|
[ Aix @ 07.01.2016. 15:38 ] @
| Imam auto koji retko vozimo i stalno mu naravno ode akumulator.
Sta da radim ?
Ja mogu naravno da odspojim kleme ali mi je to simanje. Da li moze nekako da se napravi prekidac. Bio sam kod jedog elektricara, ali on me he gledao kao da sam ga pitao jel mozes da mi napravis da auti leti. Kao, treba tu neki jak kabel da ponese struju, ja kazem pa stavi ga, on kao treba jos da vidi....
A drugi mi kaze mozes ti staviti prekidac ( mada ne preporucuje) ali akumulator svakako curi pa curi...
Ne znam sta da radim... |
[ Aix @ 07.01.2016. 15:40 ] @
Aut je klio kec 1998 ali inace je odlican
[ sasa022 @ 07.01.2016. 16:34 ] @
Da li ti auto stoji na mestu gde bezbedno mozes da dovuces produzni kabl ili u blizini uticnice 220V ?
Ako je odgovor DA , nabavi ( impulsni ) punjac-kondicioner
npr.
http://www.ctek.com/gb/en/chargers/XS%200.8
http://www.batterystuff.com/ba.../12-volt/0-4amps/BM12v117.html
http://www.pulsetech.net/PP12L...y-Maintenance-System-7291.aspx
[ Darko Nedeljković @ 07.01.2016. 16:52 ] @
Gde smatras da struja odlazi? Ja ne bih rekao da to vozilo ima ikakvu potrosnju dok stoji, tj sve je isto kao da si ugradio taj prekidac. Zasto jednostavno ne upalis auto 10 minuta na svake 2 nedelje? Posle koliko meseci od kupovine ti strada akumulator?
A sta mislis kako bi bili da kupis mali solarni panel koji bi ga dopunjavao svakodnevno?
[ inobradovic @ 07.01.2016. 16:54 ] @
nabavi kleme koje se ne srafe ha akumulator neko su samo pritisnu mislim da takve ima pezo,
treba ti bukvalno 5 sekunde da skines i stavis kleme na aku.
nesto slicno ovom.
[ Java Beograd @ 07.01.2016. 17:00 ] @
Bila je jedna tema na forumu (čini mi se) o takozvanim "brzo skidajućim klemama". Možda sam pogrešio naziv, ali neko će se već javiti. Potraži, izguglaj, pa onda kupi takve kleme.
Možeš da potražiš i ovakvo nešto: http://www.diamar.hr/view.asp?idp=118&c=161
ili ovako http://www.alibaba.com/product...-switch-with-2_1914667228.html
Svakako prekidač mora da bude za struju od oko 200 A.
[ pajapop @ 07.01.2016. 18:53 ] @
Citat: Aix:
Imam auto koji retko vozimo i stalno mu naravno ode akumulator.
Sta da radim ?
U ovom slucaju, nikakav prekidac za akumulator tebi ne moze pomoci...On ima neku drugu ulogu, koristi se najcesce kao mera zastite od kradje i ugradjuje se, koliko ja znam samo u camce (jahte) i neke "teske masine"...Ne znam ni jedan putnicki automobil kome je to fabricki ugradjeno. Mozes ti da ga ugradis (nabudzis), ali ti to nece resiti problem jer ces i dalje imati pojavu praznjenja akumulatora, jer je to normalna pojava a zove se "samopraznjenje"...Proces samopraznjenja je pojava koja postoji u svim akumulatorima, a naravno najvise je na kraju izrazena kod onih automobila koji dugo stoje i nema nikakvog procesa dopunjavanja akumulatora...To se desava i kod akumulatora koji dugo stoje i u prodavnicama...Pod uticajem sumporne kiseline na plocama se odvijaju procesi sulfatizacije bez obzira sto se "iz akumulatora ne uzima struja"...Stvaraju se male lokalne struje zbog necistoca u elektrolitu, na resetkama ploca i olovnog taloga na dnu suda akumulatora i samim tim ta pojava je vise izrazena kod starih akumulatora nego kod novih. Samopraznjenjem akumulator gubi oko 1% svog kapaciteta dnevno...Sto se tice procesa samopraznjenja ima jedna zanimljivoct: ovaj proces je manje izrazen na hladnom vremenu nego na toplom...zato, akumulatori kad se cuvaju u tzv. postupku "mokrog