|
[ Flo33 @ 02.02.2013. 13:05 ] @
| Lep pozdrav,
Sasvim slučajno sam video izložene modele škode, i za oko mi je zapao citygo. I tako sam planirao krajem godine pazariti za drugi auto nešto malo, tipa Fiat panda, nisam ni razmišljao o tim city/igo/itd varijantama. Cena je oko 8k €i motor 1.0l. Kao što rekoh najviše za gradsku vožnju, zašto da ne i nekih 500km do bg-a, par puta na godinu. Tu je i moje pitanje. Kako je u komadu napraviti 500km u takvom autu. Koliko sam video, nije on nešto manji od punta i sl. Nazad i ne trebam neki prostor, tako da je za te potrebe ovo što sam video sasvim dovoljno. I kada mi treba imam sadašnji auto za ozbiljnije potrebe transporta (i uživanja).
Ako imate iskustva sa takvim automobilima, molim podelite. (nisam ograničen na bilo koji brend)
Pozdrav |
[ Nebojsa Milanovic @ 02.02.2013. 13:13 ] @
Do pojave UP/Citigo mislim da Huyndai I10 nije imao veću konkurenciju u tom segmentu, naročito sa 1,25 16V motorom, pričalo se o tome dosta na ES-u.
Međutim, nakon što se pomenuti duo pojavio, a uzevši u obzir opremu i motor I10 u odnosu na 2009. u Srbiji čak poskupeo (!) (a i sada se može dobiti samo sa slabijim 1,1 motorom), situacija je još čistija nego ranije: danas su UP/Citigo najrazboritiji izbor u klasi gradskih automobila.
Pošto si ti iz Slovenije, ako želiš baš najjači motor u klasi, kod tebe verovatno i danas možeš dobiti I10 i Picanto sa 1,25 16V motorom sa kojim oni i danas ostaju ozbiljan takmac u toj klasi, jer su sposobni i za druže ture bez zamora.
[ AstralPro @ 02.02.2013. 14:05 ] @
ja bih Mini morisa da biram nesto za sebe u klasi malih gradskih auta. Par godina star,sto da ne i tako.
[ Flo33 @ 02.02.2013. 14:54 ] @
Ne, polovni ne dolaze u obzir, tj ako uzmem polovnjaka, uzeo bi za daleko manje para. Za novo vozilo ne bih dao preko8-9k.
Nebojsa, i10 me samo zbog dizajna odbija. Ne volim taj "japan style" nikako.. Mada ne sumnjam da je dobar auto.
[ Branko Santo @ 02.02.2013. 15:00 ] @
@Flo33
Panda je uvek moj favorit zato sto je smekerski :) ~9.500 sa ovim 0.9 twinair koji je bio motor godine 2011. Mada koliko znam u SLO Fiat ima bas dobre cene.
Panda ima samo 4* NCAP zbog poostrenih pravila dok VW UP/Skoda CitiGo su zadrzale 5*
http://www.topgear.com/uk/phot...ay-fiat-panda-vw-up-2012-04-30
[ Flo33 @ 02.02.2013. 15:11 ] @
Iskreno, i moj favorit je panda, ali kod nje mi je tabla uzas. A i jeo bih se sto nije 4x4, a ona je daleko iznad datog limita. Za taj auto, da kazem usluznu mazgicu ne zelim da dajem neke pare ni za sta. ni registraciju, ni gume, ni benzin. Znaci low cost prevoz.
[ Branko Santo @ 02.02.2013. 15:17 ] @
Bas gledam na fiat.si i tu i najslabija verzija pande nove ima ESP + ASR + MSR + Hill Holder + HBA, ABS z EBD.
i to je sve zajedno 7.999e sa 1.2 motorom.
A tabla je pun gas :)
[ mozdasamjaamozdainisam @ 02.02.2013. 15:31 ] @
Ukusi su razliciti, ja sam imao i10 sa slabijim 1.1 motorom. Vrlo zivahan autic, jedan od razloga zasto sam njega uzeo jeste sto je iz unutra ceo oblozen, odnosno na vratima je plastika a ne go metal kao kod svih ostalih. Ova redizajnirana verzija je meni jos lepsa.
Ali generalno ne mozes mnogo pogresiti niti jedan od tih iz A klase koji uzmes. Svi su oni mali potrosaci sa malim motorima na kojima cak i da se nesto pokvari ne kosta previse.
Sto se tice udobnosti svi su oni dizajnirani da idu u visinu, pa su podlozni udarima vetra sto se oseca. Na auto putu moras da budes na oprezu i da ga 'korigujes'. Nisam prelazio sa i10 vece razdaljine, mislim najvise u cugu oko 200 kilometara. Mislim da na 500 km ipak moras (sebe radi, vozilu nista ne smeta) da napravis makar jednu pauzu da se protegnes. Inace se solidno podnosi duzi vremenski period u vozilu i prosto je iznenadjujuce koliko mesta imaju na zadnjoj klupi (bas zbog visine).
i10 sam imao malo vise od godinu dana imao sam 2 vrlo mala kvara na njemu, oba zamenjena u garanciji: sajla od haube se otkacila; i drugo je bio senzor kocnice. Oba su bila zamenjena nisam stigao kafu da popijem kod dilera :)
[ Flo33 @ 02.02.2013. 15:39 ] @
Istina je da su mi hyndai, vw, i fiat dileri sa servisima na pljuvomet, dok je skoda malo, neznatno dalje. Inace, kada sam uzimao 159ku prosle godine, prvo gledao civica type r, i auto je savrsen, ali onu tablu, i one boje instrumenata nisam mogao da prihvatim.. Spoljna linija mi je bila ok. Tj samo civic, accord, legend i pro ceed su mi lepi, svi ostali koreanci i japanci su po mojem misljenju dizajnerski uzas.
Branko, skoknucu do fiata isto da pogledam, nisam ni znao da je pandica toliko povoljna.
[ Zarko Silic @ 02.02.2013. 15:57 ] @
Grande Punto je najbolji auto za pare koje spominjes. Nije prevelik ali dovoljno velik i konforan za dugo putovanje. Ima tradicionalno dug menjac pa je brzina od 140 tiha i ugodna za razliku od svih spomenutih u temi.
