[ branko tod @ 17.01.2016. 21:57 ] @
Počeo sam priču na forumu koji nema baš mnogo veze sa automobilima,
pa da temu otvorim na pravom mestu.

U ovim hladnim danima motor teže pali na plin. Znači bez prebacivanja na
benzin, već direktno paljenje na plin. Interesuje da li je neko od vas probao
da taj problem predupredi predgrevanjem dolazećeg plina u isparivač sa
nekim grejačem da 12 V. Na primer kao kod dizela. Ili imate neka saznanja
o tome. U pitanju je karburatorski motor.
[ veselinovic @ 17.01.2016. 22:05 ] @
Branko,
grijanje tecne faze plina ne bi pomoglo uopste.
U isparivacu imas oko pola litra ledene vode.
Da bi upalio i prvih minut poslije paljenja trebas vrelim plinom ugrijati ne samo tih pola litra nego kompletnu vodu u sistemu.
Grijati poslije ispraivaca je em opasno em nije problem ako uspijes ispariti plin. Problemi nastaju ako dodje tecna faza u motor.
Jedina opcija je grijati isparivac.
Ali istovremeno treba nekako sprijeciti cirkulaciju vode iz motora dok se motor ne pocne grijati.
Treba provjeriti energetski bilans te ideje.
Inace ja sam cijelu zimu ( nasu bosansku zimu) vozio dzetu bez rez za benzina.
Kad krenem na posao ponesem flasu vruce vode i polako pospem po isparivacu.
Palio i na - 25 ( rekord).
Cerkin jugo pali uredno, doduse ove godine je bilo najmanje -8
[ branko tod @ 17.01.2016. 22:12 ] @
Voda u sistemu ne kruži sve dok se ne ugreje mehanički termostat i otvori
spoljnu cirkulaciju. Potpuno se slažem da je ceo isparivač leden i da ima
veliku masu koja će praviti problem. Zato i pitam za savet ili neko iskustvo.
Isto tako je opasno trošiti 2-3 minuta 30 A iz akumulatora bez rada motora
po ledenom vremenu.
Muči me ako bi naterao tečnu fazu da isparava da li bi se plin kondenzovao
ponovo na isparivaču?

Za vodu znam i ja :)
[ gti2 @ 17.01.2016. 22:18 ] @
Treba da ima jedan izvod pre termostata koji vodi do ekspanzione posude.Ta grana se uzima i za grejanje isparivaca i usisne grane (kod nekih automobila).Kad bi isparivac "cekao" da termostat otvori, a to zna da bude i 10-15 minuta,zaledio bi se i doslo bi do trokiranja i na kraju gasenja motora.Taj scenario se desava kad u sistemu nema dovoljno antifriza.
[ veselinovic @ 17.01.2016. 22:19 ] @
Spec toplota vode 4186J/KgK.
Neka je pola litra u isparivacu i neka je napolju -10.
Zelim vodu zagrijati do +10.
Treba nekih 42000 J, tj Ws.
Grijac od dizela nekih 17 A ili oko 200W treba da radi 7 minuta za to.
I to ako je isparivac idelano izolovan, a posto nije nikako treba i 15 min.
Za to vrijeme ode akumulator u vjecna lovista.
Treba traziti drugo rjesenje.
A voda kroz isparivac cirkuse uvijek. Cak jace dok je termostat zatvoren.
[ branko tod @ 17.01.2016. 22:43 ] @
Misliš da bi to bio promašaj?
[ veselinovic @ 17.01.2016. 22:47 ] @
Koji automobil je u pitanju?
Zar nije lakse potrositi par litara benzina mjesecno nego praviti skalameriju koja i ne radi.
[ branko tod @ 17.01.2016. 23:17 ] @
U pitanju je motor Tipo 1.4, u Floridi pikapu koji je namenjen
mučenju. A hoću i neke poljoprivredne motore za pumpe da
preradim na plin. Mada tu ne bi blo problema jer rade leti.
Ustvari, ja jako volim da eksperimentišem.
[ bakara @ 17.01.2016. 23:23 ] @
Ako je namenjen mucenju pali ga kao i do sad, sta te briga sto pali tesko.
[ paterson @ 18.01.2016. 02:06 ] @
Citat:
bakara: Ako je namenjen mucenju pali ga kao i do sad, sta te briga sto pali tesko.

Zbog toga i akumulator strada znatno pre vremena, jer je vreme normalnog verglanja na benzin dve do u vrh glave tri sekunde. Mnoštvo puta verglanje znatno iznad 3 sekunde vodi ka prevremenom uništenju akumulatora.
[ KrkaCiC @ 18.01.2016. 10:44 ] @
Citat:
branko tod:
U pitanju je motor Tipo 1.4, u Floridi pikapu koji je namenjen
mučenju. A hoću i neke poljoprivredne motore za pumpe da
preradim na plin. Mada tu ne bi blo problema jer rade leti.
Ustvari, ja jako volim da eksperimentišem.


