[ superbaka @ 30.06.2014. 19:35 ] @
davno je bilo kad sam polagao 'tipovanje' pa vas molim da mi pomognete da razjasnim jednu nedoumicu...

deonica puta kroz prigradski deo Paracina ima 4 trake (po 2 u jednom smeru), i izmedju je dupla puna linija, ogranicenje 50... nekada je stajao znak na pocetku - Regionalni put II reda, ali je znak uklonjen kada je put prosiren sa 2 na 4 trake... kako u desnim trakama postoje mnogobrojne sahte, vecina nas vozi levom trakom... ja te trake tretiram kao ravnopravne sa slobodom izbora kojom ces da se kreces, dok neki ljudi tvrde da su leve trake samo za obilazenje, a da moras da se kreces desnom kada nikog ne pretices... ko je u pravu?

e sad jedan offtopic kuriozitet - gotovo da nema dana da mi neki majmun ne svira i blicka da se sklonim u desnu traku kako bi on prosao levom, sa naznakom da ja tu uvek vozim tacno 50kmh... znam da je obilazenje preko duple pune jako kaznjivo, ali ne znam koliko je obilazenje sa desne u ovom slucaju skuplje od prekoracenja brzine...
[ X Files @ 30.06.2014. 19:48 ] @
Mislim da su ovde objašnjenja:
http://ltablice.com/pravila-sa...aja/76-kretanje-vozila-po-putu
http://www.vozite.com/kretanje_vozila_po_putu.html

Ovakva deonica (i dilema) postoji i na samom ulazu u Požarevac iz pravca Beograda.
[ superbaka @ 30.06.2014. 20:26 ] @
hvala Vlado... znaci ja sam u pravu...

a za ovo sa tri trake (preticanje srednjom) nisam imao pojma
[ jablan @ 30.06.2014. 20:39 ] @
On može desnom trakom da vozi brže od tebe u levoj. To se ne računa u preticanje. Naravno sve ovo u naseljenom mestu. (zobs čl. 53 st. 5)

Citat:
Na putu u naselju na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, prolaženje sa desne strane vozila koje se ne kreće krajnjom desnom saobraćajnom trakom, ne smatra se preticanjem.
[ djolep @ 30.06.2014. 22:34 ] @
Citat:
superbaka:
hvala Vlado... znaci ja sam u pravu...


Meni ne izgleda da si u pravu. Da li mi je nesto promaklo?

Citat:
Na putu u naselju sa kolovozom na kome za saobracaj vozila u istom smeru postoje najmanje dve obelezene saobracajne trake, vozac moze za kretanje svog vozila da koristi i saobracajnu traku koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza ako time ne ometa ostala vozila koja se krecu iza njegovog vozila.

Ako postoji vise saobracajnih traka za isti smer na putu van naselja, vozac moze za kretanje svog vozila da koristi saobracajnu traku koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza samo u slucaju preticanja.

[ KrkaCiC @ 30.06.2014. 22:49 ] @
Jel to ulaz iz Strize? Ja uglavnom drzim desnu,i i deom oko 50,mozda do 60. Stvarno mnogo ima sahtova u desnoj,kao nagazne mine su
[ superbaka @ 30.06.2014. 22:52 ] @
put se nalazi u naselju... e sad, problem je ko kako definise ometanje vozila iza... ako se kreces levom trakom 50 koliko je ogranicenje, svakako nije ometanje bez obzira sto majmun iza hoce da vozi brze, i to bas u toj traci... ali koliko je minimalno?

update:
@KrkaCic

da, to je ta deonica :)
[ djolep @ 30.06.2014. 23:09 ] @
Mislim da se to tumaci kao ometanje. On ne moze da prodje od tebe. Tvoja brzina nema veze. Svako je odgovoran za sopstveno ponasanje.
[ superbaka @ 30.06.2014. 23:12 ] @
kako moze da se definise kao ometanje ako ima slobodnu desnu traku?
[ Drivee @ 01.07.2014. 03:20 ] @
Dve trake u naseljenom mestu. Vozis i levom i desnom koliko je naznaceno znakom ako nije onda 50kmh. Nepisano pravilo je da je leva za kamione i sporija vozila, mada danas su oni najbrzi na putu. Uglavnom je to sve znakom naznaceno , ako nije, tada i leva i desna su iste, mozes da vozis kako zelis, tj levom ili desnom. Najmanja brzina vozila nije resena zakonom ali mislim da mora biti tolika da ne ometas nikoga. Znaci ako pravis kilometarsku kolonu jer vozis 15 na sat bices kaznjen. Mislim da je to tako reseno..nisam siguran.
[ djolep @ 01.07.2014. 06:29 ] @
@superbaka
Moze on da prodje sa desne strane, ali osnovno pitanje je zasto ti vozis levom trakom ako je desna slobodna? Ne radi se tu o njegovom polozaju nego o tvom. Nisam ja to izvukao iz rukava. To je tumacenje koje je dao neki epoletas u SAT-u, pre godinu-dve dana. Naravno, nije njegovo strucno misljenje Sveto pismo, ali sugerise kakvo tumacenje bi mogao da ocekujes u slucaju spora na sudu. Pretpostavljam da moze da postoji opravdan razlog, ali to bi morao da dokazujes.
[ jablan @ 01.07.2014. 07:26 ] @
Citat:
djolep: Moze on da prodje sa desne strane, ali osnovno pitanje je zasto ti vozis levom trakom ako je desna slobodna?

Zato što je desna prepuna rupčaga.

Zato što za 200m hoće da skrene levo.

Zato što je srce na levoj strani.

U naseljenom je mestu, može da vozi levom trakom ako hoće sve vreme. Isto kao što u Kneza Miloša ili Bulevaru Revolucije ne moraš da voziš desnom trakom.

Ne znam šta bi imao kome da dokazuje na sudu. (!?)
[ Java Beograd @ 01.07.2014. 07:39 ] @
@superbaka
Postoji nepisani bon-ton ili kultura u saobraćaju da ako voziš sporije - voziš desnom trakom. Ako si se pretplatio na levu, tj. zakupio je za sebe i svojih 50 km/h i vidiš da bi neko da vozi malo brže, ljudski je pomeriti se u desnu traku i propustiti ga da prođe. Zaboga, ja kad sam na pokretnim stepenicama i vidim da se neko žuri, ja se pomerim u stranu, i ostavim mu mesto da se brže popne / siđe. Nikakav zakon me na to ne tera, jednostavno, u pitanju je uviđavnost, tolerancija i razumevanje.

Iskren savet iskusnog duuugogodišnjeg vozača: kad se sledeći put zabarikadiraš u levu traku i voziš sporije od drugih pa kad ti neki "majmun svira i blica", ti se pomeri u desnu, pa se onda opet vrati u levu.


Kviz pitanje za superbaku: Ono šta je za tebe tvojih 50 km/h to je za moju babu (koja još vozi svojeg golfa II do pijace) 30 km/h, mada, moja baba ume da uspori i na 25 km/h. Dakle, sasvim realna situacija. Moja baba (koja inače živi u tvom gradu) sasvim po zakonu vozi 30 km/h u skroz levoj, tj. ne krši ni jedan propis (ako sam dobro shvatio prethodne postove). Tu se ti nađeš u nedoumici ! Leva traka, koja je bila tvoja i samo tvoja, odjednom je okupirana od strane moje babe u Golfu II, i ti više nisi u stanju da voziš sa svojih 50 km/h u svojoj levoj traci ! Šta ćeš uraditi ?

a) usporiti na 30 km/h tj. na 25 km/h i tako voziti iza moje babe do krajnje babine destinacije - pijace
b) preteći moju babu sa desne strane
c) svirati i ablendovati kao majmun mojoj babi da se pomeri u desnu traku i da ti dozvoli da prođeš
d) svratiti do obližnje kafane-krajputašice i popiti hladno pivo i sačekati da moja baba dođe do svoje destinacije - pijace i oslobodi levu traku.


