OK, poslušao sam savete za letnje gume i kupio.
Imate li preporuku za zimske gume? 16"
Naime, dvoumim se još za 15" ili 16". U podrumu imam čelične 15", sa sada već matorim zimskim gumama koje su loše. A svih ovih godina kad stavim na auto te 15", crne čelične, auto ne liči na ono što treba da liči.
Tako da ne bih dao za zimske gume još recimo 300E i stavio na te čelične.
Sada bih možda ove sezone skinuo letnje gume i na iste felne montirao zimske, a za sledeću sezonu bih uzeo još jedan set nekih alu felni.
Pored toga, šta pretpostavljam da bi mogao biti problem.
Ove godine sam kupio neke opruge, i kayaba amortizere, pa je auto malo spušteniji. Odnosno, nema više onolikog prostora između gume i koruba. Čini mi se i sada da na nekim većim ulegnućima na putu, da gumama zakačim korube, kako li bi to izgledalo po snegu, kad se sva ona bljuzga zalepi na korube? Zbog toga bih možda ostao na 15", ali su mi odvratne i ne sviđa mi se izgled koji mi je i bitan za moje oko.
Poslednjih godinu dana bar jednom mesečno putujem za Beč, tako da ne vozim baš malim brzinama, i trebaju mi neke pouzdane zimske gume.
Šta biste vi na mom mestu :)
[ botr @ 06.11.2016. 12:39 ] @
Zavisi koliko para planiras da izdvojis. Zimske gume u 16" varijanti su dosta skuplje od onih u 15", ako pricamo o nesto kvalitetnijim gumama, a ne o Tigru i ostalim budzet brendovima. Da je auto sa aluminijumskim felnama mnogo lepsi, jeste. Ja stavio celicne sa radkapama, prilicno je "osakacen". Da li imas fabricke radkape? S njima auto izgleda dosta bolje nego sa golim felnama. Kacenje guma o sneg sakupljen oko tockova je neminovnost, koju god dimenziju da vozis, nakupi se previse snega. Resenje je da se povremeno stane i ocisti prostor oko tockova.
[ anon115774 @ 06.11.2016. 22:35 ] @
Citat:
CoyoteKG:Imate li preporuku za zimske gume? 16"
Mislim da nema potrebe da se pred svaku zimu pravi atomska fizika od odluke za kog proizvodjaca se odluciti. Prilicno je jednostavno odnosno ako hoces da prodjes sto jeftinije (kao vecina) onda jednostavno odes u prodavnicu i kazes "dajte mi najjeftinije gume" a ako hoces da se vozis sigurno i pouzdano onda odes i kupis nesto tipa Goodyear, Dunlop, Pirelli itd itd... jer svi oni imaju priblizno istu cenu i to je to.
Inace, ja onu prvu varijantu sa najjeftinijim gumama nikad ne bih uradio a vozim se do Beca minimum duplo vise nego ti (a nekad i tri puta vise).
[ sasa022 @ 06.11.2016. 23:41 ] @
@CoyoteKG
Koji auto vozis ?
[ Darko Nedeljković @ 07.11.2016. 07:17 ] @
Prvo ti treba da se odlucis - treba li ti auto za voznju po snegu, ili ti treba za pokazivanje. Ako ti treba za pokzivanje, onda se tih dana kad je put prekriven snegom vozi taksijem ili prosto sedi kod kuce ako mozes, a onih dana kad snega nema na putu imaces lep auto. Ako ne mozes da izbegnes voznju po snegu, onda zanemari estetiku i stavi 15" visokoprofilne gume na celicne felne. Ja sam se nekad davno kao mlad i naivan zeznuo pa po snegu koristio aluminijumske - sneg i so ih upropaste, bolje da se da izvines poseres na njih, to bi nekako ocistio, a ovo ne mozes.
[ anon115774 @ 07.11.2016. 08:41 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: mlad i naivan zeznuo pa po snegu koristio aluminijumske - sneg i so ih upropaste, bolje da se da izvines poseres na njih, to bi nekako ocistio, a ovo ne mozes.
Evo ja vec skoro 10 godina vozim aluminijumske felne zimi a mesecno prelazim 3000-4000Km i, da kucnem u drvo, nikakvih problema do sada nisam imao sa ostecenjima od soli... valjda i tu zavisi od proizvodjaca?
[ djoka_l @ 07.11.2016. 08:47 ] @
Isti slučaj - vozim 6 godina sa aluminijumskim felnama i po zimi i nisu ništa lošije od felni sa letnjim gumama. Ruku na srce, meni je glavni razlog bio estetski za alu felne - jednostavno, auto je suviše lep da bih ga nagrdio čeličnim felnama. Pa sam još i dokupio senzore za pritisak da bih i leti i zimi mogao da pratim stanje u gumama. Cijena, prava sitnica 1400 EUR komplet zimskih guma sa felnama.
A,da - što se tiče vrste guma i žena i ja imamo zimske Goodyear UltraGrip, sada ne znam tačno koja oznaka (možda UltraGrip 7?). Pokazale su se vrlo dobro, ima ih u svim veličinama i kod većine prodavaca. Za letnje gume sve preporuke za Dunlop Sport Maxx. Auto mi je originalno došao sa Bridgestone gumama, ali kada sam proletos stavio Dunlop osetila se razlika - manja buka, nešto manja potrošnja goriva.
[ Java Beograd @ 07.11.2016. 09:50 ] @
Citat:
CoyoteKG:Poslednjih godinu dana bar jednom mesečno putujem za Beč, tako da ne vozim baš malim brzinama, i trebaju mi neke pouzdane zimske gume.
Šta biste vi na mom mestu :)
Juriti zimi autoputevima (ne mora da je sneg) ali mokar kolovoz, poledica i slično - zahtevaju dobre zimske gume.
Da sam na tvom mestu, zaobišao bih budžetske gume iz ekonomske klase, i kupio gume A klase nekog od renomiranih svetskih proizvođača.
[ anon70939 @ 07.11.2016. 12:56 ] @
Citat:
botr:
Zavisi koliko para planiras da izdvojis. Zimske gume u 16" varijanti su dosta skuplje od onih u 15", ...... Da li imas fabricke radkape? ......
Za letnje sam dao oko 45000 din. I za zimske bih dao toliko. Naravno ako može i za manje biću srećan :)
Nemam fabričke ratkapne, a da bih ih imao, koštale bi 30€ komad, tako da ono... radije ću kupiti još jedan set felni :). Imao sam pun kombi nekih novih originalnih alfinih felni sa krugovima, sa kutijama, preprodao sve, ni jedne nisam zadržao...
@informer,
svi smo mi ovde neki "informatičari" koji u vezi svega vole da znaju karakteristike, šta se najbolje pokazalo i slično.
Tako sam kupio i letnje. naravno da sam mogao da odem u prodavnicu i pitam prodavca nekog, kome je cilj samo da proda ono što ima na lageru. Pa ne želim tako jer mogu da kupim gde hoću kad znam šta mi treba...
I ja sam za varijantu da kupim neke kvalitetnije, jer eto na otvorenom sam putu često, vozim i po 150 km/h nekim deonicama (u vanzimskim periodima), pa mi je potrebna i sigurnost.
Dakle zimske gume koje bi bile odlične za otvoren put i stabilnost na njemu, više nego za gume koje bi mi kopale po snegu od 15cm po nekim neočišćenim planinskim putevima.
U pitanju je skroman auto, Alfa 147 jtd. Dakle nije auto sa felnama od 1400E :)
Vidim neke Goodyear Ultragrip 9 91t za 10800 din. i Goodyear UltraGrip 9 91H za 11000din.
Tu su i neke Michelin Alpin malo skuplje, a pored toga i nekoliko jeftinijih varijanti Kleber.
I nemam ideju ni sta je 91t i 91h. Verovatno index brzine. Tako sam kupio po preporuci sa foruma neke Dunlop sa W, ali nisam ulazio u to da li ima smisla W u odnosu na V... Verujem da su forumaši već to sve istražili :)
U četvrtak krećem na put, gde idem od Beča do Lienz, a tamo pretpostavljam da će mi trebati već zimske gume.
[ bakara @ 07.11.2016. 13:03 ] @
Ako ides svaki mesec na put beograd - bec, trebaju ti dobre gume.
Letnje gume koje god da stavis radice posao na suvom kolovozu, zima zahteva bolje gume ako mislis da putujes.
Znaci ako si dao za letnje 45000 za zimske bi trebao vise da das :)
[ anon70939 @ 07.11.2016. 13:14 ] @
heh, ajd onda da zamislimo da sam dao 20000 za letnje, pa da dam 45000 za zimske :).
U svakom slučaju, prošle godine sam celu zimu vozio sa matorim zimskim gumama, neke Nokian, ali stare preko 10 godina.
Verujem da će nove od 45000 din biti bolje nego te.
Logika da dam 90000 din za gume, to kad budem vozio Cayenne
[ bakara @ 07.11.2016. 13:22 ] @
Pa tako bi trebalo, zimske gume u istoj klasi su skuplje nego letnje.
Niko te nije terao da kupujes skupe letnje :)
[ anon70939 @ 07.11.2016. 13:24 ] @
matematika je jasna :D
nista, sad cu da ih prodam i kupim Sava Intensa :)
[ Java Beograd @ 07.11.2016. 13:47 ] @
Pa, pazi, ja zimi ne vozim takoreći nigde van grada. Dakle, poso-kuća.
Po gradu se zimi ionako vozi sporo, i zaista nemam potrebe ni za čim boljim od Sava Eskimo (trenutno je to). Budžetska klasa za 50 km/h.
Ali ako voziš autoputevima, 130 km/h stvarno bi trebalo da budeš siguran kako će auto da se ponaša. Guma glavu čuva.
[ botr @ 07.11.2016. 14:01 ] @
Pa imas i polovne, nadju se odlicne, za neke smesne pare. Za nove, znam da su skupe, jeftinije su 4 polovne felne nego nove radkape.
Kleber nemoj ni da gledas, krs guma na mokrom, za nijansu bolja nego Tigar. U toj nekoj srednjoj cenovnoj klasi dobre su Fulda i Hankook, Fulda je za nijansu bolja od Hankook, dobijas skoro pa premium gumu, za pristojne pare.
Ako hoces odlicnu, odnosno najbolju, gumu, onda Continental Definitivno trenutno prave najbolje zimske gume.
Dunlop je tu negde, ali malo losiji
Pirelli, mislim da je ime stekao na trkackim gumama, regularne im bas i nisu nesto, a skupe su.
