[ b900 @ 11.01.2013. 19:44 ] @
malo sam lenj da pronadjem mail adrese nadleznih, pa dok ovo ne posaljem, u medjuvremenu, mozda nekoga spasi muke... Ipak koga interesuje i naravno ne mrzi ga da cita, mozda ce mu ovo ustedeti ne tako malo para i otkloniti mit da je Candy renomirana kompanija. Verujte vise nije. Rec je o najobicnijem kinezu koji se prodaje za velike pare pod zvucnim imenom... Delovi su Mideini, a ovi su samo prelepili papir candy preko. KAKAV BEZOBRAZLUK

Šaljem vam ovaj mail rezigniran prevarom koju sprovodi firma Candy i njihov ovlašćeni distributer u Srbiji .
Pre par godina supruga i ja smo odlučili da kupimo novu mašinu za pranje sudova. Odmah u startu smo odbacili ‚‚manje poznate‚‚ proizvodjače iz uverenja da ukoliko kupimo poznatog proizvodjača, pored više cene u startu, dobijamo bolji kvalitet. Upravo iz tog razloga smo se odlučili za Candy mašinu koji smo u to vreme okvirno platili 46000. Mašina nas je dobro služila taman toliko da izadje iz garancije. Dobro nismo imali sreće, dešava se...
Prvi problem je nastao prilikom dosipanja soli, kada smo mašinu pustili da radi, umesto početnog programa su počele da se pale lampice za grešku. Mašinu smo ugasili i sledećeg dana nazvali ovlašćeni Candy servis i distributivni centar. Serviser nas je telefonom pitao u čemu je problem i nakon opisa nam je saopštio da je pokvarena štampana ploča, da je cena nove 10500 dinara. Pogledao je stanje... ‚‚ima ih dosta na lageru‚‚ i rekli su nam da mi kupimo ploču!!? I da nakon toga nazovemo servis da dodju da je zamene!?
Obzirom da je u nevešto prevedenom uputstvu koje smo dobili uz mašinu uz opis našeg problema pisalo da je potreban samo reset, posumljali smo u ‚‚telefonsku dijagnozu‚‚ servisa i nismo želeli da se upustimo u rizik samostalne kupovine ploče, pošto smo se pribojavali šta će se desiti ako se ispostavi da nije reč o ploči. Posredstvom prijatelja smo došli do drugog majstora, koji je došao, okrenuo mašinu bočno, tom prilikom je iz nje iscurelo oko litar vode. Nakon toga ju je vratio u normalan položaj i sve je bilo ‚‚popravljeno‚‚ bez alata. Častili smo majstora za dolazak i to je bilo to. Ukratko objašnjenje je da je problem nastao pošto je prilikom sipanja soli malo vode ušlo u sigurnosni rezervoar u kome se nalazi plovak koji registruje poplavu i blokira rad mašine.
Mašina je nakon toga bez problema radila još nekoliko meseci. A onda opet kvar. Naravno ovaj put nismo zvali ovlašćeni servis, već dokazanog majstora. Sada se ispostavilo da je problem u štampanoj ploči. Nakon par šrafova i maksimalno pet do sedam minuta rada, ploča je bila u majstorovim rukama. A onda šok! Na ploči je fabrički utisnuto ime proizvodjača ‚‚Midea‚‚. Ispostavilo se da su u mašini jedino nalepnica, par jeftinijih delova i naravno cena Candy-jevi. Da stvar bude još gora, ista mašina samo sa potpisom Midea, je skoro duplo jeftinija. Uz sav taj šok naš majstor nam je saopštio se te ploče ne servisiraju zbog lošeg kvaliteta i da ukoliko kupimo novu i on nam je ugradi gubimo garanciju na istu, pa nas je uputio na ovlašćeni servis.
