|
[ pisac @ 13.06.2014. 00:09 ] @
| Turbo umro bez glasa, izduv ima za nijansu drugačiji (tupaviji) zvuk, nigde ne pušta i ne šišti a sva crevca ispravna. Pošteno sam ga zacepio nakratko 3 puta u 10 minuta (motor je bio zagrejan 90%) , i pri trećem putu je ispustio svoju plemenitu dušu na oko 3500o/min
Nemam vremena za skidanje turba, analize i popravku, idem prvo na planinu pa u grčku za neki dan tako da ću ga voziti bez turba, taman da se podsetim mladosti kada sam Renoom 4 išao na more . Doduše, Reno 4 je daleko bolji auto za brdsko-planinsku vožnju od Focusa, naročito ako jadnom Fokusu ne radi turbo, tako da će ovo biti jedno nezaboravno iskustvo
Nego, šta mu je bre bilo? Pa mlad je još da bi umro, nije ni 100 000 prešao . Nisu propeleri i ležajevi već nešto drugo: Kada se okrene kontakt (bez paljenja motora), ona metalna kantica pored turba klikće neprestano. Neki relej, step-motor, solenoid, šta li je...?
Šta to treba da se aktivira na turbu (tj. pored turba) pre paljenja motora, a sada besomučno pokušava i ne uspeva?
|
[ sasa022 @ 13.06.2014. 05:58 ] @
[ pisac @ 13.06.2014. 09:29 ] @
Znam za to, ali koliko kapiram "wastegate" je čisto mehanički sklop, nema solenoida, releja, i nečega već što može da škljoca samo od sebe dok je dat kontakt.
[ jnk @ 13.06.2014. 15:44 ] @
Veoma pametno, ovo ce ti biti bolji potez od 6 meseci voznje u sejf modu.
Nemoj samo posle da nam ne napises utiske kako te je odrao albanac iz makedonije za slep, ili kako si na sred autoputa u zaustavnoj cekao 3 sata sa malom decom i slicno.
[ pajapop @ 13.06.2014. 19:47 ] @
Citat: pisac:
Šta to treba da se aktivira na turbu (tj. pored turba) pre paljenja motora, a sada besomučno pokušava i ne uspeva?
MOguce je da je to senzor koji reaguje na vibracije koje proizvodi tedonacija. Signal se salje kompjuteru koji regulise paljenje sve dok detonacije ne prestanu. A sve to ipak ima veze sa rasteretnim ventilom koji koji regulise pritisak. Pritisak koji ostvaruje turbo utice na snagu motora i ukoliko je veci to je i snaga veca. Medjutim, motor moze da podnese samo odredjenu vrednost dodatog pritiska, jer povecanje pritiska u cilindru izaziva detonativno sagorevanje. Ova pojava nastaje kad smesa vazduha i goriva pocinje neravnomerno da sagoreva proizvodeci veci broj plamenih frontova u komori za sagorevanje umesto jednog koji mirno sagoreva. Kada se ovi plameni frontovi sudare, cuje se ostar zvuk ili fijukanje sto je znak da je doslo do detonativnog sagorevanja. Ove detonacije, nalik na udarce cekicem mogu da izazovu pucanje klipova, klipnih prstenova i glave, kao i znatna ostecenja zaptivki cilindra glave i klipnjace. E sad tu ulogu igra rasteretni ventil...i najbolje bi bilo da ti ipak odes u servis i sve to proveris, inace moze biti "belaja" u nekoj vukojebbb...
[ pisac @ 13.06.2014. 22:05 ] @
Detonacije nalik opisu nisam nikada čuo. Međutim, da ne misliš možda na onaj zvuk na benzincu koji se naziva "ventili lupaju" a vezuje se za loše (niskooktansko) gorivo?
[ pajapop @ 14.06.2014. 05:00 ] @
Da, to je to, ali sobzirom na konstrukciju motora, ti ne mozes turbo punjenje tek tako da iskljucis, kao da se nista ne desava. On je sastavni deo tvog motora i ima svoju funkciju. Nije to kompresor klime pa da odlucis da je ne ukljucujes. Prema tome, pre odlaska na put, ti moras kod odgovarajuceg majstora da proveris to sto te muci, inace mozes imati velikih problema negde na putu... I ne tvrdim da imas detonacije, ves samo predpostavljam sta moze da bude ono tvoje caktanje, ako je to senzor,. I zato te savetujem da na pravom mestu proveris sve sastavne delove turbopunjaca. Jer taj senzor, znaci prepuznaje detonaciju i salje signal da se ventil vise ili manje otvori, kako bi se regulisao pritisak u cilindrima...
[ botr @ 14.06.2014. 08:05 ] @
Ako se radi samo o ventilu ili necem slicnom, popravka je brza i nije skupa. Cini mi se da turbo ne crkava tek tako, bez propratnih efekata, dima, zvizdanja, lomljave, itd. te da je problem u nekom od pratecih elemenata.
[ pisac @ 14.06.2014. 09:15 ] @
Pa "kliktanje ventila" čujem već neko duže vreme na višim obrtajima, još dok je turbo radio, i to se nije promenilo nakon "prestanka" rada turba. Dijagnostika ne pokazuje nikakav problem u vezi tog kliktanja.
A što se toga tiče da turbo mora da radi, s obzirom da je izduv drugačijeg zvuka i da više ne postoji nikakva "turbo rupa" već je ubrzavanje potpuno linearno, nekako sam ubeđen da turbo jednostavno uopšte ne radi jer mu ne stiže izduv.
Ja bi najradije uzeo pažljivo odmereni čekić, negde između 1000-2000gr, i probao to da rešim sam, borbenim dejstvom po kanti koja klikće
[ pisac @ 14.06.2014. 09:20 ] @
Citat: botr: Ako se radi samo o ventilu ili necem slicnom, popravka je brza i nije skupa.
Samo da bih skinuo turbo (radi analize šta i zašto klikće) treba mi oko 100€. Možda bih mogao ja to i sam da skinem, ali za to mi treba vremena a vremena nemam jer idem na put. Tako da je situacija složena, a jedino rešenje koje vidim je da se time pozabavim kada se vratim. Ionako imam "pomoć na putu" koju plaćam godinama, pa je red da je eventualno jednom i iskoristim
[ vladd @ 14.06.2014. 09:41 ] @
Ne smes ti vise da idjes u servis...
[ pisac @ 14.06.2014. 10:30 ] @
Ma smem ja, nego nemam vremena. Čak i u servisu da ga rasklapaju, stajaće najmanje nekoliko dana.
Ionako ako crkne na 100 000 km nije ni zaslužio da živi dalje. Bacim đubre u kantu i kupim nešto bajato sa što manje elektronike i besmislenih OBD-ova koji ionako nikada ne pokazuju ništa pametno kada nešto stvarno ne radi, ali mi zato daju "engine systems fault" i limp mod kada crknu obični dizel grejači
Sada nije u limp modu, nema "engine systems fault" ako ga ne teram preko 3500o/min, tako da mogu da pretpostavim da je sve u redu i da je auto ispravan, jel tako?
[ pajapop @ 14.06.2014. 12:35 ] @
Ja vidim da ti "najbolje znas"...Samo uloga turbopunjaca je da "podize performanse" motora, i zato ne bih rekao da je to neki beznacajni deo za motor koji ga konstrukcijski ima. Znaci da je on neophodan tom motoru i bez njega se ne moze. Cinjenica da sa njim nesto nije u redu,(ili se sumnja), znaci da sa i samim motorom nesto nije u redu, a steta moze biti jos veca ako dodje do daljnjeg pogorsavanja stvari. Dok se to pravilno ne dijagnostikuje kod nekog majstora koji se u to razume, je mislim da auto ipak nije ispravan...a ti radi kako hoces...
[ pajapop @ 14.06.2014. 12:50 ] @
Citat: pisac:
Pa "kliktanje ventila" čujem već neko duže vreme na višim obrtajima, još dok je turbo radio, i to se nije promenilo nakon "prestanka" rada turba. Dijagnostika ne pokazuje nikakav problem u vezi tog kliktanja.
Malo sam pazljivije procitao postove...Ovo sto opisujes - "kliktanje ventila" - je detonativno sagorevanje...Znaci prvenstveno imas problem sa rasteretnim ventilom...ili senzorom za regulaciju paljenja kod turbomotora... To sto dijagnostika nista ne pokazuje...vec sam na nekoj temi pisao o tome sta mislim, ali klasicna motoristika je kraljica zanatstva...
[ pisac @ 14.06.2014. 13:54 ] @
Testirao sam ga malopre na autoputu, i zaključio da turbo ipak radi, ali da ne rade ta varijabilna krilca, ili kako god se to zvalo. Pošto njih valjda tera varijabilni izduv, uklapa se taj drugačiji zvuk izduva u sve to. To kliktanje na kontaktu je verovatno u stvari pokušaj da se nešto aktivira oko tog izduva, ali očigledno ne uspeva.