Inace, sad gledam cene, i interesantno je da je Continental u 16" skuplji samo 1500 dinara od 15" varijante, malo je jeftiniji od Goodyeara, a bolja je guma Gledano s te finansijske strane, kad bih kupovao Continental, bilo bi mi sve jedno da ni je 15 ili 16.
[ anon70939 @ 07.11.2016. 14:58 ] @
eto već nekih realnih informacija.
Dakle Continental :)
Daj neki primer, šta bi ti uzeo za sebe :)
Mislim da je 830 stari model, od pre ko zna koliko godina. Trebalo bi da je Coning uvoznik za Continental, izguglaj njihov sajt :) Da ne bude da je reklama, bar sam ja cenu pogledao na njihovom sajtu. Ove godine su izbacili novi model, 860, ne znam kakav je, prethodni, 850 je odlican, nadam se da je 860 bar za nijansu bolji, inace novi model ne bi imao nikakvog smisla.
Licno, uzeo bih Continental 860 :) Jedino je mana sto je bucna.
Trenutno vozim Fuldu.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.11.2016. 20:12 ] @
Citat:
Kleber nemoj ni da gledas, krs guma na mokrom, za nijansu bolja nego Tigar.
Neverovatno izrecena glupost.Vozim Kleber Krisalp HP2 na 2 auta drugu godinu i sada ces ta siris notornu neistinu.
Nokian je guma koja drzi bez premca,Continetal dobra ali i cena je isto takva.
[ botr @ 07.11.2016. 21:09 ] @
Da ih nisam imao, ..... Ne vozis dovoljno agresivno da bi to osetio. Tako je neko i kineskom gumom potpuno zadovoljan, ne vozi preko 50, lepo koci, drzi, nema problema. Ta razlika se oseti pri malo brzoj voznji. Isto tako neki voze i sa letnjim gumama zimi i zadovoljni su, kazu zimske su izmislili za uzimanje para.
Nije me mrzelo da googlam, pa evo: U dve dimenzije jedva prolazna ocena, u jednoj katastrofa u svim varijantama lose ocenjena za drzanje po mokrom.
Ha ha,bas si me nasmejao.Ja sam od onih koji u krivini udaraju po gasu illiti sa gazele sa 80 se iskljucuju kod sava centra.
O putu prema Topoli,prema satornji pa kroz klisuru je bespredmetno govoriti.Starfire ili tigar naravno da nisu gume za nikakve brzine
pa ni za mokru travu.Donositi odluke prema nekim pisanjima,testovima bez da je neko probao iz licnog iskustva je po meni
bespredmetno i neozbiljno.Zenin fokus jeste stabilan ali te starfire su samo za blato i nista drugo.Cak i po dubokom snegu one tigruse
su dobre.Ove godine cak nemaju ni elasticnost ispod ruke.Znaci guma za akanje i sporu voznju.
Kleber Dynaxer Hp3,letnja (jeftina guma) drzi po kisi bolje od mnogih poznatijih brendova.Ta ni sada na ovoj temperaturi ne proklizava
a gust mi je u voznji da bas u krivini dodajem gas.
Ponavljam da po izdrzljivosti,duzini eksploatacije,po meni Nokian (WR D3) i Continental(ContiWinterContact™ TS 850) su bez premca.
[ botr @ 07.11.2016. 21:52 ] @
Je l citas ti da sam imao Kleber Krisalp HP2?! A ti ADAC testovi nisu tek onako pisanje, kao npr. na tyrereview, vec se to radi malo ozbiljnije, sa podacima koji mogu da se izmere, npr. zaustavni put, brzina u krivini, krugu, kada auto pocinje da kliza i slicno. Dakle, nisu u pitanju nikakva naklapanja, tek onako, vec ljudi mere i ozbiljno se bave tom tematikom, a ne sednu Pera, Mika i Zika, okrenu krug i onda kazu ova je dobra, ova nije.
Dobro, ti se iskljucujes sa 80 i mislis da vozis brzo, a neko se iskljucuje sa 120, i sta onda?!
Ne mrzi me da googlam, pa evo sta kazu za dynaxer HP3
Sad kad bih poceo da pisem o brzinama, krivinama, ispalo bi d aje to merenje ciji je duzi, pa necu o tome.
Radi se o tome da percepcija brzine, g sile u krivini, odnosno drzanja u krivini, tvoja, moja i nekog pro vozaca nije ista, a kamo li kada se vrsi merenje na poligonu. Takvo merenje nedvosmisleno pokazuje kako se koja guma ponasa, normalno, kada se meri u identicnim uslovima.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.11.2016. 22:13 ] @
Taj sa 120 bez kocenja tesko i sa nekim ferarijem uspe da se iskljuci.Ja nisam zika sa 100km nego imam staz preko
mil/kilometra.I nisam neki balavac jer imam 50 godina.Ne mogu to biti,mozda me neko pre 20 godima probao nazvati.
Da se ne prepucavam,zabole me za poligone.Poligon je realna voznja po razlicitim destinacijama,intezitetima,teretima !
Ja cepam karavane sem ove krsine A5 koja ce da putuje ubrzo.Znas,kazu i audi je auto pa se ispostavi da im glave crkavaju
izmedju 140 i 200kkm.Pise i pisu testovi.Ma sve sjajno,turbo kvatro ali crvc,nije tako.
Ali ti si ubedjen da mene preklopis sa testovima, i stvarno nisam video da si pomenuo da si imao te kleber.
Guma jeste jeftina ali daleko od tvoje konstatacije da je kao tigar.
[ anon70939 @ 08.11.2016. 08:43 ] @
Citat:
botr:
Ove godine su izbacili novi model, 860, ne znam kakav je, prethodni, 850 je odlican, nadam se da je 860 bar za nijansu bolji, inace novi model ne bi imao nikakvog smisla.
Pitao prodavca i rekao mi je da bolje da uzmem u H nego u T varijanti. Da nije bitno to što je testirana da izdrži 20km/h veću brzinu, nego je samim tim malo kvalitetnije napravljena. A razlika u ceni 300 din.
[ botr @ 08.11.2016. 09:33 ] @
I ja uvek uzimam visi brzinski indeks, a i za letnje si dobio takvu preporuku, od drugih forumasa. Pretpostavljam da imaju jacu armaturu, guma ko guma, ne verujem da u samoj smesi nesto menjaju, bar kada je tako malo razlika u brzinskim indeksima, pa mislim da je otpornija na ostecenja od udaraca u rupe i slicno.
Nisi pogresio Guma je nova, pa nema jos nema mnogo testova, ali stara 850 je bukvalno pobedjivala u svakoj dimeniziji i na svakom testu u kome je ucestvovala.
Dobro, presao si reko milion km, a koliko km si od tih milion vozio na krajnjoj granici, znaci pistanje guma u krivini, otimanje auta, i slicno?
Recimo, tvojih milion km, bez i jednog takvog km, stavimo naspram nekog npr. reli vozaca, koji je u zivotu presao npr. 10 puta manju kilometrazu, ali je zato imao par hiljada km voznje na krajnjoj granici, i ko je sad tu merodavniji da da ocenu, ko bolje zna gde su limiti, itd.?
Naravno, ovo je onako hipoteticki, nisam ja taj drugi
Ti testovi se sprovode u simulaciji realnih uslova sa merenjem realnih podataka, i prilicno su merodavni. Ako ti npr. smatras da kocenje sa razlicitim gumama sa 100kmh na asfaltu na kome ima npr. 0.3 cm vode i uporedjivanje izmerenog zaustavnog puta nije merodavno i ne pokazuje koja guma bolje koci u takvim uslovima, onda ...
Dobro, Kleber nije kao Tigar, malo je bolja od Tigra
[ palomas @ 13.11.2016. 09:01 ] @
Pozdrav! Vidim da o Tigar zimskim gumama ovdje prevladava loše mišljenje. Japanski Riken kupio je Tigar, pa je onda Michelin kupio Riken.
Na webshop stranicama za Riken Snowtime B2 piše da ih je preporučio Michelin, radi se praktički o njihovoj tehnologiji. Ja sam ih montirao prošle zime, jedino nisam imao prilke voziti kroz duboki snijeg i teške uzbrdice na planinu. Ali na otvorenoj cesti i na autocesti pružaju sasvim dovoljno gripa, ja nisam osjetio neku veću slabost kod te gume, jedino se kod udaraca čuje taj "šuplji zvuk" gume povišenog profila.
Napišite neke argumente, koje su slabosti i mane te budžetne gume?
[ botr @ 14.11.2016. 16:10 ] @
Michelin je kupio TIgar, pa je onda kupio i Riken, Taurus, itd., i onda se Tigar prodaje kao Riken, Taurus, itd., zavisno od trzista. Npr. Taurus je madjarski brend, ako se ne varam i tamo se prodaje kao Taurus. Sigurno ce pre Madjar da se odluci da kupi Taurus, neo Tigar. TIgar je za njega (relativno) nepoznat proizvodjac, a Taurus nije.
Guma je prilicno stara. ima jedno 12-13 godina, ako ne i vise, zastarela je, vreme je za novi model, samo izgleda u Tigru niko ne razmislja o tome. Sava je svetlosnu godinu ispred Tigra. Slaba je po suvom, posebno po mokrom asfaltu. Ume da se otkaci zadnji kraj bez ikakve najave. Najbolja je po snegu i ledu. Prve dve sezone je ok, posle se malo ukruti, smesa je takva, mada se malo trosi i moze da predje dosta km.
[ Java Beograd @ 14.11.2016. 16:28 ] @
Citat:
CoyoteKG:Pitao prodavca i rekao mi je da bolje da uzmem u H nego u T varijanti. Da nije bitno to što je testirana da izdrži 20km/h veću brzinu, nego je samim tim malo kvalitetnije napravljena. A razlika u ceni 300 din.
Generalno uzevši, mora da ti pređe u naviku da prodavce ništa ne pitaš. Uopšte nije bitan konkretan povod. Njegovo je da proda, što više, što skuplje. I nema te laži, ili poluistine koju ti neće reći da bi ti nešto prodao.
Informiši se na specijalizovanim sajtovima, na forumuma, pročitaj ako ti šta dođe pod ruku, ali prodavce - jok.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2016. 19:42 ] @
Citat:
Sava je svetlosnu godinu ispred Tigra. Slaba je po suvom, posebno po mokrom asfaltu. Ume da se otkaci zadnji kraj bez ikakve najave. Najbolja je po snegu i ledu.