Edit: izmena prema sugestijama sa narednog posta


[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 01.07.2014. u 09:00 GMT+1]
[ Shadowed @ 01.07.2014. 07:56 ] @
B nije kaznjivo a 50km/h za razliku od 30km/h je maksimalna dozvoljena brzina tako da situacija nije identicna.
[ Java Beograd @ 01.07.2014. 07:59 ] @
Jes' u pravu si ovo za B. Ispraviću.
U pravu si da situacija nije identična, ali to je i poenta. Nisam ni 'teo da bude identično.
[ dule_ns @ 01.07.2014. 08:01 ] @
@Java

Citat:
Na putu u naselju sa kolovozom na kome za saobracaj vozila u istom smeru postoje najmanje dve obelezene saobracajne trake, vozac moze za kretanje svog vozila da koristi i saobracajnu traku koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza ako time ne ometa ostala vozila koja se krecu iza njegovog vozila.

Zaključak: ako je maksimalna dozvoljena brzina 50 kmh, vozač koji želi da vozi brže od 50kmh nije ometana strana nego strana koja krši zakon.

Ala smo se naređali.
[ Java Beograd @ 01.07.2014. 08:27 ] @
^
Zakon je potpuno jasan, ja se nisam ni trudio da citiram zakonske odredbe, i evo, na prvu sugestiju Shadowed-a ja sam ispravio šta je trebalo. Zakon za ponašanje na pokretnim stepenicama nije ni napisan, zar ne ?

Poenta mog posta se može sagledati u mojoj prvoj rečenici. Uostalom, postavio sam i kviz pitanje, pa tako i tebe, dule_ns pozivam da odgvoriš na to pitanje.
[ BluesRocker @ 01.07.2014. 09:16 ] @
Citat:
Shadowed:
B nije kaznjivo a 50km/h za razliku od 30km/h je maksimalna dozvoljena brzina tako da situacija nije identicna.

Mislim da ni 59 kmh nije kažnjivo, a za 60kmh se plaća neka sitna kazna.

Odakle jednom vozaču pravo da određuje drugima kojom će brzinom ići? Za to služi saobraćajna policija, kamere i kazne. Nekome se možda stvarno žuri (u hitnu, porodilište, ...), a propisana ograničenja nisu uvek adekvatno određena. U stvari nisu uopšte adekvatno određena već je neko napisao u zakonu 50 umesto da za svaku deonicu puta odredi drugi limit i stavi znak.

Osim toga, brzinomeri nisu svi jednako baždareni. Na nečijem satu piše 50 kmh, a realno ide 43-44kmh, i on treba da stvori kolonu koja ide ispod ograničenja?
[ vilil1 @ 01.07.2014. 09:57 ] @
Citat:
Java Beograd:  Leva traka, koja je bila tvoja i samo tvoja, odjednom je okupirana od strane moje babe u Golfu II, i ti više nisi u stanju da voziš sa svojih 50 km/h u svojoj levoj traci !

He, nas nacin razmisljanja i ponasanja u saobracaju. ;) Njegova i samo njegova traka!? Ih, Java, bas ga pretera sada.

@superbaka

Licno, ni u teoriji se ne bih sklonio u desnu traku. Vozis maks. dozvoljenom brzinom, po propisu...svi kojima se zuri neka lome svoja kola u desnoj traci, ili ako mogu neka te preskoce. :)



[ Shadowed @ 01.07.2014. 09:58 ] @
@BluesRocker

Pa nema problema, ako hoce da ide brze od toga, neka prodje desnom.
Ako ima potrebu da ide preko dozvoljene brzine, to je njegova potreba/zelja/hir/moranje, i neka prelazi u drugu traku. Ako ja idem 30km/h, naravno da cu postupiti kao sto je Java pomenuo, cisto iz kulture*. Ali ako idem max. dozvoljenom, ocekivanje jos i da se sklanjam je preterano.



*Da ne bude samo prica sta bi bilo kad bi bilo, na posao idem biciklom, postoji uska ulica (tj. polovina ulice su parkirani automobili) nekih 150-200m i kada idem njome, auto jako tesko moze da me pretekne (morao bi da prodje na 10-20cm od mene). Iako mogu da izvozim do kraja po principu bas me briga, ako ima mesta medju tim parkiranim, pomerim se i pustim ga da prodje.
ALI, tu jesam ja koji ide sporo u odnosu na opseg dozvoljenog i, uz to, on nema alternativu (jos jednu traku sa desne strane). OK, spade fusnota duza od teksta :D
[ Lavlja_Jazbina @ 01.07.2014. 10:01 ] @
Citat:
superbaka:
kako moze da se definise kao ometanje ako ima slobodnu desnu traku?

Davno sam popio kaznu,mislim da je 93 i to zato sto sam od madjarske granice kroz neko naseljeno mesto vozio,zamisli desnom trakom.
Nije mi bilo jasno a i sada jer ne mogu da nadjem zakonsko objasnjenje.
[ jablan @ 01.07.2014. 10:17 ] @
Citat:
Java Beograd: Zaboga, ja kad sam na pokretnim stepenicama i vidim da se neko žuri, ja se pomerim u stranu, i ostavim mu mesto da se brže popne / siđe. Nikakav zakon me na to ne tera, jednostavno, u pitanju je uviđavnost, tolerancija i razumevanje.

Poređenje je zamena teze. On nije vozio zauzevši i levu i desnu traku. Desna traka je slobodna i ako se nekom žuri može da potpuno legalno pređe u desnu traku (da ponovim, nije u pitanju ni preticanje ni zaobilaženje) i potpuno ilegalno ubrza iznad tih 50 km/h i prešiša ga.

Citat:
b) preteći moju babu sa desne strane

Kao što već rekoh, u ovom slučaju to nije preticanje i potpuno je legalno.
[ jablan @ 01.07.2014. 10:21 ] @
Citat:
Shadowed: *Da ne bude samo prica sta bi bilo kad bi bilo, na posao idem biciklom, postoji uska ulica (tj. polovina ulice su parkirani automobili) nekih 150-200m i kada idem njome, auto jako tesko moze da me pretekne (morao bi da prodje na 10-20cm od mene). Iako mogu da izvozim do kraja po principu bas me briga, ako ima mesta medju tim parkiranim, pomerim se i pustim ga da prodje.
ALI, tu jesam ja koji ide sporo u odnosu na opseg dozvoljenog i, uz to, on nema alternativu (jos jednu traku sa desne strane). OK, spade fusnota duza od teksta :D

Dobra bezbedna biciklistička praksa je da, u slučaju kad nema prostora da ga vozač obiđe, biciklista "zauzme traku", tj. vozi sredinom trake, kako vozač ne bi došao u iskušenje da se "provuče" i obori biciklistu, a kad se steknu uslovi (dođe do proširenja), tek onda biciklista ukloni u stranu.
[ Java Beograd @ 01.07.2014. 10:45 ] @
Citat:
jablan: ... Desna traka je slobodna i ako se nekom žuri može da potpuno legalno pređe u desnu traku ....
Odlično, sve je potpuno legalno. Bravo !

A šta ako u desnoj koloni vozi prijateljica moje babe (ona vozi Opela Kadeta iz '82), istom brzinom od 30 km/h, i tako njih dve idu do pijace, POTPUNO LEGALNO, jedna pored druge. Da li ijedna mora po zakonu da se pomeri, ako neki majmun trubi i ablenduje od pozadi tj. čini uznemiravanje u saobraćaju ?