Turbo rupa ne postoji verovatno jer ta varijabila ne radi, ubrzanje je kilavo i linearno, ali u petoj brzini uopšte ne osećam gubitak snage na 120km/h (kao kada bi bio u limp modu) već bez problema ubrzava i dalje i čak sam stekao utisak da dobija snagu. Nažalost nisam mogao preko 140km/h jer je padala kiša a ja nisam hteo da testiram tačku akvaplaninga za ove gume (mada imam odlične gume, ali neka hvala).
Na uzbrdici od Bubanj Potoka do Beograda može da ubrzava samo u trećoj brzini. U četvrtoj lagano gubi brzinu.
Dotična greška iz naslova (uz dubokosmislenu "engine systems fault" poruku na tabli) se javlja samo kada je motor opterećen na preko 3300-3600 o/min u trećoj (samo na uzbrdici) i četvrtoj (samo na ravnom jer na uzbrdici gubi snagu) brzini, a možda bi se javilo i u petoj brzini da sam prešao 140km/h.
Sve u svemu, turbo me u stvari sada uopšte ne brine. Bez problema može ovako da se vozi i po brdima (u trećoj do 3000 o/min) i po autoputu. Više me brine ono kliktanje koje me neodoljivo podseća na stari benzinac (na kome mi to nije smetalo, ali mi na dizelu smeta jer ne znam zašto se pojavilo), a to kliktanje je prisutno već neko duže vreme i već sam i bio do Grčke sa tim kliktanjem pre neki mesec.
[ bakara @ 14.06.2014. 14:30 ] @
Citat: pisac: Bez problema može ovako da se vozi i po brdima (u trećoj do 3000 o/min) i po autoputu. Više me brine ono kliktanje koje me neodoljivo podseća na stari benzinac (na kome mi to nije smetalo, ali mi na dizelu smeta jer ne znam zašto se pojavilo), a to kliktanje je prisutno već neko duže vreme i već sam i bio do Grčke sa tim kliktanjem pre neki mesec.
a mozda se on i navikne pa ne moras ni popravljati
[ pajapop @ 14.06.2014. 14:30 ] @
Citat: pisac: Testirao sam ga malopre na autoputu, i zaključio da turbo ipak radi, ali da ne rade ta varijabilna krilca, ili kako god se to zvalo. Pošto njih valjda tera varijabilni izduv, uklapa se taj drugačiji zvuk izduva u sve to. To kliktanje na kontaktu je verovatno u stvari pokušaj da se nešto aktivira oko tog izduva, ali očigledno ne uspeva.
Kad kog covek procita tvoj poslednji post, sazna nesto novo. Ta "Varijabilna krilca" imaju svoju funkciju...dodatni pritisak koji stvara turbo punjac zavisi od broja obrtaja motora i ...otvora "leptirastog ventila". Joj...joj...Pisac. Zato kazem, idi kod majstora, verovatno i nije do rasteretnog ventila, vec do leptirastog ventila koji se zaglavljuje i ne dozvoljava veci prodor gasova u turbinu. Zato i imas gubitak snage, jer motor tu snagu i ne moze da dobije od turbine. Rasteretni ventil sad, u ovoj prici oko turbine ima drugu funkciju, da rastereti turbinu... da se ne okrece previse..da se ogranici dodatni pritisak i da se snaga motora odrzi u predvidjenim granicama. A inace, samo ono kliktanje moze da bude i do lose nastelovane pumpe goriva...
[ pisac @ 14.06.2014. 14:54 ] @
Ma išao bih ja kod majstora, ali su me naplašili sa skidanjem turbine. Ne znam da li taj leptirasti ventil može da se "sredi" i bez skidanja turbine (možda da se razglavi sa odgovarajućim dejstvom 1000-2000gr čekića ), ali skidanje bilo čega sa motora u ovom trenutku ne dolazi u obzir. Više volim da idem sa neispravnim turbom nego da ne idem uopšte dok čekam popravku skinutog turba, ventila, ili čega god
[ pajapop @ 14.06.2014. 15:21 ] @
Pazi...ja nisam mehanicar, i ne znam kako je konstrukcijski to reseno kod Fokusa, ali pretpostavljam da su ti ventili pristupacni u dovoljnoj meri da mogu da se servisiraju bez skidanja turba. Ocigledno je da punjac ostvaruje nedovoljan pritisak. E sad. to moze da bude zbog nedovoljno otvorenog leptirastog ventila ( i verovatno je to ono caktanje sto hoce da ga otvori a ne moze,... pa kao da nesto preskace,. trt....mrt...,) ili je rasteretni ventil stalno otvoren tj, zaglavljen u otvorenom polozaju. Znaci..moras nekako skinuti dovodni i odvodni vod kompresora i videti sad tu sta se desava? Pre cekica, ja bih uzeo WD sprej, i malo rukom cinculirao te poklopce...U svakom slucaju, ako dodjes do same turbine, moras proveriti kako se pokrece, prstom da je okrenes. Ona mora lako, slobodno i ravnomerno da se okrece, da nigde ne zapinje, da proveris da li ima znakova trenja i ostecenja kola kompresora. Ako pokusas da proveris aksijalni zazor (napred-nazad), trebalo bi skoro i da ga nema. Tj. pravilan zazor je veoma mali, mislim da je negde oko 0.025-0.075mm, sto je skoro za ruku i neosetljivo. Ako ga osetis, onda je sigurno nedozvoljen.
[ Zarko Silic @ 14.06.2014. 16:21 ] @
Citat: pisac:Na uzbrdici od Bubanj Potoka do Beograda može da ubrzava samo u trećoj brzini. U četvrtoj lagano gubi brzinu.
Ima poptpuno novih automobila kod kojih je ovo sasvim normalna pojava. Nekome to ne smeta uopste.
[ AstralPro @ 14.06.2014. 18:40 ] @
Citat: pisac:
Testirao sam ga malopre na autoputu, i zaključio da turbo ipak radi, ali da ne rade ta varijabilna krilca, ili kako god se to zvalo. Pošto njih valjda tera varijabilni izduv, uklapa se taj drugačiji zvuk izduva u sve to. To kliktanje na kontaktu je verovatno u stvari pokušaj da se nešto aktivira oko tog izduva, ali očigledno ne uspeva.
Turbo rupa ne postoji verovatno jer ta varijabila ne radi, ubrzanje je kilavo i linearno, ali u petoj brzini uopšte ne osećam gubitak snage na 120km/h (kao kada bi bio u limp modu) već bez problema ubrzava i dalje i čak sam stekao utisak da dobija snagu. Nažalost nisam mogao preko 140km/h jer je padala kiša a ja nisam hteo da testiram tačku akvaplaninga za ove gume (mada imam odlične gume, ali neka hvala).
Na uzbrdici od Bubanj Potoka do Beograda može da ubrzava samo u trećoj brzini. U četvrtoj lagano gubi brzinu.
Dotična greška iz naslova (uz dubokosmislenu "engine systems fault" poruku na tabli) se javlja samo kada je motor opterećen na preko 3300-3600 o/min u trećoj (samo na uzbrdici) i četvrtoj (samo na ravnom jer na uzbrdici gubi snagu) brzini, a možda bi se javilo i u petoj brzini da sam prešao 140km/h.
Sve u svemu, turbo me u stvari sada uopšte ne brine. Bez problema može ovako da se vozi i po brdima (u trećoj do 3000 o/min) i po autoputu. Više me brine ono kliktanje koje me neodoljivo podseća na stari benzinac (na kome mi to nije smetalo, ali mi na dizelu smeta jer ne znam zašto se pojavilo), a to kliktanje je prisutno već neko duže vreme i već sam i bio do Grčke sa tim kliktanjem pre neki mesec.
Preko 3k obrtaja ti i ne treba.
Prodaj taj auto i kupi stojadina.
[ botr @ 14.06.2014. 19:07 ] @
Citat: pisac:
Pa "kliktanje ventila" čujem već neko duže vreme na višim obrtajima, još dok je turbo radio, i to se nije promenilo nakon "prestanka" rada turba. Dijagnostika ne pokazuje nikakav problem u vezi tog kliktanja.
A što se toga tiče da turbo mora da radi, s obzirom da je izduv drugačijeg zvuka i da više ne postoji nikakva "turbo rupa" već je ubrzavanje potpuno linearno, nekako sam ubeđen da turbo jednostavno uopšte ne radi jer mu ne stiže izduv.
Ja bi najradije uzeo pažljivo odmereni čekić, negde između 1000-2000gr, i probao to da rešim sam, borbenim dejstvom po kanti koja klikće :D
Ventil turbine se relativno lako menja. Kad se pokvari, ostane blokirani gasovi ne prolaze kroz turbo.
[ pisac @ 14.06.2014. 23:40 ] @
Citat: odb codes
Potential causes of a P0299 turbo underboost code include:
Intake (induction) air restriction or leak
Failed or damaged turbocharger (sticking, binding, etc.)
