|
[ rale2rale @ 28.01.2015. 10:16 ] @
| Pozdrav,
Ne vidjeh da ima bilo šta na ovu temu Beograda na vodi, pa me zanima vaše mišljenje, jel ovo još jedna zamajavnje narod, šuplja priča, pokušaj ,,odbranih'' da se dokopaju dobrih lokacija u centru grada ili očekujete da će da se realizuje ovaj projekat sve ka na maketi?!
Ja sam sklon prvoj varijanti, ali...?!
Povod mi je današnji tekst sa b92 http://www.b92.net/biz/vesti/s...01&dd=28&nav_id=951802
Bg na vodi seli Lastu kod Buvljaka
Izvor: Večernje novosti
Beograd -- Autobuska stanica "Lasta", u drugoj polovini godine, biće preseljena iz centra grada na Novi Beograd.
Obaveštenje o hitnoj selidbi rukovodstvu firme saopštili su prošle sedmice čelni ljudi u gradu.
U "Lasti", međutim, strahuju od odluke koja bi mogla da proizvede ozbiljne posledice i po ovo preduzeće, ali i po putnike i saobraćaj u srpskoj prestonici.
Prema rečima Nenada Jeftića, direktora za investicije u "Lasti", 21. januara na sastanku sa gradskim arhitektom i šefom kabineta gradonačelnika, saznali su da je u prvoj fazi izgradnje "Beograda na vodi" u planu iseljenje autobuske stanice.
Na stanici postoji više od 100 zaposlenih koji rade na poslovima organizacije saobraćaja, trgovine, ugostiteljstva. Postavlja se pitanje i njihovog izmeštanja, baš kao što se ne zna ni šta će biti sa BAS-ovim dolaznim peronima. Da li su i oni obuhvaćeni radovima u prvoj fazi izgradnje "Beograda na vodi". Ako će i oni biti uklonjeni, potrebno je rešenje za dolazne autobuse sa BAS stanice.
"Očekivali smo iseljenje, ali za dve-tri-četiri godine, kako se bude odvijala realizacija projekta. Međutim, dinamika je da se pripreme za raseljavanje završe u prvoj polovini ove godine, a da u drugoj polovini počne preseljenje na novu lokaciju", kaće Jeftić. - Ponuđena je privremena lokacija u Bloku 42 na Novom Beogradu, na placu "Parking servisa" kod "buvljaka".
Od predstavnika "Laste" se očekuje da se u kratkom roku izjasne o tehničkim uslovima preseljenja. Ali, posle sastanka sa gradskim ocima, ostalo je mnogo nejasnoća.
"Dobili smo obaveštenje o iseljavanju, ali ne i plan kako će se taj posao obaviti. Mi sebe nećemo iseliti, nego će rešenjem neko morati to da uradi, pri čemu mora da se ispoštuju imovinsko-pravni odnosi", istakao je Jeftić. - Ova firma jeste državna, ali rušenje autobuske stanice, bez naknade, značilo bi kapitalni gubitak. Naravno da postoje državni interesi i "Lasta" nema nameru da tome staje na put. Samo nas zanima organizovan sled događaja.
U "Lasti" kažu da adekvatna rešenja moraju da ponude grad i gradske institucije.
"Ne bismo želeli da dođemo u situaciju da nešto hitno mora da se uradi, a da to dočekamo nepripremljeni, zato što se sve radi u minut do 12", jasan je Jeftić. - U situaciji gde je u toku ove godine neophodno iseliti prigradsku autobusku stanicu, mora se uraditi redefinisanje, odnosno, priprema i izrada novih linija prigradskog prevoza. Znači, ako se gasi polazna tačka, autobuska stanica "Lasta Avala", onda mora da se zna i proračun kakve će linije biti. Da li će biti skraćene, kružne, kuda će ići, kao i gde će se nalaziti stanica, da se urede prilazi i izlazne saobraćajnice. Ta rešenja je dužna da uradi Direkcija za javni prevoz, a Skupština grada usvoji.
