[ joojant200 @ 26.10.2012. 21:01 ] @
Pokvarila se ves masina wa36080 Gorenje - pise greska 4.
Pokrenuo test program i ide:
Self test OK, door OK, NTC OK, water OK, water sensor NO.
Sledece bi trebalo da ide:
"Washing and heating (text on top line WASHING)
- Washing: 15’’ON / 5’’OFF / 15’’ON/5’’OFF
- 3 times repeats washing
- last wash is in spin direction and without pause
- Heater ON all time of washing
All together is 75’’. After this time switch OFF heater,
washing goes to spinning.
Spinning with water (text on top line SPIN)
- 40’’ spin from 50rpm to max.50 rpm
(or speed define with Pad’s, if is lower that 500 rpm)
- wait to drum stop"

Ali to preskoci ne pise ni washing ok ni washing error, vec krene na sledeci test i tu napise gresku:DRAIN ERROR i stane.

A u praksi pumpa vodu ali ne okrece dobos.


Ja sam totalni noob za ves masine - prvi put sam je danas otvorio, ali idem logikom kad znas da popravljam nesto, isti je princip se moze primeniti na bilo sta ;)
I krenem, prvo ocistim pumpu, bila 2 novcica u njoj ali nije to, onda sam otvorio crevo sto ide iz bubnja i u njemu nasao zicu od grudnjaka zakacenu za dobos. Moglo bi biti to, ali reko idem sutra da kupim i crevo posto je puno kamenca.
Sad kod creva me buni jedna stvar - unutra je loptica a ja ne znam da li to treba tako da bude - ili sam nasao kvar? :)
U prilogu je slika.
[ Vasastajić @ 26.10.2012. 22:16 ] @
Što se te loptice tiče, nisi našao kvar.
[ joojant200 @ 27.10.2012. 20:25 ] @
Da li je problem u cetkici?
[ test1234 @ 28.10.2012. 03:56 ] @
Naj verovatnije da su novcici problem, pogotovo 5-dinarka, tacno je prečnika kao crevo i potpuno ga blokira. Voda ga navuče tacno tako da napravi čep.

Koja je WA 36080 ili WA 63080 ?
[ joojant200 @ 28.10.2012. 08:04 ] @
63080 - typo

Kad se menjaju cetkice odem u prodavnicu i kupim ceo taj set sa prethodne slike ili treba da monitram cetkice na drzace?

U kom crevu treba da trazim novcic?
- crno sam zamenio novim.
- sivo (od pumpe) mi nije neki problem da skinem?
- belo (sto ulazi u crno) bi jako voleo da skinem ali ne znam kako da mu pridjem - odgore ima posuda sa deterdzentom?


[ test1234 @ 28.10.2012. 08:31 ] @
Skines celu pumpu sa filterom i lepo pazljivo pregledas. Posto si crno crevo zamenio, pregledaj filter, onaj deo na koji se navlači sivo crevo, hoce i tu da se zaglavi novčić, pregledaj i samo sivo crevo, cesto u njga udje novčić i stane negde na pola. Hoce i u bubnju da bude carapica ili nesto slicno a ne moze od loptice da sidje u filter. S obzirom da si mašinu okrenuo naglavačke moguce je da je to sada "pobeglo" dublje u mašinu. Mislim da su ona dva novčića sto si ih vec izvadio pravila problem.
[ joojant200 @ 28.10.2012. 09:23 ] @
Pogledao - sve je prohodno.

Trenutno:
Pod 1. sumnjam na cetkice - to cu probati u ponedeljak da kupim.
Pod 2. na programator - izvadio sam ga - fizicki se ne vide ostecenja tipa da je nesto eksplodiralo. Oko malog trafoa se vidi dosta crnog (prasina ili garez) ali nisam ubedjen da je pokvaren.

Sekundarni kvar od ranije je sto je masina 'curkala' na pod bas u uglu gde je posuda za deterzent, pa sam zato zainteresovan kako da dodjem do tog dela i creva ispod - ali mi nije jasno kako se to skida - a da moze posle da se vrati nazad?
[ ivan_sim @ 28.10.2012. 09:37 ] @
Ako ti je cetkica ona sa slike gore, onda ih menjaj obavezno.
[ mugi junuzovic @ 28.10.2012. 17:06 ] @
U prvom postu ste naznačili:
"U praksi pumpa vodu ali ne okreće doboš", što proizilazi da ste isprobali tu funkciju i nije do pumpe niti da su crijeva začepljena i ta dilema je otklonjena.
Što se tiče ne vrtenja bubnja Lijevo-Desno , prvo probati podesit iprogramator na centrifugu pa vidjeti da li će centrifuge biti tj vrti li motor. Javi nam šta si uradio ........
[ joojant200 @ 30.10.2012. 06:25 ] @
Zamenio cetkice i radi.
Hvala svima na savetima i pomoci :)
[ Windows2 @ 06.11.2012. 17:03 ] @
Da se i ja ubacim. Gorenje apollo r matorija od mene (najmanje 40 godina stara), pri proslom pranju sam stavio previse vesa i zakucala je sto se kaze kod sporog okretanja, a na centrifugi je htela da okrece. Okrenuo sam je i video da je kais olabavljen, pomerio sam komplet motor za jedan cm i tako zategao kais, ali i dalje nece sporo da okrece, samo radi centrifuga. Kad treba da se okrene samo se zacuje jak zvuk "klap" kao da udari nesto i nece da vrti, a iz motora se cuje samo zujanje. Kad okrecem rucno programator izbacuje i uzima vodu sve regularno ali nece da se okrece. Desi se samo da malo krene i napravi jedva pola kruga i onda zariba i samo zujanje, i svaki put kad treba da napravi okret samo se cuje taj udarac i nista, a na centrifugi pici. Inace to sam sve isprobao i sa skinutim kaisem i znaci problem je jer nece motor da zavrti uopste.
Rukom lezajevi idu na motoru ali su trosni jer su dosta bucni, ali nije bio problem do sad da tako pere, a sad nece. Zna li neko sta bi mogao da proverim, nemam unimer nazalost. I da napomenem da sam kod pretproslog pranja podigao nivo vode preko hidrostata, on je onaj prastari sa samo jednim vijkom. Help!
[ Vasastajić @ 06.11.2012. 21:34 ] @
Ajde daj prvo napiši ovde i kom se programatoru radi, PG...
...skineš gornji pokolopac i pročitaš oznaku na programatoru.
Mogle bi biti dve stvari u pitanju, pregoreli navoji za mućkanje/pranje ili crkao startni kondenzator, ali to može biti samo ako u mašini postoje DVA kondenzatora, obzirom da kažeš da ti centrifuga radi.
[ Windows2 @ 06.11.2012. 21:56 ] @
Ja to sve volim da slikam kad radim nesto sa zicama kao forenzicar. Jedino tako sa sigurnoscu znam koju zicu gde treba da vratim i kako je tacno sve bilo montirano.



