|
[ Igor88 @ 23.07.2015. 20:43 ] @
| U pitanju su NGK BKUR6ET-10 (najhladnije iz NGK asortimana i fabrički preporučene).
Motor AQY 2.0i - 85 KW - 2000 g.
Svijeće prešle oko 5-7k km.
Negdje na pola eksploatacije su zamijenjene gumice ventila, tako da više ne guta ulje kao prije.
Stanje svjećica S1, S2 i S4 je skoro pa identično, dok je stanje S3 skroz različito od ove tri. Stoga sam postavio samo slike S1 i S3 i onda ih sve očistio za novi test nakon što pređem oko 1000 km (zbog novih gumica ventila i 100% tačne dijagnostike).
Ovo što je mokro na tijelu svjećice i na čeonom dijelu prstena...to sam ja prskao kontakt sprejem prije nego što sam potpuno izvrnuo svjećicu kako bih isprao smeće koje se nakupilo između kućišta glave i otvora za svijeće (nepristupačno za bilo koji drugi metod, a nemam kompresor da izduvam).
Zamolio bih ako ima neko stručan da iskomentariše izgled svjećica i razmjenu mišljenja, pošto ovdje, po mom skromnom mišljenju, ima previše naslaga inače, ali i za kratko vrijeme takođe, te zbog toga što sve četiri nisu u sličnom stanju.
Ovo stanje koje sam zatekao kod sebe se nekako, po meni, ne poklapa niti sa jednim ovdje.
Slike S1:
Slike S3:
Nakon čišćenja:
|
[ pajapop @ 23.07.2015. 22:12 ] @
Ovde vidimo (bar ja), svecice sa takozvanim "kalcificiranim naslagama" koje su intenzivnije na S1. Na S3 je vise izrazena sivo-bela naslaga na masi i centralnoj elektrodi...Razlog tome je najverovatnije lose gorivo ili ulje neodgovarajuceg kvaliteta...Ovde mozes samo ocistiti i zameniti svecice i promeni mesto gde sipas gorivo...Ako to ne da odgovarajuci rezultat, promeni vrstu ulja i filter. Takodje, zatim, trebalo bi proveriti smesu goriva (siromasna smesa hoce da pravi slican problem), zatim kako su svecice zategnute (da ne bude labava). Takodje lose podeseni ventili prave slican problem...Toplotna vrednost takodje, ali s obzirom da nisi naveo koji je auto u pitanju, morao sam malo da istrazujem i dodjem do zakljucka da je u pitanju Octavia. El` sam u pravu??? Toplotna vrednost je dobra - u tom slucaju, mada se jos preporucuje i BKR6EIX-11. Navodno, bolje su karakteristike...
[ Lavlja_Jazbina @ 23.07.2015. 22:24 ] @
Citat: Motor AQY 2.0i - 85 KW - 2000 g.
To je broj motora od seicenta?!!
[ Igor88 @ 23.07.2015. 22:44 ] @
Esi, esi...hvala za komentar :)
Po meni, mogle su biti malo bolje stegnute već što su bile, i ja sam to sada "malo" jače stegao.
Koristim Titan Fuchs 5W40 (po zadnji put svakako) i benzin sipam isključivo na dvije Nestro pumpe, ali promjenićemo i to radi testiranja.
Inače, kod mene je oko -12.3% LTFT at Idle i oko +2,3% LTFT at Partial...uglavnom na leru "bogato", a na duže staze malčice "siromašno" i nikako ovo ne mogu da riješim. Skoro pa sve vezano za struju i sagorijevanje je OEM novo, ali smjesa na leru bogata (od -7 do -13% - kako kada), ma sta god da uradim.
[ Igor88 @ 23.07.2015. 22:48 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Citat: Motor AQY 2.0i - 85 KW - 2000 g.
To je broj motora od seicenta?!!