Aygo bih zaobisao u najsirem mogucem luku. Nikakda mi nece biti jasni ljudi koji kupe ovaj automobil.
UP sam vozio. Osecaj je kao da se vozis u automobilu vise klase. Motori u ponudi su slabi mada se u prvi mah ucene jakim. Treba mu najmanje 80 ks da bi normalno isao. Relativno je udoban, sasvim solidno konforan i relativno tih, ali se sa Grande Puntom ne moze porediti ni po cemu osim po folcvagenovskom kvalitettu izrade. Relativno precizno je napravljen i ima solidan i veoma dobro organizovan prtljaznik.
U poredjenju sa ostalim konkurentima u A segmentu UP primetno odskace po kvalitetu.
Problem je samo u tome sto se po ceni jednog takvog vozila u A segmentu, moze kupiti veci i konforniji automobil iz segmenta vise.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 02.02.2013. u 17:09 GMT+1]
[ Sceka @ 02.02.2013. 15:59 ] @
:) Pa ja stalno govorim, a kritikovan sam kao "pa to nema pojma", da je u stvari najbitnije kako se coveku neki automobil svidi a ne "ide sekund do 100... ima turbo... nema getutnu... horizontalno trimovan na 2 stepena severno..."! :) Zato je meni apsolutno prihvatljivo misljenje "...ali onu tablu, i one boje instrumenata nisam mogao da prihvatim..." po pitanju "najbolja kupovina".
Pozdrav!
[ bakara @ 02.02.2013. 16:39 ] @
Citat: Zarko Silic: Grande Punto je najbolji auto za pare koje spominjes.
Grande punto je ipak za broj veci auto, veci je i od punta classic, mada je odlican izbor, narocito punto EVO, on je prelep.
U klasi mali gradski, mislim da je najbolji izbor trenutno renault twingo.
[ etjen @ 02.02.2013. 16:52 ] @
Suzuki Splash ili Swift. Sad je kod nas Swift na akciji - može za 9000 da se dobije. Daleeeko bolji auto od svih navedenih, osim Minija naravno (bez obzira što nije a segment)
[ Branko Santo @ 02.02.2013. 17:08 ] @
Duzine automobila:
Panda: 3,653
Swift: 3,850
VW up!: 3,540
Twingo: 3,600
[ bakara @ 02.02.2013. 17:24 ] @
Da nastavimo listu
Duzine automobila:
Panda: 3,653
Swift: 3,850
VW up!: 3,540
Twingo: 3,600
Toyota Aygo 3,430
Grande punto 4,030
Punto Classic 3,843
Hyundai i10 3,940
Suzuki splash 3,715
[ Nebojsa Milanovic @ 02.02.2013. 17:52 ] @
Ispravka:
Citat: bakara:
Duzine automobila:
Hyundai i10 3,940
Hyundai i10: 3,585.
Međutim, još bitnije od spoljnih dužina su poluprečnici zaokretanja od kojih dominantno zavisi ispunjenje osnovne namene ovih auta, a to je okretnost u gradu.
Hyundai i10 je neverovatno okretan auto, u vožnji se ima utisak da možete da ga okrenete/parkirate bilo gde, za razliku od Suzuki Swifta recimo koji je u celosti bolji/zreliji, ali ima "kamionski" prečnik zaokretanja koju mu veoma umanjuje spretnost u gradu.
Osim toga, veoma su važne i staklene površine i dimenzije retrovizora, u čemu je i10 opet veoma dobar.
[ Flo33 @ 02.02.2013. 18:03 ] @
http://www.suzuki.si/sl/Cena_3/
Za te pare ima auto da se kupi. Gorepomenuti citygo sa automatskim menjacem je kao najjeftiniji swift. I siguran sam da je odrzavanje jeftinije. Panda climbing je 11k €.
[ bakara @ 02.02.2013. 18:26 ] @
U pravu si izgleda sam pogresio.
Mada opet na netu sad vidim da nije ni 3585 vec 3565.
http://www.autoinfoz.com/Hyund...Hyundai_i10_Era-dimension.html
[ Nebojsa Milanovic @ 02.02.2013. 18:42 ] @
3565 je bila dužina pre restajlinga, a posle restajlinga, dakle ovaj današnji, je dugačak 3585 ;)
(zbog malo drugačijih branika)
[ etjen @ 02.02.2013. 20:13 ] @
Citat: Flo33: http://www.suzuki.si/sl/Cena_3/
Za te pare ima auto da se kupi. Gorepomenuti citygo sa automatskim menjacem je kao najjeftiniji swift. I siguran sam da je odrzavanje jeftinije. Panda climbing je 11k €.
he, baš su preterane cene. Da si u Srbiji uklapao bi se u cenu do 9000 sada na akciji, a Splasha si regulare mogao da uzmeš za 8500 sa malo cenkanja.
A što se tiče održavanja, mislim da grešiš. Ne znam koliko je održavanje za Up ali za Swifta su servisi u garanciji vrlo povoljni. Doduše, to opet govorim za Srbiju...
Inače malko sujete :) - taj odnos cena gde je Citygo u najskupljoj varijanti iste cene kao najeftiniji Swift u Slo. je vrlo realan
[ Flo33 @ 02.02.2013. 20:48 ] @
Etjen, ne razumemo se. Ja vec imam auto, koji zadovoljava sve sto sam ikada zeleo od auta. I zelim njega da zadrzim za stalno (tj za potrebe mora, recimo veceg puta, i malo uzivanja u voznji, sto da ne) znaci max 10k km godisnje. Kako je meni vecina km u lokalu, tj grad, magistrala, on je previse za to, i hocu autic koji ce da bude u minimalnom cenovnom rangu registracija, osiguranja, delova, i takucih troskova. Ali i kao takav mora da ispuni bar neke ergonomsko/estetske norme. Taj citygo je cena 8.500€, ali naravno da to nije zadnja cena. Meni su danas nudili za 6.990 istu active, tj najmanji paket opreme. Koji ima klimu, svetlo na nebu (koji ono hyndai ni to nema cak?) mp3 radio, itd. Oko 8 je ambition, sa esp-om , putnim kompijuterom, itd. 9 je najjaci paket sa 75ks, kolor ekranom, tempomatom, siberom, itd.