Dakle, situacija je da dva učesnika u saobraćaju, POTPUNO LEGALNO učestvuju u saobraćaju, ne čineči ni jedan jedini prekršaj. Dakle, da li prema zakonu moraju da se pomere ?
[ Shadowed @ 01.07.2014. 10:50 ] @
Java, ovaj primer ima jos manje veze sa situacijom o kojoj se radi :)

@Jablan, upravo tako, dok prolazim pored tih parkiranih, ne dam mu da se provlaci, al' ako se ukaze mesta (nema 2-3 parkirana auta), udjem u taj deo i usporim (iako ne moram).
[ Java Beograd @ 01.07.2014. 11:00 ] @
Citat:
Shadowed: Java, ovaj primer ima jos manje veze sa situacijom o kojoj se radi :)
Pa situacija o kojoj se radi je razjašnjena već posle nekoliko postova. Zakonski - sve je jasno: Imaš pravo da voziš levom stranom, brzinom koja je manja od max dozvoljene. Gotova priča. Nema tu šta više da se diskutuje, zar ne ? Ili, misliš da je potrebno još citata da se definitno potvrdi da imaš pravo da voziš levom stranom ?

Ja sve vreme pokušavam da ukažem na nešto drugo: saobraćajnu kulturu, nepisani bon-ton, uviđajnost, ponašanje u saobraćaju takvo da ne ometaš druge, i td. i td.

Evo sad tebe lično pitam (i molim te da odgovoriš jasno i konkretno)
1. Da li one dve babe iz mog malopređašnjeg posta čine neki zakonski prekršaj ?
2. Da li po zakonu moraju da se pomere, ako neki majmun ablenduje i trubi ?
[ Emil Ranc @ 01.07.2014. 11:01 ] @
Čudi me da niko nije spomenuo činjenicu da je preticanje sa desne strane (iz leve u desnu traku) manje bezbedno i stoga ne vidim razloga zašto sporije vozilo ne bi vozilo desnom trakom ili sámo prešlo u nju.

Iskreno, mislim da svako ko je iz nekog razloga u levoj traci, ako vidi vozilo da mu se približava iza, treba da planira da se prestroji desno čak i ako ne dobije signal za sirenu ili ablend. Takođe, na ablend ne bih gledao kao na "skloni se, kretenu", nego "molim te, pomeri se da prođem".
[ jablan @ 01.07.2014. 11:07 ] @
Citat:
Emil Ranc: Čudi me da niko nije spomenuo činjenicu da je preticanje sa desne strane (iz leve u desnu traku) manje bezbedno i stoga ne vidim razloga zašto sporije vozilo ne bi vozilo desnom trakom ili sámo prešlo u nju.

Kao prvo, nije u pitanju preticanje.

Kao drugo, zašto bi bilo manje bezbedno? U pitanju je prestrojavanje kao bilo koje drugo, ne vidim zašto bi prestrojavanje iz leve u desnu bilo išta opasnije od prestrojavanja iz desne u levu traku. Ono, čekiraš retrovizor i mrtav ugao, daš žmigavac, prestrojiš se fazon.
[ BluesRocker @ 01.07.2014. 11:26 ] @
@jablan
Zato što će "majmun" kome se žuri biti prinuđen da vozi u cik cak jer u obe trake ima sporijih vozila i time ugroziti bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. Ovako oni koji idu sporije idu desnom, kome se žuri ide levom i svi srećni.

Edit: Osim toga, neki semafori omogućuju da se uključiš desno i kad ti je crveno za pravo, i zbog toga je dobro da je desna traka sporija. Takođe Beograd je pun parkinga uz desnu traku, ili neko čak u njoj uključuje 4 migavca da obavi nešto, plus autobusi koji staju u njoj.
[ Marko83 @ 01.07.2014. 11:34 ] @
Citat:
jablan: Kao drugo, zašto bi bilo manje bezbedno? U pitanju je prestrojavanje kao bilo koje drugo, ne vidim zašto bi prestrojavanje iz leve u desnu bilo išta opasnije od prestrojavanja iz desne u levu traku. Ono, čekiraš retrovizor i mrtav ugao, daš žmigavac, prestrojiš se fazon.


Ovo nije potpuno tačno
Kod automobila su retrovizori uglavnom podeseni da gledaju većinom iza i iza-levo(pokrivaju mrtve uglove)
Postoje vozila koja čak i nemaju desni retrovizor.
Višestruko je opasnije prestrojavanje iz leve u desnu traku nego iz desne u levu

Inače je potpuno regularno voziti levom trakom u gradu gde imaju 2 trake ali nije pristojno. To je ono što Java pokušava da vam objasni.
Ja obično i imam naviku da vozim desnom trakom a i uopšte mi nije problem da se pomerim u desnu traku(ako sam kojim slučajem u levoj) kad vidim da mi prilazi auto koji se kreće brže od mene



[ Shadowed @ 01.07.2014. 11:42 ] @
@Java, odgovor na oba pitanja je "ne".
A razlog zasto pominjem da tvoji primeri nemaju veze je taj sto si pominjao kulturu ponasanja u tom originalnom primeru i sada navodis druge primere kao pokazatelj da treba nesto nekako uraditi.
Naravno da treba imati kulturu ponasanja ali u skladu sa situacijom. Naravno da bi neka od te dve babe trebala da ili ubrza ili uspori kako ne bi isle naporedo i sprecavale druge da prodju. Ali to ne znaci da svako u svakoj situaciji treba da se sklanja svima drugima.

Citat:
BluesRocker:
@jablan
Zato što će "majmun" kome se žuri biti prinuđen da vozi u cik cak jer u obe trake ima sporijih vozila i time ugroziti bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. Ovako oni koji idu sporije idu desnom, kome se žuri ide levom i svi srećni.

Poenta je da on sa 50km/h u naselju ne ide sporije. Ne kilavi. Naprotiv, ide najbrze dozvoljeno.
[ Java Beograd @ 01.07.2014. 11:44 ] @
Citat:
Marko83: Inače je potpuno regularno voziti levom trakom u gradu gde imaju 2 trake ali nije pristojno. To je ono što Java pokušava da vam objasni.
'Falabogu da me neko skapirao. Od oko desetak učesnika, tek još jedan pored mene da razmišlja na način "pomeriću sa da prođe neko kome se žuri". Mislim, neće kruna da mi padne sa glave.

Inače, učestvujući na ovoj temi kapiram koliko smo mi bre jedna zadrta i inadžijska nacija. Z'inat neću se pomerim, a ti trubi kol'ko 'oćeš, moš' samo da mi pljuneš pod šoferku.
[ Java Beograd @ 01.07.2014. 11:46 ] @
Citat:
Shadowed:Ali to ne znaci da svako u svakoj situaciji treba da se sklanja svima drugima.
Svako svakom u svakoj situaciji, ne može da se skloni, sve i da hoće.
[ Emil Ranc @ 01.07.2014. 11:47 ] @
Citat:
jablan:
Citat:
Emil Ranc: Čudi me da niko nije spomenuo činjenicu da je preticanje sa desne strane (iz leve u desnu traku) manje bezbedno i stoga ne vidim razloga zašto sporije vozilo ne bi vozilo desnom trakom ili sámo prešlo u nju.

Kao prvo, nije u pitanju preticanje.

Kao drugo, zašto bi bilo manje bezbedno?

U pravu si, nije preticanje, moja greška.
Svakako, radi se o tome da je po osnovnom kodeksu ponašanja u saobraćaju desna traka rezervisana za sporija vozila. Kada brzi vozač u levoj traki (ili traci, hmmm...) naiđe na sporog ispred sebe, i treba da se prestroji desno da bi nastavio da ide svojom brzinom, on ima mnogo slabiju preglednost puta ispred sebe, pošto se nalazi u levoj strani vozila.

Velike su šanse da je i u toj desnoj traci neko "spor", i mnogo je lakše i bezbednije ovom sporom vozilu iz leve trake da se prestroji desno (u kolonu sa vozilima sa sličnom brzinom) dok ovaj ne prođe, pa nek se posle slobodno vrati levo.