Ovaj put prilikom poziva servisu, shvatamo da smo pri prvom pozivu pre par meseci ipak bili privilegovani, pošto su ovaj put do nas serviseri došli nakon sat vremena od poziva i bez ikakvog rada, samo na osnovu naše priče dijagnozirali da je problem štampana ploča. Naravno i telefonom smo im prilikom davanja podataka opisali kvar, ali su iz Candy-ja ipak odlučili da nam priušte zadovoljstvo ličnog kontakta sa ljubaznim serviserom koji nas je koštao 1500 dinara. Dobili smo i priznanicu na parčetu papira A5 formata na kome piše ‚‚RAČUN‚‚. Račun sam tek naknadno pročitao i shvatio da na dnu, pre mog potpisa stoji da izjavljujem da je popravka mašine izvršena i da sada mašina pravilno radi!!! Na računu je već unapred bila ispisana cifra, tako da je majstor ili vidovit ili je reč o već uigranoj šemi, ali su u svakom slučaju znali da dolaze samo da uzmu pare.
Tom prilikom smo saznali da će popravka koštati 10500 za deo+ 6500! za ruke, da će deo stići za par nedelja, pošto ga nemaju na lageru i da se taj deo veoma retko kvari. Prilikom prvog nazovi kvara su na stanju imali ‚‚dosta štampanih ploča‚‚ pa toliko o tim ‚‚retkim‚‚ kvarovima kada su za par meseci uspeli da rasprodaju lager... Garancija na novi deo je 6 meseci, uzmi ili ostavi.
Eto toliko. Poruka je da ukoliko kupite Candy, dobićete Midea-u preko koje je Candy zalepio svoj logo, a Midea nemojte da kupujete pošto se kvare, delovi su papreno skupi, a serviseri naplaćuju 6500 za zamenu dela koja traje deset minuta. Ili su angažovali akademike za servisere ili je ovo još jedan bezobrazluk.
Uzgred ta čuvena štampana ploča se za one koji se elementarno razumeju u elektroniku sastoji od par elemenata, trafoa, veoma jednostavnog procesora i par relea. U kućnoj izradi bi njeno sklapanje koštalo ne više od dvadesetak evra, a i Midea identičnu ploču prodaje za 4500 dinara. Problem je što je pitanje da li bi na našoj mašini radila, pošto nakon svega verujem da je Candy bio dovoljno prljav da zameni program u epromu ploče kako ovakva intervencija ne bi bila moguća. Možda su prilikom tog bezobrazluka i izračunali da njihov program od par linija košta skuplje od kompijuterskih operativnih sistema?
Na kraju se potvrdilo pravilo, kakav proizvodjač, takav i distributer i serviser. Umesto da u želji da pokriju svoju prevaru, daju barem razumnu cenu servisa, oni deru bez milosti...
Da li je ovako varati kupce dozvoljeno? Siguran sam da ima zemalja gde nije, ali to su ipak civilizovane zemlje. Da ne grešim dušu, možda će se ispostaviti da se to i u Srbiji sankcioniše...
Mi smo odlučili da dodamo još par hiljada i da kupimo novu, bilo koju mašinu, samo da lepo izgleda i da je jeftina. Dve godine je garancija, a nakon toga nam kada se pokvari, barem neće ostati u ustima gorak ukus prevare.
Čisto satisfakcije radi i u želji da možda nekome od budućih kupaca pomognemo, ovo pismo ćemo poslati na redakcije svih nama znanih medija, nadležnih inspekcija i udruženja za zaštitu potrošača... to nas barem ništa ne košta!

Ukoliko su potrebne slike spornog dela gde se vidi proizvodjač ploče, račun servisa... bićemo voljni da vam ih dostavimo.

