|
[ Mon Pelle @ 03.05.2013. 16:54 ] @
| Pre petnaestak dana sam u prodavnici "Uradi sam" na Karaburmi (Ada Huja) kupila trimer za travu koji je posle minut koriscenja i kosenja ne vise od tri kvadrata trave prestao da radi tj kalem na koji se namotava najlon je pukao. Verovatno je taj kalem vec bio napukao i kao takav je prodat. Tri dana nakon kupovine sam taj proizvod i vratila njima trazeci da zamene polomljeni kalem za drugi, ispravan, na sta su oni meni odgovorili da nemaju, a rezervne delove ne prodaju. Tada sam zatrazila novi trimer ili povracaj novca. Sa podsmehom (inace su prodavci vrlo ''ljubazni'' sa kupcima) su mi odgovorili da nemam prava to da trazim od njih jer je proizvod koriscen (naravno da je koriscen, kako bih u suprotnom znala da je kalem pukao!!). Jedinu mogucnost su mi ponudili da se odnese trimer u servis. Posle mnogo raspravljanja i pogubljenih zivaca sa prodavcima jer do sefova je nemoguce doci (kada sam trazila da razgovaram sa sefom, porucila je preko prodavca da ne zeli da dodje i da nema sta ona da razgovara sa kupcima), pristala sam da se odnese trimer u servis jer se navodno proizvodi u servisu popravljaju i vracaju za maksimalno pet dana - a od tada je proslo 15. Obzirom da mi se nisu javili kako su i obecali, na telefon se u servisu naravno niko ne javlja, u "Uradi sam" je vecito veza zauzeta, bila sam primorana da po ko zna koji put odem do njihove prodavnice da vidim sta se desava sa trimerom koji sam kupila a da nisam uopste ni koristila jer je od samog starta bio neupotrebljiv. Tada me je docekalo jos jedno neprijatno iznenadjenje, jer se servisanje vremenski od pet dana odjednom povecalo na "zakonskih" 45 dana, sto znaci da mi jos ostaje 30 dana cekanja, i gomila nepokosene trave. Cinjenica je da kada su oni u pitanju, ostecen kupac nema nikakva prava.
Ja na zalost nisam usamljen slucaj, u raznim razgovorima sa drugima cujem da se ovakve ili slicne stvari redovno desavaju u "Uradi sam" prodavnicama. Ne znam da li se neko od ostecenih kupaca ikada obratio Zastitnicima potrosaca ili inspekciji, i moze li se bilo sta pozitivno uraditi po ovom pitanju, ili cemo mi potrosaci zauvek ostati ovce za sisanje. Jednu jedinu dobru stvar sam cula od strane prodavca iz gore navedene prodavnice: "A, sto kupujete ovde?" I u pravu je, i u jedno sam sasvim sigurna - da vise necu nikad... |
[ Java Beograd @ 03.05.2013. 19:31 ] @
Citat: Mon Pelle: Ne znam da li se neko od ostecenih kupaca ikada obratio Zastitnicima potrosaca ili inspekciji, i moze li se bilo sta pozitivno uraditi po ovom pitanju, ili cemo mi potrosaci zauvek ostati ovce za sisanje.
Čujem da je inspekcija i te kako ažurna. Da li si se obratila inspekciji ?
[ Mon Pelle @ 03.05.2013. 19:53 ] @
Nisam jos uvek zvala inspekciju, i ovi praznici su doprineli tome da se ova agonija oduzi ali cu se svakako potruditi da, sto se mog slucaja tice ne ostane samo na ovome...
[ Lavlja_Jazbina @ 03.05.2013. 20:05 ] @
Nemoj biti na kraj srca.I gde po trimer kod njih.Za ostalo,cuti.Gomilu zezalica i ono sto sam kupovao uvoz iz Belgije.
Inace ponasanje osoblja,posebno neartikulisanih kasirki,sa obezbedjenjem koji se sali na makedonskim sa njima je posebna prica.
Poruka,mars,sto nemas sitno i slicno je stalno prisutno.Ja sam reklamirao trimer u jednoj firmi i bio je gotov za 3 dana.Zamenjena
kurbla i nista naplaceno.Reklamacije u Brikolazu se salju u Nis,tako da ima raznih situacija.Idi u inspekciju i prijavi.Nadji,sto bi rekao glavnu.
Isto kazem ljudima i za MUP,samo u 29ti.
[ Horvat I @ 03.05.2013. 20:58 ] @
"kalem" se sastoji od 3 dela! koji ti je pukao?