"Brzi" vozači nisu obavezno bahati, razloga za "brzu" vožnju (70 gde je ograničenje 50, 100 gde je ograničenje 80) može da bude milion i nije naše da određujemo drugome koliko će brzo da vozi.

Svakako u slučaju odbijanja da se sporo vozilo prestroji desno imamo dva scenarija.
Smireniji vozač će da "kulira" i polako će se formirati spora kolona, bespotrebno i u levoj traci.
Nervozniji vozač će biti "isprovociran" da vozi slalom i time dodatno ugrozi saobraćaj.
[ jablan @ 01.07.2014. 12:03 ] @
Citat:
Emil Ranc: Svakako u slučaju odbijanja da se sporo vozilo prestroji desno imamo dva scenarija.
Smireniji vozač će da "kulira" i polako će se formirati spora kolona, bespotrebno i u levoj traci.
Nervozniji vozač će biti "isprovociran" da vozi slalom i time dodatno ugrozi saobraćaj.

Izvini, ali ne bi bilo zgoreg pročitati prvu poruku u temi. Ne formira se spora kolona jer superbaka vozi maksimalnom dozvoljenom brzinom.

Citat:
Marko83: Inače je potpuno regularno voziti levom trakom u gradu gde imaju 2 trake ali nije pristojno.


Po vašem ispada da bahati vozač koji krši zakon vozeći preko ograničenja treba da bude za to dodatno nagrađen vožnjom u traci sa manje rupa i šahtova, a onaj ko poštuje propise i vozi bezbedno treba da aka auto. Jel' to vaša vizija pristojnosti u zemlji Srbiji?
[ BluesRocker @ 01.07.2014. 12:04 ] @
Citat:
Shadowed:Poenta je da on sa 50km/h u naselju ne ide sporije. Ne kilavi. Naprotiv, ide najbrze dozvoljeno.

Nisu svi brzinomeri tačni, ni približno. Meni kad piše 50, u stvari idem 45. Naravno, pošto ne želim da slučajno pređem ograničenje, voziću za svaki slučaj stvarnih 40kmh i napraviti kolonu od 2 km.
[ jablan @ 01.07.2014. 12:07 ] @
Citat:
BluesRocker: Nisu svi brzinomeri tačni, ni približno. Meni kad piše 50, u stvari idem 45. Naravno, pošto ne želim da slučajno pređem ograničenje, voziću za svaki slučaj stvarnih 40kmh i napraviti kolonu od 2 km.

Ajd još malo pravite čoveka budalom, možda mu nije dosta.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.07.2014. 12:10 ] @
Citat:
Jel' to vaša vizija pristojnosti u zemlji Srbiji?

Naravno da vozac ( pricamo u gradu ) ukljuci mozak i ispalnira unapred u glavi gde ide i gde ce da skrene.Ako treba desno neka se drzi desne trake a ne da

filozovski razmislja koja prava ima u kojoj traci.Ako imas obzira prema drugim vozacima nece biti potrebe za majmunima i slicnim epitetima.
[ Emil Ranc @ 01.07.2014. 12:12 ] @
Nijedan učesnik u saobraćaju (koji nije službeno lice policije i sl.) nema pravo da diriguje brzinu saobraćaja. Naravno, na patrolama, radarima i kamerama je da kažnjavaju, ako su u mogućnosti, i svakog ko prekoračuje brzinu i s tim nemam nikakav problem.

Što se tiče brzinometra, izgleda da ih je većina baždarena da pokazuje više od realne brzine - u više automobila sam iskusio da je na brzinometru prikazana 5-10km/h veća brzina nego na GPS-u.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.07.2014. 12:16 ] @
Citat:
BluesRocker:
Citat:
Shadowed:Poenta je da on sa 50km/h u naselju ne ide sporije. Ne kilavi. Naprotiv, ide najbrze dozvoljeno.

Nisu svi brzinomeri tačni, ni približno. Meni kad piše 50, u stvari idem 45. Naravno, pošto ne želim da slučajno pređem ograničenje, voziću za svaki slučaj stvarnih 40kmh i napraviti kolonu od 2 km.

Tebe onda treba izbaciti iz saobracaja jer imas neispravno vozilo,+jos gomila pretpostavki.Okrece mi se levi tocak brze od desnog.:).

Imas mobilni pa ukljuci GPS pa se izmeri.Inace odlika pokazivaca brzine da laze je kod izrabljenih kola.Probaj na nekom novom ili sa malom kilometrazom

bez obzira koliko je star pa proveri.Ja jesam.
[ jablan @ 01.07.2014. 12:16 ] @
Citat:
Emil Ranc: Nijedan učesnik u saobraćaju (koji nije službeno lice policije i sl.) nema pravo da diriguje brzinu saobraćaja.

Šta ovo uopšte treba da znači?! I ti svakodnevno diriguješ brzinu saobraćaja, npr. kada prelaziš ulicu na pešačkom prelazu vozila koja nailaze moraju da uspore i/ili stanu (za šta inače imaju i zakonsku obavezu). Ne vozi superbaka 50 km/h zato da bi "dirigovao" brzinu onoga iza sebe, već zato što je to bezbedna brzina za taj put. Svašta.
[ Emil Ranc @ 01.07.2014. 12:22 ] @
Svakako nisam mislio na vožnju u naseljenom mestu sa mnogo pešaka/biciklista/semafora/raskrsnica i sl...
[ Lavlja_Jazbina @ 01.07.2014. 12:23 ] @
Citat:
Emil Ranc:
Nijedan učesnik u saobraćaju (koji nije službeno lice policije i sl.) nema pravo da diriguje brzinu saobraćaja. Naravno, na patrolama, radarima i kamerama je da kažnjavaju, ako su u mogućnosti, i svakog ko prekoračuje brzinu i s tim nemam nikakav problem.

Što se tiče brzinometra, izgleda da ih je većina baždarena da pokazuje više od realne brzine - u više automobila sam iskusio da je na brzinometru prikazana 5-10km/h veća brzina nego na GPS-u.

Idemo ovako.Te dve babe voze po ogranicenju istom brzinom svaka u svojoj traci.Iza je hitna pomoc sa upaljenom rotacijom koje obe ignorisu i nece da se pomere.

I sta sad.Da koristimo epitet majmunica,treba joj oduzeti dozvolu.

Jednostavno,samo stvar kulture.Ne vozacke,bas one koju treba da imamo svaki dan.Iz kuce.

p.s.Daleko od cvecke,ali ljudi nisu normalni.Juce je,ali milimetar spaslo majmuna da ga odvalim od batina.Prosao na jedno crveno i na potezu od 200 metara

je mogao ali stvarno,da izazove 2 saobracajke.A to je bilo samo 5 minuta voznje u saobracaju,pa budi normalan.
[ Java Beograd @ 01.07.2014. 12:28 ] @
Citat:
jablan:Jel' to vaša vizija pristojnosti u zemlji Srbiji?
Jok, nego je moja vizija pristojnosti da se pretplatim na levu traku i za inat nikad nikom neću da se pomerim. Šta me briga što neko drugi negde žuri !?
[ Marko83 @ 01.07.2014. 12:31 ] @
Citat:
jablan:
Citat:
Marko83: Inače je potpuno regularno voziti levom trakom u gradu gde imaju 2 trake ali nije pristojno.


Po vašem ispada da bahati vozač koji krši zakon vozeći preko ograničenja treba da bude za to dodatno nagrađen vožnjom u traci sa manje rupa i šahtova, a onaj ko poštuje propise i vozi bezbedno treba da aka auto. Jel' to vaša vizija pristojnosti u zemlji Srbiji?


