|
[ freeworld @ 29.12.2015. 19:53 ] @
| Imam problem sa autom,skala za temperaturu u ovim zimskim mesecima (sve dok dnevna ne predje petnaestak stepeni)ne prelazi 70 stepeni.Pre je isla do 90.Ima li neko ideju u cemu je problem?Auto sasvim lepo radi za svoje godine.Grajanje radi lose mada i pre nije bilo bog zna sta.
Drugi problem pre nije problem nego zanimljivo pitanje.Uvek imam naviku da odmah upalim auto i vozim.Razlika izmedju zimskog i letnjeg perioda je sto leti retko kad prebacim na benzin a zimi u vecini slucajeva prebacim kada se vracam sa puta da bi ujutru lakse upalio.Ponekad zaboravim,tada upalim na plin i vozim odmah ali sam primetio da auto trokira pa najmanje u narednih 700 800 metara pri brzini od 25 do 35 na cas pri nizim obrtajima.E sad kad upalim na benzin,takodje odmah kreenm sa voznjom,posle nekih 50-100 metara prebacim na plin i auto uopste ne trokira pri niskim obrtajima.Zasto se ovo desava kada auto ni u jednom ni u drugom slucaju nije zagrejan?
hvala |
[ Lavlja_Jazbina @ 29.12.2015. 20:17 ] @
Citat: Ima li neko ideju u cemu je problem?
Verovatno neadvekatan termostat!Koji,pa 15 motora a ni glasa koji je.
A plin,to je posebna prica.
[ pajapop @ 29.12.2015. 21:05 ] @
Citat: freeworld:
E sad kad upalim na benzin,takodje odmah kreenm sa voznjom,posle nekih 50-100 metara prebacim na plin i auto uopste ne trokira pri niskim obrtajima.Zasto se ovo desava kada auto ni u jednom ni u drugom slucaju nije zagrejan?
hvala
To je zato sto je plin gasoviti fluid, i kao takav ima bolju distribuciju u komori za sagorevanje, lakse se pali i "plameni frontovi" su bolje rasporedjeni po celu klipa, efikasnije je iskoriscavanje...Benzin je kapljicast, jeste da se u maglovitom stanju ubacuje u usisnu granu, ali mu treba vise vremena da se zagreje i da se u vidu fine magle ubacuje u komore, teze se pali i plameni frontovi su manje homogeni...samim tim korisna efikasnost je manja...
Sto se tice temperature motora, probaj da zamenis termostat...
[ Java Beograd @ 30.12.2015. 08:04 ] @
Kad voziš na benzin, dok je motor hladan, moraš da koristiš saug (čok)
[ freeworld @ 31.12.2015. 12:40 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina: Verovatno neadvekatan termostat!Koji,pa 15 motora a ni glasa koji je.
A plin,to je posebna prica.
Sta 15 motora,ne razumem?
Citat: pajapop: To je zato sto je plin gasoviti fluid, i kao takav ima bolju distribuciju u komori za sagorevanje, lakse se pali i "plameni frontovi" su bolje rasporedjeni po celu klipa, efikasnije je iskoriscavanje...Benzin je kapljicast, jeste da se u maglovitom stanju ubacuje u usisnu granu, ali mu treba vise vremena da se zagreje i da se u vidu fine magle ubacuje u komore, teze se pali i plameni frontovi su manje homogeni...samim tim korisna efikasnost je manja...
Sto se tice temperature motora, probaj da zamenis termostat...
Zamenicu termostat.Nisam te razumeo u vezi benzina i plina,po ovome sto si napaisao hoces da kazes da auto bolje radi na plinu nego na benzinu.Ako nisam lepo objasnio,opet cu.Situacija 1:ujutru ili bilo kad u toku dana na ovim temperaturama od -5 d0 10 kada prvi put u toku dana palim auto na benzin i odmah krecem,u toku voznje prebacim na plin u narednih 50 metara(veoma brzo,auto nije zagrejan),motor radi odlicno na plinu.Situacija 2:ujutru ili bilo kad u toku dana kada prvi put upalim auto na plin motor trokira u narednih 700-800 metara pri niskim obrtajima.Zasto?
Citat: Java Beograd: Kad voziš na benzin, dok je motor hladan, moraš da koristiš saug (čok) Koristim sauh,u stvari zadnjih godinu,dve sauh je tako podesen da auto ide sam bez dodavanja gasa tako da i ne koristim sauh do kraja za razliku od nekada.
[ Java Beograd @ 31.12.2015. 12:46 ] @
Pa koristi ga do kraja, kad je motor hladan !
Kako se motor zagreva, tako umanjuj saug, i kad se motor zagreje na radnu temperaturu, obavezno spusti saug do kraja. Ceo ovaj ciklus ne bi trebalo da traje duže od 5 minuta.
Saug ne sme da "bude podešen", nego mora da bude povučen kod startovanja i hladnog motora i oavezno do kraja spušten u radnom režimu motora.
[ pajapop @ 31.12.2015. 13:13 ] @
Citat: freeworld:
[Situacija 2:ujutru ili bilo kad u toku dana kada prvi put upalim auto na plin motor trokira u narednih 700-800 metara pri niskim obrtajima.Zasto?