Posto sam i Candy predstavnistvo upoznao sa sadrzinom pisma, u roku od dva dana mi je stigao fiskalni servisa. Naravno datum racuna i datum fiskalnog se 10 dana razlikuju


[Ovu poruku je menjao bakara dana 12.01.2013. u 12:36 GMT+1]
[ baraka @ 11.01.2013. 20:07 ] @
O kom modelu se radi?
[ test1234 @ 11.01.2013. 20:56 ] @
80% mašina za pranje sudova na tržištu Srbije iz iste fabrike u Kini, bez obzira koja je marka na njoj.
[ b900 @ 11.01.2013. 20:56 ] @
csf 4570, ne zameri ukoliko sam pogresio neko slovo, posto je izbacena na tavan, a na njeno mesto dosao indesit. Jos jedan mit razbijen, kvalitet pranja identican (ruku na srce i candy/midea je ekstra prala).
sustina je da sam malo istrazivao i ispostavilo se da je midea zaista najveci kineski proizvodjac i da recimo isporucuje elektroniku za kompletan candy program i jos dosta drugih proizvodjaca. stvar je samo u tome sto je midea u tom trenutku kostala oko 20000 dinara, a rec je o identicnom proizvodu, posto je i pumpa kinez (nista drugo i nema na masini...).
Dolazimo na to da sam prevarom platio visestruko skuplje, a dobio identican proizvod.
[ baraka @ 11.01.2013. 21:08 ] @
Ne zameri ni ti meni ako sam pogrešio, pišem po sećanju, ali ta mašina je pre nekoliko godina koštala cca 30.000
[ test1234 @ 11.01.2013. 21:24 ] @
A i tu Indesit što sada imaš potpuno je ista kao i ona Candy na tavanu. Obe kada otvoriš ovako izgledaju.


[ b900 @ 11.01.2013. 21:50 ] @
pa to i jeste poenta. placena je dosta manje...

drugo, bezobrazluk nije sto delove prave u kini.. i Apple to radi, nego sto to niti je njihova fabrika, niti je deo pravljen za njih. Barem da su se pomucili da na stampanu plocu utisnu candy...

kriminal je to sto takve stvari prolaze nekaznjeno...

eto genija... masina je kostala onoliko koliko sam napisao najjeftinija (pre kupovine sam obisao tehnomaniju, tehnomarket, eurosalon, metro...shvatas sablon). Tada je to bilo oko 500 eur. model koji ju je nasledio i sada posle toliko godina i dalje kosta otprilike toliko...
[ baraka @ 11.01.2013. 22:04 ] @
Candy već godinama mašine širine 45 cm pravi u Kini i to je poznata stvar, svakom ko se time bavi, a i svakom ko elementarno pročita deklaraciju proizvoda ili pločicu na vratima mašine. Onaj ko kupuje mašinu bi to trebao da pročita. U svakom slučaju je mogao, tj. može.

Ta mašina je tada koštala jedva preko 300 EUR-a, koliko košta i sada mašina tog nivoa - 32.990 http://www.tehnomanija.rs/masi...candy-sudomasina-cdp-4609.html

