[ cvele1948 @ 13.02.2014. 08:07 ] @
Postovani forumasi
Potrebni su mi savet i da izgradim kosi lift /nesto kao elevator/ za prevoz lica i stvari.Duzina raspona od tacke A do TACKE B je 20m.Ugao penjanja je cca 45stepeni.Postoji mogucnost kvalitetnog ankerisanja sina za tlo -po kojima bi isla platforma.
Da li je dobro resenje snazniji // vrabac // sa atestiranom sajlom ?
Koje sine i kakve?Kako obezbediti sigurnost u slucaju pucanja sajle ?
Ima li nekoga ko mi moze pomoci u ovoj temi?
Za ovaj lift se nece traziti atest jer ce prevoz biti iskljucivo za mene i moju porodicu i na moju licnu odgovornost.Svestan sam da to nije standard i da je to ogromna odgovornost ali sam takodje svestan da atest nikad ne bih mogao da dobijem jer jednostavno nemam novca da obezbedim sve uslove koji se traze za javne liftove
Zahvalan na svakom savetu ili ideji
Cvele1948
[ vladd @ 13.02.2014. 15:09 ] @
MOras prvo da definises marginu tezine, na osnovu cega sledi ostala skalamerija.

Pri tome, zadata tezina ce definisati materijale potrebne za "sine", definisace bezbednosne kocnice(verovatno neke zupcanike sa zaprekom) i definisace jacinu motora, debljinu pogonskog vratila, uzeta ili lanca..

SKok u, recimo duplo, vecu tezinu bi zakomplikovao i umnozio troskove i materijale za nekoliko puta.


U principu, takve konstrukcije se nadogradjuju na neke postojece materijale, odnosno, covek ima nesto delova, a nedostaju mu ostatak i neke finese.

Prosto konstruktivno gvozdje, kakvo se nalazi po skladistima, moze da odradi delimican posao ali ne za neke znacajno vece tezine od 100kg..na tom rastojanju...

RAcuna se i dilatacija materijala, zavisno od spoljne temperature, racuna se i cverstoca podloge, pa de definisu "sine"...pa lagano, detalj po detalj...
[ cvele1948 @ 13.02.2014. 16:35 ] @
Hvala na zelji da mi pomognes.Lift treba da iznese ili spusti max 200kg.Moja ideja je da na vrhu u nekoj kucici/zasticeno od kise i sl.izlijem betondku plocu na koju bih fiksirao recimo gradj.dizalicu koja moze da nosi recimo 800kg,.zatim da napravim neku platformu /kolica /sa /to vec ne znam da definisem/tockovima koji bi isli po nekim profilima a da ne mogu spasti sa sina.NEki prekidac u gornjoj tacki i neki u donjoj da lift kad naleti na njega iskljuci struju i stane.To je kako ja odprilike zamisljam da bi trebalo to da izgleda.Mislim da bi trebao rastojanje izmedju sina da drzim sa zavarenim poprecnim letvama koje bi imale funkciju drzanja fiksnog rastojanja i funkciju da se u slucaju kidanja sajle otkoci neka kuka koja bi lift zadrzala na prvoj poprecnoj gredici.MOLIM KOMENTAR
[ veljkoE @ 13.02.2014. 18:16 ] @
pokusaj da odes u neku lift kucicu na vrhu neke zgrade i da vidis resenje za slucaj pucanja sajli, video sam to ( i jos stosta) pa vise ne znam ni sta sam video. mislim ( dakle samo razmisljam) da ce neki reduktor moci da dovoljno uspori sam elevator. kontam da ti je najlakse da resis takos to ces imati direktni motor na samom postolju, verovatno nekakva zupcasta letva kao na mesalici, motor i reduktor...
sta znam, onako na prvu...

bitno je samo jedno
sta si ti konkretno zamislio u svojoj glavi?
[ dlalic @ 14.02.2014. 12:41 ] @
Nemoj otvarati dve teme...

Imam ja takav lift u upotrebi 3-4 godine. Napolju je montiran, vozi po sinama do kuce na visljem platou. Radi u svim vremenskim uslovima. Duzina sina je oko 25 metra. Ja sam bio narucilac posla i korisnik lifta, ali se pomalo razumem, pa ti mogu dati neke smernice.

Nosivost meni nije bila kriticna, zadovoljava me 300-400kg + (cenim da je oko 150kg) konstukcija lifta, sto daje dosta prostora za sigurnosne margine za dimenzionisanje sajle, motora i drugih kriticnih elemenata. Pogon je u gornjem delu, trofazni motor sa puznim samokocecim reduktorom, dodatom mehanickom kocnicom, sajla 10mm, bubanj za sajlu je pravljen - fi je otprilike 25cm.

