[ Blue82 @ 16.02.2016. 11:34 ] @
Jedno iskustveno pitanje u vezi paralelnog parkiranja. Pretpostavljam da to Beogradjani moraju da znaju posto im predstavlja svakodnevicu. Kada ima malo, ali zaista malo mesta izmedju 2 automobila (parking mesto je 1m duze od duzine automobila), da li se manevarski prostor smanjuje ukoliko pocnemo motanje u varijanti 1 kada su zadnji krajevi automobila poravnati ili u varijanti 2 kada se malo prodje prednji automobil?



U varinatni 2 su prednji i automobil koji se parkira malo odaljenji pa se ranije moze zapoceti sa onim poslednjim motanjem u levo da bi se poravnalo sa parking mestom, a u varijanti 1 se sa tim motanjem pocinja kasnije jer prednji auto smeta, pa prednji kraj vozila koje se parkira ne moze ranije poceti sa motanjem u levo jer bi prednjim krajem zakacio prednji automobil na parking mestu. Ali u varijanti 1 je dupe automobila koji se parkira blize sredini parking mesta pa ima vise manevarskog prostora za unazad u odnosu na varijantu 1. Uopste nisam siguran koja tehnika zahteva manje prostora.
[ AstralPro @ 16.02.2016. 12:09 ] @
Logicno je da je bolja prva varijanta.
Moguce je paralelno parkirati i na manje od 1 m prekon duzine vozila.
[ Blue82 @ 16.02.2016. 12:27 ] @
Znam da je moguce,samo sto je za mene optimalna velicina 1.5-2m posto mi je paralelno parkiranje u proseku potrebno u najboljem slucaju jednom nedeljno pa ne mogu reci da imam rutinu kada je zaista usko. Ukoliko mi je prostor 1m i onda se uglavim ali retko iz prve. Obicno se malo naguzim, pa vidim da nemam mesta, pa jos par puta napred-nazad i sedne, ali zato i nemam osecaj na cemu tada potencirati, opciji 1 ili 2.

Ne kazem da nisi upravu, ali u varijanti 1 se dovedes u ovu situaciju-posto si blizu ne mozes motati u levo.
U varijanti 2 mozes motati u levo ali imas malo prostora unazad. Ok slika nije dobra posto tu ima vise prostora ali zamisli da je jako usko i da ne mozes unazad.

[ ŽIKI @ 16.02.2016. 12:27 ] @
Meni dvojka pre vrši posao. Naravno ima tu i faktor širine ulice...
Meni je linija kada počinjem da motam negde između točkova i trećine vozila.
[ Blue82 @ 16.02.2016. 12:36 ] @
I ja mislim da je dvojka mozda logicnija, ali rekoh da prepustim sud onima koji to rade mnogo cesce od mene.
[ djoka_l @ 16.02.2016. 13:09 ] @
Nema teorije da pod brojem 2 može da bude bolje, osim ako prostor nije baš širok, pa ima vremena da se namestiš.
Varijanta 1, što bliže parkiranom autu, smotaš kada su zadnji točkovi poravnati, ispravljaš čim zadnji kraj parkiranog automobila dođe na pola tvog auta (otprilike do visine početka zadnjih vrata.

E sada zamisli sve to, pa na nizbrdici, kada krećeš u parkiranje u rikverc pod ručnom - onda si savladao tehniku...
[ Blue82 @ 16.02.2016. 13:22 ] @
Ja generalno ako imam manje od 2m radim ovo. Kao da su mene snimali :)
Uvek se uglavim ali zapravo ne znam gde sam pogresio.

[ djoka_l @ 16.02.2016. 14:44 ] @
Ovo je skoro idealno
Gledajući prema onom prvom fordu mondeu, reklo bi se da ovde nema više od 5 metara između dva parkirana vozila. Trebalo je ranije da ispravi. Tipična greška je kada ti zadnji levi točak "udara" u ivičnjak da si kasno ispravio volan i počeo kontra da motaš. Ali uzimajući u obzir kako je sve tesno, pa još u prometnoj ulici, ovo je skoro pa školski.

vidi majstora:

[ Blue82 @ 16.02.2016. 15:22 ] @
Znaci ipak poravnato.
Onda je to to. Sa ostalim nemam problema. Probacu ima li razlike.
[ Lavlja_Jazbina @ 16.02.2016. 18:25 ] @
[ scoolptor @ 16.02.2016. 18:47 ] @
Ovde mozes da vezbas.
[ Lavlja_Jazbina @ 16.02.2016. 19:35 ] @
Nije fer.;).Pa ovo ne moze od napred.
[ scoolptor @ 16.02.2016. 20:02 ] @
A ovako to radi pro:
[ ŽIKI @ 16.02.2016. 22:45 ] @
Citat:
djoka_l
Varijanta 1, što bliže parkiranom autu, smotaš kada su zadnji točkovi poravnati, ispravljaš čim zadnji kraj parkiranog automobila dođe na pola tvog auta


Ovo ti je recept da se žestoko popneš na ivičnjak ili da ga zakačiš kad počneš da motaš u drugu stranu.
Za varijantu 1 treba više prostora između kola gde se parkiraš, kada imaš manje od 2m onda moraš varijantu 2 (ili neku njenu varijaciju što je djoka i postavio u videu)
U svakom slučaju probaj sve kad nema saobraćaja, pa javi zaključke

A ako je baš usko, može i ovako
[ Blue82 @ 17.02.2016. 05:24 ] @
Ne znam, mozda je stvar srece ali juce sam se po varijanti 1 tri puta uglavio iz prve, i za sada se drzim nje. Pa... vreme ce pokazati za ostalo :)
[ bakara @ 17.02.2016. 11:08 ] @
@Blue82
Nisu ti bas dobri oni primeri na slikama, tj na oba suvise ostro skreces i onda za rezultat imas da moras vise puta da se popravljas, jer ides pravo u ivicnjak.

Tesko je objasniti recima...
Stanes paralelno sa parkiranim autom, i pocnes da motas (blago ili odmah pun zavisi od razmaka izmedju vozila) krecuci se u rikverc, sve dok tvoj zadnji levi cosak auta ne dodje u liniju sa levim coskom vozila iza, onda motas kontra dok ne poravnas sa ivicnjakom.
I, kontra sve ovo za drugu stranu ulice!

Razmak izmedju vozila nije toliko bitan, samo da moze da stane.

I to je to...ako si uspeo da razumes, ako nisi setices se reci kada se sledeci put budes parkirao