Da su se "pomučili" da na štampanu ploču utisnu Candy - to bi bila prevara. Ovako, samo se ti nisi baš udubio kada si kupovao mašinu, pa si sada ljut.
[ ZDRAVKO T @ 11.01.2013. 22:53 ] @
Iako suosećam sa vama zbog svih neugodnosti što ste doživili morat ću radi istine dodati i nešto mojih iskustava.Da se razumijemo ja sam serviser a između ostaloga servisiram i Candy na teritoriji BiH.Garancija je ovde 2 godine i za to vreme gotovo je nezamislivo da se tako dogodi sa strankom.Ako zanemarimo prvi kvar za koji je možemo reći krivac nepoznat i nije Candy za sledeće situacije ću opisati kako se ovde događa.Elektronika se mjenja po garantnom listu i kupac nema nikakih troškova niti plaćanja.Pretpostavimo da sam to ja došao bih u vas priključijo Candy-ev programer na elektroniku odradijo dijagnostiku i test mod gde se očita mogući kvar ako je to elektronika na licu mjesta iz programera abdejtujem najnoviji softver za tu mašinu i ako je to dovoljno vi potpišete moj radni nalog ja uzmem garantni kupon i najverovatnije popijem kavu sa vama jer ste vi zadovoljni što je to tako i što mašina radi a ako je elektronika u kvaru namontira vam se nova bez troška a ostalo je isto.Sada malo o kinezima Midea je svetski brend sa velikim ugledom među kupcima i proizvođačima uređaja a naš je problem što mi svi mislimo da smo na buvljaku i da je sve pet malaka.Midea radi za dosta svjetskih proizvođača što djelove što gotove proizvode koji se brendiraju i dolaze na naše tržište.Sad dolazimo do istine ko drži do sebe a Candy je među njima neće uzeti djelove za mašinu neke nazovi jeftinije B kategorije već uzima ono što je kvalitetnije izrade i mešto skuplje što u konačnici poskupljuje i proizvodnu cjenu nekoga proizvoda.A sada ću o uvoznicima i distributerima:nazivi kao Ovlašteni,zvanični distributer,glavni uvoznik itd.su tu da prikriju stvarno stanje stvari a to je dok Candy ne otvori svoje predstavništvo i on ne prodaje svoje proizvode direktno i formira stvarnu servisnu mrežu bit će vam tako a ja sam vam svedok da je tako jer je prije i u nas bilo svašta.U slučaju kakav je vaš krivite stanje u zemlji a tu nemislim ništa negativno prema vama bez obzira na pripadnost jer u takim uslovima vlada javašluk,bezakonje i svi drugi oblici malverzacija vas kao kupca bez obzira šta kupujete u uslovima špekulativne trgovine sve e svodi na brzu zaradu i obećanja kupcima koja u startu se zna da se neće ispuniti ali koga briga što tamo nešto neradi kada se žalite trgovcu reći će vam šta biste vi za te pare a o pravima potrošača i inspekcije neću ništa reći.A o uvoznicima zar stvarno mislite da neki uvoznik iz donjih trčaljevaca zna šta da uveze.Priča ide ovako Izbor modela:Daj mi brate koju onu jeftinu mašinu a što se tiče servisa će se ja pobrinem moj kum je majstor od toga daj ti meni onaj procenat mašina još što me pripada za servis nema šta da se brineš ja ću to da sredim.Tako dobismo i generalnog uvoznika i servis a ko posledicu i vas kao nezadovoljnika kao krajnjeg korisnika.Žao mi je ali ovo je prečesta slika na ovim prostorima i razlikuje se samo po imenima i gradovima gde se događa ali pošto je u stvari sve šarena laža i muljaža shvatimo dok se ne počne događati evropa ali u onom građanskom smislu i sa svim pravima potrošača neće ništa biti bolje(pošto znam kako je to u inostranstvu na primjer Njemačkoj neću vam pisati jer bi vas samo rasplakalo i razljutilo)U namjeri sam bijo samo dodati još koju sliku u galeriji apsurda bez namjere da nekoga uvredim ako i jesam nisam namjerom...
[ frigo-sani @ 12.01.2013. 08:16 ] @
Zbog lose financiske situacije koja muci vecinu stanovnika(BiH) ovdje su jako popularne trgovine polovne robe
(second hand shop)Ja sam na sjeverozapadu BiH,granica je blizu pa se puno toga dovlaci.
Od obuce,odjece,pa do bijele tehnike.
Ja sam prije 5 godina kupio polovnu kuhinju,viseci elementi,radna ploca sa sudoperom,
a aparate mi je dao da izaberem sta hocu;izabrao sam mile masinu za sude,neff el sporet,simens frizider i napu(stariji modeli)
Sve placeno 400 eura i sve radi bez greske,i sigurno je da ovi polovni poznatiji,kvalitetniji aparati mogu trajati duze nego ovo smece
sto prodaju na nasem trzistu.

[ bakara @ 12.01.2013. 11:48 ] @
Citat:
b900
Dolazimo na to da sam prevarom platio visestruko skuplje, a dobio identican proizvod.

Nisi ti prevaren, hteo si da kupis candy misleci da je on i dalje lider a neshvatajuci da su danas midea i haier i korejski LG i samsung vodeci na polju bele tehnike.