Daj objasni to sa svetlosnom godinom i slaba po suvom i mokrom a odlicna na ledu.Ipak je to guma koju dosta ljudi vozi pa bi bilo
lepo da objasnis.Meni si objasnio kako sporo vozim posebno sa ovim dole profilom,ali nije tema.
[ botr @ 14.11.2016. 20:04 ] @
Nemam namere da bilo sta objasnjavam coveku koji samim tim sto vozi auto sa velikim tockovima, niskog profila, misli da je dobar vozac i da vozi brzo, bar se to da zakljuciti iz ove tvoje poruke.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2016. 21:27 ] @
Nemoj se praviti mnogo pametan a to uporno pokusavas da dokazes.Smesno je iznositi netacne podatke
i jos pri tome mogu slobodno da ti prilepim neki epitet za to "hoce da se otkaci".Izvini koje ti automobile vozis?
Nisi cuo za esp ili pogon na 4 tocka?A to nisko profilno je za tebe misaona imenica kada bas moram da budem bahat.
Cisto da ti ne padne na pamet da i te dimenzije komentarises, napamet.
[ anon70939 @ 24.11.2016. 20:48 ] @
Kao sto rekoh, uzeo sam Continental WinterContact TS 860, evo presao vec skoro 5K km.
Tihe su, ali ono sto mi je zacudjujuce, neverovatno stabilne. Imam neki osecaj da su mnogo stabilnije i od onih blueresponse letnjih koje imam.
Po alpima dok sam vozio, doduse autoputem, koji je bio vlazan, a temperatura oko nule, nisam bas nesto imao zelju da isprobavam granice, ali zato kad sam presao granicu kod nas, po suvom, sam pokusao maksimalno da isforsiram auto po krivinama, i pri bas velikim brzinama, te krivine nisam osecao. OK, imam dobre opruge i amorte, ali kazem, kad uporedim sa letnjim, cini mi se da sam sa ovim gumama bas zalepljen i osecam se prilicno stabilno.
Ne kazem da su mi ove letnje dunlop lose. I njih kad sam stavio posle nekih Bridzstonki, bile su mi mnogo bolje.
[ botr @ 26.11.2016. 09:32 ] @
To je samo osecaj, ali nisu ni daleko :)
Zadovoljan?
BTW Koje opruge i amortizere imas? Meni je u planu zamena opruga, posto su zadnje malo omeksale, pa planiram Eibach pro kit, naravno nove, a ramisljam i o zameni amortizera.
[ Lavlja_Jazbina @ 26.11.2016. 09:35 ] @
Cudno da ta guma nema zicano ojacanje za al.felnu!
[ anon70939 @ 28.11.2016. 09:08 ] @
Citat:
botr:
To je samo osecaj, ali nisu ni daleko :)
Zadovoljan?
BTW Koje opruge i amortizere imas? Meni je u planu zamena opruga, posto su zadnje malo omeksale, pa planiram Eibach pro kit, naravno nove, a ramisljam i o zameni amortizera.
Stabilna bi ti bila i Tigar Wintera, ali ti si izabrao da verujes nafilovanim testovima. :-D
[ rinenad @ 02.12.2016. 22:21 ] @
Kupio sam Vredestein Wintrac extreme. Čine mi se za sada kao dobre gume za neke prosečne pare.
[ Braxi @ 13.12.2016. 09:14 ] @
ja godinama koristim Goodyear trenutno ultragrip8 to je guma 185/65/15. Vozim ih i leti i zimi ne skidam. Sad je vec dotrajala posle neikih 70,000 km (sedamdeset) i menjacu je. Razmiljam da prvi put uzmem Pirelli ovu snow kako vec. jedino sam cuo da se Pirelli gume leti dosta brze trose.
Sto se tice jeftinijih guma ja nisam siguran koliko su one jeftinije. Mozda jesu jeftinije 40-50% ali isto toliko i krace traju a koliko su jos i losije.
Beste od jeftinih guma to nije nikakva usteda. Dok jednom promenis set guma potrosices 4-5000 evra na benzin a gledas da ustedis 50-50 evra na gumama !
nema nikakve logike
[ goat @ 13.12.2016. 23:56 ] @
... potrošačka groznica se pravi na sistemu "tuđe g...o je slađe od tvoje gibanice".. skidam kapu reklamnim agentima, žalim one na čije su percepcije uticali... ubeđenje da je inostrana ( ta koja se izgleda pravi u galaksiji taka-maka) guma dva puta otpornija na habanje od tigrice i dva puta bolje prijanja po snegu, tri puta sigurnija onda se treba zapitati gde je problem nastao!? da li u osnovnom obrazovanju zbog nesretnih godina i učestalih restrikcija stuje zbog kojih se nastava nije održavala, ili stripova Alan Ford, ili pogrešne uređivačke politike nesrećne televizije...
ja sam za "kupujmo svoje"... neko će reći: "sve ide korporacijama stranim", a ja kažem: "nešto i ostane u džepovima naših komšija sapatnika".
... da, tigar winteri nisu menjali dizajn dugi niz godina, pa šta!? zar su rakete za let u orbitu zemlje promenile dizajn, postale četvrtaste?
[ Nebojsa Milanovic @ 14.12.2016. 00:03 ] @
Ja sam danas stavio Barum Polaris 3 na Punto.
Bio sam ih naručio pa sam morao, dobre su i jeftine, ali kada sam video Fuldu koja mi se čini i bolja a skuplja je podnošljivih 750 dinara po komadu, dođe mi malo žao što nisam uzeo njih.
[ botr @ 14.12.2016. 16:51 ] @
I ja sam za domace, ali kad je to domace djubre, onda jbg, kupuj strano. Provozaj novu Winteru i neku drugu novu gumu nekog "premium" brenda i videces kolika je razlika. I ja sam bio takvog misljenja, dok nisam probao bolje gume.
[ bakara @ 14.12.2016. 17:42 ] @
Citat:
botr:Provozaj novu Winteru i neku drugu novu gumu nekog "premium" brenda i videces kolika je razlika.
Poredis babe i zabe, naravno da je bolja guma nekog premium brenda.
Tigar winter1 205/55R16 kosta 4800din
GOODYEAR 205/55 R16 UltraGrip 8 kosta 11700 din
(gledao sam prema mom vozilu)
To je samo 2.4 puta skuplje, znaci umesto 2 kupis sve 4 i ostane i kusur, a mozes da ih menjas i svake druge godine
[ goat @ 14.12.2016. 19:11 ] @
@botr
vozio sam službenu Toyota verso sa Goodyear UltraGrip, a i Opel Corsu 2 sa Tigar Winterom.. gde god sam prošao Toyota-om prošao sam i Corsa-om. Poređenje nije na mestu jer nije ista raspodela težine za upoređene automobile (prvi benzinac a drugi dizel) ali nisam primetio da je UltraGrip drastično superiorniji, u stvari nisam ni primetio da ima neke bitne razlike...
ta Tigar Wintera se prodaje i na probirljivim tržištima, i uvek bi pre uzeo Winteru koja ima oznaku na sebi E2..4, nego neku Bridgestone oznake E11 ili E12.
vozio sam 4 sezone Bridgestone Blizzak, gume su stvaro odlične, ali su skupje duplo u odnosu na Tigar Winter(u), ali nisu duplo trajnije niti imaju duplo bolje vozne karakteristike, šta više za neke normalne eksploatacione potrebe razlike u njima skoro da nema (osim u ceni)
... da se razumemo, ne kujem u zvezde Tigar, da pričamo o letnjim gumama i Siguri, drugačije bi moje izlaganje bilo
[ Nebojsa Milanovic @ 14.12.2016. 19:21 ] @
Sigura je očajna.
[ Braxi @ 14.12.2016. 20:25 ] @
kvalitetnije gume traju i duze tako da kad se to izracuna nisu mnogo ni skuplje.
a nigde ne pise da moras odmah kupiti sve 4. Kupi 2 kvalitetnije sada, a sledeci par za par meseci...
skuplje je jeftinije.
[ Braxi @ 14.12.2016. 20:27 ] @
jel ima neko iskustva sa Pirelli Snowcontrol ili Winter Ice Zero...
zao mi da se oprostim od ultragripa ali voleo bih da probam Pirelli
[ goat @ 14.12.2016. 21:49 ] @
Citat:
Braxi:
kvalitetnije gume traju i duze tako da kad se to izracuna nisu mnogo ni skuplje.
a nigde ne pise da moras odmah kupiti sve 4. Kupi 2 kvalitetnije sada, a sledeci par za par meseci...
skuplje je jeftinije.
ne treba da piše, pitanje je zdravog razuma, za nerazumne treba da piše
bolje je 4 nove gume na 3 godine nego po 2 gume na 3 godine ili 4 gume na 6 godina
to da će "upolovačena" brendirana biti bolja od nove nebrendirane je u domenu lepih snova i želja
PS. Pirelli pravi odlične gume i letnje i zimske. Zimske nisam koristio-nemam iskustvo, imam letnje, posle Continental-a pravo osveženje..
svojevremo je moj otac na Z128 stavio polovni letnji Pirelli na pogonske točkove umesto ostarelih Savinih kramponki sa dobrom šarom, gle čuda - po snegu su izvlačile kola gde kramponka nije mogla da pipne
[ Nebojsa Milanovic @ 14.12.2016. 22:20 ] @
Sveža smesa, tj. sveža guma je mama, naročito kod jeftinijih guma.
Dodaću još jedno lično iskustvo: sa Borom sam dobio Nokian gume, DOT 2006. Odlične su bile, zamenio sam ih zbog starosti ali nisam morao, mogle su i dalje. Vrlo kvalitetne gume.
[ Braxi @ 15.12.2016. 09:17 ] @
ja sam uzeo pre xy godina Savinu gumu letnju u agrohimu u NS kod zezeljevog mosta i nisam izasao iz radnje a auto poceo gore dole da ide kao da imam kliker dzombu na gumi. Izadjem ono bukvalno cvoruga na ganc novoj gumi. Vratim se u servis i oni je korektno odmah zamenu.
neverovatno.