Faulty boost/charge pressure sensor
Faulty wastegate bypass regulator valve (VW)
Low fuel pressure condition (Isuzu)
Sticking turbo nozzle control solenoid (Isuzu)
Faulty injector control pressure (ICP) sensor (Ford)
Low oil pressure (Ford)
EGR system fault (Ford)
Variable geometry turbocharger (VGT) actuator (Ford)
VGT vanes sticking (Ford)
[ pisac @ 01.07.2014. 19:54 ] @
Citat: jnk: Veoma pametno, ovo ce ti biti bolji potez od 6 meseci voznje u sejf modu.
Nemoj samo posle da nam ne napises utiske kako te je odrao albanac iz makedonije za slep, ili kako si na sred autoputa u zaustavnoj cekao 3 sata sa malom decom i slicno.
Nisam hteo da ti odgovorim ranije da ne bih skrenuo temu u pogrešan smer.
Sve u svemu, nemaš ni sam pojma koliko si bio u pravu. Ovaj potez mi je zaista bio još bolji nego ono kad sam auto vozio 6 meseci u limpu.
(Možda uzgred ti možeš da me prosvetliš zašto je 6 mesci vožnje u limpu bio loš potez, s obzirom da sam uštedeo nekih 20-40€ tada, a te pare naravno uložio u ono što zaista treba automobilu a to su odlične gume i kočnice. Sem ako misliš da je dijagnostika crknutih grejača važnija od toga?)
Inače, prešao sam 2200km po brdima i autoputevima, išao do 1500m nadmorske visine, a auto radi i dalje. Malo je neprijatno voziti na jačim uzbrdicama na autoputevima, ali brzina vrlo retko pada na 90km/h tako da nije veći problem. Auto nisam terao na preko 3200o/min tako da mi se p0299 nije javljao. Najveći problem je u stvari preticanje, ali kao što postoji izreka da "boj ne bije svijetlo oružje..." tako je i preticanje bilo moguće i pored neispravnog turba. Kolone kilavih vozača pretpostavljam ispravnih automobila iz meni nepoznatih razloga ne pretiču iako imaju priliku, tako da sam čak i na uzbrdicama na Sitoniji uspešno preticao u nižoj brzini po 1-2 vozila iz te kolone kilavaca dok iz više navrata ne preteknem celu kolonu. Ali sam u nekim situacijama (recimo u Grdeličkoj Klisuri) ipak morao da se pomirim sa time da mi je auto neispravan, i da vozim u koloni kilavaca kao jedan od njih .
Turbo, kako stoje stvari, neću popravljati u skorije vreme jer ne smatram da se isplati dati pare za to, imam mnogo važnijih troškova. Jedini razlog koji me uopšte navodi na ideju da ipak posvetim vreme popravljanju je što se u par navrata desilo da sam pri uzbrdicama u kraćem periodu čuo glasno kuckanje/puckanje u skladu sa brojem obrtaja ali umanjeno nekim deliteljem (tj. recimo 8-16 puta u sekundi po gruboj proceni). Ne znam samo da li je to kuckanje posledica ili uzrok crknute varijabile turba. Kuckanje dolazi retko i bez meni znanog povoda (ne pojavljuje se kada pokušam opet istom vožnjom da ga izazovem) a prestaje posle nekoliko sekundi bez obzira što se i uzbrdica i način vožnje nastavljaju. Kuckanje me neodoljivo podseća na zvuk varnice u visokom naponu starih lampaških televizora, ali može se doživeti i kao udaranje noktom u površinu stola.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 01.07.2014. u 21:06 GMT+1]
[ botr @ 01.07.2014. 20:30 ] @
Jre l nas ti lozis?
Aman zaman, mozda je u pitanju samo ventil turba, nit je skup, nit je komplikovana zamena. Prosto ne mogu da verujem da je ovo istina.
[ pisac @ 01.07.2014. 21:44 ] @
Kaži mi koji servis zna da ustanovi da li je u pitanju taj "ventil" turba, a da ne skida turbo, pa da vidim da li imam raspoloživog vremena i goriva da svratim do dotičnog?
Ako ne postoji, onda će turbo da čeka kada budem imao živaca i vremena da ga sam skinem (negde tamo zimi kad padne sneg).
[ codeNO @ 01.07.2014. 22:41 ] @
Imas auto koji ne mozes da odrzavas....ali zato imas turbo
a da, nemas
Izvini, ali posle svega sto sam na blic procitao, drugi komentar nemam
[ pisac @ 01.07.2014. 23:06 ] @
Citat: codeNO: Imas auto koji ne mozes da odrzavas....ali zato imas turbo
Ako misliš da bih održavao Jugo ili Punto drugačije, varaš se. Postoje kvarovi koji moraju da se popravljaju (ili da auto stoji nepokretan), a postoje i oni drugi koji mogu da čekaju neodređeno vreme (ako ikada dođu na red). Trenutno imam mnogo pametnijih troškova od buđavog turba na buđavim kolima , koja čak ne znam ni da li ću registrovati sledeće godine s obzirom na ovo poskupljenje osiguranja (koje je i očekivano, jer se u EU ne može ući ako se stanovništvo prethodno ne ubaci u finansijski jaram)
[ botr @ 02.07.2014. 07:47 ] @
Ne znam kako je kod tvog motora, ali kod jtd-a se vidi da li funkcionise bez rasturanja bilo cega. Samo treba da znas u sta gledas. Odes lepo do servisa pitas, ako kazu moze, onda moze, ako ne, onda nemoj da ostavljas auto i dovidjenja.
I sad, ti skines turbo i nista ne utvrdis, bez veze se mucis, a neki majstor bi ga za 10 minuta opravio. Recimo, imas RSD Ford, ali bi mu verovatno nasao manu. Mislim, i meni vecina nije dobra, ja bih voleo da ne budu toliko aljkavi, i jos mnogo toga, ali za auto stariji od 10 godina mi je bitno da se problem uspesno resi, i da dobijem kakvu takvu garanciju.
Niko te ne bije po usima da popravljas, naplate ti dijagnostiku, i ako necesda popravljas kazes hvala i dovidjenja.
[ Zarko Silic @ 02.07.2014. 08:54 ] @
@pisac
ako nije tajna, da li mozes reci sta su jeo (ili jeli) za sve to vreme provedeno na godisnjem odmoru. Pretpostavljam da si lepe trenutke podelio sa svojom porodicom?
[ pisac @ 02.07.2014. 09:02 ] @
Hranu smo većim delom nosili, a taman smo pojeli popravku turba i još ponešto sa automobila
U svakom slučaju mnogo bolje uložen novac nego da sam ga bacio za popravku turba
[ jnk @ 02.07.2014. 12:08 ] @
Drago mi je da se moja predviđanja nisu obistinila ali i dalje mislim da nije ispravno da sa porodicom ideš na toliki put sa neispravnim automobilom. U pravu si kad kažeš postoje kvarovi koji se mogu odložiti i oni koji se moraju odmah rešavati ali po meni neispravno funkcionisanje motora spada u ovu drugu grupu.
[ pajapop @ 02.07.2014. 22:15 ] @
I sta smo naucili iz cele postavljene teme... NIsta...Jedino nas je Pisac obavestio da ide na odmor, i da je bio na odmoru i da ne zeli da popravi auto...pa sta bude...tj. bez turba se moze. A neki dadose grdne pare za auto bas zbog toga.
[ etjen @ 02.07.2014. 22:26 ] @
ma taj turbo nakačili da poštenom čoveku uzmu pare, ništa drugo... Taj truli zapad /%%"()/&#&!!!
[ KrkaCiC @ 03.07.2014. 00:06 ] @
Imali smo debatu o tome da li treba i dalje raditi atmosferce ili samo turbo motore u nekoj drugoj temi,i tamo je vecina,pogotovo admina,ubedjivala da je auto bez turba glupost i da je u turbu buducnost
I onda pisac navodi svoje iskustvo,i svima stavlja do znanja ne da su atmosferci ok izbor,vec i da auto sa fabrickom turbinom ima turbinu viska
[ pisac @ 03.07.2014. 00:35 ] @
Citat: pajapop: I sta smo naucili iz cele postavljene teme... NIsta...
Kako bre ništa? Pa naučili ste da Focus 1.8L može da ide i bez turba dovoljno dobro za put.
A kad (ako) popravim turbo sledeće godine, saznaćete i šta je bilo u kvaru i kako je popravljeno. Eto, sasvim dovoljno učenja za jednu temu.
[ Deep|Blue @ 07.07.2014. 09:54 ] @
Citat: botr:
Aman zaman, mozda je u pitanju samo ventil turba, nit je skup, nit je komplikovana zamena. Prosto ne mogu da verujem da je ovo istina.
....
