[ Stankosava88 @ 09.06.2015. 21:03 ] @
Naisao sam na MTB Mernuo 750, kineski proizvodjac sa Shimano Turney mjenjacima, zanima me ima li iko iskustva sa ovim bicillima. Izgledaju mocno, sad koliko su kvalitetni za neke osnovne potrebe?
[ jablan @ 09.06.2015. 22:04 ] @
Očigledno kopija Meride. Kvalitetni su tačno onoliko koliko koštaju.
[ bakara @ 09.06.2015. 22:23 ] @
Meni deluje kao tezak lom.

Plasticni rogovi?
buziri idu nekim neverovatnim putanjama

Voleo bih da vidim sliku menjaca, ali me ne bi iznenadilo da je i on plastican ko i rogovi
U ostalom ja izguglah da on ima i neke "Schimano" delove...
[ Stankosava88 @ 09.06.2015. 22:32 ] @
Cijena se krece do 270 do 330 KM. Guglao sam, ima nekoliko slika, srednji mjenjac je Shimano zadnji isto, rucice mjenjaca takodje, dalje nisam mogao nista naci
Jedino sto izgledaju mocno, sad ne znam da li se usuditi pa kupiti, inace htio bih nesto do 300 km da ima prednji amortizer. Ne treba mi nista extremno, samo da obavlja posao i da se ne pokvari za mjesec

[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 09.06.2015. u 23:56 GMT+1]
[ jablan @ 09.06.2015. 22:55 ] @
Zaobiđi.
[ Stankosava88 @ 09.06.2015. 23:00 ] @
Citat:
jablan: Zaobiđi.

Sta preporucujes onda?
[ bakara @ 09.06.2015. 23:21 ] @
Za te pare bolje da nema prednji amortizer :)

A ti bicikli mocno izgledaju samo neupucenima, ostalima izgledaju smesno.
Vec sam pomenuo gore par detalja... a nisam ih pomenuo sve, mada i ovaj sto je slikao je vodio racuna pa se ni na jednoj slici ne vide bitni delovi.

I na kraju, realnost je da se za te pare ne moze kupiti dobar nov bicikl, ali polovan moze.
[ Stankosava88 @ 09.06.2015. 23:26 ] @
Kontam sta pricate ali nikad ne bih dao tipa 700, 800 km ili vise za biciklo. Ne znam koja je to cifra pa da se vecina slozi da je bajs dobar za najosnovnije potrebe.
Jedni kazu uzmi kapriolo nemoj polar a u sustini 2 ista bicikla sa istim paketom opreme samo kapriolo skuplji zbog naljepnice, bajag italijan a sklapa se kod nas kao i ovaj drugi pomenuti
[ bakara @ 09.06.2015. 23:48 ] @
Citat:
Stankosava88: Kontam sta pricate ali nikad ne bih dao tipa 700, 800 km ili vise za biciklo.

Pa gore si rekla da ovi kostaju 270-330KM...a sad pricas o 700-800KM :)

Citat:
Stankosava88: Ne znam koja je to cifra pa da se vecina slozi da je bajs dobar za najosnovnije potrebe.
Jedni kazu uzmi kapriolo nemoj polar a u sustini 2 ista bicikla sa istim paketom opreme samo kapriolo skuplji zbog naljepnice, bajag italijan a sklapa se kod nas kao i ovaj drugi pomenuti

Capriolo talijan?
Moram priznati da sam se dobro nasmejao...

Ako hoces jeftin bajs za osnovne potrebe nemoj kupovati bicikl sa amortizerom jer je na losem biciklu to smao jos jedna los deo koji ce se raspasti.

Znaci kruta vila, alu ram i neki skromni shimano menjaci verovatno moze da se kupi za 200e, ispod toga su samo no name kinezi, pa je bolje kupiti polovno.
[ Stankosava88 @ 09.06.2015. 23:56 ] @
Moja greska nisam se dobro informisao cija je marka ali sustina je da su Polar i Kapriolo u istom rangu a drugi je skuplji sto je smijesno. To za viljuske, znam par drugara koji imaju polar bicikle u rangu 150-200 evra vec nekoliko godina i amortizeri naprijed rade kao prvog dana kad su kupljeni
[ Java Beograd @ 10.06.2015. 07:42 ] @
Tvoj termin "osnovne potrebe" je ako rastegljiv, pa stoga i velike nedoumice.

