[ ghost2k3 @ 14.11.2013. 20:14 ] @
http://www.bobistheoilguy.com/...&Number=2423319&page=1

Posto se u jednoj temi pominjao Filtron, a takodje se pominjao i na ovom testu, linkovao sam i tu temu.
http://www.elitemadzone.org/t279281-1


Izgleda da su neke "lose" marke, odrzale roditeljski "dobrim" markama, ako je verovati testu. A sto mu ne bi verovali :)
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2013. 21:01 ] @
Filtron se fabricki nalazi u golfu 6 tdi.Onaj iz aftermarketa nije taj testirani;sigurno.
[ ghost2k3 @ 23.04.2014. 13:50 ] @
Mislis da fabrika u poljskoj ima dve proizvodne linije, jednu za prvu ugradnju, a jednu za dalju prodaju?
[ Lavlja_Jazbina @ 23.04.2014. 14:34 ] @
Mislim da ima kontrolu kvaliteta jer onaj (original)znak to i zahteva.
[ vladd @ 25.04.2014. 00:15 ] @
Delov za "prvu ugradnju" se UVEK razdvajaju u fabrici od delova za opstu potrosnju, servise i trgovine.
Najcesce slozenijom i ostrijom kontrolom.
Eventualno, medju "ostalima", moze doci do razdvajanja kvaliteta, na dobre i manje dobre..ako su oni za prvu ugradnju bili odlicni..
[ Zarko Silic @ 25.04.2014. 07:28 ] @
Razdvajaju se i delovi za "posebne kupce", pa umesto da odlaze na reciklazu, sto bi bilo normalno jer u svakoj proizvodnji ima skarta, nekakvim tajnim kanalima stizu na nase trziste.

Najpogodniji za takve mahinacije jesu delovi i potrosni materijal u autoindustriji. Pocev od ulja i filtera.
[ vladd @ 25.04.2014. 10:49 ] @
Bas to, i plus falsifikati. Neki brend odradi komponentu, testira, formira trziste, a onda paraziti krenu da prave profit ruseci renome..
[ ghost2k3 @ 05.05.2014. 07:20 ] @
Ok, ako se delovi razdvajaju za posebne kupce, mozemo pretpostaviti da iz jedne fabrike na nase trziste hipoteticki dolazi najlosiji kvalitet, onaj koji u nemackoj ne bi ni izasao iz kruga fabrike.
Ali te stvari uvoze zvanicnim kanalima, pod imenom Filtron, Mobil, ili koji vec brend hocete, zasto bi dozvolili da im takve stvari prave negativnu reklamu, pogotovo ako su je tesko tekli? Npr. Filtron se moze probiti na trzistu samo kvalitetnim proizvodima, isto kao i kia i hjundai. Mobilu i VWu se mnoge stvari mogu oprostiti zbog "snage" brenda, pa mogu da salju skart na nase trziste, ali nekom ko se tek (ili se teskom mukom probio) se takve stvari skupo naplacuju.

I istog proizilazi da je manje vise svejedno sta kupujemo od ulja, ili filtera kod nas, jer u svakom slucaju je velika verovatnoca da kod nas zavrsi skart, bio on MAN, Filtron, Mobil.

[ Lavlja_Jazbina @ 05.05.2014. 08:09 ] @
Malo si ti generalizovao svoje pretpostavke,a nije bas tako i toliko loseg kvaliteta.Uostalom uzmi kao primer akumulatore
pa ces dobiti i u vezi filtera odgovor.
[ ghost2k3 @ 05.05.2014. 10:27 ] @
Dobro, za akumulatore je lako. Oni se recikliraju i kao takvi dolaze u prodavnice. Licno sam koristio akumulator u autu godinu dana, koji je vec dva puta bio vracan u Sombor.
Svi filteri su ganc novi. Ne mozes svaki filter da proveris da li valja. Mozes uzimati uzorke. Na osnovu uzorka mozes da zakljucis da neka serija je odlicna ili dobra, sto ne znaci da je svaki u odlicnoj seriji odlican i obrnuto :)
Zato mi to sve deluje kao dodatno cimanje.
[ vladd @ 05.05.2014. 13:00 ] @
Mislim da se ne moze generalizovati, a jos manje koristiti paralela sa drugim proizvodima, makar bili u slicnoj grupi tipa "potrosni materijal" za auto industriju.

Ako bi se posmatralo trziste, u detaljnoj meri, na balkanu ne bi ni prodavali filtere.

