[ Mali_Milojica @ 16.10.2013. 10:33 ] @
Pre par dana me zaustavila saobraćajna patrola (inače vozim auto star tri godine) i tražila da pokažem dokumenta, prvu pomoć i sve što je obavezno imati u kolima po zakonu. Dok sam im to pokazivao, obišla nas je ciganska naprava za prevoženje sekundarnih sirovina!
Upitao sam službeno lice da li je zakon za sve isti?
Na njegovo pitanje, zašto, pokazao sam mu rukom na napravu koja nas je upravo obišla i koja nema ništa od onoga što zakon propisuje kao obavezu (počev od tehničke ispravnosti, saobraćajne dozvole, nalepnice, prve pomoći....) o bezbednom učešću u saobraćaju.
Službeno lice mi nije ništa odgovorilo, vratio mi je dokumenta i otišao?!
Ne razumem zašto se ciganima to toleriše i šta se dešava ako dođe do sudara sa takvom napravom?
Zašto ja moram imati vozačku, saobraćajnu, vezan pojas, upaljena svetla, registrovan auto, obavezujući pribor u autu (prva pomoć, trougao, sajlu, sijalice...) a oni ništa?
[ 3way @ 16.10.2013. 10:43 ] @
Kad smo vec kod toga, i po autobusima ne placaju karte, niti ih iko pita da pokazu karte.
[ Java Beograd @ 16.10.2013. 10:54 ] @
Jednom su mog šuraka zaustavili, oko 2 noću u reonu splavova. "Dokumenta, jeste li konzumirali .... " U to prođe crni BMW, sa zatamnjenim staklima. "Što ne zaustavite i ovog ?", pita šurak. "Ko je ovde pandur, ti ili ja ?"
[ ekof9 @ 16.10.2013. 11:41 ] @
^ Dobro, zaustavljaju i te nabudzene kad im zafali kesa. A od ganfera nikakve koristi. :)
[ Java Beograd @ 16.10.2013. 11:43 ] @
http://www.youtube.com/watch?v=V62-kfeDWBs
[ cika dacha @ 16.10.2013. 12:09 ] @
eto ja sam video pre 10 dana kako je pandur na skuteru uz rotacije sustrigao i zaustavio najnoviji MB amg GL!
sta je doticni uradio ne znam al eto video sam to!
tako da zaustavljaju oni itekako skupe terence!
[ Mali_Milojica @ 16.10.2013. 14:43 ] @
Ja pitao za gance a vi odoste na "terence"? Ovi drugi bar imaju ispravna vozila i 99% imaju i vozačku dozvolu.
U prilogu, koji je postavio Java Beograd, klinac za upravljačen nema više od 12-13 godina i komotno vozi saobraćajnicom? I da udari nekoga, šta onda?
Kako napraviti zapisnik o šteti i kome je uputiti?
Koga krivično goniti?
[ etjen @ 16.10.2013. 16:34 ] @
cigani su kao svete životinje, niko im ništa ne može.
Niti mogu da ih kazne u saobraćaju, niti mogu da ih kazne što prose ili što nadrogiraju onu sirotu decu koju vuku sa sobom prilikom prošenja na semaforima, niti smeju da zađu u ono njihovo naselje.
Jedini lik koji se kačio sa njima je Đilas i zbog toga mu svaka čast...

Inače, smatram da im obični panduri konkretno ne mogu ništa jer nemaju nikakva dokumenta sa sobom, mada je to besmisleno ali eto..
[ Lavlja_Jazbina @ 16.10.2013. 20:48 ] @
Citat:
Mali_Milojica:
Ja pitao za gance a vi odoste na "terence"? Ovi drugi bar imaju ispravna vozila i 99% imaju i vozačku dozvolu.
U prilogu, koji je postavio Java Beograd, klinac za upravljačen nema više od 12-13 godina i komotno vozi saobraćajnicom? I da udari nekoga, šta onda?
Kako napraviti zapisnik o šteti i kome je uputiti?
Koga krivično goniti?

Da te pitam nesto.Da li bi voleo da si ganci.Ne,toliko zudis za toliko privilegia da cu pomisliti da ti je i krivo sto nisi.U ovoj drzavi sve moze.
Zasto,pa zato sto im je narod kao ti dozvolio da se tako ponasaju.U busu mi zena pricala da je videla x puta da ganci nekog maltretiraju a stoka cuti kao zalivena.Skupese i omlate ggovna.
A sto se tice stete na autu,ja placam za mnogo stariji auto kasko pa bi mogao i ti za 3 godine star.Sto te boli glava.A za one koji ne placaju ,AKO im se desi videce vec.Zasto biti prorok ?!
Opusti se uz Pretty Dyana.

