[ Stankosava88 @ 07.01.2014. 16:18 ] @
Potrebne su mi informacije o proceduri nakon zamjene bloka motora. Atest, da ili ne, kako sta? Da li se radi samo zamjena saobracajne i vlasnicke knjizice tj unosenje novog broja motora ili mora da ide na atest?
[ gigamg1 @ 07.01.2014. 16:46 ] @
Ne mora atest osim ako nisi sam pravio motor.

Čini mi se da procedura oko ubacivanja drugog motora ide tako što odeš sa već ubačenim drugim motorom od istog modela na tehnički pregled, poneseš saobraćajnu dozvolu od automobila sa kojeg je skinut motor i saobraćajnu dozvolu od svog automobila. Platićeš neke takse 2-3 hiljade i mislim da je to to.

Baš mi je pričao jedan poznanik pre neki dan. Tako je on odradio.
[ botr @ 07.01.2014. 16:46 ] @
Koliko sam upoznat, ukoliko je motor sa odgovarajuceg auta ne treba nikakav atest. Valjda se ode na tehnicki, tmao utvrde da je motor promenjen, i onda ides u sup da se izvrsi upis novog.
[ deki111 @ 07.01.2014. 17:00 ] @
Citat:
Procedura zamene motora u vozilu



Koja je procedura zamene motora u vozilu?


Da bi izvršili ispravku u saobraćajnoj dozvoli kada vršite zamenu motora potrebno vam je sledeće:
Dolazite na tehnički pregled sa računom i svim papirima od carine ako ste motor uvezli.Ako ste motor kupili u zemlji potreban Vam je račun ili kupoprodajni ugovor.Na tehničkom pregledu Vam se na registracionom listu konstatuje i upisuje novi broj motora.

Potrebno je uplatiti administrativnu taksu i taksu za novu saobraćajnu dozvolu.

Sa registracionim listom i dokazom o uplacenim taksama odlazite u SUP gde Vam se izdaje nova saobraćajna dozvola sa upisanim brojem motora.

izvor



Vozilo podleže ispitivanju:




izvor
[ Stankosava88 @ 07.01.2014. 17:10 ] @
motori su iz istih auta, iste kubikaze, istog goriva, samo se razlikuju po tome sto stari ima 53 a ovaj ubaceni 54 kw, i naravno nije ista oznaka motora jedan je RF drugi EZ ako se en varam kod ovog drugog. Isao sam u prostorije tehnickog pregleda i oni su mi rekli da mora da se radi atest ako je razlika i 1 kilovat gore dole, ono mora bas sve da se poklopi, sto mi djeluje tako glupo. Jedino da se raspitam u MUP-u ili u nekom drugom tehnickom pregledu...
U Srbiji vidim da ne bi trebao ali me interesuje za BIH?

[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 07.01.2014. u 18:27 GMT+1]
[ deki111 @ 07.01.2014. 17:28 ] @
Pozovi se na rečenicu: "motor čije karakteristike nisu identične pod uslovom..." i mislim da ćeš uspeti.

[ Stankosava88 @ 07.01.2014. 17:51 ] @
Citat:
deki111: Pozovi se na rečenicu: "motor čije karakteristike nisu identične pod uslovom..." i mislim da ćeš uspeti.


Pa po nekoj logici ne bi trebalo nista sem zamjene saobracajne i vlasnickog lista jer i na njemu pise broj motora.
Ali posto na balkanu nema logike u vecini slucajeva po pitanju bilo kakve papirlogije sve je moguce
[ botr @ 07.01.2014. 17:56 ] @
Kod nas recimo mozes da zamenis i za motor vece zapremine, ako se ugradjivao u taj auto bez problema. Recimo, Golf 1.3, umesto tog motora 1.6 ili 1.8 nikakav problem.
[ Cezar Corolla @ 07.01.2014. 18:08 ] @
Ako se ne moraju raditi prepravke za nosace motora i menjaca, ili promena nacina snabdevanja gorivom, onda ne bi trebalo da se uopste postavlja bilo kakvo pitanje.