... I sad, ti skines turbo i nista ne utvrdis, bez veze se mucis, a neki majstor bi ga za 10 minuta opravio. Recimo, imas RSD Ford, ali bi mu verovatno nasao manu. Mislim, i meni vecina nije dobra, ja bih voleo da ne budu toliko aljkavi, i jos mnogo toga, ali za auto stariji od 10 godina mi je bitno da se problem uspesno resi, i da dobijem kakvu takvu garanciju.
Niko te ne bije po usima da popravljas, naplate ti dijagnostiku, i ako necesda popravljas kazes hvala i dovidjenja.
Izgleda da @botr još nije čuo za pisca i njegovu filozofiju
Citat: pisac: Kako bre ništa? Pa naučili ste da Focus 1.8L može da ide i bez turba dovoljno dobro za put.
A kad (ako) popravim turbo sledeće godine, saznaćete i šta je bilo u kvaru i kako je popravljeno. Eto, sasvim dovoljno učenja za jednu temu.
Pisac, kakav kvar ti smatraš dovoljno ozbiljnim da ne voziš auto?
Podrazumeva se da vozilo ima sva 4 točka i da motor-menjač funkcionišu?
[ vladd @ 07.07.2014. 13:48 ] @
Pazi.."4 tocka, a motor i menjac funkcionisu"...u tom slucaju, mislim da bi samo crknuta LAMELA zaustavila pisca
[ Deep|Blue @ 07.07.2014. 14:19 ] @
Misliš?!
pa imao bi problema samo na uzbrdicama, u ravnici i nizbrdici bi išao nekako :)
Ako dobro isplaniraš put, nema problema
[ Deep|Blue @ 07.07.2014. 14:32 ] @
Čisto me zanima da li su recimo neispravne kočnice dovoljan razlog za popravku ili može da se vozi par meseci, samo malko sporije.
[ pisac @ 07.07.2014. 15:47 ] @
O tome je već bilo reči ali nisi pažljivo čitao.
[ vladd @ 07.07.2014. 17:09 ] @
Ja sam nepazljivim citanjem zapamtio ovo:
Citat: Ja bi najradije uzeo pažljivo odmereni čekić, negde između 1000-2000gr, i probao to da rešim sam, borbenim dejstvom po kanti koja klikće
A pazljivijim, ovo
Citat: Postoje kvarovi koji moraju da se popravljaju (ili da auto stoji nepokretan), a postoje i oni drugi koji mogu da čekaju neodređeno vreme (ako ikada dođu na red).
Sto ne da je jasan odgovor na pitanje o kocnicama..mislim, mogu da zakljucim "ikada", ali to mi lici da je dan pre "nikada"...
[ pisac @ 07.07.2014. 18:29 ] @
Jok, još bolje i pažljivije treba čitati. Baš su kočnice pomenute.
[ Deep|Blue @ 08.07.2014. 08:17 ] @
Nešto ne primetih kočnice.
Sad je pitanje dal' ih proveravaš na nekih 15 dana kao gume ili i to može da limpuje par meseci.
[ vladd @ 08.07.2014. 12:18 ] @
Dodjosmo i do idelanog vozila
LIMP Turbo Grand Turizmo..B.O...
[ pisac @ 08.07.2014. 19:31 ] @
Citat: Deep|Blue: Nešto ne primetih kočnice.
Sad je pitanje dal' ih proveravaš na nekih 15 dana kao gume ili i to može da limpuje par meseci.
Eto koliko uzaludnih postova nastaje samo zbog letimičnog/nepažljivog čitanja ili ličnih predrasuda. Prvi post kada sam došao s putovanja je pomenuo i kočnice. Kočnice su u svakom slučaju skoro sigurno u boljem stanju nego tvoje, s obzirom da ih održavam sam pa nemaju sindrom aljkavih majstora, i s obzirom da se na tehničkom pregledu svake godine oduševljavaju upravo kočnicama.
[ botr @ 08.07.2014. 19:44 ] @
Nadam se da kocnice ne odrzavas kao ostatak auta ...
[ pisac @ 08.07.2014. 20:47 ] @
Kao što piše u navedenom postu.
[ Deep|Blue @ 09.07.2014. 12:07 ] @
U tom postu si napisao ...
Citat: pisac:Sve u svemu, nemaš ni sam pojma koliko si bio u pravu. Ovaj potez mi je zaista bio još bolji nego ono kad sam auto vozio 6 meseci u limpu.
(Možda uzgred ti možeš da me prosvetliš zašto je 6 mesci vožnje u limpu bio loš potez, s obzirom da sam uštedeo nekih 20-40€ tada, a te pare naravno uložio u ono što zaista treba automobilu a to su odlične gume i kočnice. Sem ako misliš da je dijagnostika crknutih grejača važnija od toga?)
Što ja tumačim da si tada zamenio kočnice umesto da popraviš grejače. Što mi ništa ne govori kada i kako održavaš kočnice, kao ni da li voziš vozilo sa "poluispravnim" kočnicama, zar ne?!
Dalje, vidim da si i dalje krajnje samouveren i da si "skoro siguran" da imaš bolje kočnice od mene. Ja ne znam kakve su tvoje kočnice kad vozilo održavaš logikom "uradi sam" i "uštedi što više". Meni ne pada na pamet da se kockam sa kočnicama. Stoga kod mene rezultati kočenja nikad ni ne prilaze dozvoljenim granicama, a razlika između levih/desnih točkova nekad bude i 10N
[ Java Beograd @ 09.07.2014. 12:47 ] @
Kad god vidim novi post na temu, ja mislim, pročitaću nešto pametno oko dijagnostike turbine, a ono - opet vi.
Sram vas bre bilo, matori ljudi, a svađate se ko neke ženetine ili ko kokoške.
[ pisac @ 09.07.2014. 12:58 ] @
Slažem se, sve postove od 7-9.jula bi trebalo izbrisati da ne kvare temu. Duboki|Plavi bi samo nešto da se svađa i ironiše i "tumači", da donosi zaključke na osnovu svojih predrasuda, a buni se kad ja to isto radim o njemu
[ vladd @ 09.07.2014. 14:55 ] @
Malo davno smo navikli da auto moze da taljiga ako ne radi neki prekidac, neka lampica unutrasnjeg svetla, ili podizac stakla.
Ali, vitalni delovi motora, ukljucujuci i turbinu, grejace, kocnice da ne spominjem, moraju biti u tip top stanju. Ne zato sto vozilo moze ovako ili onako da taljiga, vec zbog nekeopste kulture i indirektne bezbednosti(u vezi kocnica je direktna bezbednost, pa ih ne razmatram), usporene, nedinamicne voznje, koja izaziva interakciju u saobracaju.
Ako ima turbo, neka radi turbo. Visak vazduha se ne moze obezbediti drugacije, odnosno ignorisanjem kvara. Znaci, preostaje visak goriva, i nepovoljan rad motora, uz potencijalne kvarove, zagusenja egr-a, zacepljenja ili garavljenja po komori za sagorevanje...itd..
Zato se aktivirao humor, a u svakoj sali ima i malo sale..
[ Deep|Blue @ 09.07.2014. 16:07 ] @
Kojih predrasuda Pisac?!
Ja se samo oduševljavam tvojim fix idejama i nivoom samopouzdanja u iste
i to sve od čuvene teme o sigurnosti putovanjem avionom i autom.
Jeste da je u pitanju skretanje sa teme ... ali me zanima ... da li još smatraš da auto, održavano od strane amatera, u limp modu, sa pokvarenom turbinom i potencijalno odličnim kočnicama, te nepogrešivim i izuzetno samouverenim vozačem može biti sigurnije od leta avionom, održavanim od strane profesionalnih mehaničara po usklađenim procedurama, upravljan sa više profesionalaca i nadgledan od strane kontrole
I ne vidim šta smo specijalno naučili od postova pre 07.07, pošto opet nisi nikog saslušao, nisi hteo ni servis, ni dijagnostiku, pa čak niti sam da proveriš prema savetima forumaša. Krenuo si na put sa neproverenim kvarom na motoru i na povratku si izjavio da si samo ti bio u pravu.
[ pisac @ 09.07.2014. 17:02 ] @
Citat: Deep|Blue:I ne vidim šta smo specijalno naučili od postova pre 07.07, pošto opet nisi nikog saslušao, nisi hteo ni servis, ni dijagnostiku, pa čak niti sam da proveriš prema savetima forumaša. Krenuo si na put sa neproverenim kvarom na motoru i na povratku si izjavio da si samo ti bio u pravu.
Ne čitaš pažljivo a dozvoljavaš sebi da ironišeš i kakiš po temi. U servisu sam bio, situacija je vrlo pažljivo logički analizirana, svi faktori su uzeti u obzir uključujući i one faktore koje ovde ne mogu da prenesem adekvatno od velikog šuma i kakofonije koju u temu unose komentari osoba nalik tebi. Kao što se i uvek dešava. Ne konsultujem se ja samo na ovom forumu već čitam postove i na raznim drugim forumima, a pričam i sa ponekom živom osobom, a onda donosim isključivo svoj zaključak o koracima koje ću preduzeti, i taj zaključak se u 99% slučajeva ispostavi kao ispravan.