Međutim, posle sastanka u gradu ne zna se ni koliki je plac predviđen za raseljavanje, da li postoji neophodna infrastruktura - struja, voda, kanalizacija, kišna kanalizacija. Koliko će imati perona? Da li će biti montažni objekat? Ima li adekvatan ulaz i izlaz sa stanice, rampe, odgovarajuće prilazne saobraćajnice?
"Uočavamo ozbiljna kašnjenja u smislu izrade plana, jer nam ništa od tih detalja nije predočeno niti imamo informaciju da li je izrada plana prigradskih linija već urađena", objašnjava Jeftić.
|
[ Branko.R @ 28.01.2015. 10:59 ] @
[ Bik Koji Sedi @ 28.01.2015. 13:13 ] @
Ono čudo na maketama neće n-i-k-a-d biti izgrađeno, ni kula ni ništa. Epilog će biti da će teren biti očišćen, a onda će se pojaviti "problemi", investitor će se povući, a zemljište će biti povoljno dodeljeno "biznismenima" bliski partiji na vlasti za svoje projekte.
[ rale2rale @ 28.01.2015. 13:26 ] @
Citat: Bik Koji Sedi: Ono čudo na maketama neće n-i-k-a-d biti izgrađeno, ni kula ni ništa. Epilog će biti da će teren biti očišćen, a onda će se pojaviti "problemi", investitor će se povući, a zemljište će biti povoljno dodeljeno "biznismenima" bliski partiji na vlasti za svoje projekte.
Tako i meni izgleda, BGNV je dimna zavesa za domaću upotrebu i preraspodelu atraktivnog zemljišta na prave ljude! Kad smo već kod toga, sad se setih onog restorana što je otvoren između brankovog i starog železničkog mosta, naravno provučen kroz papire kao nekakav izložbeni prostor ako se dobro sećam?!
[ branko tod @ 28.01.2015. 14:18 ] @
Svaka nova vlast za sebe cedi mast
[ rale2rale @ 29.01.2015. 09:12 ] @
Dopuna povoda, ima veze sa BGNV...
Gazeli" ponovo preti kolaps?
Izvor: Večernje novosti
Beograd -- U “Lasti” upozoravaju da bi brzopleto iseljavanje autobuske stanice moglo da dovede do velikih gužvi u prestonici
Selidba glavne autobuske stanice iz centra grada na Novi Beograd naneće velike gubitke saobraćajnom preduzeću "Lasta", ali će i zamrsiti puteve mnogim Beograđanima.
Preusmeravanjem preko reke bezmalo 400 polazaka samo na prigradskim linijama, stvoriće se gužva na obodnim stajalištima, a gusto će biti i na Gazeli, kao i duž novih trasa kojima će autobusi stizati do Bloka 42.
Sadašnja stanica ima od 650 polazaka dnevno, od čega 61 odsto je prigradski prevoz. Maksimalno vršno opterećenje u popodnevnom špicu, od 14.30 do 15.30, jeste oko 60 polazaka istovremeno. Kroz tu stanicu prolazi 7.000 putnika dnevno. Ono što je neophodno da bi se svi autobusi opslužili su 22 polazna perona i osam dolaznih.
U "Lasti" kažu da su mnogo uložili u glavnu autobusku stanicu, koja sad treba da nestane.
"Sada je, ipak, suštinska priča kako rešiti tokove putnika, ukrcaj-iskrcaj ljudi koji dolaze iz prigradskih naselja. A sve veći je pritisak na prigradski saobraćaj, naročito iz pravca Mladenovca i Obrenovca", kaže Vladan Maksimović, izvršni direktor u "Lasti".
U ovom preduzeću ocenjuju da putnici iz prigradskih opština nemaju neki poseban interes da idu na Novi Beograd.
"Zato ćemo imati veliko opterećenje na ulaznim, obodnim stajalištima u gradu", objašnjava Maksimović. -Tako da će putnici sa poteza Ibarske magistrale i iz pravca Obrenovca, da ne bi išli na Novi Beograd, pa se vraćali ponovo u grad, izlaziti kod Ade Ciganlije, a oni iz pravca Šumadije, Mladenovca, kod "Franša", na Autokomandi i Trošarini, gde će se stvarati još veće gužve nego sad.