Gorenje je jos gore, njih samo kina drzi i verni kupci.

[ test1234 @ 12.01.2013. 14:04 ] @
Ako ste odvojili recimo 35.000 dinara za mašinu za pranje sudova. Koju god marku izaberete dobićete isti ili sličan kvalitet. Naravno dešavaju se kiksevi na pojedinačnim aparatima, stim što su kiksevi u ovoj cenovnoj klasi češći sto je i razumljivo.

Inače marka Altus već nekoliko godina u Austriji ima najpovoljniji odnos cena kvalitet. Kod nas odnos cena kvalitet ne postoji.
[ b900 @ 12.01.2013. 14:11 ] @
uopste mi nije jasan nacin razmisljanja nekih ljudi. ovo se naravno odnosi na genija koji i dalje polemise o ceni uredjaja. Uopste mi nije jasno sta pokusavas postici i kako te ne mrzi da konstantno ispadas glup... Ukoliko napisem da je serija CSF onda gledas cenu te serije koja ima vise modela pa onda polemisemo da li je to najjeftiniji model koji sada kosta 43000 ili skuplji. ne razumem, da pricam o S klasi mercedesa, ti bi se javio da ima jeftinija A klasa...

ovaj post se odnosio na nacin poslovanja servisera i na poslovnu politiku Candya i nista vise od toga.

Uvek je vazilo da kada zelis da dobijes nesto kvalitetno, gledas renomiranog proizvodjaca i takva stvar ima visu cenu...

1. Candy vise nije renomiran proizvodjac, a proizvodi su zbog stare slave papreno skupi za ono sto daju
2. Midea nije renomiran proizvodjac (samsung, LG, Apple, sony...jesu). Mozda je rec o trenutno najvecem Kineskom proizvodjacu ali su potrebne godine ili decenije, konstantan kvalitet i milioni ulozeni u marketing da stekne ime. Dotle proizvode ne moze ceniti kao renomirani, a uostalom to ni ne radi. Njihova masina je duplo jeftinija od Candyjeve, a rec je o identicnom proizvodu. Ovo ne govori o Midei nego o Candyu.
3. Pomenuti distributer i servis su prevaranti i ja samo sam zeleo da ih imenom pomenem.
4. Midein programator koji je identican Candyevom kosta 2.5x manje, i to i jeste realna cena za taj deo.
5. Troskovi servisera su bezobrazno veliki
6 Serviser krsi zakon Srbije ne izdajuci fiskalni racun
7. da je ovo meni neko rekao svakako bih izbegao ovog proizvodjaca, tako da ovo mozda nekome pomogne
8. ne vidim vise razlog da vise tupim o ovoj temi tako da moze lock

