[ Trick Fix @ 28.01.2015. 07:20 ] @
Radi se o starijem mehaničkom satu iz auta (još i dalje dobro izgleda)
koji više neće da radi na 12V, trokira.



Kako podižem napon on počinje da radi na 15-16V i radi tačno i ispravno.

Šta mislite da bi mu pomoglo ?

Možda neko pranje u nekom rastvaraču (čist alkohol)
pa onda posle šušenja podmazivanje WD-om
ili nekim finijim koštanim uljem, ili možda onim retkim uljem za šivaće mašine ?

Možda ste to već radili, dajte neki predlog.

pOz


[ Java Beograd @ 28.01.2015. 07:33 ] @
Ja sam slične naprave čistio na sledeći način:

1. Pažljivo otvoriš koliko se otvoriti može
2. Opereš u čistom benzinu. Još bolje, neka odstoji u nekoj posudici u čistom benzinu. Neznamnija, par sati ili preko noći. Mućkaš, bućkaš, potrudiš se da skineš sve naslage i masti i prljavštine sa svih delova. Poslužiš se i nekom starom četkicom za zube, ili neka jača i oštrija četkica za likovno (za tempere). Bitno je da se sve lepo odmasti, svaki trun prašine spere.
3. Kompresorom izduvaš. E, sad, ako nemaš kompresor, onda nekom pumpom, uz nečiju pomoć

4. (eventualno) Može WD40, opet neka malo odstoji, ali posle opet pranje benzinom (ako ostanu još negde neke naslage)

5. Podmazati mašinskim uljem, (takozvano lako mašinsko ulje) kupuje se u malim pakovanjima pod nazivom "Ulje za šivaću mašinu"
6. Zatvori na bilo koji način sve otvore, da ne ulazi spoljna prašina.
7. Ako nema tehmičkih kvarova, ovo je dovoljno, radiće i služiće te dugo.


[ vladd @ 28.01.2015. 07:54 ] @
Pranje u medicinskom benzinu.

Ako se odvoje kazaljke i brojcanici, plasticni delovi, moglo bi i sa razredjivackim sredstvima, tipa sprej za ciscenje karburatora ili diskova.

JA imam sajdzijsko ulje, ali je za grublje satne mehanizme moguce uspesno koristiti "fino" masinsko ulje.



[Ovu poruku je menjao vladd dana 28.01.2015. u 09:54 GMT+1]
[ Trick Fix @ 28.01.2015. 08:45 ] @
Sad ću da krenem da navatam tog medicinskog benzina, ako ga nema ovde gde ga onda ima ? 'elte :-)
Ima da ga "okupam" više puta i da odstoji malo pa podmazivanje.

Zahvaljujem se na savetu :)


[ veselinovic @ 28.01.2015. 11:35 ] @
Imas ti tu gdje si ti, i petroleja i kerozina.
Odlicni rastvaraci i jos malo i podmazuju.
[ vladd @ 28.01.2015. 13:04 ] @
Moze za obilato pranje, ali moraju da se speru parafini, koji bi preostali isparavanje, doticnih derivata, i lako ulje za podmazivanje.
http://www.ticktockpro.com/Oiling-a-clock.htm
[ branko tod @ 29.01.2015. 08:06 ] @
Aksel degriser, ali skini kazaljke i skalu obavezno.
A može da bude da se već "razlokao" sat.
[ bogdan.kecman @ 29.01.2015. 19:26 ] @
UV kadica je majka za te stvari, ... sgraso sto kaze branko isto ubija .. ali je tu vrlo verovatno otisla mehanika bojim se da je skuplja dara nego mera ..
[ vladd @ 29.01.2015. 20:33 ] @
Ne mora da znaci, posto radi na vecem naponu. Stroka u mehanizmu moze da smeta elektromagnetu, a da je razvaljen, ne bi radio tacno ni na jednom naponu.

Ultrazvucna je dobra, verovatno nema rubina, i recimo izopropil alkohol, ili blagi detergent.

Pa destilovana, susenje i sajdzijsko ulje..
[ pajapop @ 30.01.2015. 23:21 ] @

Nemam nista protiv pranja i ciscenja, naravno, ali sobzirom da se radi o satu u vozilu, treba prekontrolisati i stanje akumulatora...MOzda bi sa novim akumulatorom radio normalno...
[ branko tod @ 31.01.2015. 08:01 ] @
Citat:
pajapop: Nemam nista protiv pranja i ciscenja, naravno, ali sobzirom da se radi o satu u vozilu, treba prekontrolisati i stanje akumulatora...MOzda bi sa novim akumulatorom radio normalno...


