|
[ goat @ 04.01.2016. 14:37 ] @
| Dobar dan svima.
Jutros posle pauze od 5 dana na -9 upalih Lupo 1.4TDi (2000g) ali alnaser se namučio. Okretao je tako polako da se čudim kao je motor uspeo da strartuje.
Ovo mi se dešavalo i ranije, prvo jutarnje paljenje na nižim temperaturama, pogotovo ako kola stoje neki dan, bude onako traljavo, ali tokom dana i u letnjem periodu pali na "zub"
Akumilator je nov, pun do kraja
Sumnjao sam u četkice. Skinuo sam alnaser , Bosch je proizvodnje, rasklopio međutim na oko sve izgleda ok. Četkice su skoro nove ima ih 4 komada, prelemljenih pletenica jer nisu menjane sa postoljem. spojevi su Ok osim što su malo boju promenili. Kolektor je dobar. Planetarni reduktor dobar.
Merio sam otpor kablova od klema do alnasera (zvona menjača). Istrument pokazao 0,7oma. Kablovi nisu nalomljeni koliko sam mogao primetiti
Pitam se da li je u bendiksu lošiji kontakt na mestu prespajanja + voda? ... mada nikada mi se nije desilo da bendiks "povuče" a da alnaser ne okrene
E sada pitam znalce:
Može li se desiti da je alnaser od benzinca namontiran na dizel!?
Moj otac je imao takav slučaj na mercedesu 190D. Alnaser od benzinca bio montiran na dizela ali taj nije imao planetarni reduktor.
|
[ goat @ 04.01.2016. 22:53 ] @
... sada malo pregledam katalog...
alnaser koji sam skinuo ima oznaku na statoru 0 001 123 017 i ima 10 zuba, međutim prirubnica iz kataloga za taj alnaser se malo razlikuje od one koja je na mojim kolima ... 0 001 123 017 po katalogu je nekih 1,7KW snage i predviđen je za benzince i dizele, između ostalog i za neki model oktavije 2.0tdi
po katalogu za Lupo trabalo bi da ide 0 001 125 042 , ili 0 986 016 980 (prirubnice su identične kao na mojim kolima) snage 1,8-2KW.
primetio sam da su zavrtnjevi bendiksa različiti međusobno što znači da je alnaser pakovan (Frankeštajn) .... ko zna od kojeg je rotor :/
huuuh... kakvih nas samo ima i kakvih sve " majstora" ima
predhodni vlasnik je imao neku servisnu knjižicu gde je upisan urađen veliki servis (osim španera pk kajiša na zahtev mušterije - pošteno od servisera što je to upisao, njemu skidam kapu ), zamena šolja amortizera i šipki letve volana.
kola bila treća u domaćinstvu i vožena redovno... kupio sam ih u voznom stanju sa:
-neispravnim homokinetičkim zglobovima
-totalno neispravna dva nosača motora od ukupno tri
-neispravnim termostatom
-neispravnim MAF senzorom
-neispravnim (produvalim) N75 ventilom (komanda wastegate turbine)
-akumulatorom crni konjić (levog polariteta umesto desnog i nedovoljnog kapaciteta)
-neispravnim klima uređajem (nije neki greh, ali da pomenem)
-spalim desnim vratima
... u međuvremenu sam zamenio zvučnike u vratima jer su stari fabrički bili loši i video "savršen rad električara" , popravio sam i mehanizam centralne brave koji nije radio i bravu na desnim vratima koju je neko pre mene "popravio" tako da sam mogao prstima izvući cilindar brave i otključati vrata drvcetom od sladoleda...
.. odem kod lokalnog "majstora" da dogovorim zamenu zgloba ili zglobova jer je krckao u zavoju, on rukom proba - zavrti poluosovinu i kaže "ovo je normalan luft, dobri su, nije do njih"
... odem da proverim klimu u prvim letnjim vrućinama, a ona prepunjena, popravljao je neki "majstor" pre nego što sam kupio kola, punio je i punio, a kvar bio loš kontakt osigurača kompresora klime u kutiji iznad akumulatora...
i tako nam je ....
... sutra testiram pad napona po spojevima.... ne znam šta bi drugo mogao uraditi do pre odluke da kupim drugi alnaser..
