Citat:
AMER89:
Koji su sve mogući kvarovi pod tom oznakom greške, osim ovih koje sad navodim
- MAF senzor (prljav ili pokvaren)
- pogrešno postavljen zračni filter
- nešto oko turbine
ili ?
Odgovor bi mogao da proizadje iz logickog sagledavanja uloge senzora...Senzor masenog protoka vazduha,neprekidno meri masu vazduha koju motor usisava. Signal sa protokomera se koristi za izračunavanje količine ubrizganog goriva,
a kod dizel motora i za kontrolu recirkulacije izduvnih gasova.. Znaci, sve ovo sto si pobrojao ima veze sa njim...i sa izduvnim gasovima....Najčešći uzrok otkaza protokomera je zaprljanje. Ako ima ulja u vazduhu,na takvom senzoru se može formirati film ulja. Rezultat će biti pogrešan signal, sa posledicama u vidu detonacije i pada snage. Kod problema sa filterom, kada usis nije zaptiven, sa vazduhom može ući nečistoća, pa čestice koje se kreću velikom brzinom udaraju u senzor masenog protoka i oštećuju ga. Kod motora sa
turbokompresorom senzor je posebno opterećen, zbog
velikog protoka i brzine vazduha.