[ Trick Fix @ 18.02.2014. 23:48 ] @
Ima li neko volje da objasni povezivanje davača temperature kod Škode Felicie 1.3 ?

Davač izgleda ovako,sa žutim color-cod om (pošto ima i zeleni,itd ) :

Gore navedene vrednosti su na merene 20C.
Zamolio bih da neko kaže ispravne vrednosti za oba teperaturno-promenjiva otpornika.

..i šta če mu dva otpornika ?
Jedan je vezan na instrument na tabli koji pokazuje temperaturu vode u sistemu hlađenja --- i NE pokazuje dobro,laže za 20-25 stepeni.

Gde je vezan drugi izvod davača ?

Svaki komentar je dobro došao.

pOz

[ vladd @ 19.02.2014. 11:53 ] @
Jedan je sensor, a drugi "sender"

Jedan je za pokazivanje temperature, a drugi ide prema ecuu, da bi racunar znao kolika je temperatura motora.

Na nekim senzorima za feliciju, vrednosti su 302 oma na 80C, i 2080 oma na 25C...

E sad, ono sto bi bilo dobro je da za konkretnu oznaku motora nadjes korektni "part number" za doticni senzor, posto je moguce da su imali neki apdejt, ili zamenu..

"Greska" u pokazivanju mi nije jasna, mislim kako znas da je razlika 20-25 stepeni..

Mislim da je najjednostavnije promeniti senzor, i videti kakva je situacija, ako i dalje "laze", onda nije problem u senzoru, vec u klusteru, mozda i sa naponima napajanja, ili prostoj adaptaciji...
[ Trick Fix @ 19.02.2014. 16:48 ] @
Citat:
vladd:Jedan je za pokazivanje temperature, a drugi ide prema ecuu, da bi racunar znao kolika je temperatura motora.


Ova moja "Limenka" je 97'-godište, najprostija,naj-jednostavnija verzija Felicie sa Škodinim motorem,
nema ecuu niti ikakavu elektronsku pamet,radio je najpametnija naprava
(dobro je da ima alternator i anlaser--inaće bi palio na "gurku" i vozio na AKU )

Zbog toga se i pitam gde su odveli drugi NTC/PTC otpornik ?___jer vidim da su sva 4-pina davača ožičena i odvedena negde.

Jedan ima 2.57 KΩ a drugi 2.17 KΩ (izvađen iz motora) --mereno na 20ºC,
koliko vidim - nisu u međusobnom spoju.

Verujem da se sa ovakvom situacijom susreću mnogi:
Citat:
ono sto bi bilo dobro je da za konkretnu oznaku motora nadjes korektni "part number" za doticni senzor,


Naravno da sam tim putem krenuo, upravo kako Ti savetuješ, "Hat-međutim" :

Dam sve te rehlevantne/neophodne podatke,motora,šasije,bla-bla-bla.. prodavcu za Istočno-Evropski Blok (šta god to značilo )
Pogleda ON u comp i kaže : Za tvoj motor imaš color-code (kad reće color-code ,oznojio sam se), imaš ove:

-Žute,
-Zelene,
-I još neke,al moram da proverim ?!

Pitam ga : 'el da biram ili ćete Vi da odaberete iz te Auto-Date (ne zna se koje godište) ?

-Ma Jok ti ! Ja ću da naručim,pa kad stigne...
______________________________________________________________________________________________
Ispade,da kupovina običnog davača temp. prelazi u horor film,hteli-ne-hteli.
Vladd kad reće ovo:
Citat:
vladd:"Greska" u pokazivanju mi nije jasna, mislim kako znas da je razlika 20-25 ºC..


U pravu Si ! ..eto kako znam, ili barem pretpostavljam da znam:

Osetni Element/Senzor (Termo-Par K-Tip) od certifikovanog digitalnog merača temperature sam:
-Zavukao ispod "gumane" cevi koja od termostata ide ka velikom hladnjaku,
ali tako da dva provodnika (od DMM) ne budu u spoju zbog šelne ili mase motora,

I pratio pokazivanje DMM-a i pokazivanje Škodinog Kokpit-Instrumenta,eto tako sam saznao da laže.

Vladd,pomozi mi da ukapiram ovo:
Citat:
ako i dalje "laze", onda nije problem u senzoru, vec u klusteru,


Priznajem ,NE znam šta je kluster ?!

Molim Te za neko objašnjenje i zahvaljujem se što imaš volje da pomogneš.

Veliki pOz










[ veselinovic @ 22.02.2014. 15:53 ] @
Roberte,
nemam semu za bas tu feliciju, ali ono sto sam nasao je za slicno godiste ali sa ecu-om.
Si siguran da nema ecu?
[ vladd @ 23.02.2014. 09:33 ] @
Klaster, cluster, kluster..ja nazivam obicno savremene(pa i pre deceniju i kusur) Instrument tablu, kao komponentu, posto je naziv bolji nego prosto "instrument tabla", kada vec ima i racunar u sebi, raznorazne tipove pokazivanja, displeje,kazaljke...

