Imam Capriolo Adrenalin, i od ssmlg pocetka na zadnjoj osovini tokom okretanja pedala cuje se periodicno lupanje koje zavisi od brzine okretanja pedala. Sumnjam na zupcanike ali bih volio potvrditi tu sumnju uz pomoc jos nekoga da bih znao sta tacno zamjeniti.
[ bakara @ 14.06.2016. 22:57 ] @
Patrona pogona?
A mozda jednostavno menjac masi brzinu...
Sve jedno to ne mozes sama srediti bez posebnog alata (menjac mozes), pa svakako moras do nekog krstenog servisa da to pogleda.
[ gilopile @ 14.06.2016. 23:16 ] @
Tesko ovako na slepo. Kada bi se na licu mesta videlo, lako bi se ustanovilo sta je problem.
Na poslednje mesto bih stavio to da su zupcanici problem. Verovatno negde nesto kaci, a mozda i kuglicni lezaj ( pukla jedna od kuglica, recimo ).
[ Lavlja_Jazbina @ 14.06.2016. 23:18 ] @
Imho,da treba da se samo usteluje menjac a tu alatku imaju sto kaze Bakara u krstenom servisu.
[ Stankosava88 @ 14.06.2016. 23:34 ] @
Citat:
bakara:
Patrona pogona?
A mozda jednostavno menjac masi brzinu...
Sve jedno to ne mozes sama srediti bez posebnog alata (menjac mozes), pa svakako moras do nekog krstenog servisa da to pogleda.
I ja sam odmah posumnjao na patronu pogona ali sam 90% siguran da zvuk dolazi sa zadnje osovine, da je lezaj tocka culo bi se i dok se ne pedala. Patrona nema lufta. Zvuk je tup i dubok, unutrasnji, e sad gdje unutra ne znam. Sto se tice mjenjaca, radi perfektno.
[ bakara @ 14.06.2016. 23:39 ] @
Moze menjac da menja perfektno i ako kaci zadnju kasetu i slicno.
U svakom slucaju, ti se kako vidim ne razumes u to, pa nek ti neko to strucniji pogleda, jer sve i da znamo tacno sta je ti to ne bi znala da resis
[ Stankosava88 @ 14.06.2016. 23:50 ] @
Nemam pojma ali stvarno nervira,cuje se tuk-tuk, tuk-tuk. Isti zvuk kao kad naglo okrenete pedale pa zategnete lanac u mjestu
[ Lavlja_Jazbina @ 15.06.2016. 08:14 ] @
Lancanik se lose uzubljuje.Zato se cuje tuk-tuk.
[ Rendisha @ 15.06.2016. 08:58 ] @
Sto ne okrenes naopako bike (ako nemas o sta da ga okacis) pa vrtis rukom pedale i gledas / slusas sta se desava?
[ gilopile @ 15.06.2016. 11:52 ] @
Ne mora naopako, neka mu neko podigne zadnji tocak i neka vrti i gleda sta lupka. Nesto negde kaci...mozda i sama pedala o ram ili lezaj krcka. Ima tu sto sta da lupka kod tih sistema sa brzinama
[ Java Beograd @ 15.06.2016. 12:01 ] @
Ne kapiram celu temu. Bar je na biciklu lako videti šta i gde lupka i grebe.
[ bakara @ 15.06.2016. 12:53 ] @
^^ bas tako
Al treba da razumes kako to radi da bi znao sta gledas
[ jablan @ 15.06.2016. 15:56 ] @
Citat:
Java Beograd:
Ne kapiram celu temu. Bar je na biciklu lako videti šta i gde lupka i grebe.
Nije uvek. Neke zvuke je baš baš teško locirati (zvuk se prenosi kroz ram) i ne mogu se rešiti osim metodom eliminacije.
