|
[ bakara @ 22.04.2015. 09:58 ] @
| Kako nezvanično saznajemo, Vlada Repoublike Srbije, tačnije Ministarstvo Finansija za početak naredne godine najavljuju izmene u principima godišnjeg oporezivanja motornih vozila.
Umesto dosadašnje osnove koja se vezivala za radnu zapreminu motora, novi zakon će po svemu sudeći kao parametar uzeti snagu pogonskog agregata.
Imajući u vidu da je sve više motora malih zapremina a sve većih snaga, država je odlučila da pritegne i ovaj poreski "ventil". Po svemu sudeći vlasnici vozila do 3.000 kubika i preko, koji su do sada plaćali veliki porez nastaviće da plaćaju gotovo indentično, dok će oni sa motorima od 1.999 kubika plaćati višestruko veći porez.
Mora se primetiti, ovako delimično i banalno pojednostavljeno oporezivanje osim skupljanja više novca u državnu kasu neće postići druge rezultate, a to su pre svega oni koji stimulišu plasman ekoloških motora i hibrida i kupovinu novih automobila.
Još pre 5 godina smo tadašnjem Ministarstvu Finasija nakon okruglog stola sa predstavnicima Udruženja Uvoznika putničkih vozila dostavili idealnu formu oporezivanja u kojoj je ekološki faktor uz zapreminu pogonskog agregata jedan od ključnih elemenata.
U tadašnjem predlogu, ključnu ulogu ima jednostavna matematička formula (pogledaj ilustraciju) u koju se uvrštava masa vozila i emisija CO2, a kategorizaciju, umesto zapremine motora, vrši snaga.
Naime, pomenuti parametri predstavljaju neuporedivo relevantniji podatak u opisu vozila od zapremine, pre svega zbog napretka tehnologije, koja je zbog svoje efikasnosti, umanjila ulogu i značaj radne zapremine pogonskog agregata. Automobili su razvstani u 11 kategorija na osnovu snage motora, odnosno broja kilovata.
Obrazloženje: zapremina motora zbog napretka tehnologije turbo motora, više ne predstavlja potpuno relevantan podatak u "opisu" automobila već njegovu ulogu preuzima snaga motora. Sa druge strane, u ekološkom aspektu, značajnu ulogu prilikom reciklaže ima i masa automobila, koja zajedno sa emisijom CO2, predstavlja najvažnije elemente. U budućnosti, ovaj tehnološki trend postaće pravilo koji će trenutne zakonske norme potpuno obesmisliti.
Nadamo se da još nije kasno da zakonodavac uzme i ovaj predlog na razmatranje.
Izvor:
http://www.vrelegume.rs/vesti1...tora-promena-poreske-politike/
|
[ bakara @ 22.04.2015. 09:59 ] @
Red je valjda i bio da ovo pocne da se menja, samo se bojim da opet ne bude neko poskupljenje za sve kategorije vozila.
[ vaske2 @ 22.04.2015. 10:49 ] @
Naravno da neće uraditi da nama vozačima bude bolje.Ono što se može zaključiti je da će oni koji imaju vozilo od preko 2000cm plaćati približno isto kao i do sada jer se uglavnom radi o vozilima koja imaju poprilično kw(ne računajući neka baš stara vozila tipa Mercedes 123),dok će povećanje osetiti vozači koji imaju vozila ispod navedene kubikaže i koji su do sada plaćali manje.
Svaka čast za državu,baš brine o nama vozačima i vrlo često nam zavlači ruku u dzep radi punjenja budzeta...
[ Zarko Silic @ 22.04.2015. 16:02 ] @
Nije šija već je vrat.
Kao i obično. Priča za naivne. Kao da stariji automobili veće zapremine nemaju konje.
Ako ovo budu sproveli imacemo dve Šešeljeve takse. Jednu koju je on uveo i koju smo i do sad plaćali i još jednu novu. Najverovatnije u čast njegovog povratka.
[ Zarko Silic @ 22.04.2015. 17:15 ] @
Dazbine drzavi treba da se odredjuju na osnovu platezne moci stanovnistva, ili standarda gradjana, a ne po pricipu:
Zakolji punokrvnog da napojiš žedne krvlju.
Ono sto posebno vredja ineligenciju je kada glume dušebrižnike tobože smanjivajući dažbine, umesto da otvoreno kažu da im treba toliko i toliko i da je jeftinoj vožnji došao kraj pa ko ima nek se vozi, a ko nema neka ide autobusom.