Situacija je, tvrde, veoma ozbiljna.
"Značaj prigradskog saobraćaja u okviru grada zahteva širi pristup u rešavanju problema", dodaje Maksimović. - Bilo bi prilično opasno i nebezbedno da se reka ljudi izlije na stajalištima Autokomanda, Franš, Ada Ciganlija...
Jedno od rešenja koje predlažu čelni ljudi u "Lasti", ukoliko bi glavna stanica bila na Novom Beogradu, bilo bi ojačavanje postojećih terminala po obodu i izgradnja novih.
[ vladd @ 30.01.2015. 06:50 ] @
To im je SRACUNALA i srocila neka Lady iz pizza parka...OVO celnici iz Laste NE ZNAJU da "sastave"..
[ Trick Fix @ 01.02.2015. 02:39 ] @
Citat: Bik Koji Sedi:
Ono čudo na maketama neće n-i-k-a-d biti izgrađeno, ni kula ni ništa. Epilog će biti da će teren biti očišćen, a onda će se pojaviti "problemi", investitor će se povući, a zemljište će biti povoljno dodeljeno "biznismenima" bliski partiji na vlasti za svoje projekte.
10++
[ Sava @ 01.02.2015. 10:57 ] @
Citat: Bik Koji Sedi:
Ono čudo na maketama neće n-i-k-a-d biti izgrađeno, ni kula ni ništa. Epilog će biti da će teren biti očišćen, a onda će se pojaviti "problemi", investitor će se povući, a zemljište će biti povoljno dodeljeno "biznismenima" bliski partiji na vlasti za svoje projekte.
APSOLUTNO!!!
Samo skupljanje političkih poena plus ono što si napisao gore.
Ukratko ću reći ono što sam šire pisao na drugom forumu kako je nekada veliki Genex u saradnji sa Rusima pokušao tu ideju pod vođstvom prof. Bilena pre nekih 30-ak godina i brzo se shvatilo da je to praktično nemoguća misija! Sve je ostalo u domenu mašte i projekata! Tako će i ostati do god smo mi sa foruma živi!
[ vladd @ 03.02.2015. 11:23 ] @
[ ivaninapruga @ 18.02.2015. 21:03 ] @
Nadam se realnost, bilo bi divno :)
[ rale2rale @ 23.02.2015. 07:16 ] @
http://www.b92.net/biz/vesti/s...02&dd=22&nav_id=960812
TS:Kriju se dokumenta za BG na vodi
Izvor: Beta
Beograd -- Sve ukazuje da nije dopušteno da se u javnosti pojavi i jedan dokument koji bi ukazao na kršenje procedure pri izradi plana za Beograd na vodi, ocenjuje TS.
Organizacija Transparentnost Srbija (TS) je danas ocenila da sve ukazuje da nije dopušteno da se u javnosti pojavi i jedan dokument koji bi ukazao na kršenje procedure pri izradi prostornog plana za projekat "Beograd na vodi".
TS je saopštila da je od Urbanističkog zavoda Beograda dobila samo deo odgovora kada je zatražila dokumente s ciljem da se razjasne tvrdnje koje ukazuju na kršenje procedure planiranja, a da je najnoviji odgovor Zavoda, od 20. februra, to da "tražene informacije ne postoje".
TS podseća da je direktor Urbanističkog zaavoda Nebojša Stefanović u intervjuu "Politici" oktobra 2014. godine izneo da je u izradi "detaljnog plana regulacije" za područje priobalja reke Save polazna osnova bio plan za izgradnju "Beograda na vodi". Taj plan je izradio potencijalni investitor tog projekta, a s predstavnicima te firme su vođeni "pregovori" i, kako je rekao Stefanović, bilo je pritisaka kojima su domaći urbanisti odoleli.
