[ Kolynos @ 16.10.2015. 16:18 ] @
Ako moze mala pomoc oko pravilnog punjenja i da li uopste da probam da punim akumulator.

Imam jedan stari akumulator koji nije bio pokvaren ali jednostavno losijeg je kvaliteta i stojao mi je kao rezerva za stari auto.

Akumulator je star malo manje od 4 godine ali kada sam uzeo drugi auto ovaj akumulator mi vise nije trebao kao rezerva i ostao visak i zadnje 2 godine se ne koristi. Samo stoji u hodniku kuce.

E sada mi je crkao akumulator koji sam koristio na autu, i posto imam ovaj stari koji mi stoji u hodniku vec 2 godine on je sada sigurno totalno prazan.

Da li moze da se napuni taj stari akumulator bar jos malo da ga koristim dok ne kupim drugi, i ako se uputim da ga punim na sta treba obratiti paznju? Jel moze uopste da se napuni ponovo ovaj akumulator i da li mu treba nesto posebno oko punjenja?

Ili samo da ga prikacim na punjacu i ostavim preko noci da se dopuni skroz?

Posto nemam nikakve merne instrumente niti mi punjac pokazuje ista kada puni, jedino sto mogu sada je da otvorim poklopce i proverim da li ima dovoljno tecnosti i stavim na punjac pa da vidim kada kako kazu pocne da "pucka".

[Ovu poruku je menjao Kolynos dana 16.10.2015. u 20:57 GMT+1]
[ pajapop @ 16.10.2015. 18:28 ] @

Pa nema sta drugo nego da probas da ga napunis...Samo sumljam da ce to uspeti, tj. da ce on moci da akumulira struju...Puni ga bar 10 sati, i najbolje je da to ne radis preko noci vec po danu i da ga povremeno kontrolises...
[ gilopile @ 16.10.2015. 18:49 ] @
Obavezno proveri i da nije presusio, pa po potrebi dolij malo destilovane vode do gornje granice celije i onda stavi na punjac, pa sta mu Bog da. Male su sanse da ce da proradi, ali nikad se ne zna koliko se ostetio od stajanja.
[ Nocni @ 16.10.2015. 19:03 ] @
Akumulator je za smeće.
U naslovu si stavio 1 godinu ali u tekstu su 2 godine tako da ga eventualno možeš zadržati i dobiti nekoliko eura popusta prilikom kupovine novog ako njega predaš...
[ Kolynos @ 16.10.2015. 19:07 ] @
Ja sam malopre otvorio poklopce na celijama da ga pogledam i u nekim celijama jos ima i tecnosti uglavnom su sve pune tecnosti samo neke imaju i vise tako da su pokrivene celije a neke nisu skroz tako da cu da dolijem jos malo koliko treba.

Ali sada kada sam pogledao unutar akumulatora u celijama sve ima nesto kao braon stangle i sve su kao zardjale i popucale a kada se pipnu kao od kartona su. Kao da je oksidiralo. I pre je bilo nesto tako braonkasto kao od kartona ali nisam cackao unutar celija, ima i izmedju kao neke metalne sipke koje deluju ok. Pa sada ne znam da mi tu nesto ne napravi neki spoj ili sta vec da ne izgori, eksplodira ili napravi neku glupost, ako je moguce to da se desi ?
[ gilopile @ 16.10.2015. 19:15 ] @
Tesko moze da eksplodira...Dopuni te celije koje su otprazne, iznesi na terasu i stavi da se puni i proveravaj povremeno i to ti je to, pa sta bude.
[ Kolynos @ 16.10.2015. 20:07 ] @
@Nocni
Greska u naslovu ispravio sam sada.

Stavicu ja akumulator sutra ujutru da se puni tako da mogu da ga proveravam preko dana kako i da li napreduje.

Da li je dovoljno da se puni 12h, punjac je neki Home Made sa delovima iz Elektronske Industrije tako da nema nikakve indikatore na njemu ali znam da dobro puni i sa je na 4A. A akumulator je 74A 580ah.

I u slucaju da akumulator ne radi i ne puni se dobro ako mu je neka celija ostecena, jel hoce on sve jedno da se puni samo sporije ili se uopste ne puni, ako ne valja jel samo ta celija koja je ostecena ne "pucka" ili sve ukupno ne radi?