Ja godinama palim samo na plin,bez problema,doduse monopoint sistem nije karburator. Jedino sto poveca potrosnju dosta. Brzo se zagreje motor ali mi se cini da na velikim minusima potrosi litar plina za prvi minut rada

Sto se tice poljo-masina jedan poznanik je prepravio motor za polevanje,cini mi se tomos,da radi na plin. Koliko se secam obicna boca za domacinstvo sa crevom a sto se tice podmazivanja koristio je neku improvizovanu kapalicu,i to je to. Bavi se povrtarstvom i kaze da je mnogo jeftinije nego benzinom

[ trivo @ 18.01.2016. 12:11 ] @
Pogledati na netu resenja za vazduhom hladjene motore koje prolaze atest i kod nas.Ja sam se davno interesovao dok sam vozio bubu

http://vw-vhs-mladenovac.forum...n-u-vazdusnjaku?highlight=plin

Mada licno bi radije zrtvovao koji litar benzina u slucaju vodenog hladjenja.
[ aleksamat @ 18.01.2016. 12:42 ] @
Citat:
branko tod:
Počeo sam priču na forumu koji nema baš mnogo veze sa automobilima,
pa da temu otvorim na pravom mestu.

U ovim hladnim danima motor teže pali na plin. Znači bez prebacivanja na
benzin, već direktno paljenje na plin. Interesuje da li je neko od vas probao
da taj problem predupredi predgrevanjem dolazećeg plina u isparivač sa
nekim grejačem da 12 V. Na primer kao kod dizela. Ili imate neka saznanja
o tome. U pitanju je karburatorski motor.

Šta je to plin i gde se on toči?
Koliko sam ja mogao da vidim, u Srbiji se prodaje TNG (tečni naftni gas) a u Evropi LPG (Liquid petrol gas) pa ne znam gde se toči plin?
[ bakara @ 18.01.2016. 12:59 ] @
Probaj da ga natocis na istom mestu gde tocis taj gas.
[ aleksamat @ 18.01.2016. 13:28 ] @
Citat:
bakara: Probaj da ga natocis na istom mestu gde tocis taj gas.

Ne mogu, živim u Rusiji i vozim na benzin ( ovde je oko pola evra) ali razmišljam da pređem na gas jer mi je preskupo na benzin kroz Evropu do Srbije.
Recimo, grad u kome živim, autobusi u gradskom prevozu su na metan, još jeftinije od gasa.
Čuo sam da se na nekim pumpama i u Srbiji prodaje metan ali za plin nisam čuo niti video da se negde prodaje, samo LPG?!
Otuda i moje pitanje?
[ bakara @ 18.01.2016. 13:40 ] @
Pa sad nisi u Rusiji koliko vidim ;)

Plin je isto sto i gas, tako da ti nas samo zezas.
[ aleksamat @ 18.01.2016. 16:50 ] @
Plin isto što i gas? Hm, pa kako to nigde u Evropi, Srbiji pa i u Rusiji ne prodaju plin nego gas?
To što sam došao u Srbiju na jedno mesec i kusur dana nema veze sa suštinom a to je, vozim benzinca i nigde nisam video da se prodaje plin?
[ paterson @ 18.01.2016. 17:07 ] @
Citat:
aleksamat: Plin isto što i gas? Hm, pa kako to nigde u Evropi, Srbiji pa i u Rusiji ne prodaju plin nego gas?
To što sam došao u Srbiju na jedno mesec i kusur dana nema veze sa suštinom a to je, vozim benzinca i nigde nisam video da se prodaje plin?

"Nije šija nego vrat".

Plin je hrvatski ekvivalent za srbski izraz gas.
[ bakara @ 18.01.2016. 17:08 ] @
A ti bas resio da kupis plin

Ako nema plina ti slobodno kupi auto gas...
[ bakara @ 18.01.2016. 18:48 ] @
Citat:
aleksamat: Ne, samo pitam šta je plin!
Mada sam davno išao u školu, dobro se sećam četiri agregatna stanja:
1 Čvrsto agregatno stanje
2 Tečno agregatno stanje
3 Gasovito agregatno stanje
4 Plazma
Nigde nisam čuo za plinsko agregatno stanje pa otuda i pitanje.
Ako su vam hrvatske izmišljotine i kovanice bliske, ok, samo dajte prevod da bi svi razumeli o čemu je reč?
Zbunio me Branko tod, rođeni Beograđanin a koristi takav rečnik?!


Isao si tako davno u skolu i nikad nisi cuo za "plinsku" bocu?
A verovatno nisi ni ucio srpskohrvatski...
[ Lavlja_Jazbina @ 18.01.2016. 19:02 ] @
Ajde da pitam iskusne plinadzije.Koja je temperatura potrebna da bude u rasprsivacu da bi sistem plina funkcionisao?
[ bakara @ 18.01.2016. 19:06 ] @
Citat:
aleksamat:
Ne vidim kakve veze ima plinska boca sa agregatnim stanjima?


Ima veze, zato sto bez veze trolujes temu i ako od pocetka jasno da sve vrlo dobro razumes a pravis se rus.