U odgovoru organizaciji Transparentnost, Urbanistički zavod tvrdi da nema informacije o pregovorima s potencijalnim investitorom, a nema čak ni plan za izgradnju "Beograda na vodi" koji je izradila firma Igl Hils (Eagle Hills) iz Abu Dabija.
"To znači da direktor Zavoda (Nebojša Stefanović) nije govorio istinu (u intervjuu listu Politika) što je malo verovatno, s obzirom na očite sličnosti prostornog plana s ranije predstavljenim namerama potencijalnog investitora, ili (znači) da se kriju dokumenti koji bi mogli da predstavljaju dokaz o kršenju procedure prilikom izrade
prostornog plana", navodi TS.
Ta organizacija navodi da nije dobila ni informacije o tome po kojem pravnom osnovu, s kakvim ovlašćenjima i na koji način je Urbanistički zavod vodio pregovore sa investitorom, i kako je investitor vršio pritisak na Zavod što se može zaključiti iz teksta u listu "Politika".
U odgovoru, Urbanistički zavod tvrdi da Transparentnost traži komentare, a ne informacije od javnog značaja što, kako ukazuje Transparentnost, nije istina.
"Najnoviji odgovor koji smo dobili 20. februara, o 'nepostojanju tražnih informacija', ipak o nečemu rečito govori: da u javnosti ne sme da se pojavi nijedan dokument koji bi mogao da predstavlja dokaz o kršenju procedure prilikom izrade prostornog plana", zaključuje TS.
Kako ocenjuje TS, teško je poverovati da može biti istina i ono što je direktor Zavoda rekao u "nedemantovanom" intervjuu, i da može biti istina zvanično obaveštenje da Zavod "ne poseduje informacije" o tome po kojem pravnom osnovu, sa kakvim ovlašćenjima i na koji način je vodio pregovore sa investitorom, i kako je investitor vršio pritisak na Zavod što se može zaključiti iz novinskog teksta.
[ Aleksandar Đokić @ 23.02.2015. 19:32 ] @
Citat: ivaninapruga:
Nadam se realnost, bilo bi divno :)
I ja se isto nadam ovako miru u svetu, da nema gladnih i jos svasta nesto, da ti ne pricam :).
[ rale2rale @ 06.03.2015. 19:23 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/..._category=12&nav_id=965618
ASS: "Beograd na vodi" je promašaj
Izvor: Beta
Beograd -- Vlada i gradske vladti će biti "najdirektnije odgovorne za haos" koji bi mogao da nastane u Beogradu ukoliko se nastavi realizacija projekta "Beograd na vodi".
To je saopštila Akademija arhitekture Srbije i pozvala Vladu i vlasti Beograda da "hitno" obustave projekat.
"’Beograd na vodi’ je potpuni promašaj i nikakva naknadna upumpavanja navodnih korekcija ne mogu mu pomoći da zaživi načinom koji odgovara tehničkim zahtevima i potencijalu prostora u koji bi neko da ga useli", naveli su u saopštenju upućenom premijeru i ministrima, poslanicima i gradonačelniku Beograda i odbornicima Skupštine Grada i građanima Beograda i Srbije.
Odruženje je podsetilo da Srbija ima 4.500 arhitekata i urbanista, od toga 2.500 samo u glavnom gradu, i dodalo da je "ponižavajuća činjenica da je jedna maketa kojoj se ne zna ni autor ni poreklo, postala glavna matrica dalje razrade prostornog plana, za najvredniji deo grada, umesto urbanističkog plana".
"Sam projekat i način njegovog sprovođenja obiluju nizom zakonskih prekršaja, a sve u interesu jedne navodno isplative ekonomske zamisli, u sadejstvu s privatnim investitorom - počev od zloupotrebe zakonskih odredbi o opcijama kada se i za šta izrađuje Prostorni plan podrucja posebne namene (PPPPN), u koje se centralni prostor prestonice Srbije nikako ne da podvesti", ukazali su članovi Akademije (AAS).