A da ne bude zabune, kada sam rekao da rukom okrecem programator i da nece da vrti mislio sam da motor nece da vrti, a ne programator. On se okrece, lepo krcka i napreduje kao sto je i uvek.
Otkrio sam da je crevo za dovod iz elektroventila prslo i da je voda sikljala a dole kod motora je sve bilo mokro, mozda je i to pokvarilo motor?
Najsveziji update je da sam skinuo motor i bacio pogled unutra, ne primecujem da je ista gorelo. Onda sam ga vratio i pustio sam ga bez kaisa da na prazno vrti i odjednom je proradilo, ali vec posle 5-6 krugova tamo i ovamo poceo je da trokira i usporeno da okrece, sve dok ponovo nije zakucao.
Samo jedan kondenzator ima.
[ ognjeni_zmaj @ 06.11.2012. 22:01 ] @
Ako su na motoru limene dekle verovatno je na zadnjoj klizni sinter ležaj a ako je on razlokan motor hoće tako da"zakuje"...
[ Windows2 @ 06.11.2012. 22:17 ] @
Evo motora iz dva dela:



Lezaj koji "rezi" ali i dalje okrece je onaj na levom delu slike na osovini. I koliko vidim to je jedini koji postoji, ne desnom delu je samo ubacen metalni prsten u koji ulazi ova osovina sa turbinom. Ili mozda i taj deo treba da se vrti? Koliko vidim uopste tu nema sta da se vrti?
[ test1234 @ 06.11.2012. 23:23 ] @
Umesto tog metalnog prstena/biksne se postavi drugo deklo sa lezajem i za svaki slucaj promeni i kondenzator. To bi trebalo da bude dovoljno.
[ mugi junuzovic @ 07.11.2012. 11:41 ] @
Pa ako možeš da vrtiš rukom motor onda nije do ležajeva biće da je namotaj od mješanja stradao.....
[ Windows2 @ 07.11.2012. 11:51 ] @
Toga se i ja pribojavam. Sta ako nije kondenzator vec motor. Zaboravio sam da kazem da je tom prilikom kad je prestao da se okrece nesto zasmrdelo na izgoreno, tako da je verovatno do motora. Auh ostadoh bez ves masine...
[ Vasastajić @ 07.11.2012. 12:00 ] @
Iz svega što si do sada rekao, pregoreo je navoj mućkanja garant.
[ Windows2 @ 07.11.2012. 12:10 ] @
Moze li se to namotati-viklovati, kako se vec kaze? Na masini pozadi stoji nalepljena zabeleska od servisera, pise da je vikovan motor 1999-e. Ne znam koliko to kosta i da li se da popraviti, ali ako treba motor to se onda ne isplati za ovakvu starudiju jer koliko vidim nema jeftinijeg motora od 1500 dinara i to polovnog.
[ Vasastajić @ 07.11.2012. 15:51 ] @
Pa kupuj taj motor ako je 1500 din.,i ako je ispravan!
To ti je džabalesku, inače viklovanje dođe oko 3-4000 din.
[ Windows2 @ 07.11.2012. 18:39 ] @
Prostudirao sam malo i drugu temu i pokusao ovo: http://www.elitemadzone.org/p655829

