|
[ zica49 @ 30.06.2016. 21:43 ] @
| Pokusavam pokrenut neku "ocerupanu" presu kojoj hidro klipvi podizu radni sto prema gore.
Jasno mi je sve oko elektro djela ali ovo sa hidraulikom ne ide.
Imam ukupno pet elektroventila.Tri imaju neko upravljanje gore i dole jedan stalno pod naponom kad je ukljucena pumpa plus jedan ide gore sa drugim dole.
Pritisak nedovoljan i cudan zvuk. Sta mu rade ona druga dva nemam pojma..
Moze li mi neko rastumaciit shemu hidraulike jer meni ovi simboli ne govore nista :) |
[ veselinovic @ 01.07.2016. 06:25 ] @
Ivice,
hidraulika je vrlo slicna elektrici, samo malo da udjes u fazon.
Mislim da je na semi - strana1- greska u oznaci elementa 9 i 10.
Po meni je 10 elektricni a 9 hidraulicki upravljan razdjelnik.
No, ajde da probam.
Na ventilu 10 bi trebao imati dvije spule, a sam ventil ( razdjelnik) treba da ima 3 polozaja.
Kad se upali jedna spula pritisak dodje na jednu stranu razdjelnika 9, kad se upali druga na drugu stranu ( pogledaj velike strelice na 9).
E sad, kad pritisak dodje na lijevu stranu ventila 9, onda se otvori cjevovod pumpa ( 1- filter 22 - nopovratni ventil 2 razdjelnik 9, ventil 17, ventil 12 i ode u klip -klip ide gore.
Kad pritisak dodje na desnu stranu ventila 9, onda se ulje iz klipa vraca kroz nep ventil 12 ( desna strana), ventil 17, razdjelnik 9 i ode preko filtera 22 u posudu. - klip ide dole
Tu imas jos 3 elementa.
Redukcioni ventil 8 i 14, te ventil preopterecenja 16.
Sad, ako je pritisak nedovoljan i kad stvar miruje onda je ili pumpa losa ili redukcioni ventil br 8 ili br 14 ne odrzava pritisak u sistemu.
Sad, ventil br 15 ( elektricni prema semi) vodi negdje ( ili nigdje) ne vidi se sa seme.
I on moze da obara pritisak ako je otvoren a nema neko prigusenje ili slicno u sistemu.
PS sto su kod nas hladni lemovi to je kod njih prljavstina i stroka u ventilima.
Ne zna jesam li ti pomogao, ali probacu da pomognem koliko znam.
[ Rendisha @ 01.07.2016. 08:36 ] @
Jovane, ako sam te dobro ispratio, cini mi se da si napravio par greskica. Izvini ako i ja gresim Hidroventil 9 se u jednom polozaju aktivira elektroventilom 10 a u drugom preko 20 - ventilom za dopunu sistema. I 14 i 16 su sigurnosni ventili (preopterecenje). 12 je ekvivalent "prigusnice" u pneumatici, da uspori povratni tok.
Ovako sa sheme, izgleda da je redukcioni - 8, kontrolisan pritiskom u povratnom vodu - sto je verovatno sigurnosna mera - ako raste pritisak u njemu, onda redukcioni zatvara. 15 - moguce je da je tu u slucaju nuzde - ako nesto blokira, aktivacijom prazni sistem u rezervoar. Pritisak bi trebalo da je regulisan presostatom - 5 koji (de)aktivira pumpu.
Ono sto mene malo buni je sto ima dva seta klipova. Glavne i pomocne ili...??? I jos svaki od njih sa presostatom... Kako izgleda ta presa?
Ja sam dugo radio sa toplom hidraulicnom presom za furniranje. Isto podizanje donje ploce, ali 4 ista klipa i razvod iz jedne tacke. Sto se tice rada, ako ti moze biti od pomoci (ako ima slicnosti sa ovom) - tri tastera: dizi, stop, spustaj; presostat (sa podesavanjem pritiska) i nevezano - termostati. Dizi - dok drzis, radi pumpa, ali kada pritisne komad i pocne da raste pritisak, pustis taster i pumpa nastavlja da druka do postizanja podesenog pritiska. Ako dodje do opadnja pritiska za odredjen nivo, ponovo se aktivira. U trenutku prelaska iz stanja dizi u pritiskaj, menja se i zvuk pumpe, postaje "nervozniji", rekao bih i vise frekvencije i jaci. Zvuk se menja i kako raste pritisak, ali mnogo manje nego u pocetnom - prelaznom trenutku pritiskanja. Da li ima i neko elektro/mehanicko "koleno" u radu pumpe, ili je sve zbog rasta pritiska, ne znam. Pritisak na spustaj, otvara ventil za povratak fluida i ploca se spusta sve dok ne dodje do oslonaca (uz koje pride ima i mikroprekidac), a sa stop se moze zaustaviti spustanje u nekom medjupolozaju.
[ zica49 @ 01.07.2016. 09:15 ] @
Danas poslije podne cu napraviti neke snimke pa ce biti jasnije...
[ scoolptor @ 01.07.2016. 10:14 ] @
Na prvi pogled. Citati pazljivo:
Pumpa 1 koju pogoni motor 6 preko spojnice 3/4 tera ulje kroz filter 22 i nepovratni ventil 2.
Prelivni ventil 14 regulise pritisak u sistemu. Visak ulja kada je dostignut zadati pritisak se preko filtera 22 vraca u tank.