Sumnjam da nemas ECU, motorni racunar, pitaje je samo da li onaj do 1997-e, ili onaj drugi od 1997-2003-e godine, inace ne bi bio neophodan DUPLI davac temperature..
Postoji nekoliko verzija, i jednostrukih davaca temperature, za taj motor...

Verovatno je zuta fleka dovoljna oznaka za taj na vozilu, i vrednosti koje su izmerene su korektne.

Da bi se definisala greska, mora se meriti na istom mestu.
Preciznija komparacija bi bila da se procita temperatura na tabli(da ne kazem na klusteru), da se u tom trenutku izmeri OTPORNOST davaca, pa zatim, da se skine davac, i VAN vozila proveri da li pokazuje IDENTICNO, i kolika je GRESKA.

Ubacivanjem druge sonde na drogo mesto se sigurno ne dobija informacija o TACNOSTI postojeceg, motorskog termodavaca, vec o temperaturi u nekoj zoni, merenoj nekim davacem(sa njegovom internom greskom, sto u otpornosti, sto u obliku), sto implicira na gubljenje vremena za nebitne podatke.

Ako nema problema sa voznjom, ili sa potrosnjom goriva(sto bi impliciralo na ose merenje temperature motora), bolje ne kopati previse, pa pomalo nepotrebno, po motoru..
[ Trick Fix @ 24.02.2014. 00:59 ] @
Auto je 1997-o godište,
taj ECU nisam našao,doduše nisam ni rasturao pola auta da ga tražim jer nisam očekivao da treba da ga ima.

Nemam problema sa potrošnjom (potroši sve što sipam ),

jednino me nervira to da pokazuje 65C kada je motor totalno zagrejan i kad uključi ventilator na hladnjaku.

Okačio bih sliku ovde ali ne mogu (kaže nemam dozvolu,onako crvenim slovima se dere na mene sa monitora) ebg.

U radnji sam dobio samo davač sa zelenim prstenom,ali ga nisam ni montirao jer je u mom motoru sa žutim codom.

Taj zeleni (novi) davač sam nakačio na kraj kabla,na konektor i grejao ga,
instrument na tabli lepo ide na gore,ne kači mehanički,jedino što skala nije dobra i ima drugačije vrednosti otpora na hladno
(Kad ga grejem onako u ruci,tad ne znam tačno na kojoj je tep)

Zeleni davač je čini mi se i malko drugačiji (onaj deo što uranja u vodu),
imam osećaj da ne bi to tu baš leglo (kao u Kuminu).--pa ga nisam ni montirao,da bih mogao da ga vratim u radnju.

Eto,sad čekam novi davač da stigne.

Hvala Vam što ste se uključili,

pOz

[ vladd @ 25.02.2014. 15:07 ] @
Pa kada trolujes i nerviras moderatore

Nadji sliku na netu, koja je identicna TVOM motoru, i postavi link.
Moguca je varijanta da je 1.3 motor od Favorita...pa da NEMA ECU



P.S.
Nesto ovako, pa da li pozicija senzora lici na neku od ovih slika...a postoji i lista "pinouta"
http://www.briskoda.net/forums...feliciafavorit-based-vehicles/
[ Trick Fix @ 27.02.2014. 22:04 ] @
Na ovom linku
http://www.briskoda.net/forums...feliciafavorit-based-vehicles/
što je @vadd dao druga slika je original kao kod moje škode,
upravo tako stoji davać temperature.

[ dobri nikola @ 28.02.2014. 08:09 ] @
Ako nije problem, ja bi se ukljucio u diskusiju, da pomognem nasem clanu. Koliko sam shvatio, kad ste napomenuli da je druga slika, Vi imate ubrizgavanje goriva u jednoj tacki ( SPI sistem ). Ako Vam nije tesko, dajte nam tacnu slovnu oznaku motora ( jer znamo da je 97 god., i da je motor 1,3 ) i u bazi podataka ( Bosch ESI Tronic ) sa kojom raspolazem, dacu Vam tacne informacije. Vezano za Vas auto da ne zaboravim, imate isto procesni racunar kao auta sa MPI sistemom ubrizgavanja goriva.