[ Mali_Milojica @ 17.10.2013. 08:27 ] @
@Lavlja_Jazbina:
Šta si hteo reći (što bi Mujo rekao, koja ti je suština fabule)?
P.S. Plus, okačio si prilog koji je pre tebe okačio Java Beograd.
[ cozmo_im @ 17.10.2013. 11:20 ] @
Ja sam imao isti slucaj pre 7-8 godina. Zaustavi me saobracajna policija na ulazu u moje naselje a ispred mene, na njihove oci (vec su bili na putu i gledali koga ce da zaustave), prosla je Lada puna roma kojoj u sred noci (oko 23h) NE RADE svetla niti ima tablicu pozadi a zadnji kraj je iz nekog razloga pao i maltene se vuce po zemlji a unutra njih kolko hoces.

Naravno, moj auto je ispravan i imao sam sve uredno, kao i uvek, ali sam se bas brecnuo na saobracajce i rekao da potpuno nisu normalni i da ovako ugrozavaju bezbednost u saobracaju i da ne razumem razlog zasto je njih pustio a mene zaustavio. Njegov komentar je bio "Znam ja njih"!?

Kasnije, od drugog saobracajca, saznam da tim romima ne bi nikad mogli da naplate kaznu a i da im oduzmu vozilo - to im je samo trosak i iz tog razloga ih ne zaustavljaju niti diraju. Dok kad vide normalan auto verovatno pretpostave da neko nema nesto od opreme, ili da se nisi vezao i slicno pa na tu foru idu - daj sta das. Strasno.

Po meni - tesko krsenje propisa i ugrozavanje bezbednosti od strane saobracajne policije.
[ espresso @ 17.10.2013. 13:00 ] @
Pitao ih jednom prlikom moj kolega, kad su ga zaustavili zato što nije isključio žmigavac posle izlaska iz krivine (i naplatili kaznu), zašto nikada ne zaustavljaju cigane. A ovaj odgovara: "Pa oni nemaju". Svaka čast za iskrenost :)
Inače, primećujem da u manjim mestima ne zaustavaljaju ni taksiste koji ne nose pojas jer se poznaju. Samo mahnu.
Ja mislim da je tu kriv načelnik jer dozvoljava da mu se podređeni ponašaju kao drumski razbojnici. Sad skoro čujem lik počastio patrolu sa 2000 dinara za preticanje preko pune linije.


[Ovu poruku je menjao espresso dana 17.10.2013. u 14:18 GMT+1]
[ Mali_Milojica @ 17.10.2013. 13:46 ] @
Primetili ste da rusi kače najviše klipova sa snimcima sa drumova?
Tamo je tek korumpirtana policija i nemaju izbora nego kače kamere i snimaju ceo tok vožnje kao argument za klasično reketiranje na drumu.
Sudovi su te snimke prihvatili kao relevantan dokaz i teško je videti vozilo bez kamere.
Ja to isto radim samo sa telefonom. Smanjim rezoluciju na 640x480, u telefonu mem.kartica od 32gb i vozi Miško.
Nikad se ne zna?!
[ 3way @ 17.10.2013. 13:49 ] @
^
Ne kace samo zbog policije nego i zbog raznoraznih ludaka i narkomana koji izlecu pred kola i glume povrede kako bi izvukli koju kintu.
[ Mali_Milojica @ 17.10.2013. 14:00 ] @
Citat:
3way: ^
Ne kace samo zbog policije nego i zbog raznoraznih ludaka i narkomana koji izlecu pred kola i glume povrede kako bi izvukli koju kintu.

Ok, u svakom slučaju nije na odmet!
[ Lavlja_Jazbina @ 17.10.2013. 17:49 ] @
Kace kamere zbog obaveze osiguranja za koje se ti pitas sta ce biti kada bi bilo ako ganci udari nekog.
A fabula,pa tvoje cudjenje ne samo u ovoj temi nego uopste na forumu.Eto,to je po meni kljucni detalj kod tebe.
A sto se tice tih njihovih skalamocija one se vode kao motokultivator i imaju ( neki ) i polozeno !
[ Mali_Milojica @ 18.10.2013. 11:08 ] @
Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima kaže:

II OSNOVNA NAČELA BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA



Član 5



Svako pravno lice i preduzetnik koji je vlasnik, odnosno korisnik vozila, dužan je da obezbedi:



1) da njegova vozila u saobraćaju na putevima budu tehnički ispravna i da ispunjavaju druge propisane uslove,



2) da vozači njegovih vozila ispunjavaju propisane zdravstvene i druge uslove za bezbedno upravljanje vozilima.



Svako fizičko lice vlasnik, odnosno korisnik vozila, dužan je da obezbedi da njegova vozila u saobraćaju na putevima budu tehnički ispravna.