Jednostavno treba imati dovoljno INFORMACIJA o proizvodu, ukljucujuci i poreklo, odnosno mesto proizvodnje i nacin nabavke.

Bez tih detalja mozemo samo da nagadjamo kvalitet i da pripisujemo osobine koje mozda ne pripadaju proizvodu.

Isto tako ne vredi generalizovati brendove, posto imaju razne dobavljace, na razlicitim lokacijama. Pa pocesto, ni "nemacki" proizvod nije ni video Nemacku, a u kojoj meri su ispostovani postavljeni standardi, takodje moramo da razmenjujemo i sakupljamo informacije.

Mesto proizvodnje, namensko trziste, pokvarenost trgovacke mreze, su parametri koji su znacajni za kvalitet komponenti, a on se dokazuje "na terenu", i razmenom iskustava.."sjaj" brenda nije presudan, vec samo inicijalna informacija za (uopste) posmatranje komponente. Soder brendovi nisu vredni gubljenja vremena..osim ako..ne krenu da se "dokazuju", a mogu samo prostim kvalitetom.
[ deki111 @ 05.05.2014. 13:56 ] @
Većinski vlasnik bosanske fabrike filtera Unico je nemački MANN+HUMMEL. Po nekim mojim informacijama ti filteri su pod znakom MANN prva ugradnja kod nekih proizvođača automobila.
Citat:
a jedna je od prvih kompanija u BiH koja je certificirana od strane TIF Certa po međunarodnim standardima kvaliteta ISO 9001.

Pitanje je kakva je razlika u kvalitetu filtera koji nose Unico znak.

[ ghost2k3 @ 05.05.2014. 14:56 ] @
Evo jedno pitanje, nevezano filtere, ali vezano za temu.

Da li moze da se ocekuje da stampa oznake plocica i ime brenda mogu noktom da se ogule sa plocica? Plocice su kupljene kod jedne poznate firme, koja uvozi bas taj brend, tako da bi trebalo da su maksimalno izbegnuti crni kanali.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.05.2014. 15:30 ] @
Citat:
Dobro, za akumulatore je lako. Oni se recikliraju i kao takvi dolaze u prodavnice.

Nisam mislio na to.Gel za akumulatore jedino pravi BASF i imaju monopol jos 2-3 godine a posle mogu i drugi da rade na tom sastavu.
Paralela sa filterima je papir pa kasnije dalja obrada.Mozda odlivak gumice ili oblik odredjenog dela papira imaju nepravilne oblike i na to se ne stavlja znak brenda.
Daj sliku te plocice i nemoj biti tajnovit po pitanju brenda,jer se posle moze reci i ko je uvoznik.:).
[ Java Beograd @ 05.05.2014. 18:36 ] @
Citat:
ghost2k3:... koja uvozi bas taj brend, tako da bi trebalo da su maksimalno izbegnuti crni kanali.
Silno grešiš. Jer, dokazano je da su baš zvanični i ovlašćeni uvoznici i zastupnici oni koji najviše valjaju divlju robu. Jer uz jedan kontigent originala, on uveze još nekoliko kontigenata falš robe. A kad zatreba - uvek je spreman da pokaže zvaničnu fakturu i druga špediterska dokumenta originala.

Ovo, na žalost nije vezano samo za ulja i filtere. Onomad je Levi's radnja u Knez Mihailovoj zatvorena jer je šef valjao novopazraski džins - 100% autentičan. Posle nekoliko godina je opet otvorena, ali ja se ne bih kladio na originalnost proizvoda. Falširaju se i boje i lakovi poznatih svetskih brendova.
[ vladd @ 05.05.2014. 22:15 ] @
Mada mislim da boja za oznacavanje, brenda ili broja dela nije presudna za ostatak kvaliteta, posto se ionako nalazi na mestu kontakta plocica za kljestima.

Naravno da utisnute oznake deluju "ozbiljnije" i skuplje, ali pravi kvalitet lezi u frikcionom materijalu i preciznosti izrade nosaca.