To što tebi i mnogima smeta u svemu tome je samo nemogućnost da shvatite na koji način ja izvlačim moje logičke zaključke, niti zašto su oni ispravni kada se vama čini da su nebulozni jer vi nikada to isto ne biste uradili. Čisto da bih jednom za svagda proverio ko je tu u pravu, pre određenog vremena sam otišao do mense da se malo testiram, i ... ja sam u pravu, a vi niste i to je potvrđena činjenica koja ima i pečat
Pošto si se iz nekog presmešnog razloga uhvatio kočnica i održavanja, udostojiću te činjenice da odavno imam u šteku spremne glanc nove originalne diskove i originalne kočione pločice kupljene po Fordovom kataloškom broju, koje stoje i čekaju da dođe trenutak za zamenu. Takođe imam 3 puna kompleta balansiranih točkova: za vožnju po autoputu, po gradu, i po snegu. Sem toga imam u šteku i amortizere za zamenu čim ovima padne držanje tla ispod 60%. Takođe su mi gume napumpane uvek na propisanu i potrebnu vrednost, a to je čitavih 0.3 bara više od one vrednosti na kojoj će ti gume ostaviti ovlašteni servis tokom redovnog servisiranja.
Dozvoljavam taj luksuz sebi da vozim auto u limp modu 6 meseci da bih uštedeo 20-40€, i da ne popravljam turbo da bih uštedeo 300-500€. Eto, baš mi tako odgovara, i šta tebi i drugima to uopšte smeta? Moj auto, moja logika, moja odluka.
Sve ovo počev od tvog posta 7.jula treba obrisati, jer je čist bekoristan offtopic.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 11.07.2014. u 13:42 GMT+1]
[ botr @ 09.07.2014. 17:55 ] @
S tim sto ta popravka turba mozda i ne kosta 300-500 evra, vec mozda svega nekoliko destina evra.
Ali kome to objasniti.
Svaka cast za "glanc" nove diskove, plocice, amortizere, i ostale delove, koji ti uopste i ne trebaju, i pitanje je kada ce ti zatrebati.
[ jnk @ 09.07.2014. 18:22 ] @
Lud covek nikad za sebe nece misliti da je lud vec da su svi oko njega ludi. I vrlo cesto su natprosecno inteligentni. Ne kazem da si lud nego cisto onako.
[ pisac @ 09.07.2014. 22:01 ] @
Pitaj bilo kog iskusnog psihijatra, i reći će ti da to uopšte nije tačno.
Citat: botr: S tim sto ta popravka turba mozda i ne kosta 300-500 evra, vec mozda svega nekoliko destina evra.
Ali kome to objasniti. Eto, opet suvišni komentari. Ama bre pročitaj (i ti) pažlijvo šta sam pisao. Ja servis koji će da uradi to što pričaš nisam našao, sve što sam našao je nekoliko puta više para samo za dijagnozu koja bi trajala danima (a odlaganje puta nije dolazilo u obzir, tako da je to otpalo). Ti ako već tvrdiš da će neko da postavi dijagnozu bez skidanja turba, a ti (kao što sam već rekao) navedi servis koji to može da uradi. U suprotnom nemoj meni da prigovaraš što ne mogu da realizujem tvoje predloge kad ni ti sam ne možeš da ih realizuješ.
Da sam zaključio da su velike šanse da motor rikne usput, ne bih ni išao, ali sam na osnovu testiranja zaključio da su šanse da će sve proći bez problema >95%, i tako je i bilo.
Po gradu se inače uopšte ne oseća da mu nešto fali, auto ide potpuno u skladu sa gasom koji mu dajem, pa čak ni na uzbrdicama ne taljiga nego vuče, samo kao neki slabiji auto. Čak ni upozorenje nikakvo ne pali dok ne pređem 3200 o/min. Prema tome, ne prelazim 3200 o/min i nemam nikakvih problema
[ Deep|Blue @ 10.07.2014. 09:30 ] @
Ufff, Pisac dlaku menja, ali ćud nikako.
Pokušah da istaknem neki detalj iz tvoje prethodne izjave, ali upravo je cela nabijena tvojom problematičnom filozofijom. Na kraju izvukoh ovo
Citat: pisac: Dozvoljavam taj luksuz sebi da vozim auto u limp modu 6 meseci da bih uštedeo 20-40€, i da ne popravljam turbo da bih uštedeo 300-500€. Eto, baš mi tako odgovara, i šta tebi i drugima to uopšte smeta? Moj auto, moja logika, moja odluka.
Da, to je tvoje auto i tvoje je pravo da ga voziš i održavaš kako god hoćeš. ALI, tvoja je obaveza i odgovornost da to vozilo bude u ispravnom stanju i da se ne uklljučuješ u promet u suprotom.
Ideja da rizikuješ samo svoj vlasititi život je društveno neodgovorna, ali ideja uključivanja neispravnog vozila u saobraćaj direktno ugrožava i ostale učesnike u saobraćaju.
Ovo što je najproblematičnije u tvojoj filozofiji jeste to što smatraš da si ti upravo jedini u pravu i da je tvoj sistem sasvim ispravan i prilagodljiv na druge.
Popularizacija i promocija predstavlja stvaranje velikog broja auto-bombi na našim putevima i drastično uvećanje poginulih. Pa i sada imamo problem podmitljivih tehničkih pregleda koji će malo zažmiriti na neispravno vozilo, kamoli da im se još dozvoli promocija stvaranja novih kamikaza. (Nažalost tehnički pregledi su jedina stvar koja tera veliki broj vlasnika vozila da koliko-toliko dovedu vozilo u red)
Ova tema pre 07.07 nije imala ništa suvislo sem što si se ti hvalio da si jedini u pravu. @botr je napisao da na dosta motora taj problem može da se reši bez skidanja turbine. Nisi ni komentarisao, niti si se raspitao oko toga, jer si naravno bio u pravu. Stoga objasni mi šta je to toliko relevantno u ovoj temi pre 07.07 sem što si ti izneo kvar, dijagnozu i odluku, kao i izvršenje odluke uz komentar "bio sam u pravu". Ako se ne varam, ideja ovog foruma jeste raspravljanje i traženje/deljenje saveta u svrsi postizanja rešenja problema.
Moj skromni doprinos temi jeste da upozorim čitaoce da to što ti radiš nije nimalo preporučljivo, te može da ima posledice opasne po život, pa čak i smrtne posledice. Na nekoj temi, na predlog da odeš kod majstora i da mu platiš da ti objasni (neki do tada tebi manje poznat sklop) izjavio si da ćeš ti to bolje shvatiti sam. Rastaviti, sastaviti i odraditi mnogo bolje nego majstor sa iskustvom.
Ja bih pristao i da ne doprinosim tvojim temama, ukoliko se iznad svakog tvog posta postavi upozorenje da je autor - pisac osoba koja je bezrazložno uverena da su svi njegovi postupci apsolutno ispravni i da se ne preporučuje praktikovanje tih saveta, jer mogu direktno da ugroze ljudske živote.
Dodatno, tvoje "probijanje" mensa testova mi je malo u nesaglasnosti sa tvojim elementarnim nepoznavanjem matematike, logike i statistike koje si pokazao na temi o sigurnosti putovanja. Kad primetiš da svi oko tebe misle da grešiš, a jedino ti imaš božansko uverenje da si jedini u pravu ... makar zakon verovatnoće kaže da ipak nisi u pravu. Sem ako stvarno nisi neki bog, ali to onda spada u neke druge domene.
[ srdjee @ 10.07.2014. 09:47 ] @
Nazalost, dok god prolazi zvanicni tehnicki pregled vozilo je ispravno.
Glede odgovornosti i obaveza, ne bi postojale kazne da su svi odgovorni, jelte.
Citat: Deep|Blue: Ufff, Pisac dlaku menja, ali ćud nikako.
Pokušah da istaknem neki detalj iz tvoje prethodne izjave, ali upravo je cela nabijena tvojom problematičnom filozofijom. Na kraju izvukoh ovo
Da, to je tvoje auto i tvoje je pravo da ga voziš i održavaš kako god hoćeš. ALI, tvoja je obaveza i odgovornost da to vozilo bude u ispravnom stanju i da se ne uklljučuješ u promet u suprotom.
Ideja da rizikuješ samo svoj vlasititi život je društveno neodgovorna, ali ideja uključivanja neispravnog vozila u saobraćaj direktno ugrožava i ostale učesnike u saobraćaju.
...
.
[ botr @ 10.07.2014. 12:38 ] @
Citat: pisac:
Pitaj bilo kog iskusnog psihijatra, i reći će ti da to uopšte nije tačno.
