[ Emmy @ 05.01.2016. 00:37 ] @
predvidjeno je bilo da se radi veliki servis na 60,000 no kako mene garancija ne interesuje ja sam zamenio samo ulje i sad sam na oko 85,000.

Majstor mi kaze da ne bi bilo lose da zamenim sada zapcasti spanere i vodenu pumpu. Medjutim, ja sam tako menjao na 70,000 jednom fabricki kais na renou i bio je skoro kao nov. Mogao je da ide garant jos 50,000 !

ja sada ne bih da menjam zupcati. Inace ne forsiram auto kao zivotinja, retko kad preko 4000 obrtaja, autoputem 110 na 3500 itd...

auto je clio 2013 benzinac

misljenja ?
[ anon115774 @ 05.01.2016. 01:19 ] @
Nisam mehanicar i ne razumem se ali mogu da ti kazem iz iskustva.

Sa trenutnim autom sam presao 130.000 i niko mi nije ni pomenuo zamenu tih delova. Jedino sto je menjano su ulje i filteri (i na 60.000 ulje u menjacu). Pa ja se na 130K jos vozim sa fabrickim paknovima a tebi na 70K hoce da menjaju pola auta...

Menjaj majstora :)
[ Emmy @ 05.01.2016. 01:26 ] @
pa sad, mora da kocis menjacem ili rucnom - meni su pakne ipak otisle na 70,000
[ Ned123 @ 05.01.2016. 07:15 ] @
Da ti nisi nesto pogresno shvatio i da to mozda nije 60000 milja ili mi ipak pricamo o miljama ;)
https://www.renault.co.uk/serv...e/maintenance/timing-belt.html

Inace razliciti ljudi ce ti reci svasta i cuces potpuno razlicite price ali jedna cinjenica stoji a to je da potpuno "zdrav" i nov (izgledom) remen ipak moze da pukne...

[Ovu poruku je menjao Ned123 dana 05.01.2016. u 08:30 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 05.01.2016. 11:39 ] @
Citat:
ja sada ne bih da menjam zupcati


Pa bas to moras da zamenis a ostalo neka ostane,ako tako hoces.
[ botr @ 05.01.2016. 11:58 ] @
Menjaj po fabrickoj preporuci, zamena je svakako mnogo jeftinija od popravke izazvane pucanjem kaisa. U tom slucaju opet moras da menjas sve to isto, samo sto jos moras da platis slepovanje i popravku motora. Ne znam koji je motor u pitanju, ali zupcasti, spaner, roler, pumpa + zamena te kosta oko 15-16 hiljada dinara.
[ inobradovic @ 05.01.2016. 15:24 ] @
u fabrickom upustvu mora da pise na koliko km se menja, zato i postoji garancija na aute da pokrije troskove ako nesto crkne ili ne pokrije ako se ne pridrzavas upustva, licno mislim da se na renou menja na 120oookm ili 6 godina sta pre dodje od ta dva na zamenu ali opet prover u upustvu.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.01.2016. 15:39 ] @
Uputstvo za sta?

Klio 4 ima 6 tipova motora. 0.9, 1,2 ima 2 i 1.6 ima 3.
[ Emmy @ 05.01.2016. 16:10 ] @
1.2 16V
[ bakara @ 05.01.2016. 16:14 ] @
Kako je to nov auto sa 85000km?
[ Lavlja_Jazbina @ 05.01.2016. 16:15 ] @
a,bolje i da ti ne pokazujem ali ajde.Ja licno bi malo bio stresiran ali ako je u garanciji to je ovo.

[ Emmy @ 05.01.2016. 17:13 ] @
Citat:
bakara:
Kako je to nov auto sa 85000km?


nema ni tri godine jos mirise na novo.
[ inobradovic @ 05.01.2016. 18:56 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
a,bolje i da ti ne pokazujem ali ajde.Ja licno bi malo bio stresiran ali ako je u garanciji to je ovo.




znaci po ovom ne treba da menja zupcasti, jer nije ni km ni godine stiglo.
[ hobbista @ 05.01.2016. 18:56 ] @
Renault uvoznici su za naše tržište prepolovili kilometražu do servisa. Kod nas je 4 godine ili 60.000km.
Za isti motor na zapadu je 6 godina ili 120.000km.