konzerviranja" treba da se cuvaju u hladnijim prostorijama...Medjuti, s druge strane, temperatura elektrolita ima znatan uticaj na kapacitet akumulatora. Ako je temperatura visa, elektrolit je redji, pokretljivost jona veca, pa je i "cirkulacija" bolja. To ima za posledicu smanjenje unutrasnjeg otpora i povecanje kapaciteta. Kad je hladno, elektrolit se zgusne, cirkulacija smanji, pa je i kapacitet smanjen, samim tim i "napon praznjenja"...Sta ti treba da radis?:1. Treba da proveris ispravnost punjenja alternatora 2. Da proveris ispravnost (cistocu) svih spojeva i kablova koji su u spoju sa alternatorom i akumulatorom. 3. Da proveris ispravnost pogona altrenatora (zategnutost kaisa). Sto se tice samog akumulatora, on pre svega na kolima ( i ako je skinut sa kola) mora biti apsolutno cist bez primesa necistoca, ulja, blata, prasine i sl. jer i to dovodi do pojava mikrostruje na njegovoj povrsini i samopraznjenja... Da primenis postupak "mokrog konzerviranja", ali posto je on verovatno komplikovan za tebe da ti ga ne opisujem, dovoljno je da ga uneses u kucu i bar jednom mesecno prikljucis na ispravljac i punis neprekidno bar 10 sati...Normalno, prethodno kontrola nivoa elektrolita...I vozi ga brate, ...
[ inobradovic @ 07.01.2016. 20:45 ] @
Al ti otrova coveka ;-)
[ Java Beograd @ 07.01.2016. 22:05 ] @
Pa bolje da mu lepo kaže (i objasni) nego da mu podgreva lažnu nadu.
pajapop je naravno u pravu, samo, opet, pitanje je koliko je to "retko" voženje automobila, i da li akumulator "ode" samo zbog samopražnjenja, ili zbog samopražnjenja + trošenja kroz neispravnu instalaciju.
Ako je ovo drugo, onda bi prekidač, koliko toliko pomogao. Ako je "retko voženje" otprilike jednom u šest meseci, onda definitivno akumulatoru treba dodatno održavanje i nega.
[ Nebojsa Milanovic @ 07.01.2016. 22:07 ] @
pajapop, odličan post!
[ Aix @ 07.01.2016. 22:59 ] @
Sve je ok, ja sam i hteo istinu sto rece pajapop. Najgore je sto ne mogu da nadjem nikog da mi krese auto povremeno...
Nista idemo ko pre, kleme, paljenje auto na auto.... Nema druge
[ paterson @ 08.01.2016. 04:17 ] @
@pajapop, lepo si mu objasnio i dobio si pohvalu od mene, samo jedino se ne slažem sa ovim zadnjim podvučenim rečima:
Citat: pajapop:..... dovoljno je da ga uneses u kucu i bar jednom mesecno prikljucis na ispravljac i punis neprekidno bar 10 sati... Normalno, prethodno kontrola nivoa elektrolita... I vozi ga brate, ...:):):)
Znači, ne bilo kakav jeftin i prost punjač koji će sigurno pre vremena upropastiti i stari i novi akumulator punjenjem odoka, već takav impulsni punjač kakav je već predložio gore @sasa022 i plus ne samo vizuelna kontrola nivoa elektrolita sa eventualnim dolivanjem demineralizovane vode do plastične crte iznad olovnih ploča ako akumulator ima čepove, već i vizuelna provera gustine elektrolita u svakoj ćeliji ponaosob uz pomoć jeftinog bometra (crveno polje znači da je ispražnjen ili je kratak spoj, žuto polje znači kritično, a zeleno polje znači da je pun akumulator). Objasnio sam na ovom postu kako treba RUČNO I VIZUELNO kontrolisati punjenje, a to važi za one koji koriste obični jeftini punjač sa dodatkom samovsko proverenog izrađenog (DIY) elektronskog kola sa obaveznom regulacijom napona i struje i dodatkom ili digitalnih (LCD ili LED) ili analognih pokazivača napona i struje, tj. drugim rečima za one koji nisu u mogućnosti da nabave ovakve fabrički skupe impulsne automatske punjače (priključi i zaboravi).