Kad prikacim kond na 220 pa ga skinem i spojim kontakte odvijacem bljesne doooobra varnica! Ali sijalica ne svetli ni malo!
Dal to opet moze da znaci da je do kondenzatora? Mislim mozda smaram ali jbg nema se ne moze se. Najlakse bi bilo da zovem majstora da on to izmeri i ustanovi sta je ali nemam love.
Sad sam probao jos jednom da startujem masinu i ista je situacija. Samo sam probao rukom malo da potpomognem okret i motor krene na jednu sekundu i opet zakuca. A vidim da je u toj drugoj temi covek imao maltene iste simptome i da se ispostavilo da je do kondenzatora.
Buni me to sto je motor na kratko bio proradio pa se sve opet vratilo na isto. A kako moze da radi ako su prekraceni namotaji?
Kockacu se na najjeftiniju varijantu i uzecu kond od 300 dinara pa kud puklo da puklo.
A evo i guarane:
[ Vasastajić @ 07.11.2012. 20:08 ] @
Nemoj da bacaš pare za kondenzator, jer da on nije ispravan ne bi ti radila ni centrifuga.
Sasvim je dovoljan podatak za dijagnozu pregorevanja taj što ti je procurela voda na motor i uvek prvo stradaju namotaji za mućkanje/pranje veša, jer se prilikom viklovanja radi prvo namotaj za centrifugu, pa preko njega namotaji za levo-desno, odnosno mućkanje i zato oni po pravilu prvo stradaju kod nekontrolisanog curenja vode.
Ovde imaš šemu vezivanja motora i kondenzatora na mrežu, pa da bi se 100% uverio u čemu je problem, prevrni mašinu na bok, na onu stranu na kojoj se nalazi pumpa za izbacivanje vode i skini motor sa mašine.
Za prevrtanje mašine koristi spoljnu gumu od auta, jer se mnogo lakše radi tako, a i ne oštećuješ mašinu.
Skini i kondenzator i žicama, na koje si montirao kontakt papučice, poveži motor i kondenzator kao na donjoj slici, jer su to kontakti za mućkanje, dakle na 1 i 2.
Ne dirajući zajedničku fazu na kontaktu 4 , zamenom mesta paučicama na kontaktima 1 i 2 menjaš i smer obrtanja motora.Ovo ti kažem zato što je moguće da pregori samo jedan smer, a da drugi radi, pa ćeš tako moći i to da proveriš.
Jako bi dobro bilo da pre svega proveriš eventualni proboj navoja na masu om metrom, podešenim na najveći otporni opseg (x 1000 ili čak 10.000 ako ima), jer ako ti kazaljka pokaže nekakav otklon onda otpada svaka dalja provera,jer je motor pregoreo i tom prilikom probio na masu.
Jedan kontakt instrumenta nasloniš na masu motora, a drugi na 1 pa na 2, ni u jednom slučaju kod ispravnog motora ne sme da bude nikakvog otklona, možda samo malo ako instrument ima opseg x10.000
E, sad, može biti da navoji međusobno probiju, a da ipak ne probiju na masu, pa bi u tom slučaju trebalo proveriti otpor između zajedničke faze, kontakta 4, i kontakata 1 i 2 gde bi otpor trebao da bude identičan, zaboravio sam tačno koliko oma, ali ako te interesuje mislim da ima i o tome reči na temama, pa pronađi pretragom.
Kako god, 1.500 din. za ispravan motor uopšte nije mnogo i vredi ga zameniti u toj mašini, stim što ćeš mu onda staviti i zaštitu od vode preko njega u toku montaže.
[ Windows2 @ 07.11.2012. 20:35 ] @
E hvala na ovako izdasnom postu, probacu pa javljam rezultat. Ja sam krenuo linijom manjeg otpora nadajuci se da ipak necu morati da puknem za neku vecu sumu i da je samo kondenzator a ne motor.
Inace unimer nemam a da ga kupim samo da bi ga upotrebio sad i mozda jos 3-4 puta u kuci to je opet 700-800 dinara koliko kosta najjeftiniji. A zastitu od curenja vode je imao, to je verovatno majstor koji je zadnji popravljao jos pre 12 godina stavio. Nabudzio je neku crvenu plastiku preko koje je stavio isecenu plasticnu flasu, evo kako to izgleda:



Samo kad bi uspeo da ustanovim tacno sta je da znam na cemu sam i sta mi je ciniti. Ovako ne mogu ni da je prodam kao ispravnu jer ne znam dal je motor, programator ili nesto trece.
[ Vasastajić @ 07.11.2012. 21:50 ] @
Koliko vidim upravo je to parče plastike od flaše uzrokovalo problem, jer ima nagib ka prorezima i voda je kroz njih curela na motor.
U nedostatku tih zaštita stavljao sam alu-lim, onaj od štamparskih matrica, a proreze oko ušica motora zalivao silikonom.
Imaš kod Kineza mali unimer za 150 din. sa skalom, koji će ti sasvim solidno poslužiti i sada, a i ubuduće i to za male pare.
Na ovakav mislim:

Nije ništa posebno, ali kol'ko para, tol'ko muzike, a vrši pos'o.
[ Windows2 @ 07.11.2012. 22:51 ] @
Nisam znao da ima za 150 dindzi! Kupujem obavezno.
Ali pre nego sto se eventualno samoubijem jos jedna provera. Evo sa cime raspolazem:



Stopice sa konda idu na 1 i 2 to sam shvatio. Ali sta sa ovim delom koji ide u 220v? Imam ovaj gajtan sa plavom i braon zicom i jednu stopicu.