To sto te Java savetuje sa sauh to je OK...U pravu je...Bez obzira da li palis na benzin ili na plin sauh se povlaci I polako smanjuje kako se zagreva masina...Cak sta vise treba da koristis i elektricni sauh plinskog rasprsivaca neposredno pre startovanja hladnog motora na plin...Medjutim, i sa sauhom ce malo trokirati dok je hladan, jer plin treba da se zagreje u plinskom rasprsivacu...njegova uloga je da ga i zagreva, jer plin do njega se doprema u tecnom stanju jer je pod velikim pritiskom....Njegova temeratura u toj "tecnoj fazi" je oko -25 stepeni...Po pravilu, prebacivanje na plin treba da se izvrsi kad motor dostigne radnu temperaturu,(mada to malo ko radi), tad je i grejanje plina dobro i on se na izlazu u "gasnoj fazi" pretvara u gas...Voznja nepripremljenog rasprsivaca moze da dovede do njegovog zaledjivanja i pucanja membrana u njemu...a moze da dovede i do zaledjivanja ventila na boci...
[ freeworld @ 31.12.2015. 17:11 ] @
Sto se tice sauha na plinu,to nikad nije moglo kod mene,auto se automatski gasi.Ovo ostalo si u pravu,pre mi se stalno zaledjivao rasprsivac,sad ne vec duze vreme,medjutim niko da odgovori na moje pitanje zasto auto bolje radi na plin ako ga samo nekih 50-tak metara vozim na benzin? :)
[ pajapop @ 31.12.2015. 18:18 ] @
Citat: freeworld: Sto se tice sauha na plinu,to nikad nije moglo kod mene,auto se automatski gasi.
Nije bas da te razumem u vezi tog sauha...Mislim da ti u svakom slucaju moras do majstora na jedan detaljan pregled...servis karburatora, servis plinskog uredjaja, podesavanje smese gasa i vazduha na leru i pod opterecenjem...proveru momenta paljenja,... pitanje je i kakva ti je benzinska pumpa...ipak je to stari auto...Zatim tu je i pitanje stanja svecica i podesenosti zazora elektroda...Sto se tice onog tvog pitanja, mislim da sam ti vec odgovorio, moguce zato sto se motor koliko toliko zagrejao dok ga vozis na benzinu, pa se i rasprsivac zagrejao i bolje ispunjava svoju ulogu...kad budes resio pitanje termostata (verovatno je zaglavljen u otvorenom polozaju) imaces bolje zagrevanje motora kad je hladan i time ce lakse postizati radnu temperaturu, samim tim uloga rasprsivaca ce bolje doci do izrazaja...A inace, 50m je veoma malo za bilo kakvo zagrevanje motora, i to je malo pod znakom pitanja ???
[ freeworld @ 31.12.2015. 19:16 ] @
To da mi je otvoren termostat cuo sam i od drugara i verovatno je to razlog.Videcu to da sredim.A sto se tice sauha,ja se ne razumem ali sam sem kod mene vidjao i na drugim automobilima(vecinom jugo) da se gasi na plinu pod sauhom a vidjao sam i da moze da radi na plinu pod sauhom,to znaci da ima neki razlog ili deo koji to omogucava.
[ pajapop @ 31.12.2015. 19:31 ] @
Da..sad razumem...Znaci, ti kad povices sauh, leptir klapna ti potpuno zatvori otvor karburatora, pa gas ne moze da ulazi u njega...NIje ti dobro podesen sauh, on ne treba toliko da zatvara usisno grlo, vec da ima mali zazor...Probaj da ga ne povuces do kraja...Uostalom skini poklopac filtera za vazduh i proveri vizuelno kako se ponasa kad je zatvoren do kraja...Mozda mozes malo da popustis sajlu za povlacenje i tako resis problem...Evo ja vozim auto na plinu sa automatskom sauhom, ali ga uvek palim i gasim na benzinu...Takodje, i kad ga prebacim na plin, primecujem da je sauh ukljucen, do nekog momenta kad se automatski iskljuci kad se zagreje...Medjutim pominjao sam ti elektricni sauh na rasprsivacu...ono crveno dugme na prebacivacu...Pred paljenje - das kontakt - i nekoliko puta pritisnes crveno dugme, da se plin usprica u kuciste filtera za vazduh (to ima ulogu sauha kod plinskog uredjaja)...probaj i tako...
[ veselinovic @ 31.12.2015. 20:45 ] @
Plin na flandju generalno ne voli saug.
Busen karburator obozava saug.
[ pajapop @ 31.12.2015. 21:02 ] @
Pa da...zato sto se busi u donjoj zoni ispod sauha...sauh zatvori dotok svezeg vazduha, uvlaci se plin bez smese vazduha, koncentracija gasa je veca...E, odoh na docek...Srecna nova godina svim clanovima!!!!
[ freeworld @ 01.01.2016. 20:10 ] @
Citat: pajapop: Da..sad razumem...Znaci, ti kad povices sauh, leptir klapna ti potpuno zatvori otvor karburatora, pa gas ne moze da ulazi u njega...NIje ti dobro podesen sauh, on ne treba toliko da zatvara usisno grlo, vec da ima mali zazor...Probaj da ga ne povuces do kraja...Uostalom skini poklopac filtera za vazduh i proveri vizuelno kako se ponasa kad je zatvoren do kraja...Mozda mozes malo da popustis sajlu za povlacenje i tako resis problem...Evo ja vozim auto na plinu sa automatskom sauhom, ali ga uvek palim i gasim na benzinu...Takodje, i kad ga prebacim na plin, primecujem da je sauh ukljucen, do nekog momenta kad se automatski iskljuci kad se zagreje...Medjutim pominjao sam ti elektricni sauh na rasprsivacu...ono crveno dugme na prebacivacu...Pred paljenje - das kontakt - i nekoliko puta pritisnes crveno dugme, da se plin usprica u kuciste filtera za vazduh (to ima ulogu sauha kod plinskog uredjaja)...probaj i tako...
Probacu to sa filterom,a to crveno dugme sam koristio pre za paljenje al ne i tokom voznje,meni i na plin solidno pali,samo sto trokira,al dobro nije to neki problem pa da mi je hitno nego me zanimalo samo.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|