Gdje ti vidiš, Lave moj, ovdje broj motora??? Ljubim ti karakter, ajde troluj na drugom mjestu.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.07.2015. 00:35 ] @
To je ono da si vaspitan i da ovde niko ne komentarise ako se daju delimicni podaci kao sto si ti dao da se gleda u pasulj.
Da li je bora,golf ili buba,kao recimo vladd ova ako se ne varam sa tim motorom.Imati takve svecice je totalno zapostavljen motor gde bi covek pomislio da je
svecica od nekog yuga.
[ Java Beograd @ 24.07.2015. 07:16 ] @
Dakle, ako uzmemo da je auto skoro pa punoletan (15 godina), onda generalno uzveši, svećice u OK. Ništa ja tu ne bi dirao. Ako je ovo posle oko 5 - 7 hiljada, sve je OK.
Nisi napisao da li auto dobro radi i dobro vuče, ali prema svećicama, verujem da je tako.
E, sad, ako hoćemo da teoretišemo, i da teramo mak na konac, onda:
Svećica 3 je po meni skoro pa idealna. Ja ne znam kako bi teoretski mogla bolje da izgleda svećica posle 5.000 - 7.000 km. Njen izgled govori da bi apsolutno bez ikakvog čišćenja mogla da bude u eksploataciji bar još 10.000 km, a onda bi se već i elektrode istrošile, pa je treba zameniti.
Svećice 1, 2 i 4 imaju povećane naslage. Ovde pročitaj ponovo šta je Paja Pop napisao.
Generalno uzveši, nije dobro što se izgled svećica razlikuje. Logika:
- ako je loše ulje - kako je onda svećica 3 dobra ?
- ako je loše gorivo - kako onda da je svećca 3 dobra ?
- i td. i td.
Očigledno je da se režim rada u cilindru 3 razlikuje od režima rada u ostalima. Cilindar 3 je OK, ostali ne valjaju. Dal' su hilzne, dal' su karike, dal' su ventili ili bregasta, ili je sve po malo ... Ipak, to je i normalno za 15 godina star auto.
Šta je još dobro:
Nema crne gareži - smeša je dakle OK
Nisu masne - nema znatno veće potrošnje ulja
I rekao bih da je toplotna vrednost dobra, mada, možda su one naslage i od toga što je svećica malkice hladnija. Ako bi umeo da eksperimentišeš, možeš da probaš sa malo toplijom svećicom.
Prema linku koji si naveo, svećica 3 odgovara "Normal Condition" a ostale su između "Normal Condition" i "Deposits" ("Deposits" je neki eksterem)
Dakle, mali savet velikog majstora kuhinje
Povremeno (na oko 5.000 km) odvrni svećice, i čeličnom četkom očisti. Pogledaj zazor i po potrebi koriguj. Svećice uvek prvo rukom ušrafljuješ, a onda ključem. Nikako nemoj da previše stežeš svećice ! Treba onako "ljudski" ali nikako "konjski". (ako me kapiraš šta sam 'teo da kažem).
Pazi da visokonaponski kablovi uvek budu čisti, bez ulja na njima, bez prašine. Isto važi i za razvodnu kapu.
Meni je moj Jugić 45, star 15 godina palio na pola ključa na -13 oC. Kako, zašto ? Zašto da ne ? Ispravne svećice, čisti kablovi, dobra razvodna kapa - i gotova priča.
[ Igor88 @ 24.07.2015. 09:48 ] @
Najljepše hvala za komentar Java.
Lav:
Smatram da vaspitan jesam, i da su podaci agregata potpuni, jasni i dovoljni, te da je sasvim nebitno u kom je autu. Ime i prezime agregata je potpuno i apsolutno je nebitno, sa aspekta teme, gdje je upakovan...može biti i u mlinu za kafu, zar predstavlja ikakav bitan podatak? Znači nema tu gledanja u pasulj, ali niti nepotrebnih podataka i nepotrebnog pisanja sa moje strane, ali zato ima OZNAKA (a ne broj) motora, snaga i godina proizvodnje (ime, prezime, JMBG)...ok?