Zakonima se uređuju društveni odnosi u svim oblastima života. Zakonom se društvena pravila pretvaraju u norme, koje su obavezujuće za sve građane.
[ Java Beograd @ 18.10.2013. 11:41 ] @
I na zidu piše: "Pi**a", pa nije, nego je zid.
[ X Files @ 18.10.2013. 12:23 ] @
* natezali se saobracajac i vozač, da li je bilo preticanje ili obilaženje (radilo se o nekom TAXI vozilu koje je do polovine bilo van ceste, na zemlji, primajuci putnike; cesta je bila neka prigradska, praktično bez ikakvog saobraćaja)
* nastavilo se kod sudije, i posle diskusije (ne znam detalje) koja je odvela u određenom smeru - saobracajac izjavljuje da su napolju bili "idealni uslovi za vožnju", dok je vozač tvrdio da je asfalt bio pod snegom
* sudija kažnjava vozača
* vozač nabavlja zvaničan izveštaj od zvanične insitucije, da je tog dana sneg bio od 2 do 5 cm
* vozač se žali višoj instanci, prilažući relevantnu dokumentaciju
* viša isnstanca se "zahvaljuje na...(ovde neki prigodni prokenj) ...ali smatra da službeno lice nije imalo razloga da govori neistinu"
* vozač ostaje bez love, bodova i dozvole na izvestan period

Naravoučenije nek izvuče svako za sebe.
[ Mali_Milojica @ 18.10.2013. 12:45 ] @
Citat:
Java Beograd:
I na zidu piše: "Pi**a", pa nije, nego je zid.

E to je to...
Zato smo tu gde jesmo!
[ Java Beograd @ 18.10.2013. 13:27 ] @
Još je pokojni maršal, u "ono" vreme znao da kaže da se ne treba držati zakona kao pijan plota.
[ dule_ns @ 18.10.2013. 14:10 ] @
Citat:
X Files:
* natezali se saobracajac i vozač, da li je bilo preticanje ili obilaženje (radilo se o nekom TAXI vozilu koje je do polovine bilo van ceste, na zemlji, primajuci putnike; cesta je bila neka prigradska, praktično bez ikakvog saobraćaja)
* nastavilo se kod sudije, i posle diskusije (ne znam detalje) koja je odvela u određenom smeru - saobracajac izjavljuje da su napolju bili "idealni uslovi za vožnju", dok je vozač tvrdio da je asfalt bio pod snegom
* sudija kažnjava vozača
* vozač nabavlja zvaničan izveštaj od zvanične insitucije, da je tog dana sneg bio od 2 do 5 cm
* vozač se žali višoj instanci, prilažući relevantnu dokumentaciju
* viša isnstanca se "zahvaljuje na...(ovde neki prigodni prokenj) ...ali smatra da službeno lice nije imalo razloga da govori neistinu"
* vozač ostaje bez love, bodova i dozvole na izvestan period

Naravoučenije nek izvuče svako za sebe.

Ne razumem, preticanje je kad je vozilo koje se prolazi u pokretu, obilaženje je ako vozilo stoji. Preticanje preko pune je zabranjeno, obilaženje je dozvoljeno.
[ X Files @ 18.10.2013. 18:29 ] @
Pazi, nije se meni desilo nego drugaru. Saobraćajac mu je odmah rekao da je "obilaženje" njegova priča, i da slobodno unese to kao komentar/primedbu u zapisnik. Po saobraćajcu je preticanje. Rešio je da napiše kaznu i gotovo. Znam dobro taj deo puta i znam da se niokakvom divljanju vozača ne može govoriti.

Teoretski, ko zna ko je tu i koliko % kriv ili prav. Ipak, po meni se seo sistem sudske pravde mora zasnivati na dokazima, i smešno mi je da zvaničan zapis o vremenu, zvanične ustanove, može da se dovodi po potrebi u pitanje.
[ shadow-bg @ 18.10.2013. 22:17 ] @
Ja imam samo da dodam da sam jednom kad sam bio kod sudije za prekrsaje zbog prekoracenja brzine, i nakon svedocenja 3 svedoka, i svedocenja policajca koji kaze da nije izmerio brzinu po propisu, sudija meni kaze "da slazem se sa vama, ali doslo je naredjenje da svi moraju da budu kaznjeni". Dan danas zalim sto nisam to snimio i sto su naravno odbili da tu izjavu stave u zapisnik sa sudjenja. Kakav zakon, kakvo sudjenje, kad se sudi po naredbi.

A odgovor na pitanje iz naslova je valjda ocigledan, svaki dan u novinama/vestima moze da se procita o primerima kako zakon nije isti, zavisi samo od debljine novcanika optuzenog. Ceca, Miskovic, Gazda Jezda, Marko Milosevic,...

A mogu i da navedem i 2 primera iz oblasti saobracaja...Mitrovicev sin, Petra Cvijic....da je neko od nas obicnih smrtnika uradio tako nesto, vec bi smo bili na robiji.
[ Vasastajić @ 19.10.2013. 09:11 ] @
^
I dokle god u naslovima novinskih članaka ne preovladaju, ili se makar pomenu nesreće uzrokovane skalamerijama iz teme diskusije i dokle god će preovladavati naslovi gde su uzročnici vozači vozila, manje-više tehnički ispravnih, za sve to će IPAK biti krivi cigani!?
I sve naše frustracije zbog apsolutno nesposobne države ćemo ka njima usmeriti.
Onako....preventivno.
[ espresso @ 19.10.2013. 11:07 ] @
To je bio primer propuštaš poentu.
[ 3way @ 19.10.2013. 14:21 ] @
Citat:
Vasastajić:
^
I dokle god u naslovima novinskih članaka ne preovladaju, ili se makar pomenu nesreće uzrokovane skalamerijama iz teme diskusije i dokle god će preovladavati naslovi gde su uzročnici vozači vozila, manje-više tehnički ispravnih, za sve to će IPAK biti krivi cigani!?
I sve naše frustracije zbog apsolutno nesposobne države ćemo ka njima usmeriti.
Onako....preventivno.


