[ Lavlja_Jazbina @ 05.11.2012. 22:30 ] @
Zanim me da li bi bilo izvodljivo da jedan motor iz automobila-dizel,sa pritiskom u sistemu od 1bar-a
i radne temperature od 90c,potrosnje o,5l da napaja sistem i greje povrsinu jedne garonjere-40-50 m2.
Ako neko zna izvodljivost,ekonomsku stranu da ostavimo sada po strani.
[ zmau @ 06.11.2012. 08:35 ] @
Snaga automobilskih motora je reda veličine nekoliko desetina kilovata. Što znači da snage ima više nego dovoljno. Ostaje pitanje kako iskoristiti tu snagu.
[ Java Beograd @ 06.11.2012. 08:50 ] @
Ovo i nije tako komplikovano.

- Treba da postaviš motor na fiksno postolje, najbolje da bude u zatvorenom, u nekoj šupi ili podrumu.
- Treba da izvučeš cev za auspuh, najbolje toliko visoko da je u ravni sa dimnjacima
- Hladnjak sa ventilatorom skineš sa motoram, ubaciš negde u kuću, tj. garsonjeru, i nađeš creva odgovarajuće dužine i debljine kojima ćeš da ga povežeš.
[ bakara @ 06.11.2012. 11:13 ] @
Citat:
zmau: Snaga automobilskih motora je reda veličine nekoliko desetina kilovata. Što znači da snage ima više nego dovoljno. Ostaje pitanje kako iskoristiti tu snagu.

Mehanicka snaga tog motora nema veze sa termickom potrebnom za grejanje prostora, tako da bi stepen iskoriscenja bio jako nizak, jer se mahanicka energija pretvara u toplotnu.

Druga stvar je sto bi tom motoru trebalo puno da postigne radnu temp. radeci u leru sa predimenzioniranim hladnjakom (ako u opste misli da se ogreje).

Uz cenu goriva i nizak stepen iskoriscenja ovo moze samo teoretski da se razmatra, bolje naci neki webasto pa probati budzenje on je bar namenjen grejanju.

[ oPEN @ 06.11.2012. 17:22 ] @
http://www.youtube.com/watch?v=Jd5Ze_hqDks
[ zmau @ 04.12.2012. 13:02 ] @
Citat:
Mehanicka snaga tog motora nema veze sa termickom potrebnom za grejanje prostora, tako da bi stepen iskoriscenja bio jako nizak, jer se mahanicka energija pretvara u toplotnu.

U šta se pretvara mehanička energija ako ne u toplotnu ? Ako motor zavrti točak snagom od 30kW, šta bude sa tom kinetičkom energijom osim što je trenje pretvori u toplotu ?
[ Lavlja_Jazbina @ 04.12.2012. 16:16 ] @
Mislio sam da cena takvog grejanja nije velika jer je 400 ml dizela po radnom satu na leru, 900 obrtaja.
Radna temperatura je 90c sa hladnjakom na autu.Hladnjak sam mislio da bude radijator a pritisak je inace u autu oko 1 bar.
Bubin motor se koristio za pumpe koje su mogle da sa pumpama ostvare veliki pritisak.Mada je bubin motor zgodan zbog
konstrukcije jer je sve na jednom mestu,motor,auspuh i prevazidjena tehnologija *elektronike*.

Da, zaboravih i napomenuti iskoristcenje temperatur iz auspuha.


[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 04.12.2012. u 17:48 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 04.12.2012. u 17:49 GMT+1]
[ bakara @ 04.12.2012. 16:59 ] @
Citat:
zmau: U šta se pretvara mehanička energija ako ne u toplotnu ? Ako motor zavrti točak snagom od 30kW, šta bude sa tom kinetičkom energijom osim što je trenje pretvori u toplotu ?

Mehanicka energija bi trebala da bude pretvorena u koristan rad, sto u ovom slucaju nece biti.

Ako racunas na toplotu koju motor stvara trenjem tokom svog rada, ta toplotna energija je u ovom slucaju nusprodukt, tako da motor koji daje 30Kw mehanicke energije ne daje toliko i toplotne.

Pre svega motor troseci neko gorivo mehanickom enegijom pravi toplotnu, a toplotna energija bi preko hladnjaka trebalo da zagreje prostor, mnogo veci stepen iskoriscenja je ako to gorivo sipamo u neku pec i direktno dobijemo svu toplotnu energiju koje to gorivo moze da pruzi.

Cak i ovaj gore primer sa bazenom je bolje iskoriscenje energije.
[ boskela @ 04.12.2012. 20:55 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Mada je bubin motor zgodan zbog
konstrukcije jer je sve na jednom mestu,motor,auspuh i prevazidjena tehnologija *elektronike*.



kako mislish to da povezesh na bubin motor zar ona nema vazdusno hladjenje?