[ Braxi @ 15.12.2016. 09:18 ] @
Citat:
goat:
Citat:
Braxi:
kvalitetnije gume traju i duze tako da kad se to izracuna nisu mnogo ni skuplje.
a nigde ne pise da moras odmah kupiti sve 4. Kupi 2 kvalitetnije sada, a sledeci par za par meseci...
skuplje je jeftinije.
ne treba da piše, pitanje je zdravog razuma, za nerazumne treba da piše
bolje je 4 nove gume na 3 godine nego po 2 gume na 3 godine ili 4 gume na 6 godina
to da će "upolovačena" brendirana biti bolja od nove nebrendirane je u domenu lepih snova i želja
PS. Pirelli pravi odlične gume i letnje i zimske. Zimske nisam koristio-nemam iskustvo, imam letnje, posle Continental-a pravo osveženje..
svojevremo je moj otac na Z128 stavio polovni letnji Pirelli na pogonske točkove umesto ostarelih Savinih kramponki sa dobrom šarom, gle čuda - po snegu su izvlačile kola gde kramponka nije mogla da pipne
nisam bas tako mislio. Mislio sam ud jedne plate kupi dve gume pa od sledee jos dve. Mesec-dva nista se nece desiti.
a prednje vucne gume svakako se brze lizu kao i gume sa desne strane tako da ih povremeno treba zameniti u X i tada proveriti i balans.
[ goat @ 15.12.2016. 14:51 ] @
Citat:
Braxi: nisam bas tako mislio. Mislio sam ud jedne plate kupi dve gume pa od sledee jos dve. Mesec-dva nista se nece desiti.
a prednje vucne gume svakako se brze lizu kao i gume sa desne strane tako da ih povremeno treba zameniti u X i tada proveriti i balans.
taj što ne može da odvoji od plate za 4 gume čisto sumnjam da će kupovati skuplje gume
to me podseća na neke poznanike koji po svaku cenu žele skuplji automobil da imaju pa se "ispruže" za to i onda ga voze sa ofucanim gumama, sa uvek upaljenom lampom za rezervu goriva, upaljenim kontrolnim lampama na istrument tabli....
[ jelena.ivetic @ 19.12.2016. 14:10 ] @
Na osnovu mog iskustva vec dve godine imam Matador gume. Veoma su pouzdane a cena je nesto malo veca od tipa taurus itd...
Koristim i letnje i zimske...mnogo prelazim sa automobilom a neprimetno se trose...
[ X Files @ 19.12.2016. 17:16 ] @
Moje iskustvo je takvo, da više nikada i nikome ne bih savetovao koje zimske ili letnje gume da kupi, u trgovačkoj klasi guma, koje obično kupujem. Previše je oscilacija, kao da zavisi od sezone, da ne kažem od proizvodne smene u kojoj ih je Mile lio.
Premijum gume nikada nisam imao. Promenio sam na nekoliko automobila sijaset brendova, sijaset modela, i sijaset mesta proizvodnje tih istih modela (POLAND, GREAT BRITAION, EU). Tigrovi, Save, Matadori, Fulde, Gudjerovi,... Odavno koristim sve četiri iste gume, zimske ili letnje, vodim računa o trapu i pritisku u gumama. Imam šansu da gume probam po Ski centrima ili u rane jutarnje časove, po netrertiranim putevima.
Sava S3, fenomenalna! Sava S3+, ispod proseka. A nabavio sa i "Feature matrix" od Save, koji poredi S3 i S3+, po kome su ove druge, novije - po njihovom mišljenju po svim pitanjima bolje. Malo morgen.
Matadori su prešli tačno tih trgovačkih 25,000, nisti su mi smrdele niti mirisale. Fulde su bile od plastike, koja je bila skrivena ispod 2 milimetra spoljašnjeg sloja od gume.
Tigar od slučaja do slučaja. Wintere odlične. Letnje nekad dobre a nekada katastrofa, uvek spolja ružne.
Ko izvuče zaključke, svaka mu čast. Što reče Nebojša, kod jeftinijih modela treba čitati i krštenicu.
Kao i u svemu, verujem da je više reda u premium klasi, ali to je već druga priča...
[ Braxi @ 19.12.2016. 19:28 ] @
nazalost nisam toliko bogat da kupujem sklj gume. Goodyear, Pirelli su moj izbor...
[ draganchex @ 19.12.2016. 21:53 ] @
Goodyear Ultra Grip
[ madamov @ 20.12.2016. 08:48 ] @
Poslušao savet drugara, Nordman. Ako sam dobro ukapirao, to je brand pod kojim Nokian valja prošlogodišnji model gume.
[ SASASTA @ 15.10.2017. 09:31 ] @
da li je neko imao iskustva sa ruskim gumama , tacnije radi se o gumi *KAMA* 519
gledao sam saru , izgleda duboka , meka i gumena
takodje sam gledao i *KELLY*
Isto zimska , isto lepo izgleda
radi se o velicini 175/65/14 , povoljnije su nego tigar ali winteru ne bih zbog ponasanja po mokrom , a sto se tice ostalog wintera je solidna.
[ Žika 11 @ 15.10.2017. 17:09 ] @
[ SASASTA @ 15.10.2017. 19:47 ] @
ako lepo tumacim , posto ne znam ruski ,kama je dobra samo po snegu , dok je po suvom i mokrom losa.
[ SASASTA @ 22.10.2017. 17:05 ] @
mada gledajuci rezultate testova ovih dana primetih da je kama u opasnom drustvu i da je gora od najbolje za oko 10 posto.
dok je vintera bila 30 posto a sava 20 posto gora od najbolje http://colesa.ru/news/47625
nemajuci direktne testove moze se zakljuciti da je kama bolja bar 10 posto od vintere
[Ovu poruku je menjao SASASTA dana 22.10.2017. u 18:16 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao SASASTA dana 22.10.2017. u 18:16 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 22.10.2017. 20:39 ] @
Pitanje je nasta ce ta guma liciti za sledecu sezonu.Ovo vazi ako ti nije nuzda za jednu sezonu .
[ SASASTA @ 23.10.2017. 09:05 ] @
pitanje je koliko se moze i testovima verovati
wintera je lose ocenjena ali kao wintera , dok je kao taurus ocenjena solidno(http://colesa.ru/news/49100 do miselina ) , kao riken isto lose , kao orium nije testirana.
mozda ima jos neki naziv ali je guma ista .
[Ovu poruku je menjao SASASTA dana 23.10.2017. u 15:17 GMT+1]
uzeo sam kamu
prvi utisci su odlicni , probao sam da naglije kocim po ovoj kisi i da menjam pravac i zadovoljan sam.
[Ovu poruku je menjao SASASTA dana 23.10.2017. u 15:19 GMT+1]
[ SASASTA @ 26.11.2017. 20:36 ] @
prodje mesec dana. zadovoljan sam , ne znam koliko sam presao , nisam nesto mnogo , mozda 500 km ,ali jos se nisu skinule ni one sitne gume
[ sasa022 @ 26.11.2017. 22:58 ] @
@SASASTA
Koja KAMA , koje dimenzije i na kom autu ???
[ Žika 11 @ 27.11.2017. 19:42 ] @
Citat:
SASASTA:
prodje mesec dana. zadovoljan sam , ne znam koliko sam presao , nisam nesto mnogo , mozda 500 km ,ali jos se nisu skinule ni one sitne gume
Videćeš za 10 godina isto stanje , još stoje one sitne gume.
[ bordzija @ 28.12.2017. 20:50 ] @
Imam kamu pozadi, stare su 14 godina original fabričke i sad skoro su se totalno ukockastile pa smo ih skinuli. Zapažanje: Gume kao da su od betona pravljene, nepotrošive su! Uopšte ne puštaju vazduh!
Gazeća površina, guma je kao nova novcata bez tragova truljenja. Bočna strana gume se pretvara u prah i potpuno je trula ali ne puca jer ima puno armature unutra. Od dve smo svojevremeno pravili zardinjere i jedva smo ih isekli brusilicom, letele varnice. Tigarke isekli za 5 minuta.
Guma lepo leži, ne proklizava, za normalnu polaganu vožnju. Nove imaju preko 8 milimetara šaru i po meni idealne za neke jeftine automobile - voziš 5 godina, opereš, nauljiš i prodaš ko nove :D
[ SASASTA @ 21.11.2018. 19:27 ] @
nema vise sitnih guma
zadovoljan sam , bolje su po mokrom od vintere a udobnije od letnjih kleber.
dobro drze put , vozim penzionerski , izlete mi budala po ovoj kisi , ukocio sam odlicno.
[ SASASTA @ 16.12.2018. 11:06 ] @
ide kama kao da nema snega , odlicna po snegu .
[ Sava @ 16.12.2018. 15:22 ] @
Ja sam potrošio par setova Wintera i bio sam vrlo zadovoljan u odnosu na cenu. Zapravo ja vozim skoro isključivo po gradu pa bi mi letnje bile sasvim dovoljne, ali zbog propisa sam tražio neku jeftiniju varijantu i po preporuci vozio Winteru. Dovoljno mekane i udobne, nešto slabije po mokrom, treba biti pažljiv kada kiša samo onako ovlaži kolovoz. Po snegu sasvim zadovoljavajuće. Mislim da je odnos cena/kvalitet sjajan. Sada imam neke zimske gume na kolima, ali ne znam koje su, zuje na suvom ko lageri, troše se brzo, a nisu nešto ni udobne. Jedva čekam da ih potrošim pa da ih zamenim, a to će verovatno biti sledeće sezone.
[ cozmo_im @ 18.12.2018. 07:58 ] @
Continental Wintercontact TS850, 2014. godiste, fantasticne po ovom snegu, ledu i vejavici. Mislio sam da ce sara od 5mm i 6mm, kao i starost od 4 godine, da pokazu neke slabosti, ali nista. Kocenje odlicno, utabavanje snega ko po suvom, led podnosi odlicno, krivine i menjanje trake po najgorem snegu i vejavici i mokrom za 10+. Veoma iznenadjen svojstvima gume. Za sledecu sezonu vredi uloziti 300 evra i uzeti TS860, jer je ovo najbolja guma koju sam do sada vozio zimi.
[ bordzija @ 19.12.2018. 16:31 ] @
Meni je ta vintera opasnija po gradu kada pada kišica znači neko proleće leto jesen nego kada je -15 na usoljenom vlažnom putu - tu perfektno drži! Dobro se pazite tih zimskih i univerzalnih guma znaju jako loše da se ponašaju na putu kada se to najmanje očekuje. I zato ću uvek biti pobornik zimskog seta i letnjeg seta guma. Može da priča ko šta hoće ali jednom kada to probaš teško da se vraćaš samo na univerzalne "zimske" koje menjaš svake 2 godine jer su premekane i leti se bukvalno istope.
Moja sledeća zimska guma su definitivno kama.
@Kozmo nemoj da te previše oduševljava sistem protiv proklizavanja na autu ;)
[ bakara @ 19.12.2018. 17:24 ] @
Citat:
cozmo_im:
Mislio sam da ce sara od 5mm i 6mm, kao i starost od 4 godine, da pokazu neke slabosti, ali nista. Kocenje odlicno, utabavanje snega ko po suvom, led podnosi odlicno, krivine i menjanje trake po najgorem snegu i vejavici i mokrom za 10+. Veoma iznenadjen svojstvima gume.
