[ goranvasiljevic @ 25.05.2015. 15:47 ] @
Pozdrav svima,

zanima me da li je negde definisano da poslodavac plaća Karticu vozača ili sam vozač ako je tom vozaču dodeljeno vozilo sa digitalnim tahografom.

Hvala..
[ Darko Nedeljković @ 25.05.2015. 16:15 ] @
Jedno cisto zdravorazumsko razmisljanje - po oglasima zapadnoevropskih kompanija za vozace svi traze da doneses svoju karticu kako bi ti pregledali vozacku istoriju, onda je logicno da je kad prvi put pocinjes da radis sam kupujes, jer da je drugacije poslodavac ti ne bi dao da je posle nosis sa sobom kad napustis posao/dobijes otkaz, tj. cak i ako postoji mogucnost da biras izaberi da kupis sam, nisu neke pare a mozda ti posle zatreba.
[ goranvasiljevic @ 25.05.2015. 16:42 ] @
Tako i ja razmisljam, ali drugi razmišljaju drugačije..
[ vaske2 @ 25.05.2015. 17:15 ] @
Kartica vozača izdaje se na ime vozača koji ima važeću vozačku dozvolu odgovarajuće kategorije.
Kartica ima kapacitet memorije za čuvanje podataka od najmanje 28 radnih dana vozača. Vozač se sme koristiti isključivo karticom vozača koja glasi na njegovo ime.
Zloupotreba kartice podleže kaznenoj odgovornosti.

E sad,postoje kartice vozača,prevoznika i nadzornih organa. Karticu vozača je normalno da plaća sam vozač.
[ oPEN @ 25.05.2015. 22:02 ] @
Rekli su pre mene ali hajde da napisem svoje misljenje, kartica je licni dokument, tako da je normalno da vozac plati izdavanje kartice, samo opsta uplatnica za izdavanje kartice je na ime vozaca i nema mogucnosti da bude palcena preko racuna firme.

Posedovanje kartice za digitalni tahograf podize cenu vozacu na trzistu rada, kao npr. i polozen ispit za ADR ili euro code 95 i to je nesto sta vozac nosi sa sobom ukoliko napusti firmu, ukoliko poslodavac odluci da zadrzi ili unisti karticu moze da odgovara jer je u pitanju licni dokument.

Uprkos svemu navedenom u praksi kod nas je normalno da poslodavac placa izdavanje kartice iz razloga jer se smatra da je to veliki izdatak za vozaca, postoji misljenje da vozacu nije bitno da li vozi kamion sa analognim ili digitalnim tahografom, tako da je na poslodavcu ako vec ima takva vozila da obezbedi karticu, dok je na primer na zapadu normalno da ukoliko vozac nema mogucnost da plati izdavanje kartice ili polaganje ispita za euro code 95, CPC Driver Certificate i slicno, to plati poslodavac a kasnije se odbija vozacu od plate.

Od kada je krenulo sa izdavanjem kartica, verujem da sada vec svi profesionalni vozaci u Srbiji imaju kartice za digitalni tahograf, mozda to zavisi od firme do firme da li vozac placa ili firma, u tom prvom trenutku kada se kod nas krenulo sa digitalnim tahografima nije bilo vozaca koji poseduju i onda su poslodavci morali da plate ako su zeleli da im ta vozila rade, sada verovatno zavisi od trzista.

[ donrile86 @ 23.02.2020. 13:58 ] @
Da malo ozivim temu...
Vidim da ima ovde ljudi koji koriste tahograf.
U pitanju je model tahografa Stoneridge SE5000. Kada ubacim karticu i posle nekog izvesnog vremena voznje stanem, da li ce tahograf automatski da mi prebaci onaj simbol na pauzu posle nekog vremena ili to moram ja rucno da uradim? I jos nesto... Da li je tacno dok pravim pauzu da imam pravo u toku pauze da pomeram vozilo u trajanju od max 1 minut?
[ Darko Nedeljković @ 23.02.2020. 19:33 ] @
zavisi od tahografske radionice koja vrsi bazdarenje kako ce da podesi i kako se dogovorite. U zavisnosti od dogovora kada ugasis motor tahograf moze da se prebaci na ostali rad (cekici) ili na pauzu. Posto si se ti izrazio da samo stanes (naprimer na semaforu kad je crveno), onda se tahograf prebacuje u mod ostalog rada - cekici, ne postoji mogucnost da se usteluje da prebacuje na pauzu na semaforu.