P.S.
Pre nego što se počne sa punjenjem akumulatora i pre nego što se otvore čepovi akumulatora, kućište akumulatora mora biti obrisana mokrom krpom od prljavština, i da obavezno bude suvo kućište i plus da kontakti polova za priključenje (i "+" pol i "-" pol) akumulatora moraju biti mehanički očišćene uz pomoć isključivo specijalne četke za čišćenje kontakata akumulatora i klema (jeftin je i košta od 180 do 300 dinara), jer brzo i efikasno skoro 100% očisti nastali čvst talog na kablovskim klemama i na kontaktima akumulatora u odnosu na običnu grubu šmirglu ili čeličnu četku za skidanje metalne korozije.
[Ovu poruku je menjao paterson dana 08.01.2016. u 06:34 GMT+1]
[ Darko Nedeljković @ 08.01.2016. 07:34 ] @
Niko nije prokomentarisao moju ideju da se u vozilo ubaci mali solarni panel. Najslabiji daju pedesetak mA i zauzimaju prostora koliko i mobilni telefon. Cenim da je to dovoljno da akumulator bude uvek pun, nakon koliko god meseci da se auto koristi.
[ etjen @ 08.01.2016. 08:35 ] @
ja bih da primetim da ukoliko se auto tako retko vozi da mu svaki čas ode acc, onda će mu taj acc biti najmanji problem :)
[ vladd @ 08.01.2016. 09:55 ] @
Otkaciti + klemu, ali provozati auto bar nekoliko km mesecno..
[ Nocni @ 10.01.2016. 10:58 ] @
Citat: etjen:
ja bih da primetim da ukoliko se auto tako retko vozi da mu svaki čas ode acc, onda će mu taj acc biti najmanji problem :)
Ovo baš i nije tačno jer taj cijeli auto košta koliko 2-3 takva akumulatora.
[ etjen @ 10.01.2016. 12:31 ] @
to možda i jeste istina, ali potencijalne popravke za njega, prouzrokovane stajanjem, mogu koštati više :)
[ Lavlja_Jazbina @ 10.01.2016. 19:38 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:
pajapop, odličan post!
Mislim da bi mogao da dopunis posto imas nov auto sa kojim prelazis 3k godisnje.Sta ti radis u svom slucaju?
[ inobradovic @ 10.01.2016. 20:34 ] @
Ja imam auto koji vozim manje od 1000km godisnje, bakara i ja smo to komentarisali u prvoj temi o uljima koga zanima
[ Darko Nedeljković @ 10.01.2016. 21:00 ] @
zar ti nije lakse da se vozis taksijem?
[ inobradovic @ 10.01.2016. 22:50 ] @
Taksi sluzi da te preveze od tacke a do tacke b, ja sa tim autom uzivam u voznji dok neko recimo uziva da gleda tursku seriju. ;-)
Da se vratimo na temu, preporucio sam ti one kleme sto se lako skidaju da te ne mrzi, a najbolje resenje je ako imas prijatelja koji ima prodavnicu akumulatora kupis jedan i miran si 10 godina minimum, cim dodje do isteka garancije prijatelj da nov ;-)
Slucajno poznajem coveka koji tako radi godinama ;-)
[ Lavlja_Jazbina @ 11.01.2016. 07:36 ] @
Citat: resenje je ako imas prijatelja koji ima prodavnicu akumulatora
Gde to?Valjda servis daje ekspertizu da li je accu za zamenu ili ne pa onda prodavnica moze da zameni.
Kupi jedan mini buster (visenamenski) pa palis kada ti treba a accu uzmes neki koji je na pola zivota ili taj tvoj koji vec imas.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|