Prvo, to sto su Cigani uopste nije bitno. Ti se se uhvatio za njih i pokusavas da navedes pricu na tu stranu. To sto uglavnom oni voze te skalamerije, je sasvim druga stvar.
Drugo, NIKO nema prava da ugrozava drugog, pa bio on Cigan, Norvezanin ili Gandalf licno.
[ Mali_Milojica @ 19.10.2013. 15:13 ] @
Čak i da je reč o motokultivatorima, prema zakonu dužni su:

Član 5.
(i)Pod uređajima na motornim i priključnim vozilima u saobraćaju na putevima, u smislu ovog pravilnika, podrazumevaju se:
1) uređaji za upravljanje;
2) uređaji za zaustavljanje;
3) svetlosno i svetlosno signalni uređaji;
4) uređaji koji omogućavaju normalnu vidljivost;
5) uređaji za davanje zvučnih znakova;
6) uređaji za kontrolu i davanje znakova;
7) uređaji za odvođenje i regulisanje izduvnih gasova;
8) uređaji za spajanje vučnog i priključnog vozila;
9) uređaj za kretanje vozila unazad;
10) uređaji za oslanjanje;
11) uređaji za kretanje;
12) elektro uređaji i instalacija;
13) pogonski uređaj - motor;
14) uređaji za prenos snage.
(ii) Delovi vozila od posebnog značaja za bezbednost saobraćaja su: karoserija, kabina za
vozača i prostor za putnike, blatobrani, branici, zaštitnici od podletanja pod vozilo,
priključci za sigurnosne pojaseve, priključci za vuču, uređaji za obezbeđenje vozila od
neovlašćene upotrebe, uređaji za pogon na sabijeni ili tečni gas, uređaji od kojih zavisi
sastav i obojenost izduvnih gasova.
(iii) Pod opremom vozila u saobraćaju na putevima u smislu ovog pravilnika
podrazumevaju se:
1) rezervni točak;
2) aparat za gašenje požara;
3) sigurnosni trougao;
4) oprema za pružanje prve pomoći (komplet prve pomoći);
5) klinasti podmetači;
6) čekić za razbijanje stakla;
7) uže ili poluga za vuču;
8) zimska oprema;
9) oprema za čišćenje točkova poljoprivrednih vozila.

Znači, nije reč o motokultivatoru koji se kreće po Vasinoj bašti nego o motokultivatoru koji učestvuje u saobraćaju na gradskim ulicama!
To kaže zakon a o zakonu se raspravlja isključivo u Domu narodne skupštine. Po usvajanju istog i stupanja na snagu, o zakonu nema rasprave, ON SE PRIMENJUJE!!!!
[ 3way @ 20.10.2013. 11:00 ] @
@Vasa

Kako bi ti formulisao temu?
[ Lavlja_Jazbina @ 20.10.2013. 12:01 ] @
Kako da formulise temu kada je ni nema.Uhvatio se cigana i jos fali da neko od nevladinih zastitnika pocne da prica o diskriminaciji pa da bude veselo.
Da li je zakon za sve isti.Na papiru jeste u praksi nije i sada treba voditi polemiku o motokultivatorima a u novinama covek zbog zaokruzenog racuna
bez uplacenih 0.40 para i duga sa kamatom od 4 dinara hoce da mu iskljuce struju a onaj od 500k duga nece ni da pusti u dvoriste dispecere da ga ugase.
I josss milion slicnih stvari za anemicnu temu.
[ bachi @ 20.10.2013. 12:58 ] @
Treba praviti razliku između Roma i cigana... Ovo drugo je karakterna osobina. :)
[ Vasastajić @ 20.10.2013. 21:38 ] @
To što si naveo zakon ne znači da znaš pravilno, pa i uopšte , da ga i tumačiš, jer u današnjim uslovima SVAKI zakon i pravilnik može da pronađe i moja pokojna baba.
Dakle, dao sam ti zadatak, KATEGORIŠI to što si video da ide putem, a važećim odredbama zakona i pratećeg pravilnika, pa posle prosipaj tu latentnu Ljotićevsku demagogiju i dalje.
Evo i dva bonusa:
1. da imaš mooda da tako nešto voziš, ni tebi zakon ne bi mogao ništa.
2.dozvoljeno je sve što nije zabranjeno.

E sad ti lupaj glavu šta i zašto.