Sto je kod swifta vec 12000 u comfort paketu, sa 1.2 motorom. To je 3k€. Za 12k€ imam fabiju family 1.2tsi, koji je 10x lepsi, i auto koji je bolji od swifta. Za tih 3k€ mogu da predjem 30000km, i platim dazbine za godinu dana. A i a radije bi dao 3k€ za 2 seta guma za cayenna, nego da bi imao malo bolji autic kakvi su navedeni modeli. Sad sam ja pisao za citygo jer si ti naveo u zadnjoj poruci njega, slobodno stavi pandu/punta, itd. Jer preko 8k necu dati sigurno, eventualno ako mi uklope neki automatik za 9.
Pozdrav i svakako hvala na predlozima :)
[ etjen @ 02.02.2013. 20:59 ] @
ma naravno, apsolutno se razumemo nego sam samo hteo da navedem primer. Znam da si rekao oko 8500 i znam da ti treba gradski auto.
Potpuno su drugačije cene tamo nego ovde u Srbiji, tako da mi je ipak komplikovanije da dam neki savet.
U svakom slučaju od ovih predloženih, mislim da je Pandica lep izbor. Iskreno verujem da Up i slične ekstra male automobile ne možeš baš sa uživanjem izvesti na autoput (a rekao si da bi ponekad i prešao u cugu 500km)
[ Flo33 @ 02.02.2013. 21:07 ] @
Pa recimo da 10 puta godisnje dodjem u bg, i od toga na godisnji (1-2x godisnje) bi sa tim auticem, jer sam u centru, pa da se ne zezam sa parkiranjem, gradskom voznjom, itd. Inace, imam sve prednosti dvojnih papira, tako da mogu i u Srbiji kupiti i registrovati auto, nije problem..
[Ovu poruku je menjao Flo33 dana 02.02.2013. u 22:38 GMT+1]
[ Nemanja @ 02.02.2013. 22:37 ] @
Mislis da ga ostavis u Bg-u ili vozis za SLO ? Ukoliko ga vozis za SLO, moraces ga preregistrovati.
[ Flo33 @ 02.02.2013. 22:46 ] @
Zasto? Vec sam vozio skoro god dana Bg tablice ovde, bez problema
[ Nemanja @ 02.02.2013. 22:52 ] @
Godinu dana mozes voziti na strane tablice, posle trebas preregistrovati vozilo.
[ Flo33 @ 02.02.2013. 23:00 ] @
Prvi put cujem to.. Znam da godinu dana mozes na vozacku stranu, pa onda se mora polagati za "eu" vozacku. Za tablice nikada niko nije rekao to.. Nebitno, i tako cu ga ovde uzeti, ali dobro je znati i to. Pozdrav.
[ BB308 @ 03.02.2013. 10:10 ] @
Ne verujem da moras da preregistrujes auto sa Srb na Slo.Moras da izadjes jednom tromesecno iz Slo.Poz.
[ inobradovic @ 03.02.2013. 10:40 ] @
gde da izadje iz slovenije u italiju ili austriju, a sto bi izlazio ?
ala lupas .
jeftin ti je sandero, mozda nije los izbor.
[Ovu poruku je menjao inobradovic dana 03.02.2013. u 12:16 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 03.02.2013. 10:50 ] @
Nissan Micra
[ BB308 @ 03.02.2013. 11:06 ] @
Citat: inobradovic: gde da izadje iz slovenije u italiju ili austriju, a sto bi izlazio ?
ala lupas ?
Sto si nerovozan, opusti se, izadji na cist vazduh prosetaj.Kakvo ti je to pitanje, odgovor "ala lupas"?
Odgovorio sam na prethodni post za vozenje auta sa Srb tablicama u EU.Jel mislis da mozes da ih vozis do kad hoces, ili kako? Zasto moras da ga preregistrujes, voleo bih da mi objasnis?Poz.
[ inobradovic @ 03.02.2013. 11:10 ] @
rekao sam ala lupas da ne upotrebim reci lazes coveka da mora da izlazi svaka 3 meseca.
sad nam ti objasni gde da izadje i zasto ?
[ Zarko Silic @ 03.02.2013. 11:37 ] @
Ne lupa.
Rec je o carinskom prekrsaju koji cini vlasnik vozila ukoliko se u drzavi zadrzi duze od 3 meseca sa nedomicijalnom tablicom (registracijom). Kakvi su propisi u Sloveniji treba proveriti, ali u svim drzavama su oni slicni.
Ne mozes ni ti u CH voziti automobil sa stranim tablama koliko hoces.
[ Nemanja @ 03.02.2013. 11:51 ] @
Zato da bi mogli da ti naplate registraciju i eventualne kazne. Mozes ti izlaziti svaki dan iz zemlje, ukoliko ti je primarni ekonomski intetes tamo, znaci tamo si zaposlen ili imas firmu, moras preregistrovati. Sve ostalo mozes objasniti policiji prilikom kontrole, da si samo otisao da se provozas malo. U Austriji je taj rok mesec dana, u vecini ostalih eu zemalja 6-12 meseci.
[ inobradovic @ 03.02.2013. 12:08 ] @
ja bi kupio kola u srb i registaraciju platio 200evra za godinu i izlazio bi jednom u 3 meseca da je moguce to a ne bi placao osiguranje 1000e plus taksu za puteve 400e godisnje.
i ne samo ja nego ko zna koliko stotina hiljada ljudi bi isto uradilo registrovali bi kola u srbiji.
zato kazem to.
[ Flo33 @ 03.02.2013. 14:33 ] @
Dobro, to je za neku drugu temu, i nije bitna u ovoj raspravi o A segmentu, jeri tako necu uzimati u Srb auto. Iskoristio sam lep dan, i pogledao (od kolega) micru, kiu rio (valjda se tako zove ona mala kia) i clia3. Iskreno, citygo mi je bolji iznutra od svih navedenih.
[ vladd @ 03.02.2013. 22:51 ] @
Kia Picanto. Rio nije bas mikrob slican Micri, sa svoja puna 4 metra.
