[ ChanMaster @ 03.12.2012. 21:52 ] @
| Malko sam trazio po forumu al nisam nasao odgovor. Danas bio kod majstora na zamenu sajli za rucnu. Nakon odlaska testirao i blokira tockove na 5 zubcu. Zar ne treba na trecem? |
|
[ ChanMaster @ 03.12.2012. 21:52 ] @
[ vladd @ 04.12.2012. 09:25 ] @
Na trecem treba da koci, i drzi auto na nagibu. Posto je nova sajla, doci ce do istezanja, i neophodnog kasnijeg stelovanja.
Bolje je ovako, kako je majstor napravio. Kada novu sajlu nameste na treci zubac, tada nije neophodno naknadno stelovaje(velika usteda) KAkva je sada situacija, tek nakon nekog vremena bi trebalo dostelovati istegnutu sajlu, a tada moze da se postavlja treci zubac..sto je neka mera za odredjena vozila, zavisi puno i od velicine zubaca.. Sajlla u pocetku ima veliki gradijent istezanja, isteze se, inace, ceo radni vek, ali nakon nekog vremena je gradijent minimalan, procentualno.. Poz [ Java Beograd @ 04.12.2012. 10:24 ] @
Šta podrazumevaš pod "blokiranjem" ?
A. Da blokira u vožnji, kad testiraš pa cimneš ručnu, ili B. kad je auto na dizalici pa onda rukom okrećeš točak, i na petom zupcu ne možeš da okreneš ? Najbitnije je da kad je auto na dizalici i ručna spuštena, ne osećaš ni najmanji otpor tj. da nema nikakvog kočenja. Već na prvom zubu treba da se oseća kočenje, na drugom još više, a na trećem toliko da rukom nikako (ili baš baš jedva malo) uspeš da okreneš točak. Na četvrtom bi moralo biti blokirano, u smislu ručnog okretanja. [ ChanMaster @ 04.12.2012. 15:13 ] @
Pod blokiranje mislim na kad se malko zaletim 20-30 Km/h i povucem rucnu da zablokira tockove ...
Znaci nakon par pokusaja i brojanja dosao sam do 5-tog zubca. Prekosutra mi auto ide na kontrolu pa bih da budem spreman :-) [ pajapop @ 04.12.2012. 15:32 ] @
Ajd da kazemo...kao uvod, de se rucna (PARKIRNA) kocnica, aktivira pomocu mehanickog poluznog mehanizma. Povlacenjem poluge rucne kocnice, celicna uzad (sajle) se zatezu i aktivira se poluzni mehanizam zadnjih kocnica, koji gura paknove ka dobosu i tako dok tockovi ne ostanu "zablokirani".
Sajle rucne kocnice se menjaju po potrebi, kada se zablokiraju u buziru (od rdje) ili kad se previse istegnu (od preterane i duge upotrebe). Podesavanje zategnutosti sajli se vrsi prilikom njihovih zamena, kao i svaki put kad ne moze da se vozilo odrzi u stanju mirovanja (na uzbrdici ili nizbrdici) usled n. pr. trosenja paknova ili dobosa. U principu, kod odmeravanja stepena zategnutosti (stelovanja), tockovi se rukom okrecu a pomocnik ili majstor zateze sajlu zakretanjem navrtke, sve dok se ne oseti slab otpor pod rukom pri okretanju zadnjih tockova. Zatim se navrtka u suprotno olabavljuje sve dok se taj otpor ne izgubi. Ako je sve u redu, to je nekako najcesce oko 5-og zupca, ali to ne mora da bude striktno pravilo (zavisi i debljina mesa na paknovima, kao i istrosenost dobosa). Vazan je princip stelovanja koji sam opisao. Pretegnuta sajla, dovesce do povecanog otpora sto ce prouzrokovati pregrevanje paknova i dobosa, mogucu blokadu usled toplote, povecanje toplote kocione tecnosti i smanjenje efikasnosti kocenja, preveliko opterecenja motora i povecanu potrosnju goriva. U zimskom periodu, zbog male tolerancije doci ce do blokiranja zadnjih kocnica usled zamrzavanja. [ ChanMaster @ 05.12.2012. 00:17 ] @
Bolji odgovor nisam mogao dobiti, hvala!
Znaci na tehnickom ne bi trebalo biti problema :-) Javim kako je proslo, u cetvrtak je termin. Hvala i svima ostalima! [ ChanMaster @ 10.12.2012. 19:11 ] @
Prosao tehnicki bez problema, objasnio mi je majstor da peti zubac idealan posto se zadnji trap pri kocenju rucnom, spusta i samim tim povecava kocenje rucnom...
Hvala svima jos jednom... Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|