U svim koracima tokom 2014. izigrani su, sukcesivno, "svi aspekti demokratije" u vezi s "ciljem koji je jedan čovek promovisao", navodi se i dodaje da su "izvršne vlasti Republike i Grada prinudile sve, i stručnjake-nameštenike i beogradske odbornike, na strahovito opasne izmene odredaba Generalnog urbanističkog plana".
"Ružičasti PPPPN koji je donet, zapravo legalizuje najveću divlju gradnju na svetu. Plan je bio predmet fingiranog, farsičnog javnog uvida. Analiza plana i ogroman broj pristiglih ozbiljnih primedbi ukazali su da je njegova realizacija na ovom prostoru sasvim neodrživa, po svakom aspektu", upozorila je Akademija arhitekture Srbije.
Akademija je ukazala i na nejasnoću "ko je, kako i zasto prepustio inostranim partnerima da donose odluke koje se u Srbiji samo poslušnicki razrađuju".
Prekršen je Član 89. Ustava Srbije, koji govori o kulturnom nasleđu i opštem interesu naroda i države - navode članovi udruženja, "kao i niz zakona Srbije, niz međunarodnih povelja, konvencija, rezolucija, pravila i smernica... Saveta Evrope o pravu na grad, koje je Srbija potpisala i ratifikovala".
Stručnjaci nekad veoma poštovanog Urbanističkog zavoda Beograda primorani su da po jednoj maketi, za dva meseca, urade "nakaradan, isfabrikovan, profesionalno apsolutno neprihvatljiv i nepopravljiv" plan i time prekrše sve etičke norme i profesionalne standarde.
To je "plan u kojem nema ni jednog kreativno zasnovanog urbanog prostora, niti jedne urbane ugodnosti koja bi mu privukla mase pešaka, građana, a kojima bi ovaj deo grada morao biti namenjen", dodaje se u saopštenju Akademije arhitekture Srbije.
Do danas se u tumačenju ideja "Beograda na vodi" nije pojavio nijedan stručnjak vrhunskog kredibiliteta kao zastupnik te ideje, već sve rade anonimne ličnosti, obrađivači, po nalozima političkih struktura ili iz inostranstva, tvrdi ovo udruženje.
"Hoće li ikada Beogradu biti potrebni sklepanim planom predviđeni ogromni kvadrati i totalno neprimereni brojevi spratova na toj lokaciji? Da li se zna kako rešiti problem saobraćaja kada inženjerska računica kaže da bi samo Savska ulica trebalo da se proširi na po šest traka za svaki smer? Da li se zna kako obezbediti 25 miliona kubika vode dnevno, kako 100 megavata nove instalisane snage električne energije? Kako izgraditi 40.000 parking odnosno garažnih mesta u ekstremno visokoj podzemnoj vodi? Da li se zna kako, iz saobraćajnog grotla, uredno odneti tri miliona kubnih metara iskopa?", upitali su članovi Akademije.
Ovu deklaraciju Akademija je jednoglasno usvojila na svojoj juče održanoj sednici, a saopštenje je u celosti na njenom sajtu..
Kako se navodi, Akademija arhitekture Srbije je reprezentativno udruženje arhitektonske struke, nezavisna naučno-umetnička asocijacija stvaralaca, dobitnika najviših priznanja u oblasti arhitekture, urbanizma, istorije i teorije arhitekture. Čine je 40 članova, među kojima je i 17 profesora Univerziteta, stvaralaca koji su poslednjih 60 godina planirali, projektovali i gradili u Beogradu, gradovima Srbije i širom sveta
Predsednik AAS je Mihajlo Mitrović, izvršni sekretar Miloš Raonić, a članovi Upravnog odbora Slobodan Mašić, Ljubinko Pusić, Anka Stojaković i Branislav Jovin.
[ rale2rale @ 06.03.2015. 19:25 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/..._category=12&nav_id=965618
ASS: "Beograd na vodi" je promašaj
Izvor: Beta
Beograd -- Vlada i gradske vladti će biti "najdirektnije odgovorne za haos" koji bi mogao da nastane u Beogradu ukoliko se nastavi realizacija projekta "Beograd na vodi".