[ Vasastajić @ 08.11.2012. 06:58 ] @
Treba ti ukupno 5 stopica ili već montiranih na žicu, od neke stare mašine,bilo čega drugog ili ih kupi pa ih sam pritegni na žicu kleštima.
Jedan kraj od tog crnog gajtana,na koji si prethodno montirao stopicu,nebitno koja boja, navučeš na kontakt 4 i njega do kraja operacije više ne diraš , drugi kraj tog crnog gajtana(samo ga malo duže blankiraj od crne izolacije,a osnovnu,plava-braon ,svejedno, blankiraj oko 2 cm da lakše radiš)namotaj na vrat papučice žice od kondenzatora,opet nebitno na koju boju,plava ili zelena,i pritegni to izolir trakom.
Ne vidim dobro na slici, ali čini mi se da su ti drugi krajevi tih, plave i zelene, žice već navučene na kontakte kondenzatora, ako je tako onda sada imaš s druge strane dva kontakta, jedan samo sa kondenzatora, a kod drugog spojeni su papučica druge žice sa kondenzatora i crnog gajtana.
To su kontakti koje navlačiš na kontakte motora 1 i 2 i zamenom njihovih mesta menjaš smer obrtanja motora.
Gledaj da ti motor nekako bude pričvršćen pre nego ga priključiš na napon, jer hoće da trgne kad krene, da ti ne bi pomrsio žice ili te uplašio svojim nekontrolisanim rotiranjem.
Kada te dve žice prebaciš na kontakte motora 3 i 5 (srednji par) zavrteće ti se centrifuga i ispravan smer vrtnje je u smeru kazaljke na satu, posmatrano sa strane gde je remenica. Pokrenuće se centrifuga i u suprotnom smeru, ali to nije njen normalan rad.
Dok ovo radiš obavezno vodi računa o izolovanosti sopstvenog tela od poda, metalnih delova pokućstva, dakle nikako bos, već u patikama ili nekoj drugoj obući sa gumenim/plastičnim đonom, motor proveravaj na nekoj suvoj, drvenoj podlozi ili ako imaš neku plastičnu/gumenu,još bolje.
Sve ovo zbog toga da bi predupredio negativne posledice po tebe u slučaju proboja navoja na masu motora, a da to nisi uspešno dijagnostikovao unimerom prethodno.
[ Windows2 @ 08.11.2012. 12:31 ] @
Da li sam dobro povezao? :D
Znaci plava zica od crnog gajtana je ubodena u 4, a druga zica od crnog gajtana je spojena sa jednom zicom od kondenzatora. A drugu slobodnu zicu od kondenzatora ubadam u kontakt 1? Pa je onda premestim na kontakt 2?
[ Vasastajić @ 08.11.2012. 12:58 ] @
To je to!
Vozi Miško!
Ali pre toga očisti malo tu garež sa konektora motora,jer se baš nešto neprirodno nagomilala, da ne bude da prespaja kontakte od centifuge.
Nakon završetka svake probe, a po isključenju kabla iz mreže, prespoj kontakte kondenzatora da bi se ispraznio, inače ume malko neprijatno da iznenadi ako ih neispražnjene pipneš rukom.
[ Windows2 @ 08.11.2012. 13:00 ] @
Pogledaj ponovo sliku jer sam je promenio, da li je ovo sada ispravno ili ono prvo sto je bilo, sorry.
[ Vasastajić @ 08.11.2012. 13:02 ] @
Pa daj sliku!
('bemliga, ne vidim šta si menjao,ovo što je sad okačeno je u redu, za obrtanje smera samo zameniš mesta ovim slobodnim kontaktima)
[ Windows2 @ 08.11.2012. 13:09 ] @
Evo sad je stavljena slika, pogledaj ponovo.
[ Vasastajić @ 08.11.2012. 13:10 ] @
Ok, sad vidim šta si hteo,TAČNO TAKO!
Ponavljam, očisti prvo dobro tu garež.
[ Windows2 @ 08.11.2012. 13:16 ] @
Razlika od prve varijante koju sam spojio je bila ta da ovo sto je sada spojeno izolirom tada su bile dve stopice spojene metalnom sponom, a nije moglo tako jer onda nema slobodne stopice za prikljucenje na motor, a sada je valjda dobro. Znaci ove dve slobodne stopice stavim u isto vreme na 1 i 2 pa gledam sta se desava, onda premestim 2 na 1 i to je to?

[Ovu poruku je menjao Windows2 dana 08.11.2012. u 14:49 GMT+1]
[ Vasastajić @ 08.11.2012. 13:19 ] @
Da!
[ Windows2 @ 08.11.2012. 13:42 ] @
Izvestaj:
Na kontaktima 1 i 2 i zamenom istih isti simptomi koje sam vec opisao. Zacuje se "klap" iz motora i samo zuji i ne mrda.
Na kontaktima 3 i 4 radi centrifuga prvo u smeru kazaljke na satu a zamenom mesta u suprotnom smeru.

Sta sam ustanovio i koji su dalji koraci?XD
[ Vasastajić @ 08.11.2012. 14:30 ] @
Samo si potvrdio sumnju da je pregoreo motor.
Nemoj da te buni to što centrufuja radi, jer u tom motoru praktično postoje TRI motora, zasebna po funkciji i konstrukciji, i to "levo"mućkanje jedan motor, "desno" mućkanje drugi motor i centrifuga treći motor,pa zato i može da se desi takva situacija da,najčešće, centrifuga radi, dok su navoji mućkanja u proboju, a zbog načina motanja navoja, kako sam toi gore već objasnio.
Daleko od toja da je taj motor za bacanje, već na njega može, uz mali zahvat da se montira brusni kamen i VOILA!
Tražili su mi ljudi takve motore i za kosačice za travu, tako da...
...vidi sad šta ćeš, ali ponavljam ti vredi za 1.500 din ubaciti u mašinu taj polovan motor.
[ Windows2 @ 08.11.2012. 14:38 ] @
Hvala puno! Sad znam sta je i sta treba da radim. Ne znam jedino da li zbog montiranja motor mora biti potpuno idetican ovom ili moze i nesto malo drugacije? Jer je ovaj kao muzejski rekvizit iz prastarih vremena. Videcu sta mi je ciniti, mozda naletim na neki potpuno isti.
[ Vasastajić @ 08.11.2012. 15:56 ] @
Ne mora potpuno isti da bude, video si način kačenja motora na mašinu i to je ono što je bitno,a bitne su one ušice za osovinu i onaj patrljak za zatezanje remena, pa evo ti dole par slika da vidiš kakvih još ima koji takođe odgovaraju.