E, jbt, ako auto pali po hladnom vremenu pa mora i sat da radi!!
Najbolje da kupi novi akumulator da proba sat.
[ vladd @ 31.01.2015. 08:58 ] @
Ne verujem da su "kola" kojima pripada taj sat uopste u voznom stanju.

Verovatno Trick Fix drzi taj sat u svom "radnom spajzu", na ispravljacu
[ Branko.R @ 31.01.2015. 09:06 ] @
Čemu mudrovanje kada je sam dao odgovor u svom prvom postu ili pitanju?
Kaže, kada podigne napon....on radi?
Kako to tumačiti drugačije od toga da je povećanjem napona povećao snagu pogonskog motora a on savladao mehanički otpor nastao usled korozije, prašine itd.
Znači, mehaniku treba očistiti, podmazati i onda bi trebalo da radi bez problema.
[ Trick Fix @ 05.02.2015. 08:35 ] @
Evo, da Vam javim da sam mehanizam sata oprao sa čistim (apotekarskim) benzinom.

Motor, skalu kazaklje nisam potapao u benzin da ne bi nešto "pokvario" u motoru ili da rastopim kazaljke ili da skinem nadpis sa "CiferBlatt"-a.

Mehanizam još nisam podmazao, samo je pranje palo.

Rezultat je sledeči bez podmazivanja:
Priključenjem na 12Vdc sat odmah kreće da radi.

Smanjivanjem napona konstatovao sam (u čudu) da sat radi sve do 5,5V, ispod toga neće, tu staje.
Prlikom povečanja napon od "nule", sat kreće da radi od 7V.

Mehanizam izgleda fantastično, barem za mene koji nisam sajđija.







[Ovu poruku je menjao Trick Fix dana 05.02.2015. u 09:58 GMT+1]
[ Java Beograd @ 05.02.2015. 09:05 ] @
Ne smem da tvrdim za tvoj sat, ali ja sam imao jedan sličan (za auto, 12 V) i radio je na sledećem principu: mehanizam se navija tako što elektromagnet povuče kotvu, čime se nategne opruga, i sat radi narednih desetak-dvadesetak minuta. Pre nego što se opruga potuno olabavi, elektromagnet dobije ponovo napon i ponovo povuče kotvu.

Tako, konstantno napajanje i nije porebno za sat, niti je napon napajanja bitan. Praktično, sad ne radi na struju, nego na oprugu. Jedino, napon treba biti toliki da elektromagnet ostvari dovoljno jako magnetno polje da može da privuče kotvu.
[ branko tod @ 05.02.2015. 09:20 ] @
Citat:
Trick Fix:
Evo, da Vam javim da sam mehanizam sata oprao sa čistim (apotekarskim) benzinom.
Mehanizam još nisam podmazao, samo je pranje palo.
Rezultat je sledeči bez podmazivanja:
Priključenjem na 12Vdc sat odmah kreće da radi.


Samo bog zna gde si ti taj auto vozio , gde si se skrivao po nekim jarugama i vukojebinama
i to ko zna sa kim ( sa kojom ! ) i od koga, kada se taj jadan sat toliko zaprašio! STRAŠNO
[ Trick Fix @ 05.02.2015. 09:26 ] @
@Java Beograd
Taj mehanizam koji pominješ je odličan jer se energija smešta u navijenu oprugu
i ne zavisi puno od napajanja.

Ovaj mehanizam ne radi tako.
Ovde je ugrađeno motorče, čija osovinu sa prvim zupčanikom pokreče ceo mehanizam.

Potrošnja motora na 12V je ~10mA.

Sat nije "Quarz"-ni već čista mehanika.Zadivilo me to da ima i podešavanje tačnog rada,
pozadi preko jednog šrafčića:



Nemam pojma iz koje godine može da bude ? Ne znam ni u kom je autu bio ugrađen.

Ali da su ga "opravili svaka im čast" :)



[Ovu poruku je menjao Trick Fix dana 05.02.2015. u 10:37 GMT+1]
[ vladd @ 05.02.2015. 21:46 ] @
Roberte, ulje je spremno i ceka te, kada protrcis kroz Novi Beograd.
[ Trick Fix @ 06.02.2015. 03:15 ] @
Hvala ti !

Još ako ga i podmažem ima da radi od 1V ..ili če da počne da vrača struju u akumulator