[Ovu poruku je menjao goat dana 05.01.2016. u 00:03 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 05.01.2016. 11:26 ] @
0 001 125 042 je 2kw.Koji katalog koristis?
Taj motor AMF ugradjivan je i u POLO,DERBY,VENTO do 2005.
2kw alanser je u motorima LUPO ANY (1.2k ccm) I AYZ (2003-2005 1.2k ccm).
Citat: alnaser koji sam skinuo ima oznaku na statoru 0 001 123 017 i ima 10 zuba,
p.s.Mislis na bendiks kada si pominjao zube?
0 001 123 017 je 0 986 020 280 i snage je 1,7 kw.Ide Uu A3,TT,SEAT ALTEU .LEON.EOS, CADDY3,OCTAVIA ITD.
[ goat @ 05.01.2016. 14:14 ] @
http://www.autoteilemann.de/bo...rter-0-986-016-980-183818.html
tu sam pronašao da ide i 1.8KW na AMF,
da .. kada sam pominjao zupce mislio sam na bendiks
na statoru sa spoljašnje strane je utisnuta oznaka 0 001 123 017 što znači da je alnaser prepakovan (od dva ili tri napravljen jedan) što i nije strašno ako se od istuh tipova koriste delovi, što ovde očigledno nije slučaj, pitanje je sada koji je rotor..
jutros sam proverio kablove i kontakte putem pada napona... odlični su ...
kada malo otopli i prođu praznici skinuću ga i generalno pregledati i očistiti, premeriti biksnu... pozabaviću se i sa automatom, možda na njemu ima veliki otpor na kontaktima ... da ne žurim jer u protivnom se uvek zebem...
mada je najverovatnije najbolje da kupim drugi alnaser da se ne patim sa gremlinima
[ Lavlja_Jazbina @ 05.01.2016. 14:57 ] @
Citat: na statoru sa spoljašnje strane je utisnuta oznaka 0 001 123 017 što znači da je alnaser prepakovan
Opet termini:).Stator je deo koji je zalepljen u tom aluminijumskom kucistu i dok ne rasklopis ne mozes da ga vidis.
To je broj alansera i ide za vozila kojaq sam naveo.Legalan esi bosch za 2015 nema sklopove (dodatno placanje)
a ove koje znam sa starim esi 1.0 su do 11. libero.Probacu negde pa cu ti postaviti ovde delove bas za taj LUPO.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.01.2016. 15:18 ] @
Stator.
[ ubimestruja @ 05.01.2016. 15:38 ] @
Stator je kod njega stalni magnet-tako da nije ovaj sa slike.
[ pajapop @ 05.01.2016. 15:56 ] @
Cini se da ti trenutno na vozilu nemas odgovarajuci alnaser odgovarajuce snage...Po mom istrazivanju, za tvoj auto ide alneser sa 10 zubaca na pogonskom zupcaniku i snage od 2KW...A malo sam se pozabavio i matematickim dokazivanjem jer izbor alnasera zavisi od njegove snage, tj, od vrste i zapremnine motora koji mora da pokrene...Ako se uzme u obzir da je za pokretanje dizel motora potrebna brzina obrtanja motora N=100-200 o/min...Starter treba da savlada otporni moment motora koji se pokrece : M=C*V gde je V 1l=1000cm3 u tvom slucaju je V=1.4...C je konstanta po tabeli za dizel motore najmanje 7. ...Na osnovu ovih podataka snaga pokretaca se izracunava po obrascu Pmax= nM/974 (kW), sto znaci: M = C*V, M = 7*1.4=9.8 ...Pmax= 200*9.8/974=2.01kW...Eto i racunica je tacna...Znaci, alnaser koji trenutno imas na vozilu nema dovoljno snage za tvoj auto, tu je nesto budzeno...a i ovo hladno vreme, mozda i slab akumulator...
[ Lavlja_Jazbina @ 05.01.2016. 16:02 ] @
Citat: ubimestruja:
Stator je kod njega stalni magnet-tako da nije ovaj sa slike.