Pzo
[ KrkaCiC @ 05.02.2013. 11:23 ] @
Malo snizenja panda 1.2
[ Nebojsa Milanovic @ 07.08.2013. 13:12 ] @
Huyndai I10, jedan od najboljih malih automobila, uskoro dobija naslednika:
Citat: Premijera novog i10 je zakazana za sledeći mesec na Salonu automobila u Frankfurtu, dok prodaja u Evropi startuje u novembru. Ovde i podatak da će se novi i10 proizvoditi u Hyundaijevoj fabrici u Turskoj.
Sem modernijeg izgleda u odnosu na istoimenog prethodnika, novi i10 donosi i novu platformu, povećane dimenzije i prostraniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima, a dugačak je 3665 mm, širok 1660 mm i visok 1490 mm. Dakle, 80 mm je duži, 65 mm širi i 50 mm niži od prethodnika od koga ima i 5 mm duže međuosovinsko rastojanje. Takođe, njegov prtljažnik zapremine 252 litra je među najvećima u klasi.
Za sada su najavljena dva benzinska motora, i to 1.0L trocilindrični agregat sa 68KS i poznati 1,2 litarski četvorocilindraš sa 86KS.
Danas su objavljene i prve zvanične slike novajlije:
Ovo je korak više u nadmetanju sa konkurencijom, i očigledno da je sada za konkurenta uzet trio UP/Citigo/Mi, novi I10 direktno projektovan i dizajniran da njih nadmaši. On je duži i širi a pretpostavljam i komforniji od prethodnika, i posebno mi se sviđa odluka da se zadrže disk kočnice i na zadnjim točkovima (aktuelni I10 je jedini auto u klasi koji ima disk kočnice i pozadi).
Motorizacija je najsavremenija u klasi. Izbačen je stari 1.1l/69KS koji potiče iz Getza, a umesto njega se koristi novi trocilindrični Kappa 1.0.
Vrh ponude čini još iz aktuelnog modela poznati 1,25 16V Kappa sa 86KS, inače najjači u klasi.
Posebno je zanimljivo da će se novi I10 proizvoditi u Turskoj što če osetno oboriti njegove cene u Evropi, jer koliko je meni poznato, aktuelni I10 jedini auto koji od 2009. godine nije pojeftinio.
[ cika dacha @ 07.08.2013. 13:35 ] @
i10 je veoma zanimljiv mali autic zbog dizel motora od 1.120cm3 a jos ima 75ks koliko se secam! pun pogodak za grad!
[ vladd @ 07.08.2013. 23:21 ] @
Ovaj I10 mnogo dobro izgleda, samo mu je cena malo jaca u salonu. Odgovara i ovaj manji motor sa 68ks.
[ Nemanja @ 08.08.2013. 06:06 ] @
Vidim da se svi javljaju odusevljeni dizajnom, mozda se ja ne razumem u to ali meni je ruzan. Od tih malih kutijastih automobila jedini koji se meni svidja je Fiat Panda.
[ vladd @ 08.08.2013. 11:27 ] @
Jeste ruzan, i porpilicno svi "patuljci" lice.
Ovaj podseca na corsicu.
Ali mislim da je lepota otisla na racun upotrebljivosi i ekonomicnosti. Ionako im oblik diktira "odnos" prema pesacima po NCAP-u, a oble linije na malom autu vise deluju kao defekti, nego dizajn.
[ Java Beograd @ 05.10.2021. 12:03 ] @
Planiram da kupim auto A segmenta, kao drugi auto. (Nemam više živaca da se natežem sa ukućanima "ko će danas da uzme auto". Citroen C4 je moj i samo moj!)
Izbor je nekako pao na VW Up! i klonove iz Škode i Seata. Vidim da se nudi skoro isključivo 1.0 MPi motor u varijantama od 44 kW i 55 kW.
I sad, molim upućenije forumaše da prokomentarišu izbor modela, i pre svega kvalitet motora.
Takođe me zanimaju i iskustva iz eksploatacije auta i posebno motora 1.0 MPi, koji se, koliko vidim ugrađuje / ugrađivao u priličan broj modela brendova grupacije.
[ Nebojsa Milanovic @ 05.10.2021. 13:12 ] @
Nema tu mnogo razmišljanja, ili I10 ili UP, oba su za svoju namenu odlična.
I10 postoji (mada je redak) i sa jačim motorom od 80KS što je već ozbiljnije, ne znam koliko ima UPova sa jačom verzijom od 75KS, proveri da li ima varijabilne ventile, ako da možda bi on bio najbolji izbor.
Ako ne, osnovni od 60KS je miran i slab za van grada a za grad sasvim dobar, potraži ga u dobrom stanju i svakako može da bude dugotrajno rešenje.
[ Java Beograd @ 05.10.2021. 13:36 ] @
I10 mi se nešto ne sviđa posebno.
Mislim, znam, pričam napamet, možda, kad bih ga video na placu, seo, startovao motor možda bih i kupio, ali sad sam fokusiran na VW Up!
Zanimljivo da, iako sam očekivao niže cene drugih brendova ("Italijani", "Francuzi", "Korejanci" ... ) svi su tu negde, veoma izjednačenih cena.
Mislim da će 44 kW biti dovoljno.
[ Turmen @ 14.10.2021. 10:04 ] @
Pre par godina sam na moru vozio Citroen C1, tada je bio nov (2018e) i iznenadio me je koliko je živahan za auto te klase.. Imao je motor 1.0 sa 69KS..
[ Nebojsa Milanovic @ 14.10.2021. 20:57 ] @
To je najpoznatiji mali motor, inače Toyotin, koji se ugrađuje u nekoliko brendova. Deluje snažan i lepo vuče jer ima varijabilne ventile što je u toj klasi retko.
Problem je što ima tri cilindra. Sve da je isto, a da ima 4 cilindra, imao bi oko 100 KS, bio bi tiši, uravnoteženiji i puno jači i za grad bi bio odličan ne samo u A nego i u B segmentu.
[ Java Beograd @ 15.10.2021. 08:03 ] @
Nisam znao da je PSA grupacija ugrađivala Toyotine agregate!