Konstrukcija trase lici na resenje koje si ti zamislio, na klasicnu prugu. Izliveni su betonski stubovi |(poruceni kod ljudi koji prave stubove za ograde) 10x10cm, potrebne duzine, sa ulivenim ankerima na koje su varene sine. Pruga je na tamponu od tucanika, prakticno samo polozena na zemlju, tacnije visi na betonskom ankeru sa protivtegom koji je na gornjoj stanici.

Zaustavljanje u gornjem i donjem polozaju je preko prekidaca, moraju biti odgovarajuci sto se kvaliteta tice, instalacija je na 24v. Upravljanje je daljinskom komandom, iskoriscen je modul centralne brave - danas imas i jeftinih namenskih uredjaja.

Primenjeno je nekoliko zastitnih resanja .
Sam lift ima mehanicku kocnicu koja trenutno zaustavlja lift u slucaju pucanja ili bilo kakvog opustanja sajle. Ovo je najvaznija stavka, mora biti robusna i testirana. Znaci ne da uspori, vec da ga ukopa u mestu.
Kod bubnja je drugi mehanizam, kao dodatna zastita od pada ili opustanja sajle koja gasi motor
Puzni, samokoceci reduktor
Zastita motora od gubitka faze i niskog napona

Slike vrede vise od svega ovoga sto sam napisao, mozda ih kuci nadjem, ako ne, onda za 10-15 dana.
Edit: evo dve za ilustraciju, slike pogona moram potraziti kuci...


[Ovu poruku je menjao dlalic dana 14.02.2014. u 14:09 GMT+1]
[ vladd @ 15.02.2014. 11:41 ] @
U ovom slucaju je podloga "odradila" veci deo posla. Strma, cvrsta(kamenita) i poprilicno ravna.

Za neki drugi ambijent(recimo zemlja) potrebno bi bilo koristiti ukopavanje pragova, dodavanje materijala u podlogu i obezbedjivanje da se sine ne krive.

Ne postoji frikcioni sistem koji bi obezbedio trenutno zaustavljanje, po sinama, ali moze se, recimo, dodati bezbednosna centralna sina, ili neki raonik. Slozeniji sistemi su preskupi za DIY.

Za 20m i 200kg sajla treba da je bar precnika 10mm.
Puzni reduktori obavezno(samokoceci su), i to za bar tri puta vece opterecenje od planiranog.

Za 20m sina se prave vodjice i sine zavaruju(fiksiraju) na jednom kraju..zbog dilatacije i naprezanja spojeva.

Tockovi gumeni, valjkasti kao na malim viljuskarima, sa granicnicima na unutrasnjoj strani ili na samoj korpi.
[ cvele1948 @ 15.02.2014. 16:08 ] @
/Puno hvala na sugestijama.Imao bih nekoliko dodatnih pitanja ako nisu neumesna.Prvo ,nisam razumeo o kakvom protivtegu se radi?Da li su to neki tegovi koji takodje idu po nekim dodatnimsinama.Drugo,da li je to relativno blizu Beograda ili je negde na moru/meni to treba za Morinj u Boki Kotorskoj/ pa bih voleeo da vidim uzivo, Trece koliko je kostao lift.U svakom slucaju veoma sam zahvalan na sugestijama i bio bih zahvalan ako bi mi poslalai slike sa detaljima.
Jos jednom puno hvala.
[ cvele1948 @ 15.02.2014. 16:11 ] @
Podloga je kamena ,Nije idealne konfiguracije ali se stene mogu iznivelisati,
U svakom slucaju hvala sto ste se ukljucili sa vasim sugestijama
[ dlalic @ 16.02.2014. 11:23 ] @
Kod mene je podloga sve samo ne kamenita. U pitanju je severna padina Fruske Gore, na 50m od Dunava, koja cela klizi vec decenijama. Ilovaca...
Upravo zato je resenje iznudjeno okolnostima. Nije dolazilo u obzir fiksiranje za podlogu. Ako bi(a hoce) podloga "radila" sve bi se pokrivilo u nepopravljivo stanje. Na sugestiju i projekat gradj. inzenjera je izlivena betonska stopa na gornjoj stanici. Oblik joj je takav da je teziste u zadnjoj, gornjoj, strani stope. To je taj, ja ga zovem, protivteg. Mehanizam lifta je fiksiran na njoj, a sine prakticno "vise" na mehanizmu, polozene na zemlju, tj tamponu od tucanika. Razmak izmedju sina je fiksiran varenjem za pragove. Ako dodje do pomeranja sina, sa pajserom se za dva minuta popravi podvlacenjem tucanika pod prag. Tako se i zeleznicke pruge popravljaju.
Ti ako imas stabilnu podlogu, stvar ti je olaksana. Nivelaciju mozes raditi i u vazduhu, dizanjem sina, lakse je nego ukopavanjem. Mada ovo je jeftino, a funkcionalno resenje.