I mani se cigana PRAVIH, jer je TO, što oni voze samo posledica apsolutne nekompetentnosti karakternih cigana, što su ovi pravi, u datim okolnostima samo mudro iskoristili.

[Ovu poruku je menjao pajaja dana 21.10.2013. u 20:35 GMT+1]
[ Mali_Milojica @ 21.10.2013. 08:44 ] @
OTKRIVEN TRKAČ IZ MUP: Od presretača bežao načelnik policije Zoran Smajić!
Baš me interesuje epilog, ako ga uopšte bude bilo?

[ 3way @ 21.10.2013. 08:54 ] @
Citat:
Vasastajić:
Dakle, dao sam ti zadatak, KATEGORIŠI to što si video da ide putem, a važećim odredbama zakona i pratećeg pravilnika, pa posle prosipaj tu latentnu Ljotićevsku demagogiju i dalje.


Koji si ti trol :)

Tvoj zahtev je potpuno sumanut i nebulozan. Ako ti nije jasno zasto ta vozila spadaju u kategoriju Krš, sta sve ta vozila nemaju u odnosu na registrovana vozila, kako vozilo treba da izgleda i sta sve da poseduje, onda bi malo trebalo da se provozas putevima.

Inace, primecujem da upravo ti imas problem sa Ciganima, a tu svoju netrpeljivost prema njima koju prikrivas napadom na nekoga i izmisljanjem prica nemoj da trpas u ovu temu.
[ vilil1 @ 21.10.2013. 09:41 ] @
Mi se bunimo kada nekom dzipu progledaju kroz prste za neke prekrsaje, a eto vidimo da i mandovi imaju privilegiju da voze svoje masine nekaznjeno. I mislim da je zakon za sve isti. Kako za ove sa dzipovima, tako i za druge. ;)

He, juce, tip sa Jugom, u Dusanovoj, na sred ulice stao i hoce preko pune da predje na drugu stranu da se parkira. Lepo dao migavac za levo i stvara kolonu, a jedini auto koji se zaustavio da ga propusti je bio policijski. Zaista.

Nasa policija je najbolja. Ubedljivo.

[Ovu poruku je menjao pajaja dana 21.10.2013. u 20:58 GMT+1]
[ 3way @ 21.10.2013. 13:31 ] @
Normalno da ne moze da se pronadje u zakonu, jer ne postoji kategorija Krš. Zakon je propisao sta se SME voziti po drumu....A ti to odlicno znas, samo se pravis lud, jer po temi mora da se lupeta.

Mada, obzirom da u ovakvoj temi pominjes Italijane, Madjare, fasiste, razne bitke, Vojvodinu, Srbiju.....ko zna...
[ Vasastajić @ 21.10.2013. 14:06 ] @
3way
prihvati i činjenicu da zakon izričito NIJE zabranio nigde da se takva skalamerija pojavi u saobraćaju, jer TO ima NEŠTO, ali se ne uklapa apsolutno ni u jednu kategoriju navednu pravilnikom, pa time onda i ne podleže ni zakonu ni pravilniku.
To je caka kojoj su Cigani NAUČENI još po starom zakonu, a pitanje za milion dolara je ZAŠTO TO NIJE DEFINISANO novim zakonom?
Makar nekim aktom grada Beograda, jer ih gotovo isključivo samo tamo i ima.

[Ovu poruku je menjao pajaja dana 21.10.2013. u 20:59 GMT+1]
[ 3way @ 21.10.2013. 14:09 ] @
Vidi, zakon je tacno propisao sta sme da se vozi po putu i pod kojim uslovima.

A ti slobodno nastavi o Dzingis i Kublaj Kanu, Mongolima, Aleksandru Makedonskom, Astecima, Indijacima, Hitleru, samurajima i Rohancima....sta god da te vec muci danas...

[ Lavlja_Jazbina @ 21.10.2013. 16:14 ] @
Da li negde stoji znak u gradu da je konjska zaprega zabranjena?
[ Vasastajić @ 21.10.2013. 21:53 ] @
^
Sa tvog linka:
Citat:
- Niko ne može da zabrani nekome da vozi zapregu i pored Skupštine, a ne samo na periferiji, jer za to nema zakonskih osnova. Nigde nije postavljen nijedan saobraćajni znak koji to zabranjuje. Tek kada ovo pitanje bude na odgovarajući način rešeno, kao i druga koja se tiču držanja domaćih životinja u prestonici, i kad se zabrani vožnja raznih improvizovanih vozila, saobraćajna policija moći će da reaguje i da kazni izgrednike. Dok neko ne nastrada, neće se rešiti ovaj problem - kategoričan je Bogosavac.

A o čemu ja trubim celo vreme prisutnim trolovima?!