Zašto misliš da ja sporim da ima bahatih vozača. Pa verujem da je od 100 onih koji "žure", možda samo par onih koji stvarno žure i imaju neku hitnu situaciju.
Zašto ti hoćeš da budeš onaj koji će da procenjuje kome je šta hitno?
Pa isplati se pomeriti se gomili budala samo za jedan slučaj kad je nekome stvarno hitno.

Edit: preteče me Java
[ Braksi @ 01.07.2014. 12:34 ] @
bolje je voziti sto vise levo i sto brze.

Na taj nacin izbegavate ove sto se ukljucuju na put, a ako vam neko blicka od nazad ja tada obicno jos malo prikocim da ga uzjebem.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.07.2014. 12:38 ] @
Citat:
a ako vam neko blicka od nazad ja tada obicno jos malo prikocim da ga uzjebem.

A on iz torbice za alat izvadi prangiju pa pocne da te busi.Naravno,posle toga okaci biciklu o rame i izgubi se u masi.
[ djolep @ 01.07.2014. 13:33 ] @
Citat:
jablan:
Citat:
djolep: Moze on da prodje sa desne strane, ali osnovno pitanje je zasto ti vozis levom trakom ako je desna slobodna?

Zato što je desna prepuna rupčaga.

Zato što za 200m hoće da skrene levo.

Zato što je srce na levoj strani.

U naseljenom je mestu, može da vozi levom trakom ako hoće sve vreme. Isto kao što u Kneza Miloša ili Bulevaru Revolucije ne moraš da voziš desnom trakom.

Ne znam šta bi imao kome da dokazuje na sudu. (!?)


Omasio si moju poentu. Valjda nisam dobro objasnio. Hteo sam da kazem da ces se mozda u praksi suociti sa pandurom koji ce zeleti da te kazni zbog takvog nacina voznje, jer za to i te kako ima uporiste u zakonu. Srecom nezainteresovanost nasih pandura ide nam na ruku. Nemoj na osnovu toga da se zavaravas da si u pravu. Ako ne budes hteo da iskesiras (a neces hteti, jer si ubedjen da si u pravu) onda on moze napisati prijavu sudiji za prekrsaje. Ranije si od toga bio relativno bezbedan, jer si mogao da trazis suocenje na sudu, a pandur se najcesce ne bi pojavio i prijava bi bila odbacena. E, ali ovo se polako menja. Panduri su poceli da se pojavljuju na sudu. Sudovi uvazavaju njihovo strucno misljenje. On je saobracajac, a ti nisi. Onda ces ti da dokazujes da si hteo da skrenes levo, da li je to bilo 150, 200 ili 450 metara ranije, da li je desna traka puna rupcaga i da li ti je srce na levoj strani.
[ superbaka @ 01.07.2014. 13:36 ] @
neki od ucesnika u temi nisu razumeli situaciju pa da pojasnim... ne pravim ja problem kada je desna traka zauzeta, tada uvek skrenem desno i propustim vozilo bez obzira sto krsi zakon... problem nastaje kada nema zive duse na putu ali vozac koji vozi preko ogranicenja zeli da mu se (bespotrebno) sklonim iz leve trake iz po meni sledecih razloga:

1. misli da vozim trakom kojom ne bih smeo i da treba da mu se sklonim
2. misli da ne sme da me obidje sa desne strane (apsurd, jer vec prekoracuje brzinu)
3. ne zeli da vozi po sahtama pa tera mene da to radim

jablan i Shaki su ukapirali pravila, ali ne kapiram zasto mi neko pominje babe i zabe i moral i zurbu i pi*ke materine kad govorimo o pravnim pitanjima, a ne o tome da li se nekom zuri ili ne...
[ Shadowed @ 01.07.2014. 13:36 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
jablan:Jel' to vaša vizija pristojnosti u zemlji Srbiji?
Jok, nego je moja vizija pristojnosti da se pretplatim na levu traku i za inat nikad nikom neću da se pomerim. Šta me briga što neko drugi negde žuri !?

Ja ga ne sprecavam da zuri. I sklonicu se ako idem sporo. Ako idem 50km/h, ja ne idem sporo. U toj situaciji nisam ja taj koji radi nesto nestandardno pa da se sklanjam nego on.
Kada radim nesto nestandardno (bilo da se krecem sporo (a opet napominjem da 50km/h to nije) ili moram da prodjem bajsom po trotoaru i sl.) onda cu ja da se trudim da drugima udovoljim.
Ako on radi nesto nestandardno, onda on neka udovoljava drugima.
To je ravnopravnost u kulturi. To sto ti zagovaras je kultura jednostrano usmerena ka brzem/divljijem (bilo da je opravdano ili ne).

I da - bas me briga ako neko zuri preko dozvoljene brzine i ima kuda da prodje.
[ jablan @ 01.07.2014. 13:48 ] @
Citat:
Marko83: Zašto misliš da ja sporim da ima bahatih vozača. Pa verujem da je od 100 onih koji "žure", možda samo par onih koji stvarno žure i imaju neku hitnu situaciju.
Zašto ti hoćeš da budeš onaj koji će da procenjuje kome je šta hitno?
Pa isplati se pomeriti se gomili budala samo za jedan slučaj kad je nekome stvarno hitno.

Jel mi pišemo u istom threadu uopšte? U pitanju je naseljeno mesto, ulica sa po dve trake u jednom pravcu. U desnoj su rupe, u levoj je superbaka i vozi 50 km/h. Otpozadi nailazi jedan što mu je "stvarno hitno", porađa mu se žena na zadnjem sedištu, ringla koju je zaboravio da isključi upravo pali zavesu, a zli poslodavac je uključio taksimetar kojim broji koliko % od plate će mu odbiti ovog meseca jer kasni. Plus Nole kreće da igra četvrtfinale a komšija hoće da zatvori podrum pića jer je pet do osam.

I?

Jel će taj otpozadi da blica i da trubi ili da pređe u desnu traku, istrpi tih 30m rupa dok prešiša superbaku i vrati se u levu traku? O kojoj pristojnosti ovde pričamo?
[ vilil1 @ 01.07.2014. 14:02 ] @
Pristojnost, vozacka kultura...mora da vazi za sve a ne samo za jednu stranu. Kakva je to vozacka kultura terati nekoga u desnu traku, traku punu rupa, sahtova...a samo zato jer se nekome zuri? Pa gospodo, krenite malo ranije, ili vozite vi tom losijom, desnom trakom pa kidajte svoj auto. Pokazite i vi malo pristojinosti i ne zahtevajte od nekoga da radi sebi na stetu da bi vama, vasem hiru, udovoljio.
[ jnk @ 01.07.2014. 14:34 ] @
Uh što volim da se ne sklonim tim magarcima što mi blicaju u levoj traci a pritom nije autoput. Upravo to, bonton mora da važi u oba smera jer ti nisi dužan po zakonu da se sklanjaš a njemu je dozvoljeno da te pretiče iz desne trake. Pa i onim što mi na autoputu blicaju a ispred očigledno ima vozila koja takođe pretiču.
[ bakara @ 01.07.2014. 14:50 ] @
Citat:
jnk: Uh što volim da se ne sklonim tim magarcima što mi blicaju u levoj traci a pritom nije autoput.

Pa ne voli niko, zar ne?

Ono sto je sustina teme, je da niko nije obavezan da se skloni, ali @Java je dovoljno lepo objasnio kako u opste nije lose da se sklonite kada se nekom zuri, bez obzira sto postujete sve propise.
To nije stvar saobracajnih pravila nego nekakav vozacki bonton ili kultura.


Meni se pre par nedelja desila situacija koja me podsetila na ovu tvrdoglavost i saobracajna prava...

