[ slavel @ 16.01.2015. 17:40 ] @
Pozdrav svima novi sam na forumu! Unapred da se izvinem ako ste pisali nešto na ovu temu. Dosta sam čitao i u jednoj temi recimo o tojoti koroli ima baš mnogo informacija o svemu. Da bi našao moj problem moram čitati bruku sati. Pokušao sam preko pretraživača ali opet teško. Otvori mnogo stranica a ista tema. Zato sam otvorio ovu temu i trebalo bi se pisati recimo samo o tojotinim benzinskim pumpama. Da je ljudima posle lakše naći njihov problem! Vidim da ima dosta ljudi koji se razumeju pa bi mi značio mnogo savet. Unapred se moram izvinuti i ako budem kucao duže tekstove. Meni je to u krvi! Brzo kucam i želim nekako detaljno.

Kupio sam autić koji ima mehaničku pumpu ali pošto je ta crkla moj pređašnji vlasnik je ugradio i električnu. Auto ima i plin koji ja planiram da izbacim. Nisam imao taster za prebacivanje sa plina na gorivo i obratno i odvezem auto kod majstora. On mi ugradi lavaco prekidač i kaže mi da imam višak jedan deo. Ja na početku nisam ni znao šta je to a kasnije sam skontao da je nepovratni ventil. Majstor mi je rekao da mi je neko nešto budžio i da je on namestio sve. Nakon pređenih 2000 km ja vidim nivo ulja raste. Auto od kako je bilo kod njega teško pali i ima neujednačen broj obrtaja. Počelo mi je i gorivo na pumpu da curi. Kasnije se zagledam malo u creva goriva i vidim da je spojio na električnu i onda sa električne sve na mehaničku. Malo prosurfam i vidim da je to ozbiljan problem. Izvadim šipku ulja i pomirišem ono oseća se gorivo. Auto mi nije reg. i planiram to tek na proleće i zato ja kontam da rešim ovaj problem. Ne mogu sad da ga oteram majstoru a i nemam novca da izvodim majstore na "teren"! Trebao bi do proleća da ga palim povremeno. Moja mehanička pumpa goriva ima 3 izlaza. Jedno je dovod goriva a druga 2 idu na karburator. Ja sam tražio na netu i našao ovu pumpu koja izgleda identično ali rspored je drugačiji. Na mojoj pumpi na samom vrhu onaj izlaz piše pored "IN" i to bi trebalo da je dovod goriva koliko znam! A meni je trenutno dovod goriva na sredini kao i na šemi na internetu! Ja sad trenutno samo hoću da prebacim na električnu koja ima jedan ulaz i jedan izlaz. Meni us tvari samo treba informacija koje crevo dovodi gorivo sa pumpe na karburator. Na karburatoru ta creva stoje jedno ispod drugog. Jedno je dovodno a drugo bi trebalo biti povratno u rezervoar. Bilo ko ko ima starlet ili korolu ja mislim da je to isto ili ko zna da mi napiše da li je na karburatoru gornje za odvod a donje crevo za dovod goriva.
[ slavel @ 16.01.2015. 18:20 ] @
Zaboravio sam da dam opis auta. Tojota starlet 1988. 1300 kubika.
[ vladd @ 16.01.2015. 18:57 ] @
Moguce je da taj nepovratni ventil i nije bio "visak".

Posto je u pitanju naknadna nadogradnja, zaista je tesko nesto reci, a da nemamo neki opis instalacije, sliku, semu..

To jedino tacno zna onaj ko je i radio prepravku.
[ Lavlja_Jazbina @ 16.01.2015. 20:08 ] @
Pirburg ima te pumpice malog pritiska 0.1 bar.Taj visi nivo ulja je verovatno prourokovao ventil plovka yato sto je mozda pritisak veci od dozvoljenog.

Tvoj motor je 2e-LC (EP71L).55 KW,1295ccm Original pumpa na autu ( AFTERMARKET,da stavim niparts posto je ima kod nas)J1602038,

original broj je 23100-11070/71.

Elektricna pumpa ,pierburg broj 7.21440.51.0 potrebna struja je 2mA,pritisak 0.1bar.