Ako ćeš ponekad popodne da voziš tu u kraju radi rekreacije - šta god kupiš, ne možeš da pogrešiš. Tj. kupi onoliko skupo koliko imaš para.

Možda nije loše razmisliti o kupovini polovnog. Imaš raznih ljudi, kupe bajs za 1.000 € pa onda skapiraju da tu moraju da se okreću pedale (iako košta 1.000 €) i da to nije za njih. Onda to prodaju znatno jeftinije. Dobar bicikl traje više decenija bez problema. Za iste pare kupiš dva ili tri puta bolji bicikl.
[ Stankosava88 @ 10.06.2015. 12:51 ] @
Osnovne potrebe, kuca centar grada, vecinom asfaltirani put, malo makadam. Necu ici na Mont Everest, mrsko mi...
Po vecini ovde trebao bih iskesirati jedno minimum 1000 maraka za biciklo, pa da bude ono - uuu dobar izbor. A tolike pare za ovakvu stvar svakom nasem covjeku je ravno budalastini

[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 10.06.2015. u 15:22 GMT+1]
[ Java Beograd @ 10.06.2015. 14:35 ] @
Pa da. Kad završiš finansijsku konstrukciju, i skapiraš koliko para možeš / hoćeš da potrošiš na biciklo, pogledaš po radnjama šta ima za te pare, pogledaš oglase, da vidiš šta polovno ima za te pare - i kupiš ono šta misliš da je najbolje.

Kod polovnih, naravno nema pravila, ali kod novih bicikala pravilo je jasno - što skuplje to bolje.
[ jablan @ 10.06.2015. 21:47 ] @
Pa ako hoćeš novo, kupi polar ili capriolo. Gledaj da bude kruta vila, objektivno nema neke velike koristi od suspenzije po asfaltu, a teža je i kvari se.
[ Stankosava88 @ 10.06.2015. 22:15 ] @
Isao sam licno da pogledam ovaj bajs, i mogu potvrditi sumnje. Prvo sto je mali, za uzrast do jedno 15 god, onda los je do bola, diskovi se savijaju, a viljuska samo sto ne pukne kad kocis prednjom kocnicom. Ne vrijedi ni pola onoga sto trazi.
[ bogdan.kecman @ 11.06.2015. 02:01 ] @
btw nisi napisao koliko zive vage .. nije isto da kupis bajs ako imas 60kg, 80kg ili kao npr ova mesina koja sad ovo pise 150kg .. nosivost exponencijalno dize cenu .. tocak koji mene moze da nosi po asfaltu nekoga od 80kg moze da spusta off road sa neke planincine skamena na kamen .. a onaj tocak sto mene moze da nosi off-road kosta kao dobro celo biciklo za nekog od 60-80kg ..

za asfalt i malo makadam mozes da uzmes sportski bajs za on-road bez ikakve suspenzije koji je ceo tezak kao samo jedna guma od tih skalamerija koje su danas moderne .. a amortizer ti tu ne sluzi nicemu osim da ti oteza bajs podigne cenu i brzo ckne .. za te uslove max onaj mali amortizer na samom volanu mada je i to prosera123 ...

drugar je kupio ultimativni gradski bajs prosle godine, mali tockovi, 8 brzina (samo nazad menjac napred nista), nosivost 120kg, slomi se na pola i ubaci u gepek, evo bas danas dosao na sastanak sa njim uvatio ga pljusak na pola puta sa nbgd-a do dedinja (za tebe posto nisi iz bgd to je nesto preko 10km) stao, spakovo bajs uvatio prvi taksi i dosao na sastanak, kad smo zavrsili pljusak stao on raspakovao bajs i otiso kuci :D .. pre toga je imao neku zveru od 2000eura (koju je polovnu prodao za ispod 1000eur) i onda je zakljucio da mu za grad bolje od ovoga ne treba
[ HoT_Steppa @ 11.06.2015. 07:19 ] @
Citat:
Stankosava88:
Osnovne potrebe, kuca centar grada, vecinom asfaltirani put, malo makadam. Necu ici na Mont Everest, mrsko mi...
Po vecini ovde trebao bih iskesirati jedno minimum 1000 maraka za biciklo, pa da bude ono - uuu dobar izbor. A tolike pare za ovakvu stvar svakom nasem covjeku je ravno budalastini

[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 10.06.2015. u 15:22 GMT+1]



Tebi treba drumski ili city/trekking bicikl. Prvo se informisi o velicini rama:

http://www.totalbike.rs/blog/k...abrati-pravu-velicinu-bicikle#

pa onda oglase u ruke i trazi po velicini sta ti odgovara.