Java:
Motor nije zapušten (bar ne kod mene), već upravo suprotno, ali znam da je kod prethodnog vlasnika dosta stajao garažiran i veoma neredovno i nedovoljno vožen. Auto dobro pali, nikada nikakav problem (ljeto-zima), ima mikro nemiran rad na leru (760-800 rpm) i ide ok, ali isto tako znam da može još i bolje da vuče, jer se nekada nešto desi, neobjašnjivo šta, i auto bukvalno leti (bukvalno je zmija od auta kada je 100% sve ok), i kada ugasim motor i ponovo startujem i krenem da vozim nakon par sati, više nije to to. Ja sam motor rastavio sa strane kartera (sve kao sunce čisto i ispravno) i sa strane dekla kada sam mijenjao gumice, dihtung dekla i hidropodizače. Jedino nisam rasturio blok (a i to ću jedne prilike). Ispod dekla je bio pun naslaga (zbog zapuštenosti vezano za interval zamjene ulja) koje sam očistio. Brega je dobra i neuništiva na ovom motoru, ventili su dobri, kompresija 14 bar. Kablovi, svijeće, bobina (elektronska 2+2), MAF, hidropodizači, gumice ventila, termostat, zeleni CTS..sve je novo i OEM u zadnje 3 godine od kako je kod mene. Ulje je sada poprilično bistro (bez crnila i naslaga) čak i nakon 5k km. Dobro je uzubljen. Nema niti jedne greške na VCDS-u.......ali zato ima "jedan" problem na duge staze, i ove slike na njega ukazuju!
Ovakvo stanje i izgled svjećica, odnosno ono što dovodi do ovakvog stanja, je ubica katalizatora, zbog nastajanja ugljenih naslaga na istom, i ja bih to da riješim ako ikako mogu. I da se zna, niko drugi ne zna ovo da riješi, zato sam krenuo samostalno, već odavno. Ovdje sam došao "po drugo mišljenje".
Inače, po struci sam dipl. inž. maš. i shvatam o čemu govoriš.
A sada, da te pohvalim i da se zahvalim još jednom, i Paji i tebi, za komentare i procjenu, i da znate da ste dobro procijenili, ali i da ja namjerno nisam dao dijagnozu i širi opis, jer bih u tom slučaju samo naveo druge na "logične zaključke" na osnovu mog opisa, ali bez stručne procjene "samo na osnovu izgleda svjećica", a to je ono "drugo" mišljenje koje meni treba da uporedim sa svojim i pokušam riješiti problem, tako da naš Laf nema osnov da me napada, pošto ima razlog za sve.
Update:
Zaboravih reći, na VCDS-u naponi na kablovima nekada variraju, a nekada su stabilni, ali ne na svim cilindrima, i ne u isto vrijeme, i lično smatram da tu leži problem, ali znam sigurno da nije niti do bobine, niti do kablova 100%, pošto imam i stare OEM i nove OEM komponente i stanje je isto. Sve nekako navodi na dio elektro instalacije u autu, ili na ECU (koji još nisam otvorio, pogledao i ispitao).
[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 24.07.2015. u 13:10 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 24.07.2015. 19:28 ] @
Citat: Lav:
Smatram da vaspitan jesam, i da su podaci agregata potpuni, jasni i dovoljni, te da je sasvim nebitno u kom je autu. Ime i prezime agregata je potpuno i apsolutno je nebitno, sa aspekta teme, gdje je upakovan...može biti i u mlinu za kafu, zar predstavlja ikakav bitan podatak? Znači nema tu gledanja u pasulj, ali niti nepotrebnih podataka i nepotrebnog pisanja sa moje strane, ali zato ima OZNAKA (a ne broj) motora, snaga i godina proizvodnje (ime, prezime, JMBG)...ok?
Ne repliciram zbog tebe,tebi dokazati je nemoguce.Zasto bi neko bajao o kojoj marki auta se nalazi motor (mada je ovaj samo u vw grupi ) pa sklopio sliku i koncipirao sistem ,dao misljenje.