[ ZDRAVKO T @ 13.01.2013. 19:38 ] @
Dopisujemo se a nisi našao za shodno da napišeš kako se zove taj servis jer je sigurno privatni i ima svoje ime ako nije a izdao je račun onda idite na inspekciju i reklamirajte jer na to imate pravo a i posle svega doživljenoga mislim da je i moralan čin.U vašim postovima se nemože zaključiti o kojim se iznosima radi jer se javljaju i euri i dinari pa bih vas ljudski zamolijo da konverzujete te vrednosti u uvre jer ima nas na forumu koji smo u kontaktu sa drugim valutama i neznamo odnos dinar-evro.Što se kvaliteta tiče možemo pričati o trendu pada kvaliteta uređaja kod svih proizvođača jer je planirani vjek uređaja bitno smanjen i to važi za baš sve proizvođače.Što se elektronike tiče mislim da ima istine u vašoj tvrdnji jer nam zna da se javi neki tip skuplji ali da bi bili do kraja korektni napišite model apaarata i onaj referentni broj što počinje sa 3 ja ću vam javiti koliko košta elektronika u Candy-ja jer je moguće da su izmaržirali taj dijo pa je ispao skup.Što se Midee tiče mislim da baš i niste u pravu jer su njihovi djelovi u mnogo trenutnih proizvoda i u skladu cjena i kvalitet druga je stvar ko joće i koliko da profitira i iz djelova i tu vlada zakon slobodnog tržišta ali?Sama elektronika ima dosta izvedba i ako je ona na koju mislim bez obzira na vizuelni izgled vrlo je verovatno da neće radti na drugoj mašini jer ona ima i neki softver koji je najverovatnije Candy-jev.
Za kraj zamolijo bih vas da navedete bar poneki model suđara za koje ste rekli da su bolji od onih gore navedenih brendova sa vaše strane..
[ MomciloZemunac @ 13.01.2013. 22:47 ] @
Zaboravite na kvalitet renomiranih firmi ... nista se vise ne proizvodi toliko kvalitetno, tek toliko da bi trajalo par meseci duze od garantnog roka . Birajte proizvode koji imaju sto duzi garantni rok i kada on istekne ... cekajte dan ..D.... pa opet nov uredjaj, jer delovi koji treba da se zamene su ono na cemu se zasniva zarada .. obicno je popravka neisplativa jer je blizu cene novog uredjaja.
[ bakara @ 14.01.2013. 11:21 ] @
Citat:
MomciloZemunac: Zaboravite na kvalitet renomiranih firmi ... nista se vise ne proizvodi toliko kvalitetno, tek toliko da bi trajalo par meseci duze od garantnog roka . Birajte proizvode koji imaju sto duzi garantni rok i kada on istekne

Naravno da ima kvalitetnih proizvoda, ali za razliku od nekad sada ima i onih losih koji su jeftiniji.

Ja sam recimo za sebe kupio najskuplji midein model sudo masine, za te novce sam verovatno mogao da kupim neki srednji candy ili bosch.
Ima jedno jednostavno pravilo kada kupujete kinesku robu, nikada ne kupujte najjeftiniju!

Svako bira za sebe.
[ morihei ueshiba @ 14.01.2013. 12:16 ] @
Citat:
Ima jedno jednostavno pravilo kada kupujete kinesku robu, nikada ne kupujte najjeftiniju!

Nazalost, prosecan kupac koji ne kupuje robu direktno iz Kine, apsolutno ne moze da zna da li je predmet koji kupuje uradjen kvalitetno ili ne. Jedino da vodi za svaku kupovinu nekog majstora sa iskustvom koji ce na licu mesta da rasklopi masinu i ispita svaki deo, a nekad ni to ne pomaze.
Kinezi pri tome uopste nisu krivi, jer kod njih je uglavnom koliko para toliko muzike. Krivica je na distributerima, kompanijama koje proizvode u Kini i plasiraju uredjaje pod svojim imenom. Pocetna karika u tom lancu (kineski proizvodjac) i poslednja (krajnji kupac) ne mogu tu mnogo da ucine. Kinezi rade onako kako im se naruci i naplate tacno onoliko koliko to kosta. Kompanije koje imaju outsourcing u Kini posle karikaju svoje cene u zavisnosti od imena koje su stekle u proslosti (kao sto je Candy recimo), ali neke zaboravljaju da to ime treba odrzati, pa se desavaju ovakve stvari.

Posto znam kako to sve ide, evo jedan savet: prvo sto treba da gledate kod kupovine neke robe (pogotovu ako je ona skuplja) je reputacija distributera, pokrivenost servisima, raspitajte se po forumima i kod majstora o ucestalostima kvarova i svim problemima koje mogu nastati i da li ih je moguce resiti u razumnom roku. To je jedini nacin da se novac ne baca kroz prozor.

Cena=kvalitet, renomirano ime i bljestavi katalozi vise nista ne znace. Samo krajnji oprez i dobro se raspitati pre kupovine.