Tako sam se ja jednom odusevljavao kako gume drze po snegu pa razbio auto, i od tada vise volim da mi malo kliza nego da me previse opusta
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 08:10 ] @
Ne vozim ja nikad preko limita vremenskih uslova, bez obzira na gume i snagu automobila.
@bordzija - nemam ESP, a i po ovom vremenu je bolje iskljuciti ga i osetiti auto sta zeli i kako zeli jer ESP na ledu nije svemocan, cak naprotiv. Na istoj deonici koju sam uredno prosao sa 70kmh, lik je proklizao sa najnovijim autom (Seat Leon) sa gumama kao mojim (samo TS860) i svim aktivnim sistemima bezbednosti - koji nisu svemoguci i ako malo preteras u reakciji na volanu dzaba ti sve. Srecom, uspeo je da se vrati na pravac. Ista brzina u pitanju, ali razlicit stil manevrisanja :)
[ botr @ 20.12.2018. 08:17 ] @
ESP prilicno pomaze kada se vozi na granici. Reaguje brze od coveka, tako da ti samo lampica blinka a ti i ne osetis da ti kliza zadnji kraj. Sad sto to nije zanimljivo, to je druga prica :) Naravno, ako se pretera, tu ESP ne pomaze, ali na samoj granici savrseno radi posao.
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 08:24 ] @
Na mokrom (suvo je druga prica) i po cistom snegu da, sigurno pomaze . Na ledu ne, ja sam uredno prosao deonicu bez ESP, a lik krenuo da seta, samo zato sto je naglije hteo da promeni traku. Led je led, tu samo pomaze blago manevrisanje i pi*nut osecaj na volanu. Doduse, jos nisam naisao na situaciju da osetim bezanje zadnjeg kraja, auto je poprilicno tezak (1355kg), dok Picasso koji je oko 70kg laksi, a veci, bogami je imao osetna setanja zadnjeg kraja (isto nema ESP). Verso koji sam vozio sa ESP je bio poprilicno agresivan sa tim, pa sam iskljucivao cesto ESP. Ali za neiskusne vozace pomaze itekako (dok moze naravno). Odlican je za naglo izbegavanje prepreke na putu, za to mu nema zamene.
[ bordzija @ 20.12.2018. 10:39 ] @
Bogme se nebi složio sa tobom, na potpuno zaleđenom zavoju petlje pri maloj brzini sam počeo da ispadam prema bankini i sistem je sve u deliću sekunde odradio i preoteo mi auto, vratio nazad pre nego što sam ja smislio šta ću i kako ću. Vrlo dobra stvar po meni, više nego obavezna.
[ botr @ 20.12.2018. 16:04 ] @
Ako ti je treballo vreme da smislis sta ces i kako ces, treba negde da vezbas takvu situaciju, da ti to postane refleks.
BTW setih se jos jedne situacije,
Drugar i ja, vozimo isti auto, ja nemam ESP on ima, ide ispred mene, idemo priblizno istom brzinom, on prolazi kroz krivinu i zadnji kraj mu je miran, bar na oko, a ja moram da ispravljam. Inace, imao sam bolje gume nego on.
[ bordzija @ 20.12.2018. 16:41 ] @
Nema tu nikakvog refleksa kada putari nisu posuli solju petlju, pređem 700 km u cugu i klizam se uzbrdo pri 30 na sat. Sistem se uključio u deliću sekunde, izdrndo nešto i vratio men nazad u traku. Sreća pa niko nije nailazio a i ta petlja se renovira, puna je onih znakova i tuda kamion sa solju ne može baš lako da prođe pa je ostalo zaleđeno.
[ bordzija @ 26.01.2019. 07:04 ] @
Pokušavam danas negde da krenem automobilom ali su ulice potpuno zatrpane snegom koji je noćas polagano paduljio. Koliko vidim ni tramvaji ne funkcionišu, autobusi tu i tamo poneki trole isto ne idu.
Jel se to meni čini ili su beograđani prepušteni sami sebi? Gde su nestale službe za čišćenje snega i posipanje soli? Zar nije moglo noćas da se pospe so i malo počisti?
Ko je odgovoran za totalni haos u Beogradu?
Evo link ka portalu koji ima live kamere pa bacite oko na razne delove grada, ništa nije počišćeno!
Jel se to meni čini ili su beograđani prepušteni sami sebi? Gde su nestale službe za čišćenje snega i posipanje soli? Zar nije moglo noćas da se pospe so i malo počisti?
Ja sam i danas (s komsijama) pocistio sneg ispred ulaza i naseg dela zgrade....Kada ces se ti s tim pohvaliti? Samo se nadas da ce neko za tebe nesto da ucini. Za promenu, ucini i ti nesto za druge...sluzbe ce vec kad tad pocistiti....
[ botr @ 26.01.2019. 15:33 ] @
Kupi bolje gume, ja gazim sneg bez problema, kod mene je palo 40-ak cm, niko nije prosao kroz ulicu, niti je ciscena, pa sam prosao.
BTW Sto kaze paja, svi kukaju, niko da uzme lopatu u ruke, tako i u mojoj ulici, ostatak komsiluka, s drugog kraja ulice, ceka da dodju da pociste, umesto da uzmu lopatu u ruke. Treba da se ocisti 10-15m sa te stane da bi ulica bila prohodna i niko nece.
A najvise mi na onu stvar idu debili sto sneg iz svog dvorista ili ispred kapije, bacaju na put, umesto da naprave neku gomilu u dvoristu ili pored kapije.
[ Java Beograd @ 26.01.2019. 16:20 ] @
Ako sneg pada 24 sata, kao što je to bilo sada, samo nerazuman može da pomisli da će sve ulice biti čiste i suve dok sneg još uvek pada, ili odmah nakon prestanka.
[ vladd @ 26.01.2019. 17:08 ] @
Citat:
botr:
A najvise mi na onu stvar idu debili sto sneg iz svog dvorista ili ispred kapije, bacaju na put, umesto da naprave neku gomilu u dvoristu ili pored kapije.
Ne mogu gegule rasusenog mozga da shvate da nece vozila taj sneg ni rastopiti ni razneti, a ugrozavaju saobracaj.
Naravno, kao svaka zadrigla govedina, resavaju sebicno svoju zamisao, a zabole ih ako su nekoga ugrozili.
[ bordzija @ 26.01.2019. 17:25 ] @
Ja već 30 godina čistim sneg ispred svoje zgrade jer je uglavnom gerijatrija, konkretno mislim na ulice gde se ništa ne preduzima valjda zato što je vikend? U poslednje vreme čistim i sneg sa ravnog krova koji održava jkp infostan pa ne čekamo da procuri kada počne da se topi. Konkretno su saobraćajnice problem i kamioni koji nijednom nisu prošli.
[ bakara @ 26.01.2019. 17:31 ] @
Cekaj bre polako, pa ne moze ni sve odjednom da se ocisti...
Evo ja zivim u ulici koja je prvog prioriteta pa ni ona nije bila u 8 sati cista jer je sneg celu noc padao, ali vec u pola 12 je bila sasvim dobro ociscena.
A najavljeno je da ce da padne jos 30-40cm snega i sasvim logicno je da ce prvo odrzavati glavne saobracajnice pa tek zatim prikljucne.
U BG je najgori senjak, tamo je totalna katastrofa, em je brdo em su ulice uske pa kamioni tamo i ne zalaze... jos kada ociste iz kuca bace na put.
A i ovo za ciscenje snega...zaista ne razumem ljude koji cekaju da ja ocistim sneg da oni odu do prodavnice po hleb...pa uzmi lopatu bre!
[ bordzija @ 26.01.2019. 17:44 ] @
Vozim godinama bosnu i kažem da oni čim krene sneg, momentalno bacaju so i nijednog trenutka se ne zadržava na putu odmah se topi. Šta su ovi čekali celo veče i celu noć? dovoljno je bilo noćas ili sinoć da su bacili so i nebi bilo nikakvog krkljanca danas ceo dan. Koliko se meni čini oni nemaju so!
Citat:
"Gradska vlast je juče pre podne uspela da ostane bez industrijske soli, pa su počeli da bacaju običnu so, što je pravi uzrok kolapsa u poslepodnevnim časovima. Noćas su koristili kalcijum hlorid, koji se inače baca samo na temperaturama ispod minus 10", naveo je Jovanović.
Sto se tice puteva u Srbiji, ja bih sve nadzore iz Puteva Srbije i ing. iz firmi koje rade odrzavanje poslao u PZP Zajecar i njihov sektor, da uce posao. Sigurno potrose vise novca, ali zaradjuju svaki dinar. Primera radi, odrzavaju jednu deonicu koja je u planini, ima dosta snega, itd. i kod njih je cisto do asfalta, posle te deonice se silazi u ravnicu, ulazi u drugu opstinu, koja je sektor neke druge firme, na kolovozu samo utaban sneg, nit rizle, nit soli, niti se pored puta vidi da je ciscen sneg. Ako i ostane sneg na kolovozu, ne moze uvek da se istopi zbog niskih temeratura, da se stigne momentalno da se pocisti, itd. cim krene da se topi odmah ciste i opet sole, tako da na kolovozu nema snega, a na deonicama koje odrzavaju druge firme ostanu kanali od tockova i brdo snega izmedju.
[ bordzija @ 27.01.2019. 07:00 ] @
Nego da se mi vratimo na temu koje nove zimske gume. Pre neki dan sam pipkao i štipkao KAMA ruske zimske gume i moram da priznam, šara od 8 milimetara deluje kao da će progutati planinu u jednom cugu. Guma je fina mekana i mazna pod prstima. Baš primamljiva cena. Hteo sam prošle godine da uzmem sve 4 nove gume ali ih nije bilo pa sam kupio tigruše. U neko dogledno vreme planiramo da uzmemo za drugi auto koji je fabrički došao sa kama gumama i bile su izvrsne!
Jel neko kupovao /vozio vidim da su se relativno skoro pojavile na našem tržištu? Ko stoji danas iza kama guma?
175/65/14 23 evra po komadu nova.
[ pajapop @ 27.01.2019. 08:31 ] @
Citat:
bordzija:...sam pipkao i štipkao...moram... fina mekana i mazna pod prstima. Baš primamljiva ...Hteo sam...
Sta reci...Samo se namesta...
[ cozmo_im @ 27.01.2019. 08:53 ] @
Traju jednu sezonu i posle su za djubre.