Na mom iako pod garancijom sam sam kupio i zamenio jer sam bio svestan da se mojom krivicom slomio.
U uputstvima je lepo napisano da služi za uređenje oko staza,ograda...
[ Otto23 @ 04.05.2013. 01:44 ] @
Meni nisu 'teli da iseku neke letve, iako pishe da je secenje besplatno... cisto da mi bude lakse zbog transporta.
Tamo je zgodno kupovati samo ako konkretno znas sta kupujes, posto ima dosta stvari na jednom mestu.
[ Mon Pelle @ 04.05.2013. 13:55 ] @
Citat: Horvat I:
"kalem" se sastoji od 3 dela! koji ti je pukao?
Na mom iako pod garancijom sam sam kupio i zamenio jer sam bio svestan da se mojom krivicom slomio.
U uputstvima je lepo napisano da služi za uređenje oko staza,ograda...
Pukao je kalem na koji se namotava najlon, ispod poklopca...ne bih ni ja pravila problem da je pukao mojom krivicom...
[ cika dacha @ 09.05.2013. 10:13 ] @
[ HeYoo @ 09.05.2013. 10:37 ] @
Eto sta se desi kada neko nece da uvazi reklamaciju.
[ Mon Pelle @ 09.05.2013. 19:01 ] @
Nisam ja, majke mi... :-)
[ bakara @ 09.05.2013. 19:48 ] @
Zakonski rok je 45 dana za resavanje reklamacije, kalem nije sigurno pukao sam od sebe (mada je verovatno los kvalitet)
Realno gledano kupac nije ostecen, osim sto je ocekivao previse od jeftinog trimera i pozivajuci se na prava potrosaca bez brige o pravu trgovca.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.05.2013. 20:18 ] @
^^^Nisam u toku.Gospodja je zapalila halu zbog trimera?
[ HeYoo @ 09.05.2013. 20:42 ] @
Citat: Realno gledano kupac nije ostecen, osim sto je ocekivao previse od jeftinog trimera i pozivajuci se na prava potrosaca bez brige o pravu trgovca.
Sta briga kupca sto prodavac prodaje robu koja ne moze da prezivi garantni rok. Dosta su potrosaci cutali. Ovo sto se desilo je samo upozorenje!
Podrska za Mon Pelle i celu Radikalnu Potrosacku Asocijaciju
[ bakara @ 09.05.2013. 20:54 ] @
HeYoo sto bi bila prodavca briga sto je kupac slomio tek kupljenu stvar?
Veruj mi sve moze da se slomi a slomljeno (verovao ili ne) ne podleze garanciji...nikakvoj.
[ HeYoo @ 09.05.2013. 21:32 ] @
Postoji nesto sto se zove "propisno" koriscenje. Ako se proizvod koristi po uputstvu svaki kvar ili naknadno primecen nedostatak podleze garanciji osim ako nije suprotno navedeno.
Obicno se u garancijama za takve stvari ogradjuju od mehanickih kvarova nastalih neodgovarajucom upotrebom. Ljudi se za sitnije stvari ne cima ali generalno imaju pravo.
[ Mon Pelle @ 09.05.2013. 21:37 ] @
bakara Odakle ti ideja da je "kupac slomio"?
[ HeYoo @ 09.05.2013. 21:50 ] @
Pa to ce svaki "posten" prodavac predpostaviti racunajuci da niko nece da se smara za male pare. S druge strane ako pokazes inicijativu cela procedura je smaranje i za njih pa obicno popuste jer i sami znaju sta prodaju.
U teoriji oni bi morali da ti prime na reklamaciju falican proizvod pa ako procene da je do defekta doslo tvojom krivicom daju pismeno uverenje. Nakon toga bi trebalo da mozes da se zalis i trazis arbitrazu.
[ bakara @ 09.05.2013. 22:31 ] @
Citat: HeYoo: Postoji nesto sto se zove "propisno" koriscenje. Ako se proizvod koristi po uputstvu svaki kvar ili naknadno primecen nedostatak podleze garanciji osim ako nije suprotno navedeno.
Kako prodavac zna da je kupac "propisno" koristio?
Ako je kupac dosao da reklamira nesto slomljeno posle 3 dana za pretpostaviti je da nije bilo slomljeno i da se nekako slomilo od "propisnog" koriscenja.
U najboljoj volji, sve sto moze da uradi je da prosledi na servis da daju strucno misljenje.
Citat: Mon Pelle: bakara Odakle ti ideja da je "kupac slomio"?
Kod vas se slomilo, zar ne?