[ b900 @ 14.01.2013. 20:34 ] @
Sad da budem iskren, nisam siguran da je ovaj distributer jedini, tj. ja sam preko informacija trazio ovlasceni Candy servis i prodavnicu delova i dobio njih. Kasnije sam trazeci druge servise, preko interneta zakljucio da su oni jedini ovlasceni barem sto se tice masina za sudove. Barem tako net kaze...
Sto se tice cene, placena je oko 400+ evra...

Elem, epilog je da sam nakon par meseci kada sam se konacno nakanio, plocu dao drugaru, koji je nasao hladan lem na delu koji je davao informacije procesoru. Evo vec par meseci taj deo popravljen stoji kod mene, posto me mrzi da ga stavim na masinu i probam, ali obzirom na simptome, uveren sam da je to bio problem od pocetka...

Cela sustina je da firma koja drzi do sebe nema takav servis i ne prodaje rebrendirane kineze bez svoje kontrole kvaliteta itd...

[ cozmo_im @ 14.01.2013. 21:53 ] @
Ja imam Mideinu masinu za pranje sudova, onu manju, za 4-5 kompleta (kockastu) - kupljena je 2006 godine i radi kao sat i dan danas :)

A isto sam mislio tako da kupim neku renomiranu, i odustao, citao, informisao se i naravno da je sve isto i da se pravi u Kini i da se samo menja ima brenda na kucistu.
[ Java Beograd @ 15.01.2013. 07:51 ] @
Meni je u kući sva bela tehnika Candy ! Ne zato što ja nešto posebno marim, već zato što je žena zapela. A i kad smo kupovali, Candy je uvek bio u srednjem cenovnom rangu. Jefiniji od Bosch-a i Simensa, a skuplji od kineskih i turskih brendova tipa VOX, FOX, WOX, Beko i sličnim. U sitom rangu sa Zanussijem, Indestom i sličnim

Čitam prvi post, i kontam da sam verovatno imao sreće.
[ pesek @ 18.01.2013. 13:10 ] @
Ovih dana mi je crkla 26 godina stara vešmašina EI Niš, procurio semering na bubnju, poprskao motor koji je izgorio i još jedna guma je istrunula i zrela za zamjenu. Na prvi pogled izgleda kao krš za otpad, međutim još uvijek ima djelova za ovaj model koji su vrlo jeftini i ako se snađem za motor, mašina će ponovo da osvane.

Pošto nemam vremena da bih odmah napravio tu „generalku“, kupili smo novu vešmašinu. Kao i ovdje, bila je velika dilema koji model mašine da se kupi.
Zbog toga sam se konsultovao sa serviserom koji prodaje i servisira bijelu tehniku i to od više proizvođača. Znajući da ja sam održavam sve aparate u kući, odmah mi je preporučio mašinu „Beko“. Usput mi je ispričao u kratko karakteristike još nekoliko modela vešmašina i sve se svodilo na to da su kod ostalih modela dijelovi i održavanje mnogo skuplji nego kod „Beko“ mašine. Osim toga, kod ovog modela prednja strana može da se skine i tada se jednostavno i brzo zamjeni svaki dio.

Kod njega sam kupovao skoro svu bijelu tehniku od Gorenja i do sada nisam imao nekih većih problema osim plastike u frižideru i zamrzivaču. (nakon nekog vremena lomi se kao staklo). Međutim, nove Gorenje vešmašine je ispljuvao samo tako i pokazao mi jednu u komadima koju je čovjek dao na opravak samo dva mjeseca nakon isteka garancije. U njoj je sve bilo zdrobljeno i polomljeno i može jedino da se baci u smeće.

U principu čovjek se više ne može pouzdati u „brendove“, već treba tražiti tehniku na osnovu iskustva ljudi koji se time bave. „Beko“ i nije neki brend, ali u ovom momentu je njihova vešmašina, uz tri godine garancije, najbolje riješenje u odnosu uložene pare/dobiveni kvalitet. Ponekad sve zavisi i od serije jednog istog proizvoda.
Inače ovdje košta 250€, a pošto se dobro znamo, čovjek mi je dao na nekoliko rata.