i normalno kao tvoj, da ga sad ne kačim.
Oba ova od gore odgovaraju, jedino ćeš možda morati da prilagođavaš remen ako nije istog prečnika remenica na motoru.
Kopiraj sliku u new tab,mrzi me sada da ih smanjujem.
[ mugi junuzovic @ 08.11.2012. 19:55 ] @
Ne isplati se viklovati, bolje naći negdje polovan....
[ Windows2 @ 08.11.2012. 20:45 ] @
Ne isplati se uopste! Zvao sam jedan servis i rece 4000 dinara! 0_0 A eno novog motora sa sve kutijom istog kao moj za 4000: http://static.kupindoslike.com...nu-gorenje_slika_O_3872867.jpg

Mozda se isplati nekome ko ima masinu od 200-300 eura ali za moj muzejski primerak svakako ne. Narocito jer ima jos nekoliko stvari na njoj da se sredi da bi bila skroz ok, nekoliko crevca, novi elektroventil, amortizeri i da se sredi karoserija pa da bude tip top.
A vec za 5000 dinara se prodaju ispravne servisirane masine najmanje 20 godina mladje od moje sa naprednijim funkcijama.
[ Vasastajić @ 09.11.2012. 08:27 ] @
Ako si u Beogradu skokni sutra do Bubanj potoka, na buvljak,onaj deo preko potoka, gde su stare stvari, kakav servis!
Poneseš lepo onaj tvoj sklop kondenzatora i kabla, da priključiš motor znaš i vozi Miško.
Da ne kažem da ćeš tamo naći i upotrebljivi ventil, možda i amortizere, samo prethodno izmeri tačno dužinu onog šireg statičnog dela, da bi znao šta ti treba.
Uostalom sam odlučuješ o svojim finansijama, a ako hoćeš da prođeš sa što manje para za ovaj slučaj, onda ti buvljak sigurno u tome može pomoći.
Na volju ti.
[ Windows2 @ 18.12.2012. 18:47 ] @
Ljudi ovo je zona sumraka pomagajte! Kupio sam polovni motor navodno ispravan i probao ga na kondenzator istim principom kao i ovaj stari. I potpuno ista stvar se desava! Nece sporo okretanje a centrifuga radi. Prebacim kondenzator ponovo na moj stari motor kad ono proradilo sporo okretanje! Odem i kupim novi kondenzator za 320 dinara. Povezem ga na tek kupljeni motor i ista stvar, ne radi sporo radi centrifuga. Prebacim nov kondenzator na moj stari motor i radi i sporo i centrifuga! Pa jbt...
Vratim stari vaskrsli motor na masinu, ukljucim je sa starim kondenzatorom, i ponovo zakuca kod sporog okretanja. Ja rukom pomerim kais da probam kad ono krene motor da okrece, i tako nastavi da mulja bez mog pomaganja! Ima li neko ideju o cemu se ovde sad radi, sta bre da radim sad? Help!
[ mugi junuzovic @ 18.12.2012. 19:16 ] @
Isprobaj stari motor sa novim kondenzatorom bez remena znači bez bubnja, pa vidi hoće li da mješa...
[ Windows2 @ 18.12.2012. 19:34 ] @
Obrnuo je jedan krug, a onda na sledecem zakucao! Kad sam probao rukom da ga mrdnem ide jako tesko i to krene na pola sekunde pa opet zakuca. Mislim koji moj...?! Jel moguce da je do lezaja?
[ Vasastajić @ 18.12.2012. 20:14 ] @
Ako se rotor lako i relativno bešumno okreće rukom, kada motor nije prikopčan na napon, onda nisu u pitanju ležajevi, već je garant pregoreo u sporohodnom delu, kako sam ti gore i objasnio.
To što on povremeno proradi nije ništa čudno, a to se dešava u onom momentu kada su navoji još hladni, pa čim dostignu određenu temperaturu, spoje se na mestu proboja lak izolacije i on onda "zakuca", pošto se javlja neravnoteža u rasporedu magnetnog polja.
Nažalost i ovaj koji si kupio očigledno je pregoreo, a čudi me što ga nisi isprobao na licu mesta ,pre nego što si ga platio.
Sad jedino da se nadaš da će nekome zatrebati za improvizovanu kosačicu za travu (zimi ?!) ili za tocilo, pa da nekako kompenzuješ cenu sledećeg motora...ako nisi izgubio volju.
[ Windows2 @ 18.12.2012. 20:19 ] @
A znaci zato na momente proradi! Ma jbg...Kupio sam polovan od coveka za 1200 dinara. Pitao sam ga da li je sve ispravno i rece mi da jeste. Grrrrr! Valjda ce da mi vrati pare.