Promena snabdevanja gorivom se smatra, ako je recimo bio sa karburatorom, a sada ubacujes drugi sistem ubrizgavanja. U tom slucaju se ponekad mora menjati rezervoar, dovod i povrat goriva, sto bi mozda moglo da zahteva atest, jer se razlikuje od fabrickog.
[ Stankosava88 @ 08.01.2014. 16:31 ] @
Informisao sam se i ono, legalna kradja, specificna za nase prostore, moram da radim atest, obrazlozenje: nema veze sto je motor identican, nije broj motora... Svrha atesta po nekoj logici je dokazivanje da je to nesto naknadno napravljeno i funkcionalno i da nije opasno, itd... A sto se tice motora, fabricki je koliko i onaj koji se mjenja, i normalno je funkcionisao u identicnom autu, sto sa gledista iole normalnog covjeka nema smisla raditi atest, ali to su ti njihovi nacini na koje narodu uzimaju pare... Banana drzava
[ botr @ 08.01.2014. 16:38 ] @
Isto kao da radis atest za zamenu amortizera ili lezaja tocka. jeste to, ali nije isti proizvodjac ili serijski broj :D
[ Stankosava88 @ 08.01.2014. 16:44 ] @
Citat:
botr: Isto kao da radis atest za zamenu amortizera ili lezaja tocka. jeste to, ali nije isti proizvodjac ili serijski broj :D

Pa bukvalno je tako... Smijesno i zalosno u isto vrijeme
[ Cezar Corolla @ 08.01.2014. 17:43 ] @
Citat:
Stankosava88:
Informisao sam se i ono, legalna kradja, specificna za nase prostore, moram da radim atest, obrazlozenje: nema veze sto je motor identican, nije broj motora... Svrha atesta po nekoj logici je dokazivanje da je to nesto naknadno napravljeno i funkcionalno i da nije opasno, itd... A sto se tice motora, fabricki je koliko i onaj koji se mjenja, i normalno je funkcionisao u identicnom autu, sto sa gledista iole normalnog covjeka nema smisla raditi atest, ali to su ti njihovi nacini na koje narodu uzimaju pare... Banana drzava


A gde si se informisao?
Ja znam ljude koji su samo oterali auto sa drugim motorom i starom saobracajnom od motora, koji je sada u autu. I prosli tehnicki bez problema.
Mozda te zavlace na tehnickom...
[ botr @ 08.01.2014. 17:51 ] @
@Cezar, Bosna.
[ vladd @ 08.01.2014. 17:58 ] @
Nije bas isto, ali razumem da bi bilo lakse da nema atesta. Amortizer ipak nije upisan u saobracajnoj...

Problem je serija motora, a ne toliko snaga..mada je smesna situacija sa tim godistima VW motora(a nekada je bila i slatka, kada su se kombinovali delovi:)), koliko su sitnicama dizali dramu, i menjali naziv, tip motora.

Tako da bi bio problem i u Srbiji, da se ne odradi "atest"...odnosno da se plati pregled i dobije potvrda...
[ neshtry @ 08.05.2017. 13:53 ] @
Mene čovek zahebao,nije dobar broj motora,nije isti kao u sabraćajnoj,nije pisalo na printu od sabraćajne i...nepristupačno mesto
daewoo nexia,1997,66kw,....kakva je procedura i koliko košta?
[ ubimestruja @ 08.05.2017. 19:44 ] @
Ako je greška u kucanju nekad i negde - ideš u mup po dosije od vozila da potvrdiš da je greška.
Ako je bivši vlasnik ubacio motor sa komšijom na livadi - juriš njega da ti dostavi preklo tog motora
- ako ima sd od vozila iz srbije iz kog su izvadili motor, donese ti kupoprodajni ugovor i račun od polovnog motora - ti regulišeš uvođenje u sd (pod uslovom da je isti kod motora već bio unutra), ako nije odobrenje od proizvođača da taj ugrađeni motor može u tvoju limuzinu , pa ispitivanje....
- ako je motor ubacio iz nekog stranca bez veze, vrati mu auto nek se on hebe sa njim. ukratko.

Ima tu još nekih opcija, ali izlaze iz domena legalnog, pa mislim da ti netreba dosije i tvorza zbog kola od cca 850e.