To je saopštila Akademija arhitekture Srbije i pozvala Vladu i vlasti Beograda da "hitno" obustave projekat.
"’Beograd na vodi’ je potpuni promašaj i nikakva naknadna upumpavanja navodnih korekcija ne mogu mu pomoći da zaživi načinom koji odgovara tehničkim zahtevima i potencijalu prostora u koji bi neko da ga useli", naveli su u saopštenju upućenom premijeru i ministrima, poslanicima i gradonačelniku Beograda i odbornicima Skupštine Grada i građanima Beograda i Srbije.
Odruženje je podsetilo da Srbija ima 4.500 arhitekata i urbanista, od toga 2.500 samo u glavnom gradu, i dodalo da je "ponižavajuća činjenica da je jedna maketa kojoj se ne zna ni autor ni poreklo, postala glavna matrica dalje razrade prostornog plana, za najvredniji deo grada, umesto urbanističkog plana".
"Sam projekat i način njegovog sprovođenja obiluju nizom zakonskih prekršaja, a sve u interesu jedne navodno isplative ekonomske zamisli, u sadejstvu s privatnim investitorom - počev od zloupotrebe zakonskih odredbi o opcijama kada se i za šta izrađuje Prostorni plan podrucja posebne namene (PPPPN), u koje se centralni prostor prestonice Srbije nikako ne da podvesti", ukazali su članovi Akademije (AAS).
U svim koracima tokom 2014. izigrani su, sukcesivno, "svi aspekti demokratije" u vezi s "ciljem koji je jedan čovek promovisao", navodi se i dodaje da su "izvršne vlasti Republike i Grada prinudile sve, i stručnjake-nameštenike i beogradske odbornike, na strahovito opasne izmene odredaba Generalnog urbanističkog plana".
"Ružičasti PPPPN koji je donet, zapravo legalizuje najveću divlju gradnju na svetu. Plan je bio predmet fingiranog, farsičnog javnog uvida. Analiza plana i ogroman broj pristiglih ozbiljnih primedbi ukazali su da je njegova realizacija na ovom prostoru sasvim neodrživa, po svakom aspektu", upozorila je Akademija arhitekture Srbije.
Akademija je ukazala i na nejasnoću "ko je, kako i zasto prepustio inostranim partnerima da donose odluke koje se u Srbiji samo poslušnicki razrađuju".
Prekršen je Član 89. Ustava Srbije, koji govori o kulturnom nasleđu i opštem interesu naroda i države - navode članovi udruženja, "kao i niz zakona Srbije, niz međunarodnih povelja, konvencija, rezolucija, pravila i smernica... Saveta Evrope o pravu na grad, koje je Srbija potpisala i ratifikovala".
Stručnjaci nekad veoma poštovanog Urbanističkog zavoda Beograda primorani su da po jednoj maketi, za dva meseca, urade "nakaradan, isfabrikovan, profesionalno apsolutno neprihvatljiv i nepopravljiv" plan i time prekrše sve etičke norme i profesionalne standarde.
To je "plan u kojem nema ni jednog kreativno zasnovanog urbanog prostora, niti jedne urbane ugodnosti koja bi mu privukla mase pešaka, građana, a kojima bi ovaj deo grada morao biti namenjen", dodaje se u saopštenju Akademije arhitekture Srbije.
Do danas se u tumačenju ideja "Beograda na vodi" nije pojavio nijedan stručnjak vrhunskog kredibiliteta kao zastupnik te ideje, već sve rade anonimne ličnosti, obrađivači, po nalozima političkih struktura ili iz inostranstva, tvrdi ovo udruženje.
"Hoće li ikada Beogradu biti potrebni sklepanim planom predviđeni ogromni kvadrati i totalno neprimereni brojevi spratova na toj lokaciji? Da li se zna kako rešiti problem saobraćaja kada inženjerska računica kaže da bi samo Savska ulica trebalo da se proširi na po šest traka za svaki smer? Da li se zna kako obezbediti 25 miliona kubika vode dnevno, kako 100 megavata nove instalisane snage električne energije? Kako izgraditi 40.000 parking odnosno garažnih mesta u ekstremno visokoj podzemnoj vodi? Da li se zna kako, iz saobraćajnog grotla, uredno odneti tri miliona kubnih metara iskopa?", upitali su članovi Akademije.