[Ovu poruku je menjao Windows2 dana 20.12.2012. u 01:29 GMT+1]
[ Windows2 @ 30.05.2013. 16:35 ] @
Za one koji su pratili moju sagu ovo je epilog: :D http://www.youtube.com/watch?v=Lmfn6GmdiIk

Ako neko strucniji ima neku primedbu ili predlog slobodno...
[ Vasastajić @ 30.05.2013. 21:18 ] @
Zaštita motora sa klipa je bezvredna, jer su jako velike rupe na kofi, kroz koje prolaze ušice motora.
[ bakara @ 30.05.2013. 21:52 ] @
^^ ma cela popravka ove masine je bezvredna... skuplji su delovi koje ugradjujes nego sto ona vredi.


[ Windows2 @ 30.05.2013. 22:12 ] @
Citat:
Vasastajić:
Zaštita motora sa klipa je bezvredna, jer su jako velike rupe na kofi, kroz koje prolaze ušice motora.

Ako mislis na ovo:



To je crna izolir traka. Za usice sam prorezao skalperom tek toliko da mogu da navucem plastiku i zalepio izolir traku.
A sad sto se tice toga da se ne isplati popravljati, polovne bolje masine kostaju duplo vise para(one najjeftinije) nego sto sam platio nov motor a za to se sada nije imalo. A i da jeste opet ne znam sta kupujem i sta je sve radjeno na masini i sa kakvim delovima. Ovako sam se obezbedio za odredjeno vreme. Da kucnem u drvo sve radi bez problema sa novim motorom vec pet meseci. Ako je mogla masina da radi 12 godina sa viklovanim motorom, moci ce valjda da izgura sa novim novcatim jos barem pola od toga. Amortizere odavno imam samo treba da se nakanim da ih ugradim.
[ Vasastajić @ 30.05.2013. 22:15 ] @
bakara,
zavisi na koju njenu vrednost misliš, tržišnu ili upotrebnu.
Mada se slažem da je malo nategnuto sve kad se ugrađuje novi motor, sve ostalo se itekako isplati ulagati u nju.
Danas sam baš menjao tunel gumu i "L" crevo na jednoj 40 godina staroj 653-ojci.
TO jednostavno ne "ume" da se pokvari, a da je ne vredi popraviti.
Besprekorna u svakom pogledu.
[ bakara @ 30.05.2013. 22:26 ] @
Citat:
Vasastajić:
TO jednostavno ne "ume" da se pokvari, a da je ne vredi popraviti.
Besprekorna u svakom pogledu.

Ma gde ne ume...imao sam i ja takvu, zakrpis jednu pukne na drugom mestu...ja sam je na kraju bacio.
A skoro sam jos jednu bacio (izneo pored kontejnera) posto niko nije hteo da je uzme ni na poklon.

Mislim kontam ja da se nema para...ali ta masina ima smesno mali bubanj, dere se i kvari svaki cas, vise potrosi struje...
[ kapa @ 23.11.2013. 18:03 ] @
Imam old tajmer ves masinu gorenje ps 411koja nije ukljucena 10 god. I imam veliku zelju da je vratim u pogon :)A kad sam je ukljucio prvo nije reagovala tj samo je gorela lampica. Ali kad sam skinuo bravicu i malo je cacnuo ves masina proradila. pa prilikom okretanja dugmeta na programatoru, cula se pumpa za vodu, okretao bubanj...Ali crevo koje ide od posude za prasak do bubnja propala, ona 3 creva koja ubacuju vodu u posudu za prasak i guma oko bubnja propala. Verovatno je propalo i crevo od bubnja do pumpe za vodu. Posto bi sam to sredio i popravljao. Koji silikon se stavlja prilikom lepljenja gume za bubanj? E sad mene interesuje da li to moze da se nadju ti delovi i koliko to moze da kosta? i gde mogu da nadjem?
[ mugi junuzovic @ 23.11.2013. 19:55 ] @
Koliko vidim po slici tunel gume (ne vidi se najbolje trebao si je okrenuti kontra) ne treba ti silikon već uz gumu dođe i gumeni kaiš koji drži gumu u falcu kade (zna čak da dihtuje i bez tog kaiša)...
[ Vasastajić @ 23.11.2013. 22:15 ] @
Ne mugi, to je mašina iz serije "Olimpik" i kod nje se guma na kazan priteže žičanom obujmicom i ne treba tu nikakav silikon.
U principu nigde se prilikom montaže tunel guma ne stavlja silikon, nema potrebe.

kapa,
same gume nisu problem niti za zamenu niti finansijski, sve ukupno ne verujem da prelazi cifru od 1,5 K din., ali, obzirom da je toliko dugo stajala pitanje je u kakvom su stanju semerinzi osovine bubnja i osovine pumpe i ako misliš to da radiš najbolje bi bilo zameniti i njih.
Na osovinu ide jedan ležaj 6205 i jedan 6206, semering 35-65-11/15 za pumpu ide semering 6-22-7 i to je sve ukupno reda velične negde oko 700-800+ din sve zavisi za koji kvalitet ležajava se opredeliš.
E sad, to nije kraj jer pitanje je i u kakvom su stanju amortizeri, a ta ih mašina ima TRI i ako ih treba menjati biće malo problem naći odgovarajuće.
Komad bi trebalo da bude negde oko 400-500 din.
Inače to je svojevremeno bila najbolja veš mašina pod ovom našom kapom nebeskom.
Ako budeš rešio da je radiš, reci pa da ti pomognemo oko nekih detalja.
[ Bou @ 19.06.2015. 23:50 ] @
Da ne otvaram temu pošto se radi o istoj - mašini gorenje wa 50065, i dijagnostici kvara:)

Naime, mašina (mojih prijatelja) stara 6 godina je najpre počela, ili se tako pogodilo, da prekida program pranja belog veša. Ako se ugasi pa upali počinje od početka. Na ostalim programima nije primećeno, npr sintetiku i obojen veš je radila standardno. Od skora je počela i na ostalim programima da prekida. Prekine pa krene, ili je žena malo čačne pa ona krene...
Nemam iskustva sa ovim digitalnim mašinama pa bih molio za savet?