Nemas pravo da pomeris vozilo niti da vrsis bilo koji drugi rad tokom trajanja pauze, cak ni u trajanju 1 sekunde. Pomeranja do 30 sekundi se nece videti na dnevnim ispisima, ali ce se videti na V dijagramima. Obicno policija kontrolise i ispise i V dijagram, ali po neki policajac kontrolise samo dnevne ispise. Inspekcija u firmi tokom naredne dve godine nece kontrolisati V dijagrame, tako da, ako bas moras da pomeris a ne mozes pauzu da zapocnes od pocetka, onda rizikujes tako sa tih 30 sekundi i posle strahujes od policije 28 dana.
[ donrile86 @ 23.02.2020. 22:05 ] @
Pozdrav, Darko.
A na koji nacin ja mogu da proverim kako je podesen tahograf kada ugasim motor? Jel mogu sam da vidim na tahografu preko onih izvestaja ili moram da zovem radionicu i njih da pitam kako su ga podesili?

Vidis, kako sam ja razumeo od skoro je valjda dozvoljeno ovo pomeranje do 1 minuta. Nisam siguran, zato sam pitao. Jel mozes da mi objasnis sta je tacno taj dnevni ispis, a sta V dijagram?
[ Darko Nedeljković @ 24.02.2020. 06:33 ] @
Svaki tahograf prikazuje na ekranu koja mu je trenutna aktivnost i koliko vec traje. Takodje, sacekas par minuta, odstampas ispis i vidis sta ti je poslednja aktivnost.

Dnevni ispis je spisak aktivnosti za odredjeni dan. Tu je navedena svaka aktivnost koja je trajala duze od pola minuta. Aktivnosti koje su trajale krace su prikrivene, sto vozace dovodi u zabludu da su dozvoljene.

V dijagram je vremenski dijagram brzine, na njemu se vidi maksimalna brzina tokom svake sekunde. Ako si bio na pauzi a brzina ti veca od nule, eto prekrsaja i kazne.

Kad procitas definiciju pauze, bice ti jasno da ni od skoro ni od davno ne moze biti dozvoljeno pomeranje ni jedan metar. Pauza je vreme koje sluzi samo za odmor i relaksaciju i tokom iste najstrozije je zabranjen bilo kakav rad. Mnogi su placali kazne za pomeranje od par metara, neki su platili kazne i samo za to sto ih policajac vidi da pakuju dokumentaciju u fasciklu tokom pauze. Da si pitao da li je manja verovatnoca da te kazne za pomeranje krace od pola minuta, nego za ono duze od minut tokom pauze, ja bih rekao - jeste, mnogo je manja. Ali da je legalno - nije. O tome nema sta da se diskutuje.
[ goranvasiljevic @ 24.02.2020. 09:52 ] @
@donrile86

Za početak pročitaj sledeće:

1. ZAKON O RADNOM VREMENU POSADE VOZILA U DRUMSKOM PREVOZU I TAHOGRAFIMA

2. Pravilnik o načinu korišćenja tahografa


Obrati pažnju na pravljenje dokumenta Potvrda o aktivnostima vozača. Imaš obješnjeno u Zakonu.

Dnevne ispise sa digitalnog tahografa čuvaš 28 dana ne računajući dan upravljanja vozilom.

