[ ST3611 @ 28.10.2013. 15:39 ] @
| Imam problem sa mašinom za veš Gorenje WA1246 . Pri pranju radi normalno ali kad krene cetrifuga na otprilike 700 okretaja u bubnju se čuje lupanje . Promjenio sam ležajevi i sve amortizere . Ima li pomoći , ili da idem kupiti novu ? |
[ gti2 @ 28.10.2013. 18:31 ] @
Pri iskljucenoj masini,otvori vrata i uhvati gornji obod bubnja pa probaj da ga cimas gore dole.Da li ima lufta?
[ Vasastajić @ 28.10.2013. 19:20 ] @
Proveri da li ima aksijalnog pomeranja bubnja.
[ test1234 @ 28.10.2013. 22:23 ] @
Ta masina je poznata po visokim vibracijama. Citava serija sa tri amortizera, prohrom bubnjevima i prohrom kazanima je imala problem pucanja kazana i pucanja krsta/otkidanja jednog od tri kraka (moguće da je ovo kod tebe).
[ ST3611 @ 29.10.2013. 08:55 ] @
Zahvaljujem svima na savjetima . Po savjetu gti2 , uhvatio sam gornji rub bubnja i cimao ga gore dole . Bubanj se pomiče par milimetara . Usput sam primjetio da se jednako tako pomiče i remenica . Što se tiče savjeta test1234 , provjerio sa križ je ispravan tj. nema napuknuća , a što se tiče kazana vizualno ne vidim izvana nikakva napuknuća . Usput sam primjetio da rula ležaj u motoru pa ću ga zamjeniti . Što ću dalje ?
[ test1234 @ 29.10.2013. 09:54 ] @
Trokkraki krst/križ ne možeš da vidiš, on je unutar masine, to je onaj za koji je pertlovan bubanj u kome je ves. Naj cesce se otkaci/otkine/razlabavi samo jedna strana.
Ako se sa bubnjem pomera i remenica, mogu biti vise stvari:
1. Loša/istanjena osovina.
2. Nosac ležajeva dobio luft.
3. Izmedju velike remenice i zadnjeg lezaja treba da ina siluminska čaura, osigurac/zeger i distantni prsten (jedan, dva ili čak tri po potrebi da ne bi imao setanje napred nazad).
Ipak proveri ti jos jednom da li se na samo nekom delu bubanj pomera nezavisno od remenice.
[ ST3611 @ 29.10.2013. 10:28 ] @
Citat: test1234: Trokkraki krst/križ ne možeš da vidiš, on je unutar masine, to je onaj za koji je pertlovan bubanj u kome je ves. Naj cesce se otkaci/otkine/razlabavi samo jedna strana.
Ako se sa bubnjem pomera i remenica, mogu biti vise stvari:
1. Loša/istanjena osovina.
2. Nosac ležajeva dobio luft.
3. Izmedju velike remenice i zadnjeg lezaja treba da ina siluminska čaura, osigurac/zeger i distantni prsten (jedan, dva ili čak tri po potrebi da ne bi imao setanje napred nazad).
Ipak proveri ti jos jednom da li se na samo nekom delu bubanj pomera nezavisno od remenice.
Kad sam mijenjao ležajeve nije mi se činilo da ima lufta u križu , odnosno nosaču ležajeva . Osovinu sam pregledao samo vizualno i nije mi izgledala sumnjivo. Ali ova čaura mi izgleda sumljivo. Naime kod mene je bila samo čaura na koju se stavi remenica i pritegne vijkom ispod kojeg ide široka podloška. Moguće da bi mi nova čaura riješila problem?
[ mugi junuzovic @ 29.10.2013. 14:45 ] @
Mislim da je ovo što ti je ovo što ti je Test1234 rekao istanjena osovina ili potroženo ležište ležajeva na krstu. Onda se dešava da se ležaj vrti unutar ležišta ili na osovini i nema funkciju ležaja i čuje se...
[ ST3611 @ 29.10.2013. 15:47 ] @
kao što sam veća naveo ležajevi sam zamjenio , bez ikakvih problema su ušli u ležište . A da li je osovina bubnja kriva to ne znam procijeniti. Meni je izgledala sasvim normalna .