Ovu deklaraciju Akademija je jednoglasno usvojila na svojoj juče održanoj sednici, a saopštenje je u celosti na njenom sajtu..
Kako se navodi, Akademija arhitekture Srbije je reprezentativno udruženje arhitektonske struke, nezavisna naučno-umetnička asocijacija stvaralaca, dobitnika najviših priznanja u oblasti arhitekture, urbanizma, istorije i teorije arhitekture. Čine je 40 članova, među kojima je i 17 profesora Univerziteta, stvaralaca koji su poslednjih 60 godina planirali, projektovali i gradili u Beogradu, gradovima Srbije i širom sveta
Predsednik AAS je Mihajlo Mitrović, izvršni sekretar Miloš Raonić, a članovi Upravnog odbora Slobodan Mašić, Ljubinko Pusić, Anka Stojaković i Branislav Jovin.
[ rale2rale @ 30.04.2015. 13:29 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/..._category=11&nav_id=986618
"Ugovor o BG na vodi prevara veka"
Izvor: Beta
Beograd -- Šef odborničke grupe DS u Skupštini Beograda Balša Božović je ocenio da je ugovor o projektu Beograd na vodi pokazao da je to prevara veka.
On je naveo da taj projekat nije investicija veka, kako je najavljivala Vlada Srbije.
"Ulaganje od 150 miliona evra, koje je, prema poslednjoj u nizu oprečnih izjava gradonačelnika Beograda Siniše Malog o tridesetogodišnjoj investiciji Beograd na vodi, potrebno za njeno započinjanje ne predstavlja, kako on kaže, 'revolving' investiranje, već prevaru veka", naveo je Božović.
On je izračunao da ta investicija predviđa izgradnju 1,8 miliona kvadrata poslovnog i stambenog prostora u roku od 30 godina, što znači 60.000 kvdarata godišnje, odnosno šest odsto onoga što se u Beogradu svake godine izgradi.
"Nedopustivo je da nam se tako mali broj kvadrata predstavlja kao projekat od tolikog značaja da treba da ga finansiraju svi građani Srbije, jer je Beograd, mimo značajnih investicija, u vreme Demokratske stranke godišnje gradio milion kvadrata", istakao je Božović.
Po njegovim rečima, od Beograda na vodi se odustalo, ali niko iz Vlade to ne sme da kaže.
"Jedino će svaki poreski obveznik morati da plati 2.054 evra direktno investitoru u džep, a ovaj projekat će ne samo dovesti do sloma naših javnih finansija, već će dodatno osiromašiti i poniziti građane. Sve se ovo radi samo da bi investitor, koji je u prijateljskim odnosima sa premijerom, sagradio tržni centar i par hotela i napustio zemlju sa ogromnim profitom", ocenio je Božović.
Kako je dodao, investitor iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, kompanija Igl hilsa, u projekat Beograd na vodi ne ulaže 3,5 milijardi evra, kako je ranije najavljivano, već 300 miliona evra.
"Investitor velikodušno pozajmljuje novac građanima da bi mu oni platili hotele i šoping molove! To je izdaja interesa onih koji žive u Srbiji i uvereni smo da ovo neće proći. Kad tad će neko odgovarati pred pravusudnin organima Srbije zbog ove prevare", kazao je Božović.
Ugovor o zajedničkom ulaganju u projekat Beograd na vodi potpisali su 26. aprila Vlada Srbije, kompanija Igl hils (Eagle Hills) iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i preduzeće "Beograd na vodi".
Projekat Begrad na vodi predviđa u prvoj fazi izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa na 90 hektara na desnoj obali Save, u blizni centra Beograda.
[ AstralPro @ 02.05.2015. 21:18 ] @
Arapima se svaka priča ovde isplati. Uzece ekstra lokaciju na 99 godina za jako male pare.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|