To je x slika,Na vw slici je pozicija 3.
pajapop---Gde ti ode.:).Matematicko izracunavanje je broj sasije i onda ide alanser.I to bilo gde na zemaljskoj kugli.
Da sasiju i sutra dobije broj koji alanser.
[ goat @ 05.01.2016. 18:01 ] @
Akumulator je dobar, nov i kupio sam ga pre mesec dana, sada vidim nepotrebno jer sam njime zamenio akumulator koji sam kupio pre nepunih godinu dana. Ovaj sam ostavio za rezervu jer u drugim kolima imam crnog konjića iz 2008 godine , doduše u benzincu ali pali na "zub" i koji će trajati još dugo jer ima zamenika, to obično tako biva...
... rezime... anlaser koji mi je na lupu je "budžen"... sastavljan je od delova dva različita tipa, ...
.... skinuću ga još jedan put , rastaviti i videti može li se nešto odraditi u šta čisto sumnjam, ali se uzdam u inženjerski stepen sigurnosti tako da predpostavljam da će se 1,7KW moći izboriti sa AMF motorom, mada mi realnost govori da pronađem drugi , ili odgovarajuće delove da napakujem stari kako treba...
[ pajapop @ 05.01.2016. 19:08 ] @
[ goat @ 06.01.2016. 11:45 ] @
da je samo to kud' bi mi kraj bio!
danas mi je upalio bez problema, ali je temperatura u plusu... videću, možda sam mu neki kontakt revitalizovao dok sam ga skinuo i ponovno namontirao, dešavalo mi se da prvo paljenje bude "kilavo" i na temperaturama u plusu ... sada bar znam šta je u pitanju... u međuvremenu pecam neki od 2KW, ako natrči neću ga preskočiti...
[ pajapop @ 06.01.2016. 15:13 ] @
Citat: goat[/url]: dešavalo mi se da prvo paljenje bude "kilavo" i na temperaturama u plusu ...
Kad vec sve proveravas, treba da proveris i kako ti je motor povezan sa masom, tj sa karoserijom...Neki motori imaju i posebnu dodatnu masenu pletenicu ili maseni licnasti kabl (povezuje se motor direktno na karoseriju tj, menjacko zvono sa karoserijom)...Kad te "gnjavi" alnaser to mozes jednostavno da proveris...uzmes jedan startni kabl i stavis ga na minus klemu akumulatora, a drugi kraj na telo (stator) alnasera, i onda neko vergla...ako se verglanje popravi i ako se pri tome javlja malo varnicenje izmedju tela alnasera i stipaljke kabla, onda ti je sigurno los spoj motora sa masom i to treba da se popravi, jer tu postoji pad napona pri radu alnasera...
[ goat @ 06.01.2016. 16:16 ] @
.... provereno.... dobro je
[ Nocni @ 10.01.2016. 11:12 ] @
To je motor koji je identičan kao 1.9 tdi samo mu je "odsječen" 1 cilindar... Čak se i preko kubikaže to može zaključiti 1.9 je 1896, znači 1 cilindar je 474 kubika a tvoja 3 cilindra su 1422 kubika...
Najbolje bi bilo stavljati djelove upravo od ovog 1.9 motora koji pasuju a dimenzionisani su za veću težinu...
Za taj motor je interesantno da troši isto ili više od ovog 1.9 tdi...
P.S. Može sasvim fino da se čipuje i tek posle ide lako i troši dosta manje...
[ goat @ 10.01.2016. 14:05 ] @
.... hm... mislim da ga je malo teže pokrenuti nego 1.9 jer ima onaj mehanizam sa kontrategom ispod radilice, zato u njega preporučuju starter od 2kw, a u 1.9 po katalogu ide i 1.8KW, ali stoji da su identična mesta za ugradnju
Citat: Nocni: Za taj motor je interesantno da troši isto ili više od ovog 1.9 tdi...
P.S. Može sasvim fino da se čipuje i tek posle ide lako i troši dosta manje...
troši onoliko koliko mu stiskaš gas... u gradu je 1.4 ekonomičniji od 1.9 ako se poštuju saobraćajni propisi ali van grada kada se od motora traži više 1.9 je u prednosti...
dok sam ga vozio sa neispravnim N75 oseto sam malo "čari" povišenog pritiska nerasterećivane turbine... zamenom ventila postao je tromiji ali ne upada u "limp" mod više ... trošio je u granicama fabričkih podataka pored 238kkm na satu...