Kretao sam se putem sa dve trake u krajnjoj desnoj traci, iza mene u levoj traci neki stari pasat.
Moja traka se zavrsava za nekih 500m i zelim da se prestrojim u levu, ali covek koji vozi drugi auto ne dozvoljava da se ukljucim u traku...
Ja probam jos neki put al ne ide, kraj trake sve blize dajem jaci gas i lagano prelazim u levu traku....i on me opet ne pusta, nego dodaje gas i blago ocesem mojim zadnjim levim u njegov prednji desni.
Pocinje svadja.
Meni nije jasno sto me nije pustio, a on uporan sto bi me pustio...
On trazi da priznam da sam pogresio, i da sam trebao da usporim....
Ja znam da jesam, ali mi nije jasno da mi covek nekoliko puta nije dozvolio da se prestrojim u njegovu traku pod obrazlozenjem da ne mora!
Ne mora, naravno...al ne moramo zbog "ne moranja" da ginemo...

OK, na kraju sam priznao da sam ja pogresio i otisli smo zajedno na pice.
[ djolep @ 01.07.2014. 14:58 ] @
Mislim da je pogresno u ovom kontekstu govoriti o vozackoj kulturi. Nas Zakon generalno obavezuje na voznju desnom trakom uz desnu ivicu kolovoza. Za drugacije ponasanje mora postojati razlog - neko je parkiran u desnoj traci, kolovoz je ostecen, upustio si se u preticanje, prestrojavas se za skretanje, u gradu se time ubrzava tok saobracaja itd. Pitanje je sta je ispravno, ako se svi voze u levoj traci, pored prazne desne? Formalno gledano niko tu ne vozi po zakonu, ali samo onaj prvi usporava saobracaj. :)
[ vilil1 @ 01.07.2014. 15:06 ] @
@bakara

Pitanje je ko je kriv u situaciji koju si opisao. Kad se dve trake spajaju u jednu vozac koji ne menja traku je duzan da propusti jedno vozilo ispred sebe.
[ Odin D. @ 01.07.2014. 15:11 ] @
U nekim zemljama (ozakonjeno) saobraćajno pravilo je da se skloniš kad ti neko iza tebe, trubi, ablenduje, arlauce, naguzio se dva metra iza tebe i sl.
Nebitno je što ti ideš po propisu, a on kršeći propise.
Kad ti to pitanje dođe na multiple-choice pismenom testu u kome su kao odgovori pobrojani manje-više svi stavovi izrečeni na ovoj temi - jedino tačno rješenje je: da se što prije bezbedno skloniš (po mogućstvu bez naglog ubrzavanja, bez naglog kočenja, bez naglog skretanja...).

Razlozi zbog kojih se traži takvo postupanje su isti oni koji od običnih građana traže da se ne suprostavljaju pljačkašima banke ako se slučajno kao civili zateknu u banci u toku pljačke.

U slučaju takve sporne vožnje ti možeš zvati saobraćajnu policiju, zapisati tablice i prijaviti slučaj..., ali sigurno nijedan civil nije pozvan da vaspitava i da se sukobljava sa ostalim vozačima u saobraćaju, bez obzira ko je u pravu.

Naravno, da bi tako nešto imalo smisla na širem društvenom nivou, treba da postoji i odgovarajući stepen efikasnosti državnih službi koji garantuje da takvi prekršioci neće moći dugo da voze tako bez posljedica, a kad ih savataju da će kazne biti takve da će se samo dovoljno mali (zanemarljiv) postotak takvih odlučiti da ponove prekršaj, poslije čega obično na duže vreme neće biti u mogućnosti da učestvuju u saobraćaju kao vozači.
E sad, tamo gdje to nije slučaj - tu valjda funkciju zakona preuzimaju neka lična moralna pravila, religijska uputstva, jutarnje raspoloženje, meteopatski uslovi, filozofski stavovi, lična gledišta na saobraćaj,...

Tu je svako za sebe u pravu.


[ bakara @ 01.07.2014. 15:11 ] @
@vilil1
Sve ja to znam, ali to je sada totalno nebitno.
ja za ovih preko 20godina koliko vozim auto nisam bio u situaciji da naidjem na ovakvu situaciju i na ovakvo tvrdoglavog vozaca...
Naravno nisam ni ja cvecka, vozim ostro, jednostavno naisao sam na vozaca slicnog sebi, i bolje je bilo da sam odmah popustio umesto sto me je iznervirao i sto sam dodao gas.

Sreca pa je steta bila mizerna, mada sam ja njegov auto dobro zaneo i mogao je da zavrsi negde pored puta.
[ BluesRocker @ 01.07.2014. 15:41 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:Tebe onda treba izbaciti iz saobracaja jer imas neispravno vozilo,+jos gomila pretpostavki.Okrece mi se levi tocak brze od desnog.:).

Imas mobilni pa ukljuci GPS pa se izmeri.Inace odlika pokazivaca brzine da laze je kod izrabljenih kola.Probaj na nekom novom ili sa malom kilometrazom

bez obzira koliko je star pa proveri.Ja jesam.

Vozilo je ispravno, brzinomer je takav fabrički ugrađen kod svih automobila te marke. Nije prešao značajnu kilometražu. Bilo bi neispravno kad bi pokazivalo više. :)

Nego kotra primer: da zanemarimo pravilo da se na autoputu ne sme voziti levom trakom, čik neko da proba da vozi levom trakom 120 kmh i da se nikom ne sklanja pa da nam prenese iskustva. Što bi se sklanjao kad vozi maksimalnom dozvoljenom brzinom? :D
[ vilil1 @ 01.07.2014. 16:15 ] @
Citat:
bakara: @vilil1
Sve ja to znam, ali to je sada totalno nebitno.

Pa sta je bitno? Da ima ljudi koji kad sednu za volan, misle, a i ponasaju se tako, kao da je ceo svet njihov!? Da su samo oni vazni, da svi ostali treba da im se sklanjaju sa puta...jer zaboga, oni ablenduju, oni sviraju, oni prolaze, oni jedini voze...!!!

Pa ne ide to. Meni je zaista neshvatljivo da, recimo vozim levom trakom u M. Pupina i da mi neko svira i trazi da se sklonim u desnu. Pa to nije normalno. Bar za mene. I zaista to mislim, i takve vozace bih, samo da mogu, momentalno slao na ponovno polaganje vozackog. Ozbiljno.

Na drugoj temi je Zarko napisao da su ljudi sa ovih prostora medju boljim vozacima u Evropi. Ja tvrdim da je situacija potpuno suprotna i da nasi vozaci odskacu od proseka samo po bahatosti, bezobrazluku i nepoznavanju saob. propisa, sto se da videti i iz primera koji si naveo. Ovde nema sanse da te neko propusti da se prestrojis iako si dao migavac. Nema sanse da ti dozvoli da iz sporedne ulice udjes, kada je guzva, ispred njega... Kada naucimo da postujemo druge ucesnike u saobracaju, kao sto ocekujemo da oni nas postuju, mozda ce se i smanjiti ovolike nesrece koje se svakodnevo desavaju.
[ superbaka @ 01.07.2014. 16:37 ] @
@bakara

tvoja situacija je valjda situacija rajsfeslusa u kojoj je taj vozac bio duzan da te propusti...

elem, zbog tog naseg proizvoljnog tumacenja valjda i postoje zakoni koji ukazuju kako treba da se tumaci... vi cete reci da je dobro delo skloniti se nekom kada zuri i prekoracuje brzinu, ja cu reci da sam ucinio dobro delo time sto mu nisam dozvolio da prekoraci brzinu i tako izazove sudar sa smrtnim ishodom... molim lepo...
[ Braksi @ 01.07.2014. 16:46 ] @
smaras covece.
[ jnk @ 01.07.2014. 16:49 ] @
bakara,

Upravo je u mom sistemu vrednosti pojam vozacke nekulture kada ti neko blica u levoj traci a pritom nije autoput u pitanju. Ja na tako nesto mogu da odgovorim samo inacenjem a ova situacija koju si opisao nema puno veze sa tim slucajem i tu je i pitanje ko je u pravu jer ti njemu dolazis sa desne strane a i da nije tako postoji pravilo rajfeslusa koje je definisano u novom zobsu.