No, normalno, potrebno je nešto malo više od osnovne pismenosti da se tako jednostavna stvar shvati i konačno prihvati.
[ SASASTA @ 22.10.2013. 08:32 ] @
odgovor na pitanje je zakon nije isti za sve.a sto se tice vozila koja smeju da se krecu po putu secAte se pre nekoliko godina kad je canak sa motornim sankama isao kroz centar pa su rekli da ne mogu da ga kazne jer nemaju osnova tada sam gledao zakon i ima jedna tacka koja kaze.U SAOBRACAJU NA PUTU NE MOGU UCESTVOVATI VOZILA KOJA NISU DEFINISANA OVIM PRAVILNIKOM.
[ Mali_Milojica @ 22.10.2013. 09:04 ] @
ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA


XV VOZILA

1. Opšte odredbe

Član 246
Vozilo u saobraćaju na putu mora da ispunjava propisane tehničke uslove, tehničke propise i da bude tehnički ispravno.

Vozilo je tehnički ispravno ako ima ispravne sve propisane uređaje i opremu i ako zadovoljava sve tehničke normative za vozilo.

Vozila u saobraćaju na putu ne mogu imati uređaje, sklopove i opremu čija upotreba može ugroziti, ometati ili izazvati zabunu drugog učesnika u saobraćaju.

Vozila ne smeju na prednjoj strani da imaju uređaje ili materije koje daju, odnosno odbijaju svetlost crvene boje, a na zadnjoj strani koje daju, odnosno odbijaju svetlost bele boje, izuzev uređaja i materija predviđenih propisima iz stava 6. ovog člana, kao ni trepćuće svetlo koje nije predviđeno odredbama ovog zakona.

Na vozilu se ne smeju nalaziti niti koristiti uređaji koji daju, odnosno odbijaju svetlost vidljivu učesnicima u saobraćaju u bojama koje nisu predviđene propisima iz stava 6. ovog člana.

Ministar nadležan za poslove saobraćaja donosi bliže propise o uslovima koje moraju da ispunjavaju vozila u saobraćaju na putu u pogledu dimenzija, tehničkih uslova i uređaja, sklopova i opreme i tehničkih normativa.

U saobraćaju na putu ne sme da učestvuje prevozno sredstvo koje ovim zakonom nije određeno kao vozilo.

2. Ispitivanje vozila

Član 249

Motorna i priključna vozila koja se pojedinačno ili serijski proizvode ili prepravljaju, odnosno njihovi uređaji, sklopovi i oprema, moraju biti usaglašeni sa jednoobraznim tehničkim uslovima u skladu sa propisima o homologaciji.

Pre stavljanja u promet, odnosno puštanja u saobraćaj vozila iz stava 1. ovog člana, mora se utvrditi i da li ova vozila ispunjavaju propisane uslove u skladu sa ovim zakonom.

Uverenje (potvrdu) o ispunjenosti uslova iz stava 2. ovog člana izdaje Agencija.


XVII REGISTRACIJA MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA

1. Opšte odredbe

Član 268
Vlasnici traktora, priključnih vozila za traktor i motokultivatora, dužni su da nakon izdavanja registracione nalepnice, svake godine obave redovni tehnički pregled, o čemu se izdaje nalepnica o tehničkom pregledu traktora, priključnih vozila za traktor i motokultivatora koja služi kao dokaz da je tehnički pregled traktora izvršen.

10. Isključenje vozila iz saobraćaja

Član 289
Policijski službenik će isključiti iz saobraćaja vozilo:
1) kod koga je tehnički neispravan uređaj za upravljanje ili uređaj za zaustavljanje, odnosno kod koga su u tolikoj meri tehnički neispravni i drugi uređaji i oprema, da mogu ugroziti bezbednost saobraćaja i životnu sredinu,
15) koje je pojedinačno proizvedeno ili prepravljeno, a nije izvršeno ispitivanje i izdato uverenje o ispitivanju,
[ Lavlja_Jazbina @ 22.10.2013. 11:14 ] @
Da li se vodi i ona velika korpa za papir koju guraju po kolovozu kao vozilo ? I ona moze da se otkaci na nizbrdici i nekog udari.
[ Vasastajić @ 22.10.2013. 11:43 ] @
Citat:
Mali_Milojica
ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA


XV VOZILA

1. Opšte odredbe

Član 246

O D L I Č N O !

Sad bar imaš neoborive argumente da Bogosavac Draganu , načelniku saobraćajne policije Beograda, sopštiš radosnu vest da je apsolutno nekompetentan za poslove koje radi.

ˇ
Citat:
- Sve što možemo je da prekršiocu koji je eventualno vozio zapregu bez kočnica ili vodio životinju s desne umesto s leve strane, kako to zakon predviđa, napišemo prekršajnu porijavu i da plati kaznu od 3.000 do 5.000 dinara. Istina je i da sve dok proces traje, bilo da je u pitanju zaprega bilo improvizovana vozila, ta kola bivaju privremeno oduzeta. Po završetku ona im se vraćaju i oni mogu da nastave da ih voze.

Dragan Bogosavac kaže da je jedno od mogućih rešenja ovog problema postavljanje adekvatnih saobraćajnih znakova, kao i izmena gradskih akata.

