svoj auto. Kad taksista reši da radi, dođe u garažu, sedne u prvo slobodno vozilo, i taksira. Kad završi, on vozilo vrati u garažu. Kad ga mrzi da radi, nema veze, ima ko ko hoće da vozi, pa u Njujorku nema manjak taksi vozila.

Treba biti posebno ograničen i upoređivati jedne licence sa drugima.

- Medallion taxi cab i black car services su posebne dopune sistemu taksi prevoza u NY. Nisu običan taksi jer ne smeju da primaju putnike na ulicama. Za njih se licence prodaju na aukcijama, i zbog ogromne cene, vlasnici licenci su najčešće firme, koje licence iznajmljuju pojedincima, naravno na određeni period, što opet nema nikakve veze sa licencama, onakvim kakve su u Beogradu.

Dakle, bilo kakvo upoređivanje broja taksista u Bgd i NY je naprosto smešno. To je onaj Armuš (setih mu se prezimena) uradio jednom i te gluposti oko licenci vazda potežu taksisti iz raznih udruženja kad traže svoja "prava" zanemarujući da ostvarivanje prava mora da ide uporedo sa isšunjavanjem obaveza.

@Bojan Basic
Ja koristim svakodnevni rečnik i kad kažem "nigde u svetu" naravno da ne znam kako funcioniše taksi na Fijiju ili u Fracuskoj Gvajani, ili u Rusiji u vreme Staljina. Niti su takva cepidlačenja bitna za diskusiju na temi.
Ne kapiram tvoju bolesnu opsesiju da me prozivaš na mnogim temama i komentarišeš moje reči izvučene iz konteksta i onda copy-pastuješ kojekakve nebulouze da bi meni nešto dokazao ! WTF ?! Možeš jednostavno da napišeš svoje mišljenje na temu, a da se meni skineš sa klinca.

[ Hapless joint @ 27.03.2012. 17:41 ] @
Ja za koji god grad sam cuo u tom vasem "pravom" kapitalizmu na Zapadu, ni u jednom nije broj taxija prepusten "slobodnom trzistu", pa uraaaa taxiraj ko god hoce, a trziste ce samoregulisati broj onih koji prezive i onda ce stranke dobiti najbolju uslugu i bla-bla-bla.

Broj taxija svuda odredjuju gradski oci na osnovu studija koje izradjuju saobracajni fakulteti isl. a koje ovi analiziraju po broju stanovnika, povrsini grada, organizovanosti ostalih vidova saobracaja itd...

Odakle vam ideja da je to prepusteno "slobodnom trzistu"?


Citat:
mmix: ... dajuci im privilegovan polozaj u sistemu javnog saobracaja (upotreba bus traka, itd).


Nisu to "bus trake", vec zute trake koje sluze za javni gradski prevoz, a taxi to jeste - javni gradski prevoz.
Otkad postoje im je to namena i koriste ih i taxi vozila, osim tamo gde je to zabranjeno saobracajnim znakom.


Citat:
mist: Ne valja to što se zalažem za slobodu? Sloboda je loša? Za koga?


Pa nije sloboda to da radi ko sta hoce, vec je naprotiv ogranicavanje slobode pojedinca da radi sta hoce, a za dobrobit zajednice kojoj i taj pojedinac pripada.
To je u stvari sustina civilizacijskog procesa i prostije receno se naziva solidarnoscu.

Sloboda je odsustvo straha.
Pa i tvog straha da ne zagines u taxiju, jer je i taxista mozda, da bi opstao na "trzistu", posegnuo za tim da danas vozi neispravan auto, ili mu je mozda mozak nedovoljno ispravan za voznju jer je opterecen svojim strahom i razmisljanjima o kreditima i o tome kako opstati na "slobodnom trzistu" koje cini njegov strah, njegov auto i njegov zivot.

[ Odin D. @ 27.03.2012. 18:51 ] @
^ Jadni mali kapitalisticki taksista istraumiran i unezvjeren na granici nervnog sloma vozi ladu staru 20 godina u raspadnutom stanju, dok njegov socjalisticki kolega krstari u 2 godine starom mercedesu, bezbrizan i rasterecen od briga nasmijan staje ispred pjesackog prelaza pustajuci bakicu da predje ulicu i smjeseci se upucuje klimoglave razdraganim socjalistickim prolaznicima veselim sto vide svoga dragog komsiju i prijatelja....
[ Bojan Basic @ 27.03.2012. 19:22 ] @
Citat:
Java Beograd:
@Bojan Basic
Ja koristim svakodnevni rečnik i kad kažem "nigde u svetu" naravno da ne znam kako funcioniše taksi na Fijiju ili u Fracuskoj Gvajani, ili u Rusiji u vreme Staljina. Niti su takva cepidlačenja bitna za diskusiju na temi.

I ja svakodnevno koristim srpski jezik, pa vidiš, meni „nigde u svetu“ znači baš to — nigde u svetu. Prvi put čujem da postoji i neko drugo značenje reči „nigde“, a bio sam uveren da mi je upućenost u srpski jezik jedna od jačih strana.

Ali dobro, sad smo bar saznali: kad ti napišeš „nigde u svetu“, to ne znači ama baš ništa, služi samo da pojača senzacionalizam tvoje poruke. Zahvaljujem na iskrenosti.

Citat:
Java Beograd:
Ne kapiram tvoju bolesnu opsesiju da me prozivaš na mnogim temama i komentarišeš moje reči izvučene iz konteksta i onda copy-pastuješ kojekakve nebulouze da bi meni nešto dokazao !