Dažbine pri registraciji pojedinih tipova automobila u Srbiji vece su od dažbina u nekim zapadnim zemljama
[ botr @ 22.04.2015. 18:52 ] @
Od drzave ne ocekujem nikakvo pojeftinjenje, posto drzava zna samo da uzima, moze samo da poskupi. Porez ce biti manji za one 2.0+, ali ne mnogo manji, al ce zato da dignu za one ispod 2.0.
[ KrkaCiC @ 22.04.2015. 20:58 ] @
Uvideli da moderni motori imaju vise snage od starijih iz manje ccm,pa resili i tu da se ogrebu od vlasnika
[ HoT_Steppa @ 23.04.2015. 07:51 ] @
Citat: Zarko Silic: Dazbine drzavi treba da se odredjuju na osnovu platezne moci stanovnistva, ili standarda gradjana,
Dazbine treba da se odredjuju prema trzisnoj vrednosti vozila i nikako drugacije.
[ cozmo_im @ 23.04.2015. 08:52 ] @
Ne, nego prema plateznoj moci, Zarko je u pravu.
Broj novih i registrovanih vozila je u stalnom padu i zato sve poskupljuje jer imaju rupu u budzetu.
Umesto da obrnu stvari oni samo pogorsavaju.
[ Java Beograd @ 23.04.2015. 09:34 ] @
Polako ljudi, aj' da ne pričamo napamet.
Dugo sam na forumu, znate me, i znate me da nikako nisam neko ko bi botovao za vlas'.
Evo konkretnih cifara, koliko me je koštala registracija. Lanča Libra, 1.9jtd
2011.god. 335 €
2012.god. 261 €
2013.god. 209 €
2014.god. 201 €
Cena je komplet, sve zajedno sa tehničkim pregledom, svim taksama i osguranjem, i nalepnicom i šta još. Nemam malus, ne podmićujem majstora na tehničkom.
Trend je evidentno opadajući.
[ Java Beograd @ 23.04.2015. 09:36 ] @
S druge strane, sasvim je logično da se oporezuje po snazi a ne po kubikaži. Kubikaža je nekad davno otprilike bila linearna snazi, ali više nije.
Na kraju krajeva, kako po kubikaži oporezovati električne automobile i hibride ?
Snaga je jednistven podatak.
Edit:tipo
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 23.04.2015. u 11:18 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 23.04.2015. 09:44 ] @
Ako bi se dazbine odredjivale na osnovu vrednosti vozila, pored toga sto se nigde u svetu tako ne obracunavaju, u Srbiji 30% vozila ne vredi nista pa bi onda njihovi vlasnici placali nista.
Citat: Java Beograd: S druge strane, sasvim je logično da se oporezuje po snazi a ne po kubikaži. Kubikaža je nekad davno otprilike bila linearna snazi, ali više nije.
Na kraju krajeva, kako po kubikaži oporezovati električne automobile i hibride ?
Snage jednistven podatak.
Logicno je i jedno i drugo, a moze i trece: porez na osnovu mase vozila (na primer u Svajcarskoj se carina obracunava na osnovu mase vozila, a svaka drzava ima neku svoju metodu). Sve je logicno osim po vrednosti vozila.
@Java Beograd,
ako imas vremena da kopas po netu, pronadji podatke kolike su dazbine za pojedine kategorije vozila, na primer u Madjarskoj, Litvaniji, Estoniji, ili Portugalu, pa to postavi ovde na temi. Sve ove spomenute zemlje imaju mnogo veci BDP i ND od Srbije.
[ andre2000 @ 23.04.2015. 09:45 ] @
Vidim da ću za sledeći auto odmah da uzmem i chip tuning kit i da ga redovno skidam pred tehnički.
[ Zarko Silic @ 23.04.2015. 09:55 ] @
Citat: andre2000: Vidim da ću za sledeći auto odmah da uzmem i chip tuning kit i da ga redovno skidam pred tehnički.
Upotremom takvog KITa(BOX-a) koji se skida pred tehnicki na motoru ces napraviti vecu stetu nego sto je usteda pri registraciji, pa gde te onda tu racunica?
Osim toga, na tehnickom se ne meri snaga i u Srbiji, bar jos 20 godina to se nece raditi.
[ cozmo_im @ 23.04.2015. 10:36 ] @
Citat: Java Beograd:
2013.god. 209 €
2014.god. 201 €
Uracunaj sad na ovo zadnje poskupljenje osiguranja.
Mene je u februaru 2014 izaslo 87 evra a u februaru 2015 - 115 evra, jer je osiguranje poskupelo u medjuvremenu. Nisam uracunao tehnicki jer ga imam besplatno.
Dakle, dosta veliki skok.
[ Java Beograd @ 23.04.2015. 11:37 ] @
^ Da to je tačno, prošle godine sam registrovao neposredno pre poskupljenja osiguranja.