Citat: botr: S tim sto ta popravka turba mozda i ne kosta 300-500 evra, vec mozda svega nekoliko destina evra.
Ali kome to objasniti. Eto, opet suvišni komentari. Ama bre pročitaj (i ti) pažlijvo šta sam pisao. Ja servis koji će da uradi to što pričaš nisam našao, sve što sam našao je nekoliko puta više para samo za dijagnozu koja bi trajala danima (a odlaganje puta nije dolazilo u obzir, tako da je to otpalo). Ti ako već tvrdiš da će neko da postavi dijagnozu bez skidanja turba, a ti (kao što sam već rekao) navedi servis koji to može da uradi. U suprotnom nemoj meni da prigovaraš što ne mogu da realizujem tvoje predloge kad ni ti sam ne možeš da ih realizuješ.
Da sam zaključio da su velike šanse da motor rikne usput, ne bih ni išao, ali sam na osnovu testiranja zaključio da su šanse da će sve proći bez problema >95%, i tako je i bilo.
Po gradu se inače uopšte ne oseća da mu nešto fali, auto ide potpuno u skladu sa gasom koji mu dajem, pa čak ni na uzbrdicama ne taljiga nego vuče, samo kao neki slabiji auto. Čak ni upozorenje nikakvo ne pali dok ne pređem 3200 o/min. Prema tome, ne prelazim 3200 o/min i nemam nikakvih problema :D
Pa je ne mogu da popravljam tvoj auto, da se meni tako nesto desi, ja bih pozvao/otisao do servisa, bilo kog, koji vazi za ok, mada se meni cesto ne svidja kako majstori rade,porazgovarao, pa ako mi se ne svidi otisao bih u drugi, itd..
Mislim da sam napisao ime servisa/majstora, ali da je obrisano iz posta. Imas koliko hoces servisa za Ford u Beogradu, pa valjda ces moci da pronadjes jedan koji ce da zavrsi posao.
[ pisac @ 10.07.2014. 12:47 ] @
Citat: Deep|Blue: ideja uključivanja neispravnog vozila u saobraćaj direktno ugrožava i ostale učesnike u saobraćaju.
Dakle, moj auto koji ide bez turba direktno ugrožava ostale učesnike u saobraćaju? Pa zašto ja onda da diskutujem bilo šta dalje sa tobom? Ja bih nekako rekao da je suprotno, da moj auto sa turbom mnogo više ugrožava ostale učesnike u saobraćaju, ali eto valjda nisam dovoljno pametan
Citat: Deep|Blueodatno, tvoje "probijanje" mensa testova mi je malo u nesaglasnosti sa tvojim elementarnim nepoznavanjem matematike, logike i statistike koje si pokazao na temi o sigurnosti putovanja.
Jok, nego vi niste u stanju da ukapirate odnos statistike i lične odgovornosti pojedinca koji je predmet statistike, tako da u statistici mešate babe i žabe, uračunavate poginule svojom krivicom i time ne dobijate ispravne odnose rizika. To je pitanje elementarne logike koju niste u stanju da primenite na statistički uzorak.
Nije isto da li je poginuo: 1) pijani vozač koji je kriv za udes, 2) putnik u vozilu koje vozi pijani vozač, 3) putnik u vozilu u koje je udario pijani vozač, 4) trezan vozač koji je napravio grešku. Svi oni ulaze u "vašu" statistiku, ali je samo jedna polovina toga (dva zadnja slučaja) ono što treba uračunati u statistiku kada se upoređuje sigurnost putovanja avionom i automobilom. Zašto? Zato što si u avionu uvek onaj koji nema nikakvog uticaja na dešavanja, a u kolima si u toj poziciji samo u zadnja dva primera. Ono što vi svi sadašnjom vašom statistikom radite jeste da npr. upoređujete sigurnost putovanja avionom i vozilom za pijanog vozača automobila. Pa naravno da će sigurnost biti višestruko veća ako pijan sedneš u avion da te vozi pilot u odnosu na to da pijan sedneš u kola da voziš sam . "Vaša" statistika jednostavno nije u stanju da ukapira da se te stvari ne mogu stavljati u istu analizu.
Isto ste presmešni sa time što u statistiku uvrštavate automobilske nesreće u gradu iako avionski saobraćaj postoji samo van gradova. Automobilske nesreće u gradu su sasvim drugog tipa i učestalosti i fatalnosti od nesreća van grada.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 10.07.2014. u 19:18 GMT+1]
[ pisac @ 10.07.2014. 12:57 ] @
Citat: botr: Imas koliko hoces servisa za Ford u Beogradu, pa valjda ces moci da pronadjes jedan koji ce da zavrsi posao.
Iz nekog razloga se očekuje da svaki svoj potez obrazlažem u sitna crevca sa najnebitnijim detaljima. Rekoh lepo da nisam mogao da nađem servis koji može da uradi to što si predložio, i ta rečenica bi trebalo da bude dovoljna i prihvaćena kao istinita. Ali, pošto nije, evo detaljnog obrazloženja:
Kontaktirao sam dva servisa, ovlašten i neovlašten. U ovlašten ne idem jer ne dozvoljavaju prisustvo, ali sam saznao cenu i trajanje dijagnoze i rokove zakazivanja pregleda. Otišao sam u neovlašten u kome radi vrlo susretljiv lik, saznao šta sam saznao (što sam i naveo) i stopirao za sada svoje aktivnosti oko ove popravke. U ostale servise neću da idem iz sledećih razloga: U 3 komada neću da idem jer znam još od prethodnog automobila da su aljkavi i/ili prevaranti (tj. prave više štete nego koristi), još jedan je u međuvremenu postao loš iako je nekada bio i dobar i povoljan, a u jedan neću da idem jer je zavučen bogu iza nogu pa me ne zanima da čak tamo odvozim a još manje ostavljam auto.
Za više servisa ne znam. Prema tome nema više šta da se kaže, a ti ako imaš neki servis pošalji mi PP.
Poz.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 10.07.2014. u 19:21 GMT+1]
[ Deep|Blue @ 11.07.2014. 09:49 ] @
I evo ga ... posle nekih 28 dana, pisac nas je udostojio komentarom da je ipak proverio nešto kod servisera. Ti od početka tvrdiš da si odlučio da voziš pokvaren auto i da si u pravu.
Upravo u tome leži opasnost tvojih postova.
Jedno vreme si i podsticao svoju filozofiju uradi/zakrpi sam, a kod nekih sklopova vozila jednostavno je nedopustivo da to rade svi.
Jer mnogi vozači (npr. moj tetak za početak) jednostavno nemaju dovoljan nivo odgovornosti da bi sami održavali vozilo, jer bi se to svelo na vožnju sa izlizanim gumama sa samo 5 zakrpa i 3 bubca, pričvršćenim sa 1-2 šrafa, bez farova, a o zadnjim svetlima da i ne govorimo, sa kantom benzina na krovu auta, ... Možda ovo deluje kao karikiranje, ali sigurno da postoje i ovakvi slučajevi.
Na kraju, krajeva:
- i ti si vozio auto u limpu 6 meseci - "Ma nemaš problema, samo ide malo sporije, ali ne staje ... što da bacaš pare na to"
- Vozio si sa pokvarenim turbom - "Ma super ide, samo ne može preko 3500 obrtaja, malo se muči uzbrdo i sporiji je u preticanju, ali kotrlja ... što da bacaš pare na to""
- Moj tetak kad vozi auto sa letnjim gumama po snegu - "Ma ide dobro, samo malo ideš sporije i ne možeš da izađeš preko uzbrdice, ako je malo klizavije ... što da bacaš pare na zimske gume"
- Neki lik koji je dovezao jednom auto na tehnički sa neispravnim kočnicama "Ma dobro on koči, nisam primetio nikakve probleme, mora da je nešto napuklo kad sam dolazio ovde ... ajde potpiši mi to da završim večeras u MUP-u registraciju i sutra ću odmah kod majstora"
Jednostavno ljudi nisu svesni odgovornosti za svoje postupke. Dovoljno je da se to malo zakrpi da može da se kotrlja. Da li će uspeti da se zaustavi na semaforu, da pregazi pešaka van pešačkog, ili da mu neki deo turbine izleti i otkine nekome glavu nije uopšte važno ... jer je to uradio auto, a ne vozač.
Može tvoje auto biti savršeno, ali čak ni ti sa svojom besprekornom samouverenošću, ne možeš da tvrdiš da je svaki čitalac ovog foruma iskusan, sposoban i dovoljno opremljen da menja kočiono ulje, grejače motora, delove turbine ili šta se sve ti radio na svom autu. Pogotovo da ta intervencija dovede vozilo/sklop u sasvim ispravno i pouzdano stanje.
Da li shvataš zašto uz tvoje postove mora da stoji podebelo upozorenje.
