[ cobra-11 @ 11.03.2014. 22:50 ] @
Poz svima :) . Imam jednu dilemu pa da pitam za savet . Da li je preporucljivo preventivno ocistiti MAF senzor ? Danas sam "naisao" na sprej za ciscenje pa ne znam da li bi bilo dobro onako preventivno ocistiti . Da napomenem da nemam problema sa autom . U pitanju je Focus 1,6 benzinac . Sprej je LM sa slike .




[ vladd @ 11.03.2014. 23:04 ] @
Pre svega stoji savet, da se ne dira nista, dok korektno funkcionise.

Ako si bas siguran da neces napraviti neku stetu, demontazom i montazom MAF senzora, mozes da ga ocistis.

To se inace radi kada krenu problemi sa lerom, ili uvecanom potrosnjom, oklevanjim ai prekidima u radu motora.

Obicno se krene od kucista fltera za vazduh, demontiraju creva i cevi do leptira gasa, a nije lose ni obrisati grlo leptira i poprskati sprejom.

Sve cevi se ociste(eventualna zrnca prasine ili masnoce), i na kraju se MAF senzor, bez dodira rukama, obilato isprska ovim sprejom, osusi i namontira. Moze se pregledati lupom pre i posle prskanja, da se uoci da li je neka zona promenila boju-skinula se skrama..
Meni je to uvek zanimljiva aktivnost, ali se retko nadju vece necistoce, i retko se poboljsa rad motora.
Ali sam bar siguran da je u toj zoni sve korektno.
I tako sve dok se ne potrosi sprej, a onda se MAF "zanemari" do narednog problema
[ Java Beograd @ 12.03.2014. 17:20 ] @
Zlatno pravilo Uradi-sam-održavanja atomobila: ne diraj ono šta je ispravno.
[ codeNO @ 12.03.2014. 23:34 ] @
Slazem se sa konstatacijom, ono sto radi zasto dirati....to bi bilo kao da hoces da radis generalnu a motor normalno funkcionise...nego eto preventivno da zamenim dihtung glave da se ne bi nesto desilo. Bolje kao sto rece vladd, redovno menjanje filtera vazduha i ciscenje delova oko MAF senzora

A mene zanima gde si nasao ovaj sprej i koliko je?
[ Java Beograd @ 13.03.2014. 08:06 ] @
Citat:
codeNO: ...nego eto preventivno da zamenim dihtung glave da se ne bi nesto desilo.
[ vladd @ 13.03.2014. 13:33 ] @
Ne diraj dihtung glave, ni preventivno. Jednostavno je kao prase u blatu, srecan dok ne prsne:)

Ja sam koristio TUNER 600, elektronicarski sprej iz preistorije, ali je SUV, ne ostavlja masnu prevlaku kao drugi "kontakt" sprejevi.

Posto je moj maf specifican, i nema otvorenu zicu, vec samo hibrid, dovoljno je skidanje laganih masnih naslaga u zoni senzora, sto moze i acetonom, vazno je da ne postoji sloj termoizolacije(stroke) izolacije i na referentnom i na mernom senzoru.
Tada MAF gresi i lazira kolicinu vazduha(uz jos neke greske), dok je manje bitan recimo senzor prostog merenje temperature, on i prljav ne moze da pogresi vise od 10%, sto je zanemarljivo pri obracunu zapremine, odnosno MASE vazduha.
[ cobra-11 @ 13.03.2014. 21:20 ] @
Citat:
codeNO:
Slazem se sa konstatacijom, ono sto radi zasto dirati....to bi bilo kao da hoces da radis generalnu a motor normalno funkcionise...nego eto preventivno da zamenim dihtung glave da se ne bi nesto desilo. Bolje kao sto rece vladd, redovno menjanje filtera vazduha i ciscenje delova oko MAF senzora

A mene zanima gde si nasao ovaj sprej i koliko je?