[ gilopile @ 15.06.2016. 23:24 ] @
Jablan lepo zbori, moze biti bas nezgodno pri lociranju, jer to sve odzvanja..Ali ako neko zna posao i kako to sve funkcionise, prokljuvi se za minut, dva u cemu je problem...tj. par okretaja pedalom i caos.. :)
[ Java Beograd @ 16.06.2016. 07:28 ] @
Citat:
gilopile: Ali ako neko zna posao i kako to sve funkcionise
Brate, kako to sve funkcioniše ?! KAKO ?!
Imaš lanac koji ide preko prednjeg zupčanika i preko zadnjeg, pa kad se pedale okreću, onda se okreće i zadnji točak ! I imaš zadnji menjač koji ide levo desno onako kako se okreće menjač brzina i namešta lanac na jedan od onih nekoliko zadnjih zupčanika.
Šta da ti pričam ?! Čudo molekularne biologije spregnute s nuklearnom fizikom. Spejsšatl mu nije ravan.
[ jablan @ 16.06.2016. 11:07 ] @
Citat:
Java Beograd: Imaš lanac koji ide preko prednjeg zupčanika i preko zadnjeg, pa kad se pedale okreću, onda se okreće i zadnji točak ! I imaš zadnji menjač koji ide levo desno onako kako se okreće menjač brzina i namešta lanac na jedan od onih nekoliko zadnjih zupčanika.
Jeste. I onda nešto krcka dok pedalaš. Može da bude: pedala, kurbla, prednji zupčanik, uložak srednjeg pogona, šticna, majušna pukotina u ramu, itd. Staviš u stalak, vrtiš pedale, ne krcka, sedneš, zapneš malo jače, krcka.
Ne bagatelizuj tuđ zanat očekujući da niko ne bagatelizuje tvoj.
[ Java Beograd @ 16.06.2016. 12:16 ] @
Ma kakvi bagatelizujem. Kažem, čudo molekularne biologije spregnute s nuklearnom fizikom.
[ DaliborP @ 16.06.2016. 12:22 ] @
Da, mora da ti silni servisi za bicikle postoje tek tako, jer zasto bi iko odlazio tamo kad sve moze sam da sredi i sistem je toliko jednostavan.
[ bakara @ 16.06.2016. 13:13 ] @
Pa zapravo ste obojica u pravu...
Ne postoji jednostavnija (i efikasnija) mehanicka sprava od bicikla, ali opet cesto cudne zvuke cesto ne mozes da lociras nikako.
[ gilopile @ 16.06.2016. 15:23 ] @
@Java, postoje ljudi koji ne znaj sraf da odvrnu, a kamoli da rastave zadnji tocak, skine menjac, rastavi zupcanike, promeni lezaj...
Poznajem na tone takvih...Nikada u zivotu nisu drzali srafciger...I sta ce taj da napravi, majke ti, sem sto ce da se izbusi srafcigerom i izreze do laktova na blatobran...? A da ne pricam o visku delova koji ce da ostanu kada, i ako uspe sve da vrati na svoje mesto + sto ce da izgine negde kad mu otpadne tocak ili zablokira u voznji...
[ scoolptor @ 16.06.2016. 15:35 ] @
Da bi odrzavao bicikl pre svega ti je potreban kvalitetan alat i znanje.
Znanje se moze steci, ali se alat mora kupiti.
Nazalost, mnogi majstori koji zive od popravke biciklova koriste neadekvatan alat i improvizacije, i ostaviti im na milost i nemilost svog ljubimca je rizicno.
[ bakara @ 16.06.2016. 16:11 ] @
Ne treba ti nikakav kvalietetan alat za bicikl...
jedino ako drzis neki servis
Za bicikl ukupno treba dva imbusa i dva kljuca, a od specificnih alata treba alat za skidanje kasete i pogona i eventualno lanca...
I sve da kupis sad novo neces ni crvenu da potrosis.