[ bordzija @ 27.01.2019. 08:59 ] @
Mi smo kama gume vozili 10 godina bez problema, odakle ti ta informacija? Posle 10 godina su se izobličile i tresle na 100 kmh nisu mogle da se izbalansiraju pa su zamenjene novim gumama. 85.000 km su prešle, vozio sam ih po snegu i po kiši nisam primetio da su bile nešto klizavije od ostalih, u svakom slučaju sa malo više opreza jer su bile matore ali bez traga truljenja. Polovne sam ih prodao za 1000 din po komadu nekome će po selu dobro da dođu.
[ pajapop @ 27.01.2019. 09:14 ] @
KOd svih uvoznih guma treba obratiti paznju na godinu proizvodnje, jer se vuku po magacinima i dok se prodaju od stajanja propadaju...guma gubi svoje osobine...bakterije ih izjedaju i sl. Zato ja ne eksperimentisem. Kupujem uvek Vinteru, za mene je dobra, jeftina,...nemam zamerki...
[ pajapop @ 27.01.2019. 11:37 ] @
Citat:
cozmo_im:
Traju jednu sezonu i posle su za djubre.
Sad sam se setio...Pocetkom zime, prateci ovu temu saznam za te gume KAMA (bas od Bordzije )...Proguglam, iscitam o njima i nadjem je u asortimanu jednog naseg uvoznika i distributera...Dimenzija 175 70 R13, kostala je 2700din, sto je mnogo manje od Vintere (koja mi je bila reper). E, ali ta guma je imala oznaku DOT5,...sto koliko ja razumem, da je stara kao guma koja je 5 godina bila na vozilu...a nova je. Mada...distributeri to kao demantuju, kao ona jeste stara ali se cuva u posebnim uslovima...pa trte pa mrte...pa kao nije u stvari toliko stara nego realno manje...Ali, realno, ti je kupis kao novu, ali ona je "fizioloski" starac mozda ko starac" Foco od stotinu ljeta"...I sa svim uvoznim gumama je tako, mora se voditi racuna i o godini proizvodnje...
[ bordzija @ 27.01.2019. 11:39 ] @
Nemam ni ja zamerki što se tiče vintere sem da je malo previše klizava po mokrom i da to košta 4000 dinara po komadu. U tom cenovnom rangu ova kama može samo bolja da bude zar ne? Ne povlači se to toliko koliko se čini, nisu to polovne gume koje su kod nas skuplje i od novih uz neku priču.
Cozmo pretpostavljam da ti voziš samo neke citroen gume ili se varam? :)
[ mjanjic @ 27.01.2019. 14:01 ] @
Ja već četvrtu zimu vozim Sava Eskimo, možda će sledeće biti za zamenu, hteo sam one za sve sezone, jer su bolje i leti kad je pljusak pa ima dosta vode na putu, ali ih nije imalo, tako da ove ne skidam, jer leti ne vozim po vrućini, uglavnom ujutru i popodne. Naravno, ko mora da vozi preko dana, relativno brzo će da ih istroši tako da se ovo ne prepotučuje.
Vidim da su cene na internetu nešto niže, ja sam pre 3 godine jednu pocepao jer putari nisu stavili znak da je isečen asfalt, bio mrak, ostao na felni trag na 2 mesa ;) Sećam se da je cena bila oko 6000 ili čak 6500.
Sad vidim da na nekoj internet prodavnici i nemam tih guma za dimenziju koju sam tražio, jer su kod mene, ako se dobro sećam, 195/60 R15, a fabrički treba da idu 185/65 R15 ili tako nešto (podržane i ove prve, ali im dosta manji izbor proizvođača i modela), ali su stare bile sa ovom prvom dimenzijom na Enzo alu felnama i majstor nije znao da kaže da li na njih pasuju i ove 185/65, tako da nismo hteli da rizikujemo, a 185/65 ima i Adapto, tj. za sve sezone.
Prednost gume za sve sezone, kao što rekoh, je u proleće i jesen kad ima više kiša, kao i kod letnjih pljuskova, prosto u vožnji ne osećate da na putu ima vode, osim kad uletite u dublju baru, dok sa letnjim gumama rizikujete akvaplaning, mada i tu zavisi od toga kakva je šara, ali uglavnom nije takva u ovom cenovnom rangu da bezbedno možete da vozite autoputem 120km/h pri jačem pljusku.
Sećam se tih Adapto guma na prethodnom autu, i kasno uveče vozim od Šida ka BG-u 120km/h, neka kiša, plus jaki udari vetra, na autu se baš osete ti udari vetra (malo se zaljulja), ali kao da je zalepljen za podlogu. Znam da je posle burazer kukao kako kako sam "nestao" jer je na naplatnoj rampi ostao 500-600m iza mene, jer je imao letnje gume i zbog tih udara vetra ni pri 100km/h nije prijatan osećaj u vožnji.
[ BB308 @ 27.01.2019. 15:31 ] @
Ja već druga zima Hankook Winter icept 265/40/21 bez problema i sporedni putevi slabo očišćeni Jahorina,Kopaonik...dobre za sad. Malo bučnije od letnjeg Michelina, mozda jer su ove 19. Čini mi se da se brzo trośe, jel ima neko pomenute pa da kaze? Pozz.
[ Java Beograd @ 27.01.2019. 17:45 ] @
Ne znam kako neki forumaši zamišljaju da guma koja se čuva u magacinu prodavca "truli" i "stari" i "propada", a kad je staviš na felnu, onda je sasvim OK nekoliko godina.
[ Nebojsa Milanovic @ 27.01.2019. 19:28 ] @
Odlično si to primetio, ljudi su generalno većinom prepuni totalno idiotskih predrasuda.
Primer iz života prodavao sam zimske gume Continental 235/45x17 koje sam dobio uz auto.
Gume su bile stare 6 godina, kupljene nove kod nas i plaćene skoro 100.000 dinara. Prešle su max nekoliko hiljada km, gotovo svo vreme su bile u garaži u kesama, pitanje koliko su uopšte bile na autu, bukvalno kao nove. Kada ih posle toliko godina pipneš ruka se zalepi a tragova trošenja nema skoro uopšte, niti bilo kakvih deformacija i/ili oštećenja.
Dam oglas da ih prodam i mesecima me smaraju kreteni koji mi nude 20-30 evra po komadu sa rečima "ima takvih na oglasima". Brate ima kamenih, sprženih i onih koje su godinama bile montirane, pržene na Suncu, soli i ko zna šta, ali ovakvih ovog kvaliteta a kao nove nema.
Dvojica napaljenih klinaca su došli Audijem čak iz Novog Sada i kada su videli da je DOT 2012. rekli da zbog toga "ne bi dali ni 10€ za njih"
I taman sam mislio da skinem oglas i da ih zadržim i/ili da ih nekom poklonim i javi se čovek, kažem mu cenu 260€ za set on oduševljen prihvati, pola sata se zahvaljuje i još me posle zove telefonom da se još jednom zahvali.
Eto koliko su ljudi različiti.
[ bordzija @ 27.01.2019. 19:44 ] @
Guma ili je dobra ili loša, a truli upravo loša guma. Sećam se kleber za par godina potpuno istruli i otvori se, mishelin isto brzo propada već za par godina skroz trule. To ima veze sa hemijskim sastavom gume a ne stajanjem. Evo ja imam letnje kumho 2011 godište kao nove su, nemaju jednu poricu, fine na dodir, na nokat kao da su juče izašle iz fabrike. Bile su uskladištene dugo godina i namazane. Odlično drže po suvom i po kiši nikada nisu proklizale.
Pričao sam sa jednim tehnologom, to starenje gume ima veze koliko je kaučuka u gumi. Ove sa manje brže trule.
Lav auto je sve objasnio. Ja kada kupujem nove gume hoću da dot bude ta godina ne zanima me. Ako mu je malo stariji hoću i nižu cenu jer ne znam dal su gume stajale izložene negde na suncu, kiši. Ako je guma polovna, onda mora vizuelno da bude kao nova jer je ipak njen vremenski upotrebni period načet.
[ SASASTA @ 27.01.2019. 20:37 ] @
Citat:
bordzija:
Nego da se mi vratimo na temu koje nove zimske gume. Pre neki dan sam pipkao i štipkao KAMA ruske zimske gume i moram da priznam, šara od 8 milimetara deluje kao da će progutati planinu u jednom cugu. Guma je fina mekana i mazna pod prstima. Baš primamljiva cena. Hteo sam prošle godine da uzmem sve 4 nove gume ali ih nije bilo pa sam kupio tigruše. U neko dogledno vreme planiramo da uzmemo za drugi auto koji je fabrički došao sa kama gumama i bile su izvrsne!
Jel neko kupovao /vozio vidim da su se relativno skoro pojavile na našem tržištu? Ko stoji danas iza kama guma?
175/65/14 23 evra po komadu nova.
pisah na proslim stranama , bolja od vintere , posebno po mokrom.
druga sezona , isto ponasanje kao i prve.
[ botr @ 28.01.2019. 07:00 ] @
Bolje je kad je DOT stariji, a stajale u magacinu, nego polovne. Nova guma je premazana emulzijom koja sluzi da spreci starenje gume.
[ looker-on @ 28.01.2019. 07:23 ] @
Ne znam zašto su kod nas zabranjene ovakve gume?
One su jedino pravo rešenje za sneg i led:
[ bordzija @ 28.01.2019. 07:32 ] @
Zabranjene su jer po suvom rasturaju puteve. Drugo je to kada ti tamo u rusiji po sibiru mesecima voziš po ledu i snegu a tek par meseci leti kada se otopi vidiš tlo. Ove ruske imaju rupe za krampone ali ih nema. Zakonom su zabranjeni kod nas iz razumnih razloga. Kada ideš u planinu stavi lance i kraj priče.
[ Java Beograd @ 28.01.2019. 07:46 ] @
Nije to samo kod nas zabranjeno, nego po celoj Evropi.
[ looker-on @ 28.01.2019. 07:52 ] @
Citat:
Java Beograd: Nije to samo kod nas zabranjeno, nego po celoj Evropi.
U Finskoj sam viđao automobile sa takvim gumama u saobraćaju.
[ bordzija @ 28.01.2019. 10:09 ] @
Citat:
SASASTA:
pisah na proslim stranama , bolja od vintere , posebno po mokrom.
druga sezona , isto ponasanje kao i prve.
Nego da te pitam, jel ih voziš cele godine ili samo zimi?