http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi

Od opreme gledaj da ima makar 8-mofaz, znaci 3x8=24 brzine, 7-mofaz i nize zaobidji. Osmofaz mozes da kupis polovan 100-200 evra, a devetofaz od 150-300, preko nemoj da dajes osim ako nije nov. Cena bicikla treba bukvalno da bude cena ugradjenih delova, pa se raspitaj koliko sta kosta. Na ovoj klasi bicikla nista nije skupo za zamenu osim rama naravno pa gledaj da nije pucao pa varen opet, aluminijumski ram, nikako Cr-Mb.
[ Java Beograd @ 11.06.2015. 08:23 ] @
Nikad nisam skapirao čemu 24 različitih brzina na običnom bajsu za svakodnevnu upotrebu. Ja mislim da su 3 sasvim dovoljne. Jedna brza, jedna osrednja i jedna za uspon.
[ Stankosava88 @ 11.06.2015. 09:22 ] @
narucio sam Capriolo Adrenalin 2014 na popustu je, mislim da je i vise nego dovoljan za ono sto trazim
http://www.totalbike.rs/bicikla/mtb/adrenalin-2014?sku=914430-22
[ bakara @ 11.06.2015. 13:21 ] @
Imao si za slican novac modele sa aluminijumskim ramom:

http://www.totalbike.rs/bicikla/mtb/attack-2014?sku=914562-20
http://www.totalbike.rs/bicikla/mtb/attack-2014?sku=914562-20

a imas i cross bicikle, treba da su takodje dobre cene.
[ jablan @ 11.06.2015. 21:32 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
Od opreme gledaj da ima makar 8-mofaz, znaci 3x8=24 brzine, 7-mofaz i nize zaobidji.

Ovo je notorna glupost.

Citat:
aluminijumski ram, nikako Cr-Mb.

Kao i ovo.
[ Stankosava88 @ 11.06.2015. 23:20 ] @
Trazio sam da ima prednji amortizer, zato na ove sa klasicnom viljuskom nisam obracao paznju. Takodje slazem se s jablanom, cepidlacenje i trazenje dlake u jajetu nije nesto sto praktikujem.
[ HoT_Steppa @ 23.06.2015. 11:04 ] @
Citat:
jablan:
Citat:
HoT_Steppa:
Od opreme gledaj da ima makar 8-mofaz, znaci 3x8=24 brzine, 7-mofaz i nize zaobidji.

Ovo je notorna glupost.





Komentar zadrzi za sebe. Ako vec tvrdis da je nesto glupost onda to i elaboriras, a ne bez razloga kritikujes. I naravno da nije glupost pa ni notorna. Kvalitet opreme od 8-faza pa na vise raste, 7 i nizi imaju nizak kvalitet.

Citat:
Citat:
aluminijumski ram, nikako Cr-Mb.

Kao i ovo.


Kod bicikala svaki gram manje mnogo znaci, ne razmisljaj da ne uzmes Al ram.
[ jablan @ 23.06.2015. 19:02 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Komentar zadrzi za sebe. Ako vec tvrdis da je nesto glupost onda to i elaboriras, a ne bez razloga kritikujes. I naravno da nije glupost pa ni notorna. Kvalitet opreme od 8-faza pa na vise raste, 7 i nizi imaju nizak kvalitet.

Postoje sasvim kvalitetne, pa i high-end komponente sa manje od 8 brzina. Ja sam npr. skoro kupio odličan bicikl sa Deore 7-fazom pozadi. Hajde molim te, objasni mi kako je moj zadnji menjač gori od npr. ovog: http://www.totalbike.rs/delovi...imano-acera-rd-m340?sku=191112 Kao drugo, 8+, a posebno 9+ faz imaju i ozbiljnih mana u odnosu na manje brzina, pre svega tanji lanac (dakle, kraće trajanje), manju toleranciju na raštelavanje i bitno veće cene rezervnih delova.

Citat:
Kod bicikala svaki gram manje mnogo znaci

Koliko ti imaš kila? Koliko tvoj bajs ima kila? Koliko je teži kvalitetan CrMo ram od kvalitetnog Al rama? Ako nešto tvrdiš red je da i elaboriraš.

Takođe, nije tačno da SVAKI gram mnogo znači. Mnogo više znače grami na npr. točkovima nego grami na ramu.