Ovo sto Odin opisuje bi imalo smisla u Nemackoj gde se takve stvari ne desavaju cesto pa stvarno pomislis ko zna sta je u pitanju ali kod nas se zna da je samo debil koji ne poznaje pravila a pritom se poziva na saobracajni bonton.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.07.2014. 17:07 ] @
Citat:
problem nastaje kada nema zive duse na putu ali vozac koji vozi preko ogranicenja zeli da mu se (bespotrebno) sklonim iz leve trake

Ocigledan problem vozaca koji to radi ali ga ne kapira.
Citat:
BluesRocker---Nego kotra primer: da zanemarimo pravilo da se na autoputu ne sme voziti levom trakom, čik neko da proba da vozi levom trakom 120 kmh i da se nikom ne sklanja pa da nam prenese iskustva. Što bi se sklanjao kad vozi maksimalnom dozvoljenom brzinom? :D

Sta radim.Psujem,sta bi radio.Ablendujem,sviram i na kraju obrijem plocice sa 200+ od kada kocim da bi on sa 80 pretekao kamion.Ko je kriv.
Ja sa 100+ prekoracenjem,ostalo je demagogija ko je i da li je sta kada trebao.
superbaka...da,bakara je bio u pravu jer po sistemu rajfeslus sto vilil1 kaze mora se propustiti 1 vozilo.

Posle ovolikog pisanja koliko vas bi se sklonilo u desnu traku bez obzira sto ste u pravu?Ja se pomerim.
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2014. 17:22 ] @
Slazem se da je sklanjanje deo dobre saobracajne kulture.

Meni se ne desava da mi neko blica da se maknem na auto putu obicno (osim jako retko ako je neki Carrera S ili sl., u kom slucaju cu se maknuti desno pre nego sto uopste i krene da blica / da se priblizi previse), ali ako vozim neki rent-a-car ili kombi obicno se trudim da budem u desnoj / naj-desnijoj (ako ima vise od 2) traci sto duze vremena kako ne bih usporavao saobracaj. Ako vozim svoj auto vozim koliko mogu brzo iz navike.

Ista stvar i za rajfeslus. Desilo mi se par puta na putu ovde po EU da me ne puste sto je IMHO jako ruzno i remeti saobracaj posto onda ja moram da kocim, cekam da pajser prodje, sto znaci da i ovi iza mene moraju da koce, cirkus), ali u vecini slucajeva bar po DE/NL ljudi postuju rajfeslus sto je dobra stvar inace bi se samo jos vise pravila guzva (a nije da ih nema).


[ deki111 @ 01.07.2014. 18:09 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
ali ako vozim neki rent-a-car ili kombi obicno se trudim da budem u desnoj / naj-desnijoj (ako ima vise od 2) traci sto duze vremena kako ne bih usporavao saobracaj.

U Nemačkoj na autoputu ako voziš drugačije od napisanog možeš očekivati kaznu od 80 evra i 1 tačkice, jer tamo postoji Rechtsfahrgebot.
[ jnk @ 01.07.2014. 18:31 ] @
Ivane ovde se prvenstveno prica o voznji u naselju a ne na autoputu.
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2014. 18:39 ] @
Citat:
deki111:
Citat:
Ivan Dimkovic
ali ako vozim neki rent-a-car ili kombi obicno se trudim da budem u desnoj / naj-desnijoj (ako ima vise od 2) traci sto duze vremena kako ne bih usporavao saobracaj.

U Nemačkoj na autoputu ako voziš drugačije od napisanog možeš očekivati kaznu od 80 evra i 1 tačkice, jer tamo postoji Rechtsfahrgebot.


Ja jos nisam video / cuo da je neko to platio :) A veruj mi ima ih puno sto se ne micu iz leve, ukljucujuci i moju malenkost ako se vozim sa svojim autom, jednostavno mi lakse nego stalno da obilazim :-) Dobro vratim se u desnu kad vise nema nikog u njoj ili ako je sledeci auto na >1km :-) Ali u principu ako ima nekog ko je brzi / ko se priblizava iza mene svakako cu se skloniti u desnu odmah (sto bih i ocekivao u obrnutom slucaju)

@jnk, a izvinjavam se, nisam obratio paznju.
[ kratos3 @ 01.07.2014. 20:25 ] @
ljudi imate skroz pogresnu predstavu o ovom putu koji je opisao superbaka
- prvo nema ni jedne jedine rupe jer je asfalt skoro nov( star oko 3 godine mislim}
- jedino su sahte malo ulegle pa lupaju ali nista strasno za saobracaj koji se odvija svakodnevno
-od strize ka paracinu postoje samo dva iskljucenja levo a to su svecana sala beli dvor i fabrika sokova bahus, em na zavrsetku puta sa cetri trake pre nego sto se udje u put sa dve trake sva vozila moraju da se prestroje u desnu krajnu traku
a u ostalom



Opste je pravilo da se pretricanje i obilazenje vrsi sa leve strane.Od ovog pravila se odstupa samo u tri slucaja:
1. - ako je vozilo koje se pretice dalo znak i zauzelo takav polozaj da se sa
sigurnoscu moze zakljuciti da skrece levo.
2. - ako se sinsko vozilo krece sredinom kolovoza,a izmedju sina i desne ivice
kolovoza postoji saobracajna traka.
3. - kad se na sredini kolovoza nalazi pesacko ostrvo,a kolovoz je
dvosmeran.U jednosmernoj ulici to ostrvo moze da se obilazi sa obe strane ako drugacije nije znakom odredjeno.
[ X Files @ 01.07.2014. 20:51 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: A veruj mi ima ih puno sto se ne micu iz leve, ukljucujuci i moju malenkost ako se vozim sa svojim autom, jednostavno mi lakse nego stalno da obilazim :-)

U jednom periodu sam autoputem vozio prilično brzo, u levoj traci. Otprilike iz istih razloga kao i ti, retko ko me obilazio. Međutim, dešavalo se da (privremeno) promenim auto, pa sam vozio i Yugo 45. Sve bi bilo u redu da nisam zadržao stare navike u vezi leve trake. Tamo neki "majmuni" mi stalno blickali da se vratim u desnu ;) A po zvuku motora Yuga, reklo bi se da vozim jedno "300 na sat", ništa ne nagoveštava da ima neki problem. He, he, ... dakle moja greška.


Citat:
Ivan Dimkovic: Slazem se da je sklanjanje deo dobre saobracajne kulture.

Jedan sam od onih koji se uvek sklone, ne toliko zbog kulture - već smatram da je za mene bezbednije.

Ipak, imao sam jedan slučaj iz ovog domena, koji je zamalo eskalirao u incident. Izbegavam da pričam o njemu ovako javno, jer je drugi učesnik bio jedan od bivših premijera (doduše, vrlo vrlo kratko).


Ukratko, vozim uzbrdo uz Bubanj potok iz pravca Požarevca, u koloni od nekoliko automobila. Svi smo u LEVOJ traci. Ja sam poslednji u koloni, nema nikoga iza mene. U DESNIM su neki silni kamioni i autobusi, koji se vuku. E sad, ograničenje je valjda 80. Cela naša kolona ide makar 130. Imao sam još puno rezerve na gasu, sigurno do 160 na toj deonici, jer smo svi iz zaleta došli tu gde jesmo.

Odjednom iza mene se pojavljuje neki Pežo fluo-zelene boje. Blicka i zaleće se do mene do samog branika. U životu nisam video da neko prilazi braniku pri tim brzinama.