Kako da znam da li nesto valja ili ne valja?
[ sasa022 @ 16.10.2015. 22:52 ] @
Koliki napon trenutno daje na klemama ?

Ako "daje znake zivota" zakaci ga na punjac pa meri napon - posle par minuta mora da bude preko 10,5 V na klemama.

Pozeljno je da i voltaza i amperaza punjenja u starzu bude niza ( do 12,5V mereno na klemama i da punjac daje do 2A ) i da to prvo punjenje tim sporim tempom traje 20 i vise sati

Ako kleme i sam akumulator pocnu da se greju ubrzo posle kacenja na punjac , spreman je za reciklazu....

[Ovu poruku je menjao sasa022 dana 17.10.2015. u 00:02 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 18.10.2015. 07:41 ] @
Iskustvo sa motocikl akumulatorom koji je bio van upotrebe 2 godine

sam probudio sa nekim bosovim punjacem koji ima i za 6v.

Napunio,sve bilo prividno ok ali struja toliko brzo pada da nije za upotrebu.Da,sipao sam mu novu akumlatorsku

kiselinu.
[ paterson @ 18.10.2015. 07:48 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:......Da,sipao sam mu novu akumlatorsku kiselinu.

Objasnite na osnovu čega ste morali sipati novu akumulatorsku kiselinu?!
[ Lavlja_Jazbina @ 18.10.2015. 08:40 ] @
Nije bilo maltene nista u celijama.
[ paterson @ 18.10.2015. 08:50 ] @
To i nije razlog da se sipa akumulatorska kiselina, nego se u tom slučaju doliva isključivo DESTILOVANA (ili DEMINERALIZOVANA) voda. To što nije bilo isparila se samo VODA a ne kiselina koja se taložila na Pb pločama akumulatora u obliku sulfata tj. sulfatacija.

Tim činom dolivanja aku kiseline si samo nepotrebno povećao koncentraciju rastvora kiseline za maltene duplo veće nego što je potrebno i nije ni čudo što je akumulator tako i propao.
[ sasa022 @ 18.10.2015. 09:03 ] @


Za proveru stanja elektrolita sluzi bometar i kosta 300-400 dinara. Zasto nagadjate sta i koliko treba da se sipa ?????
[ Lavlja_Jazbina @ 18.10.2015. 09:19 ] @
Sta da izmerim kada u celijam nije bilo matene nista?
[ gilopile @ 18.10.2015. 09:46 ] @
Dospes destilovanu vodu i meris kiselost tj. gustinu:D

Mada je on svoje odakumulirao:)
[ paterson @ 18.10.2015. 09:52 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Sta da izmerim kada u celijam nije bilo matene nista?

Pametnom je dovoljno jasno da kad u akumulatoru nema skoro ništa onda se PRVO sipa destilovana voda i onda se vrši punjenje uz pomoć punjača i tek na kraju se vrši merenje kiseline sa bometrom.
[ bakara @ 18.10.2015. 11:02 ] @
Dobro de, i ovo sto je lavlja jazbina uradio bi vecina ljudi prvo uradila, u svakom je slucaju tak accu bar 80% bio za reciklazu.

[ pajapop @ 18.10.2015. 14:44 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Sta da izmerim kada u celijam nije bilo matene nista?