Inače, kontrola saobraćajne policije i saobraćajnog inspektora se razlikuju. Inspektor ima veća ovlašćenja i veće mogućnosti kontrole.
[ Darko Nedeljković @ 24.02.2020. 10:55 ] @
Vise se ne cuvaju dnevni ispisi na papiru, nego oni svakako postoje na kartici i mogu se odstampti po potrebi, ali sto se tice policije to ne treba, vec oni ubace karticu u citac i softver im sam izlista greske za poslednjih 28 dana.
[ goranvasiljevic @ 24.02.2020. 14:09 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Vise se ne cuvaju dnevni ispisi na papiru.



Jel ovo regulisano nekim aktom?
[ Darko Nedeljković @ 24.02.2020. 19:31 ] @
Jako traljavo je regulisano da zvuci veoma dvosmisleno. Kaze se da je vozac duzan da nosi sa sobom i da na uvid ispise za tekuci dan i za prethodnih 28 dana. E, sad, takodje je definisano da ispis stampas i cuvas samo kad napravis neki prekrsaj, tada na poledjini napises obraozenje. To se narocito potvrdjuje recima tekuci dan. Da je zakonodavac mislio da treba stampati ispise na kraju svakog dana, onda ne bi mogao imati ispis od tekuceg dana kad te zaustave zar ne? Nasuprot tome, mozes imati ispis za tekuci dan ako si vec napravio neki prekrsaj. Kad te policajac zaustavi i pita imas li neki ispis i ti kazes da nemas, to znaci da nisi primetio da si napravio bilo kakav prekrsaj a ako ga on nadje bices strozije kaznjen, da bi bio svesniji svojih prekrsaja. Ako ti kaze istampaj mi ispise za te i te dane, ti to naravno uradis, za to si obavezan da uvek imas dovoljno rolni papira za stampu. U Srbiji je teoretski moguce da naidjes na nedovljno obrazovanog policajca koji ce pisati kaznu ako nemas unapred odstampane ispise za 28 dana (za tekuci nista - cvrc), dok je u ozbilnijim drzavama nemoguce da policajac ne bude do najsitnijih detalja obucen za svoj posao i da ti trazi unapred odstampane ispise.
[ donrile86 @ 25.02.2020. 19:17 ] @
Nabavio sam sa neta i zakon i ovaj pravilnik, ali nisam imao vremena da se lepo posvetim i procitam sve. Sutra cu sve procitati pa se nadam da ce neke stvari biti jasnije.
Kad sam vec ovde aj da vas pitam jos nesto... Ako vozim danas vozilo sa karticom, sutra i prekosutra vozim vozilo sa listicem pa cu nakosutra opet sa karticom - sta stavljam kao dodatni unos kada me pita tahograf: da ili ne? Sta je najpravilnije i sta ustvari predstavlja taj dodatni unos?
I da se vratim na onaj V dijagram... Gde se on vidi kada odstampam ispis za neki dan? Napred ili na poledjini?
[ Darko Nedeljković @ 25.02.2020. 20:47 ] @
Dodatnim unosom mozes unositi ostali rad, dostupnost, pauze i odmore, ali ja sad ne mogu da se setim mozes li unositi voznju. Ako ne mozes, onda ostavi bez dodatnog unosa, pa pravdaj listicima sa analognog. Ne zaboravi ako ti listic na analognom ne pocinje istog trenutka kad si izvadio karticu iz digitalnog i obrnuto kad ti vadjenje listica iz analognog nije isti momenat kad i stavljanje kartice u tahograf, onda tu razliku u vremenu svakako unosis dodatnim unosom, a ono vreme koje imas na listicu mozes ostaviti pod znakom pitanja.