Ubacili su ti crva sumnje, pa ti sam odluči.
[ botr @ 05.01.2016. 19:07 ] @
Kod mene na Meganu su Nemci menjali na 60k km, i ako nije istekao vremenski interval, a preporuka je 120k. Kad sam ga kupio, presao je oko 70k od velikog servisa i sto se tice vremenskog intervala je bio za zamenu. Kais, Gates je izgledao skoro pa kao nov, spaner i roler su ok, ali je vodena pumpa pocela da vlazi, nije bilo znacajnog gubitka antifriza. Licno, ako je auto van garancije, ne bih vozio pun interval.
[ inobradovic @ 05.01.2016. 20:55 ] @
na autu je prva fabricka ugradnja znaci nema potrebe dirati, ali ako hoce bas iz predostroznosti da uradi dovoljno je da smanji interval za 20oookm i neka zameni na 100ooo km ili recimo 5god,

znaci opet ne treba menjati sada.
[ etjen @ 05.01.2016. 21:31 ] @
Veliki servis, po meni, nema potrebe da se radi pre 120kkm
Ali, ako si ga već kupio novog onda imaš i fabričko uputstvo od njega. Prema tome, kako piše u uputstvu, tako je.

Naši serviseri se, šatro, vade na loše gorivo i neke takve gluposti, pa preporučuju servis ranije.
Generalno, ako je vožen isključivo na kraće relacije, trebalo bi ranije raditi veliki servis (ali i to piše u upustvu na koliko)

A, ako tebe garancija ne zanima (kako si i sam rekao u prvom postu) onda, uživaj dok ne krene da se čuje nešto
(po pravilu se uvek javi neki tupavi zvuk od ležaja ili kaiša pred kraj)

Samo, nije mi jasno, zašto si kupovao novi auto ako te ne zanima garancija, jel zbog mirisa :D
[ bakara @ 06.01.2016. 16:35 ] @
Citat:
etjen:

Samo, nije mi jasno, zašto si kupovao novi auto ako te ne zanima garancija, jel zbog mirisa :D

Pa kupio ga je valjda zato sto je nov a ne polovan, a na servise treba dati dosta para koje na drugom mestu uradis za smesnu cenu.
Mislim da se isplati, za par godina je to sigurno bar 2000 eur ustede.
[ inobradovic @ 06.01.2016. 17:47 ] @
Mislim da se na renou servis radi na 30oookm, sto ispadne 3 servisa do 100oookm ,
ne verujem da se za 3 servisa moze ustedeti ni 500e
[ bakara @ 06.01.2016. 17:51 ] @
^^ to tako reno propisuje, ali nasi se setili pa smanjili servisne intervale "zbog loseg goriva" ( i tu pricu serviraju jos od 90tih kad smo gorivo sipali iz kanti), a svaki servis 200eur realno vredi 30eur.
[ etjen @ 06.01.2016. 18:14 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
etjen:

Samo, nije mi jasno, zašto si kupovao novi auto ako te ne zanima garancija, jel zbog mirisa :D

Pa kupio ga je valjda zato sto je nov a ne polovan, a na servise treba dati dosta para koje na drugom mestu uradis za smesnu cenu.
Mislim da se isplati, za par godina je to sigurno bar 2000 eur ustede.



2000 Eura uštede?!? Na čemu? na Cliu od 1200ccm?!?
Ako uopšte i postoji ušteda, smešna je i nije vredna pomena.

DRuga stvar ako nema normalnog servisa u blizini, onda možda i ima smisla... Mada, opet, kako za koga.
[ botr @ 06.01.2016. 19:01 ] @
Elf ulje je jeftino, filteri nisu skupi, sve u svemu, u nekom relativno pristojnom servisu, izadje oko 30-40 evra.

30k km je mnogo, ulje je nikakvo posle tolike km. Ja sam skratio interval na pola, tj. na 15k km. Ima dosta naslaga prljavstine po motoru zbog tolikog intervala zamene. Prilikom prve zamene, a ulje se dugo cedilo iz kartera, oko 1h, novo ulje je pocrnelo posle 200-300km.
[ Java Beograd @ 07.01.2016. 16:53 ] @
1. Zanemariti šta lupetaju lokalni auto-dileri i ostali lopovi
2. Pročitati uputstvo proizvođača, i postupiti tako. Valjda onaj koji je napravio motor najbolje zna kad šta i kako menjati.


Nevezano za temu:
Na zupčastom kaišu se ne vide (uvek) tragovi istrošenosti i starosti, što nikako ne znači da ga ne treba menjati. Cena / posledice kod zupčastog kaiša ide do 1:100. Kao ništa drugo na autu. Obavezno: zupčasti kaiš kupovati od renomiranih proizvođača, i menjati onako kako kaže proizvođač. Ništa ranije ništa kasnije.