Ako sam dobro razumeo slomljen je kalem koji kosta mozda 200-300 din i koji je potrosan deo na tom trimeru?
Ova reklamacija je otprilike kao da hocete da reklamirate casu koju ste kupili i slomila vam se dok ste je prali.
Ne znam sta ocekujete, ali verujem da ce vam vratiti trimer uz zakljucak da treba da kupite drugi kalem.
Mon Pelle
Da me ne razumete pogresno, ne mislim nista lose, verovatno je ceo trimer los ali dok ne crkne on sam nemate pravo na reklamaciju.
[ HeYoo @ 09.05.2013. 22:46 ] @
Citat: Kako prodavac zna da je kupac "propisno" koristio?
Ako je kupac dosao da reklamira nesto slomljeno posle 3 dana za pretpostaviti je da nije bilo slomljeno i da se nekako slomilo od "propisnog" koriscenja.
U najboljoj volji, sve sto moze da uradi je da prosledi na servis da daju strucno misljenje.
Pa koja je onda poenta garancije ako se ostavlja prodavcu odokativno da procenjuje? On mora (a ne moze) da posalje na servis pa ko se pre ne smori zbog kalema od 200din.
Na stranu sama vrednost robe ali zamisli da kupis auto, normalno ga koristis i polomi se osovina iz cista mira posle mesec dana. Prodavac te oladi sa: "Ko zna po kojoj njivi si vozio, u salonu se dobro drzala".
[ bakara @ 09.05.2013. 22:51 ] @
Citat: HeYoo: Pa koja je onda poenta garancije ako se ostavlja prodavcu odokativno da procenjuje? On mora (a ne moze) da posalje na servis pa ko se pre ne smori zbog kalema od 200din.
O tome i pricam, nije prodavac sudija a i uglavnom ima vaznije stvari da radi od primanja reklamacija pa obicno po vecim radnjama ima sluzbi koje samo tome sluze.
Citat: HeYoo:
Na stranu sama vrednost robe ali zamisli da kupis auto, normalno ga koristis i polomi se osovina iz cista mira posle mesec dana. Prodavac te oladi sa: "Ko zna po kojoj njivi si vozio, u salonu se dobro drzala".
Potpuno je ista procedura...
Naravno da ce vozac da kaze da je normalno vozio i da je puklo samo od sebe (ko je radio sa kupcima zna da je uvek nesto smao od sebe)
Serviser je taj koji utvrdjuje ko je kriv za kvar i ko snosi trosak.
[ Lavlja_Jazbina @ 10.05.2013. 08:39 ] @
Ja bih pitao u vezi tog kalema i na sta se misli.Posto imam motorni trimer,tu sajlu izvlacim
kada pritisnem dugme na glavi gde se namotava.Da li je to i kod elektricnog ili je sajlica jednokratna,ili
je pukla cela glava?
[ Mon Pelle @ 10.05.2013. 16:37 ] @
Citat:
Kod vas se slomilo, zar ne?
Ako sam dobro razumeo slomljen je kalem koji kosta mozda 200-300 din i koji je potrosan deo na tom trimeru?
Ova reklamacija je otprilike kao da hocete da reklamirate casu koju ste kupili i slomila vam se dok ste je prali.
Ne znam sta ocekujete, ali verujem da ce vam vratiti trimer uz zakljucak da treba da kupite drugi kalem.
Mon Pelle
Da me ne razumete pogresno, ne mislim nista lose, verovatno je ceo trimer los ali dok ne crkne on sam nemate pravo na reklamaciju.
Kada kupite nov proizvod onda je normalno da ocekujete da radi bar malo. Ne mora mnogo - samo malo, ali ovaj trimer nije radio ni malo. Zar stvarno mislite da je normalno da se iz prodavnice sa tek kupljenom robom trci u drugu da se kupe i rezevrni delovi? Nije meni ovo prvi trimer u zivotu, vrlo dobro znam da je kalem potrosni materijal, ali isto tako znam da taj kalem takodje mora da moze da se koristi malo duze od 45 sekundi. Nisam kupila polovnu robu niti sam trimer dobila na poklon vec je kupljen nov koji i nije kostao malo, prema tome sa punim pravom sam trazila da za tu cenu imam komplet trimericu. Inace kalemovi za ovaj trimer ne kostaju 200-300 din vec oko 1000-1200 zavisi od prodavnice. Pretpostavljam da ste prodavac po struci cim toliko branite iste, ali nije problem u vama. Problem je sto svaki ostecen kupac ne digne svoj glas i ne zatrazi svoja prava. Tek tada bi prodavci pazili sta prodaju i ne bi radili sta im se prohte.