Ne moguce da u celijama nije bilo nista, osim ukoliko akumulator nije bio okrenut naopacke pa sve iscurelo iz njega...U celijama ja ostala cista sumporna kiselina (elektrolit), a voda je isparila, pa je nivo sveukupne tecnosti bio jako nizak pa se tebi zato cinilo da u celijama nema nista...Nekad je bilo..u prodavnicama se prodavali akumulatori bez elektrolita, takozvani "suvosarzerni" akumulatori....To su bili akumulatori kojima je bila fabricki formirana "aktivna masa",... a da negativne ploce ne bi oksidirale bile su premazivane zastitnom masom koja se po nalivanju pripremljenog elektrolita rastapala bez stetnih posledina na cistocu elektrolita. Njihova prednost je bila u dugom skladistenju bez stetnih posledica...Medjutim, posto je nalivanje elektrolita, a narocito pripremanje rastvora opasna "rabota", sada se uglavnom kupuju fabricki naliveni i napunjeni - "kontejner" akumulatori...Oni imaju pripremljen elektrolit, tj. razblazenu sumpornu kiselinu u zavisnosti od kapaciteta akumulatora...Znaci, sumporna kiselina koja ima gustinu od 66st.Be, razblazuje se sa mineralnom vodom do gustine od 24-27,9Be, koju ima akumulator u normalnom stanju...To znaci da oko 32% rastvora otpada na kiselinu, a 68% na vodu...E tih 68% je tebi isparilo vremenom...Dolivanjem elektrolita, poremetio si normalnu gustinu elektrolita koji se vec nalazi u njemu a i da nije do toga, taj akumulator je doziveo tzv. "duboko praznjenje" sa odredjenim negativnim promenama u aktivnoj masi i izgubio je kapacitet...Tu bi sad trebala pre svega popravka akumulatora i proces "desulfatizacije" placa...Ali, mislim, totalno neisplativo...:0
[ paterson @ 18.10.2015. 18:15 ] @
Citat:
pajapop: ...Znaci, sumporna kiselina koja ima gustinu od 66st.Be, razblazuje se sa mineralnom vodom do gustine od 24-27,9Be, koju ima akumulator u normalnom stanju...

DEmineralizovanom vodom tj. vodom kojom je prečišćena od svih vrsta minerala i anjona i katjona putem jonoizmenjivačkih kolona......
[ Lavlja_Jazbina @ 19.10.2015. 07:35 ] @
Dobro,izvrnut.prevrnut nije bitno.Cemu onda akumulatorska kiselina?


[ gigamg1 @ 19.10.2015. 11:01 ] @
Mišljenja sam da akumulator iz naslova teme treba prvo oko 5h napuniti punjačem čisto da se probudi a zatim ga namontirati na kola sa ispravnim alternatorom i tako se vozati dok se ne napuni do kraja.
[ pajapop @ 19.10.2015. 16:38 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Dobro,izvrnut.prevrnut nije bitno.Cemu onda akumulatorska kiselina?


Pa akumulatorska kiselina je - elektrolit...A to je u stvari sumporna kiselina, koja se mora razblaziti vodom u odredjenom odnosu, da bi mogla kao takva da se koristi u "OLOVNIM' akumulatorima, koji su jos uvek najzastupljeniji u automobilskoj industriji...A zasto je to tako?...Pa... B*em li ga, jos je davne mislim, 1860, neki Franciz Gaston Plante eksperimentisao i pronasao princip rada akumulatora, a koristio je olovne ploce kao elektrode, koje je uronio u sumpornu kiselinu...I onda je eksperimentisao i opisivao fizicko-hemijske promene na plocama i sta se desava kad se povezu na neki generator i kako dolazi do praznjenja i proizvodnje elektricne energije...Znaci, princip rada akumulatora...E, a onda se njegovim radom i pronalaskom jos neko "okoristi" kao na primer Luksemburzanin Henri Tjudor ( ime kao Engleski kralj), koji zapocinje sa fabrickom izradom olovnih akumulatora i proizveo je tzv. resetkaste i velikopovrsinske ploce u koje je utiskivao posebno proizvedenu aktivnu masu, koja nastaje iz hemijskih reakcija koje je ustanovio Gaston Plante...I tako, svaki novi proizvodjac i njegov naslednik se malo nadoveze jedan na drugog i sada se koriste popularni - olovni akumulatori, GDE JE AKUMULATORSKA - RAZBLAZENA SUMPORNA KISELINA ELEKTROLIT...Pored olovnih akumulatora, postoje CELICNI akumulatori, gde je elektrolit destilovana voda sa 20-22% kalijumove luzine...Ali, daleko smo mi od celicnih akumulatora, nismo ni ovaj olovni dovoljno "elaborirali"...
[ Kolynos @ 19.10.2015. 18:26 ] @
Vi ste se bas raspisali na temi akumulatora, bar nesto da naucimo kako funkcionisu akumulator i kako se treba baratati sa njima.