Vise bih osmatrao sastav frikcije i obradu klizne povrsine, nego ostatak, poprilicno nebitan.
TRW je primer stampanja oznake, a dobrog kvaliteta plocice.
Da li se doticna farba skida noktom, nije bitno, posto ce je sigurno ionako skinuti sila u kljestima.
[ Zarko Silic @ 05.05.2014. 22:25 ] @
Citat:
Java Beograd:Onomad je Levi's radnja u Knez Mihailovoj zatvorena jer je šef valjao novopazraski džins


Kamo srece da su uvezena motorna ulja na nivou kvalitete novopazarskog Levisa.
[ ghost2k3 @ 06.05.2014. 06:54 ] @
Pa nemam sta da tajim, u pitanju su textar pro diskovi i plocice, a kupljeni su u Gazeli.
Mozda ce moderator obrisati ovo, kao reklamu, pa ko vidi video je :)

Sami diskovi u rukama, deluju kvalitetno, ne mogu da se pozalim. Isto tako i plocice. Ali ta stampa TEXTAR na samim plocicama je nekako jeftino uradjena. Sloj na kojem je stampana je sa ledja plocica, suprotno od dodira sa diskom, tako da ne trpe nikakvu silu, mozda se vremenom obrisu, isprljaju, izuljaju, ..., svuda tockovi gaze :) Povrsina je glatka bas i sjajna, kao staklo, tako da je lako za nje zguliti neki natpis i morali su se vise potruditi da to odstampaju sto ce ostati.
Na meyle plocicama (prethodnim) kupljenim na istom mestu, se to nije brisalo, skoro nikako cini mi se, ali je materijal skroz drugaciji (taj na kojem lezi kocioni materijal) i ono sto se na njemu napise, tesko se brise, hrapav je i deluje kao da je upio stampu, tako da od brisanja nista.

Eto nadam se da sam bio dovoljno detaljan.


Ako je zaista takva situacija sa zvanicnim uvoznicima, onda se postavlja pitanje gde kupiti? I opet dolazimo na moju staru pricu, da je bolje kupiti original Filtron, nego "original" MANN :)
Znam da je zarada mnogo veca, sve to stoji, ali oni brale zaradjuju i ovako dosta, prodavajuci original, odnosno ono sto su uvezli od fabrike. Zasto bi se igrali sa poverenjem jednog MANN-a, Mobila, Textara ili koga vec, kada svakako mogu da zarade?!

Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Dobro, za akumulatore je lako. Oni se recikliraju i kao takvi dolaze u prodavnice.

Nisam mislio na to.Gel za akumulatore jedino pravi BASF i imaju monopol jos 2-3 godine a posle mogu i drugi da rade na tom sastavu.
Paralela sa filterima je papir pa kasnije dalja obrada.Mozda odlivak gumice ili oblik odredjenog dela papira imaju nepravilne oblike i na to se ne stavlja znak brenda.
Daj sliku te plocice i nemoj biti tajnovit po pitanju brenda,jer se posle moze reci i ko je uvoznik.:).

Eto imao sam slican problem sa jednim renomiranim filterom (Knecht). Gumica za filter ulja nije bila dobra i ulje je flisovalo iz kucista filtera. Dok je ona iz kutije Filtron filtera (koja je i uzeta i stavljena) pasovala savrseno. U rukama se vec mogla videti ogromna razlika u kvalitetu zaptivnog dela. Od tada ne verujem bas samo imenu, vise volim da pogledam iz mojih ruku o cemu se radi. Ali sa filterima je lako, nije to neka preterano skupa roba, dok sa nekim drugim stvarima ti nece neko dati da ih otvaras i muljas rukama pre kupovine :)
Npr. oni gore Textar diskovi su bili zapakovani redovno i imali onu hologram nalepnicu.
[ Java Beograd @ 06.05.2014. 10:27 ] @
Citat:
ghost2k3: ... bolje kupiti original Filtron, nego "original" MANN :)
Naravno. Maksimalno treba izbegavati najzvučnije brendove: Bosch, Champion, Castrol i td. i td.
Mnogo je bolje kupiti i ugraditi Beru ili Autolite svećice nego pomenuti Bosch ili Champion (naravno, odgovarajućih karakteristika). Ne zato što su bolje, već zato što su najverovatnije original, a ove zvučnije su najverovatnije falš.
Frad filteri - ekstra kvalitet, garantovano nije piratski proizvod.