Inace, ja sam se za svoja prava izborila sto znaci da sam ipak bila u pravu. Nemojte da se ljutite, nije mi namera da vas vredjam ali ovi vasi komentari nemaju veze sa zdravim razumom, i drago mi je sto ste bili u krivu...
[ bakara @ 10.05.2013. 17:14 ] @
Citat: Mon Pelle: Tek tada bi prodavci pazili sta prodaju i ne bi radili sta im se prohte.
Inace, ja sam se za svoja prava izborila sto znaci da sam ipak bila u pravu. Nemojte da se ljutite, nije mi namera da vas vredjam ali ovi vasi komentari nemaju veze sa zdravim razumom, i drago mi je sto ste bili u krivu...
Naravno da se neljutim, nemam zbog cega, i drago mi je ako ste dobili novi kalem, ali razmislite na ciju stetu.
A prodavci zapravo i ne biraju robu koju prodaju, robu biraju kupci.
[ Lavlja_Jazbina @ 10.05.2013. 17:37 ] @
Citat: Tek tada bi prodavci pazili sta prodaju i ne bi radili sta im se prohte.
Isto vazi i za nas kupce.Da li vam je palo na pamet da probate taj trimer pri kupovini ?!
Ustedi se sto zivaca,sto peneza.A sto se tice stete,bice da se neko dete malo igralo,zbog toga sto 1200 kosta cela glava
a ne kalem koji i da je STIHL kosta 600 rsd.
[ KrkaCiC @ 11.05.2013. 00:25 ] @
Sto se tice kupaca,mislim da se ne zna ko je gori,oni ili prodavci. Sinoc bio na nekoj prezentaciji,znate ono kad vas zovu na veceru ali zauzvrat morate da ih slusate sat i po
Cura reklamira neku novu vertikalnu peglu,koja izlgeda kao usisivac sa tusem (onim za kade ).
Moja komsinica bez da je pitala promoterka resi da je kupi,i to je cak nije ni dodirnula rukom,ma ni na metar nije prisla od te "pegle".
A cena sitnica,350e,po kursu od 113,ali na rate
I sta onda reci o kupcima
[ Lavlja_Jazbina @ 11.05.2013. 07:24 ] @
Prokomentarisao bi samo prodavca,kupac sam izabere da bude ovca ili ne.
Prodavac je zaposleni koji bi trebao da zna funkciju i tehnicke karakteristike proizvoda koji se prodaje na njegovom,
da nazovem sektoru.Slusa predhodne kupce i njihova zapazanja po pitanju tih istih proizvoda koje on prodaje,u slucaju
da se potrosio u ovom slucaju,kalem pa ponovo dosli ili kupuju novi proizvod slicnih namena,recimo elektricna testera.
Sta god da ga pitas,on u vecini slucajeva zna manje ili priblizno kao kupac.Podrazumevam u ovom slucaju uradi sam,
jer je to trgovina za neko majstorisanje.A ovo sto sam napisao vazi gotovo za sve trgovce,koji nemaju zavrsenu trgovacku skolu,
A 95% je takvih.I sta onda ocekivati ?!
A po pitanju gospodje i vertikalne pegle je sigurno.Ima i novaca i vremena.Ona je srecna posle kupovine pa makar se raspala
posle otvaranje kutije.
[ milomirp @ 11.05.2013. 21:43 ] @
Da kojim slucajem dogadjaj sa ,,trimerom,, se odigrao na ,,trulom,, Zapadu prica bi bila drugacija i kupac ne bi bio ostecen.Kod nas moze i ovasko i onako jer pravde nema!
[ bakara @ 11.05.2013. 22:47 ] @
Citat: milomirp: ...kupac ne bi bio ostecen.Kod nas moze i ovasko i onako jer pravde nema!
Ne znam koliko si ispratio...ali ovde kupac nije ostecen, zamenili su kalem u servisu.
A sto se tice zapada kacio sam na jednoj temi sliku racuna kao primer kako je to tamo uredjeno i pise to odmah na racunu...ako nisi zadovoljan robu mozes da vratis uz originalnu ambalazu u neostecenom stanju za 20% novca manje.
[ milomirp @ 12.05.2013. 08:53 ] @
Da, bes tako kupac na zapadu je zakon a kod nas ,,mecku ima da rodis,, da bi doazao da si u pravu!
[ anon70939 @ 12.05.2013. 11:08 ] @
hahahaha, pa sledeći put neka se desi da neće da zamene trimer :P :P
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|