Ako zelite da proverite tacnost pokazivaca temperature u kabini, Vas postupak provere nije pravilan, pa stoga i nemozete da odredite tacne parametre. Podjimo od toga da u ruci imate stvarno tacan senzor, koji ste predhodno omski proverili, u posudi sa izmerenom temperaturom vode ( imate celo vreme tacan toplomer ). Zaronili ste senzor, dali ste kontakt i sad tek gledate pokazivac temperature u instrumentalnoj tabli. Ako su vrednosti izmerene i pokazane jednake, pokazivac je ispravan i obrnuto, videce te koliko je ostupanje.
[ Trick Fix @ 28.02.2014. 11:51 ] @
Nikola,
nema ubrizgavanja, ima karburator ,
ali je položaj davača za TEMP na istom mestu kao na drugoj slici od gore na dole brojano.
Trenutno nisam pored auta, ali ako išta pomaže ovaj broj iz saobračajne:

TMBEEA613V065841
Škoda Felicia 1.3 LX,
Slikao sam sve to ali ne mogu da postavim ni jednu sliku.

Hvala Vam što ste se uključili,

pOz
[ dobri nikola @ 28.02.2014. 12:10 ] @
Posto ste iz Panceva mogli bi da se vidimo od nedelje, sta Vas tacno muci sa pokazivacem temperature i da popravimo sta se da popraviti. U svakom slucaju cujemo se na pp, poz.....
[ Trick Fix @ 28.02.2014. 12:34 ] @
Nikola,to bi bilo baš zgodno,
Čujemo se na PP,
Hvala,
pOz
[ fm.volter @ 15.10.2017. 11:30 ] @
Pozzz, vidim da je tema dugo neaktivna, ali pitanje je vezano za temu.
U ovim pdf fajlovima sto je veselinovic postavio su vrijednosti otpora izmedju pinova 1 i 3, jesu li iste vrijednosti otpora i izmedju 2 i 4, tj da li su paralelno povezani respektivo, ili imaju dva davaca unutar sonde.
[ Living Light @ 15.10.2017. 13:33 ] @
Student,
ako se radi o Škodi 1.3 benzincu, Ee taj je moj slucaj.

Muuhhhda sa pojeo dok sam "Naboo" boju davaca temperature.

U radnji za Škodu, imaju 3 vrste davaca, svi su istih dimenzija,
svi pašu "u Rupu", ali nisu svi iste otpornosti, niti iste skale.

Sva 3 izgledaju isto, osim boje plasticnog prstena, koji definiše o kom se TIP-u radi.

Morao sam da kupim sva 3, da bi nasao onaj koji paše u "Felacio"

[ fm.volter @ 15.10.2017. 13:46 ] @
I kod mene je 1.3 lx, benzin, 43kW sa karburatorom, 2001 godiste.

Boja prstena je zuta. Izmedju pinova 1 i 3 se otpor mijenja otprilike prema tabeli koju je veselinovic postavio i to je za ECU, 2 i 4 su za instrument tablu, dok je hladna pokazuje megaomske vrijednosti, a kazaljka na instrument tabli se ne pomjera.

Kad se ukljuci kontakt na pinove 2 i 4 pokazuje napon od cca 5V.
Imao sam namjeru da stavim izmedju 2 i 4 neki otpornik odgovarajuce vrijednosti, da vidim da li je instrument na ploci ispravan.
[ Living Light @ 15.10.2017. 13:53 ] @
To mozes.
Ubacivanjem odgovarajuceg otpornika,
mozes kazačjku da navuces na pola skale.

Sa cu da uslikam instrument za pemp.

samo tren,
[ fm.volter @ 15.10.2017. 13:57 ] @
To mi je namjera, da budem siguran da je do sonde, da iskljucim potencijalni kvar na instrument tabli.

Nije sonda skupa, ali mi se ne kupuje dok nisam siguran da je do nje, kad vec na ovaj nacin (mislim da) mogu provjeriti, iz toga sam razloga trazio otpornosti izmedju 2 i 4.
[ Living Light @ 15.10.2017. 14:16 ] @
Ako stavis potenciometar, onda mozes da Šoferiras kazaljku od 70°C do 120°C
[ fm.volter @ 15.10.2017. 14:19 ] @
To sam planirao, kojeg reda odprilike da stavim?
10ak kOma, kao i ovo sto ide na ecu.
[ Living Light @ 15.10.2017. 15:01 ] @
Nemam pojma ! Ne bih da te lazem.

Morao bih da ga uronim u vodu, i polako da dizem TEMP,
pa da mu usnimim krivulju ili pravulju promene otpora u funciji TEMP.

Stavi mu neki potenciometar od 1kΩ + na red jedno 330Ω
da ne bi sa okretanjem POT-a uterao FULL 12V u instrument,
ima da ga zakuca.

Pa tako šoferiraj POT od 0-100% da vidis kako se ponasa instrument na tabli.

Prilikom prvog starta, stavi POT na sredunu, na pola skale-osovine,
pa odande malo-levo, malo-desno.

Inace sa 10KΩ, instrument nema snage ni da mrdne,
to mora da je mnogo niza otpornost, koja ume da pokrene skalu cocpit instrumenta.

pOz