[ Rendisha @ 16.06.2016. 18:38 ] @
...Dodaj jos koji imbus i torx... ;-) odosmo u off a postavljac teme se verovatno smorio, a mozda ga i ne interesuje da se bavi bike forenzikom
[ bakara @ 16.06.2016. 20:49 ] @
Nema torx na biciklu, a nema ni vise od 2 imbusa, bicikl je dizajniran da se moze rasklopiti sa sto manje alata.
[ Rendisha @ 16.06.2016. 21:05 ] @
Za starije bicikle i krupno rasturanje, ne treba. Torx - moze da ga nema. Moze i da ga ima. Npr. za kocione diskove, a moze ih biti kojekuda oko hidraulike i generalno novijih komponenti. Manji imbus, npr. za skidanje rolnica... Ima toga, mada nista egzoticno niti skupo, a da se i improvizovati...
[ scoolptor @ 17.06.2016. 07:21 ] @
Bakara, bas bih voleo da vidim gde ima da se kupi taj alat za jednu crvenu, i kako ces sa tom kombinacijom alata da otvoris freehub, ili pak da bleedujes disk kocnice.
[ bakara @ 17.06.2016. 11:45 ] @
Pa kod kineza naravno
Al ako ti licno vec znas da bleedujes kocnice, i rasklapas freehub onda naravno i znas da nije neophodan ceo servisni arsenal da bi se to uradilo, pogotovo ti sve to ne treba za redovno odrzavanje o kojem je ovde rec.
[ gilopile @ 17.06.2016. 13:21 ] @
Ma za redovno odrzavanje treba saka alata, nista specijalno.
Imam neki obican krs bajs 5 brzina...na kojem redovno busim gume. Od alata, papagajke i kljuc 14 i cao. Sa tim sve zavrsim, cak i unutrasnju skinem :)
Ko se seca, davno beze, na poni biciklama je bila ona mala plasticna torbica zakacena na sediste, unutra onaj univerzalni kljuc, flekice i lepak.
Sa tim kljucem si mogao skroz da je rastavis i sastavis, do zadnjeg dela :)
[ scoolptor @ 17.06.2016. 14:47 ] @
Ja od Kineza nista ne kupujem. Ili Cikloberza, ili letnji popust kod Planetbike, i malo po malo nabavis sav potreban alat za svog ljubimca.
Citat:
Imam neki obican krs bajs 5 brzina...na kojem redovno busim gume.
Stavis gume sa vecim stepenom zastite, i zaboravis na ove probleme.
[ gilopile @ 18.06.2016. 01:13 ] @
Kako mislis ` gume sa vecim stepenom zastite`?
[ Rendisha @ 18.06.2016. 15:25 ] @
Govori o gumama koje vrede vise nego taj tvoj krs sa 5 brzina. Cuti i vozi
Ima i danas brdo mini multialata za bike koji isto staju u malu torbicu... osim ako kao ja ne nosis komplet imbusa, komplet za krpljenje, rezervnu unutrasnju za svaki slucaj, skidace gume, pumpu obicnu, pumpu za amortizer, jos neke sitnurije Kako sam krenuo, ima da teglim 70 litara ranac i na biciklu...
[ jablan @ 18.06.2016. 19:03 ] @
Schwalbe Road Plus nije previše skupa, a pruža prilično dobru zaštitu.
[ bakara @ 18.06.2016. 22:35 ] @
Citat:
scoolptor:
Ja od Kineza nista ne kupujem. Ili Cikloberza, ili letnji popust kod Planetbike, i malo po malo nabavis sav potreban alat za svog ljubimca.
Postujem to sto se trudis da nabavis kvalitetan alat, ali taj alat se za bicikl toliko retko koristi da ce cak i kineski da posluzi vise nego odlicno.
Osim ako bajs nije neki grob sa zardjalim srafovima
Citat:
gilopile:
Kako mislis ` gume sa vecim stepenom zastite`?
Kvalitetnije gume se definitivno ne buse, a gume se razlikuju po zastiti od busenja.