[ Java Beograd @ 15.10.2021. 10:06 ] @
Da, to je zapravo potpuno isti auto kao i Toyota iGo (podrazumeva se da je isto kao PUG 107/108 )
A sva tri se prave, tj. sklapaju u Češkoj
[ Turmen @ 16.10.2021. 17:01 ] @
Skroz simpatičan autić, lagan, startan, ima unutra dovoljno prostora za četvoro ljudi, a u gepek taman staju torbe iz kupovine.
Čak i to što je trocilindraš mi ne smeta, mada za par dana vožnje nisam ni provalio neki problem.
Kod mog trocilindraša mi jedino smeta što je u BG špic režimu malo žedniji, kao i na autoputu ako ga poteram preko 120 - 130km/h.. Naravno na tim brzinama mi zafali taj jedan cilindar, jer kreće da se dere kao lud :) A recimo na 110 - 120km / h se čuju samo gume i vetar
Ovako radi sasvim zadovoljavajuće.
[Edit] Kolegnica ima Toyotu Aygo, staru par godina, oduševljena je, mada njoj je najbitnije da se lako parira i da malo troši.
[ Java Beograd @ 16.10.2021. 17:43 ] @
Koliko je to "malo žedniji". Kolika je prosečna potrošnja koju ostvaruješ u gradu?
[ bakara @ 16.10.2021. 22:07 ] @
@Java Beograd
Kupi C2 1.4Hdi ili benzinca to je najbolji auto od tih prdavaca ili twingo
Up i njegove varijacije su toliko spartanske i u pogledu opreme i u pogledu palete motora
[ mjanjic @ 16.10.2021. 23:10 ] @
Nemojte samo Tojotu Ajgo pominjati, sećam se priče još oko 2010-2011. godine kod mehaničara kad sam radio mali servis, čoveku za neke delove trapa (bio auto udaren u saobraćajci baš u točak) tražili 250k dinara u ovlašćenom servisu, on nekako uspeo da kontaktira nekog uvoznika koji je dobavljao originalne tojotine delove, sećam se da je bio negde u Luci Beograd, kod njega delovi koštali ukupno 125k dinara :)
Mada, EU je doskočila japancima sa BER sertifikatom, čak i u garantnom roku mogu da se ugrađuju zamenski delovi koji imaju taj sertifikat, garancija mora da važi. Jeste da su original kvalitetni, znači po ovim našim putevima, ali ne baš toliko da neki delovi budu više od 2 puta skuplji.
Nego, kad pomenusmo Tojotu, bio kod majstora na malom servisu pre 15-ak dana, kod njega na servisu bio Smart4Four, reče mi da je u njemu Tojotin 1.3 motor, međutim koliko znam u pitanju je Micubišijev, pošto je prva generacija Smarta sa 4 vrata praktično klon Micubiši Kolta. Eto, i ti majstori ne znaju baš sve, ali bar se radi o 4-cilindričnom motoru, kod druge generacije samo 0.9 i 1.0 sa 3 cilindra.
Uglavnom, ta prva generacija zbog različitih boja delova karoserije nekako baš simpatična kao gradski autić...
[ dr0id @ 17.10.2021. 12:38 ] @
Sta je od tih malih gradskih najudobnije i lako za ulazak/izlazak? Pretpostavljam da Up bas i nije ako je kao Polo/Fabia/Ibiza. Za stariju osobu je pa da bude nesto jednostavno (servo, klima, podizaci vec mogu a i ne moraju) i pouzdano, da nema neke glupe kvarove, prazan akumulator posle par dana stajanja i sl. izvore nervoze i frustracija.
[ Turmen @ 17.10.2021. 22:25 ] @
Citat: Java Beograd: Koliko je to "malo žedniji". Kolika je prosečna potrošnja koju ostvaruješ u gradu?
Oko 8.5l - 9l na 100km.
U proseku pređem 400km sa 30l (što mu dođe oko 7.5l), ali u tih 40km je obično par odlazaka do Smedereva na plac, možda poneki Novi Sad, izađem često iz BGa.. Kada ne izlazim iz BG, kada koristim klimu leti, znatno je veća potrošnja.. Za tu klasu previše, ali ne vozim mnogo pa mi ne smeta.. Prelazim oko 1000 - 1500km mesečno. Recimo moj prethodni auto, kog sam ostavio ćaletu (Renault Clio 1.2 Benz - 2001godište) troši oko 6.5l.. Moj ćale istera mesec sa 3000din :)
Citat: dr0id: Sta je od tih malih gradskih najudobnije i lako za ulazak/izlazak? Pretpostavljam da Up bas i nije ako je kao Polo/Fabia/Ibiza. Za stariju osobu je pa da bude nesto jednostavno (servo, klima, podizaci vec mogu a i ne moraju) i pouzdano, da nema neke glupe kvarove, prazan akumulator posle par dana stajanja i sl. izvore nervoze i frustracija.
Za ulazak / izlazak - Mercedes A klase ili Fiat Panda
[ Java Beograd @ 18.10.2021. 08:20 ] @
Realno, ovoga sam se pribojavao, kad sam planirao benzinski motor. Smorio sam se od dizela, a i u stalnoj sam frci "dal će proći tehnički" zbog fuckin izduvnih gasova. Zato sam i u startu planirao benzinca.
Ali, "lowest low" troškovi eksploatacije su mi prioritet za drugi auto, koji će se vozito samo po gradu. Ako može: gume 13'' , kapacitet ulja 3L i slično ostalo, još jeftinije.
Mislm, (već sam pisao), glupo mi je da moj C4 HDI 100 HP, (dakle, udoban i prostran auto C segmenta) troši po gradu 6 L a mali "prdavac", da guta 9 i više. "Džaba smo krečili"
Možda ću da potražim Fiata Pandu 1.3 mJet, to je ono šta mi sada pada na pamet.
[ Turmen @ 18.10.2021. 09:00 ] @
Devojka i ja smo pre par meseci bili u fazi da kupimo neki autić A klase za "do posla i nazad" tu do 1500e.
1) A klasa (ona starija)
2) Twingo
3) Panda ili Seićento.
Jedan Twingo umalo nisam kupio (prodavao kolega ženin auto, 2002o, panorama, malo prešao, očuvan), ali mi se onda otvorila opcija za nov auto, pa sad čekam da vidim da li će biti išta od toga.
