[ Johnatan Arcer @ 14.05.2016. 22:25 ] @
Zdravo svima,

Auto GP EVO 1.4 benzin.
Desava se da kada upalim auto sija akumulator i ne radi servo, cudno je da kada prvo dam kontakt pa ga onda upalim sve radi normalno?!

Sta bi to moglo da bude i odakle da krenem :)
[ popusicko @ 15.05.2016. 01:33 ] @
Svakako prvo daš kontakt,sačekaš malo i tek onda pališ auto.Ako bez čekanja odmah kresneš,često se dešava da nešto ne radi.Servo,gas,akumulator kako sam kažeš.
[ pajapop @ 15.05.2016. 18:16 ] @
Citat:
Johnatan Arcer
Desava se da kada upalim auto sija akumulator i ne radi servo,


Sigurno imas elektricni servo...On je najverovatnije direkno vezan za alternator koji ga snabdeva strujom dok motor radi. Kad sija lampica od alternatora (dok motor radi), znaci da on ne daje struju, a samim tim i ne snabdeva strujom elektricnu pumpu serva...
Citat:
Johnatan Arcer:, cudno je da kada prvo dam kontakt pa ga onda upalim sve radi normalno?!


Ovaj problem dovodi direktno do prvog problema...Sigurno imas kvar na kontakt bravi. On je ili u ulosku brave ili njenim kontaktima u dzeku, ili je mehanicki problem u samoj bravi...Kad stavis kljuc u bravu i startujes motor na "normalan" nacin kao i svi drugi, verovatno dolazi do loseg kontakta za pobudu alternatora i on ne daje struju...Kad to uradis polako, postepeno, korak po korak, dolazi do kontakta i on se pobudi i sve radi normalno...Znaci, prvo treba prekontrolisati ulozak brave i samu kontakt bravu...Treba skinuti ulozak brave, prekontrolisati njen dzek sa ostalom instalacijom, a zatim "kratkim vezama" ispitati njene kontakte prespajanjem i videti kako reaguje...MOguce je da se kontakti vremenom izlizu ili se od toplote zatope pa nema dobrog kontakta sa mehanickom spojnicom cilindra...Tada je moguce (najbolje zameniti ulozak) lemilicom fino nabaciti kalaja...Sto se tice dzeka i on se isto kratkim vezama ispita da bi se dokazala ispravnost instalacije i proverila cvrstina zenskih buksni, jer se i one od toplote mogu razlabaviti i rasiriti...Ako sve to ne pomaze, moguc je kvar same brave, mora se rastaviti i odredjeni delovi zameniti kod autobravara...Eto..kvar treba traziti u tom krugu...alternator - kontakt brava...
[ sasa022 @ 15.05.2016. 23:25 ] @
Citat:
Desava se da kada upalim auto sija akumulator i ne radi servo, cudno je da kada prvo dam kontakt pa ga onda upalim sve radi normalno?!


Nije to nikakvo cudo.
Kompjuter mora da dobije ispravne signale sa svih uredjaja.
Desava se da ako zaverglas - upalis motor cim ubacis kljuc u kontakt bravu , bez cekanja bar 2-3 sekunde na kontaktu , da kompjuter dobije pogresan podatak o naponu i onda dodje do blokade.

[ Bwe @ 16.05.2016. 07:12 ] @
Pozdrav,

Imam Grande Punto 1.2 8v 2006. godiste. Davno bese, ali sam imao problem da mi se akumulator nije punio, mada nikakvog upozorenja na kontrolnoj tabli nije bilo po sestrinoj prici. Uglavnom, auto se u voznji bukvalno iskljucio kao na filmu, lampice i kazaljke poludele, a auto stao na sred mosta. Sva sreca pa su ostali ucesnici u saobracaju to primetili.

Uglavnom, problem je siroko raspostranjen na mojoj seriji Punta.

Pogledaj https://www.fiat-lancia.org.rs...pica-za-akumulator/&page=1
[ Java Beograd @ 16.05.2016. 08:25 ] @
Kad gori crvena lampica na kojoj je nacrtan akumulator - to znači samo jedno: alternator ne daje dovoljno struje ili ne daje uopšte struju.

Najčešći problemi:
1. Crk'o regler. Koji je elektronski i nije skup. Zamena je takođe jeftina, osim ako na tvom puntu alternator nije smešten ekstremno komplikovano.
2. Potrošile se četkice. Sličan odgovor kao gore.
3. Crkla diodna ploča alternatora. Ovo je već malo skuplji kvar.
4. Crko alternator (rotor, stator, ležajevi ....) - najisplativije je da nađeš polovan ispravan, i montiraš i teraš dalje.


Nema to nikakve veze sa čekanjem kod startovanja motora.
[ sasa022 @ 16.05.2016. 13:36 ] @
@Java Beograd

Citat:
cudno je da kada prvo dam kontakt pa ga onda upalim sve radi normalno






[ Java Beograd @ 16.05.2016. 13:55 ] @
Ja i ne znam da motor teoretski može da se startuje ("upali") a da se prethodno ne da kontakt.
[ sasa022 @ 16.05.2016. 17:50 ] @
@Java Beograd

Govorim o situaciji kada ubacis kljuc u bravu i bukvalno istog momenta ga okrenes u polozaj za startovanje motora tj. kljuc u delicu sekunde preskoci kontakt polozaj.
[ Lavlja_Jazbina @ 16.05.2016. 21:24 ] @
A sta kaze dijagnostika ?
[ Johnatan Arcer @ 16.05.2016. 21:28 ] @
'fala na korisnim komentarima.

Mozda je ipak do mene, auto je mlad (2011.god) a ja sam uglavnom vozio neke starije modele gde odmah zabijem kljuc u poziciju startovanja motora i vozi.

Ovaj auto ima dosta opreme i elektronike i mozda racunar neuspe da odradi sve sto treba jer ja brzo prevalim kljuc pa zato izbacuje gresku.

Znaci, dam kontakt i sacekam par sekundi da se pogase lampuce, palim i sve je ok bez greske.

Mali servis mi je u petak pa cemo nakaciti i dijagnostiku da vidimo sta kaze.





[ pajapop @ 16.05.2016. 22:31 ] @
Citat:
Johnatan Arcer: 'fala na korisnim komentarima.

Mozda je ipak do mene, auto je mlad (2011.god) a ja sam uglavnom vozio neke starije modele gde odmah zabijem kljuc u poziciju startovanja motora i vozi.
Znaci, dam kontakt i sacekam par sekundi da se pogase lampuce, palim i sve je ok bez greske.


Ispisao sam onoliki post, a u stvari sam sve vreme predosecao da je najverovatnije u pitanju neka "glupost"...A sad se prisecam, jedan prijatelj, kad je iz "staromodnog" automobila presao na savremeniji "polo", zali se:... "Ne mogu kao covek da startujem motor i krenem, vec moram da ispostujem proceduru paljenja...Prvo moram da sacekam sve lampice da se pogase, pa tek onda ga palim..." Ehh, ti kompjuteri..svugde ih turaju...