I da se ne varamo: ima ovoga svugde u svetu.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.05.2014. 19:47 ] @
Ja po pitanju textara nisam video brojeve koji se skidaju.Vidi sliku.Gazela,wagen i hemteks uvoze textar.
Za Rajica (wagenint..)tesko da uzima skart jer taj na kraju godine prema ino dobavljacima je 0€ a koga god pitas
na Franfurtskom sajmu sve je u superlativu sa dubokim naklonom.Po pitanju znanja u poslu medju veleprodajama je broj 1.
za ostale 2,,nisam siguran.Gazela se posebno gura ali po meni mrsavo(sumnjivo).Hemteks je oduvek bio poznat po saksu ali sada svi
UVOZE OD SJAJNE EVROPSKE UNIJE pa sva ova pitanja o kvalitetu treba postaviti njima.Oni su ti koji isporucuju robu.
Ovde izuzimam bugare,laso itd koji furaju kinesku robu.Sakal Metal ima svoja pakovanja u kojima mozez zapatiti i original deo isto kao i kod Unixa dok je postojao.
Ostalo je sve uvezeno iz EU.



[ ghost2k3 @ 06.05.2014. 20:51 ] @
http://www.wagenint.rs/slike/o...eff7a71afc85367c10504c7382.jpg

To belo sto pise na tim plocicama, se kod mene ako zagrebes moze skinuti. I ne samo kod mene, nego i na drugim plocicama. Doduse sve su iz Gazele. Da li to nesto znaci ili ne, nemam pojma. Verovatno ne nesto posebno, ali s obzirom gde zivimo, uvek postoji crv sumnje.
[ Zarko Silic @ 06.05.2014. 21:27 ] @
Odgovoran proizvodjac nece dopustiti da mu se nesto guli prilikom dodira ma koliko to neso bilo bezazleno u pogledu funkcionalnosti.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.05.2014. 21:28 ] @
.
[ ghost2k3 @ 07.05.2014. 07:39 ] @
Samo da napomenem kad vec pricamo o guljenju sito stampe noktima, da sam svojevrsni test sproveo i na filterima pre par godina.
Ima sam kod sebe mahle, hengst, filtron. Na Hengst filteru se takodje moglo zguliti noktom sve, tako da dobijes no name filter, dok na filtronu nema sanse da zagulis nista, ali bas bas, tesko si mogao noktom uopste da poremetis stampu, a da ne ostetis plastiku. Tada sam kontao da me je dopala neka kopija hengsta.
Ali opet racunam, i ovi sto kopiraju, ako vec naprave plocicu ili filter, i kutiju, i hologram na kutiji, onda im je najmanji problem odstampati to nekom bojom koja je postojana. Pa to bih i ja znao da iskopiram.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.05.2014. 12:40 ] @
Nisam bas siguran sta hoces da dokazes.To i nije klasicna sito stampa i polistirol boja.Mozda sito, ako kod nas neko
pokusava da ubacuje neproverenu robu.Ovaj klip prikazuje da to nije garaza u pazovi koja moze da ima zahvat industrijskog pogona
ai proculo bi se.komsiluk je cudo.Ne bih se bazirao na toj stampi kao necemu krucialnom za kvalitet nekog proizvoda.Turci bi odneli
sampionsku titulu sa izradom ambalaze i njenim izgledom.Deo stampe koji si pokazao na textar plocicama je operacija pre stavljanja lima za
uzlebljavanje u potisni klip kljesta plocice.Sve je moguce,ii ako pogledas klip a izvadio sam par slika videces da i u industrijskoj proizvodnji
u ovom slucaju na liniji frama se vidi nepravilan oblik lepeze za svaki primerak.
Svidja mi se diskusija pa mi daj nedelju dana da skupim jedno 30 brendova i slikam primerke.Tu ce japanci biti interesantni jer imaju gomilu
nepoznatih brendova za one koji voze evropske automobil a aftermarket su za japan i koreju.






p.s.Meni ovi filteri sa ovakom lepozom papira za razliko kako izgledaju ulosci oil filtera su katastrofa.



[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 07.05.2014. u 14:09 GMT+1]
[ BB308 @ 08.05.2014. 13:38 ] @
Imam u gepeku zadnje plocice od audi A6 brembo.Probao sam da ogulim noktom slova al nisam uspeo.Proizvedene u Italiji kupio u Fr preko interneta nesto manje od 30e.Slikao al nikako ne uspevam da okacim sliku pffff.Pozz;


Jbg velika slika pa jedva smanji da stane.Pozz.