Kolega je u dva dana tri puta krpio gumu
[ gilopile @ 19.06.2016. 00:34 ] @
@Rendisha, ma samo me je interesovalo o cemu se radi. Jasno mi je sada. Nije to lose, ali kao sto kazes, 5x vise vrede nego sam bajs :)
Imam i neki mont bajk, gori bicikl u zivotu nisam vozio, te ga sutnuh u PM. Ali ipak, ovaj Puch sa 5 brzina je uzivancija voziti. Samo moram da nabavim neke OK spoljasne gume, jer ove pijacarske ne smem ni da naduvam kako treba, a volim da su mi gume tvrde ko kamen :)
@bakara, ziva ludnica, nekad godinu dana ne probusim gumu, a nekada zaredim pa 3x za mesec dana izbusim.
[ bakara @ 19.06.2016. 11:36 ] @
@gile
imas i one antipunkture trake koje idu sa unutrasnje strane gume.
to je traka od nekog elasticnog materijala kroz koju ne moze nista da prodje.
Malo je cimanje to stavljati u gumu.
[ gilopile @ 19.06.2016. 22:26 ] @
Videcu, nije ni to lose... Ja sam jos kao klinac razmisljao o tome, da se stavi neki 0.5/1mm alu lim unutra :)
Mada, dobra, kvalitetna spoljasnja guma resava stvar. Samo je treba naci, jer ovo sto kupujem ne vredi ni za qurac. Mislim i da je prosto nemoguce naci dobru gumu.
Naravno, ispod 1000din, jer nekada smo za tu sumu kupovali gume i trajale su pola vecnosti.
[ Stankosava88 @ 21.06.2016. 20:11 ] @
Ee kad vev pricate o gumama mislio sam da mi je felga kriva skinem gumu vidim da nije, sad dal je unutrasnja felsava ili spoljna. Probao sam sa drugom vanjskom isti fels ima
[ Rendisha @ 21.06.2016. 21:15 ] @
Ako si siguran da je felna OK, onda spoljna nije u redu. Pogledaj kad se napumpa da li ujednaceno naleze oko felne - obicno imas neku teksturu ili radijalne linije na spoljasnjoj gumi pa mozes pomocu njih oceniti kako je legla guma u obruc. Ne probavaj sa istim (losim) gumama.
[ Stankosava88 @ 22.06.2016. 00:15 ] @
Citat:
Rendisha: Ako si siguran da je felna OK, onda spoljna nije u redu. Pogledaj kad se napumpa da li ujednaceno naleze oko felne - obicno imas neku teksturu ili radijalne linije na spoljasnjoj gumi pa mozes pomocu njih oceniti kako je legla guma u obruc. Ne probavaj sa istim (losim) gumama.
Felga prava 10000%, primjetio sam da je guma manje felsava kad je napola naduvana. cim je naduvam na odgovarajuci pritisak fels se pojavi, provjeravao sam, nalegla je dobro. Radi se o RUBENI RAPID, Capriolo je stavlja na svoje bicikle, ipak nije kineska, al mi je cudno da je identicno felsava kao i ona Rubena koju sam skinuo... Sa prednjom nemam problema prava je. Dal sam baksuz pa naletio na jos jednu felsavu ili je moguce da unutrasnja ima balon na sebi?, doduse duvao sam je kad sam je skinuo ne bas skroz ali nisam primjetio nikakve izbocine
[ scoolptor @ 22.06.2016. 01:55 ] @
Izduvaj gumu, sa obe strane namazi ivice sapunom/samponom, i naduvaj je.
Ovo ce pomoci da se guma sama pravilno centrira prilikom naduvavanja.
[ Stankosava88 @ 22.06.2016. 12:10 ] @
Ma nema tu pomoci, namjestao sam je dok je bila izduvana, jedna je felsava sad koja ne znam. Bezveze da kupujem.jos jednu vanjsku ako ih ovi u transportu iskrive