- Niko ne može da zabrani nekome da vozi zapregu i pored Skupštine, a ne samo na periferiji, jer za to nema zakonskih osnova. Nigde nije postavljen nijedan saobraćajni znak koji to zabranjuje. Tek kada ovo pitanje bude na odgovarajući način rešeno, kao i druga koja se tiču držanja domaćih životinja u prestonici, i kad se zabrani vožnja raznih improvizovanih vozila, saobraćajna policija moći će da reaguje i da kazni izgrednike. Dok neko ne nastrada, neće se rešiti ovaj problem - kategoričan je Bogosavac.

Tako da je valjda do sada SVIMA jasno, osim tebi NORMALNO, da Cigani, ama, blage veze nemaju sa privilegijama, koje je neko (a ko drugi do država Stradija)) njima omogućio zbog sopstvene nekompetentnosti, što me i dalje drži u čvrstom uverenju vezanog za pozadinu usmerenja tvojih frustracija:




Aj sad, ponovo okači jedan c/p, da bi nam svojim rečima dokazao da si u pravu.
Konačno, taman da je sve u sitna crevca odgovarajućom osnovnom i pratećom legislativom rešeno i definisano, OPET cigani ne bi bili krivi što se sve to ne implementira u praksi.
Itd, itd, itd, al' džaba, kad je neko zapeo da usko i jednostrano tumači legislativu, pritom još i nedefinisane države, objašnjavati tako nekome nešto prevazilazi i donkihotovski posao.
Tako da, samo ti nastavi, ja dižem ruke.

Citat:
Lavlja_Jazbina
Da li se vodi i ona velika korpa za papir koju guraju po kolovozu kao vozilo ? I ona moze da se otkaci na nizbrdici i nekog udari.

Ma stižemo mi po ovim tumačenjima i do gojzerica sa šonerima.

[ Ivan Dimkovic @ 22.10.2013. 12:01 ] @
Nisam pravnik, ali koliko mogu da vidim, zakon o bezbednosti u saobracaju ima dve definicije za vozila koja nisu motorna a ni bicikli:

Citat:

31) vozilo je sredstvo koje je po konstrukciji, uređajima, sklopovima i opremi namenjeno i osposobljeno za kretanje po putu,
53) zaprežno vozilo je vozilo koje je namenjeno i osposobljeno da ga vuče upregnuta životinja,


Ove definicije su sasvim dovoljne da se ZOBS primenjuje i na zaprezna vozila i druge "alternativne" kreacije.

Jasno je da ova vozila, po zakonu, ne mogu da se pojave na motoputu i autoputu - posto ne zadovoljavaju minimume uslova.

Medjutim, za druge vrste puteva je potrebno eksplicitno zabraniti ista (ili zabraniti koriscenje svih vozila sa odgovarajucim znakom, ako je to cilj).

Dalje,

Clan 81 - prilikom kretanja nocu:

Citat:

6) zaprežno vozilo mora da ima upaljeno najmanje jedno belo svetlo na prednjoj strani i najmanje jedno crveno svetlo na zadnjoj strani. Ova svetla moraju biti postavljena na uzdužnoj osi vozila ili na njegovoj levoj strani, a ako se na zaprežnom vozilu nalazi samo jedna svetiljka, postavlja se na vidnom mestu na levoj strani vozila,

7) vodiči i goniči životinja, kada se kreću po kolovozu van naselja, moraju da nose svetloodbojni prsluk.


Ovo su minimalni zahtevi - ako ne postoje svetla ili nisu ispravna, zaprezno vozilo nije tehnicki ispravno i moze biti iskljuceno iz saobracaja.


--

Dalje, ceo clan 86 se bavi zapreznim vozilima:


Citat:

19. Saobraćaj zaprežnih vozila i učešće životinja u saobraćaju

Član 86

Vozač zaprežnog vozila mora biti uzrasta od najmanje 14 godina života i sposoban da kontroliše upregnute životinje.

Vozač zaprežnog vozila je dužan da u saobraćaju na putu zaprežnim vozilom upravlja iz vozila ili da vodi upregnutu stoku krećući se sa njene desne strane.

Zaprežno vozilo mora da ima uređaje za kočenje koji moraju omogućavati bezbedno zaustavljanje zaprežnog vozila.

Zaprežno vozilo koje se kreće iza drugog zaprežnog vozila mora se kretati na odstojanju od najmanje 50 metara, da bi se omogućilo preticanje bržim vozilima.

Za zaprežno vozilo koje se kreće na putu može biti privezano jedno grlo stoke, i to sa desne strane zadnjeg dela vozila.

Zaprežno vozilo ne sme da se ostavlja na putu bez nadzora vozača ili drugog lica sposobnog da kontroliše upregnute životinje.