[ Turmen @ 18.10.2021. 09:04 ] @
Citat: Java Beograd:
Realno, ovoga sam se pribojavao, kad sam planirao benzinski motor. Smorio sam se od dizela, a i u stalnoj sam frci "dal će proći tehnički" zbog fuckin izduvnih gasova. Zato sam i u startu planirao benzinca.
Ali, "lowest low" troškovi eksploatacije su mi prioritet za drugi auto, koji će se vozito samo po gradu. Ako može: gume 13'' :D, kapacitet ulja 3L i slično ostalo, još jeftinije.
Mislm, (već sam pisao), glupo mi je da moj C4 HDI 100 HP, (dakle, udoban i prostran auto C segmenta) troši po gradu 6 L a mali "prdavac", da guta 9 i više. "Džaba smo krečili"
Možda ću da potražim Fiata Pandu 1.3 mJet, to je ono šta mi sada pada na pamet.
Mislim da su TSI motorima rešili taj problem i da su malo ekonomičniji.. Možda je Nebojša probao neki autić sa 1.0TSI ili 1.2 TSI motorom, pa zna više.. Meni recimo za nov auto, prvi pik Škoda Scala / Octavia sa 1.5 TSI motorm.
Opet, neka me ispravi neko iskusniji, mislim da je Fiat Punto šampion u "najmanje dinara po kilometru" kategoriji.
[ Java Beograd @ 18.10.2021. 09:24 ] @
Isplati se kupiti od kolege, prijatelje, poznanika ... jeste polovan, može da se pokvari, ali bar znaš ko ga je vozio i kako ga je održavao. Nije "lutrija"
Po meni, to je daleko bolja opcija nego kupovina preko placa / oglasa.
[ Turmen @ 18.10.2021. 09:50 ] @
Apsolutno se slažem.. Clija sam kupio od brata od tetke i evo već koliko je kod mene 5-6 godina, nikakav problem sa njim, najveće ulaganje je set kvačila pre par godina (150e) i to mi je jedino ulaganje mimo ulja i filtera.. Doduše ne znam u kakvom je stanju sada, vozio sam ga poslednji put pre par meseci, ali ćale vozi i ne žali se :)
[ bakara @ 18.10.2021. 10:42 ] @
Citat: Turmen:
Mislim da su TSI motorima rešili taj problem i da su malo ekonomičniji.. Možda je Nebojša probao neki autić sa 1.0TSI ili 1.2 TSI motorom, pa zna više.. Meni recimo za nov auto, prvi pik Škoda Scala / Octavia sa 1.5 TSI motorm.
Opet, neka me ispravi neko iskusniji, mislim da je Fiat Punto šampion u "najmanje dinara po kilometru" kategoriji.
Nisu ti turbo benzinci nista
Trose isto kao i klasicni atmo za tu zapreminu samo sto bolje ide jer imaju vise snage.
znaci ako imate motor od 1000 kubika on trosi kao klasican od 1000ccm samo ima vise snage i svaki djavo mu nesto fali.
[ dr0id @ 18.10.2021. 14:17 ] @
Citat: Turmen:
Za ulazak / izlazak - Mercedes A klase ili Fiat Panda
A klasa mi nije pala na pamet, mislio sam da je dosta veca, a ne znam ni kako stoje sa troskovima odrzavanja. Mada ne znam, predlagao sam ranije Agilu, Merivu i sl. miniminivan modele i nije naislo na odobravanje.
Panda mozda, mada je ovo uzas
Ja gledao Fox, Up, C1/107, Yaris, Swift, Getz, i10, Micru, sad vidim ima i C2, Picanto, Ka, Spark, Aveo, Jazz, 100 modela jbt...
Sto se tice potrosnje, ne znaci mi mnogo da li je 6-7-8 ili 5L, s obzirom da ce tesko prebaciti 5000km godisnje...bitnije da je pouzdano, da nema glupih kvarova i gremlina.
I kakvi su (udobnost, ergonomija, ulaz/izlaz, odrzavanje) uopste Grande Punto, Corsa D, C3, i20, Clio 3 u odnosu na Polo/Fabia/Ibiza, Fiesta, 207?
[ Nebojsa Milanovic @ 18.10.2021. 17:27 ] @
Polo 1.6 16V :)
Gospodska vožnja, a ako poželiš zna i da jurne..
Mali auto A segmenta više ne bih kupio, prosto nema smisla.
[ Whitewater @ 18.10.2021. 17:48 ] @
TNG je bar duplo jeftiniji ako govorimo o potrosnji i pod pretpostavkom da imate auto gde je ugradnja rentabilna, a za vecinu jeste.
Jednostavno, ne postoji auto na benzin/dizel koji ce pobediti auto sa TNG.
[ dr0id @ 18.10.2021. 18:44 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:
Polo 1.6 16V :)
Gospodska vožnja, a ako poželiš zna i da jurne..
Mali auto A segmenta više ne bih kupio, prosto nema smisla.
Sto se performansi tice dosta je i 50 konja, akcenat je na udobnost, ergonomiju, jednostavnost i pouzdanost. Problem je sto nemam iskustva s vecinom tih modela (i ako/kad sam (se) vozio, to je bilo uz spustanje i zavaljivanje sedista bez obracanja paznje na max visinu, pristupacnost i sl. za starije, kostoboljnije) a nemam nesto vremena da obilazim placeve i testiram bas sve, mozda pred kupovinu, kad suzim izbor.
[ HoT_Steppa @ 18.10.2021. 20:05 ] @
Citat: Java Beograd: Isplati se kupiti od kolege, prijatelje, poznanika ... jeste polovan, može da se pokvari, ali bar znaš ko ga je vozio i kako ga je održavao. Nije "lutrija"
Po meni, to je daleko bolja opcija nego kupovina preko placa / oglasa.
Ja isključivo gledam već registrovan auto u Srbiji jer je preležao sve bolesti kupovine auta sa placa, neki mini servisi i naročito sad od jula kad je pooštren tehnički, auto bi trebalo da je cakum pakum ako prolazi tehnički, ako više nema mesta za muvanje.
Što se tiče izbora uzmi prelistavaj
https://www.spritmonitor.de/de/suche.html
kucaj razne parametre pa ćeš doći sam do nekih zaključaka šta ti treba
[ Whitewater @ 18.10.2021. 20:44 ] @
Da li je preležao sve bolesti ili je otkrivena nova pa se brže bolje prodaje.