Nego ja kacio moj akumulator na punjac, stojao on tako jedno 20h ali nista ni da prkne ni da pucne ne daje nikakve znake da se nesto puni i desava, prikacio sam ga ja na kola posle i kao da ima kontakt kada okrenem kljuc ali to je jedva nesto malo skoro da se i ne primecuju lampice koje treba da se ukljuce kada se da kontakt, ni priblizno dovoljno da moze da se koristi. Tako da mislim da je on od stajanja kaput.

Uzecu ja lepo oba akumulatora sto imam sada i odnesem na prodaju i dobijem jedno 15e popust za novi.

Nego kada ste se sada lepo raspricali o akumulatora daj kazite nesto za ove "suvosarzirane" akumulatore.

Moj drug je kupio 2 komada za dzipa i oni su zatvoreni skroz, ne pune se i imaju samo indikator neki kao tipa dioda na njima koji pokazuje koliko su puni. Sta mislite o njima? jesu malo skuplji od drugih ali koliko to opravdava njihov kvalitet i istrajnost?

Imajte u vidu da imam starijeg dizelasa tako da nebih da se izglupiram sa nekim losim i slabim akumulatorom ovaj put.
[ pajapop @ 19.10.2015. 19:28 ] @
https://www.motorna-vozila.com...-akumulatora-i-njihova-zamena/
[ paterson @ 20.10.2015. 01:31 ] @
Citat:
pajapop: Pa akumulatorska kiselina je - elektrolit...A to je u stvari sumporna kiselina, koja se mora razblaziti vodom u odredjenom odnosu, da bi mogla kao takva da se koristi u "OLOVNIM' akumulatorima, koji su jos uvek najzastupljeniji u automobilskoj industriji...A zasto je to tako?...Pa... B*em li ga, jos je davne mislim, 1860, neki Franciz Gaston Plante eksperimentisao i pronasao princip rada akumulatora, a koristio je olovne ploce kao elektrode, koje je uronio u sumpornu kiselinu...I onda je eksperimentisao i opisivao fizicko-hemijske promene na plocama i sta se desava kad se povezu na neki generator i kako dolazi do praznjenja i proizvodnje elektricne energije...Znaci, princip rada akumulatora...E, a onda se njegovim radom i pronalaskom jos neko "okoristi" kao na primer Luksemburzanin Henri Tjudor ( ime kao Engleski kralj), koji zapocinje sa fabrickom izradom olovnih akumulatora i proizveo je tzv. resetkaste i velikopovrsinske ploce u koje je utiskivao posebno proizvedenu aktivnu masu, koja nastaje iz hemijskih reakcija koje je ustanovio Gaston Plante...I tako, svaki novi proizvodjac i njegov naslednik se malo nadoveze jedan na drugog i sada se koriste popularni - olovni akumulatori, GDE JE AKUMULATORSKA - RAZBLAZENA SUMPORNA KISELINA ELEKTROLIT...Pored olovnih akumulatora, postoje CELICNI akumulatori, gde je elektrolit destilovana voda sa 20-22% kalijumove luzine...Ali, daleko smo mi od celicnih akumulatora, nismo ni ovaj olovni dovoljno "elaborirali"...

Ako sam pravilno razumeo, "Lavlja_jazbina" nije mislio na to što si izložio, nego je mislio - "...čemu onda (služi) akumulatorska kiselina?" ili "zašto je akumulatorska kiselina prisutna u prodavnicama...?"

Treba čoveku objasniti ali je to veoma dugačak tekst i zahteva vreme, a vremena nemam. Akumulatorsku kiselinu smeju koristiti ISKLJUČIVO SAMO PROFESIONALCI (a tih profesionalaca kod nas gotovo da i nema) sa propisanom zaštitnom opremom koji znaju kako treba postupiti na pravilan način sa akumulatorom, a ne onako "zbrda zdola" kako je uradio "Lavlja_jazbina".
[ paterson @ 20.10.2015. 02:04 ] @
Citat:
gigamg1:
Mišljenja sam da akumulator iz naslova teme treba prvo oko 5h napuniti punjačem čisto da se probudi a zatim ga namontirati na kola sa ispravnim alternatorom i tako se vozati dok se ne napuni do kraja.