[ slavel @ 16.01.2015. 21:54 ] @
Hvala na odgovoru. Starlet je 1.3S 1988. Ja vec imam pumpu elektricnu. Ona je prikopcana i radi ali preko mehanicke ide pa mesa gorivo i ulje. Ja hocu da tu mehanicku sad izbacim i da direktno povezem elektricnu na karburator. Samo ne znam da li na karburatoru dolazi gorivo na donji izlaz ili gornji. Imaju dva na koja je prikopcana mehanicka pumpa. Slikacu par slika i objaviti da se vidi. @Lavlja_Jazbina nije kod mene takva mehanicka pumpa. Sutra cu telefonom da slikam pa cu da postujem. U svakom slucaju hvala!
[ Lavlja_Jazbina @ 16.01.2015. 22:02 ] @
Citat:
Ona je prikopcana i radi ali preko mehanicke ide pa mesa gorivo i ulje.

Nista prostije.Od rezervoara crevo na elektricnu pumpu ulaz.crevo od ulaza na karburator na drugi deo elektricne.Mehanicka pumpa ostaje kao ukras,

ili nabavi ( napravi ) metalni cep i zasrafi.Kao ovaj na slici bez te dve rupe na sredini.Naravno,pre pumpe filter goriva.




[ slavel @ 17.01.2015. 14:19 ] @
Dole ova slika sam pokusao da aploadujem sa racunara i kad aploadujem cetiri slike nije mi jasno kako da selektiram slike. Prvo da napisem tekst pa onda da stavim sliku. Ovako sam okacio na net pa mi je lakse.
Ovo je taj motor.

Evo kako je kod mene prepravio "majstor":

Ovo su dva filtera za gorivo:

Ovaj desno filter ja mislim ali nisam siguran je za povratno u rezervoar. Ovaj sto je levo na slici dovodi gorivo na elektricnu pumpu. Ovaj desno filter i to crevo na njemu kod mene nije bilo prikljuceno nikako. Znaci da ja uopste nisam imao povratno crevo za gorivo. To crevo je bilo samo spusteno dole i nije uopste korisceno!
Na ovoj slici se vidi dva creva koja vode do karburatora sa mehanicke pumpe:

Ja mogu da potrazim tu plocicu ili jednostavno da nadjem nacin kako da zacepim mehanicku pumpu. Ja ne znam koje je dovodno crevo na karburatoru. I koje je odvodno crevo sa karburatora. Na ovoj mehanickoj pumpi ovaj izlaz na samom vrhu pise pored IN a meni je to majstor spojio na karburator. Zar ne treba na IN da dolazi gorivo? Na slikama se fino vidi da mehanicka pumpa ima jedno dovodno crevo sa elektricne a dva izlazna na karburator. Meni samo treba informacija ova dva creva koja su povezana kod mene na karburator da li je onaj gornji dovodni ili odvodni.
[ pajapop @ 17.01.2015. 20:53 ] @

Ne mogu da verujem da ima "nazovi majstora" koji rade ovakve greske. Ajd, da je to uradio neki amater, pa i nekako, al` majstor....? Mozemo reci da ima 2 tipa karburatora i benzinskih pumpi a razlikuju se po odlivu viska goriva. Karburatori sa 2 kontakta, jedan je ulaz a drugi izlaz ka prelivnoj cevi, i koriste pumpu sa dva kontakta, ulazom i izlazom. Karburatori sa jednim kontaktom, to je samo ulaz i koriste pumpe sa 3 kontakta, jedan je ulaz, drugi izlaz ka karburatoru, a treci izlaz ka prelivu. Znaci..ova pumpa (mehanicka) koja je na vozilu uopste ne odgovara ovom tipu karburatora. Ona odgovara tipu karburatora sa jednim kontaktom (ulaz). A sta je uradio ovaj majstor? On je ovu pumpu iskoristio da premosti benzinski tok... a preliv iz karburatora je spojio sa prelivnim kontaktom na pumpi. Na taj nacin je potpuno zapusio preliv iz karburatora. Naravno, ceo visak goriva se prelivao u motor, pored karika se slivao u karter, podizao nivo ulja i razredjivao ga je. Tako je se motor mogao potpuno unistiti...Sta treba uraditi...Izlaz iz elektricne pumpe treba spojiti sa donjim crevom (najbolje novo crevo bez nastavaka), a gornje crevo spojiti sa prelivnom cevi na prednjem protivpozarnom limu...(obicno se nalazi pored dovodne cevi i sa njom ide sa donje strane patosa)...Mada, ja bih najradio stavio njegovu mehanicku pumpu ....
[ slavel @ 18.01.2015. 08:52 ] @
Mnogo hvala pajapop! Ta informacija mi je trebala. Nekako cu gledati da zacepim ove cevi na mehanickoj pumpi i da spojim na ovaj nacin kako si mi objasnio. Dovod goriva sa elektricne na karburator cu premostiti nepovratnim ventilom tako da cu iskoristiti ova creva a creva su u dobrom stanju. Meni je sve to bilo super ali taj majstor koji ugradjuje gas mi je to prepravio i sjebao sve. Auto trosi ispod 6l gasa na otvorenom pa onda znas kakav je motor. Pali uvek na pola kljuca na 1100 obrtaja i kad se zagreje padne na 500 obrtaja i radi savrseno. On kako mi je ovo premostio haos. Dva puta sam presaugao. Sad koliko sam sjebao motor dok sam vozio sa gorivom u karteru ne znam. Presao sam otprilike 2000 - 3000 km. Mislim da nema bas mnogo goriva u ulju ali ima ga. Sta se sve moglo desiti dobro sam prosao! Ja cu naravno da kupim mehanicku pumpu i da oteram majstoru za karburatore da se poskidaju ove budzovine za plin i da to sve sredim fabricki. Sad ne mogu jer auto nije reg. i treba samo da palim povremeno auto do proleca. Nasao sam pumpu originalnu japanske proizvodnje 3800 rsd i nju cu da kupim. Vidim neki majstori koji rade karburatore preporucuju samo elektricnu pumpu. Hvale nekog iz Boleca i on preporucuje samo tu elektricnu. Ova moja elektricna pumpa se cuje i kad vozim nervira me to klo klo klo klo. Ne znam jesu li druge ovako bucne ali i sama pomisao da moram dati kontakt pa cekati da pumpa napumpa gorivo pa onda upaliti mi je nekako bezveze. Hvala jos jednom i ako ovo napravim zovem pivo u tvom kraju! :)
[ slavel @ 21.01.2015. 18:59 ] @
Uspio sam! :) Napravio sam da radi ovo privremeno dok ne oteram auto majstoru.
Evo kako sam spojio mada ne znam koliko sam lepo uslikao:

Evo kako sam staru pumpu zacepio. Cega se pametan stidi budala se ponosi! :D :

Povratno crevo nisam imao cime da spojim pa sam stavio stari filter. Na dovodno sam kupio novi obican filter
koji stavljaju na juga. Valjda ne skodi na odvodnom crevu filter :

Kad se upali hladan:

Kad se zagreje:

Ovo je izbacio kad sam pritisnuo na 3000 obrtaja:

Samo se nadam da mi nije sjebao motor. Kupio sam i novo ulje i sam zamenio. Nekako sam uzivao dok
popravljam svoj auto :D . Kupio sam 15w40 i mislio sam uzeti 10w40 ali nije bilo mineralnog osim ovoga.
Malo sam i skontao kako se steluje karburator. Namestio sam mu malo vise gasa a morace to Gavra da
mnogo bolje podesi. Hvala momci mnogo kad budete hteli pivo recite ja castim!
[ Lavlja_Jazbina @ 21.01.2015. 20:09 ] @
Cemu ona creva na pumpi.Doci ces u opasnost da ces membrani stvoriti vakum (puci) i da ce ti kroz rupicu za odusak cureti motorno ulje.
[ pajapop @ 21.01.2015. 22:25 ] @
Lav je u pravu. Mehanicka pumpa ne sme biti "suva" jer ce membrana puci. Ali ta mehanicka pumpa se moze lepo iskoristiti, mada je najbolje staviti originalnu pumpu jer ona ima odgovarajuci protok za taj tip automobila i motora. Jer ako je pumpa jaca nego sto treba da bude i pored prelliva sa karburatora, postojace problem u radu karburatora...Ali bolje je uraditi ovako dok se ne stavi original, za prvo vreme, koristiti tu postojecu pumpu a parcetom creva zapusiti preliv na pumpi tako sto se crevo selnom stegne na kontaktu preliva a druga strana se "blombira" srafom sa zaptivnom masom koja je otporna na benzin i jako stegne selnom...A preliv sa karburatora se spoji gumenim crevom sa prelivnom cevi na prednjem protivpozarnom limu. Crevo iz jednog dela, onaj filter izbaciti jer ce praviti nepotrebni otpor proticanju goriva koji ce ga usporavati i onemogucavace ce pravilno rasterecenje karburatora viska goriva. Jer pod pritiskom, taj visak negde mora da izbije. Ako popusti iglicasti ventil eto problema...
[ Lavlja_Jazbina @ 21.01.2015. 22:57 ] @
Ne znam taj motor.Mislis da bi bio problem ako bi taj preliv od karburatora zapusio?Ne znam,pitam.Ako smeta,da li bi mogao da vrati u povratno crevo ka