PS. Nisi se pohvalio @botru da si u nekim servisima Persona non grata
[ pisac @ 11.07.2014. 11:19 ] @
Od početka tvrdim da sam bio u servisu ali nisam davio nikoga nepotrebnim detaljima, ali ti niti čitaš niti koristiš vijuge već samo hoćeš da ironišeš i dokažeš nešto što si uobrazio. Otuda dolaze i ovi tvoji besmisleni postovi.
Personu non grata inače malo morgen. Ako misliš na onaj servis koji sam dobio na sudu zbog kršenja zakona o zaštiti potrošača, čak ni tamo nisam u tom statusu jer 1) mi uredno daju ponude za popravke svaki put kada odem sa zahtevom, 2) to je u suprotnosti sa zakonom o zaštiti potrošača, tako da bi rizikovali još jedno suđenje.
To što pričaš o tome da auto mora da održava servis jer je vozač nesposoban i aljkav, ja sam već pomenuo da sam mogao i da poginem samo zbog toga što sam dok sam bio mlad i zelen mislio da oni čim rade u servisu mora da stvarno znaju nešto, i tako dozvolio jednom servisu da mi obradi samoventilirajuće diskove umesto da ih zameni. Dotični su se posle više meseci jednostavno raspali u trenutku dok sam ih skidao. Dakle, dobro je da se nisu raspali dok sam kočio. I nije to jedina glupost niti jedini servis koji je uradio nešto bezvezno. Zato ja sve što mogu a naročito kočnice i gume održavam isključivo sam, jer se takvi aljkavi i neznalice koje pominješ ne nalaze samo među vozačima nego i među serviserima.
Prelistao sam onu temu o avionima, i video da si ti bio jedan od učesnika sa najbeskorisnijim komentarima jer bukvalno nisi pokrenuo ijednu vijugu da ukapiraš ništa od mojih postova već si automatski zauzimao svoj smešan stav na osnovu svojih vrlo plitkih predubeđenja. Isto kao što radiš i sada, us*reš temu sa svojom ironijom i mudrovanjem koje veze nema sa bilo čime u temi. Tako da zaista ne vidim smisao da trošim svoje vreme na tebe i tvoje smešne komentare na bilo kom delu foruma. Aj' pozdrav i ne repliciraj bez potrebe, nađi neku drugu zanimaciju.
[ Deep|Blue @ 11.07.2014. 11:40 ] @
Citat: pisac:
Dakle, moj auto koji ide bez turba direktno ugrožava ostale učesnike u saobraćaju? Pa zašto ja onda da diskutujem bilo šta dalje sa tobom? Ja bih nekako rekao da je suprotno, da moj auto sa turbom mnogo više ugrožava ostale učesnike u saobraćaju, ali eto valjda nisam dovoljno pametan
...
Jok, nego vi niste u stanju da ukapirate odnos statistike i lične odgovornosti pojedinca koji je predmet statistike, tako da u statistici mešate babe i žabe, uračunavate poginule svojom krivicom i time ne dobijate ispravne odnose rizika. To je pitanje elementarne logike koju niste u stanju da primenite na statistički uzorak.
Nije isto da li je poginuo: 1) pijani vozač koji je kriv za udes, 2) putnik u vozilu koje vozi pijani vozač, 3) putnik u vozilu u koje je udario pijani vozač, 4) trezan vozač koji je napravio grešku. Svi oni ulaze u "vašu" statistiku, ali je samo jedna polovina toga (dva zadnja slučaja) ono što treba uračunati u statistiku kada se upoređuje sigurnost putovanja avionom i automobilom. Zašto? Zato što si u avionu uvek onaj koji nema nikakvog uticaja na dešavanja, a u kolima si u toj poziciji samo u zadnja dva primera. Ono što vi svi sadašnjom vašom statistikom radite jeste da npr. upoređujete sigurnost putovanja avionom i vozilom za pijanog vozača automobila. Pa naravno da će sigurnost biti višestruko veća ako pijan sedneš u avion da te vozi pilot u odnosu na to da pijan sedneš u kola da voziš sam . "Vaša" statistika jednostavno nije u stanju da ukapira da se te stvari ne mogu stavljati u istu analizu.
Isto ste presmešni sa time što u statistiku uvrštavate automobilske nesreće u gradu iako avionski saobraćaj postoji samo van gradova. Automobilske nesreće u gradu su sasvim drugog tipa i učestalosti i fatalnosti od nesreća van grada.
Jel' ti to stvarno misliš da svojim vožnjama poluispravnim autom nisi nikoga ugrozio?!
Što se tiče tvog poznavanja statistike (mislim da ne postoji smajli koji bi opisao mixed emotions: nevericu, valjanje od smeha, šokiranost stepenom ozbiljnosti sagovornika dok izmišlja metode statistike, nasumice lupa verovatnoće i početne uslove, te šteluje rezultat povremeno zaboravljajući na redove veličina)
Verujem da ti je dobro poznat osećaj, kad ceo svet tvrdi da grešiš, a jedini ti ZNAŠ da si u pravu
Mislim da niko živ na ovome svetu, ne može da proguta tvoje viđenje statistike. Čak se uključila i devojka sa instituta za statistiku ili tako nešto i danima pokušavala da ti objasni da ne možeš da radiš statistiku izmišljajuću početne varijable.
Pokušavao si empirijski da dokažeš da si ti uvek u pravu, pritom su sam postavio mix realnih i izmišljenih početnih uslova, postavio neku čudnu metodu računanja, napravio čak i par grešaka, došao do naštelovanih rezultata i zbilja si dokazao da si u pravu, ali nažalost samo sebi, jer jedine reakcije koje si dobio od sagovornika su bile ispravke, korekcije, opomene oko izmišljanja uslova i ismejavanje.
Ja shvatam da ti, sa tvoje nepogrešive tačke gledišta, smatraš da sam ja iznosio samo beskorisne komentare (pretpostavljam da si to mislio na ona pitanja povodom početnih uslova i metodike, na koje si izbegavao da daš odgovore), ali smo i tamo bili u sitaciji da svi tvrde sa grešiš, a jedino ti znaš da si u pravu
Ponekad je stvarno zabavno čitati tvoje postove
[ jnk @ 11.07.2014. 11:47 ] @
Ne znam za tu temu o avionima al pretpostavljam da je pisac tvrdio da je bezbednije putovanje u automobilu kad on vozi nego u avionu kad vozi neki ko zna kakav pilot i da statistika tu apsolutno nema nikakve veze.
[ Deep|Blue @ 11.07.2014. 11:57 ] @
Upravo ta tema @jnk
Kako pisac doživljava statistiku
a sve je počelo od skoro bezazlenog ...
Citat: Baš me zanima da mi neko najzad pokaže tu statistiku koja govori da je vazdušni saobraćaj nazbezbedniji tip saobraćaja.
Nije da ne verujem statistici, ali verujem da je ljudi pogrešno tumače, kao što se i inače često dešava sa statistikom.
[ pisac @ 11.07.2014. 12:02 ] @
@DubokiPlavi
Ajd stvarno prestani da prosipaš budalaštine. Tvoja "devojka sa instituta za statistiku" Nevena79 nije znala da izračuna prostu verovatnoću, obrtala je jadna formule samo u pokušaju da dokaže da nisam u pravu, grešila i menjala svoj rezultat naknadno (što se vidi u citiranim vrednostima koje nije mogla da izmeni), pozivala na netačne ulazne parametre a uporno ignorisala moj predlog da unese parametre kakve god ona želi i smatra ispravnima, i na kraju uopšte nije bila u stanju da izračuna to što se traži već je dobila odnos verovatnoća da neko u svom životu pogine u nekom vidu saobraćaja.
To veze nema sa temom koja govori da se saobraćaj u gradu ne može upoređivati sa avionskim saobraćajem jer avionski ne postoji u gradu, niti sa ostalim stvarima koje su bile predmet teme. Ali pokazuje da ona pojma nema sa statistikom niti logikom, jer nije uopšte uspela ni da ukapira da to što je izračunala ne govori apsolutno baš ništa vezano za temu.
Tema je:
Citat: pisac:
Dnevno se vozi 100 ljudi autoputem.
Od toga je 10 pijano, napravi nesreću i pobije drugih 10 ljudi.
Znači da dnevno pogine 20 ljudi od 100 (tj. 20%).
Ako ti NE voziš pijan, da li je verovatnoća da učestvuješ u udesu 20% ili 10%?
I niko živ tu prostu stvar nije uspeo da ukapira. Stvarno žalosno.
A ti si tu jedno ironično spadalo koje nije u stanju da shvati ništa ni od onog što sam ja rekao, niti od onog što je ona rekla, niti znaš uopšte bilo šta o statistici ali si zauzeo svoj stav na osnovu nekih predrasuda i sada prosipaš mudrosti. Takvi ljudi su najveći smor na ovom forumu, nesposobni da ukapiraju bilo šta ali stalno nešto prosipaju po forumu.