Tu nema šta da se misli i ne može se tek tako na slepo postupati sa akumulatorom. Svaki akumulator predstavlja jedinstven problem za sebe, i da bi se znalo kako treba postupiti sa akumulatorom pod uslovom da ima najosnovnija teoretska znanja o olovnim akumulatorima uopšte, treba imati bar ove tri najosnovnije stvari: AVO metar, bolje digitalni (može i kineski koji košta oko 1000 dinara), bometar (ako akumulator ima čepove) i na žalost skuplji inteligenti punjač sa mogućnošću regulacije struje punjenja.
[ pajapop @ 20.10.2015. 14:34 ] @
Citat:
paterson:

Ako sam pravilno razumeo, "Lavlja_jazbina" nije mislio na to što si izložio, nego je mislio - "...čemu onda (služi) akumulatorska kiselina?" ili "zašto je akumulatorska kiselina prisutna u prodavnicama...?"

Treba čoveku objasniti ali je to veoma dugačak tekst i zahteva vreme, a vremena nemam. Akumulatorsku kiselinu smeju koristiti ISKLJUČIVO SAMO PROFESIONALCI (a tih profesionalaca kod nas gotovo da i nema) sa propisanom zaštitnom opremom koji znaju kako treba postupiti na pravilan način sa akumulatorom, a ne onako "zbrda zdola" kako je uradio "Lavlja_jazbina".


Dobro, verovatno ga nisam dobro razumeo...Ja odavno nisam video u prodaji akumulatorsku kiselinu, mada je nisam nikad ni trazio...Samo jednom, sredinom 80-tih, sam kupio tzv. "suvosarzerni" akumulator i uz njega sam dobio kanticu kiseline...Ali. verujem, da se negde moze naci, mozda ne u svakoj prodavnici, ali negde mora da ima...E sad, zasto se nalazi u slobodnoj prodaji? Pa, bar iz 3 razloga: 1. za formiranje (aktiviranje) suvosarzernog akumulatora (ako se kupi bez elektrolita koji bi isao uz njega), 2. prilikom izvodjenja "mokrog" i "suvog" konzerviranja (jer u svakom slucaju dolazi do izlivanja elektrolita, ponovnog nalivanja i ponavljanja tih postupaka), 3. kod popravke akumulatora, tj postupaka "desulfatizacije" ploca (dolivanjem izvesne manje kolicine kiseline) kada je izvesna kolicina elektrolita nestala vezujuci se za ploce u obliku olovo-sulfata. Znaci, ako se procesom desulfatizacije, uspe da se kiselina iz ploca vrati u elektrolit, tek tada se sme doliti malo novog elektrolita. Ali, to je posao za profesionalce koji se samo time bave, oni znaju kad i kako...

http://akcrankshaft.com/forum/showthread.php?tid=17690

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 21.10.2015. u 20:48 GMT+1]
[ cvele48 @ 28.05.2020. 19:55 ] @
Imamo celicne akomulatore za nuzno svetlo u zgradi,Stari su ptreko 49 god. Hteli bi da ih osvezimo zamenom elektrolita-luzzine. Pitanje je gde moze da se kupi luzina za celicne akomulatote
Pozdrav Vojkan
[ pajapop @ 28.05.2020. 22:07 ] @
Citat:
cvele48: Pitanje je gde moze da se kupi luzina za celicne akomulatote
Pozdrav Vojkan