Jel može da bude od matične (programatora)? Po mojoj logici ne bi trebalo da je do toga jer elektronika ili radi ili ne... Šta bi sve moglo da bude, šta da isproveravam?

Hvala unapred
[ test1234 @ 20.06.2015. 11:22 ] @
Probaj da je preko produznog kabla prikljucis na neku drugu uticnicu.
[ Bou @ 20.06.2015. 17:49 ] @
I meni je to isto sinoć palo na pamet (pre svega jer sam video da je malo nagoreo jedan "klin" utikača" što se dešava isključivo zbog lošeg kontakta na većim opterećenjima - grejač) pa sam predložio prijatelju da proba mašinu što pre preko produžnog kabla na drugoj utičnici. Rekoh da nije zbog lošeg kontakta utikača i utičnice nestajalo napajanje na trenutke kada je program uključivao grejač pa se programator zbuni. Posle pušta mašinu pa ćemo videti. Predložio sam mu i da, ako se desi da stane, gurka malo vrata da vidimo da li je do bravice...

Javljam se kada to obavimo...
[ mish_ns @ 21.12.2017. 19:54 ] @
Pozdrav svima.
Imam veš mašinu wa50065, prvo sam primetio da kaplje voda ispod mašine.
Sada kad probam da startujem mašinu, blinkaju lampice 5 puta?
Jel problem motor ili nešto drugo?

[Ovu poruku je menjao mish_ns dana 21.12.2017. u 21:18 GMT+1]
[ mish_ns @ 25.12.2017. 07:49 ] @
Rešeno.

Problem je bio u šrafu od grejača koji je popustio. Iz tog razloga voda iz bubnja je kapljala po žicama od motora.
Dotegao sam šraf, osušio žice sa fenom i posle toga sve radi već par dana.

Pozdrav
[ free100 @ 16.06.2020. 08:09 ] @
Imam mašinu Gorenje WA 50125. Ne okreće bubanj. Na bilo koji program kad se upali, ubacuje vodu, programator radi normalno, ali bubanj ne mrda ni malo - ni da barem trza, gledao sam i iza motor ne pomera se nimalo, skidao onaj poklopac iza. Kad ugasim mašinu, bubanj ručno pomeram normalno kao i ranije - nije do remena.
Da li je do motora ili kondenzatora, može li mi neko napisat iz iskustva - ili je možda nešto treće?
Mašina je stara oko 8-9 godina, pa ne znam da li se i isplati popravljati - da ne krene polako jedno po jedno da otkazuje...?
[ test1234 @ 16.06.2020. 08:18 ] @
Naj verovatnije četkice.
[ aleksa.ue @ 16.06.2020. 08:46 ] @
Moze biti da se odsrafio saf remenice.
[ jasmincaba @ 21.08.2020. 11:31 ] @
Pozdrav,
Imama masinu Gorenje Prological WA 162. Nakon sto odaberem program rada i pritisnem Start dugme, nkon par sekundi se čuje zvucni signal koji se ponavlja a na displeju nema nikakve greške. Da li je moguće da je kvar u senzoru na vratima, tj. da li mašina prepoznaje vrata kao otvorena? Sve funkcije na displeju rade, moguće se odabrati sve postavke, ne prijavljuje nikakvu grešku. Jednostavno neće da se pokrene i javlja se zvučni signal bez ikakve greške na displeju.
[ _dzo.ni_ @ 21.08.2020. 11:42 ] @
Koliko puta se ponavlja taj zvucni signal? Jel ide beep - beep --------- beep - beep --------..?

