[ hermeneut @ 27.02.2015. 18:09 ] @
dobar dan svima
potrebna mi je pomoć oko izbora grejanja. potpuni sam laik. imam naime sprovedene centralno grejanje za kuću (oko 160 kvadrata). peć je tučana i izvorno je korišćena za lož ulje. dakle, zapremina ložišta je mala. mislim da je pokojni otac tu peć transformisao da bismo mogli da ložimo ugalj i drva. na tu peć je dodata 90-ih godina oprema za grejanje strujom. dakle, 80-ih smo se grejali na lož ulje, 90-ih na struju, a od 2000. na ugalj i drva.
situacija je veoma problematična što se tiče loženja. koristim kovinac ugalj i drva. na svakih 2-3 sata moram da ložim i da čistim peć. ako koristim samo kovinac kuću jedva mogu da zagrejem. kuća ima samo na tavnu staklenu vunu i na nekim prozorima pvc. neki prozori su duplo drveni, a neki su gvozdeni sa duplim staklom. gvožđe oko tih prozora koridira. kuća je od cigle, a sa prednje strane od kamena.
čuo sam od drugara koji se takođe slabo razumeju da je najbolje da pređem na pelet ili na vodenu pumpu. da bih instalirao vodenu pumpu potrebno je navodno oko 2.500€.
zamolio bih nekog da mi da neki savet šta da radim, jer je trenutna situacija mukotrpna i prava noćna mora.
unapred hvala
[ bogdan.kecman @ 28.02.2015. 10:21 ] @
ja se nista ne razumem u grejanje ali se mnogo dobro razumem u budzenje posto sam odrastao sa najvecim sveznajucim budzologom u univerzumu :( .. elem, najjeftinije ti je da platis nekoga ko to radi profi (ima ovde na forumu par njih) da dodje, snimi situaciju i kaze ti sta da uradis i kako .. to kosta nesto ne previse para (da ti daju savet koje su ti opcije) i onda mogu da ti pomognu i odrade to sve .. na taj nacin ces najvise para da ustedis jer onda kad znas sta su opcije i koja sta nosi sa sobom mozes da izracunas sta mozes sam, sta mozes odma, sta je bolje odma, sta je bolja da dodas 150eur i imas trajno resenje nego da ustedis tih 150eur i da te za godinu dve opet boli glava etc etc etc ...