Kalijum-hidroksid....Mozda moze da se nabavi ovde:https://www.tehnohemija.com/sr...ijska-hemija/kalijum-hidroksid
[ cvele48 @ 29.05.2020. 11:14 ] @
hvala na info
Vojkan
[ cvele48 @ 31.05.2020. 19:35 ] @
za pajapop
postovani prijatelju
sajt koji si mi poslao u vezi kalijumove luzine je odgovarajuci.Imaju ga u ljuspicama i kosta 168din/kg.i prodaju na dzakove od 25kg.Problem je u tome sto ja ne znam a ni oni ne znaju kako da napravim
elektrolit.KOLIKO grama ljuspica rastvoriti u koliko vode/verovatno destilovane/ da bi se dobio 1 litar elektrolita,Ako mozes-pomozi mi
pozdrav Vojkan
[ pajapop @ 31.05.2020. 20:50 ] @
Auuuuuu, brate...iskreno, nisam se nadao da ces se opet javiti, niti da od mene direktnno trazis pomoc . Iskreno, ja celicni akumulator u zivotu nisam video...Samo se secam lekcije...Vrste celicnih akumulatora (Edisonov i Jungerov), medjusobne razlike u aktivnim plocama, konstrukcija, prednosti i mane tih akumulatora. Imaju industrijsku primenu, ne koriste sa kao "startni akumulatori" na vozilima...Ali, bez obzira na vrstu, elektrolit im je isti, a to je destilovana voda sa 20-22% K(OH)...i pune se kao i olovni...E sad, kako napraviti rastvor? Voda je tecna a osnovna supstanca u cvrstom stanju?..Logika kaze, treba iskoristiti zajednicku stvar a to bi bila tezina. Proceni prvo, koliko ti treba tog rastvora..na primer 2L...Uzmi 2L destilovane vode, pa izmeri kolko je teska. Pa odredi koliko je 22% te tezine. Pa u toj tezini, odmeri KOH....I tu kolicinu rastvori u toj vodi...I gustina elektrolita treba da bude 1,19-1,21 g/cm (3)...I to bi trebalo da bude to....Nadam se, matematika i hemija bas zbog takvih proracuna mi nikad nije bila jaca strana. Ako neko misli drugacije, slobodno neka se ukljuci....Ono sto znam zasigurno je da se pri tome javlja "burna" reakcija, da je to vrlo opasno i da treba biti krajnje obazriv...zastitna oprema za ruke, oci..iskreno verovatno se razvijaju i neki gasovi...zato treba tu kolicinu postepeno rastvarati, malo po malo....I ako meris gutinu tog elektrolita, ne sme se koristiti bobetar koji je vec koriscen za merenje gustine akumulatorske kiselina, jer i najmanje kolicina ostataka iz tog bometra moze da osteti ploce na cellicnom akumulatoru...Ajd, pa sa srecom....javite kad to pocnete pa da se sklanjamo na vreme... Ali, iskreno, moj savet je da se manete "corava posla", da ne rizikujete...najbolje da nadjete negde nove akumulatore za tu svrhu, nego da se obogaljite za ceo zivot...A, za cije babe zdravlje???

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 31.05.2020. u 22:22 GMT+1]
[ cvele48 @ 01.06.2020. 05:40 ] @
Puno pametnih saveta u nekoliko redova.
Hvala ti puno.Otvorio si mi oci na vreme.Najverovatnije se necu upustati u avanturu i izigravati dr.baltazara nego cu kontaktirati KRUSIK koji je i proizveo ove akumulatore i ako mi oni kazu precizna uputstva o svim merama predostroznosti ==poslusacu ih.ILi cu njima odneti akomulatore da ih oni servisiraju .
Jos jednom te pozdravljam i zahvaljujem se
Vojkan
[ paterson @ 20.06.2020. 05:46 ] @
https://www.chem.bg.ac.rs/hemikalije/166/kalijum-hidroksid.pdf
[ bordzija @ 21.06.2020. 11:34 ] @
@postavljaču teme: Uzmi oba i odnesi na reciklažu, dobićeš po 500 din ako se ne varam i doplati ostalo za novi.
Šta znači čuvanje tj skladištenje akumulatora? To je praćenje stanja u akumulatoru i povremeno dopunjavanje. Pošto ti to nisi ispoštovao a još je i krš kvaliteta, znaš šta trebaš. Ja sam jednom davno dobio od komšije nikad ugrađen aku trepča koji je nekoliko godina stajao kao rezerva u podrumu. Vizuelno nov, kleme netaknute a kada otvoriš poklopce unutra se sve raspalo. Bačen odmah.

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 21.06.2020. u 17:05 GMT+1]
[ pajapop @ 21.06.2020. 20:09 ] @

Boki, pomesao si "babe i zabe"...Ovde je trenutno rec o celicnim akumulatorima, a razlika izmedju njih i olovnih je "ko nebo i zemlja"...Cellicni akumulatori su prakticno ne unistivi i dugotrajni do propasti sveta...i zamenom elektrolita i ponovnim punjenjem bi se lako reciklirali...Ali, suvise je to opasan posao za neuke i nevicne tom poslu u nekontrolisanim uslovima.
[ bordzija @ 22.06.2020. 16:14 ] @
Jednom sam gledao kada su u blek hors akumulator servisu pokušavali da vaskrsnu moj aku koji je bio totalno out pod garancijom (odjednom crko u sred leta) Oni su ga prvo ispraznili u neko bure pa su onda pod pritiskom ubrizgavali vodu u ćelije valjda su ispirali od mogućih komada koji su izazvali kratak spoj, onda su ga ocedili napunili kiselinom i destilovanom po meri, probali da napune i dali mi nov koji je isto sastavio godinu ipo dana.