Koliko pauza pravi izmedju odredjenog broja beep-ova?
[ jasmincaba @ 21.08.2020. 13:11 ] @
23 puta ujednačeno, sveke sekunde, se čuje beep. Nakon toga ništa. Ne pokreće se pumpa za izbacivanje, na displeju i dalje blinka izabrani program.
[ baresi @ 21.08.2020. 13:38 ] @
Ja mislim da je brava u pitanju, košta oko 3 do 4 eura, za zamjenu ti treba samo jedan križni odvijač i 5 minuta. Ako imaš negdje Gorenje servis u blizini, prepiši onu kodu iznad vrata, kad otvoriš vrata vidjetćeš jednu naljepnicu, pozovi ih, pitaj dali imaju na lageru i gotova stvar, Možeš skinuti bravicu i spojiti kontakte 1 i 3, ali to se ne isplati raditi za 3 eura.
[ jasmincaba @ 21.08.2020. 13:40 ] @
Pretpostavio sam da je to. Da li je tesko skinuti onu gumu na vratima masine, da mogu da dodjem brave? Da li se guma može oštetiti prilikom skidanja?
[ baresi @ 21.08.2020. 13:47 ] @
Prvo pažljivo skini onu žicu koja drži gumu, kad malo pogledaš vidjetćeš da ima oprugu, kad nju skineš, gumu skineš rukama bez problema. Skineš je samo tamo oko bravice toliko da provučeš ruku.
[ baresi @ 21.08.2020. 13:53 ] @
Tu je neki video za pomoć:
https://www.youtube.com/watch?v=qokJ0DZfeTs
Nije baš za tvoju mašinu ali siguran sam da će ti pomoći.
[ jasmincaba @ 21.08.2020. 13:55 ] @
Hvala na savjetu. Pokušat ću skiniti bravu prvo, a zatim ću potražiti novu ili polovnu. Možda je negdje na samoj bravi došlo do gubitka kontakta.
[ baresi @ 21.08.2020. 14:00 ] @
Teško tu dođe do lošeg kontakta, unutra je jedan otpornik u obliku tablete, taj grije kontakte i onda radi kao bimetal. Ne možeš to popravljati, to se menja. Ako imaš mogućnost, nađi novu, ne isplati se stavljati polovnu.
[ jasmincaba @ 21.08.2020. 14:16 ] @
Neki savjet kako da skinem, tj. otkačim ovu sajlu koja je vezana sa dugmetom za otvaranje vrata?

[ jasmincaba @ 21.08.2020. 14:34 ] @
Evo možda nekome pomogne. Nakon što odvojim tri žice, okrenuo sam bravu i malo popustio sajlu za otvaranje da se može provući sajla kroz ovaj uski kanalić na slici. Sad još samo da nađem novu bravu :)
Još jednom hvala na pomoći

[ Living Light @ 21.08.2020. 17:33 ] @
jasmincaba,
Na dobrom si putu!
Samo nastavi, pažljivo...
[ jasmincaba @ 22.08.2020. 09:32 ] @
Update mog problema. S obzirom da nisam mogao odmah da nađem zamjensku bravicu, odlučio sam da provjerim da li je ista ispravna, tj. da se uvjerim da je problem u bravici na vratima. Na mašini sam spojio direktno žice C i L da vidim da li će mašina proraditi, tj. zaobišao sam mehanizam zaključavanja na bravici. Opet isti problem, mašina neće da starta, samo se čuje ujednačen zvučni signal. Svaki savjet za šta dalje je dobrodošao.

Još da spomenem da sam provjerio da li dolazi struja na C žicu i nema napona, a koliko sam shvatio trebalo bi da ima.

[Ovu poruku je menjao jasmincaba dana 22.08.2020. u 11:44 GMT+1]
[ _dzo.ni_ @ 22.08.2020. 10:56 ] @
Ne, C je signalna žica koja vodi napon od bravice do elektronike i signalizira da li su vrata zakljucana..

Pomozi nam malo, opiši šta se prikazuje na displeju kada se pojavi greška, koji fault code, koje Led diode svetle/trepere...

P.S. Prikačih dole listu grešaka...

[Ovu poruku je menjao _dzo.ni_ dana 22.08.2020. u 12:06 GMT+1]
[ jasmincaba @ 22.08.2020. 11:09 ] @
Nema fault coda. Kad izaberam program rada, na displeju se prikazuje samo preostalo vrijeme do zavrsetka pranja. Kada pritisnem start dugme nakon par sekundi čuje se zvučni signal(beep beep beep.. 23 puta) i vrijeme koje je na displeju samo blinka. Ranije sam imao par puta problem sa pumpom za izbacivanje vode i tada se pojavljivao erro code na displeju. Sada nema nikakvog koda. Provjerio sam sve tri žice koje su bile spojene na bravicu i ni na jednoj nema napona iako je mašina uključena i displej radi.

Evo i video
[ _dzo.ni_ @ 22.08.2020. 13:15 ] @
Probaj je resetovati... pokušaću naći kako, pa ako nađem, update-am post.

Našao sam test program / service mode. Kačim dole.

Najpametnije bi bilo da pokreneš t2, jer će tu ispisati grešku ili šta već..

Mašinu moraš sastaviti i vratiti bravicu na mesto i prikopčati je.

Imam kompletnu servisnu dokumentaciju za WA162, pa ako treba okačiću..

[Ovu poruku je menjao _dzo.ni_ dana 22.08.2020. u 14:32 GMT+1]
[ jasmincaba @ 22.08.2020. 19:58 ] @
Nisam uspio pokrenuti test program. Iako pritisnem u isto vrijeme dvije navedene tipke u uputstvu ništa se ne dešava tj. ne ispisuje mi T2 na displeju. Sutra dolazi majstor pa će pogledat. Javim šta je u pitanju
[ Living Light @ 22.08.2020. 22:26 ] @
Ajde, svako dobro,
i javi kalo je prošao TEST?
[ jasmincaba @ 24.08.2020. 09:45 ] @
Pozdrav, mašina popravljena. Dolazio majstor i kaze da su pregorjele neke na komponente na kontrolnoj ploči. Skinuo pločio i odnio na popravak. Sumnja da neki spoj nastaje na bravici pa je stoga zaobišao bravicu. Sad sad samo treba voditi računa da kada mašina radi da se ne otvore vrata. Hvala svima na pomoći i savjetima.
[ baresi @ 24.08.2020. 10:43 ] @
Ja mislim da je samo spojio kontakte 1 i 3 na ST7, ali nema veze, bitno je da radi. Nadam se da te nije "očerupao", budući da si student.