Kada sam ja vozio benzince,boja svecice je bila kao cokolada,malo svetlija i nikakvi opiljci i naslage se nisu nalazile,kao recimo kod tebe.
[ vladd @ 28.07.2015. 07:38 ] @
Kod AQY motora se svecice menjaju na 50-60000 km, tako da "presle 5 a mogu jos 10" ne pije vodu.
Pride ima duplu, "waste", bobinu koja dva puta pali svecku po cilindru. i na paljenju i na izduvu
Ja ne znam sta vise da preporucim, a da bude lako za pregled.
Kablove svecica, lule, kontakte sa bobinom. Mozda ne bi bilo lose skinuti bobinu i ocistiti spojeve sa masom(dvodelna je a spoj se pravi kontaktima oko otvora za srafove.
I da ne zaboravim, uljna oduska, malo s crevce ume da sakupi taloga i da "dotura" ulje u usisnu granu, obavezno je redovno cistiti.
[ Igor88 @ 28.07.2015. 14:04 ] @
Sve nabrojano je novo. Kablovi, bobina, svijeće, MAF, klapna čista, iberlauf crijeva...ma sve sve. I to su sve Bosch dijelovi, a kablovi su Beru. Mase čiste na mjenjaču, bobini, akumulatoru, alternatoru...
Danas smo, sasvim slučajno, ustanovili da je u stvari problem do "signalnih žica/stuje" od ECU-a do raznih davača, ali ne znam tačno kojih sve još. Jedan od problema bila je i signalna žica od ECU do druge sonde. VCDS je na polju 36 mjernih blokova čitao konstantan napon od 0.440V za B1S2, a to ne valja, a ja to nisam znao.
Glupo izgleda, ali nakon što smo se malo pozabavili oko instalacije B1S2, ista je proradila (postoji promjena napona), a nevjerovatno je to da se sada napon na kablovima svjećica nekim čudom popeglao i sada je konstantan oko 90% vremena, dok je prije (na leru) skoru uvijek driftao i nije jednako pratio uvećanje napona (na sva četiri kabla) davanjem gasa (bila su veća odstupanja napona između svih kablova pri gasu). Uglavnom, sve je do instalacije, samo je teško pronaći šta.
Hvala svima za komentare.
[ vladd @ 28.07.2015. 16:05 ] @
Kod mene je pomoglo ciscenje cvorista masa, kod rucice za haubu i ispod akumulatora. Uglavnom sa "strane" gde se nalazi ECU.
Ima jos par za koje treba roniti, iza instrument table, sacekace neke druge potrebe, ionako se povremeni stoling smanjio poprilicno.
[ Igor88 @ 28.07.2015. 17:15 ] @
Hvala lijepo, to cvoriste kod ručice nikada ni pogledao nisam, i znam sigurno da me i masa zeza, jer se desi period da me pecka auto..rijetko kada, ali ipak da.
[ Igor88 @ 05.03.2016. 20:50 ] @
Evo čokolade Lave! Zadovoljavajuća boja? :)
Slika iznad je S4 nakon nekih 6000km od zahvata (gutao je ulje-odatle naslage i postepeno smanjivao).
Slika iznad je S1 nakon čišćenja, poslije prešla oko 500 km i izvađena u svrhu dijagnoze.
Naslage skoro i da ne postoje na S1, crni prsten je zbog MIL-a (katalizator spržen). Ako se ne varam, ECU naliva više goriva kada je uključen MIL pa stoga too rich smjesa (LTFT Idle = +10,4% i LTFT Partial = -4%).
Očekujem da će sa novim katalizatorom smjesa ići dosta bliže 0% u odnosu na trenutno stanje, kada MIL ne bude aktivan.
Potrošnja 8.6-9.0l kombinovano grad-magistrala (50-50%), kratke relacije do 25 km (zimski uslovi i teška noga!).
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|