[ grgaa @ 05.05.2015. 10:10 ] @
Pozdrav svima. Imam jedan problem sa inverter aparatom kuhtriber KITin 150 tig/la. Znaci aparat radi ali hoce varit samo kiselu elektrodu dok sa bazicnom samo iskri i ne zeli sastavit varit. Da li ima neko ideju sta bi mu moglo bit i mozda preporuku majstora u zagrebu. Lp
[ macolakg @ 06.05.2015. 23:42 ] @
Za baznu elektrodu je neophodan + pol na elektrodi a - na "masi".
Osim toga bazne elektrode zahtevaju sušenje od vlage pre upotrebe i sa zavarivačkim uređajima koji imaju manje struje, predgrevanje vrha elektrode sa par uzastopnih kontakata.
Dosta invertorskih zavarivačkih mašina jednostavnije konstrukcije imaju "anti stick" koji dodatno otežava paljenje bazne elektrode.
Kod takvih predgrevanje treba obaviti brzim povlačenjem elektrode preko nekog nevažnog dela metala.

Napredniji uređaji imaju opciju "hot start" gde je početna struja veća od nominalne i olakšava započinjanje luka sa baznim elektrodama.

Eto toliko za prvu pomoć a više će ti svakako reći neki profesionalac iz te oblasti.

Pozdrav
[ samuki @ 07.05.2015. 14:29 ] @
Mozeli se umjesto prekidaca na aparatu za zavarivanje oznaka T 120 od 16 Ampera koji je izgorio, staviti neki Triac od 16 Ampera ? pozz
[ macolakg @ 07.05.2015. 18:34 ] @
Samuki,

Ništa ispod BTA41-600B sa hlađenjem.
[ samuki @ 07.05.2015. 18:48 ] @
Ok, taj je od 400v 40 Ampera.
[ grgaa @ 07.05.2015. 18:53 ] @
Citat:
macolakg:
Za baznu elektrodu je neophodan + pol na elektrodi a - na "masi".
Osim toga bazne elektrode zahtevaju sušenje od vlage pre upotrebe i sa zavarivačkim uređajima koji imaju manje struje, predgrevanje vrha elektrode sa par uzastopnih kontakata.
Dosta invertorskih zavarivačkih mašina jednostavnije konstrukcije imaju "anti stick" koji dodatno otežava paljenje bazne elektrode.
Kod takvih predgrevanje treba obaviti brzim povlačenjem elektrode preko nekog nevažnog dela metala.

Napredniji uređaji imaju opciju "hot start" gde je početna struja veća od nominalne i olakšava započinjanje luka sa baznim elektrodama.

Eto toliko za prvu pomoć a više će ti svakako reći neki profesionalac iz te oblasti.

Pozdrav

sve mi je to jasno. elektroda je izvđena iz kutije i najlona tj nova kutija je načeta jedino možda još pomogne podatak da je bazična bila 3,25 a kisela 2,5 mm možda tu leži zec u grmu ne znam više ni sam,
[ macolakg @ 07.05.2015. 20:10 ] @
Evo drugar nekih parametara za domaću EVB 50:
http://www.google.rs/url?sa=t&...MRFA&bvm=bv.92765956,d.d24

Pogledaj podatke i dosta toga će ti biti daleko razumljivije oko problema.

Startna struja za počinjanje luka kod baznih elektroda treba da bude veće možda čak za 50% na kratko i tako može trenutno da se započne luk u maltene bilo kojim uslovima i to imaju napredne mašine za zavarivanje (hot start).

Kod običnih mašina je vrlo važno zagrejati vrh elektrode skoro na nivo usijanja pre zavarivanja i onda se lako započinje luk.

Iz priloženog dokumenta se vidi da za na primer EVB 50 treba od 110-140A za regularno zavarivanje i DC+ ili AC sa naponom praznog hoda većim od 70V.
Tvoj uređaj bi trebalo da može da zadovolji onaj donji deo opsega, ali ako ima anti stick onda je njim teško predgrejati vrh elektrode.
Takođe su označeni položaji zavarivanja kao i napomena o sušenju pre upotrebe na 400*C u trajanju od 1h.

To što je bila u kutiji ne garantuje da nije pokupila vlagu, a dovoljna je mikronska rupica na pakovanju za to.

Pozdrav
[ grgaa @ 17.05.2015. 09:07 ] @
Dijagnoza od majstora je ta da je otiso procesor na maticnoj ploci sta mu got to znacilo i da je popravak neisplativ. Jel moguce da je izmjena tog procesora toliko skupa
[ macolakg @ 18.05.2015. 16:19 ] @
Ako i dalje može zavarivati normalno rutilnom elektrodom, kako je rečeno u prvom postu, onda je ta dijagnoza nadasve čudna...
[ grgaa @ 18.05.2015. 16:53 ] @
Pa da normalno vari kiselu. Bazicnu jednostavno ne zeli sastavit ne znam kak da se drugacije izrazim iskri ali nece spoit luk.