To „nigde u svetu“ ovde je čak sporedna stvar. Bitnije od toga je da si sav pun sebe napisao kako beogradskim taksistima niko ne može oduzeti licencu. Ja ti na to lepo priložio odsečak iz zvaničnog dokumenta kojim se reguliše dotična materija, a gde se nadugačko i naširoko objašnjava kada se sve licenca oduzima. I sad ja ispadoh bolestan, a citat zvaničnog dokumenta za tebe je „copy-pastovanje kojekakve nebuloze“?! Genijalno.

Citat:
Java Beograd:
Možeš jednostavno da napišeš svoje mišljenje na temu, a da se meni skineš sa klinca.

Sve što napišeš ovde podložno je javnom komentarisanju, žao mi je. Kad u želji za što većim senzacionalizmom tresneš glupost poput ove gore „niko im ne može oduzeti licence“, strašno me svrbe dlanovi da drugim članovima — koji bi ti možda nekim slučajem i poverovali — demonstriram koliko je takva senzacionalistička izjava šuplja sa svih frontova. Ali ako ti je za utehu, nemoj to smatrati ličnim, jednako bih reagovao i da je bilo ko drugi ovako nešto napisao.

No evo, ispunjavam ti želju pa ti se, bar za ovu temu, „skidam s klinca“. Rekao sam i potkrepio šta sam imao, sada neka svako za sebe oceni šta je ovde realnost a šta senzacionalistička propaganda; ja se povlačim iz teme. Vidimo se kad se sledeći put budeš senzacionalistički razbacivao šupljim izjavama.
[ Braksi @ 27.03.2012. 20:18 ] @
http://www.economist.com/node/21547288
[ mist @ 27.03.2012. 22:03 ] @
Braksi, dobar članak u Economistu. Ispade da je Teheran najbolji. Pa ti vidi :)

Nego, kao što ti već rekoh ranije, EU i jeste socijalistička tvorevina. Preregulisani mastodont koji iz dana u dan zbog toga gubi bitku u globalnoj konkurenciji. Ali ne sekiram se ja za njih. Mislim da će na vreme da se opamete.
[ c faza @ 14.07.2012. 12:09 ] @
I ja sam izlevacen na aerodromu u Beogradu. To je ono kada znate da vas levati, ali odlucite da ne pravite scenu za par eura, jer ne znate da li ste u pravu.
Taksista mi je u zoni dva naplatio uz cijenu voznje i cijenu za dodatne kofere. Sad znam da sam ispao magare. Vrijedi li ih prijaviti njihovom udruzenju ?
[ etjen @ 14.07.2012. 13:54 ] @
vredi, što više prijava - to će manje krasti
[ Hapless joint @ 14.07.2012. 17:45 ] @
Pa prtljag se u taxiju naplacuje ... osim licnog, a 2 kofera se bas i ne bi mogla svrstati pod licni prtljag.
Ne postoji utvrdjena tarifa za naplatu prtljaga (prema kolicini i vrsti istog, duzini voznje itd.) i ona je stvar dogovora, te je stoga taxista duzan da se unapred, pre zapocete voznje dogovori sa strankom oko cene za prtljag.
A ni tebi - sto ovde na forumu vole da kazu - niko nije branio da pre zapocete voznje pokrenes to pitanje.

Ako ti je za 2 kofera naplatio 2 evra i ako je bila neka duza voznja u pitanju, onde te i nije bog zna koliko "izlevatio".

Do zabune u ovakvim situcijama dolazi zato sto taxisti u 99% slucajeva ne naplacuju prtljag, a onda kada u 1% slucajeva hoce da ga naplate straka misli da je taxista "levati", jer se 100 puta do tada vozila taxijem i niko joj nikada nije spominjao neko naplacivanje prtljaga.

Morate uzeti u obzir da je prtljag nekada 2 kofera, ali je i nekada za Peru zidara to 4 dzaka cementa, a za Ziku automehanicara blok motora iz koga curi ulje, a za gospodjicu Cicu servis za rucavanje iz doba dinastije Ming ... pa kad taxisti izleti ker ispred auta i on naglo zakoci i polupa taj servis, onda taj servis neko mora i da plati gospodjici Cici.
[ milivoje t @ 23.07.2012. 12:05 ] @
ja cu ti reci sta je resenje za izbegavanje neprijatnosti. nemoj da koristis taksi sa beogradskog aerodroma.

pozovi nekog prijatelja ili rodjaka da dodje po tebe kolima, ako nemas tu mogucnost, pozovi neku od limuzinskih firmi iz beograda koje vrse aerodromske transfere, svaki hotel saradjuje sa nekom od njih.

mozda mislis da je to skuplje od aerodromskog taksija, verovao ili ne nije! ja redovno koristim ovu uslugu: http://limoservice.rs/our-services/airport-transfer-belgrade/ usluga u kojoj te saceka tvoj licni sofer na dolascima, smesti u automobil koji je jedan od tri nemacka premijum brenda, auto koji je cist, namirisan, prostran, odveze te na trazenu adresu. sve to bez iznude nekih dodatnih troskova i sl. kosta isto kao aerodromski taksi za zonu 2.
toliko o tome.
[ Vasastajić @ 23.07.2012. 12:17 ] @
Bravo, milivoje, u poplavi raznoraznih secikesa i jajara od taxi prevoznika, ova informacija zlata vredi.
Ide u bookmarks iz o'ma!
A telefon u imenik.