[Ovu poruku je menjao BB308 dana 08.05.2014. u 21:38 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 08.05.2014. 18:29 ] @
Pritisni sa tvoje desne strane uplouad uz poruku,browse..,pronadji sliku gde se nalazi,uplouad,prikazi sliku u punoj velicini.
Slika mora biti ispod 1 mb.
[ vladd @ 08.05.2014. 19:42 ] @
Mislim da je nebitno skidanje farbe u ovom slucaju, posto je na mestu ionako odredjenom za opterecenje, a postoje i oznake utisnute u metal.
[ Lavlja_Jazbina @ 08.05.2014. 19:48 ] @
I ja se slazem.Neka kaze koji je bro plocica i uporedicu od sva 3 dobavljaca (slikati).Pa da vidimo ima li razlike.
Neki valeo dovlace i sa Malezije a ona tamnija kutija(zelena)valea je Turske proizvodnje.Trenutno je valeo najlosiji kvalitet kvacila.
[ Lavlja_Jazbina @ 08.05.2014. 21:26 ] @
Ovo nije štampa na metalu pa to što se teže skida je i logično.
[ BB308 @ 08.05.2014. 21:55 ] @
''Bem ga sad. Dal' je na metalu ili ne nisam zagledao, videcu sutra. Znam da se ne skida.Pozz.
[ vladd @ 09.05.2014. 10:10 ] @
Postoji sito stampa, i zahteva odredjene boje, i postoji "sundjer", odnosno "pecatna" stampa, gde mogu da se koriste i vodene bojice.

Stvar je lokalne tehnologije na traci koju stampu koriste, i to je apsolutno nebitno za funkcionisanje dela.

Bitniji je frikcioni, materijal i opsta konstrukcija tela, broj slojeva, vrsta lepkova...

Kod filtera iz filmica, dodje mi da povracam kako se aljkavo proizvode, losije nego u npr Teleoptiku pre 30 godina. Tada je posle svake vece medjuooperacije podsklopa, sledila kontrola, a sada se peckanjem i pertlovanjem zaobilaze doticne greske, ali se gubi na kvalitetu materijala...

Pa se u eksploataciji pokaze da su pertlovani delovi loziji od srafljenih ili zavarenih, ali koga to zanima, kada je proizvodnja JEFTINIJA, kada du USTEDE vazne, pa moze i koji metar materijala manje u filterima, moze jeftiniji lim, posto se uvede obaveza zamene jednom godisnje...posto krunski propis oznacava "kvalitet" vozila koje izdrzi 150kkm...

Ova farba nije za brigu, ocito se stanceraj uselio i u brendove, sto see vidi, ako nikako drugacije, ono po aljkavim kutijama za pakovanje...:)

Naplate set kvacila 500 evra, i samo sto ga ne uviju u novine:)

Ocito je kakav auto industrija ima vrhunski odnos prema trzistu, "robi" i kupcima..:)
[ Zarko Silic @ 09.05.2014. 11:31 ] @
Sve je to jasno ali ne sme nista da se guli.

Ozbiljan proizvodjac kome je stalo do kvaliteta svog proizvoda, ulaze dosta truda da se nesto ne napravi pacerski.

Ako se nesto guli to je vec znak da nije rec o ozbiljnom proizvodu i ozbiljnom proizvodjcu.

Kada su u pitanju kocione plocice svima je jasno da odstampana slova nece povecati sposobnost kocenja, ali farba koja se ljusti ukazuje da nesto ipak ne stima.
[ ghost2k3 @ 12.05.2014. 10:39 ] @
Te gore brembo plocice su dosta slicne meyle plocicama, barem sa slika, i sa njih se takodje ne moze skinuti farba. Ali je materijal, odnosno zavrsna obrada totalno drugacija nego na ovim textar. Kod ovih je ta strana bas glatka, kao keramika. To naravno zahteva malo mucenja oko stampe.
Ajde pogledacu kada dodjem kuci, tacnu oznaku plocica.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.06.2014. 10:33 ] @
Dobio sam desetak fotki od raznih proizvodjaca,mozda i sam danas stignem da napravim jos .
Na bosch i jurid plocicama stampa je na gumenom delu plocice.
[ Lavlja_Jazbina @ 28.07.2015. 22:07 ] @
Ima materijala ali iz nekog razloga nisam obradjivao,evo jedne od skora.Nemacka firma KAGER,filter za gorivo.

Papir sasvim korektan.



[ Java Beograd @ 29.07.2015. 07:58 ] @
Ovo je filter za benzin, jel tako ?
[ Lavlja_Jazbina @ 15.11.2015. 19:15 ] @
Izvini Javo na vremenu,nisam video.Za dizel.Vidi se po gornjem delu.

Ovo je bruka posto je bos u pitanju.Filter ulja.