[ mjanjic @ 18.10.2021. 23:02 ] @
Prodaje koleginica Polo, mislim da je 1.2, ali kupila ga je novog, znam da je stariji od 2017. (po štopovima), a moguće da je i prethodna restilizacija, za motor ne znam, ne verujem da je TSI, moguće da je onaj od 75ks, ali mogu da se raspitam.
Mislim da je pominjala varijantu da ustupi salonu od koga je kupila kao nov da oni prodaju.
[ Turmen @ 19.10.2021. 09:34 ] @
Polo mogu da preporučim u bilo kojoj varijanti (samo da je u dobrom stanju).. E sad jači motor znači mala potrošnja, ali skuplja registracija..Pa sad kome šta odgovara.
Citat: Sto se performansi tice dosta je i 50 konja
Totalno netačno.. Može da bude dosta za nekog ko prelazi 3km dnevno u nekom malom, ravnom, vojvođanskom selu, ali ja bih takvima preporučio da kupe Yuga za 500e, ulože još 500e i voze narednih 10god. Ili Suzuki Maruti.. Ukoliko je veći grad, pogotovo BG sa silnim bulevarima i brdima, sa takvim autom bi se samo mučio.
[ Java Beograd @ 19.10.2021. 12:42 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:Mali auto A segmenta više ne bih kupio, prosto nema smisla. Moraću da se složim s Milanovićem.
"A" segment mi je prva ideja, samo i jedino zbog očekivanih minimalnih troškova eksploatacije.
Ali, što više tražim, gledam i kalkulišem vidim da automobili B segmenta, uglavnom i nemaju ništa veću ukupnu cenu eksploatacije, a realno, kudikamo je lepše imati i voziti Forda Fiestu nego Forda Ka. (Ford je samo primer, važi i poređenje kod drugih brendova)
Uzgred, meni lično je mnogo važniji dizajn unutrašnjosti auta, nego spoljašni. Pomenuta Fiesta mi je ono, baš ružna što se enterijera tiče, a bogami i Panda je tu negde.
A ista ta Fiesta mi je dopadljiva spolja. Panda je ružna i spolja i unutra.
[ dr0id @ 19.10.2021. 12:43 ] @
I za mene je iz slicnih razloga bolji C nego B segment, ali ne i za druge tj. u ovom slucaju. Meni je "nova" Panda i ok unutra (mada spolja gora od stare), ali stara je zlo (i Ka ima isti enterijer).
Citat: Turmen:Totalno netačno.. Može da bude dosta za nekog ko prelazi 3km dnevno u nekom malom, ravnom, vojvođanskom selu, ali ja bih takvima preporučio da kupe Yuga za 500e, ulože još 500e i voze narednih 10god. Ili Suzuki Maruti.. Ukoliko je veći grad, pogotovo BG sa silnim bulevarima i brdima, sa takvim autom bi se samo mučio.
Nije bas 3 nego mozda 10km i nije selo nego grad(ic), a Yugo ne bih nikome preporucio ni za 0e a ne 500+500e... Zato i trazim neki A, eventualno manji B segment, sto meksi i prijatniji za kicmu i bubrege, a dovoljno bezbedan i "mlad" i pouzdan da radi umesto da kampuje kod majstora. Ovako svi bez razmisljanja predlazu Grande Punto/Corsu D i poneko Yaris, ali rekoh da vidim jel ima jos nesto bolje/manje.
[Ovu poruku je menjao dr0id dana 19.10.2021. u 13:57 GMT+1]
[ Java Beograd @ 19.10.2021. 13:03 ] @
Ja sam imao Juga 45, i verovali ili ne, uz moje lično održavanje, taj auto sam s uživanjem koristio, i nije se kvario. Stvarno.
Ali, danas, atomobil bez air begova ne dolazi u obzir. Minimum dva, za vozača i suvozača. Minimum minimuma.
[ Turmen @ 19.10.2021. 13:37 ] @
A ili B segment sve zavisi od potreba.
Ja bih recimo kupio nekog Smartića, Toyotu IQ ili UP-a ili Citroen C1, za auto od kuće do posla, u kome ću se voziti uglavnom samo ja, u slučaju da već imam veći auto C, D ili SUV koji koristim za izlaske iz grada.
E sad ko nema mogućnosti za više automobila, onda ide B segment ili manji C segment..
Citat: Ovako svi bez razmisljanja predlazu Grande Punto/Corsu D i poneko Yaris, ali rekoh da vidim jel ima jos nesto bolje/manje
Polo je neuporedivo bolji, upotrebljiviji, kvalitetniji auto od svih gorenavedenih.. Probao Grande Punta, Yarisa i razlika je bila ogromna.
[ dr0id @ 19.10.2021. 19:07 ] @
Pitao lika koji je dovlacio prakticno samo te male gradske, kaze Panda, C2, Micra, Up i Getz dosta udobniji po ovim nasim putevima od Yarisa, Swifta, Smarta, C1/107, Aygo, Honde Jazz.
[ mjanjic @ 20.10.2021. 18:06 ] @
Citat: Java Beograd:
Ali, danas, atomobil bez air begova ne dolazi u obzir. Minimum dva, za vozača i suvozača. Minimum minimuma.
I to, kao i ABS (koga u osnovnom paketu nema Punto Classic koji se sklapao u Kragujevcu), jer ako se naleti na rizlu ili mokar put, a naglo zakoči i točkovi proklizaju... to još i nekako, nego ako prokliza npr. desni točak, a levi ne, može auto da se razotira i ko zna gde da završi ako nema bankine.
Citat: Turmen:
Ja bih recimo kupio nekog Smartića, Toyotu IQ ili UP-a ili Citroen C1...
Polo je neuporedivo bolji, upotrebljiviji, kvalitetniji auto od svih gorenavedenih.. Probao Grande Punta, Yarisa i razlika je bila ogromna.
Pomenuh negde iznad da je mehaničar kod kog sam nedavno radio mali servsi, počeo da "parkira" po par auta uz radionicu, nekom mu ostavi da sredi pa je za prodaju ili čak on otkupi povoljnije pa uradi šta je potrebno. I sad mu stoji neki SmartForFour, onaj prethodni, koji je valjda praktično isti kao Mitsubishi Colt. Motor je 1.3 16v 94ks.