[ Mali_Milojica @ 22.10.2013. 12:32 ] @
Pri pokretanju teme, naveo sam naprava na četiri točka a ne zaprega!!!
Dvojac bez kormilara (zatajili moderatori pa mogu da troluju do mile volje) uporno skreće temu iz animoziteta prema meni (što me zabole) i time gnjave i dave!
Te naprave su rashodovane Dijane pa na šasiju nakačeno....ko zna šta sve kao i motokultivatori sa prikolicama ručne izrade. Niko od njih nema ništa od onoga što zakon propisuje kao obavezu za bezbedno učešće u saobraćaju!
Java Beograd je još pre šest dana okačio prilog o baš tim napravama o kojima ja pišem.
To što se može videti u prilogu žitelji Beograda sreću svakodnevno kako krstare ulicama grada.
[ Ivan Dimkovic @ 22.10.2013. 13:02 ] @
Ako su u pitanju naprave sa motorom, onda upadaju u motorna vozila i kao takva moraju zadovoljavati tehnicke uslove definisane za motorna vozila.

U tom konkretnom slucaju vrlo verovatno se takva vozila mogu lako iskljuciti iz saobracaja zbog nepostojanja tehnickih atesta - ako je u pitanju "rashodovana Dijana" gde je nacinjena izmena na kriticnim sklopovima (kocenje, motor, svetla) - onda je neophodno imati atest za sve modifikacije (sto, takodje, podrazumeva da su modifikacije izvrsene na nacin koji ih i dalje cini ispravnim u smislu minimalnih tehnickih karakteristika neophodnih za atest), sto vrlo verovatno ne postoji u slucaju tih vozila.

Problem verovatno nastaje zato sto policija ne moze da prisvoji te skalamerije, vec da ih samo iskljuci iz saobracaja. U najgorem slucaju, vlasnici mogu ponovo da se "ukljuce u saobracaj" kad policija ode.

Dodatni problem je i nenaplativost kazni za nepostovanje ZOBS-a tim ljudima - ali to je vec siri problem od ZOBS-a i predstavlja drzavni problem pravosudnog sistema koji onemogucava nesmetano funkcionisanje pravne drzave.

Zbog ovih razloga gore, verovatno, policija ima "protokol" da ne baca vreme na doticne. To je, naravno, pogresno posto ta vozila predstavljaju opasnost na putu i mogu prouzrokovati nesrece sa gubitkom zivota ili teskim povredama. Ali prava adresa za zalbe tu nije policija zapravo vec zakonodavna vlast (parlament), koji bi morali prvo da promene sistem tako da je moguce imati garantovanu naplativost kazni - i u slucaju neplacanja ekvivalentnu kaznu u zapleni imovine ili zatvoru.
[ Vasastajić @ 22.10.2013. 15:35 ] @
Citat:
Tako da je valjda do sada SVIMA jasno, osim tebi NORMALNO, da Cigani, ama, blage veze nemaju sa privilegijama, koje je neko (a ko drugi do država Stradija)) njima omogućio zbog sopstvene nekompetentnosti,

Citat:
Konačno, taman da je sve u sitna crevca odgovarajućom osnovnom i pratećom legislativom rešeno i definisano, OPET cigani ne bi bili krivi što se sve to ne implementira u praksi.

Citat:
Ivan Dimkovic:  Ali prava adresa za zalbe tu nije policija zapravo vec zakonodavna vlast (parlament), koji bi morali prvo da promene sistem tako da je moguce imati garantovanu naplativost kazni - i u slucaju neplacanja ekvivalentnu kaznu u zapleni imovine ili zatvoru.


Ponavljam: PITANJE ZA MILION DOLARA JE ZAŠTO DRŽAVA NEĆE DA MENJA/POBOLJŠA SISTEM?

[Ovu poruku je menjao pajaja dana 26.10.2013. u 12:41 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 22.10.2013. 21:05 ] @
Ne moraju ni da voze,poceli da parkiraju.Evo slike koja je samo na ESu od celog www.


[ etjen @ 26.10.2013. 08:33 ] @
jednostavno se apsolutna nesposobnost države vidi na ovom primeru možda i najplastičnije od svih drugih primera.
Problem vezan na ovaj ili onaj način za Cigane postoji od kad znam za sebe i država ga nikako ne rešava.

Ali moram da dodam i da se ti Cigani sami uopšte ne trude da bilo šta promene u svom ophođenju prema državi i drugim građanima.
Imam gomilu ličnih primera, kroz ceo život nakupljenih, gde su Cigani (uf ne znam kako da kažem a da budem politički i etički korektan) glavni akteri ''loših situacija'' :)
[ Lavlja_Jazbina @ 26.10.2013. 08:45 ] @
U pravusi,ali to se desava i sa ostalim segmentima medju nama,ostalima.Izbaci dete iz kuce i pusti ga da radi sta hoce,pa ti dete od 8 godina dolazi kuci
u 12 sati nocu.Jeftinije je.Tako i drzava.Jednostavno nece ni ona,a ni ovi tamni kojima kada das stan za karton,proda stan i opet ode u karton,da uradi da sebi bude bolje.
Smece se odnosi i svi to placamo kroz razne uplatnice,oni to sa tim sklopocijama ga raznose,pa se desi da se stacioniraju na neko mesto( rupu) i za
nedelju dana tu je deponija.