... razmišljam o čipovanju ali prvo trebam da iskalkulišem da li ću nešto dobiti je godišnje prelazim oko 13-14hiljada kilometara, mada je bio mnogo zapušten i imam još ponešto ozbiljnije da doteram (šum menjača u praznom hodu kada je hladan, ućuti se kada se ugreje motor.... zadnji amortizeri)...
[ Java Beograd @ 10.01.2016. 16:12 ] @
Koliko si platio tog VW Lupa sa toliko dugačkim spiskom problema ?
[ goat @ 10.01.2016. 19:50 ] @
Citat: Java Beograd: Koliko si platio tog VW Lupa sa toliko dugačkim spiskom problema ?
.... e da zaboravih i maf treba da menjam ...
.... kupio sam Lupo pre skoro godinu dana (kao i uvek tražio sam reno, suzuki, dajhacu.. a u danu se odlučio i kupio VW što mi nije prvi put), bio je u oglasima najjeftiniji za taj tip cenjen 1750E... odmah sam video da je zapušten mnogo, ali da ima potencijala VW kvalitet... ranije sam štedeo u švajcarskim francima pa sam konvertovao baš kada je bio odnos sa eurom 1:1 tako da me koštao negde oko 1500E + prenos 60E + registracija 180E + gume 160E = 1900E za početak ... delovi nisu skupi... nosač motora levi 3500din, homokinetički zglobovi 2*2500din, termostat 650din, antifriz 1000 din, plastičnu račvu rashladne tečnosti na glavi motora gde je senzor temperature popravio (zaptivka neodgovarajuća bila), razradio i podmazao sajle ručne koćnice (desna zaglavljivala pa se doboš malo grejao), jedan nosač motora sanirao - nije procurelo ulje tako da može još da nosi, maf oprao ali "brlja" ponekad - trebam ga zameniti, ablender svetala popravio, mehanizam centralne brave desnih vrata popravio (napravio ručno jednu polugu sa zupcima!!! tu sam prevazišao samoga sebe! ), sijalično grlo levog fara zamenio - imao od lade mnogo kvalitetnije ( kako VW škrtari na el instalacijama to je za nepoverovati), prekidače podizača stakala na levim vratima popravio... rad oko klime 2000din - dijagnostika i ispuštanje viška gasa (jedino se tu majstori ovajdili), dubinsko pranje 3000din (pomogao komšiji koji nije baš u zavidnoj materijalnoj situaciji), ventil N75 dobio za džabe (majstor sa debelim živcima + bio đak moje majke pa me na fini način otkačio jer sam ga prilično smorio tokom dijagnostike i provere instalacije turbine ; čovek mi dao polovni ventil i uljudno zamolio: " idi ga zameni i vidi da li radi, ja nemam sada vremena")... revanširao sam mu se na drugi način ) .... originalne zvučnike u vratima zamenio, imao sam neke (vašarske) od strarih kola, napravio od šperploče nosače jer su dvodelni bas+visokotonac, rade odlično .... mali servis da računam, ulje i filteri 5500din .... akumulator 7000+5600din
... predhodnom vlasniku taj Lupo nije imao problema i vozio se - kotrljao
profesionalno sam izdeformisan... radim za sebe.... inženjer u radnom odelu uvek sam bio, a ne u mantilu ... radio i rukovodio sam u službi održavanja u livnici 9 godina tako da radim sve sam na kolima, imam gde i sa čim...
... nemam nešto poverenja u druge... blještavi servisi su skupi a tamo zaposleni blago rečeno nemaju pojma! .... skupi majstori su dobri, kod njih treba ići i ja znam samo jednog za sada i za dvojicu predpostavljam da su ti ...
... dobar automobil je skup to stoji , ali u srbiji takvih malo ima i teško ih je naći ne zbog toga što su retki nego što su zatrpani krševima čiji su ljudi-vlasnici nepošteni prema drugima a što je najgore i prema sebi ....
[Ovu poruku je menjao goat dana 10.01.2016. u 21:15 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|