Citat:
MILANAN:
Skoro sam dobio ovaj uredjaj,valjda je za ispitivanje izduvnih gasova pa me interesuje da li necemu moze da sluzi i da li nesto vredi ako se proda ?
Jeste, to je aparat za ispitivanje kvaliteta izduvnih gasova, ali tacnije, za ispitivanje samo jednog elementa, a to je CO - ugljenmonoksida...Na osnovu toga, mogla se postaviti neka osnovna dijagnostika o radu motora. Posto vece kolicine CO ukazuju na manjak vazduha u mesavini goriva i vazduha, to navodi majstore da provere propusnost filtera za vazduh, zaglavljenost leptira za vzduh (sauh), nastelovanost karburatora, da provere uredjaj za recirkulaciju uljnih i benzinskih isparenja...Prerano paljenje takodje moze da dovede do visokog sadrzaja CO u izduvnim gasovima...Mislim da je sadasnja dozvoljena kolicina oko 0.85%, ali, to se stalno menja sa novim standardima, pa to treba proveriti...Bilo bi mnogo bolje da aparat meri i kolicine ugljovodonika...Iz toga bi se mogli doneti jos neki zakljucci o radu motora...problemi sa paljenjem, stanje svecica, stanje klipnih prstenova, vodjica ventila i sl...Sadasnji merni instrumenti mere CO, CO2, HC, NOx, ispravnost lambda sonde, broj obrtaja motora, temperaturu ulja, ugao pretpaljenja i predubrizgavanja za dizel motore i sl...S obzirom da je aparat napravljen i bazdaren u maju 93 (sto se vidi sa nalenice), sem sentimentalne i muzejske vrednosti, nema nikakvu upotrebnu vrednost...Zato si ga i dobio...