[ gti2 @ 29.10.2013. 16:57 ] @
Mesta lezajeva na osovini se mere mikrometrom.Dovoljno je da je osovina stanjena za 10 ili cak i manje stotih pa da bubanj ima primetan hod kad se cima gore dole.Takav hod na velikom obrtaju izlomi lezajeve i unisti kuciste lezajeva.
[ Almir87 @ 29.10.2013. 19:05 ] @
nesmije nikako da ima lufta bubanj,ako ima i pola milimetra,to se odmah primjeti na centrifugi..
[ ST3611 @ 29.10.2013. 20:35 ] @
Zahvaljujem svima na pomoći . Sutra ću ponovno skinuti križ i premjeriti osovinu bubnja . Ako bude stanjena to znači da mi predstoji izmjena bubnja . E sad , da li je to isplativo s obzirom da je mašina stara 9 godina . Cijena bubnja u Splitu je oko 700 KN (92 eura) .
[ Vasastajić @ 29.10.2013. 21:18 ] @
Ako i skineš taj spoljni krstak, NOSAČ LEŽAJEVA, moraš imati u vidu i momenat na koji te je test1234 upozorio
Citat: Trokkraki krst/križ ne možeš da vidiš, on je unutar masine, to je onaj za koji je pertlovan bubanj u kome je ves. Naj cesce se otkaci/otkine/razlabavi samo jedna strana.
pa i na to da obratiš pažnju, a to će teško biti bez vađenja i rasklapanja čitavog kazana.
[ petar_k @ 23.03.2018. 19:51 ] @
Pozdrav forumasima!
Imam slican problm sa ovim modelom masine. Propali su lezajevi i sve je zamenjeno ( nije mi prvi put da to radim), ali ovog puta nesto nije ispalo kako treba, jer bubanj opet ima lufta. Prilikom montaze jedan od lezajeva kao da nije dosao na svoje mesto - nije pasent sa onim trokrakom ili se prilikom nalvacenja na bubanj nekako "svuce" !? Da li postoji neka caka, ili je slucaj mozda kao sto je izneto u nekom ranijem komentaru, da se bubanj otrpertlovao ili je ....do majstora, pa mora - Jovo nanovo.
[ test1234 @ 23.03.2018. 21:58 ] @
Koji je luft, radijalni ili aksijalni, gore dole ili napred nazad.
[ mjanjic @ 24.03.2018. 08:20 ] @
Nema šanse da ima luft, nego je majstor ili već ko oštetio ležaj kad ga je stavljao. To treba raditi specijalnim alatom, ili biti veoma oprezan. Ja sam svojevremeno menjao ležaj na staroj mašini, prvo što sam 2 dana skidao ležajeve, jer ni radapciger koji sam imao nije mogao da priđe, a sve zaribalo... novi ležaj je naišao na osovinu mnogo lakše, ali sam koristio cev malo širu od osovine koja lepo naleže na unutrašnji prsten ležaja, plus stavio između gumu.
Uglavnom, dovoljno da je majstor jednom udario čekićem po ležaju da se ošteti košuljica, eto problema.
[ petar_k @ 28.03.2018. 20:36 ] @
Koliko ja vidim,onaj veci lezaj, 6206, je proslicao kanal u trokraku, jer on lepo pasent prodje ne pocetku, ali kad nalegne do kraja u nosacu, kao da upadne u rupu i tu ima lufta. Ako je takvo nesto moguce, a izgleda da jeste. Nemam drugo objasnjenje, Mislio sam da je materijal trokraka jaci. Gde naci drugi trokrak?
[Ovu poruku je menjao petar_k dana 28.03.2018. u 22:20 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao petar_k dana 28.03.2018. u 22:22 GMT+1]
[ test1234 @ 29.03.2018. 11:14 ] @
Da to je čest slučaj.
Imaš dve opcije, da tražiš ispravan polovan ili kod strugara da ga “biksnuje”.
Ovo drugo je realnije a i brže, a nije preterano skupo.
Za svaki slučaj proveri i osovinu, da se nije stanjila.
[ petar_k @ 29.03.2018. 21:49 ] @
Hvala test1234, polovan sa neke odbacene masine, je zavrsio posao. A za ovu drugu opciju nisam znao, teko da je dobro imati i to za ubuduce. Osovina naoko, a i "pod rukom" nije imala ostecenja ni u nivou lezajeva a ni semeringa sto je cest slucaj. Da, trebao je da radi subler. Bitno je za sad da nema nikakvog lufta.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|