Citat:
Lavlja_Jazbina:
Ajde da pitam iskusne plinadzije.Koja je temperatura potrebna da bude u rasprsivacu da bi sistem plina funkcionisao?

Treba oko trideset stepeni, mada fabricki uredjaji su svi podeseni na 40 stepeni.

[ Lavlja_Jazbina @ 18.01.2016. 19:16 ] @
Zar je toliki problem napraviti odvojen sistem sa mozda 2 l vode ( antifriza) i staviti grejace,mozda bas one o kojim smo

polemisali oko grejaca za dizel.Ili neki drugi grejac koji radi na 12v.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.01.2016. 19:26 ] @
Pusti sada povlacenje.Plin j naziv za kucnu upotrebu a ovi su kao cistiji pa imaju te nazive.

Pre ( mnogo pre ) oni koji su koristili taj plin sa pumpe ( mada se i toga ne secam gde su bile ) pretakali su ispred kuca sa

pumpom koju si rucno pokretao.
[ pajapop @ 18.01.2016. 19:35 ] @
TNG je isto sto i gas koji se koristi u domacinstvu...Kupuje se u plinskim bocama, sada na auto pumpama a nekad se kupovao u "plinari"..U beogradu ima jedna u Ovci, a druga na Dorcolu... u blizini Dunavske ulice, negde u kraju ka Dunavu...I tada se kupovao u bocama i rucnom pretakalicom se pretakao u bocu u kolima...Boca se okrene naopacke, poveze sa pretakalicom (rucnom pumpom) i "ljuljaj"...Nego, nije Branko jedini koji je pokrenuo ovu temu, evo nasao sam nesto i u "komsiluku" : http://www.autoplin-forum.com/viewtopic.php?f=2&t=1694...
[ veselinovic @ 18.01.2016. 19:37 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Zar je toliki problem napraviti odvojen sistem sa mozda 2 l vode ( antifriza) i staviti grejace,mozda bas one o kojim smo

polemisali oko grejaca za dizel.Ili neki drugi grejac koji radi na 12v.


Lave,
pogledaj temu na 1. stranici.
Mozda imam negdje gresaka u racunanju.
Ako nemam onda je to skoro pa nemoguce sa postojecim akumulatorom.
Postoji sistem sa toplotno izolovanim rezervoarom od 5-6 litara vode ( permanta, rashladne tecnosti, cegagodsesipau sistem).
Preko noci u njemu cuci tih 5-6 litara vode sa pocetnom temperaturom oko 90 stepeni.
Do jutra se ne ohladi mnogo.
Posebna el. pumpa vrti tu vodu kroz isparivac i tako sve dok u motoru ne bude toplija voda nego u rezervoaru.
Meni odmah pada na pamet protocni kuhinjski bojler.
Ali, zar je par litara benzina mjesecno ( a toliko maksimalno traje hladnoca u nasim krajevima) mnogo skuplje od te skalamerije?

PS za trola na zalost gas nije srpska rijec.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.01.2016. 20:09 ] @
Razumem ja sta ti zboris (cak i za litar vode treba vremena) nego flasa vode iz bojlera u taj kanister i moze da pali.Elektricna pumpica posle vrti

a neka sklopka ( termostat ) otvara i pravi krug od motornog dela.

Ne kazem da to jeste prihvatljivo kao std,ali nije problem benzin nego benzinska pumpa ( elektricna onda i dizne ) koja nije uvek u funkcij .

VW passat b5.5 ima recimo el.grejac kabine dok se auto ne zagreje od motora.
[ AstralPro @ 18.01.2016. 22:10 ] @
Citat:
branko tod:
Počeo sam priču na forumu koji nema baš mnogo veze sa automobilima,
pa da temu otvorim na pravom mestu.

U ovim hladnim danima motor teže pali na plin. Znači bez prebacivanja na
benzin, već direktno paljenje na plin. Interesuje da li je neko od vas probao
da taj problem predupredi predgrevanjem dolazećeg plina u isparivač sa
nekim grejačem da 12 V. Na primer kao kod dizela. Ili imate neka saznanja
o tome. U pitanju je karburatorski motor.


Probaj da uzmes manji peskir i zamotas oko isparivaca onda polijes sa par litara vruce vode, peskir nek ostane desetak minuta dok polivas.
[ peromalosutra @ 19.01.2016. 06:31 ] @
Samo da ti malo pojasnim kako se koristi forum. Novi si, pa ne razumiješ još. Kad dođeš na forum, imaš listu tema. Tu listu pročitaš i onda vidiš kojoj temi možeš konstruktivno da doprineseš, ili te sama tema dovoljno zanima da želiš da saznaš više o njoj iz postova drugih učesnika. Ovaj prvi dio je za sad očigledno pretežak za tebe, tako da, dok se ne izvježbaš, preporučujem da radiš samo ovo drugo.

Onda tako fino pratiš teme i jednog dana naiđeš na temu gdje neko piše o nečemu sa čime ti već imaš iskustva! E onda tu napišeš svoj odgovor. Ako ti neki dio ovog nije jasan, slobodno otvori novu temu, pa će ti već neko objasniti.