Ja ovim završavam svoju raspravu sa tobom jer si, iskreno, previše <cenzurisano> da bih gubio svoje vreme na tebe.
[ Deep|Blue @ 11.07.2014. 12:19 ] @
hehe
što se nerviraš Pisac?!
Kao što rekoh, svestan sam ja da iz tvoje perspektive svi ostali učesnici nisu imali pojma o statistici, ali iz perspektive ostalih učesnika ti si taj koji ima nekih problema sa statistikom.
Naravno da si ti u pravu, a mi svi ostali grešimo.
[ pisac @ 11.07.2014. 12:23 ] @
Najzad si shvatio
[ Deep|Blue @ 11.07.2014. 12:35 ] @
eto ... vidiš da nema potrebe za nerviranjem, kada znaš da si u pravu
[ pisac @ 14.07.2016. 00:38 ] @
Pozdrav članovima foruma, naročito onim što su uvek antiprotivni mojim postupcima i logici.
Auto i dalje ide bez turba, a i bez problema. Vremena da rastavim turbo još nisam odvojio pošto mi je to neka zadnja rupa na svirali, tako da kanta i dalje klikće besomučno , i neka klikće.
Za pare koje bih dao nekom "servisu" da popravi turbo sam registrovao auto i letovao sa decom ove godine. Sa kočnicama koje sâm održavam se uvek oduševljavaju na tehničkom pregledu pa tako i ove godine, a alternator koji sam sâm popravio i dalje radi kao sat. Ulje sam naravno pre puta sâm zamenio a ove godine sam zamenio i filter (za razliku od prošle godine), tako da sledeće opet ne menjam filter ukoliko ne pređem 20 000 km jer namerno štedim tih 5-6 evra koliko košta nepotrebna zamena filtera koji nije odradio svoju kilometražu.
Eto samo toliko.
[ Nebojsa Milanovic @ 14.07.2016. 17:00 ] @
Kakva nadrealna tema....
Upozoravam čitaoce da budu vrlo oprezni prilikom usvajanja određenih zaključaka iz nje.
[ botr @ 14.07.2016. 19:09 ] @
Da l je moguce da dve godine vozis bez turba?! U principu podrzavam DIY varijante, ustedis nesto para i uzivas, ako volis to da radis, ali bas zbog toga sto nemam vremena, auto ostavljam u servisu.
[ Nocni @ 15.07.2016. 17:47 ] @
Na kraju će se ispostaviti da je pokvarena elektronika aktuatora turba i da je to mogao popraviti za stotinak eura...
Količina entuzijazma sa kojom objašnjava svoje "zahvate" i probleme obrnuto je proporcionalna njegovom stvarnom ulaganju u to nesretno auto...
Ako ste mislili da je ovo usamljen slučaj, varate se, stalno viđam ovakve i slične likove koji bolje znaju šta njihovom autu treba od same fabrike koja ga je proizvela...
Njegova žena svakako zaslužuje orden.
[ pisac @ 16.07.2016. 11:07 ] @
Popravka elektronike je najmanje 200 evra, a da bi se do toga došlo treba da se skine ceo turbo što košta 100 evra. To zajedno čini minimalnu cenu od >=300 evra za bilo kakvu intervenciju na turbu.
Tako da sam u startu odustao od bilo čije bilo kakve intervencije, i to ću srediti sam kada dođe na red ta zadnja rupa na svirali (ako ikada dođe). Motor je dovoljno jak i bez turba da može da ide svuda, jedini problem su strašna uzbrdica u jednoj ulici u Neos Marmarasu na Sitoniji (gde jedva izvuče u prvoj) i uspon pred Beogradom (gde brzina padne na ~80km/h).
Ti se slobodno rasipaj sa svojim parama, ja ti to ne branim, ali sa mojim parama ću ja da raspolažem kako je najbolje za mene.
[ Nocni @ 16.07.2016. 13:26 ] @
Da nemaš to bezobrazno ponašanje možda bi ti mogao objasniti kako da sam popraviš ploču i aluminijumske vodove u toj elektronici ali ovako ništa...
Nema potrebe da pišeš kako se ja rasipam jer se ja uopšte tebi nisam ni obratio... btw, ti si kod mene položio još onda kad si rekao da nema potrebe da dijete vodiš kod ljekara već ćeš mu ti propisati terapiju jer ti znaš bolje šta treba... tvoje "održavanje" auta je mačiji kašalj pri takvoj jednoj tvrdnji...
[ pisac @ 16.07.2016. 17:51 ] @
Nije moje ponašanje bezobrazno. Naglasak na "moje". Mene nazivaš "ovakve i slične likove" i dodeljuješ ordenje mojoj ženi, što samo govori da nemaš pametnija posla nego da se mešaš u tuđa posla
Da ti hoćeš da pomogneš ti bi to i uradio, ali to ti se samo jednom omaklo kada si poslao neku šemu koja mi je trebala (za šta sam ti se uljudno zahvalio), i to posle dosta prepucavanja šta će mi uopšte i što se petljam u te stvari (nepotrebno prepucavanje isto kao i sad). Tako da ništa i ne očekujem, svoje probleme ću rešavati sam onako kako je najbolje za mene, a ne onako kako je najbolje za servise koji me priželjkuju
Lično ne verujem da je elektronika crkla jer ne vidim razlog da se to desi baš u trenutku koji je pomenut na početku teme, ali ostavljam i tu mogućnost. Kad rasklopim tu rupu na svirali videću.
[ pisac @ 24.07.2016. 01:37 ] @
Popravio sam legendarni The Turbo
Potrošio sam par sati, odnosno više vremena sam sređivao prostor oko kola spremajući se za veliki "poduhvat" u vidu nekoliko dana rasturanja automobila, nego što je trajala popravka koja je obavljena za samo pola sata, hehehe. U stvari toliko je trajalo rasturanje auta da bih došao do turba, a popravka je trajala samo 60 sekundi
Šta je bio kvar? Kvar je bio... neverovatan, genijalan, legendaran, neopisiv... Nikada ne biste pogodili! Nisu pretpostavili ni majstori u servisu koji su kao nešto gledali i pominjali 100 evra za skidanje, ni majstori u onoj Turbo popravljaonici koji su isto kao nešto gledali i pominjali nekih minimum 200 evra za bilo šta što utvrde, a čak ni ja to nisam mogao ni da pretpostavim, ma ni da sanjam. Da sam kojim slučajem sanjao tako nešto, to bih odradio još one zime pre godinu ipo kada sam po prvom planu trebao da rasturim auto, ali pošto nisam to mogao ni da sanjam onda ni jednog trenutka nisam pomislio da kvar može biti tako banalan.
Dakle, aktuator (odnosno servo ili step motor, tj. kanta na turbu koja je besomučno kliktala), je kliktala sa razlogom: Pokušavala je da se dovede u određeni položaj. Nije mogla da se dovede u taj položaj jer joj je nešto smetalo. Šta joj je smetalo? Smetala joj je upravo poluga za turbo krilca koja je spojena za polugu upravo tog kliktajućeg aktuatora, jer ... se otkačila i zaglavila polugu aktuatora u krajnjem položaju. Odnosno, aktuator se jednostavno otkačio od turba jer je ispao sigurnosni prsten na zglobu. Hahahaha. Ne mogu da verujem.
To sam privremeno rešio pvc vezicom za kablove umesto sigurnosnog prstena, dok ne nadjem negde odgovarajući prsten.
[ pajapop @ 24.07.2016. 13:01 ] @
Citat: pajapop:
Citat: pisac: Testirao sam ga malopre na autoputu, i zaključio da turbo ipak radi, ali da ne rade ta varijabilna krilca, ili kako god se to zvalo. Pošto njih valjda tera varijabilni izduv, uklapa se taj drugačiji zvuk izduva u sve to. To kliktanje na kontaktu je verovatno u stvari pokušaj da se nešto aktivira oko tog izduva, ali očigledno ne uspeva.
Kad kog covek procita tvoj poslednji post, sazna nesto novo. Ta "Varijabilna krilca" imaju svoju funkciju...dodatni pritisak koji stvara turbo punjac zavisi od broja obrtaja motora i ...otvora "leptirastog ventila". Joj...joj...Pisac. Zato kazem, idi kod majstora, verovatno i nije do rasteretnog ventila, vec do leptirastog ventila koji se zaglavljuje i ne dozvoljava veci prodor gasova u turbinu. Zato i imas gubitak snage, jer motor tu snagu i ne moze da dobije od turbine. ...
Jos pre 770 dana (ejjjj!!!), ja sam ti nagovestio jednu takvu banalnost...Ne bas tako precizno, ali je to to...E, odavno su stari rekli "Da od lenjosti nema vece bolesti"... I znaci tako..auto sa turbom i bez turba moze fino da funkcionise...770 dana...
[ Lavlja_Jazbina @ 24.07.2016. 20:30 ] @
-
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|