No, nije ni bitno, dok je ovaca biće i vune.
[ HoT_Steppa @ 23.06.2015. 19:52 ] @
Molim te, prestani da lupetas i probaj da pomognes pokretacu teme, a ne da solis pamet po Internetu. Imas cifru koju moze da izdvoji pa mu ponudi sta moze najbolje da kupi za te pare, ako hoces. Ako ne, zaobidji ovu temu.
[ jablan @ 23.06.2015. 20:18 ] @
Aha, kad dam argumente, onda lupam i solim pamet. :)
[ bogdan.kecman @ 23.06.2015. 20:40 ] @
zadnji moj dobar bajs je bio tezak oko 4kg a ja sam imao nekih 68 tako da necu da komentarisem oko toga sta je sad bolje jerbo vidim da svi kupuju terence a u to se razumem ko ... ali sto se tezine tice, evo ja sa svojih 140kg osetim razliku izmedju bajsa koji je tezak 10 kila i bajsa koji je tezak 14 kila, i to osetim ozbiljnu razliku iako je tih 4 kile razlike na ukupnu tezinu oko 3% oseti se, nema teorije da se ne oseti .. znam kad iznajmim provalim ih odma koji su sa alu a koji sa gvozdje :) .. mada ovi za moje gabarite nisu prevelika razlika celik vs alu posto je bitna nosivost na tu cvrstinu ide mnogo manje celika nego aluminijuma pa onda masa bude tu negde... naravno gvozdje je druga prica ali to valjda vise niko normalan ne pravi :D ... svakako bih ja isao na laksi bajs za istu nosivost, od kog god da je taj materijala, a ako je ista masa onda bi isao pre na celik nego na alu..

inace tacno je da nije isto gde je masa, tezi i nekvalitetniji tocak mnogo vise smara nego tezak ram, na zalost mi debeli uvek na123 sa masivnim tockovima inace na prvu rupu ili pokrivimo il slomimo iste :(

to da je sistem sa manje brzina losijeg kvaliteta od sistema sa vise brzina, moguce da je tacno, moguce da je tacno za jednu marku, ali da je generalno tacno za sve proizvodjace mi je jako tesko da poverujem .. kazem zadnji bajs sam kupio bas davno ali to mi je potpuno nelogicno .. obzirom da je ceo onaj skarabudz pozadi vise manje iste sirine, tesko mi je da poverujem da je nagurati 12+1 u isti prostor kao 4 "bolje".... ono lepo je kad imas zgodne kratke prelaze izmedju brzina ali za neku gradsku voznju i na 25 brzincu trosis realno 4 samo je lakse tebi da nadjes svoje 4 a meni svoje 4 .. osim ako ne ides sa automatikom koji ti odrzava konstantno opterecenje, tu ti je veci broj brzina vrlo znacajan, ali nesto ne verujem da neko ko ima potrebu za takvim sistemom (i pare da ga plati) trazi savet na es-u koji bajs da kupi za 2-3 glave :D

a op je bajs kupio tako da nema tu vise pomaganja :D sve na dalje je lelemudija i premeravanje :D ... i dalje mi nije jasno zasto je zahtevao prednji amortizer no svako ispunjava prvo svoje zelje pa tek onda dalje :D



[ HoT_Steppa @ 23.06.2015. 21:23 ] @
Citat:
jablan:
Aha, kad dam argumente, onda lupam i solim pamet. :)


Nemam vremena da se raspravljam sa energetskim vampirima.
[ Java Beograd @ 24.06.2015. 07:36 ] @
Ne kapiram čemu cinculianje oko težine rama, težine točkova, broja brzina, ovoono ako je bicikl za rekreaciju. Mislim, neko je dakle uzjahao biciklu, da napravi krug po naselju, ili oko Ade. Da se malo rekreira, angažuje mišiće, malo se oznoji, i eventualno potroši neku kilokaloriju.

WTF ako je gvozdeni ram ? Oznojiće se malo više, potrošiće malo više kilokalorija. A ako nećeš da se znojiš, ti uzmi moped i završiš posao.

Čuj mora 24 brzina, a nezamislivo je voziti sa samo 10 brzina ?! Ako nema brda i dolina, brate, bajs bez brzina je idealan. Ako hoćeš brže - brže vrtiš pedale, ako hoćeš sporije - sporije vrtiš pedale. Gotova priča.

Drugo je ako neko vozi Điro Italia, onda je 5 gr manje u ramu oko 5 m na cilju pre drugih. Ali, kakve to veze ima ako je rekreacija u pitanju ?