Prvi instink mi je da se sklonim, što obično i radim. Ipak, razmišljam... Nagli prelazak u desne trake mi u tom trenutku nije bezbedan jer bih odmah nakon napuštanja trake morao naglo da kočim zbog kako reče "rajsferšlusa" i onih autobusa koji se jedva vuku. S druge strane, kolona je, nisam ja krivac zagušenja, mogu i ja brže, ali ne insistiram da mi se sklanjaju, i ovo je preko ograničenja...

Kako je onaj iza mene uporan da se sklonim, kuva mi u glavi. Da sam bio sam u kolima, mislim da bih fejkovao kočenje. Zato otvaram prozor i držim srednjak podignut visoko u vazduhu, da se lepo vidi kako NEĆU da se sklonim, pošto ne kapira.

Kada smo se popeli na brdo, lik otvara suvozačev prozor (da mi pokaže s kime sam se zakačio) i pojavljuje se "poznata glava" sa TV političkog ekrana. Malo smo se is****arali i to je to. Od tada ne mogu da ga smislim... šta li on stvarno misli o svom narodu...


EDIT: A drugi put ću vam ispričati kako sam blokirao Mesića u zaustavnoj traci, takođe u BG-u. Kad god krenem u BG, neko S sa političarima.
[ Hank @ 03.07.2014. 08:53 ] @
Da li je iko od vas imao iskustvo da se vozi u vozilu sa prvenstvom prolaza?

Meni je pozlilo pre skoro 2 godine u stanu (ne samo što se ove teme tiče, ali moram da kucnem u drvo) neposredno pošto sam se iz Srbije vratio kući ili iz kuće u tuđinu ili kako hoćeš, nebitno.

Pokupila me je hitna pomoć, usled prirode bolova bilo mi je lakše da sedim, nego da ležim, što su mi i odobrili - pa sam imao prilike da gvirim kroz prozorče kapirajući u pauzama agonije šta radi vozač hitne pomoći: a radio je svašta, Boga mi, ja sam taj kome je svaka sekunda ličila na godinu, a opet sam ocenio da smo u bolnicu stigli nikad brže na svetu, u trenutku - "manijak" je sekao džinovske raskrsnice po dijagonali na crveno bez ikakvih problema, išao u kontra smeru, hvatao prečice preko terena potpuno antipredviđenih za prolaz motornih vozila, ne znam da li postoji neko pravilo koje nije s*ebao i bilo ko koga najstrašnije nije isekao.

Šta su radili drugi vozači? Sklanjanje, naglo kočenje, prestrojavanje u traku za pi*ku materinu, "parkiranje" na slobodno mesto, najahivanje na trotoar - nikome nije palo na pamet ne da stisne sirenu, nego da nam oduzme i 7 sekundi vremena i to u delu grada u kom je ljudima tradicionalno pun k*rac kilometarskih gužvi i saobraćaja u globalu.

Saobraćajna kultura? Ne bih rekao. Godinama sam vozio po Srbiji, godinama vozim i ovde - o identično istim pajserima i pajserlucima se radi, nešto je drugo tu u pitanju: da li postoji nešto što je sveto ili ne postoji nešto što je sveto.

Ne kažem da se i srpski vozači ne bi ponašali slično, možda i bolje/brže/efikasnije samo kada bi garantovano znali da nije upaljena rotacija zbog žurbe na pivo i vinjak, već ama baš svaki put usled ozbiljnosti situacije - no, to i nije tako bitno iz moje perspektive.

Bitan je rezultat.

A ja živ ispisah ovu poruku...

nisam bio te sreće kao vlasnik srpske vozačke dozvole, poput vlasnika EU vozačkih dozvola, da ne idem u autoškolu iz početka - nemam pojma da smo ikada pomenuli prvenstvo prolaza opunomoćenih i sklanjanje u slučaju da neko iza tebe sedi na sireni i dugim svetlima: to se podrazumeva, to je sveto, niko nema nameru da se dr*a sa tim i nosi bilo koga na duši.

Ne samo što je ovaj fazon pametniji i bolji - nego je brži.

I nije se vozač hitne pomoći odlučio na opciju ovakve vožnje zato što je on pomislio da tako treba usled mojih urlika i povika - nego mu je doktor rekao, a dispečar potvrdio da mora da se pojavi u bolnici u roku od odmah: ni u humanosti nije poenta, u pitanju su pare - nisam smeo da im umrem na tom mestu u tom trenutku usled tog razloga.



Pozdrav.

[Ovu poruku je menjao Hank dana 03.07.2014. u 12:52 GMT+1]
[ vladd @ 03.07.2014. 10:44 ] @
Problematicna je stavka koliko je bitan ZAKON.

Zakon pokusava da promovise defanzivnu i kolegijalnu voznju, ali je trapav, okrenut vise kaznama i punjenju budzeta.

Korektno ponasanje u saobracaju je osnova opstanka u saobracaju. Slicno kao u lovu..tamo je jos lakse ubiti coveka, ali nazalost, vise mrtvih ima na putevima. U lovu mozes da pucas na sve strane, a na putu ubijas samo "u pravcu"...

Defanzivna voznja je problematicna, komplikovana, zahteva poprilicno i defanzivan zivot vozaca, smirenost i iskustvo ratnika i prirodni instinkt selektovanja budala.

Najlakse je biti budaletina, terati "svoje" i ponasati se u saobracaju kao gospodar sveta, gde je licno neko "vreme", ili bahati nacin voznje, najbitnija stvar na svetu.

Jednostavno postoje takvi ljudi, devijantni. I socijalno i moralno...
Koji ako nisu danas nekome smetali, nekoga naruzili, ili nekoga opljackali, kao da nisu ziveli taj dan zivota...

Zasto biti u tom "drustvu", po meni, lepse je preduprediti idiota, pa neka se "saplice", i "nalece na mine" na nekom drugom, udaljenom mestu...
[ bakara @ 03.07.2014. 13:59 ] @
Posto je neko vec primetio i objasnio moj slucaj da je to situacija "rajsfeslus" (o kojoj iskreno nisam znao ko tu ima prvenstvo)

Zanima me jel to pravilo novijeg datuma posto se ne secam da je to bilo u vreme kada sam ja polagao?
[ Lavlja_Jazbina @ 03.07.2014. 18:15 ] @
Od bodova u vozackoj.
[ dule_ns @ 04.07.2014. 09:46 ] @
Ovo i mene zanima.

Jel to onda znači ako se jedna traka uliva u drugu vozila treba da se ulivaju naizmenično ako je gužva?
[ vladd @ 04.07.2014. 11:03 ] @
"Rajsferslus" je OBAVEZA, po trenutno vazecem, relativno novom, zakonu. Ranije nije bio obaveza.

Tako da je vozac prakticno obavezan da propusti jedno vozilo, koje zeli da se ukljuci u tzv "njegovu" traku.
[ dule_ns @ 04.07.2014. 11:36 ] @
Citat:
vladd: "Rajsferslus" je OBAVEZA, po trenutno vazecem, relativno novom, zakonu. Ranije nije bio obaveza.

Tako da je vozac prakticno obavezan da propusti jedno vozilo, koje zeli da se ukljuci u tzv "njegovu" traku.


Meni sad nije jasno. Recimo da imamo put u naseljenom mestu sa dve trake i imamo dvoje vozila (A-leva traka i B-desna traka) koja se paralelno kreću istim brzinama:

1) Nailazimo na suženje, tj desna traka se uliva u levu - OK vozilo B iz desne trake ima prednost, ali samo to prvo.
2) U desnoj traci je parkirano treće vozilo i vozilo B hoće da skrene u levu traku - ko ima prednost?
3) Desna traka je slobodna ali vozilo B hoće da skrene u levu traku - ko ima prednost?
[ Lavlja_Jazbina @ 04.07.2014. 20:02 ] @
Koliko sam ja shvatio kada sam citao zakon to vazi za 1 iz desne trake.