Glavna mehanicka kocnica je resena tako da je sajla, preko opruge drzi napetom. Kada se sajla otkaci ili olabavi, opruga zabravi diskove na obe sine. Veruj mi da se korpa ne pomeri ni milimetar. Sve je izuzetno prosto, i naravno pravljeno DiY.

Problemi na koje smo mi nailazili su:
1. Trzaj. Narocito kada lift krece sa gornje stanice. Klasicni liftovi imaju dvobrzinske motore pa ovaj problem nemaju. Meni nije bio dostupan dvobrzinski motor. Kada lift krece sa donje stanice, onda duzina sajle amortizuje trzaj. Probali smo sa dva soft start uredjaja za motore. Trenutno je neki Schneider-ov, pomaze, ali ne eliminise problem sasvim.
2. Morali smo staviti elmag kocnicu na motor. Prvobitno smo se oslonili na reduktor da ce zaustaviti lift, ali javljalo se proklizavanje u zavisnosti od opterecenosti lifta 10-20cm. Reduktor jeste samokoceci, ali to treba uslovno shvatiti.
3. Manji problemi sa kvalitetom krajnjih prekidaca.

Lift je 20km-od Novog Sada, moze se pogledati...
[ cvele1948 @ 16.02.2014. 17:39 ] @
Veoma sam zahvalan na pomoci.Sigurno cu iskoristiti neki proletnji dan da vidim resenje uzivo.-podrazumeva se vreme koje i vama odgovara.Ja se trenutno bavim zdravstvenim problemom /srce/ zbog koga i hocu da realizujem lift.Bio bih vam zahvalan ako biste mi pronasli slike koje bi mi takodje pomogle da bolje sagledam probleme.Moze te li mi reci odakle ide 24v na prekidace i koji su prekidaci najbolji ili koje ste vi koristili.Takodje me VEOMA interesuje daljinska komanda i zbog lifta a i zbog vec odavno montirane dizalice za nosenje tezih stvari .Radi se o maloj gradjevinskoj dizalici montiranoj na tavanu kuce /koja se nalazi na 16m visinske razlike izmedju parkinga i ulaza u kucu.Od kuce do parkinga je zategnita sajla koja na sebi nosi mala kolica/vrabac/koju gore-dole vuce sajla namotana na bubnju male gradjevinske dizalice/800w -150kg/Iz tavana sam izvukao kabal koji na svome kraju ima /budzu/u kojoj je kondenzator i tasterasti prekidac stop-gore-dole.Nije problem kad mi je zena gore pa joj dam znak-spustaj,ona spusti,ja zakacim teret/koferi,torbe i sl./pa ja dam znak dizi i to funkcionise.Problem je kad sam sam pa se penji gore da je spustis pa sidji dole da zakacis teret pa gore da ga dignes itd.Znaci i zbog toga mi je veoma znacajno da umesto /budze/stavim neki prijemnik a ja odozdo komandujem.
Poslacu vam nekoliko slicica da vidite o cemu se radi
Puno pozdrava i zdravlja Cvele1948
[ dlalic @ 16.02.2014. 20:29 ] @
Na prekidacima je 24v zbog bezbednosti. Ima posebno napajanje za njih i modul daljinske komande.
Za daljinsku komandu smo koristili centralnu bravu za kola sa daljincima. Danas vam je lakse da kupite gotov uredjaj. Pogledajte [url=http://www.kupujemprodajem.com/search.php?action=list&data[category_id]=&data[group_id]=&data[location_id]=&data[keywords]=daljinski+prekidac&submit[search]=Traži]ovde[/url] . Ovakav bi mogao da pobudi kontaktore za smer.
Nisam siguran koji su konkretno prekidaci ugradjeni, bez da pogledam, a to trenutno ne mogu...
[ cvele1948 @ 17.02.2014. 11:10 ] @
Hvala ,pokusacu i poslusacu vas savet.
[ banjica ivanjica @ 28.03.2015. 20:28 ] @
Mozda nije ista tema ali nemogu da nadjem odgovor za moj proble.Mene zanima platforma pokretna vertikalna od tacke a do tacke b 3m visine teret do 200kg maksimalno.koji motor mi je potreban za to i koja je cifra u pitanju.da li bi to moglo odraditi u sopstvenoj reziji i kako bi mogla kocnica da se ugradi i da li je to potrebno na ovoj visini.hvala unapred