[ cozmo_im @ 28.01.2019. 10:35 ] @
Citat:
bordzija:
Nemam ni ja zamerki što se tiče vintere sem da je malo previše klizava po mokrom i da to košta 4000 dinara po komadu. U tom cenovnom rangu ova kama može samo bolja da bude zar ne? Ne povlači se to toliko koliko se čini, nisu to polovne gume koje su kod nas skuplje i od novih uz neku priču.
Cozmo pretpostavljam da ti voziš samo neke citroen gume ili se varam? :)
Samo Continental Wintercontact TS850, vrhunska zimska guma. 4. sezona a bolje su od Kame i Wintere u prvoj sezoni.
Svi koji su stavili Kamu, posle prve sezone je izgubila preko 50 posto svojstava po snegu i ledu.
U voznji ne primetis, dok ne dodje do situacije sa crnim ledom ili naglim kocenjem. Onda se vidi sta znaci kvalitetna guma.
Samo ti vozi zimske gume 10 godina. 4 ili 5 sezona je maksimum.
Moje Continentalke sad imaju oko 6mm sare i sledece godine ih bacam iako ce moci da se voze, jer Continental garantuje samo do 4,5mm sare i 5 godina da guma zadrzava svojstva.
[ SunnyBoy @ 28.01.2019. 12:18 ] @
Nokian WR D4 205/55 R16 91H - po preporuci servisera.
[ Java Beograd @ 28.01.2019. 12:32 ] @
A serviseri se tek razumeju, nedajtigabože.
[ cozmo_im @ 28.01.2019. 12:44 ] @
Conti, Pireli, Dunlop.
Ja ne bih nista drugo za zimu ako ce se voziti vise od 2 sezone. Ako se vozi 2 sezone onda montirajte sta ocete.
[ bakara @ 28.01.2019. 12:44 ] @
Citat:
cozmo_im:
Samo Continental Wintercontact TS850, vrhunska zimska guma. 4. sezona a bolje su od Kame i Wintere u prvoj sezoni.
velika mudrost ustanoviti da je premium guma bolja od najjeftinijih na trzistu
dal je bolji audi od fiata?
[ cozmo_im @ 28.01.2019. 13:37 ] @
Poenta je u sezoni koriscenja :)
[ bakara @ 28.01.2019. 13:44 ] @
pa koja je poenta u sezoni koriscenja kad moze da kupuje svake godine nove za razliku u ceni
Mislim da je zaista neumesto porediti continental sa kamom
continental treba porediti sa miselinom i dunlopom, a kamu sa tigrom i gumama slicne cenovne kategorije.
[ SunnyBoy @ 28.01.2019. 13:54 ] @
Citat:
Java Beograd:
A serviseri se tek razumeju, nedajtigabože.
Pretpostavljam da se razume, posto mu je deo radionice i vulkanizerska radnja. Dnevno zameni desetak kompleta guma, u sezoni i vise.
Kao drugu opciju mi je preporucio gume Kormoran (Made in Serbia). Samo da napomenem da ne zivim u SER, tako da nije u pitanju lokalpatriotizam.
[ bordzija @ 28.01.2019. 13:56 ] @
Pa da i mene je skroz zbunio još kada bi rekao dal vozi celu godinu zimske gume ko većina ili gospodski kao ja, čim prođe sneg odem do vikendice i stavim letnji set guma na automobil i nastavljam dalje.
Mene konkretno interesuje kama samo za zimu tj tih nekih 4 meseca.
Tim stručnjacima se nabolje pokazale one gume na kojima ima najveću zaradu.
I mislim da ste debelo podcenili kamu, mi smo je vozili 10 godina i daleko je to od onih plastikanerki koje su se ugrađivale na ruska vozila 90tih godina. Negde sam skoro pročitao da je suvlasnik neka strana kompanija? Recimo CONTINENTAL?
Citat:
Fabrika Nizhnekamskshina,nalazi se u većinskom vlasništvu druge po veličini naftne kompanije u Rusiji, TATNEFT. Pomenuta kompanija je kao svog strateškog partnera u investiranju i u tehnološkom razvoju izabrala renomiranu kompaniju Continental-Nemačka.
TATNEFT je kupio znanje,inženjering, kao i opremu za svoju fabriku od Continental-a, što je u ovom trenutku čini jednom od najmodernijih fabrika koja posluje po najvišim evropskim standardima
Pored proizvodnje KAMA-all-steel guma, fabrika u Nezhnekamsk-u proizvodi i određenu liniju guma marke Continental, najvišeg kvaliteta odobrenog i garantovanog od strane Continental-a.
Gume all-steel marke Kama sasvim sigurno po kvalitetu, eksploatacionim karakteristikama se mogu svrstati u nivo kvaliteta guma marke: Barum,Matador,Sava,Kormoran…Njihove osnovne prednosti su: ušteda goriva do 15%,mogućnost nesmetanog protektiranja / obnavljanja, povećana kilometraža do 200-250.000 km, visoke čvrstoće, manje težine, potpuno bezbedne za životnu sredinu…
U svakom slučaju gume marke Kama predstavljaju pravi izbor po pristupačnim cenama.
Moze bilo koja guma,evo recimo KUMHO sa HALDREX sistemom 6 generacije i nema proklizavanjea nigde.
[ SASASTA @ 28.01.2019. 17:27 ] @
Citat:
bordzija:
Citat:
SASASTA:
pisah na proslim stranama , bolja od vintere , posebno po mokrom.
druga sezona , isto ponasanje kao i prve.
Nego da te pitam, jel ih voziš cele godine ili samo zimi?
samo zimi
nisu bas sjajne po ledu i blatu
po ostalim uslovima su bolje od vintere
ne secam se vintere po ledu i blatu , secam je se po vlaznom kad su mi bile lose
tu su kama bolje , kama ima i bolji grip , sigurnije se osecam u krivinama
vozim penzionerski
[ botr @ 28.01.2019. 20:14 ] @
Ekseri sluze samo za led, nemaju funkciju na snegu, osim ako ispod snega nije led. Lanci nicemu ne sluze ako imas dobre zimske gume, po ledu opet nisu od neke pomoci, mnogo je pametnije da vozis pazljvo nego da stavljas lance. Ako nasadis pod na sneg, tu ne pomazu lanci, sve dok ne dodje do takve situacije dobra zimske guma radi posao, ako znas da je koristis.
[ bordzija @ 28.01.2019. 21:15 ] @
Pa lanci su u principu ako imaš lošije zimske gume ili u najgorem slučaju letnje gume pa sa lancima nekako preguraš sneg. Za led ti ne vredi nikakva guma ni lanci već polako da viziš i pipkaš kočnicu. Uopšte led je katastrofa u svakom smislu i nešto najgore na šta vozač može da naiđe. Tu leba nema ako ideš brzo.
E sad što je meni najbitnije, kako se ta zimska guma ponaša po mokrom jer je uglavnom 90% zimskog perioda vlažno tj mokro pa i nije bitna kakva je na snegu i ledu tu su sve iste - kolika dubina šare toliko ti je!
[ Lavlja_Jazbina @ 28.01.2019. 21:30 ] @
Gume su u drugm planu.Sada je poenta u sistemima koji odrzavaju i prenose snagu na podlogu.
Doduse to se ne nalazi na automobilima koji trose 6 litara sa snagom velicine kolibrijevog srca,ali Boze moj.
[ bordzija @ 28.01.2019. 21:56 ] @
Grešiš sinko, sve te sigurnosne sisteme protiv proklizavanja odavno imaju automobili u EU u zadnjih 10 godina kao obaveznu opremu samo oni još nisu stigli u Srbiju pa su potpuna nepoznanica na našim prostorima. 4x4 pogon je nešto potpuno drugo i kupuje ga onaj kome treba, nema veze sa potrošnjom goriva i veličinom automobila koja je u srbiji očigledno najbitnija. Ovde se uvek automobil kupovao na metar a ostale karakteristike su bile nebitne ili nerazumljive. Sa godinama sam nekako počeo da razumem bes ljudi kojima automobili troše 10-15 litara nekog goriva, to je lično pravo svakog pojedinca da raspolaže svojim materijalnim dobrima po svojoj želji ili najčešće kako znaju i umeju.
[ Java Beograd @ 29.01.2019. 07:37 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:Gume su u drugm planu.Sada je poenta u sistemima koji odrzavaju i prenose snagu na podlogu.
Gume su bile i ostale u prvom planu. Alfa. Nema tog "sistema" koji može išta da postigne ako montiraš (ćelave) letnje gume.
Dakle, kada je prvi obavezni i neophodni uslov postignut: dobra zimska guma, onda ide nadogradnja, tj. beta: sistem za ovo i za ono.
[ cozmo_im @ 29.01.2019. 08:55 ] @
Citat:
bordzija:E sad što je meni najbitnije, kako se ta zimska guma ponaša po mokrom jer je uglavnom 90% zimskog perioda vlažno tj mokro pa i nije bitna kakva je na snegu i ledu tu su sve iste - kolika dubina šare toliko ti je!
Ovo je netacno. Ja sa oko 6mm sare sam izlazio bez problema po snegu i ledu gde nije mogao novi Tigar. Odnosno mogao je, al uz dosta slajfovanja i slicno. Pri tom taj auto ima ASR a ja nemam. Tako da nije dzaba bolja guma - bolja u svim uslovima.
[ bordzija @ 29.01.2019. 09:52 ] @
Sve zavisi kakav je dizajn šare na gumi, kolike su lamele, meni je vintera više all season guma dok je ova kama apsolutno zimska i može podosta snega da zagrabi. Sve u svemu moja sledeća zimska guma.
Vidiš kako su ove horizontalne šare uže
[ looker-on @ 29.01.2019. 10:12 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Gume su u drugm planu.Sada je poenta u sistemima koji odrzavaju i prenose snagu na podlogu.
Doduse to se ne nalazi na automobilima koji trose 6 litara sa snagom velicine kolibrijevog srca,ali Boze moj.
Sa registarske tablice se vidi da je auto registrovan u Rusiji i na njemu su gume sa šipovima i one ne proklizavaju tako lako.
[ bordzija @ 29.01.2019. 10:50 ] @
I ta škoda još po očišćenom putu po tragovima demonstrira šta? Smešni su.
[ mjanjic @ 29.01.2019. 11:58 ] @
Citat:
bordzija:
Grešiš sinko, sve te sigurnosne sisteme protiv proklizavanja odavno imaju automobili u EU u zadnjih 10 godina kao obaveznu opremu...