Pajapop kakvu to mineralnu vodu sipaš u akumulator? Jel dobra heba ili vrnjci? Gaziranu ili ne? :)
[ cvele48 @ 11.07.2020. 16:35 ] @
postovani forumasi
Pored kalijum hidroksida koji se mesa sa destilovanom vodom u omeru 3litra destilovane vode 1kg kalijum hidroksida i u tako napravljenu hemiju treba dodati 17grama LITIJUM HIDROKSIDA/informacija dobijena od coveka iz KRUSIKa koji se bavio elektrolitom za celicne akumulatore koje su inace oni pravili/
E sada je pitanje gde naci i kupiti jedno pola kile do kilo LITIJUM HIDROKSIDA I on tvrdi da se to moze naci u Beogradu.CIKA GOOGLE nije znao da mi da odgovor.Zna li neko od vas
pozdrav Vojkan
[ Living Light @ 11.07.2020. 17:04 ] @
Cvele,
Baci to u reciklazu!

Izda ce te AKU, kad tad.
[ pajapop @ 13.07.2020. 15:42 ] @
Citat:
cvele48:

E sada je pitanje gde naci i kupiti jedno pola kile do kilo LITIJUM HIDROKSIDA I on tvrdi da se to moze naci u Beogradu.


Ti bas "cackas mecku"...citiram:..."
..."Reaktivnost i opasnosti
Litijum hidroksid je stabilno jedinjenje iako je nekompatibilno sa jakim kiselinama, ugljen-dioksidom i vlagom. Supstanca se razgrađuje pri zagrevanju (924 ° C), stvarajući toksične pare.

Rastvor u vodi je jaka baza, burno reaguje sa kiselinom i nagriza aluminijum i cink. Reaguje sa oksidansima.

Jedinjenje je nagrizajuće za oči, kožu, respiratorni trakt i gutanjem. Udisanje supstance može izazvati plućni edem.

Simptomi plućnog edema često se ne manifestuju nakon nekoliko sati i pogoršavaju se fizičkim naporom. Izlaganje može izazvati smrt. Efekti mogu biti odloženi (Nacionalni institut za bezbednost i zdravlje na radu, 2015).

Ako se spoj dođe u kontakt sa očima, treba proveriti i ukloniti kontaktna sočiva. Oči treba odmah oprati sa dosta vode najmanje 15 minuta hladnom vodom.

U slučaju kontakta sa kožom, zahvaćeno područje treba odmah isprati najmanje 15 minuta sa dosta vode ili slabe kiseline, na primer sirćeta, dok se uklanja kontaminirana odeća i obuća..

Pokriti iritiranu kožu omekšivačem. Operite odeću i obuću pre nego što ih ponovo koristite. Ako je kontakt jak, operite ga sapunom za dezinfekciju i pokrijte kožu kontaminiranom anti-bakterijskom kremom

U slučaju udisanja, žrtvu treba premjestiti na hladno mjesto. Ako ne dišete, daje se veštačko disanje. Ako je disanje otežano, obezbedite kiseonik.

Ako se jedinjenje proguta, ne treba izazivati povraćanje. Otpustite čvrstu odjeću kao što su ovratnik za košulje, pojas ili kravatu.

U svim slučajevima, hitna medicinska pomoć se mora dobiti (Sigurnosno-tehnički list Litijum hidroksid, 21)...."
[ pajapop @ 14.07.2020. 21:32 ] @
Evo nasao sam gde se moze kupiti (mozda...ne znam dal' prodaju fizickim licima)...https://www.metalexport.rs/index.php/proizvodi. Samo ja jos jednom napominjem da se to ne radi, da je suvise opasno...
[ Living Light @ 14.07.2020. 22:33 ] @
Ovo sa Litijumom
se NE RADI u kucnim uslovima!

Zapalicete nesto!

Ovo nije igra.