[ deki111 @ 10.10.2013. 13:25 ] @
Trenutno se na teritoriji cele Nemačke sprovodi radarska kontrola brzine vozača u kojoj učestvuje 14700 policajaca. Akcija je počela jutros u šest sati i trajaće 24 sata neprekidno na 8500 lokacija. U sličnoj akciji koja je prošle godine obavljena istovremeno u tri njihove pokrajine za 24 sata kontrolisana je brzina 820.000 vozača, od toga je njih 30.000 uhvaćeno u prekoračenju brzine, a 338 su napravili prekršaje za oduzimanje vozačke dozvole.

Zanimljivo je da su za javnost dostupne i tačne lokacije gde se meri brzina.
[ Java Beograd @ 10.10.2013. 14:01 ] @
To se zove punjenje budžeta !
[ mr. ako @ 10.10.2013. 15:39 ] @
Haha, i to kakvo!
Pre par meseci sam vozio ispred prestretaca jedno pola sata, dok nije nakupio dovoljno materijala, pretek'o me i signalizirao, pa smo vozili jos jedno 5-10 min dok nije nasao mesto gde ce da mi isprica pricu sta sam sve radio. :D On prica i nabraja cene, ja sabiram i tiltujem. :D Ceh je bio negde 500-600e, al' sam bio fin, sve priznao odma' (Djura mi oprostio), nisam se opirao, slozio neku pricu, pa sam umanjio cenu "putarine". :) Nisam ni sanjao da to moze kod nemackih policajaca :) ...doduse, nisu bili uniformisani, pa je prica bila opustena - drugarska, ali na profi nivou. :) Vrlo prijatno iskustvo, koje je kostalo samo 180e. :D
Instant dopuna.
[ zmau @ 10.10.2013. 18:08 ] @
Kakvo crno punjenje budžeta, ovde je po svoj prilici reč o vrlo laganom pokušaju smanjenja intenziteta saobraćajnog pražnjenja budžeta.
Nasilje u saobraćaju košta nemačke građane oko 3E10€ godišnje, odnosno oko 500 € godišnje po registrovanom vozilu.
E, sad, ako se nemački pandur opremljen skupim vozilom maltretira više od sat vremena ne bi li od mr. ako-a iscedio 180€, i ako u vanredno besnoj akciji za dan šmeknu 30.000 prekršaja, šta misliš da li za godinu dana uspeju da nakrpe 30 milijardi evara od kazni, ili se ipak na ovoj stavci budžet prazni, i to prilično ?
[ tdusko @ 11.10.2013. 11:32 ] @
Nemacka ima od 90. godine konstantan pad broja poginulih u saobracaju izuzev 2011. kada su imali mali porast tako da ovakve akcije prolaze glat pod izgovorom povecanja bezbednosti na putevima. 91. su imali 11300 poginulih, a 2012. 3606. Sto se punjenja budzeta tice, vecina kazni ovde je cak i u apsolutnom iznosu manja nego u Srbiji tako da mi ponekad nije jasno da li se od tih kazni uopste sakupi nesto para. Ili, ako se stvar posmatra iz drugog ugla, namece se pitanje sta nasi panduri rade sa tolikim parama od kazni :).
[ deki111 @ 11.10.2013. 13:02 ] @
U ovoj vesti policajac koji je učestvovao u toj akciji je izjavio: "Ko danas brzo vozi, idiot je." Smatram da je akcija upravo uperena protiv takvih vozača, jer je prosto nemoguće izbeći radarsku kontrolu koja se sprovodila npr. u Hamburgu na 389 lokacija u 300 ulica, a bila je najavljena ranije. Rezultat kontrole za celu Nemačku je 83.000 prekršaja.

Kod nas je u saobraćaju prošle godine poginulo 684 ljudi, što je u poređenju sa Nemačkom strašno mnogo posmatrajući naš i njihov broj automobila i stanovnika.

@tdusko
Ne završava sav novac od kazni u budžetu. Opcija dogovor na licu mesta odvlači veliki deo novca.
[ Ivan Dimkovic @ 11.10.2013. 13:35 ] @
Uh sto mi je drago sto sam u Japanu sad, posto bih verovatno dozvolu opet izgubio (a jos im nisam posalao istu na odsluzenje mesec dana :-)))

Nemaju ove akcije nikakve veze sa bezbednoscu voznje - to nema puno smisla. Da je to zaista razlog, postavili bi na svako opasno mesto (recimo, izmereno po broju nesreca na tom mestu) po jednu stacionarnu kameru, pa niko tu ne bi smeo da brza.

Ali to se ne desava, i kamere kao i vanredne kontrole se po pravilu obicno postavljaju tamo gde se vozi najbrze, sto implicira da se radi o sasvim drugom razlogu.

Uticaj jednog dana unapred najavljenih kontrola na bezbednost voznje moze biti najvise 0.27% (1/365). Mislim...

Citat:

Opcija dogovor na licu mesta odvlači veliki deo novca.


Koliko je meni poznato, u Nemackoj ne postoji opcija dogovora na licu mesta.

Prvo, 99.9% kontrola su automatski radari, gde se niko ne zautavlja nego lepo kazna stigne za par nedelja u sanduce. Kazna je automatski legalno validna na osnovu atesta radarskog uredjaja i zalbe generalno tesko uspevaju (tu i tamo ima neki izuzetak, tipa pronadjen sw. bug u softveru radara, nepravilna upotreba - ali to su promili). Ove kazne su od pre par godina, takodje, naplative za sve EU gradjane bez problema, zbog harmonizacije.

A onih 0.01% kontrola sa policajcima (kao ta vanredna danas) - ni oni ne uzimaju pare, vec pisu kaznu koja se salje opstini a onda postom stize prekrsiocu.

Pricam iz licnog iskustva, za sve ove godine su me 2 puta panduri navatali u DE zbog brze voznje, i oba puta su samo pisali kaznu i obavestili me da ce stici postom. Isto iskustvo su imali svi koje znam da su bili tako uhvaceni.

Jedina razlika izmedju automatskog (mobilnog ili stacionarnog, svejedno) radara i policajca je sto policajci traze da potpises zapisnik, i sto kao metod utvrdjivanja (koji stize sa uplatnicom) pise da si uhvacen na delu. U slucaju automatskog radara, kao metod utvrdjivanja pise automatsko merenje sa sve prilozenom fotografijom (na kojoj se vidi samo vozac).
[ deki111 @ 11.10.2013. 15:16 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
Koliko je meni poznato, u Nemackoj ne postoji opcija dogovora na licu mesta.



Citat:
tdusko
Sto se punjenja budzeta tice, vecina kazni ovde je cak i u apsolutnom iznosu manja nego u Srbiji tako da mi ponekad nije jasno da li se od tih kazni uopste sakupi nesto para. Ili, ako se stvar posmatra iz drugog ugla, namece se pitanje sta nasi panduri rade sa tolikim parama od kazni :).


@tdusko je mislio na srpske pandure i ono što sam napisao se odnosilo na njih . Znam kako funkcioniše naplata kazni u Nemačkoj i potvrđujem da je sve što si napisao tačno.
[ tdusko @ 11.10.2013. 15:54 ] @
Da, mene juce obradovali cestitkom u sanducetu sa sve slikom :). 35 Eur, vozio sam 68, a bilo 50 dozvoljeno. Interesantno da sam prosle godine za identican prekrsaj i cak sa identicnim brojevima u Srbiji platio 45 Eur :)
[ Lavlja_Jazbina @ 11.10.2013. 19:09 ] @
Mislim da ima snega,pa dzabe su krecili.