Citat:

bakara:

Pre svega motor troseci neko gorivo mehanickom enegijom pravi toplotnu, a toplotna energija bi preko hladnjaka trebalo da zagreje prostor, mnogo veci stepen iskoriscenja je ako to gorivo sipamo u neku pec i direktno dobijemo svu toplotnu energiju koje to gorivo moze da pruzi.



Da ali ta pec bi koristila mnogo vishe goriva nego motor koji radi na leru..
Ideja je toliko suluda da cak mislim da bi uspela ali da motor nebi mogao da zagreje vishe od jednog radijatora i to je pitanje koliko bi bio zagrejan.. :)
[ bakara @ 04.12.2012. 21:23 ] @
Citat:
boskela: Da ali ta pec bi koristila mnogo vishe goriva nego motor koji radi na leru..
Ideja je toliko suluda da cak mislim da bi uspela ali da motor nebi mogao da zagreje vishe od jednog radijatora i to je pitanje koliko bi bio zagrejan.. :)

To ja i pokusavam da objasnim...znaci ne tvrdim ja da grejanja nece biti vec da kolicina toplote koju taj motor stvori kao nusprodukt trenja nije dovoljan da ekonomicno zagreje prostor od 50m2, radeci u leru.
[ ozocko @ 05.12.2012. 01:20 ] @
pa da,

ali ako kao motorno gorivo koristimo zemni gas, da li bi troskovi bili manji?

i jos dobijenu mehanicku energiju iskoristimo za pokretanje generatora el. energije, mogli bi,
u najmanju ruku, da grejemo vodu u akumulatoru toplote.

i meni je to padalo na um, samo se nisam dovoljno detaljno upustio, sve rekoh, da je to odrzivo
vec bi bilo konstruisano.

mada opet...

ps

apropo webasta, najekonomicniji model trenutno dostupan rabi 0,15 litara dizela na sat i daje 1,8 kW, pa vi vidite racunicu.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.12.2012. 05:17 ] @
Okruzenje je seosko,motor kao u mom autu od 96 kw.Znaci ima snage i za druge prikljucke.Bubin motor sam pomenuo zbog zgodne konstrukcije,
a ima i grejanje koje preko auspuha,sa radijatorima je grejalo kabinu.Turbina je gurala vazduh hladila motor i grejala.Ko je vozio bubu znace
kako je to dobro grejanje bilo.Ideja nije za urbanu sredinu.
[ mali genije @ 05.12.2012. 09:35 ] @
Citat:
ozocko: pa da,

ali ako kao motorno gorivo koristimo zemni gas, da li bi troskovi bili manji?

i jos dobijenu mehanicku energiju iskoristimo za pokretanje generatora el. energije, mogli bi,
u najmanju ruku, da grejemo vodu u akumulatoru toplote.

i meni je to padalo na um, samo se nisam dovoljno detaljno upustio, sve rekoh, da je to odrzivo
vec bi bilo konstruisano.

mada opet...

ps

apropo webasta, najekonomicniji model trenutno dostupan rabi 0,15 litara dizela na sat i daje 1,8 kW, pa vi vidite racunicu.

to sve vec postoji odavno i funkcionise besprekorno i tu je toplota sporedna stavka
malo gooogla pa koogeneracija
[ boskela @ 05.12.2012. 17:36 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Okruzenje je seosko,motor kao u mom autu od 96 kw.Znaci ima snage i za druge prikljucke.Bubin motor sam pomenuo zbog zgodne konstrukcije,
a ima i grejanje koje preko auspuha,sa radijatorima je grejalo kabinu.Turbina je gurala vazduh hladila motor i grejala.Ko je vozio bubu znace
kako je to dobro grejanje bilo.Ideja nije za urbanu sredinu.

da greje zato shto ima vazdusno hladjenje ali ti nebi mogao da je povezesh na vodu ja sam mislio direkt da ga povezes na motor koji ima vodeno hladjenje i na radijator..



Citat:
ozocko

i jos dobijenu mehanicku energiju iskoristimo za pokretanje generatora el. energije, mogli bi,
u najmanju ruku, da grejemo vodu u akumulatoru toplote.

dobra je ideja danas sam razmisljao o tome i mislim da je extra stvar za vikendicu..

ima automobila koji imaju u sebi grejace za vodu to se moze prepraviti i postaviti da alternator daje direkt struju za grejace koji bi dodatno dogrevali vodu kad zatreba a na motor se moze postaviti neki generator shto bi davalo struju za mozda tv i jednu sijalicu .. :)