SmartForOne koliko god se činio praktičnim za parkiranje, ipak mi nije nekako za bilo kakvu vožnju, jedino da je električni i da košta 4-5k evra, a da može da pređe 100km sa jednim punjenjem. Koliko znam, za veliki servis se ceo motor skida, dok je kod Smart za četvoro motor pristupačan. Ovaj novi za 4-oro može da se takmiči sa Nissan Juke po "lepoti", doduše jedan Juke videh jutros, i to bez zadnjih tablica, izgleda kao da je nov, i pitam se ko normalan ono može da kupi, osim ako je bar 20-30% jeftiniji od nekog ekvivalenta.
[ HoT_Steppa @ 21.10.2021. 13:37 ] @
Citat: Java Beograd: Moraću da se složim s Milanovićem.
"A" segment mi je prva ideja, samo i jedino zbog očekivanih minimalnih troškova eksploatacije.
Ali, što više tražim, gledam i kalkulišem vidim da automobili B segmenta, uglavnom i nemaju ništa veću ukupnu cenu eksploatacije, a realno, kudikamo je lepše imati i voziti Forda Fiestu nego Forda Ka. (Ford je samo primer, važi i poređenje kod drugih brendova)
Uzgred, meni lično je mnogo važniji dizajn unutrašnjosti auta, nego spoljašni. Pomenuta Fiesta mi je ono, baš ružna što se enterijera tiče, a bogami i Panda je tu negde.
A ista ta Fiesta mi je dopadljiva spolja. Panda je ružna i spolja i unutra. :D
Navozao sam se sa Fiestom 2007 godište ove godine do mora, super motorčić 1.4 TDCi (hdi) neverovatna potrošnja 4-5 litara sa agresivnom vožnjom.
ALI, nemaš pojma kako ima mala sedišta (ja sam 2 metra), kičma me bolela ceo put, nameštao peškire da umanjim bol. Direktno poređenje, Pežo 207 ima 5 cm šire sedište od Fieste. I novija Fiesta 2008+ nije ništa bolja, direktno poređenje sa PUG 208, nebo i zemlja.
[ Turmen @ 22.10.2021. 08:59 ] @
Meni je glavni utisak sa Fiestom bio taj što su mi pedale bile preblizu.. A ja sam prosečne visine, nosim broj 43, znači ništa posebno... Kočnica i kvačilo, bukvalno mi se sudaraju noge tokom vožnje :) U Polu i u Cliju je veći razmak.
[ mjanjic @ 22.10.2021. 10:32 ] @
A kod mnogih manjih auta je problem ako ti pri normalnoj poziciji desne noge na gasu deo iznad ili ispod kolena udara u plastiku centralne konzole/stuba, i ako voziš tipa sat vremena, ne samo što je iritantno, nego imaš posle te vožnje osećaj kao da si udario nogu na tom mestu.
Zato nije dovoljno samo sesti u auto na minut-dva ili provozati 5-10 minuta. Nisam ni razmišljao o tom detalju dok mi drugar nije napomenuo, jer je sa nekim modelom baš imao takav problem.
[ component @ 22.10.2021. 11:19 ] @
Citat: Java Beograd:
Uzgred, meni lično je mnogo važniji dizajn unutrašnjosti auta, nego spoljašni. Pomenuta Fiesta mi je ono, baš ružna što se enterijera tiče, a bogami i Panda je tu negde.
A ista ta Fiesta mi je dopadljiva spolja. Panda je ružna i spolja i unutra. :D
Zašto ti je Fiesta ružna? Vozim ovu moju već 10 godina i nikada mi nije palo na pamet da je ružna unutrašnjost. Mislimo na istu?:
[ Nebojsa Milanovic @ 22.10.2021. 15:33 ] @
Meni je kod Punta MkII (100KS) prilično smetala pozicija za volanom i to je bio jedan od osnovnih razloga što sam ga prodao iako je realno bio kao nov.
Naime, ako sednem kako inače sedim, a to je malo zavaljeno, volan mi je daleko a nema podešavanje po dubini.
A ako sednem malo uspravnije da bi mi volan bio na pravom mestu (što mi za kraće relacije nije problem, za duže ne bih na to pristao), onda mi kolena non-stop udaraju i žuljaju po donjem delu kokpita, jer su papučice duboko.
To je jako loše urađeno a sa ciljem da u kabini ostane više mesta u odnosu na spoljne dimenzije auta, a što je plaćeno lošim položajem vozača. Samo to mi je dovoljno da prodam takav auto, naravno ni u Grande puntu ni u drugim autima, ni u Huyndai I10, taj problem ne postoji.
Što se tiče središnje konzole ako je dobro urađena ona je veoma korisna u smislu da se desna noga odmara na njoj, a istovremeno čini da stopalo na gasu bude precizno.
Iz vožnje našeg Stojadina ono čega se najbolje sećam je taj debilni totalni nedostatak središnje konzole što dovodi umaranja desne noge i njegog landaranja u krivinama, a istovremeno stopalo na gasu je i neprecizno i takođe se umara, jer nema nikakav oslonac u vožnji.
[ Java Beograd @ 23.10.2021. 11:27 ] @
Meni se desna noga grčila, bukvalno, ne samo umarala, na dužim putovanjima u autu bez kruz kontrole.
[ Turmen @ 25.10.2021. 11:16 ] @
Zaboravio sam ovu debilnost sa nedostatkom konzole.. jednom sam probao keca i sećam se da mi je tada kao klincu baš bilo čudno da nemam oslonac na nozi..
[ iculibrk @ 25.10.2021. 21:10 ] @
Pa kako nisi imao oslonac, a patos i papučica gasa? Sad daleko je od nečeg idealnog, al kad se taj kec pravio, udobnost je koštala :) On je ipak bio jedan porodično solidno prostoran auto za taj novac, to vreme i godišnje kilometraže i finansijske mogućnosti većine njihovih vlasnika. Jednostavno, da je imao konzolu, "kruz kontrolu"... koštao bi mnogo više.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|