Sprej je u BiH , ako ti odgovara mogu ti dati adresu , cijena je 8 eura .
[ codeNO @ 17.03.2014. 21:49 ] @
Pa ne znaci mi, ali hvala u svakom slucaju na informaciji, videcu da proguglam za ovde u Srbiji, a sad me vladd bacio u rebus koji je moj MAF...slikacu jedan vikend pa kacim ovde slike da vidimo koji je moj MAF i koji sprej mu odgovara
[ Igor88 @ 23.03.2014. 09:01 ] @
VCDS u ruke, ubacis u drugu brzinu, zakucas obrtaje do max i očitaš vrijednost za MAF.
Ako očitana vrijednost za MAF iznosi 80% vrijednosti snage automobila u ks, sve je ok sa MAFom.
Poz..
[ vladd @ 23.03.2014. 09:50 ] @
Mora da zna koji je MAF, da bi ista mogao da meri.
Neke verzije MAF imaju nezgodnu geometriju, i mora se mlaz usmeriti na povrsinu senzora, inace "spoljasnje" pranje nema nikkvog efekta.

Ovi MAF senzori protoka, imaju gresku u principu merenja, koja se uvecava na vecim turazama, uracunavaju i pothladjivanje senzora od povratnog vazduha, pa je bolje meriti i proveravati na NIZIM obrtajima, kada je manji rotok vazduha.
I misliim da treba izbaciti iz obicaja ZAURLAVANJA motora dok vozilo stoji, osim ako nije na dyno uredjaju sa DODATNIM ventilatorima, posto su motori ionako temperaturno nategnuti.
A i neprijatno je ista raditi oko kola dok vristi motor..
[ botr @ 23.03.2014. 12:15 ] @
Izmeris na leru, izmeris na 2000 rpm, izmeris na 3000 rpm, i to ti je sasvim dovoljno, da vidis sta i kako.
[ goat @ 31.10.2016. 10:40 ] @
Pozdrav svima

tema je stara ali ima veze sa onim što bih želeo saznati, pa nisam pokrenuo novu temu

kako mi je majstor rekao na mom VW 1.4TDi "brlja" MAF i na dijagnostici čita grešku neispravan MAF senzor koja kada s eobriše posle kraće vožnje se opet pojavi.. predhodno sam očistio senzor jer nije pokazivao skoro ništa - bio je bio teško zaprljan zbog loše postavljenog uloška filtera vazduha (uvlačio prašinu i MAF je izgledao kao plug traktorski ).. automobil solidno ide - vuče... potrošnja tu i tamo mislim da je normalna..

listajuči malo po literaturi, pročitao sam u jednoj brošuti za taj motor da kada MAF pokazuje nelogične vrednosti da ga CPU "sklanja u stranu" i uzima neku srednju vrednost parametara protoka???

zna li neko o kojoj se srednjoj vrednosti radi???
[ vladd @ 04.11.2016. 06:07 ] @
Prvo probaj da ga otkacis ividis kako se motor ponasa bez njega. Bice jasnije dali je problem kompletno u maf zoni.

A sobzirom na izgled pluga, jako je korisno da se ocisti stroka i to kompletna grana vazduha, od pocetne lule do iza mafa,
[ goat @ 05.11.2016. 06:46 ] @
... sinoc sam ga kačio na dijagnostiku... MAF je definitivno "mrtav" ... pokazuje vrednost 4mg, međutim posle par sekundi CPU preuzme tu srednju vrednost od 528mg i drži je u svim režimima... isto je kada ga otkačim od 0 prebaci na tih 528..

... buni me to što je definitivno MAF neispravan ali mi ne signalizira na istrument tabli... negde sam pročitao da bi trebalo da blinka lampica od grejača, ali se to ne dešava.. drugo, postoji mesto ge se vidi da ima lampica "check engine" ali ona ne svetli ni kada se posle davanja kontakta kontrolno upale sve lape (provere da li su tinjalice ispravne).. sada ne znam da li je pregorela tinjalica (od besomučnog sijanja kod predhodnih vlasnika ) ili je nema uopšte-nije predviđena!?