Ventil 8 reduktor pritiska regulise pritisak ulja za upravljanje direkcionim ventilom sa hidraulicnim pilotima 9 preko elektromagnetnog direkcionog ventila 10. Direkcioni ventil 9 sprovodi ulje pod sistemskim pritiskom do cilindra 18, preko nepovratnog ventila sa pilotom 17, i prigusnog ventila sa nepovratnim ventilom 12. Ventili 10 i 9 imaju 3 radna polozaja, i u svakom trenutku, kada je prisutno uravljacko ulje bi trebalo da zauzmu isti polozaj - levi, neutralni, ili desni.
U neutralnom polozaju sistem miruje, u levom polozaju ulje se iz cilindra prazni u tank (otvoren je pilot nepovratnog ventila), a u desnom polozaju komora cilindra se puni uljem.
Cilindar ima samo jednu uljnu komoru, i pretpostavka je da ga spoljna mehanicka sila pomera u drugu stranu. Ventil 12 ce regulisati protok pri praznjenju komore cilindra 18, dok ce se ista puniti brzo preko postojeceg paralelnog nepovratnog ventila.
Prelivni ventil 16 ogranicava pritisak ulja koje napaja cilindar - teoretski je moguce da mehanicka sila koja deluje na cilindar pritiska zarobljeno ulje u prostoru od od zatvorenog nepovratnog ventila 17 do komore cilindra, sto za rezultat moze da ima povecanje pritiska, te, ukoliko do ovog dodje ventil 16 sprovodi visak ulja u tank. Presostat 5 potvrdjuje pritisak ulja za pokretanje cilindra.
Druga grana je ista, osim sto nema direkcionog ventila sa hidraulicnim pilotima (ventil 9).
Dopuna: Ventil 20 - nepovratni ventil sa pilotom. Kada leva spulna aktivira ventil 10, prazni se komora cilindra 18 u tank, a istovremeno se otvara direktna veza izmedju komore cilindra 19 i tanka preko ventila 20. Stoga je bitna koordinacija rada ventila 10 i 13.
[Ovu poruku je menjao scoolptor dana 01.07.2016. u 14:13 GMT+1]
[ veselinovic @ 01.07.2016. 15:33 ] @
Ovako nekako slicno licikad se prevede u struju.
Nije bas 100% isto, ali lici.
[ vladd @ 01.07.2016. 16:02 ] @
Ta 10-ka, je piastrina, dodatna ploca sa razdelnim ventilima, ploca na plocu elektroventila, kao sendvic.
[ scoolptor @ 01.07.2016. 16:24 ] @
To je 9-tka. Pogresno je oznacena u spisku komponenti.
Kombinacija 9 i 10 se ponasa kao jedan direkcioni ventil sa elektricnom pobudom.
Zasto su se opredelili za ovakav dizajn?
1. da bi dobili pilot signal za otvaranje ventila 20
2. jer im je mozda bio poreban 'jaci' ventil koji moze da upravlja vecim protokom ulja, od druge grane.
[ veselinovic @ 01.07.2016. 18:19 ] @
Citat: zica49:
Pritisak nedovoljan i cudan zvuk. .
Ivice,
gdje si mjerio nedovoljan pritisak?
Kao sto rekoh ili pumpa ne valja ili neki ventil za ogranicavanje pritiska (8,14,16) nije dobar, ili ako je na cilindru nedovoljan pritisak neka od prigusnica nije dobra.
Probaj skontati gdje vode dva crijeva/cijevi iz el. ventila br 15.
[ scoolptor @ 01.07.2016. 18:29 ] @
Kolege Rendisha, veselinovic. Bojim se da ste malo pomesali loncice.
[ Rendisha @ 01.07.2016. 19:51 ] @
U to ne sumnjam ;-)
[ branko tod @ 02.07.2016. 00:18 ] @
A da li ti je palo na pamet da proveriš nivo hidro ulja?
[ zica49 @ 02.07.2016. 10:49 ] @
Sinoc sam skontao kako to postrojenje uopste radi..
Presa ukupno ima 17 hirdraulickih cilindara ili klipova.
Tri rasporedjena po sredini stola duzinom u liniji (male snage ali jako brzi)
Cetrnaest cilindara rasporedjenih lijevo i desno od ta srednja tri (extrtemne snage i "jako jako" spori)
To sto su spori me zbunilo jer sam na oko nisam bas primjecivao pomjeranje.
Znaci mali brzi klipovi podignu sto di kraja,tad se ukljucuje ovih 14 snaznih. U narednih desetak sekundi pritisak na presi treba da ide do cca 190 bara.
Ne postize i pumpa ne iskljucuje radila bi do besvijesti.
U pomoc uskace kolega Dragan kome je to struka(bio zauzet pre)ozracuje sve klipove, presa stojala pod nekom kruskom zadnjih 20 godina u italiji i bila pokrivena ceradom.
Spaja kalibrisane mjerne isnstrumente i zakljucak da pritisak ne moze preko 168 bara.Malo za ono sto treba da radi.
Pumpa mora na reparaciju...nekoliko cilindara takodje jer na nekim diskretno a na nekim "masala"curi ulje.
Presa je namjenjena za prizvodnju poliuretanskih termopanela,ono limovi svana unutar ona pjena.Ima metalne okvire koji su kao salonga a donji i gornji dio prese drze to 20 minuta dok poliuretan radi da se ne bi promjenile dimnezije po debljini.
Instrumnet sa slike pokazuje da je odrzavajuci pritisak izmedju crvenih kazaljki,crna pokazuje ono sto uspijeva pumpa.
Znaci pritisak pumpe za sada problem i dok se ona ne reparira dalje ne moze.
Ne mogu se pomjeriti pritisci jer je mehanizam za podesavanje na instrumnetu potrgan.A ne bi ni dirao jer cemu to,jednom postimani parametri vrijedi za cijeli zivotni vjek prese.
[img][/img][att_img]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|