[ MILANAN @ 08.05.2016. 16:03 ] @
Pozdrav svima.Skoro sam dobio ovaj uredjaj,valjda je za ispitivanje izduvnih gasova pa me interesuje da li necemu moze da sluzi i da li nesto vredi ako se proda ? izvinjavam se ako nisam na pravom mestu postavio temu.
[ goropad @ 08.05.2016. 17:27 ] @
Proveri da li radi, pa ponudi auspuh servise, zgodna stvar da se poveca promet :)
[ pajapop @ 08.05.2016. 19:22 ] @
Citat:
MILANAN:
Skoro sam dobio ovaj uredjaj,valjda je za ispitivanje izduvnih gasova pa me interesuje da li necemu moze da sluzi i da li nesto vredi ako se proda ?


Jeste, to je aparat za ispitivanje kvaliteta izduvnih gasova, ali tacnije, za ispitivanje samo jednog elementa, a to je CO - ugljenmonoksida...Na osnovu toga, mogla se postaviti neka osnovna dijagnostika o radu motora. Posto vece kolicine CO ukazuju na manjak vazduha u mesavini goriva i vazduha, to navodi majstore da provere propusnost filtera za vazduh, zaglavljenost leptira za vzduh (sauh), nastelovanost karburatora, da provere uredjaj za recirkulaciju uljnih i benzinskih isparenja...Prerano paljenje takodje moze da dovede do visokog sadrzaja CO u izduvnim gasovima...Mislim da je sadasnja dozvoljena kolicina oko 0.85%, ali, to se stalno menja sa novim standardima, pa to treba proveriti...Bilo bi mnogo bolje da aparat meri i kolicine ugljovodonika...Iz toga bi se mogli doneti jos neki zakljucci o radu motora...problemi sa paljenjem, stanje svecica, stanje klipnih prstenova, vodjica ventila i sl...Sadasnji merni instrumenti mere CO, CO2, HC, NOx, ispravnost lambda sonde, broj obrtaja motora, temperaturu ulja, ugao pretpaljenja i predubrizgavanja za dizel motore i sl...S obzirom da je aparat napravljen i bazdaren u maju 93 (sto se vidi sa nalenice), sem sentimentalne i muzejske vrednosti, nema nikakvu upotrebnu vrednost...Zato si ga i dobio...
[ MILANAN @ 08.05.2016. 22:01 ] @
Samo jos jedno pitanje.Sobzirom da je ovo pravljeno kad je bio olovni benzin moze li sad na bezolovnom da sluzi kao test za smesu tj kako je podesen karburator,paljenje,losa svecica ... ?
[ Java Beograd @ 09.05.2016. 09:15 ] @
Trebalo bi da može. Na kraju, krajeva, sve i da su propisi drugačiji, opet, aparat meri procena i pokaže ga.
[ pajapop @ 09.05.2016. 18:09 ] @
Citat:
MILANAN:
Samo jos jedno pitanje.Sobzirom da je ovo pravljeno kad je bio olovni benzin moze li sad na bezolovnom da sluzi kao test za smesu tj kako je podesen karburator,paljenje,losa svecica ... ?


Naravno da moze, CO je CO, ima ga u svi izduvnim gasovima...Samo sto je taj aparat "de mo de", pregazilo ga je vreme...On je iz vremena kad su ti standardi bili daleko blazi...Medjutim, svakako ce izmeriti vrednosti CO, pod uslovom da je ispravan, tj. tacan, tj. "bazdaren"...A sigurno nije...Svaki merni instrument, vremenom podleze zakonskoj obavezi o bazdarenju, tj. utvrdjivanju njegove ispravnosti u cilju tacnog merenja...Ali, ajd`..recimo da je ispravan...Moze se koristiti u hobi varijanti ili kod nekih "garaznih" majstora...ali svaki karburator servis koji drzi do sebe, ili iole ozbiljan servis, takav aparat izbacuje iz upotrebe jer vise ne zadovoljava njihove potrebe...On je u ono vreme bio aparat "parekselans", ali sada je daleko od toga...
[ MILANAN @ 09.05.2016. 21:49 ] @
Pa sta je tu je,probacu ga mada mi nije nesto od znacaja.U svakom slucaju ima sta da se iskoristi od njega,kutija i jos ponesto.Hvala vam svima na odgovorima i savetima
[ veselinovic @ 09.05.2016. 22:50 ] @
Plinadzije koje (jos uvijek) ugradjuju venturi bi se jako obradovai instrumentu.
Pa makar i netacnom, bitno je uloviti minimum CO.