rezervoaru ?
[ pajapop @ 21.01.2015. 23:22 ] @

Ne znam da li se razumemo...Preliv od karburatora nikako ne sme da se zapusava. Ja sam rekao da se zapusi prelivni konakt na toj mehanickoj pumpi koja je namestena (a koja ne odgovara inace ovom motoru). Preliv od karburatora se spaja sa prelivnom cevi na protivpozarnom limu. Ona postojeca elektricna pumpa se iskljucuje u potpunosti. Ili...nek koristi tu elektricnu pumpu, ali da preliv sa karburatora uradi pravilno, kako sam opisao. Ali ostaje problem mehanicke pumpe, koja ne sme da ostane suva...Zatoi je najbolje ugraditi originalnu, pripadajucu, pumpu i povezati sve kako treba...
[ Lavlja_Jazbina @ 21.01.2015. 23:58 ] @
Citat:
Ne znam da li se razumemo...Preliv od karburatora nikako ne sme da se zapusava,

Ma da.Da li moze taj preliv da vrati u povratno crevo ka rezervoaru?
[ pajapop @ 22.01.2015. 05:10 ] @

Stvarno ne znam kako me ne razumes. Prelivni izlaz iz karburatora se vezuje sa prelivnim ili povratnim crevom ili cevi ka rezervoaru,(zovi kako hoces) a koja se nalazi na protivpozarnom limu, zajedno -paralelno, sa benzinskom cevi...Prelivna cev ili povratno crevo je jedno te isto...
[ Lavlja_Jazbina @ 22.01.2015. 05:40 ] @
Sta ce mu bilo kakva creva na benziskoj pumpi Mislim na original? . Pominjes preliv pa nisam razumeo.
[ slavel @ 28.01.2015. 14:18 ] @
E pozdrav ljudi nisam imao vremena da se javim. Zaglavio sam sa nekim virusom jos sebi nisam dosao! Vidim da ste odgovorili i polemisete. Ovako taj filter na povratnom crevu sam ja stavio samo da spojim creva. Ja ne znam kako da spojim dva creva. Trebala bi neka cevcica i dve selne, ili da idem kompletno crevo od rezervoara do karburatora ali ja to sam ne mogu raditi. Mogu staviti i nepovratni ventil ali on ima da se kupi samo 8 mm. Ja sam pitao po prodavnicama auto opreme i niko nema taj prelaz i ne zna nacin kako da spojim dva creva 6 mm. Povratno crevo iz rezervoara je kratko da dodje do karburatora i zato sam ja kupio parce creva i iskoristio filter i povezao. Verujte taj filter ne pravi nikakav otpor i gorivo ide nazad u rezervoar. Ono sa mehanickom pumpom sam ja zacepio sve rupe jer ja ne znam koje je prelivna, koja je dolazna a koja odlazna do karburatora! Ova moja pumpa jedina ima gore IN a ostale imaju sa strane pa zato i ne znam. To sam na internetu gledao. Ja uostalom mislim da je meni vec ta membrana riknula i bojao sam se da ce mi tu ulje izlaziti. Ja kad bi znao koja je cev na mehanickoj pumpi prelivna ja bi je zacepio ali ne znam. Ne znam na koji odusak milsite da ulje moze da izlazi? U pravu ste za karburator jer ne radi dobro. Pajapop skontao sam kako da srafom zacepim crevo jer sam video to na nekom drugom crevu. Ja cu i kupiti mehanicku pumpu i to sve naravno srediti ali sad ne mogu. Meni je sad potrebno samo da mogu upaliti auto povremeno. Evo sad me opet zezalo paljenje i nije nikako hteo da upali i ja odvrnem svecice kad one crne skroz. Ocistim ih i jedva nekako upalim. Kad je auto zagrejan pali odlicno. Pumpu cu gledati uskoro da kupim original ali opet ne znam kako se ona povezuje kad i ona ima 3 izlaza. Na karburatoru ima dolaz i preliv a na mehanickoj pumpi tri izlaza! Najverovatnije cu gledati da se prosvercujem do pumpe jer mi auto nije reg i da naspem plina i na plinu vozim i palim dok ne reg i dok ne dodjem do majstora!
[ Lavlja_Jazbina @ 28.01.2015. 19:04 ] @
Slabo moze covek da te razume kako postavljas pitanja i konstatujes.

Od rezervoara metalna cev ili plasticna,nataknes crevo sa selnom i stavis na ulaz nekog filtera.