[ andre2000 @ 23.04.2015. 13:51 ] @
Citat: Zarko Silic:
Citat: andre2000: Vidim da ću za sledeći auto odmah da uzmem i chip tuning kit i da ga redovno skidam pred tehnički.
Upotremom takvog KITa(BOX-a) koji se skida pred tehnicki na motoru ces napraviti vecu stetu nego sto je usteda pri registraciji, pa gde te onda tu racunica?
Osim toga, na tehnickom se ne meri snaga i u Srbiji, bar jos 20 godina to se nece raditi.
Ok, onda se vidimo kad uzmem auto da to odradim kako treba.
[ HoT_Steppa @ 23.04.2015. 14:05 ] @
Citat: cozmo_im:
Ne, nego prema plateznoj moci, Zarko je u pravu.
Broj novih i registrovanih vozila je u stalnom padu i zato sve poskupljuje jer imaju rupu u budzetu.
Umesto da obrnu stvari oni samo pogorsavaju.
Da, kako da ne. Oni koji imaju ce i imati jos vise a oni koji nemaju ce prodati automobile. Ne krpi se tako rupa u budzetu.
Placa se porez na posedovanje automobila koji MORA da bude srazmeran vrednosti vozila, nikako drugacije. Porez je i u drugim granama vezan za vrednost robe, usluge.
[ Zarko Silic @ 23.04.2015. 15:24 ] @
Citat: Java Beograd:
^ Da to je tačno, prošle godine sam registrovao neposredno pre poskupljenja osiguranja.
A 2011. si u cenu uracunao i tablice i dokumentaciju pa je zato bilo skuplje. :D
[ tdusko @ 23.04.2015. 15:45 ] @
Ovde u DE se porez placa po obrazcu koji zavisi od kubikaze i co2
z = a*(x/100) + b*y
gde je x kubikaza, a y je 0 ako je co2 manje od 120. Ako je co2 vece od 120 onda je y razlika izmedju co2 i 120
a i b su koeficijenti i a za benzince je 2, za dizele 9.5 dok je b uvek 2
Tako za benzinca 1600 cc i 150 co2 porez iznosi 2*16 + 2*30 = 92 Eur, a za dizela 9.5*16 + 2*30 = 212 Eur
Za ove na struju se ne placa porez
[ Zarko Silic @ 24.04.2015. 19:56 ] @
Ovome treba dodati i to da se kod posedovanja, na primer 5 automobila, dazbine placaju samo za onaj "najskuplji" a da se premestenjem tablica vozi onaj koji odaberete, po zelji.
Drugim recima, nema 5 dazbina.
P.S. Jos je nesto zanimljivo u ovoj nemackoj formuli iz koje proizilazi da stariji automobili, sa manjom vrednoscu nose vece dazbine. Najvece dazbine su za najstarije automobile, neekoloske, sa mnooogo CO2.
Za Srbiju nelogicno, a za nesrbiju vrlo logicno.
[ daxy @ 27.04.2015. 22:59 ] @
Ako nekog zanima koliko je porez na posedovanje vozila u Turskoj, pogledajte ovo, iznenadićete se kad upišete podatke svog ljubimca i konvertujete turske lire u eur/rsd... (koristite google translate stranice ako ne znate turski)
https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/template.jsp?page=IVD_HSP_MTV
Posle ovoga ćete PEVATI što su nam takse ovolike, meni prosto nije jasno kako oni mogu to da plate... Ali ortak koji živi u Istanbulu kaže da ljudi plaćaju jbg...
[ Java Beograd @ 28.04.2015. 07:37 ] @
Pa daj, da ne bi smo vi prevodili i bavilii se menjanjem deviza, napiši nešto za prosečan auto od oko 1.8 i oko 100 KS.
[ smihajlovic @ 28.04.2015. 10:37 ] @
4-6 godina star, 1601-1800 cc - 450 evra
16+ godina, do 1300 cc - 22 evra
[ daxy @ 28.04.2015. 11:08 ] @
A 1-3 godine star 1600-1800ccm je 68.810 din, samo porez bez osiguranja!
[ etjen @ 28.04.2015. 12:14 ] @
sigurno da postoje države gde je i skuplje, ali to apsolutno nije poenta ove priče
[ AstralPro @ 01.05.2015. 22:01 ] @
Kako god okrenes ne verujem da ce pojeftiniti registracija, budzet je hronicno prazan a postoje ljudi koji su placeni da smisljaju nove namete na sto nacina i dobro im ide.
Svake godine se u RS registruje oko 2 miliona vozila od kojih su bar polovina sa dizel motorima i prosecna starost je vozila 15 godina, sve je jasno.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|