[ vladd @ 02.08.2015. 11:21 ] @
Sticajem okolnosti, dobijem staru sivacu masinu sa nekoliko problema, koju su majstri otpisali(i naplatili) konstatacijom da nedostaje "plocica". Posto je stiglo kao izazov, a pride se ukazala potreba da zamenim platno na stolici za pecanje(sto i nije bas za preporuku sa kucnim sivacim masinama, pretesko je platno)..krenem u detaljna izucavanja problematike i izbegavanja majstorskih mistifikacija.. Tesko je preneti visenedeljno izucavanje, a postoji i velika kolicina informacija na netu. Ono sto hocu da prenesem ovde, je samo entropija saznanja kod relativno cestih tema i dilema. Kao prvo, i meni prilicno lako, je ulje. Ulje definitivno treba koristiti namenjeno za sivace masine. Tzv "singer" oil, isto je i sa "bagat" uljem. WD 40, koji neki smatraju za "smrt" za sivace masine, u stvari i nije bas ulje za podmazivanje. To je penetrantsko ulje, kojemoze da ima svoju primenu, kod razglavljivanja zapecenih spojeva i za uklanjanje vlage. Naravno, nakon aplikacije, treba sacekati da ispari i podmazati uljem za sivace masine. WD40 ima tanak i slab film, da bi sluzilo za podmazivanja mehanizama koji prenose odredjenu silu. Ulje za sivace masine je gradacije 10, bez intenzivnog mirisa, cisto, lako i mineralno. Pre svega, nije skloni gumifikaciji i pravljenju teskih naslaga. Treba ga cesto koristiti, na svakih 8 sati rada(nije ulje sa visokim karakteristikama neisparljivosti) ili nakon duze pauze pred sivenje. Potencira se "kap" ulja, sta god to znacilo. Masinu treba nauljiti po svim kliznim spojevima, ali paziti na visak ulja. Ukloniti ga pamucnom krpom. Lakse je nego sa "kapljicom" podmazati jednu stranu osovine, i imati nepodmazanu zonu. Masina mora da se okrece izuzetno lako i bez lufta u lezistima. To se testira tako sto se skine kais, i proba, ali nakon montaze kaisa, taj otpor ne sme da se uveca(sem za minimalni otpor okretanja motora), posto je znacajno povecana sila znak da su prenapregnuti lezajevi motora... Kais i aisnici treba da su cisti, i bez ulja. |