|
[ bojanst @ 28.11.2012. 00:01 ] @
| Nemam problem "elektricne" prirode sto se tice ovih busilica, nego mehanicke. Tako da bi ovo mogao biti dobar podforum za ovu temu.
Imam par komada udarnih-cekic busilica, sve rade ali ni na jednoj ne radi "cekic" tj. stemanje.
Pa bih zamolio vas dobre volje ukratko da mi objasnite princip rada ovih masina.
Sve su masine ovakve, razlika je u boji, etiketi i eventualno u zupcanicima.
Skoro svi dijelovi mogu da se kombinuju, pokusao sam sa 4 komada masina da kompletiram 1.
Da sad ne duzim, ako bude zainteresovanih nadovezacu se.
|
[ Vasastajić @ 28.11.2012. 07:09 ] @
Servisirao sam svojevremeno Makitu 12-esticu, istina da je to mašina samo za štemanje, ali mislim da je osnovni princip isti kod svih, naime za štemanje one imaju kompresorsku komoru gde se potencijalna energija stisnutog vazduha prenosi sistemom dodatnog klipa i povratne opruge na radni alat.
Ako nemaš šemu rasklapanja, moraćeš sam da je crtaš, odnosno neko ko je pored tebe, jer onako zamazan sigurno nećeš moći sam, jer prilikom sklapanja se mora voditi računa o redosledu i položaju vraćanja delova.
Jesi li pokušao da menjaš položaje poluga za regulaciju štemanje/bušenje na ovim tvojima, jer mi je malo nelogično da baš na svima to ne radi?
[ Java Beograd @ 28.11.2012. 07:53 ] @
Imam ja ovakvu jednu. Kinez, najjeftiniji. Meni je naravno OK, jer mi zatreba par puta godišnje da probušim rupu od 10 mm u betonu. Za iole profi posao - čisto bacanje para, u šta sam se uverio kad sam renovirao kuću, pa se nameračio da njome štemujem malo duže. Pregoreo je rotor posle sat i po ozbiljnog rada. Na sreću, servisirao sam jeftino.
Sve u svemu, ako su to izraubovane mašine, čudi me da je motor OK, a pneumatika crkla.
Bilo kako bilo, pogledaj ovo, biće ti jasnije.
http://www.youtube.com/watch?v...98&feature=player_embedded
[ Vasastajić @ 28.11.2012. 09:31 ] @
Kod Makite o kojoj sam gore pričao osa pogonskog ekscentra za pneumatiku je pralalena sa osom rotora, smaknuta za širinu zupčanika, a ovde je normalno na osu rotora.
Ovo mi mnogo govori o eventualnom razlogu odsustva štemajućeg efekta kod mašina
koje je bojanst pomenuo, a to bi bio lom ili bilo koja druga smetnja oko ovog velikog zupčanika sa ekscentar pogonom klipa, znači na to bih obratio pažnju.
Ovakav sistem mehanizma štemanja zahteva baš nežnu ruku i izvežban osećaj za mogućnosti mašine.
A na ovom principu radi i Makita (od 1.40 pa na dalje).
Dok je moja ekipa, i ja sa njima, svojevremeno sekla i lupala vagone betona iz In hotela i zgrade iza, kada je to još bilo u fazi izgradnje, Makite su bile neprikosnovene, sada mi u potpunosti kućne potrebe zadovoljava Einhel sličan onom sa prvog posta.
[ bojanst @ 28.11.2012. 12:33 ] @
Citat: Jesi li pokušao da menjaš položaje poluga za regulaciju štemanje/bušenje na ovim tvojima, jer mi je malo nelogično da baš na svima to ne radi?
Nije mi bas jasno ovo pitanje.
To mene isto cudi. Sve je ispravno osim sto nece da stema.
http://www.youtube.com/watch?v...amp;feature=endscreen&NR=1
Evo ovo je ipak slicniji princip rada ovih masinica.
Prenos sa rotora se vrsi preko 2 zupcanika , 1 za okretanje "futera" i 1 za stemanje.. kad se preklopi na cekic ovaj zupcanik za "stemanje" podigne se i tako aktivira mehanizam na kojem je "klip".
Rastavljao sam ove masine vise puta i posmatrao sam klip kroz otvor gdje se stavlja masta, on ide naprijed nazad, gumice izgledaju dobre, pa mi nikako nije jasno ovo malo "burence" koje se nalazi u cilindru i treba uz pomoc zbijenog zraka pomjerati naprijed-nazad te udarati u korijen burgije. Da li tu treba nesto da se "ozraci"? Ocigledno postoji neka caka.
@Vasastajić
Oprosti, nisam skontao link u tvome tekstu, a to je isti sto sam ja postavio. Evo i na ovom http://www.youtube.com/watch?v...amp;feature=endscreen&NR=1 linku moze da se vidi princip rada
pneumatike.
[Ovu poruku je menjao bojanst dana 28.11.2012. u 14:02 GMT+1]
[ bojanst @ 01.12.2012. 13:44 ] @
Uspio sam da odgonetnem o cemu se radi.
Za sad sam jednu masinu kompletirao. Ako je neko zainteresovan mogu da postavim neke slike.
Posto mi je tesko ovako "tekstualno" objasniti.
Sve u svemu tema ce vjerovatno nekad nekome zatrebati.
[ Vasastajić @ 01.12.2012. 14:37 ] @
Pa jašta ćeš nego da okačiš te slike kad si nam već zagolicao radoznalost.
[ bojanst @ 01.12.2012. 18:55 ] @
Evo postavio sam nesto slika i komentari jednog "laika".
masinstvo nije moja struka tako da se razbacujem pojmovima kao pravi. Nadam se da ce biti dovoljno razumljivo.
[ Vasastajić @ 01.12.2012. 21:03 ] @
Pa dobro, dijagnozu si postavio, rekao bih i čini mi se da sa time i prestaje svako dalje petljanje sa tim mašinama...
...originalni delovi za te "pirinčane" mašine su mislena imenica...
...da ti to neko pravi...pokušaj...mada...mrka kapa.
[ bojanst @ 01.12.2012. 23:32 ] @
Kao sto sam rekao, jednu masinu sam kompletirao. Druga je na pragu da se kompletira. 2 cu morati rashodovati...
U sustini, ovo i nije komplikovan mehanizam, koliko mi se cinilo na pocetku.
Vise manje "pneumatske busilice-stemalice" rade na isti princip, da li to bio kinez, svabo, japanac ili neki deseti princip ostaje isti (fino su tu prikazali na Discovery-u).
Vecina njih su istog izgleda kad se gleda sa spoljasnje strane tj. dok se ne rastave. Tako da dijelovi teze odgovaraju sa jedne na drugu.
Mislim na ove "power tools, alpha tools, beta tools, znj hammer itd. ... :D
Sta reci jos... Osim, neka se nadje tema zatrebace nekom nekada. Pozdrav.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|