V dijagram se posebno stampa ako policajac trazi, a on ga svakako vidi na laptopu pa nece traziti - na dodnjem delu ekrana dijagram aktivnosti po bojama, a na gornjem brzine, I sad naprimer ako je pauza roze a tokom tog perioda u gornjem delu ekrana imas neku brzinu tokom nekih trenutaka - eto radosti za policajca a problema za tebe. Ukoliko zelis da odstampas V-dijagram, probaj u meniju Stampaj / Izvestaji / Vozilo / V dijagram / Datum. Zavisno od modela moze biti neka razlika, ali uz te smernice naci ces lako.
[ goranvasiljevic @ 26.02.2020. 12:30 ] @
Evo šta kaže pravilnik o korišćenju tahografa


Član 13.

Ako vozač u toku dnevnog vremena upravljanja obavlja aktivnosti vozača na vozilu u koje je ugrađen digitalni tahograf, dužan je da, prilikom ubacivanja kartice vozača u digitalni tahograf, pomoću aplikacije za ručni unos unese podatke o aktivnostima vozača osim upravljanja vozilom (ostalim poslovima, raspoloživosti, pauzama i odmorima) i to računajući od poslednjeg korišćenja kartice vozača.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, vozač koji je od poslednjeg korišćenja kartice vozača upravljao vozilom sa analognim tahografom nije dužan da unosi aktivnosti vozača koje su evidentirane na tahografskom listiću.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, vozač nije dužan da unese podatke o aktivnostima vozača ukoliko nije napuštao vozilo.



@Darko,

Koliko si upznat sa izdavanjem Potvrda o aktivnostima vozača?
[ Darko Nedeljković @ 26.02.2020. 13:18 ] @
Izdavao sam 1000x.
[ goranvasiljevic @ 28.02.2020. 13:49 ] @
Izdaješ li potvrde za nedeljni odmor?

Imaš li slučaj da ti vozač vozi npr. 2 sata kombi pa posle kamion? Pravdaš li takve slučajeve potvrdom?
[ Darko Nedeljković @ 28.02.2020. 15:44 ] @
Potvrda se izdaje samo za prekide voznje duze od 3 dana. Ostalo se povezuje na kartici ili popunjava na listicima. Ali, jedan od 10 vozaca se tokom povezivanja pauze zablesi negde, tahograf ga pita nesto, saceka nekoliko sekundi i ako nema odgovora obelezi sve to znakom pitanja. To se vise ne moze prepraviti. Tada se potvrda izdaje i za krace periode, da ima makar nesto da se proba spasiti od kazne. To obicno prodje dobro, ali bilo je i slucajeva da policajac ne prihvata potvrdu za dan-dva, nego napise kaznu jer nije izvrseno povezivanje na drugi nacin. To je moguce jedino u Srbiji, dok se u EU priznaje bilo kakav dokaz aktivnosti. Zbog veoma rigidnog odnosa policije, vecina vozaca kad skupi malo iskustva i nauci neki strani jezik nece uopste vise da vozi po Srbiji.
[ donrile86 @ 03.03.2020. 22:24 ] @
Darko, ako sam te dobro razumeo...
Ako vozim vozilo sa listicima i npr jedan dan ne vozim pa nastavljam da vozim narednog dana, za ovu "rupu" od jednog dana ja pisem prazan listic i na poledjini vucem liniju odmor ili ostali rad? Ili sam te lose razumeo?
[ Darko Nedeljković @ 03.03.2020. 22:47 ] @
Da, tako je.
[ donrile86 @ 03.03.2020. 23:08 ] @
Jasno. I tako max 3 dana? A ako ne vozim duze od 3 dana onda mi treba potvrda da nisam vozio tih 3 ili vise dana?
[ donrile86 @ 22.03.2020. 17:55 ] @
@Darko Nedeljkovic

Pitanje za tebe, Darko...
Sta znaci ona opcija/funkcija na tahografu da se zakljuca ili otkljuca preduzece? Ako sam dobro razumeo time se onemogucava da se preuzimaju podaci, ali ne znam da li ja sam sebi mogu da napravim neki problem ako nesto pogresim!?
[ Darko Nedeljković @ 23.03.2020. 09:52 ] @
Ne znam o cemu je rec, fotogafisi pa prikaci.