Sa drugog ( izlaznog ) dela filtera stavis na ulaz elektricne pumpe.

Drugi kraj tog creva sa izlaza elektricne pumpe stavis na ulaz karburatora.

Izlaz iz karburatora ( preliv ) vratis na drugo metalno-plasticnu cev koja ide nazad do rezervoara.

Reducire u milimetrima 6 na 8 imas po prodavnicama zato sto inace stavljaju kao sastavni deo kompleta pumpe.Pierburg to ima,za druge ne znam.

Da napomenem,svi spojevi su sa selnom.

Jos da dodam,ta elektricna pumpa mora biti vezana preko releja.Kada das kontakt ona radi ali ako je neko povezao na bravu a ti prilikom verglanja fakticki oduzimas struju,moze biti problem koji imas pri paljenju.

Proveri i to kod elektricara kako je povezana ili za probu dovedi direktno struju sa akumulatora.
[ slavel @ 29.01.2015. 22:12 ] @
@Lavlja_Jazbina Ja sam to sve tako i uradio i to nista nije sporno. Vidi se i na slici. Elektricna pumpa radi i pumpa gorivo. Ona je i bila namestena kad sam ja kupio auto. Auto upalim ali nekad kad je hladno tesko pali a to je valjda problem sa karburatorom. Nasuo sam plin i sad cu ga na plinu paliti i odvesti na tehnicki pregled da se registruje a kad dodjem do majstora onda mi je lako. Iz nekog razloga malo trokira i na plinu kad saltam ali valjda ce raditi dobro! Hvala u svakom slucaju na odgovorima.
[ milosffilipovic @ 19.02.2017. 19:39 ] @
Kako da vidim slike?
[ milosffilipovic @ 19.02.2017. 21:19 ] @
Tojota starlet trza pri manjim obrtajima na plin 1.3 12v xl druga stvar obrtomer neradi. Bio komutator stavljena obicni razvodnik.
[ pajapop @ 20.02.2017. 19:55 ] @
Citat:
milosffilipovic: Tojota starlet trza pri manjim obrtajima na plin 1.3 12v xl druga stvar obrtomer neradi. Bio komutator stavljena obicni razvodnik.


Post ti je prilicno nejasan i bez relevantnih podataka...Koliko sam ja razumeo, ti si skinuo elektronsko paljenje i postavio razvodnik sa platinskim dugmadima??? Ako je tako, da li si to trzanje imao odmah nakon toga ili se pojavilo nakon nekog vremena...Za platinsku dugmad, vazno je podesiti pravilan zazor, otvaranja i zatvaranja dugmadi...kakav ti je moment paljenja...Ako je sve to kao u redu, problem moze biti i do kablova, svecica...zatim i sam isparivac u kakvom je stanju, koliko je dugo u eksploataciji, kakav je filter tecne faze...kakav je odnos plin - vazduh...u kakvom je stanju filter za vazduh??? Kada si zadnji put stelovao ventile... Ako ta tojota ima lanac u kakvom je stanju, da nije istegnut? Zatim, tu je uvek pitanje stanja kvacila, ispravnosti nekog nosaca motora...Sobzirom da je to starti auto, znaci, neki dobar majstor bi trebao da se sa svime tima pozabavi...ali jedini i pravi savet, uopste, kod resavanja problema sa plinom je taj, da auto mora da se dovede u perfektno stanje da radi prenstveno na benzinu...Da to bude pocetna "baza", sve ostalo je nadgradnja...Znaci, prvo servis karburatora i da se dovede motor u potpuno ispravno stanje, da tako radi bez greska, pa tek onda regulisati rad na gasu...i to prvo servis isparivaca, pa zatim regulacija smese gas - vazduh pomocu instrumenata i merenja izduvnih gasova u odgovarajucem servisu....Jeste malo skuuuupljeeee...ali to je jedini pravi put...
[ slavel @ 21.02.2017. 13:19 ] @
Pozdrav! Na mejl sam dobio obavestenje da je neko komentovao moj post. Sad vidim datum i vidim da sam poslednji put postovao 2015. Vidim da nakon vise od godinu stizu postovi vezani za moju temu a nije niko u medjuvremenu postavio neki svoj problem. Ne znam tacno kako funkcionise ovaj forum jer sam inace malo foruma koristio. :)
[ slavel @ 21.02.2017. 13:21 ] @
Izvinjavam se evo vidim da je @milosffilipovic postavio na ovoj temi svoj problem. Mislio sam da je i on komentarisao moj problem. Izvinjavam se! pozdrav