A ti sistemi svi rade tako što povećavaju silu kočenja na točkovima koji proklizavaju, ili smanjuju snagu motora, itd. A u Srbiji sa manuelnim menjačem svako može u 1. brzini da iskontroliše gas tako da krene bez proklizavanja, ali kad vidim ljude kako glume neke Šumahere pa po snegu dodaju gas do daske... ne vredi njima nikakav ASR ili bilo šta drugo, kad nema mozga za vožnju.
[ bordzija @ 29.01.2019. 12:09 ] @
Pa nemaju pojma da voze i zato postoje ti svi sistemi što je dobro. Neće samo taj blesa da nastrada što dodaje gas i čepi kočnicu nego će da prokliza u suprotnu traku i pobije nedužne ljude. Mene je jednom prošle zime spasao taj sistem, pri maloj przini sam naišao na deo puta koji putari nisu posuli, na petlji i počeo sam da ispadam u bankinu. Auto je nešto uradio i bukvalno se potpuno sam vratio u svoju traku. Baš sam bio oduševljen time, eto i posle toliko godina da mi zatreba tako nešto koliko god se ljudima to činilo nepotrebno i suvišno na ovim prostorima. Većina ljudi nebi ni znala da se išta desilo ali je elektronika odradila svoj deo posla i sačuvala glavu.
Po snegu samo puštaš kvačilo lagano nema potrebe da se daje gas i sve se odradi kako treba.
[ Java Beograd @ 29.01.2019. 12:10 ] @
@mjanjic
Misliš: smanjuju silu kočenja na točovima koji proklizavaju.
[ bordzija @ 29.01.2019. 12:24 ] @
Smanjuju, povećavaju uglavnom solenoidni ventili seckaju impuls kočenja pa na taj način rasterećuju točak koji proklizava. Baš ovih dana po snegu sam se nagledao kako ljudima radi abs, zanimljivo je kako nekima i ne radi ili ga uopšte nemaju a noviji automobili. To je ta čarolija kada si izvan EU pa onda uvoznici prodaju nove automobile bez pola dodatne opreme ili je masno naplaćuju kao dodatnu. Šta je u EU obavezno kod nas je luksuz.
[ botr @ 29.01.2019. 13:09 ] @
(Skoro) Svaki auto ima ABS, ako pricamo o novijim automobilima, 10-15 godina starosti, a mozda i vise. Problem je sto se kod nas ne menja senzor ABS-a jer moze i bez toga.
[ SASASTA @ 19.10.2019. 17:24 ] @
menjah auto pa kupih dve riken all-season, ove nove.
za sad nije losa , videcemo kad padne sneg , jedino sto pri duzoj voznji na toplom asfaltu poraste pritisak u gumi.
pa pocne cudno da lupa , kao da vozim na drvenim tockovima. stanem ispustim malo vazduha i ono - dobro.
[ test1234 @ 21.10.2019. 04:56 ] @
Napuni ih Azotom, neće uopšte da se greju.
[ AstralPro @ 23.10.2019. 21:21 ] @
Guma i treba da se zagreje jer se bolje lepi za asfalt.
[ bordzija @ 29.10.2019. 19:13 ] @
Jedno pitanje: imam tu neki kombi putnički koji koristim povremeno: dal za taj putnički kombi kupujem normalne gume ili one kargo?!??
[ bordzija @ 29.10.2019. 21:43 ] @
Sad sam sve ukapirao index nosivosti 106 900 kg po točku, sava trenda 65 evra po komadu 😱😱😱
Najpovoljnije Nexen Roadian : indeks kočenja po mokrom je neverovatnih A?
[Ovu poruku je menjao bordzija dana 29.10.2019. u 22:55 GMT+1]
[ since1986BC @ 30.10.2019. 11:28 ] @
Te što si okačio? I ne čudi, u pitanju su LETNJE gume.
[ bordzija @ 30.10.2019. 13:30 ] @
Pa letnje i jurim za ovde na moru, pitanje se odnosi na oznake a temu sa letnjim nisam mogao brzo da nađem.
Kakve su continental gume po pitanju truljenja?
[ bakara @ 30.10.2019. 16:19 ] @
Nisam znao da guma truli?
[ bordzija @ 30.10.2019. 17:37 ] @
Truljavi još kako
[ bakara @ 30.10.2019. 17:50 ] @
Nije ta istrulila nego se raspala od starosti i pohabanosti.
[ bordzija @ 30.10.2019. 18:50 ] @
Šara ko nova oko 6-7 mm jednostavno je istrulila i "otvorila" se.
Al zanimljivo je, odlično drži vazduh 🤔
[ bakara @ 30.10.2019. 20:33 ] @
Pa kad je 20 godina stara
[ Living Light @ 30.10.2019. 21:53 ] @
U temi o zimskim gumama:
"Pa letnje i jurim za ovde na moru,"
-Kako od tebe čovek da očekuje ozbiljan odgovor?
Priznaj....
[ bordzija @ 30.10.2019. 22:37 ] @
Pitao sam za dimenzije i oznake, one su iste za letnje i zimske. Ako nemaš ništa pametno da kažeš nemoj da spamuješ svaku temu iza mog posta. Ove gore na fotkama su konkretno zimske gume stare 12 godina :D
Treba ljudi da vide našta liči stara trula guma i koja je opasnost od iste. Smrtonosne su!
[ cozmo_im @ 31.10.2019. 08:35 ] @
Ko ima nekog u Porscheu, trenutno je rabat plus 21% popusta na Semperit zimske gume. Ja sam uzeo Semperit Master Grip 2 za 4600 dinara po gumi, inace su oko 6300 u mojoj dimenziji... i daju na rate.
Za vece dimenzije (16 pa nadalje) ima Speed Grip 3, ona je oko 300 dinara skuplja po gumi, ali i tako je jeftinija od Tigra i ovih budjavih guma a tri puta je bolja... ovo vazi naravno samo ako mozete preko nekog zaposlenog tamo da uzmete. Raspitajte se. Odlicne gume za smesnu cenu.
[ bakara @ 31.10.2019. 13:33 ] @
Citat:
bordzija: Ove gore na fotkama su konkretno zimske gume stare 12 godina
Treba ljudi da vide našta liči stara trula guma i koja je opasnost od iste. Smrtonosne su!
Znaci, skoro nove...
bas me cudi kako su tako pukle a jos nemaju 20 godina...
[ Living Light @ 31.10.2019. 20:51 ] @
..sjajno opisano !
[ bordzija @ 31.10.2019. 23:34 ] @
Eeee danas bila akcija zamene gume, jedva smo se snašli sa hyundai knjižicom, katastrofa opisano, uglavnom tražiš istražuješ. Hidraulična dizalica sakrivena u štop svetlu, ušrafljena, da otpustiš rezervnu gumu imaš u veznom limu skriveni čep pa ispod šraf koji odvrćeš. Da nisam nešto vido pre toga, u životu nebi uspeo da zamenim gumu 🤪
Uputstvo katastrofa pola koraka fali. Vrlo neozbiljno.
Da ne gnojimo više temu pošto kupujemo letnje gume.
[ supermario @ 01.11.2019. 20:11 ] @
Ja danas nabacih nove Bridgestone Blizzak LM005 215 55 R17, pročitah na nekim testovima da nisu loše, ali se troše brze nego recimo Michelin u istoj dimenziji koji je od Bridgestonea skuplji nekih 15-16 EUR po komadu.
[ bordzija @ 01.11.2019. 23:05 ] @
Kako vam se to troše zimske gume, meni evo dve zimske sezone gume ko nove 🙄 ah da ne vozim ih leti, imam letnji set guma i felni.
[ bordzija @ 13.11.2019. 17:35 ] @
Evo gledam ženi neke zimske gume, u sloveniji minerva 185/60/15 20 evra po komadu NOVE.
Koliko je ova dimenzija kod nas?
[ AstralPro @ 13.11.2019. 18:14 ] @
Guma za bastenska kolica je 10 evra (unutrasnja i spoljasnja ) mislim da ti je to jako dobra ponuda :)
[ bordzija @ 13.11.2019. 18:17 ] @
Minerva je fabrika u Belgiji pod šapom Continentala. Jel neko vozio ovu marku?
Šalju brzom poštom, bez ikakve carine pa mi je zanimljiva.
skoro kupih 185-65-15 oko 40 evra , tako se i krecu cene.
[ bordzija @ 14.11.2019. 08:27 ] @
Obučeš ceo auto sa novim gumama za 85 evra malo li je na ovu skupoću i glad. U Srbiji polovna guma 20-25 evra 🤔
[ cozmo_im @ 14.11.2019. 11:40 ] @
Citat:
bakara:
Pa pise da je dot 2016 zato je ta cena.
Ovo je plasticno vec 2 godine :) Verovatno moze da izdrzi pola zimske sezone i to je to.
Uvek se kupuje DOT sto blizi vremenu ugradnje gume. Ja sam uzeo Semperit koji je DOT 08/2019, ugradio ih dva meseca posle. Odlicno se pokazala za ovih 14 dana novembra i 700km predjenih, a placena je 40e po gumi (195/65/15). Doduse, bez popusta je oko 55 evra.
[ Sava @ 14.11.2019. 16:01 ] @
Citat:
AstralPro:
Guma za bastenska kolica je 10 evra (unutrasnja i spoljasnja ) mislim da ti je to jako dobra ponuda :)
Jeste, gde to ima?
[ bordzija @ 14.11.2019. 18:08 ] @
Ma kakav crni dot on je bitan samo ako je guma montirana. Ja vozim 2011 stajale od prvog dana u magacinu konzervirane. Evo treća sezona ko nove, odlično drži i po suvom i mokrom.
[ cozmo_im @ 14.11.2019. 18:13 ] @
Samo se ti zanosi...
[ bordzija @ 14.11.2019. 18:17 ] @
Uopšte se ne zanosi auto, odlično drži. Taj dot je kažem bitan samo kada su gume u upotrebi u suštini samo u zemljama gde se kontroliše dot je to nešto bitno. Dobra kvalitetna guma traje, loša ne traje.
[ bakara @ 14.11.2019. 20:46 ] @
Jel to ona malo pocepana sto si kacio sliku?
[ bordzija @ 14.11.2019. 23:14 ] @
Jok ta je dot 2007 kupljena polovna 2013 i vožena do danas 2019. Vožena punih 12-13 godina zimska guma na moru. Ti kao taksista sigurno ne razumeš šta pričam jer ti gume traju godinu dana ako si vredan i pažljiv (konkretno pažljiv mislim na trap).
Prošle godine sam pronašao u podrumu nove kama gume stare 30 godina i prodao preko kp. Čovek prezadovoljan :-)